PDA

Bekijk Volledige Versie : Afscheidsbrief van John McCain



Rob Gosseling
27-08-18, 21:31
.........

Marsipulami
27-08-18, 21:52
Mooie brief. Moge hij rusten in vrede en moge vele Amerikanen zich in de toekomst laten inspireren door zijn levensverhaal en boodschap.

Revisor
28-08-18, 09:49
Integrale afscheidsbrief van John McCain aan het Amerikaanse volk

"Mijn dierbare Amerikanen, die ik 60 jaar lang dankbaar heb gediend, en vooral mijn dierbare inwoners van Arizona,

Bedankt voor het privilege jullie te hebben kunnen dienen en voor het vervullend leven in uniform en in het openbaar ambt dat ik heb kunnen leiden. Ik heb geprobeerd ons land eervol te dienen. Ik heb fouten gemaakt, maar ik hoop dat mijn liefde voor Amerika die goedmaakt.

Ik heb vaak gezegd dat ik de gelukkigste persoon op de wereld ben. Ik denk dat nog altijd, zelfs nu ik mij voorbereid op het einde van mijn leven. Ik heb van mijn leven gehouden, van het hele leven. Ik heb dingen meegemaakt, avonturen, vriendschappen, genoeg voor 10 levens, en ik ben zo ongelooflijk dankbaar. Zoals de meeste mensen heb ik spijt. Maar ik zou geen enkele dag uit mijn leven, uit goede of uit slechte tijden, willen ruilen voor een dag van iemand anders.

Ik heb vaak gezegd dat ik de gelukkigste persoon op de wereld ben. Ik denk dat nog altijd, zelfs nu ik mij voorbereid op het einde van mijn leven

Ik dank die voldoening aan de liefde van mijn gezin. Geen man heeft een meer liefhebbende echtgenote gehad, of kinderen waar hij nog trotser op was dan ik op de mijne. En dat heb ik te danken aan Amerika. Mogen werken aan Amerika's waarden - vrijheid, gelijke rechten, respect voor de waardigheid van alle mensen - brengt meer vreugde dan de vluchtige genoegens. Onze identiteit en ons gevoel van eigenwaarde zijn niet beperkt, maar worden vergroot door goede doelen te dienen die groter zijn dan wijzelf.

Liefste Amerikanen, dat werk heeft meer voor mij betekend dan wat dan ook. Ik heb geleefd en sterf als een trotse Amerikaan. Wij zijn burgers van de geweldigste republiek ter wereld, een natie van idealen, niet van bloed en bodem. We zijn gezegend en zijn een zegen voor de mensheid wanneer we streven naar die idealen, thuis en in de wereld. We hebben meer mensen van tirannie en armoede bevrijd dan ooit tevoren in de geschiedenis, en we hebben tegelijkertijd een ongelooflijke welvaart en geweldige macht opgebouwd.

We verzwakken onze grootsheid wanneer we ons patriottisme verwarren met stammentwisten die wrok, haat en geweld veroorzaken in de vier hoeken van de planeet. We verzwakken het wanneer we ons verstoppen achter muren, in plaats van ze neer te halen, wanneer we twijfelen aan de kracht van onze idealen, in plaats van te vertrouwen op de grote kracht van verandering die ze altijd zijn geweest.

Wanhoop niet over onze huidige moeilijkheden. Wij geloven altijd in de vooruitgang en de grootsheid van Amerika, want niets is hier onmogelijk

Wij zijn 325 miljoen eigenwijze luidruchtige individuen. We debatteren en concurreren en soms beledigen we elkaar zelfs in onze ruwe publieke debatten. Maar we hebben altijd veel meer overeenkomsten gehad dan meningsverschillen. Als we dat blijven onthouden en de andere het voordeel van de twijfel gunnen dat we allemaal van ons land houden, dan slaan we ons door deze uitdagende tijden. We zullen er sterker dan ooit uitkomen. Dat doen we altijd.

Tien jaar geleden had ik het voorrecht verslagen te worden in de verkiezing tot president. Ik wil mijn vaarwel aan jullie eindigen met het vertrouwen dat ik die avond zo krachtig heb gevoeld. Ik voel het nog altijd zo krachtig. Wanhoop niet over onze huidige moeilijkheden. Wij geloven altijd in de vooruitgang en de grootsheid van Amerika, want niets is hier onmogelijk. Amerikanen geven nooit op, we geven ons nooit over, we schuilen nooit voor de geschiedenis. We maken geschiedenis. Vaarwel, dierbare Amerikanen. God zegene jullie en God zegene Amerika."


