PDA

Bekijk Volledige Versie : Trouwstoet: OM vraagt 18 x 5 jaar rijverbod; verbeurdverklaring van 6 voertuigen en 38000 euro boete



Marsipulami
25-05-18, 13:09
Politierechter: "Als je wil feesten zet desnoods een lege emmer op je kop, maar laat openbare weg voor wat die is"

Politierechter Peter D'Hondt was opvallend streng voor de deelnemers van een trouwstoet die begin vorig jaar de E17 in Lokeren op stelten zetten. "Als je wil feesten, zet dan desnoods een lege emmer op je kop, maar laat de openbare weg voor wat die is."

Caroline Van den Berghe

Politierechter Peter D'Hondt was streng voor de deelnemers aan een trouwstoet. 18 mannen van Turkse origine stonden vanmorgen terecht voor de politierechtbank in Dendermonde.

De feiten dateren van februari 2017. De beklaagden reden tegen een erg trage snelheid op de autoweg en op de pechstrook. Ze legden het verkeer stil en dansten op de snelweg, sommigen hingen uit hun voertuig en draaiden en keerden op de weg. De politie kon de stoet en de betrokken bestuurders onderscheppen. Het openbaar ministerie sprak van zeer ernstige feiten en vraagt onder meer een rijverbod van 5 jaar voor alle beklaagden, de verbeurdverklaring van 6 voertuigen en voor de meesten boetes van 2.000 euro.

"Toeter-Turken"

"Is dat een traditie om bij trouwfeesten in stoet met de auto te rijden?", vroeg D'Hondt aan een van de beklaagden. "Sommigen spreken van Toeter-Turken, maar in onze samenleving is daar geen plaats voor", zei de rechter. "U veroorzaakt niet alleen verkeershinder, maar lokt ook agressie uit bij andere bestuurders. En jullie gedrag veroorzaakt verzuring en leidt ook tot meer racisme. En er zijn al genoeg racisten. Jullie moeten dat vermijden. 't Is om jullie te beschermen dat ik dat zeg. Als je wil feesten zet dan desnoods een emmer op je kop, maar laat de openbare weg voor wat die is."

D'Hondt sprak de beklaagden streng toe en wees hen op de enorme gevaren van die trouwstoeten. "Het heeft iets dictatoriaals: de weg is van ons en van niemand anders. Hebt u er ooit aan gedacht dat er misschien mensen geblokkeerd zaten die misschien dringend onderweg waren naar het ziekenhuis? De E17 is een van de drukste snelwegen van Europa. Het is niet de plek om te gaan dansen."

Amateurbeelden van de stoet

De meeste beklaagden gaven toe dat ze meereden in de trouwstoet. Ontkennen had geen zin, want er zijn beelden van de stoet en die werden door het openbaar ministerie in de rechtszaal aan de betrokkenen getoond.

Maar volgens een van de advocaten die een aantal beklaagden verdedigt, vormen die beelden geen bewijs. "Het is onmogelijk om op basis van die beelden uit te maken wat er precies is gebeurd. Je kan uit de beelden niet opmaken hoe snel of hoe traag de bestuurders reden. De beelden zijn ook niet voorgelegd aan de privacycommissie. Daarom vraag ik de vrijspraak", zei een van de advocaten. Advocate Katrien Van Der Straeten, die twee beklaagden verdedigt, vroeg bovendien om de beelden niet te gebruiken in de beoordeling.

Een andere advocate vroeg dan weer om die beelden net wel te gebruiken, omdat er volgens haar wel duidelijk uit blijkt wat er is gebeurd en wat het aandeel is van haar cliënten. "Ze reden achteraan de stoet en moesten hun knipperlichten opzetten om achterliggende bestuurders te waarschuwen. Ze hebben dit niet veroorzaakt."

"Het was "ne raren" trouw, he?"

"Het was "nen raren" trouw he", zei rechter D'Hondt nog aan het einde van de zitting tegen de bruidegom. "Dat is het toch niet waard? Stel u voor dat u de boetes, die het openbaar ministerie vraagt (alles samen 38.000 euro) als cadeau had gekregen op uw huwelijk, dan had u 1 of 2 jaar niet moeten werken."

De uitspraak volgt op 29 juni.

saritaa
26-05-18, 11:26
Politierechter: "Als je wil feesten zet desnoods een lege emmer op je kop, maar laat openbare weg voor wat die is"

Politierechter Peter D'Hondt was opvallend streng voor de deelnemers van een trouwstoet die begin vorig jaar de E17 in Lokeren op stelten zetten. "Als je wil feesten, zet dan desnoods een lege emmer op je kop, maar laat de openbare weg voor wat die is."

Caroline Van den Berghe

Politierechter Peter D'Hondt was streng voor de deelnemers aan een trouwstoet. 18 mannen van Turkse origine stonden vanmorgen terecht voor de politierechtbank in Dendermonde.

De feiten dateren van februari 2017. De beklaagden reden tegen een erg trage snelheid op de autoweg en op de pechstrook. Ze legden het verkeer stil en dansten op de snelweg, sommigen hingen uit hun voertuig en draaiden en keerden op de weg. De politie kon de stoet en de betrokken bestuurders onderscheppen. Het openbaar ministerie sprak van zeer ernstige feiten en vraagt onder meer een rijverbod van 5 jaar voor alle beklaagden, de verbeurdverklaring van 6 voertuigen en voor de meesten boetes van 2.000 euro.

"Toeter-Turken"

"Is dat een traditie om bij trouwfeesten in stoet met de auto te rijden?", vroeg D'Hondt aan een van de beklaagden. "Sommigen spreken van Toeter-Turken, maar in onze samenleving is daar geen plaats voor", zei de rechter. "U veroorzaakt niet alleen verkeershinder, maar lokt ook agressie uit bij andere bestuurders. En jullie gedrag veroorzaakt verzuring en leidt ook tot meer racisme. En er zijn al genoeg racisten. Jullie moeten dat vermijden. 't Is om jullie te beschermen dat ik dat zeg. Als je wil feesten zet dan desnoods een emmer op je kop, maar laat de openbare weg voor wat die is."

D'Hondt sprak de beklaagden streng toe en wees hen op de enorme gevaren van die trouwstoeten. "Het heeft iets dictatoriaals: de weg is van ons en van niemand anders. Hebt u er ooit aan gedacht dat er misschien mensen geblokkeerd zaten die misschien dringend onderweg waren naar het ziekenhuis? De E17 is een van de drukste snelwegen van Europa. Het is niet de plek om te gaan dansen."

Amateurbeelden van de stoet

De meeste beklaagden gaven toe dat ze meereden in de trouwstoet. Ontkennen had geen zin, want er zijn beelden van de stoet en die werden door het openbaar ministerie in de rechtszaal aan de betrokkenen getoond.

Maar volgens een van de advocaten die een aantal beklaagden verdedigt, vormen die beelden geen bewijs. "Het is onmogelijk om op basis van die beelden uit te maken wat er precies is gebeurd. Je kan uit de beelden niet opmaken hoe snel of hoe traag de bestuurders reden. De beelden zijn ook niet voorgelegd aan de privacycommissie. Daarom vraag ik de vrijspraak", zei een van de advocaten. Advocate Katrien Van Der Straeten, die twee beklaagden verdedigt, vroeg bovendien om de beelden niet te gebruiken in de beoordeling.

