PDA

Bekijk Volledige Versie : Rechter verplicht regering niet om 6 kinderen van IS-vrouwen te repatriëren naar België



Marsipulami
19-07-18, 14:42
Rechter verplicht regering niet om 6 kinderen van IS-vrouwen te repatriëren naar België

Onze overheid moet de zes kinderen van twee Belgische IS-vrouwen niet terughalen naar ons land. Dat heeft de rechtbank in Brussel beslist. De moeders zitten met hun jonge kinderen vast in een vluchtelingenkamp in het noorden van Syrië. Ze kunnen wel nog in beroep gaan.

Helen Goedgebeur

De twee Belgische vrouwen van IS-strijders zitten momenteel vast in een Koerdisch vluchtelingenkamp in het noorden van Syrië. Ze verblijven er samen met hun zes kinderen, tussen de nul en de zes jaar oud. De moeders reisden vijf jaar geleden af naar het conflictgebied, in navolging van hun (intussen overleden) mannen. VRT-journalist Rudi Vranckx kon de vrouwen uit Borgerhout daar in maart nog spreken.

Toen al gaven ze te kennen dat ze graag willen dat hun kinderen naar ons land kunnen terugkeren, omdat ze er naar eigen zeggen moeten leven in erbarmelijke omstandigheden: met een gebrek aan water, voedsel, medicatie en in snikhete temperaturen. Omdat volgens hen de Belgische Staat in gebreke blijft, hadden ze ons land in mei gedagvaard via hun advocaat Walter Damen.

"Moeders tonen niet aan dat kinderen in gevaarsituatie verkeren"

De Brusselse rechter in kortgeding heeft nu beslist dat de zes kinderen niet gerepatrieerd moeten worden naar ons land. Daarmee stelt de rechtbank de IS-vrouwen dus in het ongelijk. Volgens de rechtbank heeft ons land wel de morele plicht om zich het lot van de kinderen in oorlogszones aan te trekken, maar kan het onze regering niet verplichten om de kinderen te repatriëren. Want ons land beschikt in Syrië over geen enkele bevoegdheid.

Daarnaast zouden de twee moeders ook niet aantonen dat hun kinderen zich in een gevaarlijke situatie bevinden. Hun enige bewijs is persberichten, waarvan de inhoud niet betrouwbaar is.

Enkele maanden geleden werden de twee IS-vrouwen in ons land nog bij verstek veroordeeld tot vijf jaar cel en een boete van 6.000 euro voor de deelname aan terroristische activiteiten. De rechter beval toen hun onmiddellijke aanhouding.

Nog 150 kinderen in Irak en Syrië

Ook Child Focus was bij deze zaak betrokken. De organisatie voor vermiste en seksueel uitgebuite kinderen wil dat ons land alle minderjarigen met een Belgische moeder of vader uit het conflictgebied terughaalt. Momenteel verblijven er naar schatting nog zo'n 150 kinderen met een Belgische vader of moeder in Irak of Syrië.

Rob Gosseling
19-07-18, 16:28
De moeders reisden vijf jaar geleden af naar het conflictgebied, in navolging van hun (intussen overleden) mannen. (...)Omdat volgens hen de Belgische Staat in gebreke blijft, hadden ze ons land in mei gedagvaard via hun advocaat Walter Damen. Schaamteloos. Eerst komen ze naar Europa om te profiteren van de welvaart. Vervolgens trekken ze weg naar een islamitisch conflictgebied en brengen daarmee bewust hun kinderen in gevaar. En nu wijzen ze naar het westen om de door hun veroorzaakte ellende op te lossen! Waarom brengen ze IS niet voor de rechter?

knuppeltje
19-07-18, 19:36
Schaamteloos. Eerst komen ze naar Europa om te profiteren van de welvaart. Vervolgens trekken ze weg naar een islamitisch conflictgebied en brengen daarmee bewust hun kinderen in gevaar. En nu wijzen ze naar het westen om de door hun veroorzaakte ellende op te lossen! Waarom brengen ze IS niet voor de rechter?