Bron : [hln.be] (https://m.hln.be/nieuws/buitenland/john-mccain-heeft-boodschap-voor-trump-in-afscheidsbrief-amerika-s-idealen-verzwakken-als-we-ons-verstoppen-achter-muren~ab8351f2/) - 27 augustus 2018



Leugen.

Amerika en de westerse wereld hebben juist meer mensen afgeslacht en onderdrukt dan elk ander regime. De miljoenen slachtoffers in de wereld spreken boekdelen.

McCain heeft vrijwel alle (illegale) oorlogen gesteund

super ick
28-08-18, 16:35
Ik was al bang dat er negatieve reacties zouden komen op de afscheidsbrief ivm met oorlogen die door McCain genoemd worden. Als je China en de Sovjet Unie ook tot het westen rekent heb je natuurlijk gelijk met de meeste doden als gevolg van democide door "het westen". (Moordpraktijken begaan door staten). Ik wil dat helemaal niet goedpraten of ontkennen. Echter het is niet zo dat alles wat de VS doet ook automatisch de instemming heeft van Europa. En Europa is ook niet één geheel. Het westen is niet één regime.

Er zijn zelfs bij diverse oorlogen westerse landen betrokken waarvan een meerderheid van de bevolking tegen was. Die nuance aanbrengen heeft tot gevolg dat 'het westen' niet gezien kan worden als homogene slechte macht. De witte westerse man is in het verlengde ook slecht.

Nuanceren doen we alleen wanneer het ons uitkomt.

Renard
28-08-18, 20:56
Ik wist dat McCain,als het puntje bij paaltje kwam,koos voor rechtvaardigheid. Hij en Obama hebben op politiek gebied veel kunnen verwezenlijken. Iets wat ondenkbaar is onder Trump. Op politiek gebied is McCain wel sociaal als het moety. McCain slaat trouwens ook hard om zich heen na zijn dood. Trump is tot persona non grata verklaard op zijn begrafenis!!!! Die komt wel aan bij het Witte Huis. Een betere verkiezingsadvies kunnen de Amerikanen niet krijgen. Of beter gezegd deze actie van McCain is menselijk en verdiend daarom veel respect. J. McCain RIP!!!!.

Revisor
28-08-18, 21:18
Ik was al bang dat er negatieve reacties zouden komen op de afscheidsbrief ivm met oorlogen die door McCain genoemd worden. Als je China en de Sovjet Unie ook tot het westen rekent heb je natuurlijk gelijk met de meeste doden als gevolg van democide door "het westen". (Moordpraktijken begaan door staten). Ik wil dat helemaal niet goedpraten of ontkennen. Echter het is niet zo dat alles wat de VS doet ook automatisch de instemming heeft van Europa. En Europa is ook niet één geheel. Het westen is niet één regime.

In de praktijk lult Europa links maar vullen ze rechts hun zakken. Ze laten her en der kritische geluiden horen maar doen gewoon mee met de slachtpartijen en onderdrukkingen.

Voorbeeld Nederland, kritische geluiden laten horen over Israel maar doen gewoon mee met de wapenleveranties en financiering van israels misdaden.

Renard
28-08-18, 22:27
@ Revisor McCain had daar vrij weinig ´zicht´ op. Niet zijn terrein. Enkel om (´Zionistische stemmen te winnen) iets wat cruciaal is om enigszins van belang te zijn in de Amerikaanse politiek,liet ie anti-islamitische geluiden horen. Maar das allemaal (schijn)politiek. Nu heeft ie zich van zijn menselijke kant laten zien door de huidige Amerikaanse nazi-president Trump te boycotten. RESPECT voor McCain!!!!! RIP.

Olive Yao
30-08-18, 15:43
Een prachtige afscheidsbrief en mooie boodschap voor de Amerikanen. Indrukwekkend hoe die man zo positief bleef tot het einde. Veel bewondering en respect voor John McCain.

In de afgelopen jaren is het inderdaad meer dan eens voorgekomen dat ik uitspraken en daden van John McCain waardeerde.

Daarbij is hij ook smerig gepakt door zn eigen partij. G. W. Bush en hij wilden beiden republikeins presidentskandidaat worden. Het kamp van Bush heeft toen de leugen verspreid dat McCain een kind uit een buitenechtelijke relatie had. Dat kwam dus uit zn eigen partij. Voor iemand die zo smerig behandeld is neig ik dan tot een beetje extra sympathie. Ken je dat, Rob?

