PDA

Bekijk Volledige Versie : Buitengewoon lagerschoolonderwijs.



knuppeltje
21-10-18, 08:32
"RTL Nieuws

'Explosief' in Almere blijkt knutselwerkje gemaakt door kinderen
19 oktober 2018 15:58 Aangepast: 19 oktober 2018 16:11
Het centrum van Almere. Beeld © ANP

Een deel van het centrum van Almere werd vanmiddag afgezet en enkele bedrijven en huizen werden ontruimd toen er melding kwam van een mogelijk explosief. Het 'explosief' blijkt nu gemaakt te zijn door basisschoolkinderen.

Kinderen hadden de 'bom' geknutseld tijdens een educatief programma.
Lampje

De kinderen knutselden een lampje van een kartonnen koker met draadjes die naar een batterij leidden. "Het is lastig te achterhalen hoe het op straat is gekomen", zegt Lisa van Doorn, leider van het knutselproject. "Wellicht is het uit een tas van een van de kinderen gevallen. We betreuren dat er zoveel commotie over is ontstaan."
Huizen ontruimd

Een aantal panden en woningen werd ontruimd na de vondst van het verdachte pakketje. Het filiaal van de Hema en de bovengelegen appartementen moesten worden ontruimd.

Mensen die uit hun huis moesten, werden opgevangen in het gemeentehuis van Almere. Ook het gerechtsgebouw in Almere werd tijdelijk gesloten. Bezoekers mochten ook de hoofdingang van het Flevoziekenhuis niet gebruiken.
Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Groot materieel rukt uit voor vermist persoon die onder de douche staat
Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Verdacht pakketje bij bibliotheek Rotterdam blijkt radio
RTL Nieuws / ANP
Almere"


Dat is nog eens toekomstgerichte onderwijsvernieuwing.

super ick
23-10-18, 11:57
Humor hoor.

Zeker als je bedenkt hoe het komt dat instanties zo op scherp staan.

In mijn tijd maakten we poppetjes maar een bom laten knutselen door kinderen? :maf:

knuppeltje
23-10-18, 14:16
Humor hoor.

Zeker als je bedenkt hoe het komt dat instanties zo op scherp staan.

In mijn tijd maakten we poppetjes maar een bom laten knutselen door kinderen? :maf:

Speelde jij met poppen? Wauw!

Ik vermoedde eigenlijk altijd al dat achter dat pantser jij ook een zachte kant had.

super ick
24-10-18, 16:36
Speelde jij met poppen? Wauw!

Ik vermoedde eigenlijk altijd al dat achter dat pantser jij ook een zachte kant had.

Dat jij een pantser ziet valt me tegen. Ik denk dat je toch beter moet kijken.