PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnen roepen op tot een 3e intifadah



Eenmans
06-12-17, 18:13
Fatah calls for new intifada in support of Jerusalem

https://i1.wp.com/www.middleeastmonitor.com/wp-content/uploads/2017/07/20170727_2_24977413_24506905-2.jpg?resize=1200%2C800&quality=75&strip=all&ssl=1

Fatah yesterday called on Palestinians to support Jerusalem as news has circulated that the US is to announce it the capital of Israel and would move its embassy there, Quds Net reported.
The movement called on the international community to work to undermine the “frenzied” US plan.

In a statement, Fatah said: “This fierce and systematic attack on Jerusalem, which is being launched by Israel… This attack seeks to erase the Arabic and Islamic existence in the city and Judaise it, as well as change the geographic and demographic reality in a way that serves the expansionist Israeli interests.”

The statement added: “Jerusalem is the gate to war and peace. Continuous escalation against its Arabic identity is considered an alarm of war and this abandons all international agreements and conventions.”

Such an American step, the statement said, gives a “political and legal legitimacy” to the occupation and “enables it to control the holy sites without any observer”.


https://www.middleeastmonitor.com/20171205-fatah-calls-for-new-intifada-in-support-of-jerusalem/

Karin.N
06-12-17, 20:00
Fatah calls for new intifada in support of Jerusalem

https://i1.wp.com/www.middleeastmonitor.com/wp-content/uploads/2017/07/20170727_2_24977413_24506905-2.jpg?resize=1200%2C800&quality=75&strip=all&ssl=1

Fatah yesterday called on Palestinians to support Jerusalem as news has circulated that the US is to announce it the capital of Israel and would move its embassy there, Quds Net reported.
The movement called on the international community to work to undermine the “frenzied” US plan.

In a statement, Fatah said: “This fierce and systematic attack on Jerusalem, which is being launched by Israel… This attack seeks to erase the Arabic and Islamic existence in the city and Judaise it, as well as change the geographic and demographic reality in a way that serves the expansionist Israeli interests.”

The statement added: “Jerusalem is the gate to war and peace. Continuous escalation against its Arabic identity is considered an alarm of war and this abandons all international agreements and conventions.”

Such an American step, the statement said, gives a “political and legal legitimacy” to the occupation and “enables it to control the holy sites without any observer”.


https://www.middleeastmonitor.com/20171205-fatah-calls-for-new-intifada-in-support-of-jerusalem/


Trump is een idioot, maar er zijn enkele gasten hier die daar anders over denken :argwaan:

Maargoed, die enkeling nam ik al met een flinke korrel zout:rolleyes:

knuppeltje
06-12-17, 20:09
De imbeciele narcist moest weer eens laten zien wat hij wel durft. Anderzijds was het de facto al zo. Maar Neet zal na dit zich in zijn inspiraties gesteund voelen.

Hopelijk gebeuren er vrijdag grote ongelukken.

Eenmans
06-12-17, 23:29
De imbeciele narcist moest weer eens laten zien wat hij wel durft. Anderzijds was het de facto al zo. Maar Neet zal na dit zich in zijn inspiraties gesteund voelen.

Hopelijk gebeuren er vrijdag grote ongelukken.

Ik hoop het niet. Ik vrees wel voor een bloedige confrontatie als de oproep tot een 3e intifadah wordt gehoorzaamd.

Veel Palestijnen zoeken geen geweld maar worden gedwongen tot dat punt. IK houd mijn hart vast.

Die Amerikanen ( of zijn het Europenanen?) zijn ook fucking hypocriet! Eerst de rechtmatige bewoners uitroeien,de´ rechten van de mens´ declareren tot het universeel recht en dan vervolgens landen door middel van geweld beroven.

En uit arrogantie gaan zitten provoceren zoals Trump dat nu doet. Oh,zo gevaarljk Trump. Je hebt maar één gek nodig 1 vuile bom en de wereld wordt in chaos gedompeld.


Daar heb je maar idd één gek voor nodig. EN die gek is Trump. Ik hoop dat Trump binnen zeer korte termijn komt te overlijden aan ouderdom.

Die man heeft al te veel genoten van dit leven. IK hoop dat ie stikt in zijn eten.

knuppeltje
07-12-17, 09:54
Ik hoop het niet. Ik vrees wel voor een bloedige confrontatie als de oproep tot een 3e intifadah wordt gehoorzaamd.