Huh? In het stuk gaat het over 6 kinderen tussen o en 6 jaar oud van twee Belgische is-vrouwen.

Hoe je het draait of keert die kinderen zijn dus niet vrijwillig naar Syrië gegaan. Sommigen zijn daar geboren.

We hebben het dus ook hier van slachtoffertjes. Na al het wereldwijd gezwijmel over die voetballertjes in Thailand, die nota bene helemaal niet in die situatie terecht hadden hoeven geraken als die begeleider zijn verstand had gebruikt, zou ik het niet meer dan normaal vinden dat die kinderen met hun moeder, worden terug gehaald. Indien ma lief volgens de Belgische wet strafbare feiten heeft begaan, kan ze daarvoor berecht worden.
Dat terughalen is helemaal niet moeilijk, want ze verblijven in een Koerdisch vluchtelingenkamp in het Noorden van Syrië.

Ook de Koerden vragen hierom. Zij weten ook niet goed wat zij met al die buitenlandse is strijders aanmoeten. Bovendien kost hen dat onderhouden daarvan geld. Maar misschien zie jij liever dat ze die kinderen gewoon afschieten.

Bovendien heeft de rechter beslist dat de Belgische staat niet verplicht is tot terughalen, moor niet dat dat volgens de wet niet kan.

Maar goed, ook een klein land kan laten zien waarin het heel heel klein is.

Rob Gosseling
19-07-18, 19:59
Huh? In het stuk gaat het over 6 kinderen tussen o en 6 jaar oud van twee Belgische is-vrouwen. Hoe je het draait of keert die kinderen zijn dus niet vrijwillig naar Syrië gegaan. Sommigen zijn daar geboren.Nergens heb ik gesteld dat die kinderen in België of Syrië geboren zijn. Echter of ze nu meegenomen of elders geboren zijn, het was een keus van de ouders naar Syrië te gaan. Kinderen meenemen of verwekken temidden van een oorlog en dan wijzen naar de verantwoordelijkheid van het westen. De keuze om kinderen te verwekken in gevaarlijk gebied wijst naar waardeloze ouders. Het westen is geen opvanggebied voor onverantwoorde gezinsplanning in de derde wereld. Twee jonge vrouwen met zes kinderen is ook nogal veel. Niet de Belgische staat maar die vrouwen zijn zwaar in gebreke gebleven.
(...) zou ik het niet meer dan normaal vinden dat die kinderen met hun moeder, worden terug gehaald. Indien ma lief volgens de Belgische wet strafbare feiten heeft begaan, kan ze daarvoor berecht worden. Dat terughalen is helemaal niet moeilijk, want ze verblijven in een Koerdisch vluchtelingenkamp in het Noorden van Syrië.Die vrouwen hebben gekozen te vertrekken. Laat ze nu dan ook maar daar blijven met hun hele gezin.
Ook de Koerden vragen hierom. Zij weten ook niet goed wat zij met al die buitenlandse is strijders aanmoeten. Bovendien kost hen dat onderhouden daarvan geld. Maar misschien zie jij liever dat ze die kinderen gewoon afschieten.Wat de koerden vragen is niet relevant. Niet omdat de koerden iets vragen moeten wij voor de kosten opdraaien. Volgens mij weten Koerden heel goed wat ze met buitenlandse strijders aanmoeten. Die zijn namelijk partij in het conflict. Hún conflict niet het onze. Ik ben ook fel tegenstander van deelname aan een oorlog die niet de onze is.

knuppeltje
19-07-18, 20:37
Nergens heb ik gesteld dat die kinderen zijn "meegenomen". Echter of ze nu meegenomen of elders geboren zijn, het zijn waardeloze ouders. Kinderen verwekken temidden van een oorlog en dan wijzen naar de verantwoordelijk het westen. De keuze om kinderen te verwekken in gevaarlijk gebied wijst naar waardeloze ouders. Het westen is geen opvanggebied voor onverantwoorde gezinsplanning uit de derde wereld. Twee jonge vrouwen met zes kinderen is ook nogal veel. Niet de Belgische staat maar die vrouwen zijn zwaar in gebreke gebleven.

