PDA

Bekijk Volledige Versie : Özil stopt per direct als international van Duitsland na 'racisme'



saritaa
23-07-18, 00:56
22 juli 2018 – Mesut Özil heeft officieel zijn afscheid aangekondigd als international van Duitsland. De houding van zijn land naar aanleiding van de foto die de middenvelder maakte vlak voor het WK met Turkse president Reccep Tayyip Erdogan staat de speler van Arsenal niet aan. Volgens hem heeft het vooral te maken met het vele racisme in Duitsland en dat is de reden dat hij per direct stopt.
Dat schrijft hij in een lange, harde verklaring op zijn Twitteraccount, waarop hij eerder nog aangaf geen spijt te hebben. 'De behandeling die ik heb gekregen van de DFB en vele anderen, zorgt ervoor dat ik niet langer het shirt van Duitsland wil dragen. Ik voel me ongewenst en denk dat wat ik heb bereikt als international sinds mijn debuut in 2009 door iedereen is vergeven. Mensen met racistische uitingen zouden niet moeten werken bij de voetbalbond', schrijft hij onder meer.
Daarmee doelt hij met name op voorzitter van de Duitse voetbalbond Reinhard Grindel. 'In de ogen van Grindel en zijn supporters ben ik een Duitser als we winnen, maar een immigrant als we verliezen. Ik heb meerdere awards gewonnen omdat ik zo goed geďntegreerd ben, maar blijkbaar ben ik toch geen Duitser?', vraagt hij zich hardop af. Lukas Poldolski en Miroslav Klose zijn beiden gelinkt aan Polen, maar hadden nooit problemen in Duitsland. 'Is het omdat ik Turks ben, of Moslim?', denkt Özil. Grindel vond dat de middenvelder zich moest verantwoorden voor de foto, nadat Duitsland in de poulefase werd uitgeschakeld. Eerder wilde hij Özil al uit de nationale ploeg halen, maar dat accepteerde Joachim Löw niet.

Het feit dat Bernd Halzhauer, een Duitse politicus, hem een 'geitenneuker' noemde en de behandeling van Grindel zorgt er onder meer voor dat hij stopt. Ook heeft hij nog een persoonlijke boodschap voor de bondsvoorzitter: 'Ik ben teleurgesteld, maar niet verrast in je acties. In 2004 pleitte je voor een multicultureel Duitsland, maar was een stem op jou eigenlijk het tegenovergestelde.'

Özil kwam in totaal tot 92 interlands voor die Mannschaft, waarin hij 23 keer scoorde. In 2014 kroonde hij zich tot wereldkampioen met Duitsland. Dat was mede de reden voor de middenvelder van Arsenal dat het een 'erg moeilijke' keuze was. 'Omdat ik altijd alles heb gegegeven voor mijn ploeggenoten, de trainers en de goede mensen uit Duitsland. Maar als ik door hoge heren bij de Duitse voetbalbond zo behandeld word, dan zeg ik: genoeg is genoeg', aldus Özil, die niet als zondebok wil fungeren voor het mislukte WK in Rusland.

saritaa
23-07-18, 00:59
Heel triest voor Özil om op deze manier te eindigen

Ibrah1234
23-07-18, 11:06
Heel triest voor Özil om op deze manier te eindigen Goede beslissing van de Duitse voetbalbond. Als je met een dictator op de foto wil dan pas je niet in het shirt van de Duitse nationale ploeg. Die Duitsers staan tenminste nog ergens voor. Duitse politici riepen eerder op om de twee middenvelders niet mee te nemen naar het WK. Ook grote sponsors waren kritisch over de actie van de twee spelers met Turkse roots. Velen vonden dat de voetballers zich voor het karretje lieten spannen van de campagne van Erdogan. Dat die Özil nu de racismekaart trekt slaat kant noch wal. Ronduit belachelijk.

knuppeltje
23-07-18, 11:56
Goede beslissing van de Duitse voetbalbond.

Mag van jou Fellaini met M6 op de foto?

Eke
23-07-18, 11:59
Goede beslissing van de Duitse voetbalbond. Als je met een dictator op de foto wil dan pas je niet in het shirt van de Duitse nationale ploeg. Die Duitsers staan tenminste nog ergens voor. Duitse politici riepen eerder op om de twee middenvelders niet mee te nemen naar het WK. Ook grote sponsors waren kritisch over de actie van de twee spelers met Turkse roots. Velen vonden dat de voetballers zich voor het karretje lieten spannen van de campagne van Erdogan. Dat die Özil nu de racismekaart trekt slaat kant noch wal. Ronduit belachelijk.

Ben je deze leuze vergeten, Ibrah ?


Sport verbroedert !!!!



Ben het eens met Saritaa. Sneu om zo het veld te moeten ruimen. Bobo's maakt gretig gebruik van andermans sportprestaties om te stralen voor het volk -ja, ook Erdogan, net als de anderen- en nu blijkt dat bepaalde politici deze sportmensen voor hetzelfde geld gebruiken als zondebok. Schandalig van die betreffende lui.

Ibrah1234
23-07-18, 12:16
Mag van jou Fellaini met M6 op de foto? Is hier toch sprake van normale kritiek? Wat heeft dat in hemelsnaam met racisme of moslims te maken? Dat van Basten bij Putin aanschoof tijdens een banket gedurende het WK was ook veel kritiek op. Met religie of racisme heeft het geen mallemoer vandoen.

Soldim
23-07-18, 12:18
Goede beslissing van de Duitse voetbalbond. Als je met een dictator op de foto wil dan pas je niet in het shirt van de Duitse nationale ploeg. Die Duitsers staan tenminste nog ergens voor.

Dat verklaart waarom ze zich in de eerste ronde uit lieten schakelen -- ze wilden natuurlijk niet in Putins Rusland wereldkampioen worden :hihi:

Ibrah1234
23-07-18, 12:22
Dat verklaart waarom ze zich in de eerste ronde uit lieten schakelen -- ze wilden natuurlijk niet in Putins Rusland wereldkampioen worden :hihi: Inderdaad, ongekend voor de Duitse ploeg uitschakeling in de groepsfase.

knuppeltje
23-07-18, 13:21
Is hier toch sprake van normale kritiek? Wat heeft dat in hemelsnaam met racisme of moslims te maken? Dat van Basten bij Putin aanschoof tijdens een banket gedurende het WK was ook veel kritiek op. Met religie of racisme heeft het geen mallemoer vandoen.

Ik stelde gewoon een vraag aan je en meer niet. Maar blijkbaar ben je te beroerd om die te beantwoorden.

En met geen woord repte ik over racisme.

Dus nogmaals: Mag Fellaini van jou met M6 op de foto?

Ibrah1234
23-07-18, 13:50
Maar blijkbaar ben je te beroerd om die te beantwoorden. Precies, anders verval ik van het ene in het andere twistgesprek en gaan we van Erdogan naar M6 om vervolgens bij Trump uit te komen :-)

knuppeltje
23-07-18, 14:46
Precies, anders verval ik van het ene in het andere twistgesprek en gaan we van Erdogan naar M6 om vervolgens bij Trump uit te komen :-)

Niet slap gaan duiken. Ik wil alleen maar weten of van jou Fellaini met M6 op de foto mag.

