PDA

Bekijk Volledige Versie : Een onzichtbare ecologische ramp



Rob Gosseling
27-10-18, 15:16
.....

The_Grand_Wazoo
27-10-18, 16:58
Om nog maar te zwikgen over de radicale wijziging van levenstijl waar weinig mensen zin in zullen hebben (mij zoi het iig niet licht vallen) en de enorme ecologische druk op lanbouwgronden die de vervanging van synthetische materialen voor kleding met zich meebrengt. Het is al moeilijk is om 7 miljard mensen te voeden op aarde, als er dan ook nog gekleed moet worden, is de aarde waarschijnlijk nu al ontoereikend.

GentleMan86
27-10-18, 18:24
Goede post.
Dat hebben we het nog niet gehad over de in gevangenschap gekweekte vissoorten.
Er is een structuur bedacht om kippen te laten schijten in het water, waar de pangasius in zwemt, om kosten te besparen,omdat de pangasius echt bijna alles eet.
als je de voedingswaarden vergelijkt van wilde en gekweekte pangasius, lijken het wel twee verschillende dieren.

Ibrah1234
28-10-18, 10:18
Goede post.
Dat hebben we het nog niet gehad over de in gevangenschap gekweekte vissoorten.
Er is een structuur bedacht om kippen te laten schijten in het water, waar de pangasius in zwemt, om kosten te besparen,omdat de pangasius echt bijna alles eet.
als je de voedingswaarden vergelijkt van wilde en gekweekte pangasius, lijken het wel twee verschillende dieren.

Inderdaad. Bij de viskraam moet ik al speciaal vragen om kabelkauw of schelvis als ik een gebakken visje koop anders krijg je inderdaad die gekweekte zoetwatervis ui Vietnam boordevol antibiotica.

Dat van die kippen wist ik niet. Blijkt temeer wat voor rotzooi het is.

knuppeltje
29-10-18, 07:52
Kortom: Niets zo schadelijk voor de natuur als de mens.

Eke
04-11-18, 13:01
Rob Gosseling :

Veel mensen zullen niet geloven in het gevaar van iets wat ze zelf niet kunnen waarnemen.

En als het wel geloofd wordt, zal een deel van die mensen menen dat het met het gevaar wel meevalt.

De meerderheid van de mensen ligt er niet wakker van en zullen niet stemmen op politici die daar eventueel wél wakker van liggen.

"Microplastic heeft zich genesteld in onze voedselketen, zo blijkt uit een presentatie tijdens de United European Gastroenterology (UEG) Week in Wenen. In elk ontlastingsmonster van iedere proefpersoon die meedeed aan dit onderzoek, dat zich uitspreidde over verschillende landen wereldwijd, werden microplastics aangetroffen."



https://www.medzineapp.com/nl/artikel/live-verslag-de-uegw-eerste-studie-in-zijn-soort-toont-microplastic-in-onze



Het wordt dus ook al in de moederkoek (placenta) gevonden. Belangrijk om bij stil te staan.

PS. waarom zit het bij mij in m'n geheugen : waarom heeft het beheer de tekstversierders (dikker/dunner/groter/ kleiner/kleuren enz. weggehaald ? Waarom kon het ook weer niet teruggezet ?
En waarom zit het in het plakje voorgesneden kaas op onze broodjes ???

Revisor
04-11-18, 14:10
Zelfs in honing uit de hoogste bergen in Zwitserland met de zuiverste lucht bevat plasticdeeltjes.

Revisor
04-11-18, 14:52
Wat afschuwelijk. Plastic zal nooit verdwijnen uit het milieu. Ik wist niet dat het zo erg was gesteld met de vervuiling.

https://www.npo3.nl/plastic-deeltjes-in-honing

Eke
04-11-18, 17:26
https://www.npo3.nl/plastic-deeltjes-in-honing

Revisor, weet jij uit welk jaar deze aflevering van de Keuringsdienst stamt ? Ik heb de uitzending destijds jammergenoeg niet gezien, maar heeft ze wel aandacht gekregen in de media ????


"Het vuil" zweeft dus OOK in de lucht en wordt ondergebracht bij FIJNSTOF.