Aan de andere kant moeten we hem nu ook weer niet heilig verklaren. Hij kon een havik zijn, hoor.




McCain heeft vrijwel alle (illegale) oorlogen gesteund

En er aan één meegedaan: de preventieve democide in Indochina.

Zn beste actie is wel zn introductie van harlekijn Palin op het politieke toneel. Bron van vermaak.

Oiseau
30-08-18, 17:17
Ook dit is deel van de circus.

De kans is groot dat de man helemaal geen brief heeft achter gelaten.

super ick
30-08-18, 17:52
Waar slaat dat nou op? Wat een ongefundeerde achterdocht.

Hij gelooft wel dat iemand op een vliegend paard naar de hemel is gevlogen maar dat ligt natuurlijk meer voor de hand dan dat iemand, die wist dat zijn einde naderde een brief heeft geschreven.

Tja......

Oiseau
30-08-18, 17:55
Waar slaat dat nou op? Wat een ongefundeerde achterdocht.

als jij deze amerikanen gelooft dan is het mijn probleem niet.

hij is geen haar beter dan trump want america leeft van bloed van anderen.

super ick
30-08-18, 18:00
als jij deze amerikanen gelooft dan is het mijn probleem niet.

hij is geen haar beter dan trump want america leeft van bloed van anderen.

Deze voorzet laat ik aan mij voorbij gaan.

Renard
30-08-18, 20:31
Aan de andere kant moeten we hem nu ook weer niet heilig verklaren. Hij kon een havik zijn, hoor.Ik ben zijn liedje niet vergeten over hoe hij zong dat Iran bommen verdiende op haar steden. Alle Republikeinen zijn vies. Het was immers een Republikein die de ´Indianen-act´ ( uitroeing en verdrijving van de oorspronkelijke bewoners van Noord-Amerika,de Indianen,ivoerde). Maar ik kan deze actie van McCain wel waarderen. Een republikein met ballen en...toch een heel klein beetje hart. Respect!!!

Oiseau
01-09-18, 00:20
Hij gelooft wel dat iemand op een vliegend paard naar de hemel is gevlogen maar dat ligt natuurlijk meer voor de hand dan dat iemand, die wist dat zijn einde naderde een brief heeft geschreven.

Tja......

je mag voor me getuigen dat ik geloof in alles wat de Profeet Mohammed (vrede zij met hem) heeft gezegd en gedaan want :

He is an example for all of humanity. He was a remarkable man at all times. He excelled in all walks of life by being a prophet, ruler, orator, soldier, husband, friend, father, uncle, nephew, and a grandfather. He was a man of love, patience, courage, wisdom, generosity, intelligence and magnitude who inspired millions of lives throughout the world.
God says in the Quran that he was sent as a mercy for the people of the world


En omdat je nog op je einde moet wachten mag dit lezen als cadeau : eenmaal onder de grond ga je merken hoe onmetelijk pijnlijk je vergissing is .. ( zelfs als je gecremeerd wordt zal je toch onder de grond belanden)



Prophet Muhammad’s final sermon was delivered during the Hajj of the year 632 C.E., the ninth day of Dhul Hijjah, the 12th month of the lunar year, at Arafat, the most blessed day of the year. There were countless Muslims present with the Prophet during his last pilgrimage when he delivered his last Sermon.

The Final Sermon:
After praising, and thanking God, the Prophet, may the mercy and blessings of God be upon him, said "O People, lend me an attentive ear, for I know not whether after this year, I shall ever be amongst you again. Therefore, listen to what I am saying to you very carefully and take these words to those who could not be present here today.

O People, just as you regard this month, this day, this city as Sacred, so regard the life and property of every Muslim as a sacred trust. Return the goods entrusted to you to their rightful owners. Hurt no one so that no one may hurt you. Remember that you will indeed meet your Lord, and that He will indeed reckon your deeds. God has forbidden you to take usury (interest), therefore all interest obligation shall henceforth be waived. Your capital, however, is yours to keep. You will neither inflict nor suffer any inequity. God has Judged that there shall be no interest, and that all the interest due to Al-Abbas ibn Abd’el Muttalib shall henceforth be waived...

Beware of Satan, for the safety of your religion. He has lost all hope that he will ever be able to lead you astray in big things, so beware of following him in small things.

O People, it is true that you have certain rights with regard to your women, but they also have rights over you. Remember that you have taken them as your wives only under a trust from God and with His permission. If they abide by your right then to them belongs the right to be fed and clothed in kindness. Do treat your women well and be kind to them for they are your partners and committed helpers. And it is your right that they do not make friends with any one of whom you do not approve, as well as never to be unchaste.

