PDA

Bekijk Volledige Versie : Europeanen in de wereld



Olive Yao
01-02-19, 10:05
.
Europeanen in de wereld


“(...) This was exacerbated when European ‘civilisation’ was spread around the globe through cruelty and violence (especially) over the last 600 years of colonialism, although the roots of the infections go much further back.

As Europeans spread their toxicity around the world, they brought torture, genocide, carnage and suffering to the ends of the earth. Their cultural myths justified the horrors, such as the idea that indigenous people were animals (not humans), and therefore God had given us dominion over them. This was used to justify a multi-continent-wide genocide of tens of millions of people. The coming of the scientific era saw this intensify, as the world around us was increasingly seen as ‘dead’ matter — just sitting there waiting for us to exploit it and use it up. We’re now using it up faster than ever.

Euro-Americans violently imposed and taught dangerous delusions that they used to justify the exploitation and reinforced our dominance, while silencing worldviews that differed or challenged them. (...)”

bron (https://www.resilience.org/stories/2019-01-16/extinction-rebellion-isnt-about-the-climate/)


Mee eens.

Aanleiding voor deze topic: nu ff schrijven, ogenblikje ...

Olive Yao
01-02-19, 18:32
.
De holocaust van de oorspronkelijke volken van de Amerika's


:ninja: Op NU.nl staat een nieuwsartikel over de holocaust van de oorspronkelijke volken in de continenten die europeanen “de Amerika's” genoemd hebben, en effect daarvan op het klimaat.

Dit nieuwsartikel heette eerst:

Europese genocide op indianen had invloed op klimaat (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:ABeOqMdqGwcJ:https://www.nu.nl/wetenschap/5716065/europese-genocide-op-indianen-in-amerikas-had-invloed-op-klimaat.html+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl&client=firefox-b) (in cache)

“De Europese genocide op indianen in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika vanaf 1492 had een grote invloed op het klimaat. Uit nieuw onderzoek van The University College London blijkt dat het een van de redenen was voor de 'kleine ijstijd'.”

Vanochtend is de titel veranderd, het artikel heet nu:

Europese verdrijving van indianen had invloed op klimaat (https://www.nu.nl/wetenschap/5716065/europese-verdrijving-van-indianen-in-amerikas-had-invloed-op-klimaat.html)

“Het uitmoorden en verdrijven van indianen door Europese kolonisten in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika vanaf 1492 had een grote invloed op het klimaat. Uit nieuw onderzoek van The University College London blijkt dat het een van de redenen was voor de 'kleine ijstijd'.”

NU.nl blijft terecht wel van uitmoorden spreken. De site windt er geen doekjes om.

:ninja: Het gaat echter om de commentaren. Onder “Nujij” zie je een standaard verschijnsel bij onderwerpen als dit:

Weigeren om feiten onder ogen te zien. Afleidingsmanoeuvres, drogredenaties, goedpraten, het pogen te verontschuldigen.

Jacques spreekt van “de grote afname van de indianen”, een eufemisme. En Highway61 – type FvD-trol – komt met de afleidingsmanoeuvre “Er heeft helemaal geen genocide op indianen plaatsgevonden”, waarna het verder om dat woord gaat.

:ninja: Elementair gezegd,

oorzaak: europeanen kwamen naar de Amerika's
gevolg: oorspronkelijke volken stierven uit.

Europeanen zijn de oorzaak en zijn verantwoordelijk en aansprakelijk voor deze holocaust.

Zo is het, en afleidingsmanoeuvres, drogredenaties en goedpraten veranderen daar niets aan.

Zo pogen personages de holocaust te verontschuldigen met het argument dat de holocaust het gevolg was van ziektes die europeanen onder de leden hadden en verspreidden.

Weerlegging:

Ik dring onuitgenodigd jouw huis binnen en neem het in bezit. Dat is op zich al een misdaad.
Ik steek je huis “per ongeluk” in brand.
Ik ben aansprakelijk.

:ninja: De ziektes doen er niets aan af dat:

– Portugezen en spanjaarden maakten oorspronkelijke volken tot slaven.
– Op suikerplantages en vooral in zilver- en goudmijnen stierven zij als ratten.
– Engelsen hebben hen met opzet met pokken besmet.
– In noord-amerika trokken doodseskaders erop uit om oorspronkelijke bewoners uit te moorden.
– Witten roeiden kuddes bizons uit om mensen van hun voedsel te beroven.
– Het land is van de oorspronkelijke volken geroofd.