En zowel de plasticdeeltjes als de vezelrestjes stammen af van die giftige fossiele olie waar sowieso al veel heisa/ oorlog om is (geweest).

Hoeveel mensen denken niet dat het in hun kledingkast wel mee zal vallen...Net als de journaliste van het topicartikel -dat zeker rood gearceerde stukken mag krijgen...zou dat lukken, R.G. ??? ik bedoel dus niet de journaliste ;)- dacht ik dat ook.

Maar...nee dus. Laatst nog een 100% katoenen shirtje geverfd. En wat blijkt : het naaigaren zelf is van kunststof en pakt die kleurstof niet! En zeker de helft van m'n spullen bestaat uit gemengde stoffen. "Een wollen jurkje"....van wol ? Ammehoela ! Mooi niet dus. Er zit een kunststof draadje door !

En ik realiseer me nu ook dat die verf zelf giftig zou kunnen zijn. Want polyetheen op zich is niet schadelijk, maar pas giftig als de fabrikant er allerhande stoffen-ook kleurstoffen- doormengt om een steviger of soepeler plastic te krijgen.

Die kunststoffen nano-deeltjes dringen door celmembramen, komen in de longen van onze kinderen en kleinkinderen en van ons, komen in onze aderen,lever enz.enz

En dat al meer dan een halve eeuw. Opstapeling. Want daar zijn we voorlopig nog niet vanaf.
Ik lees in het topicartikel : BENOEMEN is een begin van de oplossing. Tja, bewustwording.

We kunnen al in het klein beginnen met te letten op wat we aanschaffen. Zelfs het goede wasmiddel uitzoeken kan al helpen, las ik in De Consumentengids van deze maand.(nov.2018). Waar staat het ? Momentje...…. ;)


Hier , blz.37. Advies op basis van het Europese project Mermaids Life +
Kleding van synthetisch materiaal wassen met een vloeibaar wasmiddel. (dan komen er minder plasticvezels los dan bij waspoeder)

Verder : toevoeging van een wasverzachter dringt het verlies van vezels flink terug.

Ibrah1234
08-11-18, 11:32
Ik denk dat overal plastic in het milieu schadelijker en erger is dan antibiotica. Niet dat ik dat wil bagatelliseren.

Het is dat ik het hier lees maar ik kende de problematiek van nano-plastics helemaal niet. Het blijkt zelfs in flessen bronwater te zitten. Dat geeft mij slechts meer vraagtekens.

Snap er niks meer van. Grondwaterputten van een paar honderd meter diep op de Veluwe, opgepompt door het waterbedrijf, bevat water wat duizenden jaren oud is. Uiterst geschikt als rein drinkwater daar er toen geen industrie, plastic of bestrijdingsmiddelen bestond.

Aan de andere kant zou het ook zomaar kunnen dat bronwater is besmet want ik lees net op de website van Evian dat het bronwater 'slechts' 15 jaar oud is als het uit de Zwitserse Alpen wordt gepompt. Ik vertrouw dat bronwater ook voor geen meter meer als ik het allemaal zo lees. Grondwater is beter.

Zelf ben ik aan het kijken naar een regentank om hemelwater op te slaan. In hemelwater zitten geen medicijnresten of pesticiden. Met omgekeerde osmose gaan de plasticdeeltjes er wel uit las ik net en is dan geschikt voor consumptie.

Ik weet niet of de rest van de fabrikanten van bronwater het water ook uit ondiepe putten haalt waardoor het is verontreinigd maar mijn vertrouwen in die flessen bronwater is weg. Als er plastic in aangetroffen wordt dan zullen er ook wel andere chemische verbindingen aanwezig zijn.

Regenwater wat een reis van 100 jaar maakt door de bodem zou toch voldoende op natuurlijke wijze gefiltreerd moeten zijn.

https://www.ad.nl/koken-en-eten/plastic-ontdekt-in-mineraalwater-ook-bij-evian-en-san-pellegrino~aef91cc2/

een reis van 15 jaar (http://www.evian.com/nl_nl/ontdek_de_bron/een_wonder_van_de_natuur/een_reis_van_15_jaar/)

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/oud-water-is-schoon-water/

mrz
09-11-18, 01:44
Ik maar denken dat 4 of 5g erg voor de wereld is.... Maar plastic bubble is de grootste ramp zo lijkt het.