Een andere advocate vroeg dan weer om die beelden net wel te gebruiken, omdat er volgens haar wel duidelijk uit blijkt wat er is gebeurd en wat het aandeel is van haar cliënten. "Ze reden achteraan de stoet en moesten hun knipperlichten opzetten om achterliggende bestuurders te waarschuwen. Ze hebben dit niet veroorzaakt."

"Het was "ne raren" trouw, he?"

"Het was "nen raren" trouw he", zei rechter D'Hondt nog aan het einde van de zitting tegen de bruidegom. "Dat is het toch niet waard? Stel u voor dat u de boetes, die het openbaar ministerie vraagt (alles samen 38.000 euro) als cadeau had gekregen op uw huwelijk, dan had u 1 of 2 jaar niet moeten werken."

De uitspraak volgt op 29 juni.
Een fikse boete. Een rijverbod van 5 jaar vind ik wel wat overdreven net als dat getoeter overgins. Heel irritant en slaat werkelijk nergens op.Leuk dat je een feest hebt, maar daar hoeft een ander geen last van te hebben. In Marokko kunnen ze dat ook heel goed. Mensen uit hun slaap houden. In de zomer zijn er tig bruiloften en dat gaat allemaal gepaard met veel herrie tot de ochtend. Vreselijk ! Heeft niets met traditie te maken maar asociaal gedrag.Van mij mag daar best een verbod op komen.

Juffrouw_Saartje
26-05-18, 16:29
Belachelijke hoge boetes en sancties. Als je het mij vraagt, klasse onderbuik justitie. Laten we wel wezen, een cortège is gewoon kapot gaaf. Iedereen mooi uitgedost, de meiden hangen uit het raam, we toeteren, klappen, lachen en hebben plezier. Wat is het probleem zolang het niet 's nachts gebeurd. Zo erg is het niet hoor, als iemand heel even moet wachten. Een spoedgeval neemt maar de vluchtstrook.

knuppeltje
26-05-18, 17:07
"Kapot gaaf". Wel een heel duidelijke contradictio in terminus, volgens mij. Heel erg gewoon is het ook niet, denk ik.

Juffrouw_Saartje
26-05-18, 18:07
"Kapot gaaf". Wel een heel duidelijke contradictio in terminus, volgens mij. Heel erg gewoon is het ook niet, denk ik. Keigaaf dan? Nee, doe mij toch maar kapot gaaf!

Juffrouw_Saartje
26-05-18, 18:32
Een tijd terug was er ook een Turkse cortège bij ons in de buurt. De hele stoet werd gestopt door de politie. Allemaal werden ze hun rijbewijs gevraagd, pure pesterij. Ze deden niets verkeerds behalve wat toeteren en duidelijk plezier hebben. De vrouwen zagen er allemaal prachtig uit. Ondertussen creëerde de politie met de controles zelf de opstopping. Kijk het moet niet te gek worden zoals rondjes draaien op de snelweg maar een beetje coulance naar een bruiloftstoet mag wel vind ik. Waarom moet een toeterende stoet worden aangehouden, omdat ze niet tegen Turkse vlaggen kunnen?

Eke
26-05-18, 19:54
Waarom moet een toeterende stoet worden aangehouden, omdat ze niet tegen Turkse vlaggen kunnen?

Suggestieve opmerking...duhhhh.



Het lawaai komt onverwacht je huiskamer binnen- het houdt geen rekening met jou- en..... je maakt geen deel uit van het feest !!!

Als je het bruidspaar kent sta je er anders in. Dan ga je er naar uitkijken, naar het tijdstip dat de bruid wordt opgehaald..:)


Laag (laag !) overvliegende vliegtuigen zijn inmiddels geschiedenis. Kan niet meer. Pret-toeteren als wegrijdend bezoeker na een gezellig avondje kan ook niet meer. Boete-risico : 90 euro. (per auto)
We wonen vooral op een kluitje.....pfffff

Karin.N
26-05-18, 20:28
Ik woon hier langs een drukke rondweg in Utrecht. Regelmatig komen er trouwstoeten al toeterend voorbij. Sinds mijn beroerte komen die geluiden hard binnen. Voordat ik mijn oordoppen heb ingedaan is het kwaad al geschied. Het is van invloed op mijn energieniveau en daardoor op mijn dagelijkse bezigheden. Dan mogen de dames wel mooi uitgedost zijn, maar daar heb ik geen boodschap aan. Mensen realiseren het vaak niet, maar nodeloos getoeter is voor een aantal mensen zeer vervelend en zeker geen feestje! Het komt altijd onverwachts je huis binnen, je weet nooit wanneer en hoelang het duurt. En dat maakt het uitermate vervelend! Als mijn buren een feestje geven kondigen ze dat van te voren aan. Dan kun je erop anticiperen. Het getoeter komt onverwachts je huis binnen......

Ambulances, politie komt ook allemaal voorbij met sirenes, maar dan is het spoed, dat is ook vervelend maar er staan misschien levens op het spel. Dat is heel wat anders dan dom zinloos getoeter!

Oiseau
26-05-18, 22:32
zonder getoeter heeft de Turk het gevoel dat hij moet rouwen op zo'n mooie dag.

De oplossing is een aparte route voor de Turken waar ze mogen toeteren onder begeleiding van de politie. Ze moeten wel eerst een Toeterenvergunning aanvragen bij hun gemeente.

hooligans en motorclubs hebben meer rechten dan de blije Turk.

Marsipulami
27-05-18, 07:25
Ik ben akkoord met die zware sancties op voorwaarde dat dezelfde normen zullen gehanteerd worden bij het komende WK voetbal. Na dat kampioenschap zal door al die ingetrokken rijbewijzen en verbeurd verklaarde wagens de CO2 uitstoot aanzienlijk verminderen en haalt België de afgesproken klimaatdoelstellingen. Ook het fileprobleem zal dan opgelost zijn. Tenslotte zijn al die boetes goed om de overheidsschuld te verminderen tot een aanvaardbaar niveau.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 08:58
Ik woon hier langs een drukke rondweg in Utrecht. Regelmatig komen er trouwstoeten al toeterend voorbij. Sinds mijn beroerte komen die geluiden hard binnen. Voordat ik mijn oordoppen heb ingedaan is het kwaad al geschied. Het is van invloed op mijn energieniveau en daardoor op mijn dagelijkse bezigheden. Dan mogen de dames wel mooi uitgedost zijn, maar daar heb ik geen boodschap aan. Mensen realiseren het vaak niet, maar nodeloos getoeter is voor een aantal mensen zeer vervelend en zeker geen feestje! Het komt altijd onverwachts je huis binnen, je weet nooit wanneer en hoelang het duurt. En dat maakt het uitermate vervelend! Als mijn buren een feestje geven kondigen ze dat van te voren aan. Dan kun je erop anticiperen. Het getoeter komt onverwachts je huis binnen...... Ambulances, politie komt ook allemaal voorbij met sirenes, maar dan is het spoed, dat is ook vervelend maar er staan misschien levens op het spel. Dat is heel wat anders dan dom zinloos getoeter! Dit is natuurlijk uitermate vervelend voor jou, maar jij bent een uitzondering. Mijn blender maakt ook een hels kabaal en toch gebruik ik die wanneer ik wil, op christelijke tijden uiteraard. Je kunt niet verwachten dat niemand meer onverwachts geluid maakt. Zo hoorde ik een tijdje terug een burenruzie achterin de tuin. Kinderen zaten heel luidruchtig te spelen in de tuin op zondagmorgen (een buitenlandse familie), vervolgens schreeuwt de buurman dat hij ervoor gaat zorgen dat ze hun huis uit worden gezet. Volkomen onredelijk. Wij zijn gelukkig verlost van onze idiote buren, die zelfs klaagden over het gebruik van wc papier 's nachts (meneer hoorde de houder rollen) en een hele reeks van andere onzinnige klachten die ik je zal besparen. Ik vind dat iedereen mag zagen, boren, hameren, blenderen zolang het binnen de normale tijden zit, zeker in de stad.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 09:04
Suggestieve opmerking...duhhhh. Het was net in de tijd dat iedereen fluisterde over de vermeende lange arm van Erdogan, alle wagens hadden Turkse vlaggen en ze deden niets verkeerd. Waarom een hele stoet stoppen en nog meer verkeerschaos creëren? Weet je hoe vaak er luidruchtige bootjes op de grachten varen met zuipende studenten?

