PDA

Bekijk Volledige Versie : Niet boos op leidster die Stint bestuurde



Rob Gosseling
10-10-18, 07:47
...........

Anti-Khawana
10-10-18, 09:34
Ik sta volledig achter die ouders. De spoorwergovergang fucntioneerde goed. De vraag is waarom er alsnog is overgestoken door die leidster. Ik heb deze heftige discussie thuis ook met mn zusjes gevoerd. Als de stoplicht op rood staat stop je als verkeersdeelnemer. Het onderzoek is nog in volle gang maar ik vrees het ergste voor de leidster.

Anti-Khawana
10-10-18, 10:08
Ooggetuigen verklaarden dat ze dwars door grensbomenovergang is gereden. Het lijkt met stug dat juist op dat moment de remmen het begaven. Ik vermoed dat de leidster door alle schrik nog snelheid heeft gemaakt. Dat heb ik zelf ook 3 maanden terug meegemaakt met die scooterongeluk. Ik zag dat de bocht te kort was maar ipv te remmen ging ik vol gas geven en op de voorrem drukken. Door dat je schrikt handel je meestal niet correct. Ik heb ook 2 handelingen in amper 1 seconden verricht,2 foute handelingen die mij al 3 maanden buiten spel zetten. Je moet heel snel handelen en de leidster is naar mijn vermoeden zo zwaar geschrokken dat ze ipv te remmen meer vaart heeft gemaakt wat ook vaak gebeurd bij ongelukken).

Anti-Khawana
10-10-18, 10:14
Bovendien weten ze nu onderhand wel wat er gebeurd is ( de trein had een front-camera) maar willen ze denk ik eerst wachten tot de leidster uit het ziekenhuis is ontslagen en/of ze hersteld is. Het lijkt me echt stug dat die remmen ineens niet werkte,juist bij die spoorwegovergang. Het is heftig wat daar gebeurd is maar de ouders moeten ook een antwoord krijgen zodat ze het kunnen verwerken. Het leed van de ouders moet worden verlicht. Het kan niet zo zijn dat er niemand schuldig is aan de dood van 4 jonge kinderen. Er gaat ook een schuldige aangewezen worden en dat is niet de ontwikkelaar van de Stint. 1 ongeluk in 7 jaar. Dan kan je net zo goed alle auto´s verbieden. Daar gebeuren dagelijks ongelukken mee.

Karin.N
10-10-18, 12:39
De eerste resultaten van het technisch onderzoek naar de Stint zijn onrustbarend. Onderdelen vertonen mankementen, constateert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als ze stuk gaan, kan de Stint stilvallen of juist niet meer te remmen zijn. De handrem blijkt niet krachtig genoeg om de kar te laten stoppen. Daarnaast blijkt het bedrijf sinds 2014 motoren met meer vermogen (1200 watt) in de kar te bouwen dan het ontwerp waarvoor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toestemming heeft gegeven.

Bron: AD

Anti-Khawana
10-10-18, 20:29
De eerste resultaten van het technisch onderzoek naar de Stint zijn onrustbarend. Onderdelen vertonen mankementen, constateert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als ze stuk gaan, kan de Stint stilvallen of juist niet meer te remmen zijn. De handrem blijkt niet krachtig genoeg om de kar te laten stoppen. Daarnaast blijkt het bedrijf sinds 2014 motoren met meer vermogen (1200 watt) in de kar te bouwen dan het ontwerp waarvoor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toestemming heeft gegeven.Bron: ADBeste karin, er is een verschil tussen een onderzoek naar de stint en een onderzoek naar het ongeval. De Politie vermoed dat de leidster de controle over de stint is verloren. De slagbomen bij een treinspoor staan er niet voor niks. Ik ben ervan overtuigd dat het ongeluk in Oss door menselijke fouten tot stand is gekomen en niet door mechanische en/of elektrotechnische mankementen. Het onderzoek moet zich richten op het ongeval en niet op de Stint in het algemeen. De front-camera op de trein die het ongeluk in beeld heeft gebracht liegt niet. Nu zoekt men gewoon een zondebok,omdat de leidster al met zwaar lichamelijk letsel zit en wellicht ook psychisch en mentaal niet meer de oude is en wordt.

