PDA

Bekijk Volledige Versie : Al Sisi over immigratie



super ick
02-01-19, 07:58
https://youtu.be/mAPfHeqKtC4

Marsipulami
02-01-19, 11:29
Verstandige man.

Selected
02-01-19, 12:49
Al-Sisi. De ene dictator maakt plaats voor de andere. Iedereen is blijkbaar vergeten hoe die man aan de macht is gekomen.

Het Westen heeft hem indirect in het zadel geholpen. Waar andere dictators met boycotten en sanctie´s te maken krijgen werdt Al-Sisi op de wenken bediend.

Westerse hypocrisie in optima forma.

Selected
02-01-19, 12:56
Jammer dat meneer Al-Sisi niet gehele waarheid spreekt. Kan ook niet anders als je vriendjes met bent aarstleugenaar Trump.

Hoe de regering van Al-Sisi omgaat met Syrische vluchtelingen. Zij jagen ze zelf naar Europa toe.

Lees,schrik en huiver;

¨Onrust Egypte drijft vluchtelingen naar Europa´

https://www.mo.be/artikel/onrust-egypte-drijft-syrische-vluchtelingen-naar-europa

´Egyptische behandeling van Syrische vluchtelingen is onaanvaardbaar´

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/de-egyptische-behandeling-van-vluchtelingen-is-onaanvaardbaar~b142ec5c/

´Amnesty International hekelt Egypte om vluchtelingen Syrie´

https://www.bndestem.nl/overig/amnesty-hekelt-egypte-om-vluchtelingen-syrie~a38215ac/


Etc etc etc etc etc.

Selected
02-01-19, 13:35
Al-Sisi; ´No. If you want to solve the problem,you should solve it in your own countries´.


Nou meneer al-sisi,voeg het daad bij het woord en los de problemen in je eigen land eens op.

Ibrah1234
02-01-19, 17:18
Walgelijke racist en xenofoob die Al Sisi. Zou hij 's avonds online een potje schaken met Wilders? :rolleyes:

Revisor
02-01-19, 19:16
Filmpje van Memri. Waarom zou een hardcore zionistische groep zulke video's vertalen en publiceren en etr beschikking stellen aan de westerse wereld? Ze willen denk ik voer geven aan xenofoben en extreem rechtse groepen vermoed ik.

Lachen met die Sisi. In Egypte blijven om daar de zaken te veranderen. Hoe dan? Op democratische wijze veranderingen in gang brengen is afgesloten. We hebben gezien wat Sisi met democratisch gekozen regeringen doet. Meer dan 1000 doodstraffen etc..

Wat blijft er dan nog over als je niet via democratische weg veranderingen in je land mag doorvoeren?

De ondemocratische wijze = via geweld en onwettige middelen. Maar dat is weer strafbaar. Die Egyptenaren en andere mensen die in dictaturen wonen zijn niet geweldadig.

Rest hun niets anders dan hun geluk en vrijheid elders te gaan zoeken.

Daarom zeg ik altijd, westerse landen kappen met het creeren en/of steunen van dictators, dan kunnen de mensen hun landen opbouwen en hoeven ze niet te migreren.

Oiseau
02-01-19, 19:40
Verstandige man.

dan heb jij geen verstand : deze moordenaar en onderdrukker van Moslims in eigen land wil zeggen dat hij alle ruimte wil hebben om kritische Moslims te elimineren. ( Moslims die zouden buiten zijn invloed de kans krijgen om zich te ontwikkelen/organiseren zijn een nachtmerrie voor zin onderdrukkingspraktijken ).

Een faro bij uitstek is hij die het volk wil reduceren tot slaven.. hij ziet gevaar in mensen met een identiteit en besef van cultuur : top van dictatuur dus.


hem verstandige man noemen zegt dat jij ook geen vrij mens bent en graag gedresseerd wil worden als dienaar ( waarom ben je zo bang eigenlijk dat mensen zichzelf mogen zijn ?)

je kan beter het klooster in en laat de mensheid die het heft in eigen handen wil nemen met rust!
( wie is je baas?)