Samir75017
24-07-18, 08:40
'In de ogen van Grindel en zijn supporters ben ik een Duitser als we winnen, maar een immigrant als we verliezen.


Déjŕ vu. Classic.

"I congratulate Mesut Ozil who by leaving the national team has scored the most beautiful goal against the virus of fascism." Turkey’s Minister of Justice.

knuppeltje
24-07-18, 10:30
In de tweede tweede week van mei ging ik na urenlang zwerven door Marrakech in een laantje op een bank zitten. Rechts van me lag het Jamaâ El Fna en links keek ik uit op de Koutoubia.
Ik had nog maar nauwelijks mijn e-reader aangezet toen er een zeer goed verzorgde man naast me kwam zitten. Hij wilde graag een gesprekje met me beginnen, zei hij. Dat kon ook in het Engels of het Duits, voegde hij er aan toe. Aangezien ik dat een prima idee vond, zette de reader onmiddelijk uit.
De goeie man had voor zijn pensioen in een aantal Europese landen gewoond en gewerkt. Het eerste wat hij wilde weten was waar ik vandaan kwam, maar met die vraag bedelven ze daar elke toerist. Hij was dus geen uitzondering. Maar Nederland vond hij een heel goed land met heel fijne mensen. "Merci beaucoup Monsieur, vraiment beaucoup", zei ik daarop. Je hoort wel eens wat anders, toch?
Na een tijdje over ditjes en datjes te hebben gekeuveld, vond ik het tijd voor wat meer serieuzer werk.

"Kunt u in alle vrijheid spreken over de koning?", vroeg ik hem. "En waarom niet?", was zijn heel ferm uitgesproken antwoord.
"Met al zijn rijkdom, en hoe hij daar aangekomen is?", was mijn volgende vraag, wetend dat M6 een van de grootste kleptomanen in Afrika is.
"O maar dat de koning zo rijk is, is helemaal niet erg", zei hij heel blijmoedig, "want de koning zorgt voor heel veel banen en dat is goed van hem.
"Ja maar, blijkbaar heeft dat toch niet echt geholpen" zei ik daarop", vervolgend met: "toen ik vorig jaar in Algerije was, zag ik nergens bedelaars. Niemand in Algerije hoeft honger te lijden, heb ik daar van velen gehoord, en alle basisbehoeften worden daar door subsidies binnen de perken gehouden. Maar hier zie ik nog steeds wel heel veel bedelaars."

"Die Algerijnen hebben makkelijk praten.", foeterde hij boos. "Die zijn maar met zo'n vier miljoen en die hebben olie en gas. Bovendien zijn Algerijnen heel onaangename mensen die altijd maar willen vechten."

"Ik heb er eigenlijk alleen maar heel vriendelijke mensen ontmoet." zei ik hem. En "van dat gas wist ik wel, maar van die olie is me nieuw. Bovendien is de gasprijs de laatste jaren nogal gedaald en dat maakt het er een en ander er niet makkelijker op. Daarbij heeft Algerije helemaal geen toerisme en Marokko heel veel, met alle inkomsten van dien. Er zijn ook praktisch geen Algerijnen die in Europa werken en regelmatig geld naar hun familie overmaken, iets wat voor Marokko, getuige de vele kantoortjes van Western-Union die je in elke Marokkaanse stad of dorp ziet, duidelijk wel het geval is." Je breekt je daarover echt de nek.
"Morgen" zo zei ik, "ga ik naar Rabat, en zal ik hierover eens met de koning gaan praten."
"O, u is journalist?", vroeg hij vervolgens.

Na een uurtje gezellig babbelen vond ik het weer tijd om verder te gaan en dus gaf ik de man een hand en wenste hem nog een heel prettige dag, om vervolgens met de vraag geconfronteerd te worden, of ik hem misschien 6 dirham wilde geven voor de bus. Nu is 6 dirham niks, het is nog lang geen euro waard, maar toch.
Nu was ik net daarvoor langs de flappentap geweest omdat ik nog maar een muntje van een dirham op zak had. Met een groot genoegen overhandigde ik dat armzalige muntstukje de verbouwereerd kijkende man.

Even later kreeg ik toch spijt van dat enigszins misplaatste genoegen. Want zeg nu zelf: Was die goeie man, die zo hartstochtelijk zijn o zo kleptomane koning verdedigde, nu een slechter mens dan de eerste de beste Nederlandse bijstandstrekker die toch op de VVD stemt?
Of slechter dan die heel slappe duikeend, Ibra?

Umarvlie
24-07-18, 10:53
Goede beslissing van de Duitse voetbalbond.

Goede beslissing was dan gewest het WK in Rusland te boycotten, daarna Ozil aanspreken. Ik zie het verschil tussen Poeting en Erdogan niet zo.


Ronduit belachelijk.

Inderdaad, dat Ozil graag met Erdogan op een foto ging was bedenkelijk, evenzo dat de Duitse voetbalbond zelf gewoon graag naar Rusland ging.

super ick
24-07-18, 13:56
Als landen daar mee doen moeten ze ook niet zeuren over een fotootje met Ome Erdo.

Hawa
24-07-18, 16:05
En Ruud Gullit werd trainer van een voetbalclub in Tsjetsjenie! Kamirov is een maffiabaas die bloed aan zijn handen heeft op onschuldige journalisten.

Een vazal die vanuit Rusland wordt gestuurd.

Maar die vrouw destijds van Ruud Gullit ging dus echt niet mee. Geen vrijheden daar,riep zij nog.

Later gescheiden van Ruud en dan relatie met Badr Hari en die Badr zit in een gouden bad ook bij deze dictator Kamirov!

Lang leve de vrede en het geld moet toch ergens vandaan gaan komen.

Zo hypocriet kan je die Turkse voetballer echt niet noemen.
Hij verdient genoeg geld.
Hij heeft ook leven nodig in zijn vrijheden
laat hem gaan
waarom zo banaal
zo Nationalistisch gaan doen
regeringen gaan voor de handel en de poen
dragen nog het fatsoen
in die mensenrechten die het moeten doen
maar vergeet het niet
klip en klaar
liggen er elke dag mensen te bibberen en te shaken
op die praatpaal
in martelingen
beledigen
zeiken
schoppen
verrot schoppen
pijn
en eenzame opsluiting.

Voetbal is oorlog
gewoon omdat het zo is!


fijne vakantie,ga rollebollen met een bal

mark61
24-07-18, 22:58
" Turkey’s Minister of Justice.

:haha: Zegt de ene 'nazi' van de andere.

mark61
24-07-18, 23:03
Precies, anders verval ik van het ene in het andere twistgesprek en gaan we van Erdogan naar M6 om vervolgens bij Trump uit te komen :-)

Ja, god verhoede dat je op een discussiesite in discussie raakt. Je durft gewoon geen antwoord te geven. Inderdaad kom je dan al gauw op het onderwerp of op de foto gaan met Trump dan wel kosjer is. Vooral gezien Trump's oorlog met de NFL.

