PDA

Bekijk Volledige Versie : New kid on the block Baudet kan de grootste worden



Ibrah1234
27-11-17, 00:23
Zij ruilden Wilders en Rutte in voor Baudet: 'Hij kan de grootste worden'

"Wilders? Die man schreeuwt alleen maar." Of: "De VVD belooft gouden bergen, maar na de verkiezingen krijg je het tegenovergestelde." RTL Nieuws sprak met drie partijleden die VVD of PVV hebben ingewisseld voor hun nieuwe liefde: Forum voor Democratie.

Het zijn goede tijden voor het Forum voor Democratie (FvD). De partij verwacht vandaag 2000 bezoekers in de RAI in Amsterdam, waar het eerste congres wordt gehouden sinds de partij in de Kamer zit. Bij de verkiezingen in maart haalde het FvD nog twee zetels, maar in de peilingen staat de partij nu op 9 tot 11 zetels.

De achterban

De aanhang van Forum voor Democratie bestaat vooral uit voormalig PVV-, VVD-, en iets minder mate CDA-stemmers, zegt opiniepeiler Maurice de Hond. "Mijn indruk is dat de overstappers van de PVV vooral vinden dat Wilders een beetje sleets is geworden. Deze groep is na dik tien jaar PVV toe aan iets nieuws. Verder valt op dat de gemiddelde Forum-kiezer wat jonger is (25-45) dan de PVV-aanhang (40-60), en wat hoger opgeleid. De overstappers van de VVD zaten daar al aan de rechterkant van de partij, maar vonden de PVV geen optie. Het Forum vinden zij wel een goed alternatief."

Van de VVD naar FvD

De overstappers komen vooral van VVD en PVV. Melvin Bloemendal uit Harmelen en Dennis Zuidam uit Zaandam stemden in het verleden op de VVD. Inmiddels zijn ze helemaal om. Vandaag bezoeken ze het partijcongres van hun partij. Ze hebben er zin in. Ze voelen zich thuis in de partij: die is democratisch en laagdrempelig. Kritiek mag, en wie vragen heeft, krijgt antwoord.


Belangrijk: er zitten veel mensen 'uit de praktijk' in de partijtop en het FvD snapt 'hoe je online moet communiceren'. Ook inhoudelijk spreekt de partij hen aan: strenger veiligheid- en asielbeleid en minder Europese Unie.

Partijleider Thierry Baudet en Kamerlid Theo Hiddema worden geprezen. Ze spreken duidelijk en 'durven out-the-box' te denken. Melvin Bloemendal vat het samen: "Ik heb echt het gevoel dat dit een vernieuwende beweging is, een beweging die durft te zeggen waar het op staat en ideeën heeft over hoe het verder moet met dit land."

'Moet zo'n partij het land regeren?'

Bloemendal, werkzaam in de spoorwereld, zegde na het aantreden van het kabinet-Rutte II zijn VVD-lidmaatschap op. Hij is teleurgesteld in de partij. "Voor de verkiezingen werden gouden bergen beloofd, maar na de verkiezingen kreeg je het tegenoverstelde."
Ook de VVD-top beviel hem niet meer. "Voordat je überhaupt een VVD-minister had leren kennen, was hij alweer weg omdat er een of ander schandaal was. Moet zo’n partij dan het land regeren?"

VVD was 'uit noodzaak'

De 36-jarige Dennis Zuidam is voor het eerst in zijn leven lid geworden van een partij. Hij stemde jarenlang op de VVD, maar dat was een 'beetje uit noodzaak', vertelt de Zaandammer.
"Ik was een jaar of 20 toen Pim Fortuyn werd doodgeschoten. De dingen die Pim riep, dat kwam 100 procent overeen met wat ik dacht. Meer handen aan het bed dan aan het bureau, en een limiet stellen aan het aantal asielzoekers bijvoorbeeld."

Waarom scoort het FvD?

Het FvD scoort op dit moment goed door zich als buitenbeentje op rechts te presenteren, ziet politiek commentator Frits Wester. "Ze zijn ‘tegen het kartel’, zoals Baudet het zelf noemt. Het zijn andere woorden voor ‘tegen de gevestigde orde’ zijn, zoals we dat eerder hoorden van bijvoorbeeld Rita Verdonk. Het lijkt ook een beetje op wat D66 deed toen die partij werd opgericht, al was dat aan de progressieve kant van het spectrum. Het gevaar van succes hebben met deze strategie is dat het allemaal best een tijd werkt – totdat je ineens zelf onderdeel bent geworden van die gevestigde orde. En als je in Nederland echt invloed wilt uitoefenen, zul je altijd met andere partijen moeten samenwerken."