Marsipulami
02-01-19, 22:01
dan heb jij geen verstand : deze moordenaar en onderdrukker van Moslims in eigen land wil zeggen dat hij alle ruimte wil hebben om kritische Moslims te elimineren. ( Moslims die zouden buiten zijn invloed de kans krijgen om zich te ontwikkelen/organiseren zijn een nachtmerrie voor zin onderdrukkingspraktijken ).

Een faro bij uitstek is hij die het volk wil reduceren tot slaven.. hij ziet gevaar in mensen met een identiteit en besef van cultuur : top van dictatuur dus.


hem verstandige man noemen zegt dat jij ook geen vrij mens bent en graag gedresseerd wil worden als dienaar ( waarom ben je zo bang eigenlijk dat mensen zichzelf mogen zijn ?)

je kan beter het klooster in en laat de mensheid die het heft in eigen handen wil nemen met rust!
( wie is je baas?)

Euhm, mijn opmerking betrof enkel het filmpje dat door Super Ick gepost werd.

Voor de rest heb ik geen fijn gevoel over de manier waarop hij aan de macht gekomen is (staatsgreep) en de manier waarop hij aan de macht wil blijven (onderdrukking tegenstand, doodstraf voor oppositieleden tegen zijn regime).

Je hebt verder gelijk. Ik ben geen volkomen vrij mens omdat mijn vrijheid wordt ingeperkt door de vrijheid van anderen. Daarnaast knabbelen ook waarden als verantwoordelijkheidszin en mededogen (t.a.v. andersdenkenden / andersgelovigen) aan mijn vrijheid. Absolute vrijheid bestaat enkel voor a-sociale mensen en zo iemand kan ik niet zijn.

Selected
03-01-19, 10:08
Walgelijke racist en xenofoob die Al Sisi. Zou hij 's avonds online een potje schaken met Wilders? :rolleyes:

Kwartetten met Trump,Wilders,Baudet en Al-Sisi.

super ick
03-01-19, 12:16
Euhm, mijn opmerking betrof enkel het filmpje dat door Super Ick gepost werd.

Voor de rest heb ik geen fijn gevoel over de manier waarop hij aan de macht gekomen is (staatsgreep) en de manier waarop hij aan de macht wil blijven (onderdrukking tegenstand, doodstraf voor oppositieleden tegen zijn regime).

Je hebt verder gelijk. Ik ben geen volkomen vrij mens omdat mijn vrijheid wordt ingeperkt door de vrijheid van anderen. Daarnaast knabbelen ook waarden als verantwoordelijkheidszin en mededogen (t.a.v. andersdenkenden / andersgelovigen) aan mijn vrijheid. Absolute vrijheid bestaat enkel voor a-sociale mensen en zo iemand kan ik niet zijn.

Daar kan je inderdaad je vraagtekens bijzetten. Het was Mubarak of de moslimbroeders werd mij verteld door Egyptenaren ter plaatse. Ik geloofde dat nooit tot de laatste verkiezingen.
De plannen van de moslimbroeders mogen er niet om. Die waren voornemens de democratie direct de nek om te draaien en een islamitische heilstaat te stichten. In dat kader gezien kan ik begrip hebben voor het ingrijpen maar ook voor de andere kant die daarmee benadeeld is. Beide kanten zijn onverdraagzaam naar elkaar toe.

Wat hij zegt spreekt mij wel aan. Deze meneer durft de hand in eigen boezem te steken. Dat vind ik wel apart daar het altijd de schuld is van anderen. Joden, de Amerikanen, alle ongelovigen, het westen, noem maar op.

Revisor
03-01-19, 18:54
Daar kan je inderdaad je vraagtekens bijzetten. Het was Mubarak of de moslimbroeders werd mij verteld door Egyptenaren ter plaatse. Ik geloofde dat nooit tot de laatste verkiezingen.
De plannen van de moslimbroeders mogen er niet om. Die waren voornemens de democratie direct de nek om te draaien en een islamitische heilstaat te stichten. In dat kader gezien kan ik begrip hebben voor het ingrijpen maar ook voor de andere kant die daarmee benadeeld is. Beide kanten zijn onverdraagzaam naar elkaar toe.