Ibrah1234
25-07-18, 00:55
Ja, god verhoede dat je op een discussiesite in discussie raakt. Je durft gewoon geen antwoord te geven. Inderdaad kom je dan al gauw op het onderwerp of op de foto gaan met Trump dan wel kosjer is. Vooral gezien Trump's oorlog met de NFL. Och mijnheer, van mij mag Failani op de foto met M6. Mijn kennis van M6 reikt niet verder dan dat het de koning van Marokko betreft. Of die man goed of intrinsiek fout is.... ik zou het niet weten. Heb geen zin in een discussie te geraken over M6 en hoe fout die man wellicht niet is. Zou kunnen, geen idee.

knuppeltje
25-07-18, 08:23
Och mijnheer, van mij mag Failani op de foto met M6. Mijn kennis van M6 reikt niet verder dan dat het de koning van Marokko betreft. Of die man goed of intrinsiek fout is.... ik zou het niet weten. Heb geen zin in een discussie te geraken over M6 en hoe fout die man wellicht niet is. Zou kunnen, geen idee.

Ach gut toch. Die mega kleptomaan en mensenrechten onderdrukker is zo fout als het maar zijn kan. De hele wereld weet dat, behalve jij blijkbaar. Maar daar ging het niets zo zeer om. Het ging om jou laffe hypocriete houding.

Ibrah1234
25-07-18, 10:42
Ach gut toch. Die mega kleptomaan en mensenrechten onderdrukker is zo fout als het maar zijn kan. De hele wereld weet dat, behalve jij blijkbaar. Maar daar ging het niets zo zeer om. Het ging om jou laffe hypocriete houding. Je duikt zelf weg arrogante flapdrol. We hebben het over Özil en jij komt met M6 op de proppen. Je geeft zelf niet eens een waardeoordeel van de de actie van Özil maar komt met een omfloerste zinsnede over M6. Wie is hier de duiker?

knuppeltje
25-07-18, 12:22
Je duikt zelf weg arrogante flapdrol. We hebben het over Özil en jij komt met M6 op de proppen. Je geeft zelf niet eens een waardeoordeel van de de actie van Özil maar komt met een omfloerste zinsnede over M6. Wie is hier de duiker?

Lacu!! Maar goed, Ik zou niet met Erdo op een foto willen staan. Als Özil dat wel wil moet hij dat zelf wet.

Hetzelfde geldt voor mij ook wat die Marokkaanse mega kleptomane mensenrechten onderdrukker betreft. Maar als Failani met die gozer op de foto wil, dan moet ook hij dat zelf maar weten, maar mij niet gezien. Ik wil noch samen met Erdo noch met M6 ergens gezien worden, ook niet op een foto.

Maar jij oreerde dat die reactie van de Duitse Voetbalbond een heel goede beslissing was, en nog meer blablabla erachteraan. Maar voor Failani gelden er blijkbaar heel andere regels voor jou. Die mag dus wel met die Marokkaanse schurk op de foto. Daar kwam je wel heel laat mee aanzetten, en bovendien bevestigde je daarmee alleen maar je hypocrite schijnheiligheid.

Bovendien heb ik hier van jou, en nog meer hypocrite zeikerds, nog niet één kwaad woord gezien over al die sporters die geilend met Put op de foto zijn gegaan, al lachend van oor tot oor. En als er ene is, waarbij ik al moet kotsen bij het idee alleen al om daarmee gezien te worden, dan is het Put wel. Met Trump als goede tweede.

Maar om op die arme Özil terug te komen, voor mij had hij gelijk toen hij klagend riep: Als we winnen ben ik een Duitser - als we verliezen ben ik een immigrant.
Er was al eerder negative geluiden naar hem geuit, ook door die bondsvoorzitter, zei het niet officieel, want toen wist Özil 'die mannschaft' met subliem voetbal nog aan klinkende overwinningen te helpen, en spuide die bondsvoorzitter zijn racistische opmerkingen maar ergens leunend op een toog. Hoeveel neuten hij daarbij op had weet ik niet.
En nu het hele Duitse elftal gefaald heeft in zijn missie, zag die lijpe voorzitter die foto als een schot voor open doel. Hij wilde maar al te graag laten zien hoe hij wel kan scoren, en de eer van die mannschaft kon redden.

What a bummer!

IQVanEenGarnaal
25-07-18, 21:29
Het zijn vuile racisten ..hier in Nederland ook ..zie Surinames voetballers die uitkomen of uitkwamen voor Oranje....Seedorf wordt op handen gedragen in het buitenland en hier Gadverdamme zeg

Soldim
26-07-18, 06:50
Het zijn vuile racisten ..hier in Nederland ook ..zie Surinames voetballers die uitkomen of uitkwamen voor Oranje....Seedorf wordt op handen gedragen in het buitenland en hier Gadverdamme zeg

Kunst, door zijn gemiste penalties wonnen die buitenlanders en Nederland lag eruit. De Kroaten zijn waarschijnlijk ook enthausiater over Schöne dan de Denen :hihi:

Olive Yao
26-07-18, 08:46
.
Merkel respecteert beslissing Özil om te stoppen als Duits international

Bondskanselier Angela Merkel respecteert de beslissing van Mesut Özil om niet meer voor het Duitse elftal uit te komen.

Nu.nl maandag 23 juli 2018

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ut-D-KLCE1QJ:https://www.nu.nl/voetbal/5378876/merkel-respecteert-beslissing-ozil-stoppen-als-duits-international.html+&cd=3&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&client=firefox-b

*

:maf:

Wat valt daar voor die A. Merkel aan te 'respecteren'?

Revisor
26-07-18, 11:18
Erdogan is een lieverdje vergeleken met nazi-zionist Lieberman of racist Nethanyahu die met zijn nieuw aangenomen wetten de Palestijnen officieel tot 2de rangs burgers hebben gemaakt, gaan de Nederlandse politici gewillig mee op de foto.

Sterker nog, ze werken er mee samen. Toen Denk parlementslid weigerde om hem een hand te geven sprak men in Nederland schande van

Nee Erdogan is de boeman en nazi zionisten likt men de reet schoon in Nederland.

saritaa
28-07-18, 09:58
Waarom Ozil's berusting meer is dan een afscheid van voetbal: culturele hegemonie, kolonialisme en dubbele identiteitsmoeheid
DOOR ZAHRAA IN WORLD OP 25 JULI 2018



Zondag kregen duizenden voetbalfans te horen dat de middenvelder van Arsenal, Mesut Özil, ervoor had gekozen om af te treden als speler van het internationale voetbal. De verklaring op zijn sociale media die de voortdurende racistische aanslagen door de media tegen zijn dubbele Turks-Duitse erfgoed opriep, bewijst zijn ontslag niet alleen als bewijs van het voortbestaan ​​van vreemdelingenhaat, discriminatie en racisme in het voetbal, maar heeft ook de identiteit benadrukt crisis die diegenen die behoren tot de diaspora-gemeenschappen ervaart terwijl ze in Europa wonen.