:(

Aceton lost plastic op las ik net via google. Maargoed. Om nou aceton bij je water te gaan doen... :/

Plastic = olie = babyboom bubble veroorzaker = sneu.

Auto's zijn devolutie agressie "mannelijkheid" (kuch ahum. wereld vernietigen, en je sperma door het plastic) die lopen op stofje waar we niet zonder kunnen landbouw bestrijdingsmiddellen kunstmest vervoer voedsel. Verf. Terwijl je je vinyl plaat kunt kopen in een tasje van mais. Nou.,.. als je daar de humor niet van inziet dan moet je verplicht plastic verbieden als verpakkingsmateriaal en cellulose verplicht stellen ofzo.

Echt. En de mens moet meer gaan mediteren = met stilte /ververling (?) om kunnen gaan ipv dode aarde najagen met spelen van oorlogsspelltjes (de echte oorlog is dat de mens alleen maar meer meer meer prikkels tv auto geweld wil)

Zelfs ik (ahum kuch, run away when you see buddha lol) zit veel muziek te luisteren meer dan ik het speel terwijl ik dat dus wel beetje kan. … We zijn allemaal kleine kinderen die niet meer buiten spelen en in een Droomwereld leven (ik ook dus) zucht...…


Muziekje om uit de droomwereld te breken:

https://soundcloud.com/hugo32/hugo-harp-guitar-mandala-3178432hz-656-08112018

En we worden toch allemaal week door de weekmakers in plastic als ik deze topic moet geloven.

Zucht. Appelazijn slikken? Zou dat werken?

IK zou haast zeggen bij de agressie van voorbijrazende (de razernij voorbij) auto's is retarded en zo backwards. Dat het nog liggen van vlees in supermarkten erbij verbleekt.
!

Revisor
13-11-18, 21:26
In Argentinië regent het glyfosaat. Met dank aan Monsanto

In de Pampa – de belangrijkste productieregio van Argentinië – bevat de regen tot 80 procent glyfosaat en atrazine, twee onkruidverdelgers. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van La Plata (Buenos Aires).

Martín De Ambrosio
IPS

dinsdag 28 augustus 2018

http://www.dewereldmorgen.be/images/cache/xl/2018/08/28/rain-on-the-field.jpg
rain-on-the-field.jpg

Glyfosaat en atrazine zijn zelfs gevonden in steden die ver van de zones liggen waar deze landbouwchemicaliën worden gebruikt, onthult de studie in Science of the Total Environment.

De onderzoekers baseerden zich op 112 stalen die in een periode van bijna twee jaar zijn genomen in dorpen en steden in vier provincies.

Weggespoeld

“Pesticiden verplaatsen zich ook na hun gebruik”, zegt Lucas Alonso, onderzoeker bij het Centrum voor Milieuonderzoek (CIMA) en een van de auteurs van de studie.

“De mensen bij wie we langsgingen, vroegen zich bezorgd af wat er gebeurde als het na de fumigatie ging regenen - konden de chemicaliën worden weggespoeld? Op sommige plaatsen circuleerde de mythe dat glyfosaat verdwijnt wanneer het de grond raakt, iets wat niet klopt, hebben we aangetoond.”

Op sommige plaatsen, zoals in Ituzaingó (Córdoba), werd tot 100 procent glyfosaat en atrazine gedetecteerd, terwijl in La Plata amper de kwantificatielimiet werd bereikt.

Gezondheidsrisico's

Beide chemicaliën worden overal ter wereld veel gebruikt in de landbouw, ondanks de potentiële gezondheidsrisico's die door verschillende onderzoeken zijn aangetoond.

“Dat glyfosaat en atrazine in de regen zitten, is een bijkomende factor van blootstelling aan mens en milieu die niet werd overwogen. En omdat het niet-natuurlijke verbindingen zijn, hangt het effect samen met hun grotere of kleinere toxische kracht. Maar men gebruikt ze, ook al weten we niet wat de effecten ervan zijn.”