Olive Yao
01-02-19, 18:34
.
p. s.

Eigenlijk hebben Afrikanen nog geluk gehad. Als ze Oorspronkelijke Volken van de Amerika's waren geweest waren ze bijna allemaal uitgeroeid. Zij zijn er als slaven afgekomen.

En dat waren er maar 10 miljoen. Plus 10 miljoen doden onderweg, binnenlands en op zee. Plus de doden van binnenlandse oorlogen tussen stammen ten gevolge van de slavenhandel. Plus de economische ontwrichting. Plus de verzwakking van het continent. Plus de vernietiging van miljoenen Kongolezen. Plus de eeuwen van uitbuiting, heden groter en intensiever dan ooit in de geschiedenis van het heelal.
Eigenlijk hebben zij nog geluk gehad.

The_Grand_Wazoo
02-02-19, 09:24
Ik ben het er niet mee eens.
De gedachte die in de alinea's wordt uitgedragen is dat allerhande moreel verwerpelijke handelingen, verkrachting, genocide, onteigening, inherent zijn aan het 'Europese' wereldbeeld; dat expationisme en kolonialisme noodzakelijk voortvloeien uit de Europese cultuur.

Ik persoonlijk, twijfel aan het gegeven dat er een noodzakelijk verband is tussen de Europese culturele normen en waarden en de historische ontwikkeling: het is een contigentie.

Er is nog iets wat mij stoort in dergelijke analyses en dat is de suggestie alsof de samenlevingen die wreed werden verstoord door de Eurpeese expansie voor de confrontatie onschuldig en van alle smetten vrij waren: 'As Europeans spread their toxicity around the world, they brought torture, genocide, carnage and suffering to the ends of the earth.' Dat is aantoonbaar niet het geval. Ook die samenlevingen kenden een lange geschiedenis met een rijke onderlinge concurrentie strijd vol moord, plundering, verkrachting en genocide. Probeer eens een 'oorspronkelijke' inwoner van Nieuw Zeeland te spreken ... dat gaat niet want die zijn uitgeroeid door de Maori.

Dit hele verhaal is niet bedoeld om de 'Euopese' schuld onder het tapijt te vegen, maar om 'onzakelijke' analyses zoals hierboven, door te prikken.

Samir75017
02-02-19, 10:16
School books never mention(ed) that. Isn’t it true that black = bad and white = good ? Have we been lied to ?

The_Grand_Wazoo
02-02-19, 12:11
Nederlandse onderwijsmethodes hebben inmiddels weldegelijk de nodige pagina's gewijd aan de zwarte bladzijdes. Misschien zou je eens terug naar school moeten :-).

Laat onverlet dat er nog heel veel taboe's zijn. Het zal toch zeker nog zo'n vijftig jaar duren voordat eufmismes als 'politionele acties' het collectieve geheugen zijn gewist.

Revisor
02-02-19, 13:05
Genocide heeft nooit opgehouden het is gewoon door gegaan. Kijk alleen maar naar de westerse genocides op de derde wereld bevolking na de 2de wereld oorlog en de genocides die nog nu nog steeds doorgaan voor de grondstoffen en macht.

We zitten er midden in maar het afslachten gaat onverminderd door. Hoe kan het dat we dat niet inzien en/of gewoon toestaan?

Samir75017
02-02-19, 14:07
Nederlandse onderwijsmethodes hebben inmiddels weldegelijk de nodige pagina's gewijd aan de zwarte bladzijdes. Misschien zou je eens terug naar school moeten :-).

Laat onverlet dat er nog heel veel taboe's zijn. Het zal toch zeker nog zo'n vijftig jaar duren voordat eufmismes als 'politionele acties' het collectieve geheugen zijn gewist.

Jog on. There might have been a slight improvement over the past few years, but to date, textbooks still give a eurocentric and neocolonial view of history.

Ask any European pupil about WWII, or the benefits of slavery and colonization, they’ll fill in their sheet. Easily. Ask them for example about the Arab-Islamic influence and contribution to Europe, they’ll return a blank paper.