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 09:13
"Toeter-Turken" "Is dat een traditie om bij trouwfeesten in stoet met de auto te rijden?", vroeg D'Hondt aan een van de beklaagden. "Sommigen spreken van Toeter-Turken, maar in onze samenleving is daar geen plaats voor", zei de rechter. "U veroorzaakt niet alleen verkeershinder, maar lokt ook agressie uit bij andere bestuurders. En jullie gedrag veroorzaakt verzuring en leidt ook tot meer racisme. En er zijn al genoeg racisten. Jullie moeten dat vermijden. 't Is om jullie te beschermen dat ik dat zeg. Als je wil feesten zet dan desnoods een emmer op je kop, maar laat de openbare weg voor wat die is." Hieruit blijkt al dat de uitspraak doorspekt is met onderbuikgevoelens. Een rechter hoort gewoon de strafbare feiten te beoordelen ONGEACHT iemands afkomst. Daar horen dit soort (door mij rood gearceerde) uitspraken niet bij, dat hoort niet relevant te zijn. Wel dus voor deze politierechter.

knuppeltje
27-05-18, 09:14
Ik ben akkoord met die zware sancties op voorwaarde dat dezelfde normen zullen gehanteerd worden bij het komende WK voetbal. Na dat kampioenschap zal door al die ingetrokken rijbewijzen en verbeurd verklaarde wagens de CO2 uitstoot aanzienlijk verminderen en haalt België de afgesproken klimaatdoelstellingen. Ook het fileprobleem zal dan opgelost zijn. Tenslotte zijn al die boetes goed om de overheidsschuld te verminderen tot een aanvaardbaar niveau.

Die voorwaarde lijkt mij uitstekend en zeer aanbevelenswaardig, al vind ik wel dat een en ander beperken tot het WK, een zeer slechte zaak.

Of bij al die grenzeloze verkwisting van overheidsgeld bij jullie, daardoor de staatsschuld significant zal dalen, betwijfel ik. Maar ik zou het een sympathieke maatregel vinden, Mars.

Zeg nu zelf Mars, geld mag geen enkele reden zijn om na te laten, al dat er voor kan zorgen om tot een voor iedereen betere samenleving te komen.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 09:25
D'Hondt sprak de beklaagden streng toe en wees hen op de enorme gevaren van die trouwstoeten. "Het heeft iets dictatoriaals: de weg is van ons en van niemand anders. Hebt u er ooit aan gedacht dat er misschien mensen geblokkeerd zaten die misschien dringend onderweg waren naar het ziekenhuis? De E17 is een van de drukste snelwegen van Europa. Het is niet de plek om te gaan dansen." Precies dáár gaat het dus om. Oh they are taking over........... onze cultuur, voor Turks getoeter is geen plek in onze samenleving, dit is niet de straat van de Turken maar van de Vlamen, onderbuik gekakel dus. Ik denk daar heel anders over. Ik vind dat de burger de straat terug moet eisen. De aarde is van ons en niet van die elitaire kakelaars. Je kunt niet eens meer een caravan in een bos zetten, een tukje doen in het park, in een groepje samenscholen of je krijgt zo'n handhavertje op je dak. Nogmaals, ik ben niet voor spookrijden op de snelweg, er zijn grenzen, maar come on, auto's verbeurdverklaren voor wat getoeter? Willen we een politiestaat?

knuppeltje
27-05-18, 09:42
Als er één gebied is waar populisme, en vooral onderbuikgevoelens, zonder ook maar enige scrupules wordt geëtaleerd, dan is het de straat.

Het laatste wat er dus mag gebeuren is: dat groepen burgers zich weer de straat kunnen toe-eigenen. Dat god het verhoede tot in alle eeuwigheid, amen!!!

Bovendien, het zijn 'Vlamingen' en geen 'Vlamen', ja. Ik weet ook wel dat dat rare gozers zijn, maar toch heeft ieder het recht om correct benoemd te worden.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 10:00
"Het was "nen raren" trouw he", zei rechter D'Hondt nog aan het einde van de zitting tegen de bruidegom. "Dat is het toch niet waard? Stel u voor dat u de boetes, die het openbaar ministerie vraagt (alles samen 38.000 euro) als cadeau had gekregen op uw huwelijk, dan had u 1 of 2 jaar niet moeten werken." Totaal onprofessioneel.

knuppeltje
27-05-18, 10:22
Totaal onprofessioneel.

That's a matter of opinion. Maar van 38.000 euro kun je het inderdaad wel even uitzingen.

Gedraag je, een beetje respect voor de rechterlijke macht zou heel goed zijn, ja.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 10:25
Als er één gebied is waar populisme, en vooral onderbuikgevoelens, zonder ook maar enige scrupules wordt geëtaleerd, dan is het de straat. Het laatste wat er dus mag gebeuren is: dat groepen burgers zich weer de straat kunnen toe-eigenen. Dat god het verhoede tot in alle eeuwigheid, amen!!! Van mij mogen ze zich etaleren. Iedereen mag zich van mij etaleren, mits vredelievend en niet haatdragend of agressief. Alles is illegaal tegenwoordig, toeteren, kraken, slapen in het park. Overal moet je tegenwoordig een vergunning voor aanvragen en voor iedere zucht word je beboet. Weg met die betuttelingen en beknellende regeltjes voor ondernemers en burgers. Wellicht dat de popies en de jopies zich verbroederen bij de barbecue. De gewone man kan over het algemeen prima met elkaar overweg in de buurt.
Bovendien, het zijn 'Vlamingen' en geen 'Vlamen', ja. Ik weet ook wel dat dat rare gozers zijn, maar toch heeft ieder het recht om correct benoemd te worden. :duim:

knuppeltje
27-05-18, 10:53
Van mij mogen ze zich etaleren. Iedereen mag zich van mij etaleren, mits vredelievend en niet haatdragend of agressief. Alles is illegaal tegenwoordig, toeteren, kraken, slapen in het park. Overal moet je tegenwoordig een vergunning voor aanvragen en voor iedere zucht word je beboet. Weg met die betuttelingen en beknellende regeltjes voor ondernemers en burgers. Wellicht dat de popies en de jopies zich verbroederen bij de barbecue. De gewone man kan over het algemeen prima met elkaar overweg in de buurt. :duim:

Er wordt tegenwoordig nog steeds massaal en veel te luid ge(roep)toeterd, zonder dat daartegen kan worden opgetreden. Dat zoiets tegenwoordig illegaal zou zijn, is dan ook een totaal onzinnige stelling.

