PDA

Bekijk Volledige Versie : Islam-kopman noemt ontslag bij MIVB "politieke vergelding"



Marsipulami
03-05-18, 14:36
Islam-kopman noemt ontslag bij MIVB "politieke vergelding"

03-05-18, 11.13u - rvl - Bron: Belga


Redouane Ahrouch, de voorzitter van de partij Islam, noemt zijn ontslag als buschauffeur bij de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB een politieke vergelding. "Het is triest om politici te zien tussenkomen in het professionele en privéleven van een burger", zegt hij.

De medeoprichter van de partij Islam was verrast door de aankondiging van zijn ontslag, die hij via de media te horen kreeg. Dat gebeurde nadat de buschauffeur in april had gepleit voor een scheiding van mannen en vrouwen op het openbaar vervoer in Brussel, naar eigen zeggen om zo te vermijden dat mannen vrouwen lastigvallen. Dat voorstel is in de ogen van de MIVB te veel in strijd met de waarden van het bedrijf en leidde daarom tot zijn ontslag.

"Toen ik in april die voorstellen deed, bevond ik me ver weg van de stelplaatsen van de MIVB, was ik in verlof en droeg ik geen kledij van de MIVB", benadrukt Ahrouch. "Mijn laatste onderhoud met een overste was op 20 december 2012, net na mijn verkiezing en na de uitzending van de 'charia-état islamique' op de RTBF op 28 oktober 2012. Er is me toen herhaald dat ik discreet en neutraal moet blijven op mijn werkplaats. Wat volledig correct is", stelt hij nog.

De partij Islam zal bij de komende gemeenteraadsverkiezingen opkomen in 28 gemeenten in Wallonië en Brussel.

knuppeltje
04-05-18, 08:52
Waarin een klein land toch groot kan zijn. Blijft lachen met jullie.

Marsipulami
04-05-18, 10:46
Als ik die man was zou ik dat ontslag toch aanvechten voor de arbeidsrechtbank. Dan kan hij nog een mooie schadevergoeding krijgen.

knuppeltje
04-05-18, 12:08
Als ik die man was zou ik dat ontslag toch aanvechten voor de arbeidsrechtbank. Dan kan hij nog een mooie schadevergoeding krijgen.

Het is een idioot, maar grote kans dat hij dat ontslag kan aanvechten.

Marsipulami
04-05-18, 13:11
Het is een idioot, maar grote kans dat hij dat ontslag kan aanvechten.

Waarom is die man een idioot ?

knuppeltje
04-05-18, 14:02
Waarom is die man een idioot ?

Tja, blijkbaar denkt die man nog steeds dat vrouwen alleen al door hun vrouw-zijn verantwoordelijk zijn voor het onbeschofte gedrag van bepaalde mannen en daarom maar apart in de bus moeten gaan zitten.

Waarom klaagt hij niet gewoon openlijk dat onbeschofte gedrag van die mannen aan in plaat van voor te stellen vrouwen, zogenaamd om wille van hun veiligheid, apart te zetten in een openbaar vervoermiddel? Dit is je reinste schijnheiligheid die met open discussie bestreden moet worden. Allen dan kan dat tot verandering van inzicht leiden bij hem en anderen.

Ontslag uit zijn functie geeft daartoe geen enkele garantie, en is teven een beperkende maatregel betreffende het recht op vrije meningsuiting.

In bepaalde opzichten zijn sommige moslims even erg als sommige orthodoxe joden in Israël. Die schelden vrouwen ook voor van alles en nog wat uit als die voorin een bus plaatsnemen, en daarbij wagen die gasten het vaak ook nog om die vrouwen te bespugen. Die zijn helemaal van de ratten besnuffeld.

Marsipulami
04-05-18, 16:28
Tja, blijkbaar denkt die man nog steeds dat vrouwen alleen al door hun vrouw-zijn verantwoordelijk zijn voor het onbeschofte gedrag van bepaalde mannen en daarom maar apart in de bus moeten gaan zitten.

Waarom klaagt hij niet gewoon openlijk dat onbeschofte gedrag van die mannen aan in plaat van voor te stellen vrouwen, zogenaamd om wille van hun veiligheid, apart te zetten in een openbaar vervoermiddel? Dit is je reinste schijnheiligheid die met open discussie bestreden moet worden. Allen dan kan dat tot verandering van inzicht leiden bij hem en anderen.

Ontslag uit zijn functie geeft daartoe geen enkele garantie, en is teven een beperkende maatregel betreffende het recht op vrije meningsuiting.

