PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlands bedrijf naar Thailand mét oplossing



Ibrah1234
08-07-18, 11:19
NOORDWOLDE - Ondanks dat duikers al zijn begonnen om de twaalf Thaise voetballertjes en hun trainer uit een ondergelopen grot te halen, stuurt het Nederlandse pompenbedrijf Van Heck zondag twee medewerkers en materieel naar Thailand. Mochten de duikers niet slagen in hun missie, dan heeft het bedrijf mogelijk een oplossing gevonden, zegt een woordvoerder. Een zaterdag uitgevoerde test bleek succesvol. https://www.telegraaf.nl/nieuws/2273216/nederlands-bedrijf-naar-thailand-met-oplossing

super ick
08-07-18, 11:24
NOORDWOLDE - Ondanks dat duikers al zijn begonnen om de twaalf Thaise voetballertjes en hun trainer uit een ondergelopen grot te halen, stuurt het Nederlandse pompenbedrijf Van Heck zondag twee medewerkers en materieel naar Thailand. Mochten de duikers niet slagen in hun missie, dan heeft het bedrijf mogelijk een oplossing gevonden, zegt een woordvoerder. Een zaterdag uitgevoerde test bleek succesvol. https://www.telegraaf.nl/nieuws/2273216/nederlands-bedrijf-naar-thailand-met-oplossing

Ik weet niet of het met hevelen moglelijk is om enorme hoeveelheden water weg te krijgen. Er staat minder druk achter dan met pompen.

Ik hoop maar dat dit geen kwestie is van meeliften op de publiciteit rondom dit drama.

Ibrah1234
08-07-18, 12:30
Ik weet niet of het met hevelen moglelijk is om enorme hoeveelheden water weg te krijgen. Er staat minder druk achter dan met pompen. Ik hoop maar dat dit geen kwestie is van meeliften op de publiciteit rondom dit drama. Pompen hebben een capaciteit van x liters per minuut maar volgens mij is de enige beperking met pompen middels zwaartekracht de dikte van de afvoerslang. Lijkt mij dat er dan in theorie geen grens zit aan de diameter van de slang anders dan de pomp die de luchtdruk aan het uiteinde van de slang moet wegnemen. Zwaartekracht doet de rest. Ik zou niet weten hoeveel vermogen er nodig is om een slang met een bepaalde dikte vacuüm te trekken en of dit vermogen minder is dan dezelfde hoeveelheid water met een traditionele pomp weg te pompen. Op de een of andere manier zien ze kans meer liters in kortere tijd weg te pompen lijkt mij. Maar ik ben dan ook niet gehinderd door enige kennis in dezen :-)