Verder is er niets meer illegaal dan vele jaren geleden. Ook toen werden krakers, Damslapers en Maagdenhuisbezetters heel hardhandig aangepakt. Iets wat voor illegale bezetters van het heilige huis der maagden wat mij betreft nog steeds een zeer goede zaak is.

Wel even bij de les blijven, ja.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 11:02
Er wordt tegenwoordig nog steeds massaal en veel te luid ge(roep)toeterd, zonder dat daartegen kan worden opgetreden. Dat zoiets tegenwoordig illegaal zou zijn, is dan ook een totaal onzinnige stelling. Des te meer reden om de boetes en maatregelingen exorbitant te vinden, een beetje coulance mag wel. Om nu maar iedere bruiloftsstoet met Turkse vlaggen te gaan lastig vallen vind ik nou verzuring van de samenleving.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 11:07
Verder is er niets meer illegaal dan vele jaren geleden. Ook toen werden krakers, Damslapers en Maagdenhuisbezetters heel hardhandig aangepakt. Iets wat voor illegale bezetters van het heilige huis der maagden wat mij betreft nog steeds een zeer goede zaak is. Wel even bij de les blijven, ja. Er komen alleen maar meer regeltjes bij, naast meer camera's, flitspalen en documentatie. Nog heel even en we moeten adembelasting gaan betalen.

knuppeltje
27-05-18, 11:18
Des te meer reden om de boetes en maatregelingen exorbitant te vinden, een beetje coulance mag wel. Om nu maar iedere bruiloftsstoet met Turkse vlaggen te gaan lastig vallen vind ik nou verzuring van de samenleving.

Om den dooie dood niet!!! Nou ja, een ietsje-pietsje, dan. Maar volstekt niet meer.

Wie de geschiedenis kent zal het ongetwijfeld met me eens zijn dat elke uitzinnige uiting van nationalisme, wegens het gevaar voor de democratie, met alle mogelijk middelen bestreden dient te worden.

Bovendien blijkt uit alles dat in vergelijking met de verkeershinder, en het mogelijke gevaar voor het overige verkeer, dat heel dat gedoe opleverde, die vlaggen maar bijzaak waren voor de rechter. Je levert dus een verkeerde voorstelling van zaken, volgens mij.
Een kwestie van hoofd- en bijzaken.

knuppeltje
27-05-18, 11:31
Er komen alleen maar meer regeltjes bij, naast meer camera's, flitspalen en documentatie. Nog heel even en we moeten adembelasting gaan betalen.

Gezien de alsmaar groeiende overbevolking, en de gevolgen daarvan, een zeer logische zaak.

Dat laatste doen we dan ook. We betalen nu al voor de kosten van de bestaande luchtverontreiniging. Ook met onze gezondheid.

Het geroep om het rücksichtslos afschaffen van al die regels is dan ook een zeer populistisch, maar onzinnig, ge(roep)toeter, en doet het daarom heel goed in de straat. En juist de straat wil jij van de overheid afpakken en aan de burgers terug geven.
Dat god het verhoede tot in alle eeuwigheid, amen.!!!!!!!

Karin.N
27-05-18, 12:28
Dit is natuurlijk uitermate vervelend voor jou, maar jij bent een uitzondering. Mijn blender maakt ook een hels kabaal en toch gebruik ik die wanneer ik wil, op christelijke tijden uiteraard. Je kunt niet verwachten dat niemand meer onverwachts geluid maakt. Zo hoorde ik een tijdje terug een burenruzie achterin de tuin. Kinderen zaten heel luidruchtig te spelen in de tuin op zondagmorgen (een buitenlandse familie), vervolgens schreeuwt de buurman dat hij ervoor gaat zorgen dat ze hun huis uit worden gezet. Volkomen onredelijk. Wij zijn gelukkig verlost van onze idiote buren, die zelfs klaagden over het gebruik van wc papier 's nachts (meneer hoorde de houder rollen) en een hele reeks van andere onzinnige klachten die ik je zal besparen. Ik vind dat iedereen mag zagen, boren, hameren, blenderen zolang het binnen de normale tijden zit, zeker in de stad.
Quoten lukt niet dus daarom maar zo.

Ik ben een uitzondering en daarom mag het wel? Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Maar mensen met NAH weten inmiddels al heel lang dat er mensen rondlopen die maling hebben aan alles en iedereen.

Het staat in de wet dat het niet mag, nodeloos toeteren. Deze mensen overtreden de wet. Dan kun jij er wel weer van alles bijhalen (S.T.I.C.K.T.O.T.H.E.S.U.B.J.E.C.T. juf) maar het mag gewoon niet.

Ik heb je een dislike gegeven omdat je er weer eens van alles bij haalt wat niet ter zake doet. Als je anderen niet consequent zou aanvallen op het S.T.I.C.K. etc dan zou ik de dislike niet geven!

Olive Yao
27-05-18, 12:40
.
Heeft R. Erdogan al ingegrepen en beslist dat zijn turkse onderdanen die boete niet krijgen? :cheefbek:

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 15:14
Om den dooie dood niet!!! Nou ja, een ietsje-pietsje, dan. Maar volstekt niet meer. Zeker te weten dat er steeds meer beknellende regeltjes bij komen.
Wie de geschiedenis kent zal het ongetwijfeld met me eens zijn dat elke uitzinnige uiting van nationalisme, wegens het gevaar voor de democratie, met alle mogelijk middelen bestreden dient te worden. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van nationalisme. Uit die opmerkingen die de rechter erbij heeft gezegd, blijkt dat hij wel degelijk de nationaliteit/cultuur erbij heeft betrokken. In mijn opinie is dat niet correct. Hij zou alleen de strafbare feiten moeten veroordelen ongeacht hun afkomst.
Bovendien blijkt uit alles dat in vergelijking met de verkeershinder, en het mogelijke gevaar voor het overige verkeer, dat heel dat gedoe opleverde, die vlaggen maar bijzaak waren voor de rechter. Je levert dus een verkeerde voorstelling van zaken, volgens mij. Een kwestie van hoofd- en bijzaken. Voor een begrafenisstoet wordt ook keurig gestopt en gewacht. Waar het om gaat is dat de geëiste boetes en strafmaatregelen exorbitant zijn, niet in verhouding. 5 jaar rijverbod? Innemen van alle auto's? Als dit niet een signaal afgeven is, weet ik het niet meer.

Juffrouw_Saartje
27-05-18, 15:28
Ik ben een uitzondering en daarom mag het wel? Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Maar mensen met NAH weten inmiddels al heel lang dat er mensen rondlopen die maling hebben aan alles en iedereen. Naar mijn mening mag je overdag boren, zagen en blenderen. Zeker in de stad is het onzinnig te verwachten dat alles muisstil is. Heeft niets met maling hebben te maken.
Het staat in de wet dat het niet mag, nodeloos toeteren. Deze mensen overtreden de wet. Dan kun jij er wel weer van alles bijhalen (S.T.I.C.K.T.O.T.H.E.S.U.B.J.E.C.T. juf) maar het mag gewoon niet. Langzaam naderende politiestaat dus. Regels, regels en nog eens regels. De politie staat vandaag de dag graag klaar om boetes uit te delen. Een groot deel van de burgers zijn het spuugzat, om voor ieder wissewasje een bekeuring te krijgen.
Ik heb je een dislike gegeven omdat je er weer eens van alles bij haalt wat niet ter zake doet. Als je anderen niet consequent zou aanvallen op het S.T.I.C.K. etc dan zou ik de dislike niet geven! Mijn voorbeelden doen wel degelijk ter zake. Ik reageer op jouw eigen argument dat jij er last van hebt. Jij woont in de stad, niet in een hutje op de hei. Ik val jou niet aan met een jij-bak, zoals Ibrah laatst deed met Revisor: Oh maar jij Karin laat zondagochtend de motor te lang ronken, dus jij mag niet klagen over het getoeter.