Er kan geen ontkenning bestaan ​​over het feit dat sportevenementen, zoals de Olympische Spelen of het WK, een aanzienlijke impact hebben op gemeenschappen en landen van over de hele wereld. We krijgen een idee dat we, door de shirts te dragen van de landen waar we mee geassocieerd worden, een 'deel van het team' zijn, ongeacht onze fysieke en culturele verschillen. Gedurende deze periode vindt een uniek proces van politieke geheugenverzaking plaats waarbij verdeeldheid en vermoedens terzijde worden geschoven als we samenkomen om een ​​wederzijds doel te vieren - winnen. We mogen echter de tweedrachtige gevolgen van sport niet vergeten, vooral niet als het gaat om voetbal. Hoewel er zeker een niveau van positiviteit en samenwerking is dat wordt voortgebracht als een resultaat van het spelen voor of het ondersteunen van een voetbalteam, kunnen we dit niet beperken tot slechts een apolitieke instelling - we kunnen niet gesust worden in een vals gevoel van veiligheid dat ons minimaliseert en vermindert worstelingen en micro-agressies, vooral in een instelling die voortdurend in de krantenkoppen staat vanwege zijn racisme en xenofobie. Binnen de samenleving lijkt er een voortdurende mislukking te zijn om de culturele instelling te beschouwen als een afspiegeling van politieke kwesties, spanningen en zaken. Een idee is overwegend dat politieke en culturele instellingen bestaan ​​in afzonderlijke paradigma's, bestaande op individuele trajecten die elkaar nooit zullen kruisen. We kunnen echter niet het stijgende gevoel en stemmen van degenen die de uitbreiding van de politiek naar onze culturele instellingen tonen, tot zwijgen brengen. Voetbal is altijd een duidelijke aanwijzing geweest voor dit feit, waarbij het aftreden van Mesut Özil alleen maar bijdroeg aan een aantal groeiende klachten die er zijn. Maar bij het analyseren van deze kwesties wordt het duidelijk dat binnen onze alledaagse alledaagse culturele instellingen, zoals tv-shows, films en ook voetbal, er is een duidelijke reproductie van neokoloniale idealen en mentaliteiten die bepaalde identiteiten blijven onderdrukken en onderdrukken. Niet alleen is er een prominente plaats voor biologisch racisme, maar we zien ook de aanhoudende groei, opkomst en normalisering van 'cultureel racisme'.

Cultureel racisme
Cultureel racisme wordt gedefinieerd als een vorm van racisme die expliciet focust op culturele verschillen, eerder dan biologische markers van identiteit en benadrukt de superioriteit van bepaalde culturen en praktijken boven anderen. Als een resultaat reproduceert dit proces tegelijkertijd de 'Otherness' van bepaalde culturen en benadrukt hun inferioriteit. Dit is een idee dat het duidelijkst te zien is in het werk van postkoloniale denkers zoals Frantz Fanon, die in zijn boek 'The Wretched of the Earth' uitlegt hoe het 'zelf' en het 'andere' altijd als gescheiden in een bestaan ​​worden beschouwd paradigma's, waardoor samenwerking, assimilatie en integratie onmogelijk is, omdat ze worden gezien als 'twee afzonderlijke soorten'.

Dit is het duidelijkst zichtbaar in voetbal, waar verliezen vaak zien dat bepaalde voetballers hun Europese identiteit verliezen en de identiteit van de vijandige 'Ander' opnieuw toegewezen krijgen. Van Benzema tot Lukaku en nu Ozil, hun identiteit als 'Arabisch, Congolisch en Turks' wordt benadrukt en versterkt wanneer hun nationale teams verlies lijden, maar als ze slagen, worden ze beschreven als 'Frans, Belgisch en Duits'. Dit toont een duidelijke scheiding aan tussen de dubbele identiteit van deze spelers, waarbij alleen hun succes en overwinning worden geassocieerd met hun Europese identiteit, terwijl momenten van verlies en inferioriteit worden geassocieerd met de 'Andere'. Deze kritiek op succes en falen wordt ook gezien door de voortdurende behoefte van de pers om de mislukking en het succes van een nationaal team te koppelen aan specifieke individuen.

Dit is niet alleen iets waar Ozil op wijst, maar veel mensen bekritiseerden ook de behandeling van Raheem Sterling (Engelse profvoetballer die als vleugelspeler en aanvallende middenvelder voor de Premier League-club Manchester City en het Engelse nationale team speelt) door de media. Die voortdurend zijn optreden aanviel, dat werd geroepen door zijn collega-teamgenoot Harry Kane. Niet alleen toont dit het aanhoudende racisme en discriminatie waarmee individuen worden geconfronteerd, maar het herhaalt en bevestigt opnieuw koloniale idealen en praktijken waarin bepaalde groepen individuen met falen en vijandigheid worden bekeken. En alleen erkend als oneerlijk behandeld wanneer een witte of Europese teamspeler de hypocrisie herkent en versterkt. Ondanks het dragen van de overhemden van het team, en ondanks het fysiek ontdoen van zichzelf van hun externe identiteit en het adopteren van nieuwe,

Özil en het vieren van anderszijn
Een dergelijke vervreemding is te zien in gevallen waarin we ervoor kiezen om de identiteit te accepteren of te vieren die wordt beschouwd als de 'Ander'. In het geval van Özil is hij duidelijk betuigd en belasterd voor het accepteren en vieren van zijn Turks erfgoed door de pers. Zoals hij in zijn ontslag verklaart, leidde zijn ontmoeting met president Erdogan tot kritiek en debat, niet alleen in de media, maar hij werd ook gevraagd om zijn acties te rechtvaardigen en mensen gerust te stellen dat dit niet politiek was. Als gevolg van dit proces weigerden veel organisaties met hem samen te werken, waarmee hij het duidelijke geval demonstreerde waarin mensen met een dubbele identiteit worden gemaakt om te 'kiezen' tussen identiteiten, en dus te kiezen aan welk erfgoed zij loyaal moeten zijn. Het bestaan ​​van culturele hegemonie en cultureel kolonialisme wordt heel duidelijk;

Hoe dit uitpakt voor de tweede en derde generatie
Dit weerspiegelt een bredere trend en ervaring die veel jonge mensen, vooral diegenen die behoren tot de diaspora gemeenschappen en zich in Europese landen hebben gevestigd, hebben moeten aangaan - een identiteitscrisis waarin ze constant worden gevraagd om te kiezen tussen twee schijnbaar tegengestelde identiteiten en bewijzen hun loyaliteit. Dit is niet alleen een vermoeiend proces, maar effectief heeft dit ook een aanzienlijke impact op de fysieke, mentale en emotionele gezondheid en het welzijn van het individu. Dit wordt het duidelijkst waargenomen in het geval van de moslimgemeenschap, waar islamofobie moslims er voortdurend toe heeft gebracht een 'loyaliteits-' of 'burgerschapstest' te ondergaan - ongeacht of zij een gemiddelde burger of bekende politicus of voetballer zijn. Voor veel moslims, het wordt steeds moeilijker om te navigeren tussen twee schijnbaar alternatieve identiteiten die constant worden geschilderd om tegengesteld te zijn aan elkaar. Niet alleen heeft Ozil's ontslag het debat op gang gebracht met betrekking tot wat het betekent om een ​​'Europeaan' te zijn, maar het roept ook interessante vragen op over multiculturalisme en integratie - is dit echt mogelijk als we constant worden beschouwd als de 'Ander'? Om integratie mogelijk te maken en om multiculturalisme te accepteren en te vieren, moeten we het bestaan ​​van culturele hegemonie erkennen en beseffen dat alternatieve culturen niet met vijandigheid kunnen worden bekeken en ruimtes moeten krijgen die naast de onze staan. Door stelling te nemen en dit verhaal van culturele hegemonie direct uit te dagen, heeft Ozil niet alleen licht geworpen op dit verkapte oriëntalistische verhaal dat de mensen onder ons die fysiek worden beschouwd als de 'Ander' nog steeds omringt en plaagt. Maar het laat ook zien hoe we bestaande mechanismen en hulpmiddelen zoals sociale media en zelfs formele methoden van berusting kunnen gebruiken om vreedzaam te weerstaan ​​aan 'ge-otheriseerd zijn'. Zoals de verklaring van Ozil benadrukt, moeten we ervoor zorgen dat we de lens van vijandigheid en achterdocht in onze benadering van elkaar laten vallen,

