PDA

Bekijk Volledige Versie : Erdogan wil banden met Nederland weer aanhalen



Marsipulami
28-12-17, 14:09
Erdogan wil banden met Nederland weer aanhalen

Gepubliceerd: 28 december 2017 13:44
Laatste update: 28 december 2017 13:51


De Turkse president Recep Tayyip Erdogan heeft zich positief uitgelaten over de relatie met Nederland. "We hebben geen probleem met Duitsland, Nederland of België. In tegendeel: de mensen die in de regeringen van die landen zitten, zijn mijn oude vrienden."

Dat zei Erdogan volgens de krant Hürriyet tegen journalisten.

Erdogan zei ook waarde te hechten aan goede betrekkingen met de EU en EU-lidstaten. Hij sloot een bezoek aan Nederland of Duitsland niet uit. Premier Mark Rutte heeft volgens Erdogan "een aantal signalen afgegeven om de relatie met ons te verbeteren. Die zijn toereikend."

De Turkse leider deed die uitspraken terwijl hij terugvloog na een meerdaagse reis naar Afrika.

Bekoeld

De relatie tussen Den Haag en Ankara kwam dit jaar onder druk te staan door de voorgenomen komst van twee Turkse ministers. Zij wilden in Nederland campagne voeren voor een Turks referendum. De Nederlandse regering voelde daar niets voor. "Ze hebben me benadeeld", zei Erdogan volgens Hürriyet. "Verder had ik voorheen goede ontmoetingen met Rutte."

De Turkse leider zei verder dat zijn contacten met de Duitse bondskanselier Angela Merkel en president Frank-Walter Steinmeier "altijd erg goed zijn geweest."

Door: ANP

super ick
28-12-17, 17:44
Wij waren overblijfselen van Nazies en een stel facisten. Nu ineens zijn wij een oude vriend.

Alles voor de handel.

mark61
28-12-17, 19:52
Puber met de labiliteit van een Trump. Wie kan zo'n vent nou serieus nemen.

Marsipulami
29-12-17, 00:18
Eerst een grote muil. En nu dit. Zeker wat nodig van NL. Doodvallen kan ie.


Wij waren overblijfselen van Nazies en een stel facisten. Nu ineens zijn wij een oude vriend.


Puber met de labiliteit van een Trump. Wie kan zo'n vent nou serieus nemen.

Ik zie toch wel wat verschillen tussen Trump en Erdogan.

Of Trump ooit herverkozen zal worden laat staan president voor het leven zal worden is twijfelachtig. Bovendien is de macht van Trump beperkter dan die van Erdogan.

Erdogan werd al vele malen herverkozen en in die tijd heeft hij (absolute) macht verworven over het hele staatsapparaat. Erdogan kan naar hartelust 10-duizenden opposanten opsluiten of ontslaan. Dat zal Trump nooit lukken.

Voor de rest durven Europese leiders hun mond niet opendoen om enige kritiek te geven op Erdogan ook al worden ze zelf voor nazi's uitgemaakt door hem.

Uit vrees dat Erdogan de vluchtelingenkraan naar Europa opnieuw zal opendraaien stoppen ze hem miljarden euro's toe (Mensenrechten of vragen over hoe dit geld zal besteed worden -ten bate van vluchtelingen- zijn daarbij niet aan de orde.)

Ibrah1234
29-12-17, 07:26
Ik zie toch wel wat verschillen tussen Trump en Erdogan.

Ja, ongeveer 3 miljard $ :rolleyes:

H.P.Pas
29-12-17, 10:34
Ja, ongeveer 3 miljard $ :rolleyes:

Ibrahview.
't Is maar hoe je het bekijkt. (https://cdn.vegaoo.nl/images/rep_art/gra/221/4/221463/ronde-dollar-bril-voor-volwassenen.jpg)

Ibrah1234
29-12-17, 11:28
Ibrahview.
't Is maar hoe je het bekijkt. (https://cdn.vegaoo.nl/images/rep_art/gra/221/4/221463/ronde-dollar-bril-voor-volwassenen.jpg)

Een miljardenbedrijf en uiteindelijk president van de VS. Volgens eenieders maatstaf mag dat een succesvol leven worden genoemd:rolleyes:

Hoe wil jij het bekijken dan? Of hij lief is voor zijn vrouw en of hij zijn hond wel eens een schop verkoopt weet ik niet.