Revisor
02-02-19, 14:30
Slaat helemaal nergens op. Wat hieruit spreekt is je minachting voor het westen, de westerse cultuur en alle westerse burgers. Ik heb de vraag al zo vaak gesteld: wat doe je nog in het westen? Ik kan er werkelijk niet bij hoe je zo opportunistisch kunt zijn. Heb je dan helemaal geen principes of zo? Dan vind ik het ook laf niet gewoon hardop te zeggen dat je het westen haat. Ik kom er ook gewoon voor uit dat ik grondig de pest heb aan religie, in het bijzonder de islam. En daarmee onvermijdelijk ook aan moslims. Daarom zou ik ook nooit in een land als Pakistan of Iran gaan wonen. Ik moet niets hebben van de islamitische cultuur. Maar jij hebt er geen moeite mee in een westers land te wonen en gelijkertijd onafgebroken datzelfde westen van alles te beschuldigen en te haten. Ik vind dat helemaal niet consequent. Je staat voor in de rij om naar anderen te wijzen over discriminatie, maar zelf kruip je weg in je niet-westerse hokje. Die vinger wijst ook naar jou. Binnen het kader van jouw eigen kijk op het westen verkoop je gewoon doodleuk brood aan de moordenaars van je bloedeigen broeders. Hoe hypocriet kun je zijn.



Dit is zo ongelooflijk dom. Ook al besta ik niet, de kritiek op de tekortkomingen/misdaden gaat daarmee niet weg.

Kritiek is de kern van vooruitgang.

Weet jij wel dat kritisch zijn de kern is van de voorsprong van het Westen? Althans dat zeggen ze van zich zelf. En ik vind dat het Westen daar gelijk in heeft.

Het komt denk ik meer door jouw eigen houding dat je zo denkt over mij. Jij kunt inhoudelijke kritiek niet los zien van mijn etniciteit.

Kijk bijvoorbeeld deze topic. Deze gaat over de misaden van het westen. Ik ben ook belanghebbende hierin. Ik word ook geraakt door de invloedssfeer van het westen. Ik wil dat de imperfecties gecorrigeerd worden. Dat doe ik op vreedzame kritische inhoudelijke wijze.

Waarom mag ik geen kritiek hebben? Zie jij mij niet als belanghebbende?

Waarom mag jij wel kritiek hebben op westerse aangelegenheden en politieke systeem, terwijl je niet eens in het Westen woont?


https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/392011-democratie-zeer-gebrekkig-post5633408.html#post5633408

Ibrah1234
02-02-19, 14:31
Nederlandse onderwijsmethodes hebben inmiddels weldegelijk de nodige pagina's gewijd aan de zwarte bladzijdes. Misschien zou je eens terug naar school moeten :-).

Laat onverlet dat er nog heel veel taboe's zijn. Het zal toch zeker nog zo'n vijftig jaar duren voordat eufmismes als 'politionele acties' het collectieve geheugen zijn gewist.

Daar wordt verschillend over gedacht. Als we hadden doorgezet en Luns had zich niets van de amerikanen aangetrokken hadden de Molukkers nu zelfbeschikking gehad alsmede een autonome staat en zouden de christelijke Molukkers niet met duizenden zijn afgeslacht de afgelopen decennia.

We hebben nog steeds een ereschuld t.o.v. het Molukse volk.

Kan me nog heugen dat tijdens mijn opleiding militaire dienst in Amersfoort een pantservoertuig voor de kazerne stond waarin, naar ik meen Westerling maar ik kan me vergissen, onder vijandelijk vuur tijdens de Atjeh oorlog de vijandelijke stellingen werd binnengereden. Een eerbetoon.

Kortom, het maar net wie je het vraagt.

The_Grand_Wazoo
02-02-19, 15:04
Aan wie je wat vraagt? Er was geen sprake van een vraag.

De politionele acties hadden niets, nada, geen ene reet, met het zelfbeschikkingsrecht van de Molukkers te maken, maar met de wens van Nederland om haar kolonien niet te verliezen. '
Als we ... en als Luns ...', onzin, Dat waren helemaal geen opties. De enige manier waarop NL Indie had kunnen houden was met grof koloniaal geweld.

De Atjeh oorlog, een volstrekt zinloze massaslachting. Daar zijn de historici het inmiddels wel over eens. Overigens een halve eeuw voor de politionele acties. Vandaar mijn opmerking: het duurt nog vijftig jaar voordat wij ook zo eerlijk over die politionele acties durven te wezen.

De politionele acties: Nederland had net 5 jaar bezetting achter de rug en wist niet hoe snel ze zich zelf weer als bezetter moest manifesteren. En de afgelopen vijf jaar was een en ander bijgeleerd van SS en Gestapo. Dat werd mooi in praktijk gebracht, in ons Indie, waar iets moois werd verricht, voor mensen die dat niet wilden.

