PDA

Bekijk Volledige Versie : Teken aub en stuur het door, voor het behoud van halal onverdoofd geslachte kip



meknes78
13-01-18, 23:45
https://www.petities24.com/voor_het_behoud_van_halal_onverdoofd_geslachte_kip #form

super ick
15-01-18, 08:28
https://www.petities24.com/voor_het_behoud_van_halal_onverdoofd_geslachte_kip #form

Waanzin.
Kippen worden niet verdoofd voor de slacht.

Halal kippen worden geslacht net als alle andere kippen. Op hun kop hangen met een klein, ronddraaiend zaagje, onthoofd. Bij halalkippen staat er een cd-tje met gebeden op.

Vroeger zouden linkse mensen u verbaal helemaal afgemaakt hebben maar tegenwoordig zijn juist zij het die religie met handschoentjes aan aanpakken.

Hypocriet.

IBKIS
15-01-18, 09:02
Het loopt dan ook storm, de petitie. Men had wat meer moeite en tijd kunnen investeren in een goede uitleg van de praktijk van het onverdoofd slachten van kippen en waarom dit helemaal niet dieronvriendelijk hoeft te zijn in plaats van drammerig 'wij eisen dit, wij moslims eisen dat'. Praat voor jezelf: ik eis niets. En het is o.a. dat drammerige, dat ervoor zorgt dat "wij moslims" worden gewantrouwd.

Bovendien: iedereen kan met een beetje goede wil zijn eigen kip slachten. Gewoon assertief op een boer afstappen. Ik ken heel veel boeren, die dat wel snappen. Of word vegetarier, daarvoor hoef je de hel niet in.

super ick
15-01-18, 14:14
Het loopt dan ook storm, de petitie. Men had wat meer moeite en tijd kunnen investeren in een goede uitleg van de praktijk van het onverdoofd slachten van kippen en waarom dit helemaal niet dieronvriendelijk hoeft te zijn in plaats van drammerig 'wij eisen dit, wij moslims eisen dat'. Praat voor jezelf: ik eis niets. En het is o.a. dat drammerige, dat ervoor zorgt dat "wij moslims" worden gewantrouwd.

Bovendien: iedereen kan met een beetje goede wil zijn eigen kip slachten. Gewoon assertief op een boer afstappen. Ik ken heel veel boeren, die dat wel snappen. Of word vegetarier, daarvoor hoef je de hel niet in.

Goed om uit te spreken dat jij je niet zomaar door één of andere organisatie wit laten vertegenwoordigen.

Volgens mij staat de manier van slachten beschreven (ik denk omdat dat toen de meest diervriendelijke manier was)
De rest is interpretatie.

super ick
15-01-18, 14:15
Haha. Een cd-tje met gebeden.

En ja helemaal waar: religie met handschoentjes aanpakken is een links ding. Heel dubbel.

Dit is echt zo. Ik heb het zelf gezien.