Het is belangrijk om te beseffen dat integratie alleen mogelijk is als we elkaar zien en accepteren als gelijkwaardige burgers van de aarde - een ideaal dat kan worden bereikt als we elkaar informeren en kennis zoeken over onszelf en de ander.

We moeten ons ontdoen van negatieve stereotypen en constant proberen het goede in elkaar te vinden. Morgen dan ooit moeten we intern kijken en onszelf begrijpen, in plaats van op anderen te vertrouwen om ons te vertellen wie we zijn. Als moslims is het onze plicht en focus om te zoeken naar 'ilm', of kennis - alleen door dit proces kunnen we onze identiteit opnieuw bevestigen en erkennen op momenten van complicaties, ontberingen en in situaties waarin we zicht uit het oog verliezen wie we zijn.

Zahraa
Zahraa
Zahraa is recent afgestudeerd en oprichter en hoofdredacteur van The Muslim Diaspora. Ze heeft meestal een hekel aan schrijven over zichzelf in de derde persoon, maar is te vinden op twitter @itszahxra

LEES MEER ZOALS DIT
WERELD

Mesut Ozil neemt afstand van internationaal voetbal dat islamofobie, dweeperij en racisme citeert: "Ik ben een Duitser als we winnen, ik ben een immigrant als we het verliezen"
DOOR AMALIAH WRITES

WERELD

Palestine, Roots, & Displacement: 'Je thuis voelen in mijn etnische thuisland'
DOOR KHADEEJA

WERELD

In gesprek met Amanda Saab @Amandasplate
DOOR AMALIAH WRITES

saritaa
28-07-18, 10:14
Ben je deze leuze vergeten, Ibrah ?


Sport verbroedert !!!!



Ben het eens met Saritaa. Sneu om zo het veld te moeten ruimen. Bobo's maakt gretig gebruik van andermans sportprestaties om te stralen voor het volk -ja, ook Erdogan, net als de anderen- en nu blijkt dat bepaalde politici deze sportmensen voor hetzelfde geld gebruiken als zondebok. Schandalig van die betreffende lui.

Sport verbroedert !!!!

Ja Eke, dat zou het moeten zijn. Helaas, is de werkelijkheid anders.

saritaa
28-07-18, 10:17
Mag van jou Fellaini met M6 op de foto?

Is je vraag nog steeds niet beantwoord?🙄
Ben namelijk ook benieuwd.

Revisor
28-07-18, 10:54
Erdogan komt naar Duitsland en zal oa ontvangen worden door de Duitse president.

Revisor
28-07-18, 10:55
Daarbij zullen veel foto's en filmpjes gemaakt worden.

knuppeltje
28-07-18, 11:25
Is je vraag nog steeds niet beantwoord?🙄
Ben namelijk ook benieuwd.

Lees het nog eens allemaal over.

SamirPlus
28-07-18, 12:07
Hey Saritaa, wat vind je er zelf allemaal van?... Denk je niet dat je zelf ook een aandeel hebt in jouw keuzes, die je waarschijnlijk verantwoord hebt genomen en doorgedacht/voorbedacht?... Mesüt Ozil kon dit natuurlijk al aan zien komen, toch?... Of ben ik nu te negatief over Mesüt Ozil en de Duitse Turken?... Begrijp je nu waarom ik tegen relaties ben, waar meerdere/verschillende achtergronden in spelen?... Omdat het altijd toch naar boven komt en dan worden er dingen bijgehaald, zoals zie je wel zo zijn Marokkanen gewoon, of als er een portemonnee zoek is en jij bent daar toevallig als enige Marokkaan, dan kun je er vanuit gaan dat zij van binnen jou al hebben veroordeeld en beschuldigd... Zo is het gewoon en daar doe jij niks aan, zolang zij daar zelf niets aan veranderen... Zij moeten hun hart veranderen en zich houden aan de regels en wetten enzo... Ik wil daar niet mee geassocieerd worden, dus Mesüt Ozil heeft dit veroorzaakt met zijn "verkeerde keuze", want ook wij hebben het er nu weer over, terwijl ik mij er juist voor behoed om mij te vereenzelvigen met "ongelovigen en onruststokers"... Ik vind dat een belediging voor alle buitenlanders, want wij hebben immers niet de beloningen ontvangen voor zijn prestaties, maar we krijgen wel de nadelen en straffen voor zijn uitglijders... Dit is oneerlijk en spreekt van geen fatsoen, bij mensen die zo denken, in hun hart of gewoon zo uitgesproken als de meeste rechtse-extremisten... Deze mensen blijven maar provoceren en uitlokken, met hun onwetendheid en als ze het uit voorbedachte rade doen, dan is het nog eens extra smerig!