Anti-Khawana
10-10-18, 20:32
Ik vind het daarom moedig van de moeder door de leidster bij voorbaat vrij te pleiten en haar een hart onder riem te steken en dat terwijl zij weet ( de politie houd de ouders op de hoogte en ons niet) dat het ongeluk hoogstwaarschijnlijk door een menselijke fout tot stand is gekomen.

Anti-Khawana
11-10-18, 04:09
NU maar even afwachten wat de dame in kwestie zelf te melden heeft nadat ze is bijgekomen van alle absurditeit.
De eerste resultaten van het technisch onderzoek naar de Stint zijn onrustbarend. Onderdelen vertonen mankementen, constateert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als ze stuk gaan, kan de Stint stilvallen of juist niet meer te remmen zijn. De handrem blijkt niet krachtig genoeg om de kar te laten stoppen. Daarnaast blijkt het bedrijf sinds 2014 motoren met meer vermogen (1200 watt) in de kar te bouwen dan het ontwerp waarvoor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toestemming heeft gegeven.Bron: AD...

Anti-Khawana
12-10-18, 17:48
Heb je hier 28 uur over moeten nadenken? Jij schrijft best veel onzin. Ik zal het kort houden; A; Ik heb geschreven ´hoogstwaarschijnlijk´ ,mijn visie en mijn mening over het ongeval. B; Er zijn met de stint diverse noodstoppen mogelijk. Wellicht moeten de kopers van de stint de instructie´s beter lezen en de gebruikers daarop trainen. Heb je daar wel eens bij stil gestaan met je slimme koppie? C; De camera liegt niet wil ik mee zeggen dat een camera betrouwbaarder is dan ooggetuigen. Een persoon die roept;; Ik kan niet remmen´ hoeft niet per se te betekenen dat de persoon ook daadwerkelijk niet kan remmen. Hier spelen veel psychologische aspecten een hoofdrol. D; Leer eens een keer beter lezen!!! Ik geef een mening op basis van mijn ervaringen. Ik heb zelf ook een ongeluk meegemaakt 3 maanden terug. Dit doe jij vaker Eric. In verschillende topics ( van de afgelopen jaren) lees je alleen wat jouw rechts georienteerde bovenkamer wil lezen.

Anti-Khawana
12-10-18, 20:18
Wist jij niet Eric,dat er met de stint diverse noodstoppen mogelijk zijn?

Anti-Khawana
12-10-18, 23:20
Ik geef het op. Met een zo´n mongool als Eric valt er niet redelijk te discusieren. Het leest en begrijpt niet wat er wordt geschreven. Kaliber SportFreak!
Ja. Vind jij het een kwalijke zaak dat er uitgebreid onderzoek wordt gedaan, terwijl jij al weet waar de meest waarschijnlijke oorzaak ligt?Zie hieronder:Er zijn drie mogelijke "schuldigen" aan te wijzen :• De machinist van de trein• De fabrikant van de stint • De bestuurster van de stintJij sluit uit dat het de fabrikant is...

Karin.N
13-10-18, 21:25
Beste Anti Khawana, ik wacht liever de uitkomsten van het onderzoek af. Hoewel jij je zo te zien al een mening hebt gevormd doe ik dat liever niet. Ik weet niet wat de oorzaak van dit verschrikkelijke ongeluk is geweest. Maar ik vind het onnodig kwetsend om nu al een "schuldige" aan te wijzen, terwijl ook jij niet precies weet wat er is gebeurd.