Veel Palestijnen zoeken geen geweld maar worden gedwongen tot dat punt. IK houd mijn hart vast.

Die Amerikanen ( of zijn het Europenanen?) zijn ook fucking hypocriet! Eerst de rechtmatige bewoners uitroeien,de´ rechten van de mens´ declareren tot het universeel recht en dan vervolgens landen door middel van geweld beroven.

En uit arrogantie gaan zitten provoceren zoals Trump dat nu doet. Oh,zo gevaarljk Trump. Je hebt maar één gek nodig 1 vuile bom en de wereld wordt in chaos gedompeld.


Daar heb je maar idd één gek voor nodig. EN die gek is Trump. Ik hoop dat Trump binnen zeer korte termijn komt te overlijden aan ouderdom.

Die man heeft al te veel genoten van dit leven. IK hoop dat ie stikt in zijn eten.

Oeps, ik was weer eens te haastig bezig. Naar snooker op tv kijken en tegelijkertijd hier posten is blijkbaar geen goed idee.

Het moest zijn: Hopelijk gebeuren er vrijdag geen grote ongelukken.
Daarvan zouden de Palestijnen zelf toch weer de dupe worden.

knuppeltje
07-12-17, 13:02
Mee eens hoor.

Overigens vonden Bush sr, Clinton en Obama ook al dat Jeruzalem de status van hoofdstad van Israël moet krijgen...

Maar zij zeiden om het half jaar dat daar nog geen tijd voor was.

knuppeltje
07-12-17, 13:04
Trump is een idioot, maar er zijn enkele gasten hier die daar anders over denken :argwaan:

Maargoed, die enkeling nam ik al met een flinke korrel zout:rolleyes:

Ik heb nog wel een baaltje over. Hebben? :stout:

Lezenswaard H.
07-12-17, 14:44
Ach, wat hebben die Palestijnen gehad aan een Amerikaanse ambassade in Tel Aviv? Israel heeft gaandeweg Oost-Jeruzalem gekoloniseerd en geen haan die er naar kraaide. Het is al heel lang zo, dat de USA Jerzualem als hoofdstad van Israel zagen, nu is er tenminste een president die de daad bij het woord voegt, en die dus kleur bekent. Dit was natuurlijk te verwachten van die laffe Trump. Hij heeft met 3-0, 3-1 en 2-1 verloren van respectievelijk Rusland, China en Noord Korea, dus kon hij alleen nog maar scoren ten koste van de murw geslagen en bijna bewusteloze Palestijnen.

Deze stap zou - uiteindelijk - wel eens goed kunnen uitpakken voor de Palestijnen, die toch al aan hun lot waren overgeleverd en door de omringende Arabische landen als useful idiots werden gezien.

Eenmans
13-12-17, 02:45
Ach, wat hebben die Palestijnen gehad aan een Amerikaanse ambassade in Tel Aviv? Israel heeft gaandeweg Oost-Jeruzalem gekoloniseerd en geen haan die er naar kraaide. Het is al heel lang zo, dat de USA Jerzualem als hoofdstad van Israel zagen, nu is er tenminste een president die de daad bij het woord voegt, en die dus kleur bekent. Dit was natuurlijk te verwachten van die laffe Trump. Hij heeft met 3-0, 3-1 en 2-1 verloren van respectievelijk Rusland, China en Noord Korea, dus kon hij alleen nog maar scoren ten koste van de murw geslagen en bijna bewusteloze Palestijnen.

Deze stap zou - uiteindelijk - wel eens goed kunnen uitpakken voor de Palestijnen, die toch al aan hun lot waren overgeleverd en door de omringende Arabische landen als useful idiots werden gezien.

Wat is er na een week veranderd? Wat gaat goed uitpakken?

Eenmans
13-12-17, 02:47
Ach, wat hebben die Palestijnen gehad aan een Amerikaanse ambassade in Tel Aviv? Israel heeft gaandeweg Oost-Jeruzalem gekoloniseerd en geen haan die er naar kraaide. Het is al heel lang zo, dat de USA Jerzualem als hoofdstad van Israel zagen, nu is er tenminste een president die de daad bij het woord voegt, en die dus kleur bekent. Dit was natuurlijk te verwachten van die laffe Trump. Hij heeft met 3-0, 3-1 en 2-1 verloren van respectievelijk Rusland, China en Noord Korea, dus kon hij alleen nog maar scoren ten koste van de murw geslagen en bijna bewusteloze Palestijnen.