Monsanto

Net als op veel andere plaatsen in de wereld wordt glyfosaat in Argentinië op de markt gebracht onder de naam Roundup, gepatenteerd door Monsanto. SciDev.Net vroeg de multinational om een reactie op de vondst van het chemische product in het regenwater, maar kreeg geen antwoord.

Roundup bevindt zich in het oog van de storm sinds een jury in het Amerikaanse San Francisco op 10 augustus bepaalde dat Monsanto een schadevergoeding van meer dan 289 miljoen dollar moest betalen aan een voormalige tuinier van een school. Die voerde aan kanker te hebben gekregen na het jarenlange gebruik van Roundup.

Schadelijke stoffen

Voor bioloog Enrique Rodriguez, geassocieerd hoogleraar aan de Universiteit van Buenos Aires en hoofdonderzoeker van de Nationale Wetenschappelijke en Technische Onderzoeksraad (Conicet), een overheidsinstantie, “toont de studie aan dat de twee herbiciden die het meest gebruikt worden in Argentinië (glyfosaat en atrazine), schadelijke stoffen zijn die op grote schaal gebruikt worden in de landbouw, met een hoog detectiepercentage in regenwater, wat de verspreiding ervan in zones rond de landbouwgebieden in de hand werkt.”

Rodriguez heeft onderzocht welke schade beide stoffen aanrichten bij schaaldieren. “De vastgestelde concentraties, vooral die van glyfosaat, liggen in dezelfde ordegrootte als de concentraties die chronisch schadelijk zijn voor de voortplanting van deze dieren.”

Verbod

Brazilië en Argentinië zijn in de regio de twee belangrijkste producenten van transgene soja, waarbij vooral glyfosaat wordt gebruikt. In beide landen zijn ondertussen wetten in de maak om het herbicide in verschillende deelstaten te verbieden.

In Argentinië behandelt de Senaat sinds maart een wetsvoorstel om het gebruik ervan op het hele grondgebied te verbieden. Het moet daar drie commissies passeren. Maar waarschijnlijk zal het niet worden goedgekeurd en hetzelfde lot zal ondergaan als eerdere projecten. In twaalf steden is glyfosaat echter wel al verboden.“En glyfosaat is niet eens de meest toxische verbinding”, zegt Alonso. “Er schuilen meer dan driehonderd stoffen achter die nog erger zijn."

In een volgende stap gaat zijn team net de aanwezigheid van die andere giftige stoffen in het regenwater van de regio te meten.

Martín De Ambrosio
IPS


In Argentinië regent het glyfosaat. Met dank aan Monsanto - DeWereldMorgen.be (http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2018/08/28/in-argentinie-regent-het-glyfosaat-met-dank-aan-monsanto)

Revisor
13-11-18, 21:30
Ook wilde dieren hebben plastic in uitwerpselen

Onderzoekers van de Amerikaanse Universiteit van Georgia hebben microplastics ontdekt in de stoelgang van robben in het wild. Enkele weken geleden bleken ze ook al in menselijke stalen te zitten.

IPS

dinsdag 13 november 2018

http://www.dewereldmorgen.be/images/cache/xl/2018/11/13/schermafbeelding-2018-11-13-om-17.33.01.png
schermafbeelding-2018-11-13-om-17.33.01.png
Bron: Pixabay

Het team van de Universiteit van Georgia deed onderzoek naar plastic in de uitwerpselen van 51 Zuid-Amerikaanse zeeberen, een robbensoort die voorkomt in het zuidwesten van Chili. Elk staal werd opgelost in het laboratorium waardoor enkel de niet-organische, plastic partikels overbleven.

En dat waren er heel wat: 67 procent van de stoelgangstalen bleek een groot aantal microvezels te bevatten. Dergelijke concentraties waren tot nog toe enkel gevonden bij dieren die door de mens zijn gekweekt in gevangenschap.

Bedreiging

“Het is geen geheim dat plasticvervuiling een belangrijke bedreiging vormt voor mariene ecosystemen, maar we beginnen nu pas te begrijpen hoe wijdverspreid het probleem is”, zegt Mauricio Seguel, hoofdauteur van de studie in het vakblad Marine Pollution Bulletin. “Deze partikels zijn niet met het blote oog te zien. We willen begrijpen welke factoren hun verspreiding in de hand werken en wat dit betekent voor de dieren in de zuidelijke hemisfeer.”