De ere schuld aan Oost Timor ... ooit wel eens afgevraagd door welke historische ontwikkeling het is dat de Indonesiers meenden dat de Molukken onderdeel was van Inodnesie? Als ik jou zo lees, denk ik niet dat je dat hebt afgevraagd. De reden is doordat Nederland die 'eenheid' heeft gecreerd. De ereschuld van Nederland aan de Molukken is in dat licht nog iets groter.

Ibrah1234
02-02-19, 15:20
De Atjeh oorlog, een volstrekt zinloze massaslachting. Daar zijn de historici het inmiddels wel over eens. Overigens een halve eeuw voor de politionele acties. Vandaar mijn opmerking: het duurt nog vijftig jaar voordat wij ook zo eerlijk over die politionele acties durven te wezen.

Natuurlijk heb je daar gelijk in. Maar ik kwam vroeger nog wel eens bij Molukkers over de vloer en die oud-Knillers hadden hun scheepskoffer meestal niet eens uitgepakt. Nog steeds wachtend op de terugkeer naar een vrij Molukken (RMS). Tsja, dat kon slechts met interventie van Nederland in hun ogen.

Steevast hing er een staatsieportret van HM Juliana aan de wand. Trouw en loyaal tot op het bot. Kan me er eerlijk gezegd wel iets bij voorstellen.

Revisor
02-02-19, 21:59
Europese genocide op inheemse Amerikanen leidde kleine ijstijd in

https://joop.bnnvara.nl/content/uploads/2019/02/John_Vanderlyn_-_Columbus_Landing_at_Guanahani_1492_-_WGA24269.jpg

Nadat Europese kolonisten in de Amerika’s arriveerden, hebben ze daar zo’n slachtpartij onder de oorspronkelijke bewoners aangericht, dat klimaatverandering het gevolg was. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van University College London (UCL).

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0277379118307261#!

Zo’n 56 miljoen oorspronkelijke inwoners van Zuid-, Midden- en Noord-Amerika vonden de dood in de eerste honderd jaar nadat de eerste Europese kolonisten er voet aan wal zetten. Zij werden vermoord, of vielen ten prooi aan door de Europeanen meegebrachte ziektes waartegen zij niet bestand waren. Die immense afslachting zorgde ervoor dat enorme stukken landbouwgrond doelloos achterbleven, waardoor herbebossing plaats kon vinden. De plotselinge toename van bomen en andere plantgroei met een omvang zo groot als Frankrijk, zorgde voor een massale afname van koolstofdioxide (CO2) in de atmosfeer. Columbus zette voet aan wal in 1492 en in 1610 kon men spreken van een kleine ijstijd. De wetenschappers toonden aan dat slechts een kleine verandering in de temperatuur, een tiende van een graad in de 17de eeuw, voor koudere winters en zomers en mislukte oogsten zorgden.

Voor deze tijd waren de CO2-waarden en het klimaat min of meer stabiel, zegt hoogleraar geografie aan UCL Mark Maslin. Hij is een van de onderzoekers: ‘Dit is de eerste keer dat we een echte verandering zien in de broeikasgassen.’ Voor de uitkomst van dit onderzoek werd aangenomen dat de temperatuurverandering rond het jaar 1600 een natuurlijke oorzaak had. Door archeologisch bewijs, historische data en koolstofdateringen uit het poolgebied te combineren, is nu vastgesteld dat de herbebossing als direct gevolg van de Europese moordpartijen een cruciale rol heeft gespeeld in de klimaatverandering: ‘We hebben eindelijk alle feiten op een rij kunnen zetten en nu zien we dat de kleine ijstijd zo intens is geweest door de genocide op miljoen mensen.’

De uitkomst van het onderzoek gaat verder dan slechts verklaren wat de kleine ijstijd veroorzaakte. Ook blijkt dat de dood van miljoenen inheemse Amerikanen bijzonder lucratief voor de Europese economieën was. Gestolen grondstoffen en voedsel dat massaal vanuit de Amerika’s naar Europa werd verscheept, zorgde ervoor dat in Europa men minder tijd en geld hoefde te besteden aan landbouw en zich meer op andere industrieën kon richten. Maslin: ‘De ontvolking van de Amerika’s heeft bijgedragen aan de werelddominantie van Europa. Het heeft de weg vrijgemaakt voor de industriële revolutie waarna Europeanen zijn blijven overheersen.’