Huh? Hoezo zijn er dat veel? Bovendien kun je die kinderen niet aansprakelijk stellen voor het gedrag van hun ouders.

Het aantal van die waardeloze ouders valt echt in het niet bij al die massa's volstrekt waardeloze ouders die niet naar die regio zijn afgereisd, maar toch willen we de kinderen daarvan niet in hun ellende laten stikken. En maar goed ook.
Daarnaast vind ik het dat terughalen wel een mooi gebaar richting de Koerden.

Laat hun bloed niet over hun kinderen komen. Zoiets staat er ergens in de bijbel. Ik vind het niet meer dan een sprookjesboek, maar soms wel mooi.

Kortom, wat maakt jou tot zo'n meedogenloze rotzak?

Marsipulami
19-07-18, 21:15
Ik ben het in dezen helemaal eens met Knuppeltje. Het gaat over kinderen jonger dan 6 jaar die op geen enkele manier verantwoordelijk zijn voor de foute keuzes van hun ouders in het verleden.

Het gaat over piepjonge kinderen met de Belgische nationaliteit en België heeft zoals elk land de plicht om te waken over de rechten van onderdanen inzonderheid over de rechten van kinderen in een uiterst kwetsbare situatie.

Als de ouders willen meekomen, dan zullen ze de straf moeten ondergaan die de rechtbanken hen opleggen. In het verhaal van de Syriëstrijders en de daaraan gekoppelde religieuze waanzin zijn er alleen maar verliezers.

Het komt er op aan om de schade zoveel mogelijk te beperken. Die kinderen hebben recht op een toekomst ondanks de foute keuzes van hun ouders.

The_Grand_Wazoo
19-07-18, 22:19
Voor wat het waard is ... ik ben het dan weer helemaal eens met Mars.

Ibrah1234
19-07-18, 23:24
Gaat het erom alleen de kinderen te repatriëren of de moeders ook?

Rob Gosseling
20-07-18, 00:37
Kortom, wat maakt jou tot zo'n meedogenloze rotzak?

Dat is geen vraag maar een helder standpunt welke eindigt met een vraagteken voor de vorm. Ik zie mijzelf niet als een "medogenloze rotzak".

knuppeltje
20-07-18, 08:22
Dat is geen vraag maar een helder standpunt welke eindigt met een vraagteken voor de vorm. Ik zie mijzelf niet als een "medogenloze rotzak".

Nou, als je goed leest dan zie dat de vraag was: wat maakt jou...........

Kortom: het was dus wel degelijk een vraag. Dat jij de beantwoording daarvan uit de weg wil gaan, is duidelijk.

knuppeltje
20-07-18, 08:24
Gaat het erom alleen de kinderen te repatriëren of de moeders ook?

Wat mij betreft: ja, want op die manier kun je hen indien zij strafbare feiten hebben begaan berechten. Dat lijkt mij prima voor ons rechtssysteem.

super ick
20-07-18, 08:58
Weer een voorbeeld van policorellende, angst om maatregelen te nemen.

Direct paspoorten ongeldig verklarenn van degenen die afgereisd zijn naar IS.