Hawa
27-05-18, 16:24
Lang leve de lol! Het geluk! Het getoeter! Het gebral! Het geschreeuw! En het onbenullige gezeik hierover!

Verkeerswetten moeten veranderd worden. SH is slecht horend. Heeft een bordje achterop zijn bagage drager. Militaire colonne! Rouw stoet! Ambulance en brandweer,maak ruimte! Maar grote massale patronen in massale grootschalige massa aan mensen die de bruid en bruidegom in hun traditie parcours in honderden mensen vertegenwoordigen is niet in die wet aan verkeer deelneming vastgelegd.

Demonstraties dien je aan te vragen bij de gemeente. Alles wat indruist tegen het verkeer dien je te verwittigen. Ook die massale schat aan mensenmassa dien je te verwittigen omdat men dan weet dat je permissie hebt om die hele grootschalige huwelijksboot te mogen gaan uitvoeren met al je dierbaren die er misschien ook nog op los mogen gaan toeteren!

Hier zijn allemaal regels voor maar die staan niet in die verkeersregels die je dus leert als je rijexamen gaat doen.

Dus? Men lapt alles aan hun laars en doen wat ze moeten doen als dit Turkije dus is. Lekker makkelijk! Je eigen parochie doorvoeren op je eigen gewin in het stichtten van je gezin uit die hoek die geen enkel belang heeft aan die Nederlandse wetgeving.

fijne ramadan,toeter niet te snel

Eke
27-05-18, 17:13
Dit is natuurlijk uitermate vervelend voor jou, maar jij bent een uitzondering.

De HELFT van de Nederlanders heeft te maken met geluidsoverlast !!!

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2152645-over-twintig-jaar-is-herrie-het-grootste-milieuprobleem.html

En Karin is geen uitzondering.

Wist jij Saartje dat er jaarlijks al zo'n 100 mensen sterven aan geluidsoverlast ? Niet alleen mensen die al ziek zijn worden er gestresst van. De een kan nou eenmaal "beter" tegen harde geluiden dan de ander....

Door stress stijgt o.a.de bloeddruk (risico op hartklachten). Delen van je hersenen gaan overgevoelig reageren.Je wordt ontregeld. Klaar ben je. Daar kun je behoorlijk ziek van worden
Dus..ïkke, ikke, ikke en de rest kan stikke ??? Doe maar niet, Saar...

Er is dus meeeer aan de hand dan een stelletje bruiloftsgasten die op de openbare weg uit hun dak gaan. Het gaat niet alleen om hen....

https://www.dekennisvannu.nl/site/special/Ziek-van-herrie/84

knuppeltje
27-05-18, 17:40
Zeker te weten dat er steeds meer beknellende regeltjes bij komen. Ik ben zelf niet zo'n voorstander van nationalisme. Uit die opmerkingen die de rechter erbij heeft gezegd, blijkt dat hij wel degelijk de nationaliteit/cultuur erbij heeft betrokken. In mijn opinie is dat niet correct. Hij zou alleen de strafbare feiten moeten veroordelen ongeacht hun afkomst. Voor een begrafenisstoet wordt ook keurig gestopt en gewacht. Waar het om gaat is dat de geëiste boetes en strafmaatregelen exorbitant zijn, niet in verhouding. 5 jaar rijverbod? Innemen van alle auto's? Als dit niet een signaal afgeven is, weet ik het niet meer.

Hoe meer overbevolkt we raken, hoe knellender die regels door onnadenkenden zullen worden ervaren. De regels zijn daarvan de schuld geven is echter grote onzin.

Dat die rechter die opmerking maakte, betekent niet dat hij op basis van nationalistische en culturele bijzaken gaat oordelen, en niet op bewezen strafbare feiten. Dat blijkt dan ook nergens uit.

Bovendien is er nog geen vonnis. Dat, en de motivatie ervan, moet nog komen. Er valt dus nog helemaal niets te zeggen over hoe dat gaat uitvallen.

De goeden man al voorshands afserveren, is dan ook een misplaatst gebrek aan vertrouwen in de Belgische rechtsstaat. Een waar gotspe, laat ik je dat vertellen.

Oiseau
27-05-18, 21:18
Van mij mogen toeteren als ze trouwen van hier tot Istanbul maar dan als ik uitgenodigd ben anders geef ze een boete zonder racistische motivatie.

saritaa
28-05-18, 15:54
Belachelijke hoge boetes en sancties. Als je het mij vraagt, klasse onderbuik justitie. Laten we wel wezen, een cortège is gewoon kapot gaaf. Iedereen mooi uitgedost, de meiden hangen uit het raam, we toeteren, klappen, lachen en hebben plezier. Wat is het probleem zolang het niet 's nachts gebeurd. Zo erg is het niet hoor, als iemand heel even moet wachten. Een spoedgeval neemt maar de vluchtstrook. Voor de mensen die feesten is het misschien gezellig en leuk. Maar eerlijk Saar, wat voor meerwaarde geeft zo'n stoet aan het feest?Er wordt genoeg gefeest in huis en later in de feestzaal. Ikzelf geef er nix om, vind het allemaal maar een poppenkast gebeuren. Maar goed, ieder zijn ding. Maar val een ander niet lastig met herrie en onnodige oponthoud. Ik overdrijf echt niet wanneer ik zeg, dat tijdens mijn vakanties tig bruiloftstoets tot de ochtend toeterend langs onze straat rijden. En het is niet alleen ik die er last van heeft. Ik denk bijvoorbeeld aan mijn buurman die om 6 uur met zijn werk begint en al die mensen die ziek zijn. Weet je, zelfs als ze de Adan horen stoppen ze niet! Ook de band die muziek speelt vanuit huizen stopt niet tijdens de Adan. Is toch geen respect meer? Niet voor je medemens en niet voor je religie. Tja, als men het zelf niet in ziet, dan is een verbod de enige oplossing lijkt me.

saritaa
28-05-18, 16:09
De HELFT van de Nederlanders heeft te maken met geluidsoverlast !!! https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2152645-over-twintig-jaar-is-herrie-het-grootste-milieuprobleem.htmlHeel heftig dit. Nooit geweten dat geluidsoverlast zelfs tot overlijden kan leiden. Bedankt voor de link Eke.:)

Eke
29-05-18, 17:18
Heel heftig dit. Nooit geweten dat geluidsoverlast zelfs tot overlijden kan leiden. Bedankt voor de link Eke.:)

Graag gedaan.


"Zonder maatregelen is herrie binnen twintig jaar het milieuprobleem met de grootste impact op de volksgezondheid in Nederland. Dat stellen milieu- en geluidsdeskundigen in het NTR-wetenschapsprogramma De Kennis van Nu. "

Ja, schokkend,he, Saritaa ! Als je dit soort zaken weet kun je beter opkomen voor het belang van minder geluidsoverlast !

Ook las ik dat de overheid te laks is---> Het gaat om alle politici : Bij VRIJHEID hoort ...geen last van storende geluiden om je heen en zeker niet onverwachts.