'De opvolger van Fortuyn'

Zuidam ziet Baudet als de 'echte' opvolger van Fortuyn. "Baudet is wat dat betreft oude wijn in nieuwe zakken. Wat hij zegt, komt overeen met wat Pim zei. Als hij niet was vermoord, hadden we waarschijnlijk premier Fortuyn gekregen. Ik denk dat de gevoelens die Pim opriep bij de bevolking nog erg leven, en dat daarom Baudet nu ook populair is."
De PVV, het andere voor de hand liggende alternatief op rechts, zien de twee ex-VVD'ers totaal niet zitten. "Wilders denkt te veel in problemen en niet in oplossingen. Iedereen is een beetje uitgekeken op het kunstje van Wilders," zegt Zuidam. "Hij roept wat er allemaal slecht is, maar concrete plannen ontbreken. De islam is te veel het paradepaardje van Wilders."
Bloemendal vindt dat je de PVV eigenlijk niet eens met het FvD kunt vergelijken. "Forum is een democratische beweging. Een partij van doeners, waar leden echt inspraak hebben. Bij de PVV zijn het allemaal schapen die achter de herder aanlopen. Niet te vergelijken gewoon."

https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/inline_large/public/content/images/2017/11/23/ANP-51665440.jpg?itok=hG3mV7aT
Baudet en Hiddema in de Kamer. Foto: ANP.

Van PVV naar FvD

Leon van Kooten (30) stemde jarenlang op Wilders. Gaandeweg verloor de Rotterdammer zijn geloof in die partij. "Ik vind het af een toe een mafketel. Hij schreeuwt alleen maar, hij komt niet met ideeën over hoe het dan moet veranderen. Hij loopt alleen maar te zagen: dit is fout, dat is fout. Maar ik zie niet meer hoe hij het gaat veranderen."
Hij leerde het FvD kennen via Facebook. Het asielbeleid en de standpunten over de Europese Unie van de partij spreken hem aan. Hij moest heel even wennen aan Baudet: die vond hij toch een beetje een 'koudekaktype'. "Eigenlijk ben ik daar niet zo van, maar als je naar hem kijkt, zie je dat hij veel positieve energie en frisse ideeën heeft. Het is niet iemand die alleen met haat en nijd spreekt, hij denkt na, spreekt vanuit z’n koppie."

'Racistisch, absoluut niet!'

Van kritiek op Baudet of op de partij willen de drie niets weten. Dat Baudet heeft gezegd dat 'we de zelfhaat proberen te ontstijgen door de Nederlandse bevolking homeopathisch te verdunnen', wordt volgens hen verkeerd uitgelegd. Het ging Baudet om de cultuur, niet om het 'raszuiver houden' van de Nederlandse bevolking.
Racistisch? Vrouwonvriendelijk? Dat is de partij absoluut niet, zeggen de mannen. Bloemendal: "Ik heb het idee dat er bewust een verkeerd beeld wordt neergezet. Het is absoluut geen racistische partij. Kijk naar de leden, er zit echt van alles tussen. Het is wel belangrijk dat we de Nederlandse normen en waarden hoog in het vaandel houden, maar we moeten accepteren dat we in een land wonen met diverse culturen. Je moet je buren leren kennen, in plaats je van je gordijnen dicht te houden."
Van Kooten: "Baudet racistisch? Dat is belachelijk. Fortuyn werd ook weggezet als een racist, en daar heeft hij de hoogste rekening voor betaald. En dan zie je nu weer dat iemand zo wordt weggezet, dan denk ik: jongens waar zijn we mee bezig?"

Hoe doet de partij het nu in de Kamer?

In de Kamer is FvD 'spraakmakend', vindt Zuidam. "Ze zorgen er wel voor dat ze in de picture komen. Wat ik bijvoorbeeld heel sterk vond, was dat Baudet met die legeruitrusting in de Kamer stond. De één zegt: dat is theater, maar het is gewoon heel visueel: kijk, dit is waarmee ze moeten werken."
Voor Van Kooten was dat ook een hoogtepunt. De Rotterdammer heeft zelf in Afghanistan gediend. "Dat optreden vond ik geen truc, het was juist sterk. Ik heb datzelfde vest gekregen tijdens mijn opleiding. Ik heb het in de kast gehangen en een nieuwe gekocht."