Iedere situatie maakt slachtoffers, helaas zijn de kwetsbaren altijd het eerst aan de beurt. Hoe hard net ook klinkt, die moeders zijn de eerst verantwoordelijken in deze zaak. Waarom moet België opdraaien voor hun falen? Is dit weer een vorm van collectieve verantwoordelijkheid van westerse landen? Toch wederom de schuld van de blankman?

knuppeltje
20-07-18, 12:13
Ik snap al dat smalend geleuter over politieke correctheid van al die botte schreeuwlelijkerds die geen enkele nuance of empathy kennen niet. Net zo min als ik snap wat er mis is aan politiek correct te zijn of te handelen. Volgens mij zou iedereen daaraan moeten proberen te voldoen. Maar ja, botte leuterende schreeuwlelijkerds zullen dat wel nooit doen, schat ik maar even in. En meestal zijn het ook nog verzuurde galbakken ook. Ze kunnen nooit eens een beetje vrolijk doen.

Maar volgens mij zijn al die gasten er zelf heilig van overtuigd zijn dat alleen hun visie de enige politiek correcte is.

Lachu!!!

Soldim
20-07-18, 13:08
Net zo min als ik snap wat er mis is aan politiek correct te zijn of te handelen.

Hmmm.


Volgens mij zou iedereen daaraan moeten proberen te voldoen.

Ah. Okay.



Maar, eh,


botte leuterende schreeuwlelijkerds



verzuurde galbakken


Dus, gewoon een kwestie van "do as I say, don't do as I do"?

knuppeltje
20-07-18, 13:30
Hmmm.

Dus, gewoon een kwestie van "do as I say, don't do as I do"?

Nou ja zeg, mag ik ook eens een keertje uit m'n slof schieten bij dat stompzinnig onderbuik gekwal en gekwijl, ja?

Rob Gosseling
20-07-18, 15:51
Maar volgens mij zijn al die gasten er zelf heilig van overtuigd zijn dat alleen hun visie de enige politiek correcte is.

Lachu!!!

Ben jij ook niet overtuigd van je eigen visie? Nog nooit heb ik in een discussie gezien dat jij jouw visie verandert na een discussie met opponenten.

knuppeltje
21-07-18, 08:44
Ben jij ook niet overtuigd van je eigen visie? Nog nooit heb ik in een discussie gezien dat jij jouw visie verandert na een discussie met opponenten.

Tja, Goselmans, dat is een kwestie van vooraf eerst nadenken, wikken en wegen, en niet meteen je onderbuikgevoelens met je op de loop te laten gaan. En dat laatste doe jij maar al te graag en veel teveel, vind ik.

Het spreekt natuurlijk vanzelf dat ik hierover ook eerst goed heb nagedacht.

Rob Gosseling
21-07-18, 16:05
Maar volgens mij zijn al die gasten er zelf heilig van overtuigd zijn dat alleen hun visie de enige politiek correcte is.


Ben jij ook niet overtuigd van je eigen visie? Nog nooit heb ik in een discussie gezien dat jij jouw visie verandert na een discussie met opponenten.


Tja, Goselmans, dat is een kwestie van vooraf eerst nadenken, wikken en wegen, en niet meteen je onderbuikgevoelens met je op de loop te laten gaan. En dat laatste doe jij maar al te graag en veel teveel, vind ik.

Het spreekt natuurlijk vanzelf dat ik hierover ook eerst goed heb nagedacht.

Je stelt eerst dat "die gasten er zelf heilig van overtuigd zijn dat alleen hun visie de enige politiek correcte is."

Maar dat geldt dus ook voor jou. Ook jij bent overtuigd van jouw gelijk. Je verwijt de ander van datgene wat ook op jou van toepassing is.

Rob Gosseling
21-07-18, 16:59
Dat terughalen is helemaal niet moeilijk, want ze verblijven in een Koerdisch vluchtelingenkamp in het Noorden van Syrië.

Ook de Koerden vragen hierom. Zij weten ook niet goed wat zij met al die buitenlandse is strijders aanmoeten. Bovendien kost hen dat onderhouden daarvan geld. Maar misschien zie jij liever dat ze die kinderen gewoon afschieten

Pardon? "Bovendien kost hen dat onderhouden daarvan geld."
Het is o.a. de EU die betaalt voor de opvang van vluchtelingen in Syrië.

