PDA

Bekijk Volledige Versie : Boekhouder Auschwitz (96) moet naar de gevangenis



Marsipulami
29-12-17, 17:25
Boekhouder Auschwitz (96) moet naar de gevangenis

Het Grondwettelijk Hof in Duitsland heeft het laatste beroep verworpen van de boekhouder van Auschwitz. De man van 96 werd geschikt verklaard voor opsluiting.

Nele De Naegel


De vroegere SS'er Oskar Gröning (96) werd in 2015 veroordeeld voor medeplichtigheid aan de moord op 300.000 Joden. Hij kreeg een gevangenisstraf van 4 jaar. De man ging in beroep, volgens zijn advocaten was zijn medische toestand niet goed genoeg om naar de gevangenis te gaan. Dokters hebben verklaard dat dat niet het geval is, waarop het Grondwettelijk Hof zijn beroep verworpen heeft. Het Hof houdt ook rekening met het gewicht van de feiten.

Gröning werd beschuldigd van economische steun aan het nazibewind, door geld van gedeporteerden naar Berlijn te sturen. Hij zou ook meegewerkt hebben aan de selectie van nieuwkomers in Auschwitz.

Zelf zegt Oskar Gröning dat hij alleen moest verhinderen dat er bagage van gedeporteerden gestolen werd. Hij zegt dat hij ook drie keer gevraagd had om een overplaatsing naar het front, maar dat werd steeds geweigerd. Gröning heeft tijdens zijn proces toegegeven dat hij een "morele fout" gemaakt had en bood meermaals zijn verontschuldigingen aan.

Eenmans
29-12-17, 19:40
Komt er ook na de ´Neurenberg-processen´ ook een Palestina-proces?

Of komen de zionisten ook weg met landroof,bezetting en moord?


Die selectieve verontwaardiging van het Westen als het gaat om mensenrechten-schendingen komen mij onderhand de strot uit.

Eenmans
29-12-17, 19:58
Ariel Sharon bijvoorbeeld. Hij stond op de lijst als verdachte bij het internationaal strafhof in Den Haag.

En dan komt een Ibrahriatje even mij op de vingers tikken vanwege mijn ´hypocrisie´.

Waarom hoor je Ibrahratje niet over dit soort Westerse Christelijk-Joodse vriendjespolitiek??

Olive Yao
29-12-17, 20:23
Komt er ook na de ´Neurenberg-processen´ ook een Palestina-proces?

Of komen de zionisten ook weg met landroof, bezetting en moord?

Of een Irak-proces.

De eerste misdaden van de duitsers volgens de Nüremberg principes waren
"misdaden tegen vrede:
i. plannen maken, voorbereiden, beginnen of voeren van een agressieve oorlog (...)
ii. deelnemen aan een gezamenlijk plan of samenzwering om dat te doen."

Dat is wel van toepassing op G. Bush, D. Cheney en T. Blair tegen Irak.
En misschien ook wel op collaborateur Jan Balkenende.

Eenmans
29-12-17, 21:20
Of een Irak-proces.

De eerste misdaden van de duitsers volgens de Nüremberg principes waren
"misdaden tegen vrede:
i. plannen maken, voorbereiden, beginnen of voeren van een agressieve oorlog (...)
ii. deelnemen aan een gezamenlijk plan of samenzwering om dat te doen."

Dat is wel van toepassing op G. Bush, D. Cheney en T. Blair tegen Irak.
En misschien ook wel op collaborateur Jan Balkenende.

Dank u dame. :o

super ick
30-12-17, 10:31
Of een Irak-proces.

De eerste misdaden van de duitsers volgens de Nüremberg principes waren
"misdaden tegen vrede:
i. plannen maken, voorbereiden, beginnen of voeren van een agressieve oorlog (...)
ii. deelnemen aan een gezamenlijk plan of samenzwering om dat te doen."

Dat is wel van toepassing op G. Bush, D. Cheney en T. Blair tegen Irak.
En misschien ook wel op collaborateur Jan Balkenende.

Helemaal mee eens.

Eenmans
02-01-18, 20:39
Helemaal mee eens.

Wat ga je er aan doen als i.g? Want het is wel zo eerlijk om die misdadigers te berechten.

En daar zit de frustratie wat tot onmetelijke haat jegens het Westen heeft geleid en nog verder gaat oplopen.

Westerse arrogantie in optima forma. Net zoals het strafhof in den haag. Bijna geen enkele afrikaanse land wil nog mee werken omdat er alleen maar niet-westerse leiders worden aangehouden en berecht.

Maar Bush,Cheney,Blair,Sharon( postume strafvervolging,desnoods) om maar even wat opnoemen ontspringen de dans.


Ra,ra,ra hoe kan dat? En maar afvragen waarom er mensen zijn die het Westen zo verschrikkelijk zwaar haten dat ze gewelddadige aanvallen uitvoeren met soms doden tot gevolg.

