PDA

Bekijk Volledige Versie : De paus is medeschuldig en moet aftreden



super ick
26-08-18, 21:02
De paus is hypocriet als hij het verzwijgen van misbruik in de kerk veroordeeld: hij deed daaraan zelf mee. Dat zegt een aartsbisschop die jarenlang Vaticaan-diplomaat was in de VS. Paus Franciscus wist volgens hem al sinds 2013 dat kardinaal Theodore McCarrick kinderen misbruikte. Carlo Maria Vigano zegt dat hij Franciscus kort na diens aantreden als paus daar alles van heeft gezegd en hem een dik dossier heeft gegeven waar het allemaal in staat. Als de paus nu verbaasd doet is dat dus onoprecht. Ook zegt Vigano dat hij al in 2006 aan hoge functionarissen binnen het Vaticaan heeft gemeld dat McCarrick werd verdacht van het misbruiken van volwassen kerkgangers.

Vigano vindt dat de paus zijn “fouten moet toegeven” en een goed voorbeeld moet geven aan kardinalen en bisschoppen die het misbruik door McCarrick hebben bedekt “en met hen allemaal moet aftreden”.

Kardinaal: de paus is medeschuldig en moet af treden | Wel.nl (http://www.welingelichtekringen.nl/politiek/836378/kardinaal-de-paus-is-medeschuldig-en-moet-af-treden.html)

Door en door rot. Gelukkig hebben mensen in Ierland wel realiteitszin en hebben zij dit kindermisbruiknest massaal de rug toegekeerd.

Oiseau
26-08-18, 22:16
De Kerk is gewoon Eng want celibaat is niet de oorzaak van pedofiele priesters?

het gebod van de biecht, macht om te kunnen spelen met schuld en onschuld ..de onzin van erfzonde enzo en maar stilzwijgen?

Wie betaalt eigenlijk deze monsters? de kerk moet zichzelf bedruipen.

Femke denkt dat een Salafi gevaarlijk is maar het gevaar zit in eigen kerk.

Umarvlie
27-08-18, 09:09
Wanneer de Bisschop van Rome met het hoogste leergezag (ex cathedra) spreekt, dat wil zeggen, wanneer hij zijn ambt van herder en leraar van alle christenen uitoefent en met het hoogste apostolische ambtsgezag definitief beslist, dat een leer over geloof of zeden door de gehele Kerk gehouden moet worden, dan bezit hij op grond van de goddelijke bijstand, die hem in de heilige Petrus is beloofd, die onfeilbaarheid, waarmede de goddelijke Verlosser zijn Kerk bij definitieve beslissingen in zaken van geloofs- en zedenleer wilde zien toegerust. Deze definitieve beslissingen van de Bisschop van Rome zijn daarom uit zichzelf (ex sese) en niet op grond van de toestemming der Kerk onveranderlijk (irreformabiles).

Welke les geeft hij dan nu?

super ick
28-08-18, 17:40
De Kerk is gewoon Eng want celibaat is niet de oorzaak van pedofiele priesters?

het gebod van de biecht, macht om te kunnen spelen met schuld en onschuld ..de onzin van erfzonde enzo en maar stilzwijgen?

Wie betaalt eigenlijk deze monsters? de kerk moet zichzelf bedruipen.

Femke denkt dat een Salafi gevaarlijk is maar het gevaar zit in eigen kerk.

Er is helemaal geen sprake van eigen kerk.

Jij moet echt wat aan je mindsetting gaan doen.

Oiseau
28-08-18, 18:48
Er is helemaal geen sprake van eigen kerk.

Jij moet echt wat aan je mindsetting gaan doen.

ze heeft wel haar eigen kerk maar als je een adres voor me hebt dan wil ik wat uurtjes willen doorbrengen met 1 voorwaarde : jij ook en ik heb een adres voor je..

super ick
30-08-18, 15:04
ze heeft wel haar eigen kerk maar als je een adres voor me hebt dan wil ik wat uurtjes willen doorbrengen met 1 voorwaarde : jij ook en ik heb een adres voor je..

Ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Er een draai aangeven is niet nodig. Je bent al door de mand gevallen.