In bepaalde opzichten zijn sommige moslims even erg als sommige orthodoxe joden in Israël. Die schelden vrouwen ook voor van alles en nog wat uit als die voorin een bus plaatsnemen, en daarbij wagen die gasten het vaak ook nog om die vrouwen te bespugen. Die zijn helemaal van de ratten besnuffeld.


Ik zie dat er in openbare gebouwen, hotels, bedrijven en wellicht ook bij de MIVB afzonderlijke toiletruimtes zijn voor mannen en vrouwen en wel om dezelfde reden als deze man aangeeft. Niemand die dat een mensenrechtenschending vindt. Dus zo gek is het idee helemaal niet. Ik zie het echter praktisch maar moeilijk uitvoerbaar, immers als je mannen en vrouwen een afzonderlijke ruimte geeft, dan betekent dat ook leden van eenzelfde gezin of klasgenoten die samen op de bus wachten afzonderlijk zouden moeten reizen en dat lijkt me een brug te ver.

knuppeltje
04-05-18, 19:54
Ik zie dat er in openbare gebouwen, hotels, bedrijven en wellicht ook bij de MIVB afzonderlijke toiletruimtes zijn voor mannen en vrouwen en wel om dezelfde reden als deze man aangeeft. Niemand die dat een mensenrechtenschending vindt. Dus zo gek is het idee helemaal niet. Ik zie het echter praktisch maar moeilijk uitvoerbaar, immers als je mannen en vrouwen een afzonderlijke ruimte geeft, dan betekent dat ook leden van eenzelfde gezin of klasgenoten die samen op de bus wachten afzonderlijk zouden moeten reizen en dat lijkt me een brug te ver.

Om dezelfde redenen? Maar inderdaad, toiletruimtes kunnen anders ingericht worden. Maar misschien moeten dan eerst veel mannen nog leren om niet meer naast de pot te pissen en er niet meer een smerige janboel van te maken.

Maar dat laat onverlet dat die idioot beter die billenknijpers (en erger) zou aanklagen in plaats van vrouwen slachtoffer te willen laten worden van die onfrisse figuren, lelijk jezuietje dat je bent.

Wizdom
06-05-18, 00:38
Het is een idioot, maar grote kans dat hij dat ontslag kan aanvechten.

Rancuneus? Weinig democratisch gehalte hier... Als iemand een andere mening is toegedaan is ie in ene keer een idioot... Wat idioot?

knuppeltje
06-05-18, 08:45
Rancuneus? Weinig democratisch gehalte hier... Als iemand een andere mening is toegedaan is ie in ene keer een idioot... Wat idioot?

En hoe groot is jouw democratisch gehalte als je mij verwijt van mijn vrijheid van meningsuiting gebruik te maken?

Hawa
16-05-18, 17:47
Wat een apartheid tussen vrouwen en mannen in het openbaar vervoer. Nou! Ga dan ook maar al die straten en wegen verbieden tussen mannen en vrouwen. Ik ben bejaagd op het trottoir,in mijn tieten geknepen. Op de openbare weg ben ik mijn tieten geknepen toen ik op mijn fiets zat en door een brommer met twee mannen erop,boven op die brug,zomaar,uit het wilde weg werd geknepen in mijn borstjes. Ik zeg borstjes. Mijn borstjes! Mijn dierbare edele delen! Is niet te doen toch?

En als die onverlaten dit in de bus doen dan trap in hun ballen in hun keel. Echt ik trap hun helemaal verrot dat ze om hun moeder gaan schreeuwen.....En waarom moet dit nu weer islamitisch sausje geven aan al die shit aan toestanden! Voed je mannen op!
En al je zonen die addertjes onder het gras die denken dat ze van goddelijke oorsprong zijn en dat vrouwen hun slavinnen moeten zijn, wandelen achter die man aan, omdat die mannen boven de vrouwen staan?

Flikker op stelletje idioten die denken dat ze ..denken..dat doen ze niet....inpeperen doen ze....vrouwen waardeloos en nietig maken dat doen ze...


fijne ramadan en flikker allemaal uit die bus vandaan als je handen niet thuis kan houden stelletje zielige mannen die hun lul niet kunnen bedwingen....

super ick
17-05-18, 07:57
"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun gewaden over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijk om hen te herkennen en worden zij niet lastiggevallen.

Vrouwen inpakken om lastigvallen te voorkomen. Wellicht was een dwangbuis voor mannen beter geweest, gewoon net probleem daar neerleggen waar het hoort.