PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse misviering duurt nu al 3 weken aan een stuk en einde is nog niet in zicht



Marsipulami
16-11-18, 01:57
Nederlandse misviering duurt nu al 3 weken aan een stuk en einde is nog niet in zicht

Een misviering in een protestantse kerk in Den Haag duurt nu al 3 weken aan een stuk en het einde is nog niet in zicht. Zolang de dienst loopt, mag de overheid een gezin dat zich in de kerk bevindt niet repatriëren.

Pieterjan Huyghebaert

do 15 nov 23:31

Het is een opmerkelijke actie in Nederland om te vermijden dat een Armeens gezin wordt uitgewezen. De familie moet na 9 jaar het land verlaten, maar zolang er een dienst bezig is in de kerk waarin ze zich bevinden, mag de overheid ze hen niet meenemen. Volgens Nederlandse media mag de overheid er immers geen kerkdiensten onderbreken.

De Nederlandse staatssecretaris voor Justitie en Veiligheid heeft al laten weten dat de actie zinloos is. "De toekomst van het Armeense gezin kan niet in Nederland liggen", klinkt het. "Er is vastgesteld dat ze geen recht hebben op bescherming."

De misviering loopt nu al sinds eind oktober. Honderden vrijwilligers werken mee aan het initiatief. Hoelang de actie nog kan doorgaan is niet duidelijk. "Een kerkasiel is nooit oneindig. We creëren dus geen vrijstaat of iets dergelijks. Het is een tijdelijk middel om een probleem onder de aandacht te brengen", zegt Theo Hattema van de Protestantse Kerk aan de NOS. "Maar voorlopig kunnen we nog even door."

knuppeltje
16-11-18, 08:46
Echte stijfkoppen die protestanten. Altijd al geweest. Geen wonder dat zij vroeger door de kerk werden verketterd en vervolgd. En nu provoceren zij de wetgever op deze manier. Schande, niet Mars?

Maar toch is de hele gang met asielzoekers een raar gedoe. Constant wordt er geroepen dat we een tekort aan arbeidskrachten hebben. Het bedrijfsleven klaagt dagelijks steen en been hierover. Zet die gasten gewoon aan het werk en stuur hun kinderen naar school, en zet ze pas uit als ze dat weigeren.

Al dat geklaag dat vluchtelingen niet willen integreren, verrekken om Nederlands te leren, het is allemaal bulschit. Al die Polen en Bulgaren, die gegarandeerd hier blijven, doen dat ook niet en die kunnen voor veel overlast zorgen.

Maar zo'n 400 kinderen die hier zijn opgegroeid, naar school gaan, het Nederlands vaak nog beter spreken dan menige kaaskop, die moeten uitgezet worden. Terwijl zij slachtoffer zijn van een door de politiek ingestelde falende asielprocedure.

Maar ook zij zijn door hun integratie en verdere opleiding juist bij uitstek geschikt om onze zogenaamde nood aan arbeidskrachten een klein stukje te verminderen.

Qua stijfkoppigheid zijn het allemaal net protestanten daar in Den Haag, Mars.

Karin.N
16-11-18, 15:07
:duim: mooi verwoord Knuppel

knuppeltje
16-11-18, 15:31
:duim: mooi verwoord Knuppel

Dank u wel Dame.

Hawa
16-11-18, 17:47
In Armenie een christelijk land is niet een land zoals in Nederland. Kijk! Moeders die niet getrouwd zijn en die kinderen worden haar afgenomen. Dus die moeder heeft geen recht in dat land zoals in Nederland.
Zoals al die rechten in andere landen. Islamitische of wat dan ook.

Maar islamitische landen worden hierop veroordeeld,christelijke landen dus weer niet, wordt dit dan berecht in die mantel der liefde!

ls je hier geboren bent en je wilt hier leven en je gaat naar school en je woont hier al je leven lang dan dienen die kinderen gewoon Nederlandse kinderen te zijn.
Wat die ouders betreffen die zoeken het zelf maar uit/ de kinderen weten het wel maar die ouders maken er een puinhoop van die blijven bij hun eigen roots de te transporteren naar het land van de vrijheden.

En het vrije land heeft haar wetten en die wetten maken gehakt van al die kinderen die met hun hart verblijven in dit land die goede cijfers halen en met hart en nieren hier verblijven, Investeer in al die kinderen die hier hun hart hebben verpand en die kunnen bijdragen in onze economische malaise. Wetten maken van kinderen slaven en van slaven kunnen we dus niks.

Dit land Nederland heeft vrije mensen nodig,kinderen die lezen en kunnen schrijven die praten als brugman, beter dan Nederlandse kinderen en die lat die zo hoog licht is een doorn in mijn oog.

Als je Nederlander bent en al die Nederlanders die met hart en nieren dit land hebben ontwikkeld, dan is een leven van asielkinderen dermate hoog in die ontwikkeling in ons land.
Inscha Allah.

fijne dag iedereen....

Marsipulami
16-11-18, 18:20
Echte stijfkoppen die protestanten.


Tja, de titel van het stukje spreekt over een 'misviering'. De term 'mis' komt uit de katholieke theologie. Protestanten zullen hun kerkdiensten nooit een 'misviering' noemen. De titel geeft dus al aan dat de auteur van het stukje niet weet waarover hij of zij het heeft. Verder stelt de auteur dat er blijkbaar een wet bestaat dat een misviering niet mag worden verstoord om iemand te arresteren. Ik betwijfel of er zo'n wet bestaat in Nederland.

knuppeltje
16-11-18, 19:35
Tja, de titel van het stukje spreekt over een 'misviering'. De term 'mis' komt uit de katholieke theologie. Protestanten zullen hun kerkdiensten nooit een 'misviering' noemen. De titel geeft dus al aan dat de auteur van het stukje niet weet waarover hij of zij het heeft. Verder stelt de auteur dat er blijkbaar een wet bestaat dat een misviering niet mag worden verstoord om iemand te arresteren. Ik betwijfel of er zo'n wet bestaat in Nederland.

