PDA

Bekijk Volledige Versie : SChurkenstaat VS zet Marokko op lijst “veilige“ landen



Eenmans
16-01-18, 19:30
Washington rangschikt Marokko in lijst met veilige landen


Marokko krijgt een positief reisadvies van de Amerikaanse overheid.


De Verenigde Staten onthulden woensdag een nieuw systeem om Amerikaanse burgers te informeren over mogelijke risico's wanneer ze naar het buitenland reizen, met een schaal van vier niveaus en een interactieve wereldkaart.

De Amerikaanse overheid heeft alle landen onderverdeeld in vier categorieėn: "Gebruik de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen" is de veiligste categorie, "wees extra voorzichtig", "heroverweeg uw reis" en als laatste "reis niet".

Marokko behoort tot de eerste categorie, die de zogenaamde veilige landen samenbrengt waar de burgers van de Verenigde Staten zich moeten houden aan de normale veiligheidsmaatregelen. Volgens het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken wordt categorie 1 omschreven als "het laagste niveau van veiligheids- en beveiligingsadvies". Hij herinnert zijn burgers er echter aan dat "alle internationale reizen risico's met zich meebrengen" en dat de "voorwaarden in andere landen kunnen verschillen van die in de Verenigde Staten en op elk moment kunnen veranderen".

De Amerikaanse toeristen worden geadviseerd om reizen naar vijf Mexicaanse staten te vermijden, volgens de BBC zijn dit: Colima, Guerrero, Michoacan, Sinaloa en Tamaulipas, deze staten zijn gerangschikt in de vierde en laatste categorie, naast Afghanistan, Irak en Syriė.

In december vorig jaar was het Marokkaanse consulaat tijdelijk gesloten na de aankondiging door president Donald Trump van de overdracht van de Amerikaanse ambassade van Tel Aviv naar Jeruzalem. Er werden in Marokko verschillende demonstraties gehouden om dit besluit aan de kaak te stellen. Om veiligheidsredenen hadden het Amerikaanse consulaat en het cultureel centrum Dar America in Casablanca hun tijdelijke sluiting aangekondigd, geeft Yabiladi te kennen.

De Amerikaanse vertegenwoordiging in Casablanca zei dat "vanwege mogelijke demonstraties, vrijdag 8 december 2017 in de middag, het Amerikaanse consulaat-generaal en Dar-Amerika voor het publiek gesloten zullen zijn."








https://nieuws.marokko.nl/50449/washington-rangschikt-marokko-in-lijst-met-veilige-landen/

Eenmans
16-01-18, 19:34
Het bewijs dat Marokko vieze smerige politieke spelletjes speelt.

Hoe zwaar heeft Marokko de hielen moeten likken van de vs nadat Trump onderdanen van Marokko ook een inreisverbod heeft opgelegd?

In amper 2 maanden een koerswijziging doorvoeren?


Deze zaak stinkt aan alle kanten!!

SportFreak
17-01-18, 20:47
Marokko is de eerste land ter wereld die Amerika heeft erkend ..en ik ben het eens met Amerika ..Marokko is een veillig land

IBKIS
18-01-18, 11:50
Marokko is inderdaad een veilig land. Maar of het het eerste land was, dat de VS erkende? Volgens mij was het Friesland (en dus Nederland). Misschien was Marokko het eerste land dat de diplomatieke banden met de Vs aanhaalde, maar zelfs Frankrijk was volgens mij eerder met de erkenning.

Ja ja, ik weet, tomayto tomahto, maar er is wel degelijk een verschil.

Maar zeker weten doe ik het niet, want het is informatie waar ik verder geen hol aan heb.


Marokko is de eerste land ter wereld die Amerika heeft erkend ..en ik ben het eens met Amerika ..Marokko is een veillig land

Eenmans
18-01-18, 12:31
Marokko is inderdaad een veilig land. Maar of het het eerste land was, dat de VS erkende? Volgens mij was het Friesland (en dus Nederland). Misschien was Marokko het eerste land dat de diplomatieke banden met de Vs aanhaalde, maar zelfs Frankrijk was volgens mij eerder met de erkenning.

Ja ja, ik weet, tomayto tomahto, maar er is wel degelijk een verschil.

Maar zeker weten doe ik het niet, want het is informatie waar ik verder geen hol aan heb.

Hoeveel Marokkanen zijn afgelopen 2 jaar betrokken geweest bij aanvallen op burgers?

Wat is er in die 2 maanden gebeurd? Het lijkt me stug in 2 maanden tijd.
En vriendjespolitiek. Degene die tegen Trump zijn krijgen een inreisverbod.

Mij ga je echt niet verkopen dat Marokko van de lijst is gehaald omdat het echt veilig is. ( Lees; veilig voor Amerika,daar gaat het om en niet of Marokko als land veilig is,want dat is het wel degelijk).

Hier klopt geen reet van Ibkis.

Eenmans
18-01-18, 12:38
Het zijn trouwens organistaties als de VN en Amnesty International die eerlijk en objectief uitspraken en rapportages over maken.

Amerika,onder leiding van Trump is niet te vertrouwen. Alles kan gelogen en gefabriceerd zijn. Het is een vieze land geworden bestuurt door schurken.

IBKIS
18-01-18, 12:43
Ik weet heus wel dat de VS een schurkenstaat is en dat Trump een narcistische gek. En dat een reisadvies gemaakt is voor de Amerikaanse burgers en niet voor de Marokkanen in Marokko. Wat mij betreft verbreken ze alle banden met de VS, maar dat is wishful thinking; de belangen voor Marokko zijn daarvoor te groot. Dollars voor trots.

Eenmans
18-01-18, 13:10
Ik weet heus wel dat de VS een schurkenstaat is en dat Trump een narcistische gek. En dat een reisadvies gemaakt is voor de Amerikaanse burgers en niet voor de Marokkanen in Marokko. Wat mij betreft verbreken ze alle banden met de VS, maar dat is wishful thinking; de belangen voor Marokko zijn daarvoor te groot. Dollars voor trots.


Je hebt gelijk. IK verwar het inreisverbod met een reisadvies voor Amerikaanse toeristen.

Topic kan dicht! :o

super ick
18-01-18, 16:37
Het zijn trouwens organistaties als de VN en Amnesty International die eerlijk en objectief uitspraken en rapportages over maken.

Vandaar...
https://nos.nl/artikel/2093377-marokko-wil-84-vn-medewerkers-weg-uit-westelijke-sahara.html

Eenmans
18-01-18, 21:40
Vandaar...
https://nos.nl/artikel/2093377-marokko-wil-84-vn-medewerkers-weg-uit-westelijke-sahara.html

Jouw link bevestigt en legitimeert mijn reactie.


Heb je uberhaupt wel de basisschool afgemaakt?