saritaa
28-07-18, 13:46
Lees het nog eens allemaal over.
Ga ik doen.Thanks

saritaa
28-07-18, 14:04
Hey Saritaa, wat vind je er zelf allemaal van?... Denk je niet dat je zelf ook een aandeel hebt in jouw keuzes, die je waarschijnlijk verantwoord hebt genomen en doorgedacht/voorbedacht?... Mesüt Ozil kon dit natuurlijk al aan zien komen, toch?... Of ben ik nu te negatief over Mesüt Ozil en de Duitse Turken?... Begrijp je nu waarom ik tegen relaties ben, waar meerdere/verschillende achtergronden in spelen?... Omdat het altijd toch naar boven komt en dan worden er dingen bijgehaald, zoals zie je wel zo zijn Marokkanen gewoon, of als er een portemonnee zoek is en jij bent daar toevallig als enige Marokkaan, dan kun je er vanuit gaan dat zij van binnen jou al hebben veroordeeld en beschuldigd... Zo is het gewoon en daar doe jij niks aan, zolang zij daar zelf niets aan veranderen... Zij moeten hun hart veranderen en zich houden aan de regels en wetten enzo... Ik wil daar niet mee geassocieerd worden, dus Mesüt Ozil heeft dit veroorzaakt met zijn "verkeerde keuze", want ook wij hebben het er nu weer over, terwijl ik mij er juist voor behoed om mij te vereenzelvigen met "ongelovigen en onruststokers"... Ik vind dat een belediging voor alle buitenlanders, want wij hebben immers niet de beloningen ontvangen voor zijn prestaties, maar we krijgen wel de nadelen en straffen voor zijn uitglijders... Dit is oneerlijk en spreekt van geen fatsoen, bij mensen die zo denken, in hun hart of gewoon zo uitgesproken als de meeste rechtse-extremisten... Deze mensen blijven maar provoceren en uitlokken, met hun onwetendheid en als ze het uit voorbedachte rade doen, dan is het nog eens extra smerig!
Hoi Samir,
Wat ik er van vind is heel simpel.
Iedereen moet zelf weten met wie hij/zij op de foto gaat. Dit hele gedoe slaat nergens op. De politiek en de pers hebben hier schuld aan. Zo probeert men onze samenleving om zeep te helpen. Ik trap daar niet in. Ik heb genoeg goede mensen om mij heen, die ons zien als mensen en niet als Marokkanen
Verder ben ik helemaal niet nationalistisch en bezit de Marokkaanse of Nederlandse trots niet.
Tja, over relaties gesproken. Het kan best goed gaan tussen 2 mensen met verschillende achtergronden. Ik zou niet weten waarom niet. Als men respect voor elkaar heeft, dan gaat de rest vanzelf.
Ik denk dat we in de toekomst het steeds meer gaan krijgen Samir. Wen er maar aan.😀

Hawa
28-07-18, 14:42
In deze tijd maken ze altijd van een mug een olifant. En dan begint het weer het geschreeuw,verwensingen,onderbuikgevoelens en noem al die shit maar eventjes op.

Het Franse elftal hoofdzakelijk spelers uit West en Oost Afrika. Het Belgische elftal heel veel spelers vanuit Noord-Afrika.

Die ploegen hebben het gemaakt. Feest vieren met zijn allen. Zijn jullie dit al weer vergeten.

Het gejammer om die Ozil is gebakken lucht Hij verdient bakken met geld. Hij roept ook maar wat,slaat ook nergens op.

En dan onze Nederlandse Marokkaanse spelers bij het Marokkaanse team. Geweldig toch? Moet gewoon kunnen. Geeft hen moed om eens gewaardeerd te worden.

En verder is het gewoon dat sport verbroedert.

Maar janken om niks is voor mij geen verbroedering. Het is zout op slakken leggen. Het verdomde lulkoek verhaal altijd naar die ander wijzen en vooral ook nog die koloniale onderdrukking erbij gaan halen. Het slaat nergens meer op.

fijne dag iedereen,

Samir75017
19-03-19, 21:16
Duitsland opnieuw woedend op Mesut Özil: sterspeler nodigt Erdogan als eregast uit op zijn trouwfeest

Mesut Özil heeft in Duitsland opnieuw voor een politieke rel gezorgd. De aanvaller van Arsenal heeft de Turkse president Erdogan als eregast op zijn trouwfeest uitgenodigd. Vorig jaar was de hetze al groot toen de twee even voor de start van het WK voetbal poseerden voor een foto. Dat leidde tot een definitieve breuk tussen Özil en de Mannschaft.

https://www.mupload.nl/img/xp8fyw.jpeg
AP Özil en Gulse overhandigen Erdogan een uitnodiging voor hun huwelijksfeest in Istanboel


“Als we winnen, ben ik een Duitser. Als we verliezen, een immigrant.” Met die woorden gaf Özil, wiens grootouders naar Duitsland immigreerden, er vorig jaar in juli de brui aan als international. Samen met Ilkay Gündogan, een andere speler van de Mannschaft met Turkse roots, was hij naast Erdogan in Londen op de foto gegaan. Dat zorgde voor veel ophef in Duitsland, dat in onvrede leeft met Turkije omdat het onder het bewind van Erdogan Duitsers gevangen nam. Toen de Mannschaft ook nog eens zwaar teleurstelde op het WK in Rusland, werd Özil als zondebok bestempeld.

Nu spreken onze oosterburen opnieuw schande over Özil, nadat de tabloid ‘Bild’ op haar voorpagina de uitnodiging voor Erdogan op het trouwfeest van de stervoetballer afdrukte. Özil maakte eerder dit jaar bekend dat hij in het huwelijksbootje stapt met Amine Gulse, een gewezen Miss Turkije. De Duitse politici reageren ontzet, nadat Erdogan vorige week Özil en Gulse ontmoette in Istanboel. “Iedereen mag op zijn trouwfeest natuurlijk uitnodigen wie hij wil”, aldus Cem Özdemir van Groen, Duitslands bekendste politicus met Turkse roots. “Maar zowel huidige als gewezen internationals zijn rolmodellen en moeten zich toch afvragen of ze daarnaar leven, wanneer ze een dictator die zijn tegenstanders opsluit in kerkers, dulden.”

Helge Braun, kabinetschef van bondskanselier Angela Merkel: “Dat Özil zich nog steeds inlaat met Erdogan, zal vele Duitse voetbalfans ontgoochelen. Waaronder mezelf.”

Samir75017
19-03-19, 21:27
Well done.

Selected
20-03-19, 06:50
Well done.

Ik begin daar nu ook een voorstander van te zijn.

Die Marokkaanse talent Mohhamed Itahharen moet hetzelfde voorbeeld volgen. Hij moet net als Ozil een signaal af gaan geven.

knuppeltje
20-03-19, 09:23
Well done.

Dat hij zich gefrustreerd voelt kan ik nog wel begrijpen, maar dat je een figuur ais Erdogan op je feestje wil hebben, dat dan weer niet.

Samir75017
20-03-19, 09:59
Dat hij zich gefrustreerd voelt kan ik nog wel begrijpen, maar dat je een figuur ais Erdogan op je feestje wil hebben, dat dan weer niet.

Germany and many other European countries have no problem rolling out the red carpet for Trump, Netanyahu, Putin, Ben Salman etc.

The_Grand_Wazoo
20-03-19, 11:00
Ja, en? Dus? Nogal whatabouterig, dat besef jezelf toch ook wel?

knuppeltje
20-03-19, 11:22
Germany and many other European countries have no problem rolling out the red carpet for Trump, Netanyahu, Putin, Ben Salman etc.

Ook voor Erdogan, maar dat is in het kader van politieke bedrijvigheid. Het zou wat zijn als er ook met dergelijke dictators geen enkele gesprekken meer zouden kunnen worden gevoerd. Zoiets gaat altijd met uitgerolde lopers. Erg vriendelijk gaat het er dan lang niet altijd aan toe.

Dat is dus toch iets heel anders dan als privé persoon zijnde hem als een grote vriend op je huwelijksfeestje te willen laten aanschuiven.

Geen haar op mijn hoofd dat ik Erdohan, of die door jou genoemde figuren, op mijn huwelijksfeestje zou willen hebben. Echt niet, dus.

Samir75017
20-03-19, 11:43
Dat is dus toch iets heel anders dan als privé persoon zijnde hem als een grote vriend op je huwelijksfeestje te willen laten aanschuiven.