Bron: CNN / Beeld: Aankomst Columbus in Guanahani, 1492


https://joop.bnnvara.nl/nieuws/europese-genocide-op-inheemse-amerikanen-leidde-kleine-ijstijd-in

knuppeltje
03-02-19, 08:41
Die kleine ijstijd zou al een paar eeuwen voor Columbus zijn begonnen. Hoe dan die genocide die ijstijd in gang kan hebben gezet is mij een raadsel.

https://www.scientias.nl/vulkanen-verantwoordelijk-voor-kleine-ijstijd/

Ibrah1234
03-02-19, 12:40
Die kleine ijstijd zou al een paar eeuwen voor Columbus zijn begonnen. Hoe dan die genocide die ijstijd in gang kan hebben gezet is mij een raadsel.

https://www.scientias.nl/vulkanen-verantwoordelijk-voor-kleine-ijstijd/

De kleine ijstijd begon toch na de middeleeuwen? Getuige de Hollandse meesters met wintertaferelen waarbij de Zuiderzee was dichtgevroren, de Rijn et cetera. Vandaar mijn eerdere leus dat klimaat een soort conjunctuur kent. We zitten sinds de 18e eeuw weer in een relatief warmere periode.

The_Grand_Wazoo
03-02-19, 12:46
Op een of andere manier komt mij dit ook niet heel geloofwaardig over.
Als primaire factor wordt de toename van het aantal bossen opgevoerd, maar dat is een relatief langzame ontwikkeling.
Het gaat weluswaar om een heleboel mensen die in relatief korte tijd wegvallen, maar dan zou je ook de invloeden van de pest moeten kunnen terug vinden (voor Azie, Midden Oosten en Europa worden significante afnames van de bevolking en afname van het landbouw areaal beschreven.), de Spaanse griep en nog zo wat crises.
Maar, toegeven, ik heb de onderliggende data niet bekeken.

knuppeltje
03-02-19, 14:25
De kleine ijstijd begon toch na de middeleeuwen? Getuige de Hollandse meesters met wintertaferelen waarbij de Zuiderzee was dichtgevroren, de Rijn et cetera. Vandaar mijn eerdere leus dat klimaat een soort conjunctuur kent. We zitten sinds de 18e eeuw weer in een relatief warmere periode.

Heb je wel gelezen wat er onder die link staat? En dat die schilders winterse taferelen schilderden zegt niets over de kleine ijstijd. Nu is het in Amerika extreem koud. Ook daar kunnen ze nu volop winterse taferelen schilderen, ondanks de opwarming van de aarde.
Bovendien wordt aangenomen dat die kleine ijstijd tot in de negentiende eeuw duurde, en niet tot in de achttiende eeuw.

In Australië was het afgelopen week extreem warm.

knuppeltje
03-02-19, 14:34
Op een of andere manier komt mij dit ook niet heel geloofwaardig over.
Als primaire factor wordt de toename van het aantal bossen opgevoerd, maar dat is een relatief langzame ontwikkeling.
Het gaat weluswaar om een heleboel mensen die in relatief korte tijd wegvallen, maar dan zou je ook de invloeden van de pest moeten kunnen terug vinden (voor Azie, Midden Oosten en Europa worden significante afnames van de bevolking en afname van het landbouw areaal beschreven.), de Spaanse griep en nog zo wat crises.
Maar, toegeven, ik heb de onderliggende data niet bekeken.

Men is het er volgens mij nog steeds niet over eens of er in Amerika meer natives door het geweld van de kolonisten om het leven kwamen - dan door de voor hen vreemde ziektekiemen die de kolonisten met zich meebrachten.

Dat beiden er stevig inhakten, daarover bestaat geen twijfel.

Maar anderzijds, brachten de Europeanen vanuit Zuid-Amerika weer de syfilis mee naar huis, en daar viel ook niet mee te spotten. Toch een kleine vorm van gerechtigheid. Oké, eigenlijk een beetje te klein.

Revisor
04-02-19, 06:25
Kleine IJstijd mede veroorzaakt door komst Europeanen naar Amerika

Donderdag, 17:51 Aangepast Donderdag, 18:55 Buitenland

https://nos.nl/data/image/2019/01/31/528289/xxl.jpg
Winterlandschap met schaatsers van Hendrick Avercamp (1608) Creative Commons

De kolonisering van de beide Amerika's door de Europeanen is volgens Britse onderzoekers een van de oorzaken geweest van de zogenoemde Kleine IJstijd: de periode tussen grofweg 1450 en 1850, toen de gemiddelde temperatuur op aarde iets lager was dan daarvoor en daarna. De Kleine IJstijd ging in Europa met strenge winters gepaard, die door Hollandse meesters in de Gouden Eeuw zijn vastgelegd.

