PDA

Bekijk Volledige Versie : Multicultuur



Rob Gosseling
20-07-18, 20:06
.....

The_Grand_Wazoo
20-07-18, 21:01
Ik woon sinds anderhalf jaar in de Bijlmer. Wat mij betreft één van de leukste plekken om te wonen in de Randstad. En het is precies die veelheid aan culturen die het hier zo prettig maakt. In de 30 huizen op mijn stukje woonerf alleen al wonen 15 verschillende nationaliteiten en zeker vier verschillende religies. Men is vriendelijk, groet elkaar, houdt praatjes voor de vaak. Heel ontspannen en, naar mijn bescheiden mening, een zeer goed gelukte samenleving.

knuppeltje
21-07-18, 08:21
Wie vóór multicultuur is, is ook vóór vrijwillige segregatie. Zonder segregatie is de multicultuur gedoemd te vervallen in één grijze massa. Het is juist te danken aan het bestaan van gescheiden groepen dat diverse culturen naast elkaar kunnen overleven. Wie tégen segregatie is moet dus niet gelijkertijd zo roepen over de zegeningen van de multicultuur. Segregatie immers is een voorwaarde voor het voortbestaan van diverse culturen.

Met de eerste zin gaat het al fout. Segregatie betekent 'afscheiding', en is het tegenovergestelde van 'integratie'.

Kortom, wie echt voor een multiculturele samenleving is - is voor integratie, en niet voor een maatschappij met allemaal culturele getto's.