It makes absolutely no difference. It remains hypocrisy. Do what we say, not what we do.

As a country, you can’t, on the one hand, give lessons on Human Rights and democracy, and on the other hand, back and roll out the red carpet for the worst dictators and criminals. Whatever your interest. It just lacks credibility.

Stick to your principles. If not, remain silent and avoid lecturing others.

knuppeltje
20-03-19, 11:59
It makes absolutely no difference. It remains hypocrisy. Do what we say, not what we do.

As a country, you can’t, on the one hand, give lessons on Human Rights and democracy, and on the other hand, back and roll out the red carpet for the worst dictators and criminals. Whatever your interest. It just lacks credibility.

Stick to your principles. If not, remain silent and avoid lecturing others.

Allemaal goed en wel, Samir, maar het spreekwoord zegt dat je met je vrienden gaat vissen - en met je vijanden probeert verdragen te sluiten. En voor dat laatste moet je toch minstens in gesprek blijven.

Iemand die alleen maar aan zijn eigen gevormde principes wenst vast te houden, moet zich toch eens afvragen wat hij daarmee wil bereiken.

Diehard fundamentalisten zijn uit dergelijk hout gesneden - en zie wat die aan ellende kunnen veroorzaken.

Zolang ze praten, zuipen en hoereren, schieten ze niet, Samir. Ik weet, al biddend ook niet, maar dat is veel saaier.

Ibrah1234
20-03-19, 11:59
Geen haar op mijn hoofd dat ik Erdohan, of die door jou genoemde figuren, op mijn huwelijksfeestje zou willen hebben. Echt niet, dus.

Bedenkelijk dat Ozil iemand op zijn huwelijksfeest heeft uitgenodigd die duizenden mensen zonder enige vorm van proces in het gevang heeft gestopt of anderzijds berufsverbote heeft opgelegd.

Selected
20-03-19, 12:02
Geweldige reactie.

Doet me denken aan hoe het Westen met 2 maten meet als het Interntionaal Recht en het handvest van de VN wordt geraadpleegd.

Met de ene hand de moraalridder uithangen en met de andere hand niks doen tegen onrecht dat gepleegd wordt.


It makes absolutely no difference. It remains hypocrisy. Do what we say, not what we do.

As a country, you can’t, on the one hand, give lessons on Human Rights and democracy, and on the other hand, back and roll out the red carpet for the worst dictators and criminals. Whatever your interest. It just lacks credibility.

Stick to your principles. If not, remain silent and avoid lecturing others.


En Erdogan of niet. Ozil is een Duitse Turk die voor het Duiste elftal heeft gekozen.

Men kan beter de vraag stellen waarom Ozil tot die conclusie is gekomen. Hij ervaart iets wat wij in Nederland ook ervaren.

Selected
20-03-19, 12:04
Bedenkelijk dat Ozil iemand op zijn huwelijksfeest heeft uitgenodigd die duizenden mensen zonder enige vorm van proces in het gevang heeft gestopt of anderzijds berufsverbote heeft opgelegd.

Dat kan men ook zeggen over die massamoordenaars in Tel-Aviv.

Israelische bewindslieden hebben meer bloed aan de handen dan Erdogan.

Selected
20-03-19, 12:29
Bedenkelijk dat Ozil iemand op zijn huwelijksfeest heeft uitgenodigd die duizenden mensen zonder enige vorm van proces in het gevang heeft gestopt of anderzijds BERUFSVERBOTE heeft opgelegd.

Probeer je grappig te zijn? Berufsverbote.

De echte neo-nazi´s zitten in Israel. Israelische generaals,wetenschappers,schrijvers etc etc beamen dat.

Zij vinden dat Israel steeds meer nazi-achtige trekken vertoont.

Ik vind dat jij de laatste persoon bent die Erdogan op dit punt kan aanvallen. Een beter milieu begint bij jezelf Ibrah1234.

Ibrah1234
20-03-19, 13:29
Probeer je grappig te zijn? Berufsverbote.

https://www.groene.nl/artikel/hier-noemen-ze-zoiets-een-berufsverbot

The_Grand_Wazoo
20-03-19, 14:22
'It makes absolutely no difference. It remains hypocrisy. Do what we say, not what we do.

As a country, you can’t, on the one hand, give lessons on Human Rights and democracy, and on the other hand, back and roll out the red carpet for the worst dictators and criminals. Whatever your interest. It just lacks credibility.

Stick to your principles. If not, remain silent and avoid lecturing others.'

This is pretty stupid blah blah.
Knuppel is not a country. Why is he a hypocrite?

You make yourself a bit ridiculous with your statement about rolling out the red carpet. It is a vague nonsense statement.

The_Grand_Wazoo
20-03-19, 14:31
'Probeer je grappig te zijn? Berufsverbote.

De echte neo-nazi´s zitten in Israel. Israelische generaals,wetenschappers,schrijvers etc etc beamen dat.

Zij vinden dat Israel steeds meer nazi-achtige trekken vertoont.

Ik vind dat jij de laatste persoon bent die Erdogan op dit punt kan aanvallen. Een beter milieu begint bij jezelf Ibrah1234.'




Ja, idd Berufsverbote. Je leest het goed. Wind jij je daarover op? Kan het jou schelen dat er sinds de coup meer dan honder duizend mensen zonder proces, opgave van reden (anders dan de verdenking een Gulen aanhanger te wezen) zijn ontslagen. Heel veel zijn er zonder aanklacht gevangen gezet en zitten nog steeds gevangen. Turkije was tot de AK partij aan de macht kwam een nare nogal rechtse politie staat met sterk nationalistische, neigend naar fascitoide, nationalisme. Toen ging het een paar jaar ok. Totdat Erdogan het te hoog in zijn bol kreeg. Nu zijn ze weer terug bij af.



Nee, het kan je geen fuck schelen. Waarom is mij een raadsel.

Samir75017
20-03-19, 15:16
Knuppel is not a country. Why is he a hypocrite?


:maf:

knuppeltje
20-03-19, 17:59
:maf:

De argumenten zijn alweer op zie ik. Nou ja, overtuigen deden die toch al niet.

Selected
20-03-19, 18:03
'Probeer je grappig te zijn? Berufsverbote.

De echte neo-nazi´s zitten in Israel. Israelische generaals,wetenschappers,schrijvers etc etc beamen dat.

Zij vinden dat Israel steeds meer nazi-achtige trekken vertoont.

Ik vind dat jij de laatste persoon bent die Erdogan op dit punt kan aanvallen. Een beter milieu begint bij jezelf Ibrah1234.'




Ja, idd Berufsverbote. Je leest het goed. Wind jij je daarover op? Kan het jou schelen dat er sinds de coup meer dan honder duizend mensen zonder proces, opgave van reden (anders dan de verdenking een Gulen aanhanger te wezen) zijn ontslagen. Heel veel zijn er zonder aanklacht gevangen gezet en zitten nog steeds gevangen. Turkije was tot de AK partij aan de macht kwam een nare nogal rechtse politie staat met sterk nationalistische, neigend naar fascitoide, nationalisme. Toen ging het een paar jaar ok. Totdat Erdogan het te hoog in zijn bol kreeg. Nu zijn ze weer terug bij af.