Overigens kwamen buren hier een doos chocolaatjes brengen na hun verbouwing die 2 maanden duurde. Super !!!

Olive Yao
30-05-18, 10:28
.
Dit zijn de gestelde feiten:



De feiten dateren van februari 2017. De beklaagden reden tegen een erg trage snelheid op de autoweg en op de pechstrook. Ze legden het verkeer stil en dansten op de snelweg, sommigen hingen uit hun voertuig en draaiden en keerden op de weg.
(...) verkeershinder (...) openbare weg
(...) misschien mensen geblokkeerd zaten die misschien dringend onderweg waren naar het ziekenhuis?
De E17 is een van de drukste snelwegen van Europa.
(...)"Ze reden achteraan de stoet en moesten hun knipperlichten opzetten om achterliggende bestuurders te waarschuwen. (...)."


Los van de vraag wat hiervoor een rechtvaardige boete is, vraag ik me af waarom je dit tracht goed te praten, Juffrouw_Saartje. En daarbij de gestelde feiten verdraait.
Niet omdat het turken zijn, denk ik, want je hebt niet speciaal iets met turken als zodanig?
Zou je het ook trachten goed te praten als het ieren of mexicanen waren?

super ick
30-05-18, 16:17
.
Dit zijn de gestelde feiten:



Los van de vraag wat hiervoor een rechtvaardige boete is, vraag ik me af waarom je dit tracht goed te praten, Juffrouw_Saartje. En daarbij de gestelde feiten verdraait.
Niet omdat het turken zijn, denk ik, want je hebt niet speciaal iets met turken als zodanig?
Zou je het ook trachten goed te praten als het ieren of mexicanen waren?

Nee, alleen als het moslims zijn.

Juffrouw_Saartje
16-06-18, 09:34
Om den dooie dood niet!!! Nou ja, een ietsje-pietsje, dan. Maar volstekt niet meer. Wie de geschiedenis kent zal het ongetwijfeld met me eens zijn dat elke uitzinnige uiting van nationalisme, wegens het gevaar voor de democratie, met alle mogelijk middelen bestreden dient te worden. Slow down your horses! Toen mijn zoon geslaagd was voor zijn eindexamen heb ik ook de NL vlag uitgehangen met zijn schooltas. Er zijn nog steeds mensen in 020 die de vlag uithangen op 5 mei. Allemaal een gevaar voor de democratie? Die vlaggetjes op de auto's zijn niet meer dan spielerei om te laten zien waar de bruid en bruidegom oorspronkelijk vandaan komen. Is het een gemengd huwelijk dan zie je 2 soorten vlaggen, alleen maar leuk en onschuldig, dus stop de pers Knuppeltje :p Nederland kent geen wettelijke regels voor het gebruik van de vlag. U mag als burger, bedrijf of organisatie op alle dagen van het jaar de vlag uithangen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/grondwet-en-statuut/vraag-en-antwoord/wanneer-kan-ik-de-vlag-uithangen-en-wat-is-de-vlaginstructie Hoe het bij de Vlamingen is weet ik niet.

Juffrouw_Saartje
16-06-18, 09:46
Eke en Karin, ik denk dat jullie 2 zaken door elkaar halen. Het is niet zo dat ik graag anderen overlast bezorg met geluid. Persoonlijk ben ik muisstil (geworden door gestoorde ex-buren). Niemand hier draait luid muziek, alles gaat met koptelefoon, we lopen met sloffen en na 20.00 uur draaien we zelfs geen wasmachine meer, laat dit even duidelijk zijn. Waar het mij om gaat, zijn de bijzaken die de rechter erbij sleept in combinatie met de extreem hoge strafmaatregelen die geëist zijn. Uitspraken die niet relevant zouden moeten zijn. Het gaat om de verkeersopstopping, de feiten. Verder blijf ik erbij dat mensen mogen boren, kloppen en zelfs toeteren met een bruiloft, mits overdag. Het moet geen politiestaat worden in Europa.

Juffrouw_Saartje
16-06-18, 09:47
"Is dat een traditie om bij trouwfeesten in stoet met de auto te rijden?", vroeg D'Hondt aan een van de beklaagden. "Sommigen spreken van Toeter-Turken, maar in onze samenleving is daar geen plaats voor", zei de rechter. "U veroorzaakt niet alleen verkeershinder, maar lokt ook agressie uit bij andere bestuurders. En jullie gedrag veroorzaakt verzuring en leidt ook tot meer racisme.

Juffrouw_Saartje
16-06-18, 10:07
Voor de mensen die feesten is het misschien gezellig en leuk. Maar eerlijk Saar, wat voor meerwaarde geeft zo'n stoet aan het feest?Er wordt genoeg gefeest in huis en later in de feestzaal. Ikzelf geef er nix om, vind het allemaal maar een poppenkast gebeuren. Maar goed, ieder zijn ding. Maar val een ander niet lastig met herrie en onnodige oponthoud. Ik overdrijf echt niet wanneer ik zeg, dat tijdens mijn vakanties tig bruiloftstoets tot de ochtend toeterend langs onze straat rijden. En het is niet alleen ik die er last van heeft. Ik denk bijvoorbeeld aan mijn buurman die om 6 uur met zijn werk begint en al die mensen die ziek zijn. Weet je, zelfs als ze de Adan horen stoppen ze niet! Ook de band die muziek speelt vanuit huizen stopt niet tijdens de Adan. Is toch geen respect meer? Niet voor je medemens en niet voor je religie. Tja, als men het zelf niet in ziet, dan is een verbod de enige oplossing lijkt me. Ik ben het voor een deel met je eens, behalve wat betreft de cortège, die blijft leuk! Ik heb in bled nooit gemerkt dat deze stoet aan auto's overlast met zich meebrengt alleen maar vreugde. Niemand die zich daaraan stoort. De laatste keer dat ik meereed was trouwens in Frankrijk, toen hebben we het inderdaad wel heel erg bont gemaakt op de snelweg, maar wel veel gelachen. Gelijk bij aankomst op het gemeentehuis hoorden we al dat er gebeld was. Een beetje overdreven want dit was op klaarlichte dag, helemaal niet 's ochtends vroeg of 's nachts.... Ik denk niet dat dit beetje kattenkwaad in bled belletjes had laten rinkelen. Wat betreft de muziek overlast geef ik je helemaal gelijk. Het komt met name door de opkomst van die zogenaamde 'salla's'. Vroeger werden de bruiloften thuis georganiseerd (de leukste naar mijn mening) en tegenwoordig zit iedereen gemixt in een bruiloftszaal met keiharde muziek tot 7:00 's ochtends. Nul keer nix als je het mij vraagt. Ik ben zo vaak uit mijn slaap gehouden door een zaal die echt straten verderop lag. Ik snap niet waarom die muziek zo hard moet aanstaan, als ik er al last van heb (ik slaap overal als een zombie doorheen) op kilometers afstand, wat denk je van die bruiloftsgasten zelf, wiens trommelvliezen daar ter plekke in de rondte vliegen. Sowieso vind ik een bruiloft in een salla minder leuk, je zit opgeprikt op een stoel tot diep in de morgen, de muziek staat te hard aan, je kunt geen normale conversatie voeren en dansen (waar ik zo intens van geniet) kun je ook niet omdat alles gemixt is en iedereen zijn mobieltje op je richt. Geef mij de 3rs van vroeger maar terug, nostalgie nostalgie...........

knuppeltje
16-06-18, 10:12
Slow down your horses! Toen mijn zoon geslaagd was voor zijn eindexamen heb ik ook de NL vlag uitgehangen met zijn schooltas. Er zijn nog steeds mensen in 020 die de vlag uithangen op 5 mei. Allemaal een gevaar voor de democratie? Die vlaggetjes op de auto's zijn niet meer dan spielerei om te laten zien waar de bruid en bruidegom oorspronkelijk vandaan komen. Is het een gemengd huwelijk dan zie je 2 soorten vlaggen, alleen maar leuk en onschuldig, dus stop de pers

Knuppeltje :p Nederland kent geen wettelijke regels voor het gebruik van de vlag. U mag als burger, bedrijf of organisatie op alle dagen van het jaar de vlag uithangen. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/grondwet-en-statuut/vraag-en-antwoord/wanneer-kan-ik-de-vlag-uithangen-en-wat-is-de-vlaginstructie Hoe het bij de Vlamingen is weet ik niet.

Die schooltas, ok. Dat kan ik nog wel begrijpen. Dat ding heeft al die tijd als een molensteen om de nek gehangen. En ze zijn alsmaar zwaarder geworden.
Maar die vlag? Heeft die ook uitgehangen toen jou zoon studeerde voor dat diploma, en heeft die als zodanig bijgedragen aan zijn succes? Of was dat zijn eigen gezwoeg en getob?
En vlaggen in een huwelijksbed...? Bij een huwelijksbed ben ik best bereid om aan van alles en nog wat denken...maar niet daaraan, maakt niet uit of hoe die vlaggen eruit zien.

Die zijn er nog steeds voor overheidsgebouwen. Zie je link. En dat waren in het verleden bij uitstek de gebouwen waar bij speciale gelegenheden vlaggen en wimpels volgens bepaalde regels werden uitgehangen. Daardoor werden voor particulier gebruik geen regels voor gevlag en gewimpel opgesteld.

Maar tegenwoordig loopt dat gedoe met die dingen om de meest onzinnige redenen danig uit de hand en breek je er al bij de minste of geringste gebeurtenis de nek over.

Ik ben ervoor om die misplaatste en opruiende uitingen van nationalisme, waar ik toch al een bloedhekel heb, met onmiddellijke ingang te verbieden, met daarbij zonder enige terughoudenheid een rigoureus regressief handhaven van dat verbod.

Juffrouw_Saartje
16-06-18, 10:20
Maar tegenwoordig loopt dat gedoe met die dingen om de meest onzinnige redenen danig uit de hand en breek je er al bij de minste of geringste gebeurtenis de nek over. Ik ben ervoor om die misplaatste en opruiende uitingen van nationalisme, waar ik toch al een bloedhekel heb, met onmiddellijke ingang te verbieden, met daarbij zonder enige terughoudenheid een rigoureus regressief handhaven van dat verbod. Heel knap Knuppeltje om te struikelen over vlaggenstokken aan de muur. Hands off my flagpole !!!!!!!!! Niet nog meer verboden en geboden a.j.b. omdat Knuppeltje ergens een bloedhekel aan heeft. Een hekel ergens aan hebben, is geen rationele grond om vrijheden in te perken.

knuppeltje
16-06-18, 10:26
Heel knap Knuppeltje om te struikelen over vlaggenstokken aan de muur. Hands off my flagpole !!!!!!!!! Niet nog meer verboden en geboden a.j.b. omdat Knuppeltje ergens een bloedhekel aan heeft. Een hekel ergens aan hebben, is geen rationele grond om vrijheden in te perken.

Op welke hoogte die dingen ook zitten, doet niets af aan het feit dat het toonbeelden zijn van nationalisme. En wat de inbreng ervan op schoolprestaties zijn, ontgaat mij.

Dat laatste is nu juist de grondslag waarop vele zaken beslist worden.

Juffrouw_Saartje
17-06-18, 10:16
Op welke hoogte die dingen ook zitten, doet niets af aan het feit dat het toonbeelden zijn van nationalisme. En wat de inbreng ervan op schoolprestaties zijn, ontgaat mij. Dat laatste is nu juist de grondslag waarop vele zaken beslist worden. Ik weet niet wat de relatie is met de schoolprestaties, behalve dan dat je met vlag en wimpel slaagt :D Een vlag is een uiting van vreugde, niet een statement tegen democratie.

knuppeltje
17-06-18, 11:26
Ik weet niet wat de relatie is met de schoolprestaties, behalve dan dat je met vlag en wimpel slaagt :D Een vlag is een uiting van vreugde, niet een statement tegen democratie.

Met 'vlag en wimpel' ergens voor slagen is van de zotte en slaat nergens op. Zonder die ondingen hoeft de feestvreugde echt niet minder te zijn. Nou ja, misschien, als je ze met een heel stel ervan in de fik steekt, dat dan de stemming daardoor beduidend beter wordt. Zoiets kan ik me goed voorstellen.

Dus: In den eeuwige vuur, met die fascistische nationalistische symbolen. Het aanhangen ervan heeft, zo leert de geschiedenis, al voor heel veel oorlogen en talloze weduwen en wezen gezorgd. En het gaat maar door.

Ibrah1234
17-06-18, 20:26
Ik ben het voor een deel met je eens, behalve wat betreft de cortège, die blijft leuk! Ik heb in bled nooit gemerkt dat deze stoet aan auto's overlast met zich meebrengt alleen maar vreugde. Niemand die zich daaraan stoort. De laatste keer dat ik meereed was trouwens in Frankrijk, toen hebben we het inderdaad wel heel erg bont gemaakt op de snelweg, maar wel veel gelachen. Gelijk bij aankomst op het gemeentehuis hoorden we al dat er gebeld was. Een beetje overdreven want dit was op klaarlichte dag, helemaal niet 's ochtends vroeg of 's nachts.... Ik denk niet dat dit beetje kattenkwaad in bled belletjes had laten rinkelen. Wat betreft de muziek overlast geef ik je helemaal gelijk. Het komt met name door de opkomst van die zogenaamde 'salla's'. Vroeger werden de bruiloften thuis georganiseerd (de leukste naar mijn mening) en tegenwoordig zit iedereen gemixt in een bruiloftszaal met keiharde muziek tot 7:00 's ochtends. Nul keer nix als je het mij vraagt. Ik ben zo vaak uit mijn slaap gehouden door een zaal die echt straten verderop lag. Ik snap niet waarom die muziek zo hard moet aanstaan, als ik er al last van heb (ik slaap overal als een zombie doorheen) op kilometers afstand, wat denk je van die bruiloftsgasten zelf, wiens trommelvliezen daar ter plekke in de rondte vliegen. Sowieso vind ik een bruiloft in een salla minder leuk, je zit opgeprikt op een stoel tot diep in de morgen, de muziek staat te hard aan, je kunt geen normale conversatie voeren en dansen (waar ik zo intens van geniet) kun je ook niet omdat alles gemixt is en iedereen zijn mobieltje op je richt. Geef mij de 3rs van vroeger maar terug, nostalgie nostalgie........... Komen die lui uit de Randstad hier in het noorden wonen beginnen ze te zeiken over een haan die kraait 's morgens. Ik zou het ook niet kunnen in een stad wonen.

Hawa
20-06-18, 17:14
Wie zijn die Nederlanders die oeverloos liggen te zuipen en te krikken op die commerciele zenders waar ze hier veel geld mee verdienen die bazen die die programaatjes bedenken toch?

Moet je in Spanje wonen of ergens anders of in het vliegtuig gaan zitten waar sommigen smoor bezopen zijn en geen land mee te bezeilen valt.

En dan het getoeter! Moet kunnen! Wat een gotspe! Nederlanders zijn altijd volkomen aanwezig. ...Als dat geen Nederlanders zijn!!!...

Maar ik woon niet in de randstad. IK woon nog in Groningen. En kom van het platteland. Nederlanders die zich soldaat gingen maken van het platteland en dan ook nog tegen de buurman gaan zeggen dat zijn geouwehoer met zijn tractor niet meer lawaai mag gaan maken na die tien uren in de avond. Welke walgelijke narcist gaat hier in dan nog mee?

Het gejank van Nederlanders over een heg, een vogel die schijt,een duif die koert,een wiet sigaret,die kat die miaauwt,die haan die kraait,allemaal ellende dat om niks dus gaat.

Hersenen van mensen raken in het nauw omdat ze niet tegen andere geluiden gewend zijn en gelijk gaan roeptoeteren......


fijne vakantie dagen doe niet te bloot voor die idioot van die andere buurman die gluurder......

Marsipulami
29-06-18, 13:28
Tot 5 jaar rijverbod en geldboetes tot 4.000 euro voor deelnemers trouwstoet E17

Vandaag om 09:37 door bfs

Politierechter Peter D’Hondt heeft veertien deelnemers aan een trouwstoet op de E17 in Lokeren veroordeeld tot rijverboden van 5 jaar en geldboetes tot 4.000 euro. “Er mag geen indruk ontstaan van straffeloosheid”, zei hij.


Vrijdag verschenen negentien deelnemers voor de politierechtbank in Dendermonde voor hun deelname aan een trouwstoet op 11 februari vorig jaar op de E17. Het gaat om mannen van Turkse origine uit Lokeren, Antwerpen en Turnhout.

Veertien van hen kregen rijverboden tot 5 jaar en geldboetes tot 4.000 euro. Vijf bestuurders werden vrijgesproken, drie auto’s werden verbeurd verklaard.

“Dit is provocatief gedrag dat agressie en afkeer opwekt en het subjectief onveiligheidsgevoel verhoogt”, zei politierechter Peter D’Hondt. “De kosten voor het immobiliseren van een van de drukste snelwegen zijn bovendien enorm. Nagenoeg iedereen stoort zich aan dit gedrag. Er mag geen indruk ontstaan van straffeloosheid.”

knuppeltje
29-06-18, 16:56
Tot 5 jaar rijverbod en geldboetes tot 4.000 euro voor deelnemers trouwstoet E17

Vandaag om 09:37 door bfs

Politierechter Peter D’Hondt heeft veertien deelnemers aan een trouwstoet op de E17 in Lokeren veroordeeld tot rijverboden van 5 jaar en geldboetes tot 4.000 euro. “Er mag geen indruk ontstaan van straffeloosheid”, zei hij.


Vrijdag verschenen negentien deelnemers voor de politierechtbank in Dendermonde voor hun deelname aan een trouwstoet op 11 februari vorig jaar op de E17. Het gaat om mannen van Turkse origine uit Lokeren, Antwerpen en Turnhout.

Veertien van hen kregen rijverboden tot 5 jaar en geldboetes tot 4.000 euro. Vijf bestuurders werden vrijgesproken, drie auto’s werden verbeurd verklaard.

“Dit is provocatief gedrag dat agressie en afkeer opwekt en het subjectief onveiligheidsgevoel verhoogt”, zei politierechter Peter D’Hondt. “De kosten voor het immobiliseren van een van de drukste snelwegen zijn bovendien enorm. Nagenoeg iedereen stoort zich aan dit gedrag. Er mag geen indruk ontstaan van straffeloosheid.”

Wat een slappe hap, die rechter. Hij had tevens dat huwelijk wegens bijkomende procedurefouten op de snelweg gewoon ongeldig moeten verklaren.

Vervolgens hadden die vermeende echtelieden dan wegens overspel door een sharia-rechtbank kunnen worden veroordeeld tot de doodstraf, uitgevoerd door steniging op het plein in Dendermonde, waarbij alle moslims in die stad hun steentje aan zouden moeten bijdragen.
Allemaal ter lering en vermaak van het klootjesvolk.

Karin.N
30-06-18, 11:25
Wat is u weer bloeddorstig meneer Knuppel :schok: U hebt weer veels teveel tijd met die ellendige papen doorgebracht :stout:

knuppeltje
30-06-18, 14:06
Wat is u weer bloeddorstig meneer Knuppel :schok: U hebt weer veels teveel tijd met die ellendige papen doorgebracht :stout:

Helaas, Dame, ik vrees dat ook hier het spreekwoord geldt: Waar men mee omgaat - wordt men mee besmet.

Maar ik was nog vergeten om erbij te vermelden dat: Op een dergelijke dag van executie het openbaar vervoer voor alle moslims gratis moet zijn, en voor vakbonden voor het transsportwezen verboden om een staking te organiseren, iets dat helaas steeds meer op een Belgische ziekte begint te lijken.

Eventuele werk weigerende chauffeurs van het openbaar vervoer dienen dan door de Nationale Veiligheidstroepen te worden gearresteerd om vervolgens achter het stuur van hun vervoermiddel te worden gezet en desnoods met alle daartoe beschikbare middelen aangespoord worden om hun werk te doen.

Tevens hebben alle moslims vanzelfsprekend op die dag vrijaf. Alleen zo kunnen zij hun steentje aan deze goede zaak bijdragen en kunnen we getuigen van een waarachtige vrijheid van godsdienstuitoefening, iets wat inderdaad die ellendige papen vele eeuwen aan hun vette achterste hebben gelapt, met alle gevolgen van dien.

The_Grand_Wazoo
02-07-18, 11:39
Stoppen en keren op de snelweg ... je bent godverdomme niet goed bij je hoofd.

Flikker toch op met je gezwam over discriminatie of Turkje pesten. Die eikels nemen een loopje met het leven van hun medemens en dat bestraffen zou discriminatie wezen? Whatever ...

Ibrah1234
02-07-18, 13:00
Belachelijke hoge boetes en sancties. Als je het mij vraagt, klasse onderbuik justitie. Laten we wel wezen, een cortège is gewoon kapot gaaf. Iedereen mooi uitgedost, de meiden hangen uit het raam, we toeteren, klappen, lachen en hebben plezier. Maar wat als je met 120 km/u met je hele gezin in de auto achterop die tokkies klapt? Levensgevaarlijke acties waarbij mensenlevens op het spel staan. Wat dit met Turken, racisme en bruiloften te maken heeft is me een raadsel. Denk eerder dat het hier wat doorgesnoven en bezopen idioten betreft. Rijbewijs innemen en nooit meer teruggegeven.

The_Grand_Wazoo
02-07-18, 13:06
Ja, of op een idioot die even was gekeerd.
Moet kunnen toch, op de snelweg?

Wat een volstrekte achterlijkheid. Ik kan hier enorm kwaad over worden. En dan dat stompzinnige gegoedpraat. Idd, je zal er maar met 120 bovenklappen. Dan kan je je dochtertje vrolijk van de vooruit krabben. Maar is natuurlijk erg overdreven van de rechter.
Wees blij dat hij geen doodslag ten laste heeft gelegd.

super ick
03-07-18, 20:43
https://m.youtube.com/watch?v=fucMkeeAvtE