Die buitenlandse strijders streden aan de kant van de koerden en nu willen ze hen weghebben? Wat is dat voor volk?
Waarom moeten anderen de gevolgen van hun oorlog bekostigen?

De omgedraaide wereld.

knuppeltje
22-07-18, 10:22
Pardon? "Bovendien kost hen dat onderhouden daarvan geld."
Het is o.a. de EU die betaalt voor de opvang van vluchtelingen in Syrië.

Die buitenlandse strijders streden aan de kant van de koerden en nu willen ze hen weghebben? Wat is dat voor volk?
Waarom moeten anderen de gevolgen van hun oorlog bekostigen?

De omgedraaide wereld.

Dadelijk ga je nog zeggen dat ze daar een vorstelijk verblijf hebben.
Maar los daarvan. Voor het rechtsprincipe, ook in België, is het goed dat alle landen hun eigen vermeende misdadigers berechten.
Als die Belgische moeders van die kinderen strafbare feiten hebben gepleegd, dan is het vanuit dat principe goed dat zij daarvoor in België worden berecht. Het is helemaal niet zeker of, zolang ze daar zitten, het wel tot een rechtszaak komt, laat staan een juridisch correcte rechtszaak.
Hun kinderen zijn niet anders dan slachtoffers en geen daders.

HuH? Die vrouwen worden ervan beschuldigd naar is te zijn vertrokken. Als je dit al niet kunt onderscheiden, wat heeft het eigenlijk voor zin om nog veel langer op je geleuter in te gaan?

Het mag je hopelijk nu wel duidelijk zijn hoezeer jij er dat van maakt. Al hoewel, zoveel hoop heb ik daar ook weer niet op als ik dit weer lees.

The_Grand_Wazoo
23-07-18, 18:45
Voor wat het waard is, ik ben het alweer met Mars eens. Maar zou willen toevoegen dat de mannen ook terug moeten. Als het Nederlandse burgers zijn, dan is het, mede, een Nederlands probleem.

En ja, fatsoen, rechstatelijk handelen is duur en maakt je kwetsbaar voor meningen die lekker bekken, maar, althans voor mij, niet okselfris zijn: zoals het laten boeten van kinderen voor de zonden der ouders of het dumpen van staatsburgers omdat je ke er geen raad mee weet.

Rob Gosseling
23-07-18, 19:02
..(...) of het dumpen van staatsburgers omdat je ke er geen raad mee weet.

Waar haal jij vandaan dat staatsburgers "gedumpt" worden?

Soldim
24-07-18, 06:49
of het dumpen van staatsburgers omdat je ke er geen raad mee weet.

Ik weet zo net nog niet of ik verplichtingen voel voor staatsburgers die vertrekken om onder de naam van een ander regime dood en verderf te zaaien. Heeft de maatschappij echt verplichtingen aan hen?

Ibrah1234
24-07-18, 08:23
Voor wat het waard is, ik ben het alweer met Mars eens. Maar zou willen toevoegen dat de mannen ook terug moeten. Als het Nederlandse burgers zijn, dan is het, mede, een Nederlands probleem. En ja, fatsoen, rechstatelijk handelen is duur en maakt je kwetsbaar voor meningen die lekker bekken, maar, althans voor mij, niet okselfris zijn: zoals het laten boeten van kinderen voor de zonden der ouders of het dumpen van staatsburgers omdat je ke er geen raad mee weet. Kwee nie. Het komt mij allemaal veel te vrijblijvend voor. U mag oorlogshandelingen verrichten in den vreemde en als het mis gaat wordt u door de Nederlandse overheid gerepatrieerd. Kan er niet beter worden gewaarschuwd dat als u oorlogshandelingen verricht onder een vreemde vlag u het Nederlands staatsburgerschap ontnomen kan worden? We veroordelen zakenman van Kouwenhoven tot 8 jaar gevangenisstraf, bevriezen al zijn tegoeden en leggen hem een reisverbod op vanwege zijn betrokkenheid in houtkap en bloeddiamanten in Liberia en deze lieden kunnen bij ISIS homo's van het dak gooien en hoofden eraf hakken en worden teruggehaald als het mis gaat? Komt mij allemaal een beetje vreemd over.

knuppeltje
24-07-18, 08:44
Ik weet zo net nog niet of ik verplichtingen voel voor staatsburgers die vertrekken om onder de naam van een ander regime dood en verderf te zaaien. Heeft de maatschappij echt verplichtingen aan hen?