Er is onduidelijkheid over de schade die de partikels kunnen toebrengen aan de gezondheid van mens en dier, maar zorgwekkend is dat ze een breed scala aan schadelijke stoffen aan zich kunnen binden.

De wetenschappers vermoeden dat de microvezels via oceaanstromingen in de regio terecht zijn gekomen, voor ze door plankton zijn opgegeten en zo via de hele voedselketen in zeehonden terechtkwamen. Er is voorlopig nog geen bewijs dat ze een schadelijke gevolgen hebben voor de dieren, maar sommige studies wijzen wel op schadelijke effecten in vissen.

Goede monitor

Het team merkt op dat de methode een goede graadmeter kan zijn voor de blootstelling van wildleven aan plasticvervuiling. De dieren worden niet gestoord en noch het dier, noch de onderzoeker komt in gevaar.

“Het is nog niet te laat om onze oceanen te genezen”, zegt Kelly Diehl van de Morris Animal Foundation, die meewerkte aan de studie. “Maar een van de eerste stappen die we moeten nemen, is meten in welke mate we de ecosystemen beschadigd hebben. Studies zoals deze kunnen ons helpen om die antwoorden te vinden, zodat we betere keuzes kunnen maken voor de gezondheid van ons zeeleven.”

Mens

Het onderzoek volgt amper enkele weten na gelijkaardige resultaten bij menselijke ontlasting. Oostenrijkse onderzoekers ontdekten microplastics in alle menselijke stalen die ze onderzochten.

Uit het dagboek dat de proefpersonen hadden bijgehouden, blijkt dat ze in de dagen voor de staalname blootgesteld waren aan plastic verpakkingen en drinkflessen. Bij de acht waren geen vegetariërs en zes onder hen aten vis.

IPS


Ook wilde dieren hebben plastic in uitwerpselen - DeWereldMorgen.be (http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2018/11/13/ook-wilde-dieren-hebben-plastic-in-uitwerpselen)

Hawa
14-11-18, 17:21
Al die ellende weten we wel als westerse idioot. Anderen die ontheemden de verwaarloosden de paupers in al die sloppenwijken leven in die plastic bubbel! Wij niet! Waar hebben we het over!

Amerika staat in de brand. De allerrijksten der aarde worden getroffen. Zij wonen in de bossen! En in die bossen is het droog. En ze hebben allemaal een zwembad. En alles gaat in de hens. Hebben ze het hier over de vogels,de wormen,een systeem dat hun niet uit maakt,omdat het leven zo hectisch is!!!

Al die apparaten die aangaan voor het eten omdat het modern is en die moderne tijd leg je uit op je flog en met die flog bereik je heel veel mensen en voordat je het weet ben je miljonair???

En die vissen en die vogels en die bomen en de hemel
en het geld
en het geflikflooi
en Me-too
en al het andere
het gezeik
en het geld
en al die manipulatie
en
dan dit
de zee
ja die zee ben je zelf.

Ik heb nog nooit iets op de grond geflikkert
aan mij ligt het niet.

Maar
Unilever
met zijn wasmiddelen industrie
wij zijn de slaven
en die slaven produceren afval
in de tandpasta,wasmiddel,medicatie in omhulsel van het plastic.

Maar het water
en al die flessen
al die zakjes
en dan boete doen in die landen in ontwikkeling
die de rekening moeten betalen.

Europa dient Afrika
te helpen te ondersteunen
om al het vuil weg te werken
en al het vuil
met gemak
her te gebruiken
tel uit je winst
mensen in die landen
hebben de toekomst.

Afrika is het land
het oeroude land
waar voorouders weg komen
in dat land moet
je
investeren
in
die mens
die goddelijk
is aan het witte ras.

Dus!

Doe het water terug
maak de lucht
de bergen
de natuur
groei
het groen
condens vorming
is op weg
alles te laten groeien
investeer in Afrika.

Afrika is de toekomst.

fijne dag iedereen....