Wat hij zegt spreekt mij wel aan. Deze meneer durft de hand in eigen boezem te steken. Dat vind ik wel apart daar het altijd de schuld is van anderen. Joden, de Amerikanen, alle ongelovigen, het westen, noem maar op.


Vertel mij eens welke plannen zij hadden die er niet om logen om direct de democratie de nek om te draaien?

Revisor
05-01-19, 00:17
Egypt demands CBS should not air interview with President Sisi

In an interview with CBS show '60 Minutes', Abdel Fattah el-Sisi denies holding any political prisoners in Egypt.

15 hours ago

https://www.aljazeera.com/mritems/imagecache/mbdxxlarge/mritems/Images/2019/1/4/ec20f874bd5c441bb9c7f52e7cc9cfa0_18.jpg
Sisi came to power on the back of a popularly-backed military coup in 2013 [File: Anadolu Agency]

The Egyptian government has demanded that CBS should not air an interview with President Abdel Fattah el-Sisi that he gave to the US network's investigative news programme, "60 Minutes".

CBS said the information given by Sisi in the interview, such as denying the detention of political prisoners and admitting to closely cooperating with Israel, was "not the kind of news his government wanted broadcast".

"The 60 Minutes team was contacted by the Egyptian ambassador shortly after and told the interview could not be aired," the network said.

However, CBS said the segment, which they dubbed "The interview Egypt's government doesn't want on TV" will be aired on Sunday at 7pm Eastern Time (00:00 GMT).

Interviewed by Scott Pelley, Sisi denied having political prisoners and "prisoners of opinion" in prison.

"There are no political prisoners in Egypt," he said, his face shiny with sweat.

"We are trying to stand against extremists who impose their ideology on the people," he continued. "Now they are subject to a fair trial, and it may take years but we have to follow the law."

On political prisoners in Egypt

Sisi dismissed reports from international rights organisations such as Human Rights Watch that estimated Egypt has imprisoned as many as 60,000 political activists.

"I don't know where they [HRW] got that figure," he said.

The rights group had interviewed a former prisoner, relatives of detainees, and lawyers who had documented abusive conditions held in prisons, such as overcrowding, torture, sexual assault, and deaths in custody.

The most notorious of these prisons is the Tora maximum security jail, popularly known as "the Scorpion".

The Egyptian president also admitted that his army has been closely collaborating with Israel in the Sinai Peninsula against armed fighters.

"That is correct," he said. "We have a wide range of cooperation with the Israelis."

In recent years, various rights groups have highlighted Egypt's increasingly repressive policies against its own citizens, particularly its crackdown on freedom of expression.

"The security services have been ruthless in clamping down on any remaining political, social or even cultural independent spaces," Amnesty International's North Africa Campaigns Director Najia Bounaim said last year.

"These measures, more extreme than anything seen in former President Hosni Mubarak's repressive 30-year rule, have turned Egypt into an open-air prison for critics."

Sisi came to power on the back of a popularly-backed military coup in 2013 that deposed former President Mohamed Morsi, Egypt's first democratically elected leader.


https://www.aljazeera.com/news/2019/01/egypt-demands-cbs-air-interview-president-sisi-190104074434041.html

super ick
05-01-19, 10:55
Vertel mij eens welke plannen zij hadden die er niet om logen om direct de democratie de nek om te draaien?

Destijds is daar een hele discussie over geweest hier. Toen was het actueel. Zij waren voornemens de sharia in te voeren inclusief alles wat daarbij hoort.

Noem mij eens 1 land dat beter geworden is van meer islam? Overal waar die religie de overhand krijgt gaat het licht uit. Stokslagen, zweepslagen, amputaties, etc. En..........liefst in het openbaar met veel toeschouwers. Als een soort volksvermaak.

De theorie zou best aardig uit te leggen zijn hoor maar religie is helaas in de praktijk mensenwerk. De islamitische heilstaat bestaat alleen in de hoofden van moslims en nergens in de praktijk.

Revisor
05-01-19, 11:33
Destijds is daar een hele discussie over geweest hier. Toen was het actueel. Zij waren voornemens de sharia in te voeren inclusief alles wat daarbij hoort.