O People, listen to me in earnest, worship God, perform your five daily prayers, fast during the month of Ramadan, and offer Zakat. Perform Hajj if you have the means.

All mankind is from Adam and Eve. An Arab has no superiority over a non-Arab, nor does a non-Arab have any superiority over an Arab; a white has no superiority over a black, nor does a black have any superiority over a white; [none have superiority over another] except by piety and good action. Learn that every Muslim is a brother to every Muslim and that the Muslims constitute one brotherhood. Nothing shall be legitimate to a Muslim which belongs to a fellow Muslim unless it was given freely and willingly. Do not, therefore, do injustice to yourselves.

Remember, one day you will appear before God and answer for your deeds. So beware, do not stray from the path of righteousness after I am gone.

O People, no prophet or apostle will come after me, and no new faith will be born. Reason well, therefore, O people, and understand words which I convey to you. I leave behind me two things, the Quran and my example, the Sunnah, and if you follow these you will never go astray.

All those who listen to me shall pass on my words to others and those to others again; and it may be that the last ones understand my words better than those who listen to me directly. Be my witness, O God, that I have conveyed your message to your people."

Thus the beloved Prophet completed his Final Sermon, and upon it, near the summit of Arafat, the revelation came down:

"…This day have I perfected your religion for you, completed My Grace upon you, and have chosen Islam for you as your religion…" (Quran 5:3)

Oiseau
01-09-18, 00:42
Zoals Superick al schreef: deze man zag zijn einde naderen en wilde een boodschap nalaten voor het volk. De inhoud van de brief is oprecht. Notabene schrijft McCain heel oprecht en bescheiden :

"Bedankt voor het privilege jullie te hebben kunnen dienen en voor het vervullend leven in uniform en in het openbaar ambt dat ik heb kunnen leiden. Ik heb geprobeerd ons land eervol te dienen. Ik heb fouten gemaakt, maar ik hoop dat mijn liefde voor Amerika die goedmaakt.

Ik heb vaak gezegd dat ik de gelukkigste persoon op de wereld ben. Ik denk dat nog altijd, zelfs nu ik mij voorbereid op het einde van mijn leven. Ik heb van mijn leven gehouden, van het hele leven. Ik heb dingen meegemaakt, avonturen, vriendschappen, genoeg voor 10 levens, en ik ben zo onigelooflijk dankbaar. Zoals de meeste mensen heb ik spijt. Maar ik zou geen enkele dag uit mijn leven, uit goede of uit slechte tijden, willen ruilen voor een dag van iemand anders."

Volkomen uit het hart geschreven!

Je moet wel ongelooflijk haten en een harteloos karakter hebben deze emotionele woorden af te doen als vals. Het kan niet anders dan dat eigen ervaring binnen jouw groep de oorzaak is van die ongefundeerde achterdocht. Om het voor jou extra duidelijk te stellen: je achterdocht komt zeer waarschijnlijk voort uit je eigen gelieg en dat van je omgeving, waardoor jij denkt dat iedereen zo is. Een andere logische verklaring zie ik niet. Gefundeerde en inhoudelijke kritiek is terecht. Echter wat jij doet is niet inhoudelijk maar oppervlakkig en vals.
inhoudelijk ben jij verrot maar je tracht met woorden dat te verbergen..nee het gaat je niet lukken en je hoeft mij niet uit te leggen hoe deze wereld werkt.. ik zie hoe deze wereld wordt verziekt en als je oprecht en eerlijk bent dan had je beter geweten. Natuurlijk iemand als jij die van binnen verrot is verliest zich in de logica van dit en dat , met mooie woorden inhoud willen geven aan uiterlijkheden der zaken helpt niet echt als de kern verrot is. Over mijn eigen ervaring? je had je beter kunnen zeggen : mijn observaties. Mijn groep? ik maak als mens met verstand en hart deel van de mensheid..
Er is geen ruimte voor achterdocht bij mij maar eerder bij jou want uiteindelijk kwijl je elke keer als een hond om wat te weten over mijn persoon en mijn redenaties. Ik zou zeggen : wees niet zo dom en je mag van mij alle opgemaakte toespraken en afscheidsbrieven door beroeps marionetten waarderen.

ik wacht op een afscheidstweet van trump vanuit zijn graf! ( ook technisch mogelijk)