Inderdaad, protestanten zullen het eerder over een 'dienst' hebben dan over een 'mis', maar ook katholieken hebben het vaak over een dienst in plaats van een mis.
Ook de aanduiding 'protestantse missionaris' is normaal in het spraakgebruik.

Volgens de Nederlandse wet is een kerk tijdens een godsdienstuitoefening (mis) ook een asiel voor vluchtelingen. Tijdens een mis mag de polite inderdaad niet binnenvallen om iemand te arresteren, behalve als de veiligheid van anderen in het geding is. Dat laatste is nu niet het geval, vandaar.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerkasiel

knuppeltje
20-11-18, 14:58
Waarom zoeken vluchtelingen, met name moslims, hun toevlucht juist in een kerk?

Ik weet het niet Gosseling. Maar in Armenië is zo'n 1.2 % van de bevolking Yezidi en de rest allemaal christelijk. Het zou dus kunnen dat het moslims zijn in die kerk, maar ik geloof er niets van.

Marsipulami
20-11-18, 18:32
Waarom zoeken vluchtelingen, met name moslims, hun toevlucht juist in een kerk?
Nooit gehoord van moskee-asiel. Zijn er moskeeen die mensen in nood opvangen?

Ik denk dat een politie-inval in een kerk meer weerstand oproept bij de publieke opinie dan een politie-inval in een moskee. Dus bieden moskeeën minder bescherming.

Verder is er nauwelijks tot geen wettelijke basis waarom de politie geen mensen zou mogen oppakken in een kerk (behalve de ongeschreven regel van goed fatsoen).

Als men naar een kerk gaat om niet opgepakt te worden, dan zou men beter gewoon thuis blijven. Een privé-woning is wettelijk beschermd en mag in tegenstelling tot een kerk (openbare plaats) niet zonder gerechtelijk bevel betreden worden door de politie. Illegaal verblijf wordt meestal als onvoldoende reden gezien om zo'n gerechtelijk bevel af te leveren.

Marsipulami
20-11-18, 18:50
Ik wil graag antwoord op de vraag waarom kerken mensen in nood onderdak en bescherming bieden en moskeeen juist niet. Zegt die vorm van naastenliefde iets over christenen en moslims?

Een aantal jaren geleden was kerkasiel heel populair en waren er in tal van kerken dergelijke acties aan de gang.

Maar om van kerkasiel te kunnen spreken zou men kunnen veronderstellen dat de acties doorgingen met instemming van de parochiepriester, kerkbestuur of de gelovigen. In veel gevallen was er echter sprake van kerkbezettingen in plaats van kerkasiel. Kerkgebouwen werden zonder enige vorm van toestemming of overleg bezet door mensen zonder papieren, groepen die vaak geïnfiltreerd en opgehitst werden door extreem linkse herrieschoppers. Regelmatig tot ongenoegen van de lokale geloofsgemeenschap.

knuppeltje
20-11-18, 18:55
Ik had het over kerkasiel in het algemeen. En in dat kader vroeg ik waarom vluchtelingen, met name moslims, juist hun toevlucht zoeken tot kerken en niet tot moskeeen. Het was een algemene vraag omdat kerk-asiel een fenomeen is en moskee-asiel helemaal niet. Ik wil graag antwoord op de vraag waarom kerken mensen in nood onderdak en bescherming bieden en moskeeen juist niet. Zegt die vorm van naastenliefde iets over christenen en moslims?

Nee Gosseling, dat betekent dat niet. Om de eenvoudige reden dat vrijheid van godsdienst in de grondwet ligt verankerd. Dat betekend dus dat moskeeën voor de wet gelijk zijn aan andere gebedshuizen.

Overigens gaat het hier wel om een protestantse kerk in een protestantse regio, en daarvan hebben ze in die regio's in elk dorp er minstens twee, maar vaak nog meer. Hebben we het niet eens over steden in die regio.
Voor hen is het dus heel makkelijk om genoeg dominees op te trommelen om een de klok rond rooster op te stellen. Ten minste als ze dat willen. Blijkbaar wel dus.

Ook de katholieken kerken zouden dat makkelijk kunnen doen, kerken genoeg, maar denk jij dat ze het doen?. Kloosters zijn daartoe al helemaal geschikt. Maar die doen dat al helemaal niet, zover ik weet.

Maar voor moskeeën ligt dat pietsje pietsje moeilijker, daarvan zijn er, vast tot uw groot genoegen, véél minder van. En om dan over lange tijd een zelfde rooster op te stellen kan heel moeilijk zijn, Gosseling.

Maar daarnaast heb ik hen met klem aangeraden om het niet te doen. Ik heb hen uitgelegd dat er dan op sommige fora door bepaalde xenofobe prikkers de pleuris uitbreekt, op een manier waarbij heel dat gedoe tegen tegenstanders van die racistische zwartepieten, totaal in het niet valt.
En daar zijn ze toch echt van geschrokken, Gosseling. Vandaar dus.

super ick
20-11-18, 19:55
Zoveelste topic waar de discussie doodgeslagen wordt door de morele kaart te trekken.

Rob is tot slecht verklaard, xenofoob en racist.

Bekritiseer het christendom en je bent seculier, bekritiseer de islam en je bent islamofoob.

Gewoonantwoord geven op een eenvoudige, voor de hand liggende vraag ho maar.