Noem mij eens 1 land dat beter geworden is van meer islam? Overal waar die religie de overhand krijgt gaat het licht uit. Stokslagen, zweepslagen, amputaties, etc. En..........liefst in het openbaar met veel toeschouwers. Als een soort volksvermaak.

De theorie zou best aardig uit te leggen zijn hoor maar religie is helaas in de praktijk mensenwerk. De islamitische heilstaat bestaat alleen in de hoofden van moslims en nergens in de praktijk.

Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je voert een stropopdiscussie met jezelf.

Geef een concreet antwoord op mijn vraag en onderbouw dat met bronnen aub.

super ick
06-01-19, 09:20
Je geeft geen antwoord op mijn vraag. Je voert een stropopdiscussie met jezelf.

Geef een concreet antwoord op mijn vraag en onderbouw dat met bronnen aub.

Sommige feiten zijn zo overduidelijk. Ik eis van jou ook geen onderbouwing dat water nat is.

Revisor
06-01-19, 12:22
Sommige feiten zijn zo overduidelijk. Ik eis van jou ook geen onderbouwing dat water nat is.

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Als de feiten zo duidelijk zijn die er niet om liegen dan zou het niet moeilijk voor je moeten zijn om die plannen voor mij te posten.

Als iemand aub zegt, dan is dat geen eisen stellen. Dat noemen we een vriendelijk verzoek.

Als je niet aan mijn verzoek kunt of wilt voldoen in een discussiefporum dan geeft dat te denken over de kwaliteit en waarheidsgehalte van je bewering.

super ick
08-01-19, 18:30
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Als de feiten zo duidelijk zijn die er niet om liegen dan zou het niet moeilijk voor je moeten zijn om die plannen voor mij te posten.

Als iemand aub zegt, dan is dat geen eisen stellen. Dat noemen we een vriendelijk verzoek.

Als je niet aan mijn verzoek kunt of wilt voldoen in een discussiefporum dan geeft dat te denken over de kwaliteit en waarheidsgehalte van je bewering.

Ik doe maar een filmpje anders wordt de bron weer in twijfel getrokken.

https://youtu.be/47i2-eOX6kE

Sharia, sharia, sharia.

Ibrah1234
08-01-19, 19:06
Ik doe maar een filmpje anders wordt de bron weer in twijfel getrokken.

Sharia, sharia, sharia.

En wij maken ons druk om van der Staaij. :rolleyes:

Revisor
08-01-19, 19:12
Ik doe maar een filmpje anders wordt de bron weer in twijfel getrokken.

https://youtu.be/47i2-eOX6kE

Sharia, sharia, sharia.


Ik hoor hem nergens zeggen dat ie de democratie wil afschaffen.

Sharia als rechtsbron gebruiken is niet hetzelfde als democratie afschaffen. Dat is niets raars, de meeste islamitische landen hanteren de sharia als rechtsbron.

mark61
08-01-19, 21:14
Ik doe maar een filmpje

Ja, een Memrifilmpje. Echt.

Verder wacht ik ook nog steeds op je concrete verslag van wat Morsi allemaal wel niet ging doen. Uit betrouwbare bron, niet de een of andere Israëlische of andere meuksite.

Persoonlijk vertrouwde ik hem ook niet, maar in werkelijkheid heeft hij nauwelijks wat gedaan / kunnen doen, dus weten we niet hoe het afgelopen was.

Zowel in Algerije als in Egypte zijn er staatsgrepen gepleegd om te voorkomen dat 'islamisten' überhaupt echt aan de macht kwamen. Wat stom is, want nou weet je nog niet wat ze ervan terecht hebben gebracht.

Tunesië is natuurlijk de positieve uitzondering. Daar zijn de 'islamisten' vrolijk in coalitie met andere partijen aan de macht gekomen.

Helaas is het er sociaal-economisch nog steeds een bende, en is Tunesië daarom hofleverancier van ISIS, maar op papier is het het meest geslaagde Arabische / islamitische land, in mijn nederige opinie.

super ick
09-01-19, 17:58
Ja, een Memrifilmpje. Echt.

Verder wacht ik ook nog steeds op je concrete verslag van wat Morsi allemaal wel niet ging doen. Uit betrouwbare bron, niet de een of andere Israëlische of andere meuksite.