Selected
16-10-18, 20:10
Excuus voor mijn gescheld. Maar ik vind dat jij ook je excuses moet aanbieden voor deze domme topic want met jouw reactie (#2) toon je totaal geen respect of medeleven met de ouders die 2 kinderen hebben verloren bij het ongeluk en op een emotionel wijze een voorschot nemen op het onderzoek. ( De ouders weten meer dan wij en worden dagelijks op de hoogte gehouden).
Ja, heel onredelijk van mij om te wachten op het resultaat van het onderzoek door ILT, politie en Prorail, terwijl jij zo'n duidelijk standpunt hebt. Verder is het ook niet redelijk van mij om inhoudelijk te reageren op jouw commentaren.

Selected
16-10-18, 20:16
Er zijn diverse noodstoppen mogelijk met de stint. Waarom heeft de leidster geen ENKELE NOODSTOP toegepast!?.......Omdat ze in paniek raakte. En wat heel begrijpelijk is. Hoe lullig deze vooruitzicht voor de kleuterleidster ook is. Iemand is verantwoordelijk en het lijkt met stug dat de fabrikant hiervoor aansprakelijk wordt gehouden.

Selected
16-10-18, 20:18
ik wacht liever de uitkomsten van het onderzoek af. Waarom reageer je dan?

Selected
16-10-18, 20:21
Je zit hier de fabrikant onbedoeld ( NET ALS IK DAT DOE MET DE LEIDSTER) al in een kwaadaardig hoekje te drijven. Waarom reageer je in eerste instantie met een beschuldigende vinger naar de fabrikant en naderhand beroep jij je op de uitslagen van het onderzoek?
De eerste resultaten van het technisch onderzoek naar de Stint zijn onrustbarend. Onderdelen vertonen mankementen, constateert de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als ze stuk gaan, kan de Stint stilvallen of juist niet meer te remmen zijn. De handrem blijkt niet krachtig genoeg om de kar te laten stoppen. Daarnaast blijkt het bedrijf sinds 2014 motoren met meer vermogen (1200 watt) in de kar te bouwen dan het ontwerp waarvoor het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat toestemming heeft gegeven.Bron: AD
Beste Anti Khawana, ik wacht liever de uitkomsten van het onderzoek af. Hoewel jij je zo te zien al een mening hebt gevormd doe ik dat liever niet. Ik weet niet wat de oorzaak van dit verschrikkelijke ongeluk is geweest. Maar ik vind het onnodig kwetsend om nu al een "schuldige" aan te wijzen, terwijl ook jij niet precies weet wat er is gebeurd.

Selected
16-10-18, 22:35
Kun je voor mij de text schrijven voor het juiste commentaar wat ik zou moeten plaatsen? Dan zal ik het kopiëren en in mijn reactie plakken zodat het net lijkt of ik dat ook vind.´De kleuterleidster is hoogstwaarschijnlijk verantwoordelijk voor de dood van de 4 kinderen´.

Selected
16-10-18, 22:36
Het klinkt hard maar het is eenmaal zo. De slagbomen werkten perfect,er zijn diverse noodstoppen mogelijk met de Stint. Dus ik zie geen andere theorie dan dat de leidster de controle heeft verloren en in schrik én paniek gas is gaan geven waardoor ze op het spoor belande.

Selected
18-10-18, 10:35
Tot nu toe zijn er bij alle ongevallen waar de stint bij betrokken is menselijke fouten aan voorafgegaan. .......¨De rammelende onderbouwing van het verbod op de stint¨.......https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4453961/de-rammelende-onderbouwing-van-het-verbod-op-de-stint-vragen-en

super ick
18-10-18, 18:01
Nou ja..........heel misschien had er wel een apart bewijzen moeten komen om met een toch zeer waardevolle lading als een bak vol kinderen te mogen rijden.
Om gewend te raken aan de mogelijkheden als het verkeerd gaat. Contact af? Noodknop? Rem die sterker is dan de motor?

Vragen, vragen, vragen.