Joesoef
14-11-18, 18:31
We hebben de aarde gewoon verkloot. het vraagt een eeuw om het tij te keren en ondertussen...
Gelukkig ben ik al halverwege en als het moet neem ik wel wat eerder afscheid. Heb het wel te doen met komende generaties al blijven veel problemen relatief,het gaat niet makkelijk worden...

Ibrah1234
15-11-18, 02:45
Denk je? Maak me meer zorgen om mn kennissen daar - en de mensen in het algemeen - dan mezelf hier, wat ecologische verwoesting betreft.

Persoonlijk denk ik dat de waterproblematiek in Afrika een grotere aanslag is op de gezondheid. Veel waterputten zijn niet dieper dan enkele tientallen meters. Er is dan onvoldoende natuurlijke filtratie door de bodem om alle schadelijke stoffen en ziektekiemen eruit te halen.

Veel landbouwgif wat hier al decennia verboden is wordt daar zonder enige probleem gewoon toegepast. Heb wel eens gelezen dat de toename van kanker in Afrika, ook in Marokko, schrikbarend is. Door de ondiepe putten is het gif en overige verontreiniging in no time bij het grondwater.

Er zijn veel inzamelingsacties t.b.v. het slaan van waterputten in Marokko. Als ik dan zie op welke diepte men het water al naar boven pompt voor consumptie dan is dat vragen om problemen. Gif, ziektekiemen en chemische verbindingen hebben niet lang nodig het grondwater te bereiken.

Sla je hier in Nederland als particulier een waterput dan worden er monsters genomen op diverse dieptes tot er schoon en geen verontreinigd water wordt aangetroffen. Dat wordt dan elk jaar ook nog eens gecontroleerd.

Waarom die mafkezen het in Marokko en de rest van Afrika niet zo doen is me een raadsel.

Olive Yao
30-11-18, 13:17
Persoonlijk denk ik dat de waterproblematiek in Afrika een grotere aanslag is op de gezondheid. Veel waterputten zijn niet dieper dan enkele tientallen meters. Er is dan onvoldoende natuurlijke filtratie door de bodem om alle schadelijke stoffen en ziektekiemen eruit te halen.

Veel landbouwgif wat hier al decennia verboden is wordt daar zonder enige probleem gewoon toegepast. Heb wel eens gelezen dat de toename van kanker in Afrika, ook in Marokko, schrikbarend is. Door de ondiepe putten is het gif en overige verontreiniging in no time bij het grondwater.

Er zijn veel inzamelingsacties t.b.v. het slaan van waterputten in Marokko. Als ik dan zie op welke diepte men het water al naar boven pompt voor consumptie dan is dat vragen om problemen. Gif, ziektekiemen en chemische verbindingen hebben niet lang nodig het grondwater te bereiken.

Sla je hier in Nederland als particulier een waterput dan worden er monsters genomen op diverse dieptes tot er schoon en geen verontreinigd water wordt aangetroffen. Dat wordt dan elk jaar ook nog eens gecontroleerd.

Waarom die mafkezen het in Marokko en de rest van Afrika niet zo doen is me een raadsel.

Mn kennissen in Edo Stad hebben een waterpomp met een kleine watertoren, die inderdaad niet meer dan 30 meter diep gaat. Dat water drinken ze niet, ze kopen flessen water. Ze koken er geloof ik wel mee. Zal dit eens ter sprake brengen.

Andere ongezonde toestand: generatoren om electriciteit op te wekken. Mensen leven in de uitlaatgassen daarvan. :(

Revisor
30-11-18, 18:49
Persoonlijk denk ik dat de waterproblematiek in Afrika een grotere aanslag is op de gezondheid. Veel waterputten zijn niet dieper dan enkele tientallen meters. Er is dan onvoldoende natuurlijke filtratie door de bodem om alle schadelijke stoffen en ziektekiemen eruit te halen.

Veel landbouwgif wat hier al decennia verboden is wordt daar zonder enige probleem gewoon toegepast. Heb wel eens gelezen dat de toename van kanker in Afrika, ook in Marokko, schrikbarend is. Door de ondiepe putten is het gif en overige verontreiniging in no time bij het grondwater.

Er zijn veel inzamelingsacties t.b.v. het slaan van waterputten in Marokko. Als ik dan zie op welke diepte men het water al naar boven pompt voor consumptie dan is dat vragen om problemen. Gif, ziektekiemen en chemische verbindingen hebben niet lang nodig het grondwater te bereiken.