Persoonlijk vertrouwde ik hem ook niet, maar in werkelijkheid heeft hij nauwelijks wat gedaan / kunnen doen, dus weten we niet hoe het afgelopen was.

Zowel in Algerije als in Egypte zijn er staatsgrepen gepleegd om te voorkomen dat 'islamisten' überhaupt echt aan de macht kwamen. Wat stom is, want nou weet je nog niet wat ze ervan terecht hebben gebracht.

Tunesië is natuurlijk de positieve uitzondering. Daar zijn de 'islamisten' vrolijk in coalitie met andere partijen aan de macht gekomen.

Helaas is het er sociaal-economisch nog steeds een bende, en is Tunesië daarom hofleverancier van ISIS, maar op papier is het het meest geslaagde Arabische / islamitische land, in mijn nederige opinie.

Ja, stom van mij. Sorry hoor.

Islamisten brengen overal vreugde, gezelligheid en democratie.
Nu deugd de bron van het filmpje weer niet?
Sinds wanneer ben jij voorstander van theologie of ben je dat alleen als het de islam betreft? Ik zie nergens lichtende voorbeelden van meer invloed van de 3 woestijngeloven.

Ik kan het interview niet terugvinden waarin Morsi aangeeft dat hij Egypte wil omvormen naar een land waarin bijvoorbeeld sluiers verplicht worden. Uiteindelijk tot de sharia met alles er op en eraan. Zweepslagen, stokslagen, amputaties, etc. Als termijn noemde hij toen vijf jaar.

mark61
10-01-19, 21:21
Ja, stom van mij. Sorry hoor.

Heel grappig. Behalve dat het niet 'stom´ is en je het expres doet. Je wilde beweren dat je niet weet wat Memri is? Of dat het er niet toe doet?

Dat haat ik aan jou. Eerst doen of je serieus bent, maar als je 'in de problemen' komt quasi-grappig gaan doen, eromheen lullen, over iets anders beginnen.

Donder toch op, respectloze zak.

mark61
10-01-19, 21:22
Je kan het niet vinden omdat het niet bestaat, behalve in jouw fantasie.

Ibrah1234
11-01-19, 00:02
Heel grappig. Behalve dat het niet 'stom´ is en je het expres doet. Je wilde beweren dat je niet weet wat Memri is? Of dat het er niet toe doet?

Dat haat ik aan jou. Eerst doen of je serieus bent, maar als je 'in de problemen' komt quasi-grappig gaan doen, eromheen lullen, over iets anders beginnen.

Donder toch op, respectloze zak.

Mijn hemel zeg. Je laat je weer eens van je beste kant zien. In een voor het publiek toegankelijke discussie had hij je nu precies waar hij je hebben wil. Je doorziet niet eens zijn kwinkslagen meer.

Dacht ook dat Memri (moet het nog Googelen) in eerste aanleg een afkorting betrof van Mnemonic seed :-)

koeskoesje
11-01-19, 12:41
echt typische van de eeuwige forumfascisten om hier fascisten te citeren.

super ick
11-01-19, 17:39
echt typische van de eeuwige forumfascisten om hier fascisten te citeren.

Je zou er beter aan doen je verwijten wat zorgvuldiger te kiezen.

super ick
11-01-19, 17:47
Heel grappig. Behalve dat het niet 'stom´ is en je het expres doet. Je wilde beweren dat je niet weet wat Memri is? Of dat het er niet toe doet?

Dat haat ik aan jou. Eerst doen of je serieus bent, maar als je 'in de problemen' komt quasi-grappig gaan doen, eromheen lullen, over iets anders beginnen.

Donder toch op, respectloze zak.

Iemand respectloos noemen en intussen uitschelden. Ook niet echt consequent.

Revisor
11-01-19, 17:48
Je zou er beter aan doen je verwijten wat zorgvuldiger te kiezen.

Dat geldt des te meer voor jou.

Je hebt je bewering nog steeds niet gestaafd met relevante bronnen.

H.P.Pas
13-01-19, 13:33
Sharia als rechtsbron gebruiken is niet hetzelfde als democratie afschaffen. Dat is niets raars, de meeste islamitische landen hanteren de sharia als rechtsbron.