IQVanEenGarnaal
01-09-18, 09:49
Integrale afscheidsbrief van John McCain aan het Amerikaanse volk"Mijn dierbare Amerikanen, die ik 60 jaar lang dankbaar heb gediend, en vooral mijn dierbare inwoners van Arizona,Bedankt voor het privilege jullie te hebben kunnen dienen en voor het vervullend leven in uniform en in het openbaar ambt dat ik heb kunnen leiden. Ik heb geprobeerd ons land eervol te dienen. Ik heb fouten gemaakt, maar ik hoop dat mijn liefde voor Amerika die goedmaakt.Ik heb vaak gezegd dat ik de gelukkigste persoon op de wereld ben. Ik denk dat nog altijd, zelfs nu ik mij voorbereid op het einde van mijn leven. Ik heb van mijn leven gehouden, van het hele leven. Ik heb dingen meegemaakt, avonturen, vriendschappen, genoeg voor 10 levens, en ik ben zo ongelooflijk dankbaar. Zoals de meeste mensen heb ik spijt. Maar ik zou geen enkele dag uit mijn leven, uit goede of uit slechte tijden, willen ruilen voor een dag van iemand anders.Ik heb vaak gezegd dat ik de gelukkigste persoon op de wereld ben. Ik denk dat nog altijd, zelfs nu ik mij voorbereid op het einde van mijn levenIk dank die voldoening aan de liefde van mijn gezin. Geen man heeft een meer liefhebbende echtgenote gehad, of kinderen waar hij nog trotser op was dan ik op de mijne. En dat heb ik te danken aan Amerika. Mogen werken aan Amerika's waarden - vrijheid, gelijke rechten, respect voor de waardigheid van alle mensen - brengt meer vreugde dan de vluchtige genoegens. Onze identiteit en ons gevoel van eigenwaarde zijn niet beperkt, maar worden vergroot door goede doelen te dienen die groter zijn dan wijzelf.Liefste Amerikanen, dat werk heeft meer voor mij betekend dan wat dan ook. Ik heb geleefd en sterf als een trotse Amerikaan. Wij zijn burgers van de geweldigste republiek ter wereld, een natie van idealen, niet van bloed en bodem. We zijn gezegend en zijn een zegen voor de mensheid wanneer we streven naar die idealen, thuis en in de wereld. We hebben meer mensen van tirannie en armoede bevrijd dan ooit tevoren in de geschiedenis, en we hebben tegelijkertijd een ongelooflijke welvaart en geweldige macht opgebouwd.We verzwakken onze grootsheid wanneer we ons patriottisme verwarren met stammentwisten die wrok, haat en geweld veroorzaken in de vier hoeken van de planeet. We verzwakken het wanneer we ons verstoppen achter muren, in plaats van ze neer te halen, wanneer we twijfelen aan de kracht van onze idealen, in plaats van te vertrouwen op de grote kracht van verandering die ze altijd zijn geweest.Wanhoop niet over onze huidige moeilijkheden. Wij geloven altijd in de vooruitgang en de grootsheid van Amerika, want niets is hier onmogelijkWij zijn 325 miljoen eigenwijze luidruchtige individuen. We debatteren en concurreren en soms beledigen we elkaar zelfs in onze ruwe publieke debatten. Maar we hebben altijd veel meer overeenkomsten gehad dan meningsverschillen. Als we dat blijven onthouden en de andere het voordeel van de twijfel gunnen dat we allemaal van ons land houden, dan slaan we ons door deze uitdagende tijden. We zullen er sterker dan ooit uitkomen. Dat doen we altijd.Tien jaar geleden had ik het voorrecht verslagen te worden in de verkiezing tot president. Ik wil mijn vaarwel aan jullie eindigen met het vertrouwen dat ik die avond zo krachtig heb gevoeld. Ik voel het nog altijd zo krachtig. Wanhoop niet over onze huidige moeilijkheden. Wij geloven altijd in de vooruitgang en de grootsheid van Amerika, want niets is hier onmogelijk. Amerikanen geven nooit op, we geven ons nooit over, we schuilen nooit voor de geschiedenis. We maken geschiedenis. Vaarwel, dierbare Amerikanen. God zegene jullie en God zegene Amerika."Bron : [hln.be] (https://m.hln.be/nieuws/buitenland/john-mccain-heeft-boodschap-voor-trump-in-afscheidsbrief-amerika-s-idealen-verzwakken-als-we-ons-verstoppen-achter-muren~ab8351f2/) - 27 augustus 2018Hij kan de pot op met zijn brief