Na de reis van Columbus in 1492 leidde de komst van Europeanen tot een massale sterfte onder indianen. Onderzoekers van University College in Londen schrijven op de wetenschapwebsite Quaternary Science Reviews dat naar schatting 55 miljoen oorspronkelijke bewoners van het continent stierven aan de gevolgen van oorlog, dwangarbeid, economische malaise en vooral ziekten die door de Europeanen waren meegebracht.

[b]56 miljoen hectare[b]

Het gevolg was dat met name in Zuid- en Midden-Amerika 56 miljoen hectare landbouwgrond in woeste grond veranderde, een oppervlakte die ongeveer gelijk is aan Frankrijk. De onderzoekers berekenden dat de bomen en planten daarop genoeg CO2 opnamen om de temperatuur wereldwijd één of twee tiende graden te laten dalen.

De onderzoekers weten zich gesteund door monsters van ijs die op de Zuidpool zijn genomen. In die monsters zitten luchtbellen uit de tijd dat dat het ijs ontstond. Uit analyse van de luchtbellen is gebleken dat er in die periode inderdaad minder CO2 in de lucht zat dan daarvoor en daarna.

Het verdwijnen van landbouwgrond in Noord- en Zuid-Amerika was maar een van de oorzaken van de temperatuurdaling. Ook veranderingen van zeestromen, uitbarstingen van vulkanen en verminderde zonactiviteit hebben een rol gespeeld.


https://nos.nl/artikel/2269941-kleine-ijstijd-mede-veroorzaakt-door-komst-europeanen-naar-amerika.html

Revisor
04-02-19, 06:32
Vooruitgang?

Het gaat jou in deze topic uitsluitend over in het verleden gepleegde misdaden die reeds erkend zijn maar waarvoor wij geen schuld hebben. Misdaden waarvan jij geen slachtoffer bent en wij geen dader zijn. Jouw kritiek heeft geen ander doel dan de ander beschadigen en zwart maken. Je hebt net zo goed een sterk wij-en-zij-gevoel. Jij ,de rechtvaardige, en wij, het kwaad. Evenwel wil je maar wat graag deelnemen aan de westerse welvaart opgebouwd door een bevolking en cultuur die jij zo diep minacht.

Ontwikkeling is het gevolg van creativiteit, van fouten verbeteren en hard werken.

Jij hebt geen kritiek op maar een totale minachting voor het westen. Je verspreidt naast bewezen feiten over een zwart verleden ook leugens en vergroot je kleine zaken uit buiten proporties.

"Genocide heeft nooit opgehouden het is gewoon door gegaan. (...) We zitten er midden in maar het afslachten gaat onverminderd door. Hoe kan het dat we dat niet inzien en/of gewoon toestaan?"

Toestaan??? Het westen, Nederland kent geen slavernij meer. Ook pleegt Nederland geen genocide. We staan ook niets toe. Als misdadige zaken elders in de wereld gebeuren hebben die niet onze toestemming en al helemaal niet onze steun.



Jij wordt niet geraakt door niet bestaande genocide en slavernij van het westen, maar door een cultuur van orde, netheid, welvaart en sociale voorzieningen. Gewoon onbeschoft om zo te keer te gaan en in de rol van slachtoffer te kruipen. Wees eens tevreden met wat je hebt. Je mag in je handen vouwen dat nederland zo tolerant is jegens de islam en moslims. De komst van deze ideologisch homofobe (eufemisme) cultuur en religie had en heeft geen enkel positief gevolg voor onze morele ontwikkeling. De islam is als moreel baken volstrekt overbodig. We zijn beter af zonder religie.

Welk "belang"? Jouw overtuiging opdringen aan anderen? Wat is de toegevoegde waarde van aanzetten tot haat tegen het westen? Dat is geen vooruitgang.

Wat jij stelt is geen kritiek maar overdrijven, uitvergroten, verdraaien en glashard liegen. Aanzetten tot haat is wat jij hier doet. Er is helemaal geen sprake van slavernij of genocide door het westen en Nederland. Daar ging het namelijk over in deze topic. Dus "we" zitten er niet "midden in", zoals jij stelt. Dus ben jij ook geen slachtoffer.

Kritiek hebben mag je, aanzetten tot haat middels het verspreiden van leugens is iets anders.