Die landen zijn als regel ook geen democratiën.

https://de.wikipedia.org/wiki/Demokratieindex#/media/File:Democracy_Index_2012_green_and_red.svg

Revisor
13-01-19, 13:54
Die landen zijn als regel ook geen democratiën.

https://de.wikipedia.org/wiki/Demokratieindex#/media/File:Democracy_Index_2012_green_and_red.svg

Vind ik ook, maar dat komt niet door de sharia. Dat komt meer door westers ingrijpen.

H.P.Pas
13-01-19, 17:39
Dat komt meer door westers ingrijpen.

Zonder westers ingrijpen had, pakweg, Saoedie-Arabië zich spontaan tot democratie ontwikkeld, compleet met kiesrecht voor vrouwen, christenen, joden, sjiëten en atheïsten ?

Een avontuurlijke hypothese.

Revisor
13-01-19, 17:57
Zonder westers ingrijpen had, pakweg, Saoedie-Arabië zich spontaan tot democratie ontwikkeld, compleet met kiesrecht voor vrouwen, christenen, joden, sjiëten en atheïsten ?

Een avontuurlijke hypothese.

Saoedisch koninshuis is aan de macht gekomen door Engeland. Worden sindsdien met alle macht en wapens in het zadel gehouden door westerse landen. Daardoor kan de bevolking zich niet democratiseren.

Wie of wat onderdrukt wordt door het Saoedisch koningshuis intresseert het westen niet zoveel. Democratie evenmin.

Dat is precies hetzelfde in Egypte nu. Het intresseert het westen niet wie aan de macht is, als Israel en de westerse belangen maar gediend worden. Die worden beter gediend onder de staatsgreep van de seculiere legerleider Sisi dan onder de democratisch gekozen regering van Morsi.

Als Super ick

H.P.Pas
13-01-19, 18:27
Saoedisch koninshuis is aan de macht gekomen door Engeland.


Saoedie-Arabië is een geesteskind van Al Wahab.

Revisor
13-01-19, 19:04
Saoedie-Arabië is een geesteskind van Al Wahab.


https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Saud

knuppeltje
13-01-19, 22:03
Saoedie-Arabië is een geesteskind van Al Wahab.

Al zullen we nooit weten wat er zou zijn gebeurd als hij niet dat verdrag met ibn-Saoed over wederzijdse samenwerking had gesloten.

Wahab, een fel voorstander en prediker van de Hanbalistische school, vond dat er veel te veel Arabieren niet vroom genoeg waren - in ibn-Saoed wilde graag koning over heel Arabië worden. En daar gingen ze wat aan doen.

De staatsgodsdienst daar is dan ook nog steeds de Hanballistische school.

Misschien moeten we er ibn-Hanbal wel de schuld voor geven. (Geintje.)

mark61
16-01-19, 22:49
https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Saud

Lekkerrr smijten met linkjes https://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_ibn_Abd_al-Wahhab#Pact_with_Muhammad_bin_Saud

mark61
16-01-19, 22:53
Lekkerrr smijten met linkjes https://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_ibn_Abd_al-Wahhab#Pact_with_Muhammad_bin_Saud

Verder geef je geen antwoord op H.P. Pas' vraag. SA was van zijn levensdagen geen democratie etc. geworden, want dat was nooit de bedoeling van de twee heren / families.

In fact was het Osmaanse Rijk, waar de Hidjaz deel van uitmaakte, halverwege de 19e eeuw wel langzaam op weg naar een constitutionele democratie, maar door allerlei oorzaken kwam daar niet veel van terecht. Lees: o.a. eindeloze afscheidingsoorlogen / opstanden.

Selected
17-01-19, 05:27
In fact was het Osmaanse Rijk, waar de Hidjaz deel van uitmaakte, halverwege de 19e eeuw wel langzaam op weg naar een constitutionele democratie,

Onzin in optima forma. Osmaanse Rijk kwam in de verste verte nooit in de buurt van een democratie.

Die Sultans waren net zo gek op macht als de huidige leiders van de landen waar het osmaanse rijk heeft geregeerd.

Stop met liegen.