Nog even wennen?

Baudet viel op een ander moment op: hij werd hard uitgelachen in de Kamer na een debatje met VVD-fractievoorzitter Klaas Dijkhoff. De FvD-leider droop af met de woorden: "Ik vind dit geen manier van discussiëren."
Van Kooten zag dat helemaal niet als een nederlaag. Sterker nog: het optreden van Dijkhoff is bij de Rotterdammer in het verkeerde keelgat geschoten. "Baudet wilde normaal in debat gaan, en dat wordt dan weggelachen. Dan voel ik me als burger eigenlijk niet serieus genomen. Hij vertegenwoordigt wel mijn stem en ideeën."

'Dit is nog maar het begin'

Ook over de toekomst van de partij zijn de drie het eens: dit is nog maar het begin. Van Kooten ziet Baudet 'op termijn de grootste worden'.
Bloemendal droomt daar ook al van als hij samen met bevriende FvD-stemmers een biertje drinkt: "We kijken vier, acht, twaalf jaar verder. Twee zetels is leuk, maar op de langere termijn hopen we echt een grote rol te kunnen spelen."


Hoe gaat het FvD met concurrentie om?

Het Forum voor Democratie voert zijn politieke strijd op drie podia: online, bij bijeenkomsten met leden en geïnteresseerden en in de Tweede Kamer. De partij kan in die strijd dus vooral bij VVD en PVV aanhangers wegsnoepen, maar wat opvalt is dat de PVV totaal wordt genegeerd. In een frontale aanval op de PVV ziet de partij dus blijkbaar geen heil.

Bij de VVD is dat wel anders. Het FvD heeft er duidelijk voor gekozen om geen mogelijkheid voorbij te laten gaan om de VVD aan te vallen. Het gaat dan vaak om klassieke VVD-thema's als veiligheid, defensie en belastingen. Ook wordt de partij aangevallen op thema's als directe democratie (referenda), de euro en de Europese Unie.

Hoe gaan andere partijen met het FvD om? Frits Wester: "De PVV kiest ervoor concurrent FvD zoveel mogelijk te negeren en vooral niet direct aan te vallen. Andere partijen die kiezers kwijtraken aan die partij, zoals VVD, CDA en D66, doen er verstandig aan het FvD serieus te nemen en als een gewone partij te behandelen. Want dat laatste is nou net wat de FvD niet wil zijn."

Bron (https://www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/zij-ruilden-wilders-en-rutte-in-voor-baudet-hij-kan-de-grootste-worden)

Umarvlie
27-11-17, 07:11
Oude druivensap in nieuwe zakken.

super ick
27-11-17, 08:15
Wel lachen hoe de deskundigen de zaken iedere keer totaal verkeerd inschatten omdat ze de binding met de gemiddelde kiezer ontberen blijven orakelen.

Teump kon nooit winnen.
GB referendum over de EU. Een ruime meerderheid zou voor blijven stemmen.

Nee die deskundigen kan je gerust om een boodschap sturen. Zij weten precies waarom arrogante Thierry zo aanslaat. Net als de PvdA, die wist ook perfect wat de man van de straat dacht. Daar hebben ze ook perfect op ingespeeld.

knuppeltje
27-11-17, 09:20
De herinnering blijft
aan die clown met zijn lach.
hij zal ons alles gegeven,
tot zijn laatste dag.

Hij is maar een clown,
maar clowns zijn heel fijn,
en gewis als ze orakelen
in hun potjeslatijn.

Hij is maar een clown,
maar daaraan hebben we nood,
we gaan nog veel beleven,
want hij is nog niet dood.

super ick
27-11-17, 12:09
De herinnering blijft
aan die clown met zijn lach.
hij zal ons alles gegeven,
tot zijn laatste dag.

Hij is maar een clown,
maar clowns zijn heel fijn,
en gewis als ze orakelen
in hun potjeslatijn.

Hij is maar een clown,
maar daaraan hebben we nood,
we gaan nog veel beleven,
want hij is nog niet dood.

De nar speelde in de middeleeuwen een belangrijke rol.