Jij bent te dom om mij te begrijpen en ik heb de wil niet meer om je meer uit te leggen.

super ick
04-02-19, 08:12
Tja, ik voel geen enkele vorm van schuld voor iets dat 300 geleden is gedaan door Nederlanders. Europese schuld, zoals ik hier lees, kan ik me al helemaal niets bij voorstellen.

Is het realistisch om te denken dat de Portugezen destijds rechtsomkeer hadden gemaakt onder het motto: O hier woont al iemand? Hoe ging dat in die tijd?

Anno 2019, hier vanuit mijn luie stoel keur ik het natuurlijk ook af. Er was niets van ons bij, simpel.

Interim
04-02-19, 13:28
Europese genocide op inheemse Amerikanen leidde kleine ijstijd in
https://www.mupload.nl/img/jiqoweyuj.jpg

Interim
04-02-19, 14:29
Jij wordt niet geraakt door niet bestaande genocide en slavernij van het westen, maar door een cultuur van orde, netheid, welvaart en sociale voorzieningen. Gewoon onbeschoft om zo te keer te gaan en in de rol van slachtoffer te kruipen. Wees eens tevreden met wat je hebt. Je mag in je handen vouwen dat nederland zo tolerant is jegens de islam en moslims. De komst van deze ideologisch homofobe (eufemisme) cultuur en religie had en heeft geen enkel positief gevolg voor onze morele ontwikkeling. De islam is als moreel baken volstrekt overbodig. We zijn beter af zonder religie.

Welk "belang"? Jouw overtuiging opdringen aan anderen? Wat is de toegevoegde waarde van aanzetten tot haat tegen het westen? Dat is geen vooruitgang.

Wat jij stelt is geen kritiek maar overdrijven, uitvergroten, verdraaien en glashard liegen. Aanzetten tot haat is wat jij hier doet. Er is helemaal geen sprake van slavernij of genocide door het westen en Nederland. Daar ging het namelijk over in deze topic. Dus "we" zitten er niet "midden in", zoals jij stelt. Dus ben jij ook geen slachtoffer.

Kritiek hebben mag je, aanzetten tot haat middels het verspreiden van leugens is iets anders.
Nogmaals


Homo's heb ik geen problemen mee, flikkers wel.
Nogmaals

Klik: Jij bent de Linkse Kerk's perfecte useful idiot. (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/397888-nashvilleverklaring-ondertekend-nederland-post5644979.html#post5644979)

Conclusie

R. Gosseling geen homo → (gereformeerde) flikker:

o p t y f e n

Interim
04-02-19, 14:31
https://www.mupload.nl/img/52brju.jpg
Scramble for Africa: How the African continent became divided (http://originalpeople.org/scramble-for-africa-par/)

super ick
04-02-19, 16:41
http://originalpeople.org/wp-content/uploads/2014/02/africa2partition.gif



Scramble for Africa: How the African continent became divided (http://originalpeople.org/scramble-for-africa-par/)

Hoe lang blijven we nog in de slachtofferrol zitten mbt Afrika? Het wordt daar pas wat als ze eens stoppen met de blankman overal de schuld van te geven, gezamenlijk de schouders er onder te zetten ipv elkaar de hersens in te slaan en hun eigen corruptie eens aanpakken.

Die moffen hadden hun land in 25 jaar uit de as getrokken. IN Afrika zijn ze al 200 jaar vruchteloos bezig.

Dat ene 'independent' land op je kaartje, is dat nu beter af dan de rest?

Interim
05-02-19, 08:06
Hoe lang blijven we nog in de slachtofferrol zitten mbt Afrika? Het wordt daar pas wat als ze eens stoppen met de blankman overal de schuld van te geven, gezamenlijk de schouders er onder te zetten ipv elkaar de hersens in te slaan en hun eigen corruptie eens aanpakken.

Die moffen hadden hun land in 25 jaar uit de as getrokken. IN Afrika zijn ze al 200 jaar vruchteloos bezig.

Dat ene 'independent' land op je kaartje, is dat nu beter af dan de rest?
Gezien je vraagstelling heb je niets van het artikel gelezen.

200 jaar geleden was het 1819.