Olive Yao
02-01-18, 21:54
Helemaal mee eens.

Destijds was er veel juridische kritiek (https://en.wikipedia.org/wiki/Nuremberg_trials#Criticism) op de Nüremberg processen, m. n. van amerikanen.

mark61
03-01-18, 19:11
Die stad heet in het Nederlands Neurenberg, in het Duits Nürnberg en in het Engels Nuremberg.

Ik zeg het maar even :slaap:

Olive Yao
03-01-18, 19:59
Die stad heet in het Nederlands Neurenberg, in het Duits Nürnberg en in het Engels Nuremberg.

Ik zeg het maar even :slaap:

:hihi: Jaren geleden heb je daar al eens op gewezen en ik dacht dat ik het nu goed spelde. Kennelijk nog steeds niet.

Ibrah1234
04-01-18, 00:23
Maar Bush,Cheney,Blair,Sharon( postume strafvervolging,desnoods) om maar even wat opnoemen ontspringen de dans

Bush en Blair voerden een oorlog met als gevolg dat het Iraaks volk werd bevrijd van dictator Hoessein en vervolgens weten ze in bijna 15 jaar later op fatsoenlijke wijze nog geen land in te richten.

Stuur er wat Duitsers heen en hele zootje staat in no time op de rails.

Eenmans
05-01-18, 05:00
Bush en Blair voerden een oorlog met als gevolg dat het Iraaks volk werd bevrijd van dictator Hoessein en vervolgens weten ze in bijna 15 jaar later op fatsoenlijke wijze nog geen land in te richten.

Stuur er wat Duitsers heen en hele zootje staat in no time op de rails.

Fuck jou met je bullshit.:vingers:

Citeer in het vervolg mijn volledige reactie.

mark61
07-01-18, 01:22
:hihi: Jaren geleden heb je daar al eens op gewezen en ik dacht dat ik het nu goed spelde. Kennelijk nog steeds niet.

:hihi: In welke taal dacht jij aan die stad te refereren?

Al Sawt
12-01-18, 01:59
Of een Irak-proces.

De eerste misdaden van de duitsers volgens de Nüremberg principes waren
"misdaden tegen vrede:
i. plannen maken, voorbereiden, beginnen of voeren van een agressieve oorlog (...)
ii. deelnemen aan een gezamenlijk plan of samenzwering om dat te doen."

Dat is wel van toepassing op G. Bush, D. Cheney en T. Blair tegen Irak.
En misschien ook wel op collaborateur Jan Balkenende.
Vergeet zijn partijgenoot De Hoop Scheffer niet. Overigens is het voeren van een agressieoorlog een oorlogsmisdaad. Er zijn Duitse en Japanse legerofficieren en politici ervoor opgeknoopt.

Al Sawt
12-01-18, 02:22
Bush en Blair voerden een oorlog met als gevolg dat het Iraaks volk werd bevrijd van dictator Hoessein en vervolgens weten ze in bijna 15 jaar later op fatsoenlijke wijze nog geen land in te richten.

Stuur er wat Duitsers heen en hele zootje staat in no time op de rails.

Dat zagen we inderdaad na het einde van W01. Duitsland was zo'n vredige en welvarende land, dankzij de hardwerkende S.A en communistische knokploegen. Tolerantie was o zo groot dat een buitenlander (Oostenrijker Hitler ) op golven van hosanna gevoel gekozen werd tot kanselier van een eendrachtig en succesvolle Duitsland.


Heerlijk dergelijke simplisme.

super ick
12-01-18, 09:22
Dat zagen we inderdaad na het einde van W01. Duitsland was zo'n vredige en welvarende land, dankzij de hardwerkende S.A en communistische knokploegen. Tolerantie was o zo groot dat een buitenlander (Oostenrijker Hitler ) op golven van hosanna gevoel gekozen werd tot kanselier van een eendrachtig en succesvolle Duitsland.


Heerlijk dergelijke simplisme.

Goed om te lezen dat je geleerd hebt dat Hitler in Oostenrijk is geboren. Zo heb je hier toch nog wat opgestoken.

Al Sawt
12-01-18, 13:50
Bush en Blair voerden een oorlog met als gevolg dat het Iraaks volk werd bevrijd van dictator Hoessein en vervolgens weten ze in bijna 15 jaar later op fatsoenlijke wijze nog geen land in te richten.

Stuur er wat Duitsers heen en hele zootje staat in no time op de rails.


Goed om te lezen dat je geleerd hebt dat Hitler in Oostenrijk is geboren. Zo heb je hier toch nog wat opgestoken.

Ik kan mij niet voorstellen dat ik iets van jou heb opgestoken. Zeker als het geschiedenis betreft.