De signaalfunctie wordt volkomen genegeerd.

knuppeltje
27-11-17, 12:59
De nar speelde in de middeleeuwen een belangrijke rol.

De signaalfunctie wordt volkomen genegeerd.

Helemaal niet. Hij was er slechts om aan het hof af en toe wat stierlijke verveling te verdrijven, meer niet.

Zijn positie was in geen vergelijk met die van de troubadours, niet te verwarren met de minstreels, van destijds.


Maar goed. Op een keer was de nar van de Franse koning weer eens te ver gegaan vond Zijne Majesteit en riep die: "Naar het schavot met die klootzak." Aldus werd de nar afgevoerd en in afwachting van... opgesloten.

"Sire", riep de nar net voor hij werd afgevoerd, "Wat als ik uw paard in drie dagen tijd leer praten, laat u me dan weer vrij?"
Luis, die wel van een geintje hield zei: "Zeker beste vriend."

Eenmaal in de gevangenis zei de medegevangene van de nar: "Goedgedaan jochie, maar over drie dagen valt toch je hoofd."

"Wees daar maar niet zo zeker van", zei de nar. "Er kunnen drie dingen gebeuren. Ofwel leer ik die knol in drie dagen praten, wat niet makkelijk zal zijn, of krijgt die knol binnen drie dagen de koliek en is het einde oefening voor dat beest, en, misschien gaat Luis wel voor die tijd dood."

super ick
28-11-17, 13:02
Helemaal niet. Hij was er slechts om aan het hof af en toe wat stierlijke verveling te verdrijven, meer niet.

Zijn positie was in geen vergelijk met die van de troubadours, niet te verwarren met de minstreels, van destijds.


Maar goed. Op een keer was de nar van de Franse koning weer eens te ver gegaan vond Zijne Majesteit en riep die: "Naar het schavot met die klootzak." Aldus werd de nar afgevoerd en in afwachting van... opgesloten.

"Sire", riep de nar net voor hij werd afgevoerd, "Wat als ik uw paard in drie dagen tijd leer praten, laat u me dan weer vrij?"
Luis, die wel van een geintje hield zei: "Zeker beste vriend."

Eenmaal in de gevangenis zei de medegevangene van de nar: "Goedgedaan jochie, maar over drie dagen valt toch je hoofd."

"Wees daar maar niet zo zeker van", zei de nar. "Er kunnen drie dingen gebeuren. Ofwel leer ik die knol in drie dagen praten, wat niet makkelijk zal zijn, of krijgt die knol binnen drie dagen de koliek en is het einde oefening voor dat beest, en, misschien gaat Luis wel voor die tijd dood."

De nar werd soms ook om advies gevraagd en had ook politieke invloed.

Baudet houdt als nar die anderen maar bezig. Zij krijgen de kriebels van hem.

knuppeltje
28-11-17, 13:09
De nar werd soms ook om advies gevraagd en had ook politieke invloed.

Baudet houdt als nar die anderen maar bezig. Zij krijgen de kriebels van hem.

Ach, wat schattig. Vertel eens?

Volgens mij beleven ze er nog steeds lol aan. Zeker als Klaas Dijkhof hem weer eens voor paal zet en hij als een geslagen hondje afdruipt.

mark61
28-11-17, 18:03
Baudet houdt als nar die anderen maar bezig. Zij krijgen de kriebels van hem.

Wie zijn 'die anderen' en 'zij'? Misschien dat Wilders jeuk van hem krijgt.

Ibrah1234
29-11-17, 02:15
Exact! De pvda verklaart de verkiezingsnederlaag vanuit haar zelfgenoegzaamheid ook bewust verkeerd. Alléén Rob Oudkerk heeft als enige (ex) pvda-er een juiste verklaring voor de teloorgang. Hij voorspelde de ondergang van die partij zelfs al vóór de verkiezingen. De pvda heeft het contact met haar trouwe kiezer totaal verloren door de eigen principes te verraden. Daar is de pvda nu flink voor gestraft. Helaas gaat die partij nog door op de verkeerde weg door haar clientelisme niet als oorzaak voor de ondergang te verklaren. Oudkerk heeft dat heel scherp gezien, netals het klassieke electoraat dat de partij heeft verlaten.