Ik denk dat dat goed is. Zeker als er anders geen goede berechting mogelijk is. Bovendien denk ik dat een gedegen rechtszaak en veroordeling in het thuisland van de daders als waarschuwing kan dienen voor eventuele nieuwe gegadigden.

knuppeltje
24-07-18, 08:48
Kwee nie. Het komt mij allemaal veel te vrijblijvend voor. U mag oorlogshandelingen verrichten in den vreemde en als het mis gaat wordt u door de Nederlandse overheid gerepatrieerd. Kan er niet beter worden gewaarschuwd dat als u oorlogshandelingen verricht onder een vreemde vlag u het Nederlands staatsburgerschap ontnomen kan worden? We veroordelen zakenman van Kouwenhoven tot 8 jaar gevangenisstraf, bevriezen al zijn tegoeden en leggen hem een reisverbod op vanwege zijn betrokkenheid in houtkap en bloeddiamanten in Liberia en deze lieden kunnen bij ISIS homo's van het dak gooien en hoofden eraf hakken en worden teruggehaald als het mis gaat? Komt mij allemaal een beetje vreemd over.

Terughalen en verder basta zal dus niet gebeuren. Dat jij dat denkt, komt mij weer vreemd over.

Ibrah1234
24-07-18, 08:54
Bovendien denk ik dat een gedegen rechtszaak en veroordeling in het thuisland van de daders als waarschuwing kan dienen voor eventuele nieuwe gegadigden. Dat is nu juist het probleem. Terugkerende jihadisten worden lang niet altijd vervolgd. Blijkens het artikel hebben bijvoorbeeld landen als Finland en Zweden nog geen enkele IS-strijder vervolgd. https://www.telegraaf.nl/nieuws/333938/europa-laat-jihadisten-onbestraft

The_Grand_Wazoo
24-07-18, 09:17
Als Nederland deze personen niet terugneemt, dan zijn ze gedumpt.

De Nederlandse overheid worstelt met landem die weigeren uitgeproduceerde migranten terug te nemen, de Koerdische autoriteiten hebben eenzelfde soort probleem.

Maar, toegegeven, er is beslist wat voor te zeggen deze figuren de consequenties van hun keuzes ondergaan. Maar dat waren niet de keuzes van de kinderen.
Maar tja; scheiden van kinderen en ouders is ook ongewenst.
Duivels dillema. Mijn onderbuik zegt: allemaal terug laten komen en zo goed en kwaad als het gaat de radicaliseren.

knuppeltje
24-07-18, 10:37
Dat is nu juist het probleem. Terugkerende jihadisten worden lang niet altijd vervolgd. Blijkens het artikel hebben bijvoorbeeld landen als Finland en Zweden nog geen enkele IS-strijder vervolgd. https://www.telegraaf.nl/nieuws/333938/europa-laat-jihadisten-onbestraft

Met de Telegraaf wil ik mijn reet niet eens afvegen.

Verder wordt hier elke jihadist of andere schurk berecht waarvan bewezen kan worden dat hij iets strafbaars op zijn geweten heeft.

mark61
24-07-18, 23:05
Dat is nu juist het probleem. Terugkerende jihadisten worden lang niet altijd vervolgd. Blijkens het artikel hebben bijvoorbeeld landen als Finland en Zweden nog geen enkele IS-strijder vervolgd. https://www.telegraaf.nl/nieuws/333938/europa-laat-jihadisten-onbestraft

Je zou haast denken dat dat rechtsstaten zijn die geen showprocessen voeren, en daarom ook niemand vervolgen als ze geen zaak hebben.

mark61
24-07-18, 23:08
Direct paspoorten ongeldig verklarenn van degenen die afgereisd zijn naar IS.