Deze stap zou - uiteindelijk - wel eens goed kunnen uitpakken voor de Palestijnen, die toch al aan hun lot waren overgeleverd en door de omringende Arabische landen als useful idiots werden gezien.
https://www.fosna.org/sites/default/files/FrontMap_2014_72.jpg

Eenmans
13-12-17, 02:55
Welke goede uitpak zal dit besluit van schurk en vrouwen misbruiker Trump,in naam van de vs, hebben,meneer Lezenswaard,H.?

Lezenswaard H.
13-12-17, 15:57
Eenmans,

ik had je reacties niet opgemerkt. Ik kom dan ook zelden op dit forum, behalve als ik zo nu en dan mijn bescheiden mening wil ventileren zonder dat ik hier met iemand in discussie wil gaan; niet alleen ontbeert mij de kennis om iets zinnigs over deze materie te zeggen, dat geldt voor de meesten hier. Wat ik wilde zeggen is dit: ik weet het ook niet, maar wat hebben de Palestijnen gehad aan de status quo tot nu toe? Niets dan ellende. Ik zeg niet, dát de erkenning van Trump goed zal uitpakken voor ze, maar je hebt al kunnen zien, dat de Palestijnse zaak over de hele wereld weer op de kaart staat. En dat Abbas uitgesproken heeft dat de VS niet meer als bemiddelaar zal worden gezien. En dat Turkije een top organiseert waar 20 islamitische landen bijeen komen om over de Palestijnen en Jeruzalem te praten. En over de hele wereld krijgen de Palestijnen nu meer bijval. Of dit nu alles iets concreets voor de Palestijnen zal betekenen betwijfel ik, maar je kunt het ook zien als een kleine beweging in de vastgeroeste status quo. Een status quo waarin de joden konden doen en laten met hun Palestijnse medemens en we erbij stonden en ernaar keken. Ik zie het besluit van Trump graag als roeren in stilstaand rioolwater. Misschien dat de wereld nu de stank wél kan ruiken en er heel erg veel last van krijgt.

Kijk, wat mij betreft nuken ze dat zogenaamde heilige land. Maar dat is mijn bescheiden mening.

super ick
14-12-17, 08:12
En dat Turkije een top organiseert waar 20 islamitische landen bijeen komen om over de Palestijnen en Jeruzalem te praten.

Geen woord over de Koerden want dan ga je de gevangenis in.

Ibrah1234
14-12-17, 09:52
Abbas: “Jeruzalem is altijd de hoofdstad geweest van Palestina en zal dat ook altijd blijven”.

Het theater van de lach. Gratis entree. Er hééft nooit een staat genaamd Palestina bestaan. Het gebied valt thans onder Israël, daarvoor onder Brits bestuur en daarvoor onder het Ottomaanse rijk.

Fictieve, nooit bestaande landen kunnen geen hoofdstad hebben. Jammer dat veel mensen dit soort fabeltjes klakkeloos aannemen. Zwendel, geschiedvervalsing en antisemitische leugens .

Eenmans
14-12-17, 11:56
Abbas: “Jeruzalem is altijd de hoofdstad geweest van Palestina en zal dat ook altijd blijven”.

Het theater van de lach. Gratis entree. Er hééft nooit een staat genaamd Palestina bestaan. Het gebied valt thans onder Israël, daarvoor onder Brits bestuur en daarvoor onder het Ottomaanse rijk.

Fictieve, nooit bestaande landen kunnen geen hoofdstad hebben. Jammer dat veel mensen dit soort fabeltjes klakkeloos aannemen. Zwendel, geschiedvervalsing en antisemitische leugens .

¨Koude douche voor Netanyahu¨

https://nos.nl/artikel/2207119-koude-douche-voor-netanyahu-eu-eensgezind-over-jeruzalem.html

Eenmans
14-12-17, 19:54
Geen woord over de Koerden want dan ga je de gevangenis in.

Geen kwaad woord over de joden want dan ben je een ´jodenhater´.

En als je even geluk hebt woon je niet in bezet Palestina.