Sla je hier in Nederland als particulier een waterput dan worden er monsters genomen op diverse dieptes tot er schoon en geen verontreinigd water wordt aangetroffen. Dat wordt dan elk jaar ook nog eens gecontroleerd.

Waarom die mafkezen het in Marokko en de rest van Afrika niet zo doen is me een raadsel.



Marokko loopt wel achter maar mensen drinken zelden water van putten, wellicht natuurlijke bronnen. Drinkwater is geen probleem voor de grote meerderheid van de Marokkanen. Als het zou voorkomen dan is het wel op minieme schaal zodat al die ziektes zoals kanker etc... indien waar, niet door drinkwater komt.

Hawa
01-12-18, 14:22
Mensen in dit land moeten een keer verantwoordelijkheid gaan dragen voor al die shit die ze maar op de grond gaan gooien.

Grote boetes hierop gaan hanteren,zonder mededogen gaan straffen.

In Den-Haag is er een rattenplaag,ook in Almere . De gemeente doet hier niets aan. In Amsterdam-Noord ook groot probleem.

Den-Haag stelt nu de medemens zelf verantwoordelijk om geen voedsel vanaf hun huis te gaan gooien.
Hierop willen ze de burgerij gaan straffen.

Landelijk moet er gestraft gaan worden en vooral voorlichting gaan geven. Openbare containers zonder enige afsluiting moet ook worden verboden is voor ongedierte,zoals ratten,muizen en ander ongedierte een geweldige plek om zich te vermenigvuldigen.

Burgers moeten aangepakt worden om het milieu te gaan koesteren in plaats van dit land (aarde) te verpulveren in hun eigen drek.

Begin in het klein en eindig in het groot!

Het afval kan opgeruimd worden door criminelen die taakstraffen hebben en die gaan maar eens het vuil opruimen.

En iedereen die maar het afval blijft gooien in het milieu moeten boetes krijgen van ten minste 50 euro!

Het kabinet moet zich inzetten voor deze milieu wet!

fijne dag iedereen.....

Hawa
01-12-18, 14:37
En in Nederland blijft die kolos in plastic-afval gewoon liggen. De Chinezen aldaar hebben hier de brui aan gegeven.

Het afval van allerlei producten worden oeverloos gedumpt op Afrikaanse markten waarin kleine kinderen hun bestaan of leven aan danken met alle gevolgen aan zeg maar vreselijke aandoeningen. Die Afrikanen die regeringsleiders dienen zelf eens in hun buidel te tastten en dit grote schandaal samen met die vervuilers in grote schaal vooral inzichtelijke kwalitatieve samenwerking op te gaan lossen waaraan op grote schaal al die mensen die daar wonen van het vuil dat zij met zijn allen verzamelen op die manier worden verwerkt in nieuw product. Waarop mensen werk wordt aangeboden wat in dienst staat van het milieu!

Met dit geld kan je kinderen naar school gaan sturen en zich ontwikkelen als staatsburgers en niet als onwetenden die onder het juk hangen van die bestaande kliek die de hele pot leeg vreet en het allerliefst hun medeburgers nog steeds als hun eigen slaaf ziet.

fijne dag iedereen....

Olive Yao
28-05-19, 11:02
.
Een onzichtbare ecologische ramp

De Groene Amsterdammer 24 oktober 2018 nr. 43, Marieke Sjerps (https://www.groene.nl/artikel/een-onzichtbare-ecologische-ramp)


Dit is het oorspronkelijke hoofdartikel van de topic.

Soldim
28-05-19, 13:39
Er zijn in de afgelopen maanden tientallen recyclingfabrieken in Maleisië opgedoken, waarvan velen geen exploitatievergunning hebben. Omwonenden klagen over milieuproblemen.


Zou het niet makkelijker zijn als ze die recyclinsfabrieken aan pakken?

Olive Yao
13-06-19, 11:02
Zou het niet makkelijker zijn als ze die recyclinsfabrieken aan pakken?

Ja, maar dan zitten ze nog wel met dat plastic, dat daar blijkbaar al gedumpt is.