Nee, het kan je geen fuck schelen. Waarom is mij een raadsel.


Het kan mij zeker wel een reet schelen.

En als jij beter had opgelet afgelopen jaren dan weet je dat ik Erdogan en de Turken vaak heb bekritiseerd en in de zeik genomen.

Maar het punt nu is; Wie ga je steunen? Het Westen die met 2 maten meet of Erdogan die tegengas geeft tegen de hyporcisie van het Westen.

Ik steun Erdogan en zeker na de drama in Utrecht én de paniek-reactie van de Nederlandse autoriteiten afgelopen dagen.

Selected
20-03-19, 18:04
De argumenten zijn alweer op zie ik. Nou ja, overtuigen deden die toch al niet.

Samir reageert op een nogal kinderachtige reactie van TGW. Hij heeft mij zeker wel overtuigd. En ik ben niet de enige.

Samir75017
20-03-19, 18:49
De argumenten zijn alweer op zie ik. Nou ja, overtuigen deden die toch al niet.

People who know what they stand for don’t need to convince anyone. Only the weak do.

mark61
20-03-19, 19:03
:maf:

Intelligente reactie. Not.

Je staat met je mond vol tanden omdat je gewezen wordt op de onzinnigheid van je reactie.

Iemand op je bruiloft uitnodigen die alle mogelijke mensenrechten schendt, en de democratie heeft opgeheven, dan ben je niet goed bij je hoofd. Punt. Klaar. Uit.

Erdo, de man die de beelden vertoont van de aanslag in NZ. Wat alle beschaafde mensen zum kotzen vinden.

Samir75017
20-03-19, 19:12
Intelligente reactie. Not.

Je staat met je mond vol tanden omdat je gewezen wordt op de onzinnigheid van je reactie.

Iemand op je bruiloft uitnodigen die alle mogelijke mensenrechten schendt, en de democratie heeft opgeheven, dan ben je niet goed bij je hoofd. Punt. Klaar. Uit.

Erdo, de man die de beelden vertoont van de aanslag in NZ. Wat alle beschaafde mensen zum kotzen vinden.

Özil invites whoever he wants to his wedding. End of. You’ve got your opinion about Erdogan. Don’t assume everyone shares it.

knuppeltje
20-03-19, 19:31
People who know what they stand for don’t need to convince anyone. Only the weak do.

Volgens mij wilde Özil en Erdo hiermee duidelijk ook iets te convincen. Namelijk dat ze beide het lak hebben aan mensenrechten voor anderen.

Jammer en onbegrijpelijk van Özil, ook al kan ik zijn frustraties heel goed begrijpen. Van Erdo weten we dat al heel lang.

Selected
20-03-19, 19:37
Özil invites whoever he wants to his wedding. End of. You’ve got your opinion about Erdogan. Don’t assume everyone shares it.

Het is een privefeestje. Ozil heeft het recht om iedereen uit te nodigen die hij wil.

Dat sommige leden een hekel hebben aan Erdogan is hen probleem en niet die van Mesut Ozil.

Revisor
20-03-19, 19:50
Het westen is nog steeds boos dat de coup in Turkije is mislukt maar ze zijn wel blij met de geslaagde coup van Sisi in Egypte. Erdogan heeft niemand vermoord, Sisi heeft al een hele rits onschuldige mensen vermoord.

Vergelijk de reacties in het Westen. Dat zegt genoeg.

Samir75017
20-03-19, 20:01
Volgens mij wilde Özil en Erdo hiermee duidelijk ook iets te convincen. Namelijk dat ze beide het lak hebben aan mensenrechten voor anderen.



Do you think the leaders you vote for do care ?

Samir75017
20-03-19, 20:03
Dat sommige leden een hekel hebben aan Erdogan is hen probleem en niet die van Mesut Ozil.

The Single Thought supporters. Intolerant and arrogant.

knuppeltje
21-03-19, 08:07
Do you think the leaders you vote for do care ?

Ook die wil ik niet op mijn feest. :fuckit2:

The_Grand_Wazoo
21-03-19, 08:40
'Ik steun Erdogan en zeker na de drama in Utrecht én de paniek-reactie van de Nederlandse autoriteiten afgelopen dagen.'


Het is mijn ogen nogal stompzinnig om een man te steunen die bewezen dicatoriale trekken vertoond omdat een of andere overheid van een ander land iets heeft gedaan wat jou niet zint. Gevalletje van voor citroenen kiezen na het vergelijken van appels met peren.

Samir75017
21-03-19, 09:06
Ook die wil ik niet op mijn feest. :fuckit2:

Cool. He does. And he’s free to do so. And doesn’t care about what people think. And for this, I say «*well done*». Get over it or bang your head against the wall.

knuppeltje
21-03-19, 10:13
Cool. He does. And he’s free to do so. And doesn’t care about what people think. And for this, I say «*well done*». Get over it or bang your head against the wall.

Voor hetzelfde geld had hij veel minder louche figuren dan Erdohan kunnen uitnodigen. Het is zijn keus, maar daarmee getuigt hij van een bedenkelijk beoordelingsvermogen. Ik denk zo dat hij uit frustratie - die ik heel goed begrijp, hierdoor zeker met zijn hoofd tegen een muur is gelopen. Jammer voor hem.

Maar eerlijk is eerlijk, voor mij geld - en gold - dat ook voor al die sporters die van hier afgereisd zijn naar Peking en Sotsji - en als excuus zeiden - dat ze daar tevens wel de discussie zouden aangaan over de mensenrechtenschendingen in China en Rusland. Ook dat was duidelijk met een bedenkelijk beoordelingsvermogen.

Samir75017
21-03-19, 10:37
Voor hetzelfde geld had hij veel minder louche figuren dan Erdohan kunnen uitnodigen. Het is zijn keus, maar daarmee getuigt hij van een bedenkelijk beoordelingsvermogen. Ik denk zo dat hij uit frustratie - die ik heel goed begrijp, hierdoor zeker met zijn hoofd tegen een muur is gelopen. Jammer voor hem.



I think you’re jealous because you haven’t been invited.

knuppeltje
21-03-19, 10:54
I think you’re jealous because you haven’t been invited.

Wel Samir, ik had Özil, die ik altijd een heel goede voetballer heb gevonden, totaal zonder kapsones, best willen gaan feliciteren. Maar om dan een dictator als Erdohan - of welke dictator dan ook, tegen het lijf te moeten lopen, gaat mij toch echt te ver. Sorry, maar het is niet anders.

Samir75017
22-05-19, 15:47
Mesut Özil breaks Ramadan fast with Erdogan

Former Germany national team player Mesut Özil had dinner in Istanbul with Turkish President Erdogan. Özil has addressed the disrespect and discrimination he faced from the German public and German Football Association.

https://www.mupload.nl/img/mphwyorvjzr.jpeg

[...]

Dw.com

Volkert-x
28-05-19, 02:13
:love::love::love::love::love:

Hier moeten veel Marokkaanse voetballers een voorbeeld aannemen.