Ben best wel een beetje jaloers op de onmetelijke oceaan aan energie waarover die man moet beschikken. Ik zou het nog geen week volhouden dat tempo.

knuppeltje
29-12-17, 12:05
Een miljardenbedrijf en uiteindelijk president van de VS. Volgens eenieders maatstaf mag dat een succesvol leven worden genoemd:rolleyes:

Hoe wil jij het bekijken dan? Of hij lief is voor zijn vrouw en of hij zijn hond wel eens een schop verkoopt weet ik niet.

Ben best wel een beetje jaloers op de onmetelijke oceaan aan energie waarover die man moet beschikken. Ik zou het nog geen week volhouden dat tempo.

Tja, dat zo iemand president kon worden, bewijst wel dat veel teveel Amerikanen onwetend en zot waren.

Verder lopen er nogal wat klachten tegen hem wegens grootschalige uitbuiting van zijn werknemers en ging er een en ander over de kop.

Maar goed, 'Bij god en de Amerikanen is alles mogelijk', was hier een veelvuldig gehoorde kreet.

Hoe hij zijn vrouw behandelt weet ik ook niet, maar er aanklachten tegen hem wegens vrouwonvriendelijk gedrag.

Of je alle bij elkaar daarop jaloers moet zijn, betwijfel ik in hoge mate. Voor mij is het een eerste klas hufter.

Maar het is een historisch feit dat hele massa's simpelen maar al te graag gebiologeerd werden door macho figuren die hen vervolgens een oor aannaaien.

Bart.NL
29-12-17, 12:40
Tja, dat zo iemand president kon worden, bewijst wel dat veel teveel Amerikanen onwetend en zot waren.

Of dat het systeem zo corrupt is en de kiezers zo wanhopig.

Ibrah1234
29-12-17, 12:45
Tja, dat zo iemand president kon worden, bewijst wel dat veel teveel Amerikanen onwetend en zot waren.

De tijd zal het leren.

knuppeltje
29-12-17, 13:11
Of dat het systeem zo corrupt is en de kiezers zo wanhopig.

Het een is het gevolg van het ander, zo lijkt mij toch. Je hebt eerst een stel onwetende goedgelovigen nodig om succesvol corrupt te kunnen zijn.

Bart.NL
29-12-17, 13:16
Het een is het gevolg van het ander, zo lijkt mij toch. Je hebt eerst een stel onwetende goedgelovigen nodig om succesvol corrupt te kunnen zijn.

Of een geschikte grondwet.

knuppeltje
29-12-17, 17:30
Of een geschikte grondwet.

Moet je toch eerst weer veel minder onwetende goedgelovigen en veel meer van wetende niet in sprookjes van rattenvanger gelovenden hebben om dat voor elkaar te brengen. Het is geen kip en ei vraagstuk.

H.P.Pas
29-12-17, 20:34
Een miljardenbedrijf en uiteindelijk president van de VS. Volgens eenieders maatstaf mag dat een succesvol leven worden genoemd:rolleyes:
.

Zegt me niet zoveel. Menig robber baron, maffioso of slavenhandelaar kan daar ook op bogen.

super ick
30-12-17, 10:33
Puber met de labiliteit van een Trump. Wie kan zo'n vent nou serieus nemen.

Ehhhhh, ongeveer 50.000.000 Turken?

super ick
30-12-17, 10:42
Tja, dat zo iemand president kon worden, bewijst wel dat veel teveel Amerikanen onwetend en zot waren.

Superarrogante oliebol.

Probeer nu eens serieus achter de motivatie van mensen te komen om op Trump te stemmen ipv een mainstream politicus in plaats van 10-tallen miljoenen mensen zot en onwetend te verklaren.

knuppeltje
30-12-17, 11:54
Superarrogante oliebol.

:schreeuw:

super ick
30-12-17, 14:26
:schreeuw:

De rest heb je wijselijk maar weggelaten.