Dat kan niet, dat is in strijd met internationale verdragen, d.w.z., als ze maar één nationaliteit hebben. Dat is bij Belgische allochtonen heel vaak zo.

Waarom moeten de Koerden opdraaien voor ons gruis?

Aan de ene kant klagen dat die lijers van een Afrikaanse staten hun migranten niet terug nemen; aan de andere kant zelf weigeren je 'migranten' terug te nemen.

super ick
25-07-18, 11:03
Dat kan niet, dat is in strijd met internationale verdragen, d.w.z., als ze maar één nationaliteit hebben. Dat is bij Belgische allochtonen heel vaak zo.

Waarom moeten de Koerden opdraaien voor ons gruis?

Aan de ene kant klagen dat die lijers van een Afrikaanse staten hun migranten niet terug nemen; aan de andere kant zelf weigeren je 'migranten' terug te nemen.

Dan moeten die verdragen aangepast worden of opgezegd.
Ik zie dat je immigranten tussen aanhalingstekens hebt geplaatst. Dat heb je vast niet voor niets gedaan.

Ik heb diverse getuigen gehoord (radio / TV) en gelezen dat de buitenlandse IS-ers de meest wrede waren. Nu ze hier zijn moeten wij ineens geloven dat ze daar alleen geweest zijn om dekens uit te delen? Intussen wel stoer foto's twitteren met een Kalasjnikov.
Het is oorlogsgebied, oorlogshandelingen en erger want zelfs oorlogshandelingen zijn aan regels gebonden, dus oorlogsrecht. Tegen de muur met dat hypocriete tuig.

knuppeltje
25-07-18, 12:30
Wat ik heel raar vind is: dat er mensen zijn die enerzijds vinden dat criminele allochtonen moeten worden uitgezet naar het zogenaamde land van oorsprong, maar dat wij hier bepaalde landen moeten kunnen laten zitten met de criminelen die hiervandaan zijn gekomen.

Soldim
25-07-18, 12:42
Wat ik heel raar vind is: dat er mensen zijn die enerzijds vinden dat criminele allochtonen moeten worden uitgezet naar het zogenaamde land van oorsprong,

Na het uitzitten van de hen opgelegde straf.

Rob Gosseling
25-07-18, 17:43
Wat ik heel raar vind is: dat er mensen zijn die enerzijds vinden dat criminele allochtonen moeten worden uitgezet naar het zogenaamde land van oorsprong, maar dat wij hier bepaalde landen moeten kunnen laten zitten met de criminelen die hiervandaan zijn gekomen.

Dan moeten ze misschien terug naar marokko.

knuppeltje
25-07-18, 18:04
Na het uitzitten van de hen opgelegde straf.

Tja, die meneer van 61 heeft hier al uitgelegd welke complicaties dat kan geven. Maar je ontwijkt eigenlijk de strekking van mijn opmerking. Dat is helemaal niet zo mooi, meneer.

knuppeltje
25-07-18, 18:06
Dan moeten ze misschien terug naar marokko.

Mogelijk, maar ook naar nog tig andere landen, waaronder Nederland. En misschien ook wel Chili, Maar dat weet ik niet.

Ibrah1234
26-07-18, 01:00
Maar tja; scheiden van kinderen en ouders is ook ongewenst. Duivels dillema. Mijn onderbuik zegt: allemaal terug laten komen en zo goed en kwaad als het gaat de radicaliseren. Idd, inzake het scheiden van kinderen en ouders is een heikel punt. Mijn onderbuik loopt in dezen synchroon met uw orgaan.