Als het kalf.........

Selected
18-10-18, 19:37
Contact af? Noodknop? Rem die sterker is dan de motor?Het is een elektrisch voertuig dus het lijkt me voor de hand liggend dat er een noodknop is. Maar als een mens in paniek raakt heeft men niks aan die ´noodstoppen´. Lees het artikel dat ik hierboven heb geplaatst eens grondig door.

super ick
20-10-18, 09:12
Het is een elektrisch voertuig dus het lijkt me voor de hand liggend dat er een noodknop is. Maar als een mens in paniek raakt heeft men niks aan die ´noodstoppen´. Lees het artikel dat ik hierboven heb geplaatst eens grondig door.

Omdat het voertuig zo traag gaat is het met een zeer korte remtweg te stoppen. Ik denk aan een soort dodemansknop die met een koord om de pols van de bestuurder zit. 1 ruk, pennetje eruit en klaar. Zo'n systeem werkt ook bij noodgevallen want je hoeft geen knop op op te zoeken alleen ruk te geven.
Werkt ook goed als de bestuurder er af zou vallen, dan stopt het karretje ook.

Selected
20-10-18, 11:17
Ze proberen nu vanuit een andere hoek de fabrikant alsnog verantwoordelijk te houden. Namelijk door elektro-magnetische stralen te onderzoeken. Nog even en de zon krijgt de schuld vanwege de gammastralingen.
Omdat het voertuig zo traag gaat is het met een zeer korte remtweg te stoppen. Ik denk aan een soort dodemansknop die met een koord om de pols van de bestuurder zit. 1 ruk, pennetje eruit en klaar. Zo'n systeem werkt ook bij noodgevallen want je hoeft geen knop op op te zoeken alleen ruk te geven.Werkt ook goed als de bestuurder er af zou vallen, dan stopt het karretje ook.Een noodstop met een koort om de nek kan wel handig zijn. Dan schakel je het elektrisch vermogen uit en klaar is kees denk ik. Als hier geen 4 kinderen bij om waren gekomen had het onderzoek zich niet tot een heksenjacht op de stint getransformeert denk ik.

Selected
22-10-18, 21:51
Ik vrees dat ik wel eens hard op mijn bek kan gaan in dit topic.

Maar ik had ook niet verwacht dat ze met electro-magnetische stralen en shit aan zouden komen zetten.

Ik dacht in eerste instantie aan een menselijke fout. Bij heel veel ongelukken wordt er in paniek op de gas getrapt ipv de rem.


Ik heb mijn visie gegeven vanuit een standpunt waarin ik mijn eigen ongeluk heb ervaren.

super ick
23-10-18, 11:52
Ik vrees dat ik wel eens hard op mijn bek kan gaan in dit topic.

Maar ik had ook niet verwacht dat ze met electro-magnetische stralen en shit aan zouden komen zetten.

Ik dacht in eerste instantie aan een menselijke fout. Bij heel veel ongelukken wordt er in paniek op de gas getrapt ipv de rem.


Ik heb mijn visie gegeven vanuit een standpunt waarin ik mijn eigen ongeluk heb ervaren.

Er kan inderdaad sprake zijn geweest van een paniekreactie. Volgens mij is er nog niets bekend.

Selected
23-10-18, 12:30
Er kan inderdaad sprake zijn geweest van een paniekreactie. Volgens mij is er nog niets bekend.

Is het dan raar dat een moeder die 2 kinderen heeft verloren bij het ongeluk en uit pure emotie zegt dat ze niet boos is op de kleuterleidster?

super ick
24-10-18, 16:10
Is het dan raar dat een moeder die 2 kinderen heeft verloren bij het ongeluk en uit pure emotie zegt dat ze niet boos is op de kleuterleidster?

Ik denk het niet omdat het voor die vrouw, al heeft ze in blinde paniek iets verkeerd gedaan, ook een enorm slachtoffer is.