Sinds de terminologie is aangepast en de arbeider/vakman werd aangeduid als 'laagopgeleide' is de vervreemding van de traditionele aanhang PVDA compleet. Dat heeft m.i. ook als katalysator gewerkt.

Ter rechter zijde van het politieke spectrum is hetzelfde verschijnsel waarneembaar. Na Fortuyn en Wilders is er dan nu ene Baudet.

De gevestigde partijen zijn blijkbaar vervreemd van het electoraat daar ze middels hun boegbeelden de kiezer niet binnen de eigen parochie weten te houden. Dat valt hen te verwijten, de kiezer heeft immers altijd gelijk. Stembusuitslagen zijn het gewogen gemiddelde van de Nederlandse samenleving.

Het gewogen gemiddelde afdoen als een niet serieus te nemen sentiment doet afbreuk aan het democratische gehalte van degene die de uitspraak doet. Statistisch gezien is de uitspraak van de kiezer sluitend. Alle kennis van het moment is immers verwerkt in de stembusuitslag.

De dirigerende mening van een journalist, hoogleraar of wie dan ook is derhalve dan ook per definitie kwalitatief ondergeschikt aan die van de totale populatie (electoraat).

knuppeltje
29-11-17, 09:06
Sjezus, tegen zulke politieke analisten kunnen ze zelfs bij het NRC en Trouw niet op. :student:

super ick
29-11-17, 09:18
Ach, wat schattig. Vertel eens?

Volgens mij beleven ze er nog steeds lol aan. Zeker als Klaas Dijkhof hem weer eens voor paal zet en hij als een geslagen hondje afdruipt.

Kijk anders eens op jouw geliefde wiki. Ik citeer het letterlijk. Arrogante paardelul.

Ja dat was leuk.

super ick
29-11-17, 09:22
Wie zijn 'die anderen' en 'zij'? Misschien dat Wilders jeuk van hem krijgt.

Dat denk ik zeker al zou hij dat niet zeggen. Denk dat hij deels de PVV gaat leegvreten maar dat hij ook mensen aanspreekt die Wilders te lomp vinden. De rechterkant van de VVD loopt ook gevaar.

Allemaal gebaseerd op logisch denken maar ik weet ook dat daar een gevaar in zit. Zo zijn er ook kiezers van de SP naar d PVV gelopen. Gewoon om tegen te zijn. Lastig te duiden dat stemvolkje.

super ick
29-11-17, 09:26
Sjezus, tegen zulke politieke analisten kunnen ze zelfs bij het NRC en Trouw niet op. :student:

Nee, alleen jouw oneindige wijsheid moeten we hier serieus nemen. Waar komt dat misselijke arrogante gedrag toch vandaan? Heb je dat opgedaan in de bouw? Zette je zo ook je metselaars en stukadoors aan het werk? Ik geloof er niets van. Denk dat ze je dan van de steiger hadden gegooid.

Ontleen je hier een vorm van eigenwaarde aan?

knuppeltje
29-11-17, 09:35
Kijk anders eens op jouw geliefde wiki. Ik citeer het letterlijk. Arrogante paardelul.

Ja dat was leuk.

Wel graag een beetje niveau , ja. :schreeuw:
Ach, de argumenten waren zeker weer eens op. :lachu:

Die was inderdaad heel leuk. Ik heb er dan ook zeer van genoten.

knuppeltje
29-11-17, 09:44
Nee, alleen jouw oneindige wijsheid moeten we hier serieus nemen. Waar komt dat misselijke arrogante gedrag toch vandaan? Heb je dat opgedaan in de bouw? Zette je zo ook je metselaars en stukadoors aan het werk? Ik geloof er niets van. Denk dat ze je dan van de steiger hadden gegooid.

Ontleen je hier een vorm van eigenwaarde aan?

Nou, om eerlijk te zijn moet zeggen dat er bij een behoorlijk aantal van die gasten er veel zinnigers uit de mond kwam dan ik hier bij sommige zelfverklaarde politieke analisten lees. De verstandhouding met hen was dus altijd goed. :gsm:

Soldim
29-11-17, 10:04
Volgens mij beleven ze er nog steeds lol aan. Zeker als Klaas Dijkhof hem weer eens voor paal zet en hij als een geslagen hondje afdruipt.

