PDA

Bekijk Volledige Versie : China wil ons afval niet



knuppeltje
10-07-18, 15:56
Een heel goede zaak en had al veel eerder moeten gebeuren. Nu ook nog al die andere landen waar nu nog onze troep gedumpt wordt, met alle milieurampen van dien.

We zullen dus nu zelf iets moeten gaan doen indien we niet in onze eigen rotzooi willen omkomen.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/china-accepteert-geen-buitenlands-afval-meer-waar-moeten-we-dan-heen-met-ons-afval-~b0e6844c/

Rob Gosseling
19-08-18, 14:57
P.S. veel plastictroep die over de wereld verspreid wordt komt rechtstreeks uit Chinese fabrieken. Export pulp van slechte kwaliteit. Om die troep hier te krijgen wordt veel CO2 geproduceerd. Dat daar iets van terug zou gaan naar China is niet meer dan redelijk.

knuppeltje
19-08-18, 16:01
P.S. veel plastictroep die over de wereld verspreid wordt komt rechtstreeks uit Chinese fabrieken. Export pulp van slechte kwaliteit. Om die troep hier te krijgen wordt veel CO2 geproduceerd. Dat daar iets van terug zou gaan naar China is niet meer dan redelijk.

Volgens mij is is het veel beter om al het niet recyclebaar plastic met grote spoed uit te bannen, en het wel recyclebaar plastic dan ook echt te gaan recyclen.

Rob Gosseling
19-08-18, 16:06
Volgens mij is is het veel beter om al het niet recyclebaar plastic met grote spoed uit te bannen, en het wel recyclebaar plastic dan ook echt te gaan recyclen.

Daar ben ik het helemaal mee eens!