PDA

Bekijk Volledige Versie : Frankrijk - België



Marsipulami
09-07-18, 18:35
.


Oppassen voor tickets WK-halve finale Frankrijk-België: woekerprijzen tot 15.864 euro per ticket

Omdat de Belgen morgen de halve finale op het WK in Rusland spelen, willen veel landgenoten nog last minute een ticket bemachtigen voor de match in Sint-Petersburg. Daar spelen verschillende websites op in, maar soms worden er woekerprijzen gevraagd. Het is beter om tickets rechtstreeks via de FIFA-website te kopen.

Gunter Joosen, Luc Pauwels

Niet alleen zijn tickets op doorverkoopwebsites soms flink duur. Het is ook niet 100 procent zeker dat je met zo'n ticket het stadion binnengeraakt.

Minister van Economie Kris Peeters is duidelijk : "Tickets verkopen aan woekerprijzen kan in ons land niet. Spijtig genoeg kunnen we niets doen tegen buitenlandse websites. Tegen Belgische websites die te dure tickets aanbieden zal de economische inspectie optreden."

Hij raadt dan ook aan om een ticket alleen op de officiële website van de FIFA aan te kopen.

Op tweedehands.be vinden we bijvoorbeeld een ticket van categorie 1 voor Frankrijk-België voor 1.100 euro in de Zenit Arena in Sint-Petersburg. De officiële FIFA-prijs is 636,46 euro. Op stubhub.com lopen de prijzen op tot meer dan 15.000 euro per ticket. Die bedragen stijgen nog naarmate de wedstrijd dichter bij komt.

Olive Yao
09-07-18, 19:51
.

een ticket

Dat woord 'ticket'. Dat heet een kaartje.

Ze papegaaien dat woord ook wanneer een land of sporter zich gekwalificeerd heeft voor een toernooi: "België heeft een ticket voor het wk". Een ticket.

Nog suffer is dat woord 'bid'. 'Het bid'.

Marsipulami
09-07-18, 20:41
.


Dat woord 'ticket'. Dat heet een kaartje.

Ze papegaaien dat woord ook wanneer een land of sporter zich gekwalificeerd heeft voor een toernooi: "België heeft een ticket voor het wk". Een ticket.

Nog suffer is dat woord 'bid'. 'Het bid'.

Zeg nu maar gewoon wie er volgens jou gaat winnen; België of Frankrijk ?

Olive Yao
09-07-18, 20:54
Zeg nu maar gewoon wie er volgens jou gaat winnen; België of Frankrijk ?

Uitslagen van sportwedstrijden voorspellen kan ik niet en gepraat daarover vind ik futiel. Hoe laat begint de wedstrijd? In Nigeria weten ze al dat de belgen the red devils heten. Als de rode duivels goed voetbal laten zien zullen ze daar veel fans winnen!

En ik vind het ook een mooi elftal hoor. Mooie koppen. Die centrale verdediger bijvoorbeeld, met dat gebeitelde hoofd.

Olive Yao
10-07-18, 20:07
.
Waarom staat deze topic niet bovenaan? Volgt niemand de wedstrijd? (Ik kom net thuis)

Tweede helft is begonnen, stand 0 - 0.

Olive Yao
10-07-18, 20:10
.
1 - 0 Frankrijk (Umtiti).

Ibrah1234
10-07-18, 20:58
Haalt die mafkees Martinez de laatste 15 minuten de kopsterke Fellaini eruit.

knuppeltje
11-07-18, 08:47
Haalt die mafkees Martinez de laatste 15 minuten de kopsterke Fellaini eruit.

Daar staat tegenover dat het inzetten van Mertens een heel goede keus was. Dat leverde meteen gevaar op voor de Fransen.

Al bij al heeft niet de ploeg van het mooiste voetbal gewonnen, maar ongetwijfeld wel de tactisch sterkere ploeg. Een slechte wedstrijd was het zeker niet, ook niet van de Belgen, en het bleef spannend tot het laatste moment.

En ik weet niet of de andere halve finale en de finale wel zo mooi gaan worden als de wedstrijd tussen België en Brazilië. Met dank aan beide ploegen.

Soldim
11-07-18, 08:54
Daar staat tegenover dat het inzetten van Mertens een heel goede keus was. Dat leverde meteen gevaar op voor de Fransen.

Al bij al heeft niet de ploeg van het mooiste voetbal gewonnen, maar ongetwijfeld wel de tactisch sterkere ploeg. Een slechte wedstrijd was het zeker niet, ook niet van de Belgen, en het bleef spannend tot het laatste moment.

En ik weet niet of de andere halve finale en de finale wel zo mooi gaan worden als de wedstrijd tussen België en Brazilië. Met dank aan beide ploegen.

In vond vooral De Bruyne tegenvallen. Niet spectaculair, en niet gevaarlijk.

Ms. Soldim, als francaise, was niet ongelukkig met de uitslag.

knuppeltje
11-07-18, 10:45
In vond vooral De Bruyne tegenvallen. Niet spectaculair, en niet gevaarlijk.

Ms. Soldim, als francaise, was niet ongelukkig met de uitslag.

De Fransen waren, zoals ik al zei, tactisch sterker en dan kan zelfs een speler als De Bruyne uit zijn spel gehouden worden. Maar slecht speelde hij niet, vind ik. Qua hoeveelheid talent waren beide ploegen zowat gelijk aan elkaar. Maar om te winnen is tactiek nu eenmaal een belangrijk onderdeel van het spel. Al krijg je er niet altijd het mooiste spel mee.
Gewoon as zaterdag er weer flink tegenaan. Dat is de beste manier om dit te verwerken.

Je zie maar weer hoe roots kunnen kunnen meespelen.

Ibrah1234
11-07-18, 11:02
Ik vond de Bruyne zijn beste wedstrijd van het toernooi spelen. Fantastische passes en voorzetten alleen kon die Lukaku er weinig mee. Leek wel of hij de wedstrijd tegen Brazilië nog in zijn benen had zitten. Wel raar dat ze die Fellaini niet lieten doorschuiven in de spits en om zo als de Dick Nanninga van het Belgisch elftal met hoge ballen voor het doel te trachten de Franse Maginotlinie te omzeilen.

Marsipulami
11-07-18, 12:20
.


Tricolore gadgets in de aanbieding.

Eén kopen, één gratis. Of alles aan halve prijs. De dag na de verloren halve finale kan je gadgets in zwart-geel-rood kopen tegen kleine prijsjes. Alleen de officiële voetbaltruitjes blijven even duur.

Katrien Boon

Bij speelgoedwinkel Bart Smit op de Bruul in Mechelen staat een mand op de stoep: alle gadgets 0,89 euro. "We hadden eigenlijk niet veel meer over, er is heel veel verkocht de laatste weken. Maar dan vonden we toch nog ergens een doos met spullen." Ook bij Hema en Kruidvat liggen de allerlaatste gadgets in zwart-geel-rood in de rekken. Niet meer prominent vooraan in de winkel, bij Kruidvat zelfs helemaal achteraan, bijna verstopt.

"Voetbaltruitje komt nog van pas"

Bij de sportzaak Sports Direct ligt achteraan naast de kassa een verloren stapel rode supporterssjaals. Maar de officiële truitjes van de Rode Duivels hangen nog te blinken bij de ingang. Niet in de aanbieding, een truitje voor volwassenen blijft er 70 euro kosten, een kindermaatje 57 euro. "Er is een enorme stormloop op die truitjes geweest," zegt assistent-manager Hilde Stuer. "Nu valt het wat stil, maar bij de match tegen Brazilië vlogen ze de deur uit. En nee, die Belgische truitjes worden niet goedkoper. We gaan ze na de kleine finale wel weer verhuizen naar achteren."

In de paskamer staat Michel rode T-shirts te passen. "Ik ben niet boos of ontgoocheld. Ik blijf een trouwe supporter en ik denk er niet aan om mijn Rode Duivels-spullen weg te doen. Ik houd alles bij. Trouwens, in september zijn er alweer matchen. Dat truitje gaat nog van pas komen."

Truitjes van anderen nationale ploegen gaan trouwens wél in de aanbieding. "Andere ploegen die uit het WK liggen, zoals Spanje, die truitjes worden wel goedkoper."

Kranten blijven in de rekken liggen

De Mechelse krantenwinkels zeggen dat ze vandaag opvallend minder verkopen. "Bijna geen kranten," zegt winkelier Karen. "Bij de vorige matchen was dat heel anders, dan waren de kranten de volgende dag zo goed als uitverkocht."

Een vrouw koopt een stapeltje weekbladen maar géén krant. "Vandaag niet. Ik heb geen zin om met mijn neus op die nederlaag gedrukt te worden. Na de voorbije wedstrijden ging ik altijd de krant helemaal uitpluizen. Maar vandaag hoeft dat niet voor mij."

Ibrah1234
11-07-18, 20:30
Wat speelt die Stirling wederom slecht. Die heeft al heel wat kansen verprutst. Dat ze die Stirling niet wisselen en Rashford er inbrengen de resterende speeltijd.

The_Grand_Wazoo
11-07-18, 21:26
Oh wat vind ik deze Brexit bevredigend. Het meest door de eigen fans onterecht gehypte team eruit.

Olive Yao
11-07-18, 22:49
.
Nou, België geen ticket voor de finale.
Frankrijk heeft een ticket voor de finale. En Kroatië heeft een ticket voor de finale.
Een ticket. Ticket voor de finale.

knuppeltje
12-07-18, 08:25
De Fransen zijn terecht door. Die Belgen zijn een vies volk. Zie wat de Belgen hebben gedaan in Afrika,Franrijk blijft netter in vergelijking met domme belgisvheb volk.

Oeps! Op school niet opgelet tijdens de geschiedenisles?

super ick
12-07-18, 09:12
De Fransen zijn terecht door. Die Belgen zijn een vies volk. Zie wat de Belgen hebben gedaan in Afrika,Franrijk blijft netter in vergelijking met domme belgisvheb volk. Terecht dat die racistische belgen de finale niet hebben gehaald. Het zou een regelrechte schande zijn als Belgie de finale zou halen. Gelukkig hebben ze gisteren een dikke klap gekregen.

Onder invloed van je nickname zeker?

mark61
12-07-18, 19:50
Franrijk blijft netter in vergelijking met domme belgisvheb volk.

Je kletst uit je nek. Frankrijk heeft o.a. 1/3 van de bevolking van Algerije uitgemoord. Zeker aan je voorbijgegaan met al dat gezuip en gerook en gesnuif. In de tijd die je daaraan kwijt was had je boeiende boeken kunnen lezen.

Waarom zijn de Belgen racistischer dan de rest van de wereld? Waar blijkt dat uit?

mark61
12-07-18, 19:52
Wat speelt die Stirling wederom slecht. Die heeft al heel wat kansen verprutst. Dat ze die Stirling niet wisselen en Rashford er inbrengen de resterende speeltijd.

Sterling heet ie. Dat deed Southgate, en Rashford bracht zo mogelijk nog minder.

Kroatië is een klasse hoger dan Engeland.

mark61
12-07-18, 19:53
Oh wat vind ik deze Brexit bevredigend. Het meest door de eigen fans onterecht gehypte team eruit.

Nou dat viel deze keer echt reuze mee. De verwachtingen waren zeer laag gespannen; eigenlijk was iedereen verbaasd dat ze zo ver kwamen.

Maar ja, die hele WK is meuk natuurlijk. De grote landen laten het afweten, en dan sta je tegen Colombia en Zweden te voetballen.

Ibrah1234
12-07-18, 21:42
Kroatië is een klasse hoger dan Engeland. Engeland was de eerste helft veel sterker dan Kroatië. Als dat geklungel van enkele van die voetbalmiljonairs zoals Kane wel waren verzilverd dan had het in de rust zomaar 3-0 kunnen staan. De tweede helft was inderdaad voor Kroatië maar dat de fout van Engeland. Die hadden de rust in moeten gaan met een ruime voorsprong. Engeland heeft vooral van zichzelf verloren.

mark61
13-07-18, 17:16
Engeland was de eerste helft veel sterker dan Kroatië. Als dat geklungel van enkele van die voetbalmiljonairs zoals Kane wel waren verzilverd dan had het in de rust zomaar 3-0 kunnen staan. De tweede helft was inderdaad voor Kroatië maar dat de fout van Engeland. Die hadden de rust in moeten gaan met een ruime voorsprong. Engeland heeft vooral van zichzelf verloren.

Mwah. Het had meer balbezit. Het creëerde daarentegen geen enkele kans. Na 90 minuten had Kroatië 8x op doel geschoten, Engeland 2x. Sowieso scoren die vrijwel niet uit open spel. Dus behalve die 1 1/2 kans van Kane kon Engeland niet op voorsprong komen, tenzij ze meer corners en vrije trappen hadden versierd. Maar inderdaad, als je terug gaat hangen in plaats van meer scoren kom je in de problemen.