Maar, had Baudet in dat geval niet gewoon gelijk? 'VVDers kunnen nu eenmaal goed besturen' -- en de rest van de populatie kan dus buiten beschouwing worden gelaten? Ontkennen dat er een partij kartel bestaat waar de grootste partijen de baantjes verdelen en af en toe wat kruimels aan de rest toegooien is volgens mij de bevolking keihard voorliegen.

knuppeltje
29-11-17, 11:08
Maar, had Baudet in dat geval niet gewoon gelijk? 'VVDers kunnen nu eenmaal goed besturen' -- en de rest van de populatie kan dus buiten beschouwing worden gelaten? Ontkennen dat er een partij kartel bestaat waar de grootste partijen de baantjes verdelen en af en toe wat kruimels aan de rest toegooien is volgens mij de bevolking keihard voorliegen.

Dat hebben ze volgens mij op Justitie niet helemaal waargemaakt.

Buiten beschouwing laten? Welnee, integendeel zelfs.

Maar als dat toeschuiven van banen echt helemaal zo in elkaar zou zitten dan zouden politici van de andere partijen na hun politieke carrière allemaal in een zwart gat terecht komen. Geloof je dat zelf?

Maar het kan wel zo zijn dat er bij de grote partijen meer capabele bestuurders rondlopen dan bij de kleine partijen.
Dat lijkt me een logische gedachte.

Maar moet het dan wet worden dat er van elke partij niet meer capabele bestuurders mogen doorstromen naar andere leuke banen als dat de kleinste partij kan leveren? Dat zal dan een aardverschuiving teweegbrengen.

Je kunt elke coalitie een kartel noemen als je dat wil. Maar Nederland is nu eenmaal een coalitieland en het daarbij horend gepolder heeft vele vruchten opgeleverd en veel ellende voorkomen. Het kan wel eens wat vertraging opleveren, maar dat kan beide kanten op werken.

super ick
29-11-17, 13:28
Wel graag een beetje niveau , ja. :schreeuw:
Ach, de argumenten waren zeker weer eens op. :lachu:

Ik geef aan hoe ik jou zie. Jou correctie op mijn opmerking over de nar klopt niet. Ik heb mijn bewering namelijk letterlijk geciteerd van wiki.

Even rustig teruglezen en dan excuusje maken. Alles weer goed.

super ick
29-11-17, 13:32
Dat hebben ze volgens mij op Justitie niet helemaal waargemaakt.

Buiten beschouwing laten? Welnee, integendeel zelfs.

Maar als dat toeschuiven van banen echt helemaal zo in elkaar zou zitten dan zouden politici van de andere partijen na hun politieke carrière allemaal in een zwart gat terecht komen. Geloof je dat zelf?

Maar het kan wel zo zijn dat er bij de grote partijen meer capabele bestuurders rondlopen dan bij de kleine partijen.
Dat lijkt me een logische gedachte.

Maar moet het dan wet worden dat er van elke partij niet meer capabele bestuurders mogen doorstromen naar andere leuke banen als dat de kleinste partij kan leveren? Dat zal dan een aardverschuiving teweegbrengen.

Je kunt elke coalitie een kartel noemen als je dat wil. Maar Nederland is nu eenmaal een coalitieland en het daarbij horend gepolder heeft vele vruchten opgeleverd en veel ellende voorkomen. Het kan wel eens wat vertraging opleveren, maar dat kan beide kanten op werken.

Dit komt niet alleen voort uit een algemene vorm van beschikbaarheid van politici maar van belangenverstrengeling. Zo vinden opvallend veel VVD-ers onderdak bij zorgverzekeraars en opvallend veel linkse politici baantjes bij NGO's.

knuppeltje
29-11-17, 14:35
Dit komt niet alleen voort uit een algemene vorm van beschikbaarheid van politici maar van belangenverstrengeling. Zo vinden opvallend veel VVD-ers onderdak bij zorgverzekeraars en opvallend veel linkse politici baantjes bij NGO's.

Dat zou zomaar aan hun opleiding en voorkeuren liggen. Als je dat belangenverstrengeling wilt noemen, ga je gang.

Maar daar ging het volgens mij niet om.

knuppeltje
29-11-17, 14:36
Ik geef aan hoe ik jou zie. Jou correctie op mijn opmerking over de nar klopt niet. Ik heb mijn bewering namelijk letterlijk geciteerd van wiki.

Even rustig teruglezen en dan excuusje maken. Alles weer goed.

:moe: