PDA

Bekijk Volledige Versie : Jonge moslima beledigd en verminkt in Henegouwen



Marsipulami
04-07-18, 10:19
Jonge moslima beledigd en verminkt in Henegouwen

Twee onbekenden hebben maandagavond in Anderlues, bij Charleroi, een jonge moslimvrouw beledigd en haar hoofddoek en bovenkleren uitgetrokken. Daarna verminkten ze ook het lichaam van de 19-jarige vrouw. Dat meldt het parket van Charleroi.

di 03 jul 17:09

De jonge moslimvrouw liep maandagavond rond 23 uur in een steegje in Anderlues, een gemeente nabij Charleroi. Twee onbekenden hielden de vrouw tegen, gooiden haar tegen de grond en beledigden haar met racistische uitspraken.

Vervolgens trokken de daders haar hoofddoek af en haar bovenkleren uit. Met een scherp voorwerp verminkten ze haar gezicht, benen, buik en romp. Nadien kozen ze het hazenpad in een onbekende richting.

Volgens het parket in Charleroi ging het duidelijk om een racistische daad. De lokale politie van Binche-Anderlues onderzoekt de zaak.

Eke
04-07-18, 11:30
Mars, schokkend en angstaanjagend. Is dat niet een vorm van terrorisme ?

Marrakschi
04-07-18, 11:54
Triest dit, wekt agressie op bij het lezen maaar, de daders hoeven wat mij betreft niet per definitie een racistisch motief te hebben. een jonge meid in een donkere steeg, in Charleroi, om 23:00 uur komt een paar halve zolen tegen...moet blij zijn dat ze het na kan vertellen. in Marokko gebeuren dit soort dingen elke dag maar dan geen racisme want allemaal moslim.

The_Grand_Wazoo
04-07-18, 14:32
'in Marokko gebeuren dit soort dingen elke dag maar dan geen racisme want allemaal moslim.'

Dat volgt daar niet uit.

Marsipulami
04-07-18, 14:59
Mars, schokkend en angstaanjagend. Is dat niet een vorm van terrorisme ?

Ik heb om een of andere reden het gevoel dat het verhaal niet klopt. Ben benieuwd of ze de daders zullen vinden.

Eke
04-07-18, 16:26
Ik heb om een of andere reden het gevoel dat het verhaal niet klopt. Ben benieuwd of ze de daders zullen vinden.

Je hebt moeite ermee om te geloven dat het een daad is van een paar Belgische passanten, toegespitst op een jonge onschuldige vrouw , gebaseerd op racistische gevoelens ? Je kunt die verminkingen niet plaatsen ?

Waar denk je aan ? Crime passionelle ? Afstraffing ?

Marsipulami
04-07-18, 17:15
Tja, tot dusver geen rechtstreekse getuigen gehoord en de daders zijn niet gevat.

Hieronder is een buurvrouw aan het woord die had gezien dat het meisje getraumatiseerd was (trauma's kan je niet zien) maar geen verwondingen. Ze wilde haar verwondingen ook niet tonen aan een dokter.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07/04/buurvrouw-van-moslima-die-verminkt-werd-ze-was-getraumatiseerd/

Eke
04-07-18, 17:37
Tja, tot dusver geen rechtstreekse getuigen gehoord en de daders zijn niet gevat.

Hieronder is een buurvrouw aan het woord die had gezien dat het meisje getraumatiseerd was (trauma's kan je niet zien) maar geen verwondingen. Ze wilde haar verwondingen ook niet tonen aan een dokter.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07/04/buurvrouw-van-moslima-die-verminkt-werd-ze-was-getraumatiseerd/

Haar eigen dokter was gisteravond niet thuis ! Die zal vandaag wel even langs zijn gegaan bij zijn patiënte. Nogal schokkend wat ze heeft meegemaakt !

Je link spreekt van een paar voetbalfans (o ja, links kunnen niet praten ;) ). Aangeschoten mannen, dronken kerels ? -- in een donker steegje .

Marsipulami
04-07-18, 18:30
Haar eigen dokter was gisteravond niet thuis ! Die zal vandaag wel even langs zijn gegaan bij zijn patiënte. Nogal schokkend wat ze heeft meegemaakt !

Tja, het openingsartikeltje bij deze thread heeft het over verminkingen in het aangezicht. Ook als het meisje alweer aangekleed was toen de buurvrouw haar zag zou die buurvrouw die verminkingen in haar aangezicht toch moeten hebben gezien.


Je link spreekt van een paar voetbalfans (o ja, links kunnen niet praten ;) ). Aangeschoten mannen, dronken kerels ? -- in een donker steegje .

In onderstaand artikeltje zegt een politiechef dat er -in dit stadium van het onderzoek- geen enkel argument is om aan te nemen dat er een racistisch motief is en er ook geen enkel bewijs bestaat dat er een verband zou zijn met voetbalsupporters die de match Belgie-Japan volgden op een groot scherm in de buurt.

Agression raciste à Anderlues: "Les auteurs n?ont pas encore été interpellés", déclare le chef de la zone de police (http://www.sudinfo.be/id63068/article/2018-07-04/agression-raciste-anderlues-les-auteurs-nont-pas-encore-ete-interpelles-declare)

Eke
05-07-18, 08:59
Tja, het openingsartikeltje bij deze thread heeft het over verminkingen in het aangezicht. Ook als het meisje alweer aangekleed was toen de buurvrouw haar zag zou die buurvrouw die verminkingen in haar aangezicht toch moeten hebben gezien.



In onderstaand artikeltje zegt een politiechef dat er -in dit stadium van het onderzoek- geen enkel argument is om aan te nemen dat er een racistisch motief is en er ook geen enkel bewijs bestaat dat er een verband zou zijn met voetbalsupporters die de match Belgie-Japan volgden op een groot scherm in de buurt.

Agression raciste à Anderlues: "Les auteurs n?ont pas encore été interpellés", déclare le chef de la zone de police (http://www.sudinfo.be/id63068/article/2018-07-04/agression-raciste-anderlues-les-auteurs-nont-pas-encore-ete-interpelles-declare)

Mars, laten we wachten met onze reakties totdat er duidelijkheid is ! :)

super ick
06-07-18, 08:49
Als dit grotendeels op fantasie is gebaseerd dan mag ik toch hopen dat madame ook eens aangepakt wordt door een rechter.

Als de dader moslim is dan doet de achtergrond er niet toe. Discriminatie, demoniseren, etc. Nu is het slachtoffers moslim en wordt het er direct bij vermeld want (ook) discriminatie.

Kortom, krijg ik klap op mijn bek dan is dat een geweldsdelict, krijgt een allochtoon een klap op zijn bek dan is dat discriminatie.

Ik lees zelf een artikel over 'zwangerschapsdiscriminatie'.

Het merendeel van de aangiftes mbt discriminatie is ongegrond. Men voelt zich onrecht aangedaan en begint maar discriminatie te blaten. Veel mensen worden dus onterecht beschadigd. Daar zou minimaal een excuus van de aangever, ter bewustwording, verplicht moet worden. Een contra-aangifte voor smaad zou ook op zijn plaats zijn.

Hawa
06-07-18, 18:10
Iemand de schuld gaan geven heeft met opvoeding te maken. Heeft niks met geloof te maken of discriminatie volgens mij.

Het heeft met de waarheid te maken en die waarheid mag niet naar boven gaan komen vooral voor het slachtoffer al niet.

Dit patroon komt bij alle lagen van de bevolking voor. Men dient een keer een wetenschappelijk onderzoek te gaan doen hierover.

Dit is volgens mij al jaren aan de orde...en over het waarom en hoe...dat is mij ook een raadsel.

fijne dag iedereen.....

Revisor
06-07-18, 21:14
Verdachten opgepakt na verminking moslima

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2270307/verdachten-opgepakt-na-verminking-moslima

super ick
08-07-18, 10:19
Jouw vriendjezs zeker>? Pff....grote bek achter een pc. Huilen en janken om onrecht maar je staart ej blind op de het anti-Islamofobische klimaat in Europa. Kijk jij maar de andere kant op oudd smerig vent.

Niet direct gaan schelden en verwijten. Probeer eens een keer een argument.

Ibrah1234
08-07-18, 11:43
Niet direct gaan schelden en verwijten. Probeer eens een keer een argument. Rationeel gedrag? Je verlangt nu vrijwel het onmogelijke van een zelfgeproclameerde drank- en drugsverslaafde.

Hawa
08-07-18, 18:01
Allemaal zieke honden hier. En vals ook nog. We weten het verhaal wel, maar de waarheid niet.

Als je moslima bent en je wordt verkracht dan dienen er vier getuigen te zijn. Anders is het niet geloofwaardig volgens de sharia wet.

In Nederland kan je iedereen wel om de tuin gaan leiden. Met een verhaal dat zeer schokkende invloed kan hebben naar de samenleving toe.

Eerst het verhaal met die beton schaar waar jonge jongetjes op die late avond twee mannen van homoseksuele voorkeur hebben gevochten op die betreffende brug. Hoe en wat? Is mij nog steeds een raadsel. Media tiert er welig op los. Los geslagen nieuws!

Geweld is nooit goed te praten. Nooit niet! Maar hoe het verhaal er uit ziet en met zo veel geweld in die steeg klopt voor mij niet.

Een moslima loopt niet in een steeg. Die kijkt wel uit. Die moet binnen zijn en niet buiten in een steeg.

Maar iedereen mag lopen in een steeg. En over een brug gaan lopen diep in de nacht waar iedereen al ligt te slapen.

Met jonge mensen is van alles wel aan de hand. Ze liegen en bedriegen de boel omdat ze gewoon niet zo laat op straat gaan lopen,en vooral niet alleen.

Het is vragen om moeilijkheden toch! En die moeilijkheden te gaan omzeilen liegen ze er lustig op los.

Als dit niet het geval schijnt te zijn dan is dit barbaars wat zij dat meisje aan hebben gedaan.

Gelijk een behandeling geven, en hun gaan straffen waar ze hun hele leven last van gaan hebben.

Maar liegen als het gedrukt staat moet je ook behandelen,samen met haar ouders,dan komt het volgens mij wel goed.

Wat een ellende is dit wel niet......



fijne avond iedereen.....

SamirPlus
09-07-18, 15:46
Ja, inderdaad, 23:00uur in een donkere steeg, lol... Zegt al genoeg... Dit slaat nergens op en is gewoon hate-crime... Ik heb vroeger ook stomme dingen gedaan, tegen klasgenootjes (met andere klasgenootjes in een groepje), maar ja, dat was niet echt zo erg op dat moment, maar ja, fout is toch wel fout, ook al zijn er gradaties, maar een fout goedmaken met een andere kleinere fout, dat kan niet... Ik voelde me achteraf wel rot, omdat ik dat eigenlijk niet wilde doen bij mijn klasgenootjes, maar ja, soms heb je gewoon verkeerde plek op de verkeerde tijdstip, heel raar allemaal, maar gasten worden volwassen en ik voel me nu dan ook zo rot, dat ik het nooit meer zal doen... Niet iedereen is gezegend met een lekker leven, snap je?.. Sommige hebben het al moeilijk genoeg, dus waarom zou je diegene nog wat willen aandoen?.. Helaas, ik kan de tijd niet terugdraaien, maar we kunnen wel vooruit ermee, door onze kinderen en volgende generaties ervoor te behoeden dezelfde fouten te maken.

Hawa
16-07-18, 16:15
Jongeren met het goede leven komen er makkelijker van af dat is een waarheid als een koe. En dit is nog steeds klasse justitie.

Er is nog niets veranderd wat dit betreft. Voorbeelden genoeg hierover. Maar goed als je iets fout hebt gedaan moet je bestraft gaan worden en het niet in de doofpot laten verdwijnen omdat je ouders rijker zijn dan de mijne in die strekking.

fijne dag iedereen,denk na voordat je iets uitspookt.

SamirPlus
19-07-18, 14:16
Jongeren met het goede leven komen er makkelijker van af dat is een waarheid als een koe. En dit is nog steeds klasse justitie.Er is nog niets veranderd wat dit betreft. Voorbeelden genoeg hierover. Maar goed als je iets fout hebt gedaan moet je bestraft gaan worden en het niet in de doofpot laten verdwijnen omdat je ouders rijker zijn dan de mijne in die strekking.fijne dag iedereen,denk na voordat je iets uitspookt.Yep, er moet recht gesproken worden zonder aanzien des persoon, onpartijdig en onafhankelijk... Alleen zo zal er vrede bewaard worden, want verrotte vis kan men niet verkopen. (het zou iig niet verkocht "mogen" worden)

super ick
19-07-18, 20:34
Yep, er moet recht gesproken worden zonder aanzien des persoon, onpartijdig en onafhankelijk... Alleen zo zal er vrede bewaard worden, want verrotte vis kan men niet verkopen. (het zou iig niet verkocht "mogen" worden)

Het maakt dus niets uit dat het een moslima is.

En de verminkingen? Het is wel opvallend stil. Ik begin toch langzamerhand te geloven dat er erg overdreven ca gelogen is.

SamirPlus
20-07-18, 01:02
Het maakt dus niets uit dat het een moslima is.En de verminkingen? Het is wel opvallend stil. Ik begin toch langzamerhand te geloven dat er erg overdreven ca gelogen is.Tuurlijk wel, het is toch een hate-crime, omdat ze als Moslima geduid wordt?... Hoe kan het anders discriminatie of xenofobisch zijn, als het slachtoffer niet "vreemd" is?... Soms ben jij echt te dom voor woorden, sorry hoor.

super ick
20-07-18, 09:01
Tuurlijk wel, het is toch een hate-crime, omdat ze als Moslima geduid wordt?... Hoe kan het anders discriminatie of xenofobisch zijn, als het slachtoffer niet "vreemd" is?... Soms ben jij echt te dom voor woorden, sorry hoor.

'Er moet recht gesproken worden zonder aanzien des persoon' zijn jouw woorden, niet de mijne. Dan maakt afkomst of religie dus niets uit.