Interim
05-02-19, 08:08
https://www.youtube.com/watch?v=NIznpQnb7IA














Christen-migranten: 'God stuurt ons om een zegen te zijn voor dit land' | Nieuwsuur (https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2263684-christen-migranten-god-stuurt-ons-om-een-zegen-te-zijn-voor-dit-land.html)

Interim
05-02-19, 21:54
Irrelevant, dat ben je.
:haha:

Interim
05-02-19, 21:57
https://www.mupload.nl/img/jzyscr0fq7314.jpg



















Klik voor: Imperialism (https://t.co/ufzCGG3Dja)















Klik voor bijbehorend bestand: 2617973.ppt (https://drive.google.com/drive/folders/1VaqNnHmvSC_jAMoN8gJ0xpci-ImdLr9J)

Samir75017
06-02-19, 09:55
https://www.mupload.nl/img/52brju.jpg
Scramble for Africa: How the African continent became divided (http://originalpeople.org/scramble-for-africa-par/)

This map made me think of rats sharing a biscuit.

knuppeltje
06-02-19, 12:02
This map made me think of rats sharing a biscuit.

Wat zelfs eigenlijk al veel eerder begon en nog een goeie halve eeuw langer duurde.

Revisor
06-02-19, 19:16
Wat zelfs eigenlijk al veel eerder begon en nog een goeie halve eeuw langer duurde.

En nog steeds voortduurt.

super ick
06-02-19, 19:22
En de Joden? Die mis ik in dit verhaal. Hebben zij er geen schuld aan? Zitten zij er niet achter?

Revisor
06-02-19, 20:30
En de Joden? Die mis ik in dit verhaal. Hebben zij er geen schuld aan? Zitten zij er niet achter?

Het is juister om het te hebben over zionisten. Zie in dit verband langdurigste openlucht gevangenis Palestina. Zonder Europeanen konden de onderdrukkingen en oorlogsmisdaden niet plaatsvinden en door blijven gaan.

Interim
06-02-19, 21:22
Het is juister om het te hebben over zionisten. Zie in dit verband langdurigste openlucht gevangenis Palestina. Zonder Europeanen konden de onderdrukkingen en oorlogsmisdaden niet plaatsvinden en door blijven gaan.

https://www.mupload.nl/img/j3tfm8y86.gif

knuppeltje
07-02-19, 08:52
En nog steeds voortduurt.

Mwa, die halve eeuw sloeg op het koloniale tijdperk. Dat daarna de de invloed op Afrika niet stopte, is wel duidelijk.

Hoe dan ook is de bewering dat Afrika al 200 jaar de kans heeft gehad om orde op zake te stellen totale nonsens.

super ick
07-02-19, 09:13
Het is juister om het te hebben over zionisten.

O Ja, dat is tegenwoordig de manier om jodenhaat salonfähig te maken. Helemaal vergeten.

super ick
07-02-19, 09:16
Mwa, die halve eeuw sloeg op het koloniale tijdperk. Dat daarna de de invloed op Afrika niet stopte, is wel duidelijk.

Hoe dan ook is de bewering dat Afrika al 200 jaar de kans heeft gehad om orde op zake te stellen totale nonsens.

O Ja, dat is waar. De boze blanke man heeft daar alleen maar in dwars gezeten. De arme Afrikaantjes zelf was uiteraard niets te verwijten want voor de blankmannen daar verschenen was alles koek en ei. Was Afrika 1 groot walhalla.

knuppeltje
07-02-19, 11:34
O Ja, dat is waar. De boze blanke man heeft daar alleen maar in dwars gezeten. De arme Afrikaantjes zelf was uiteraard niets te verwijten want voor de blankmannen daar verschenen was alles koek en ei. Was Afrika 1 groot walhalla.

Of die blanke mannen allemaal boos waren tijdens die koloniale periode, weet ik niet. Wei neem ik aan dat er toen heel veel boze zwarte mannen waren, ik zeker ook veel boze zwarte vrouwen.

Ibrah1234
07-02-19, 13:37
Of die blanke mannen allemaal boos waren tijdens die koloniale periode, weet ik niet. Wei neem ik aan dat er toen heel veel boze zwarte mannen waren, ik zeker ook veel boze zwarte vrouwen.

Het is maar wie je het vraagt. Toen Suriname onafhankelijk werd liep het halve land leeg richting Nederland (vooral Hindoestanen en Javanen) welke geen enkel vertrouwen hadden in politiek zelfbestuur. Het werd ook al snel één grote klerezooi in Suriname.

Bijna de helft van alle Surinamers woont nu in Nederland.

Interim
07-02-19, 23:32
O Ja, dat is tegenwoordig de manier om jodenhaat salonfähig te maken. Helemaal vergeten.
Als jij denkt in dit soort cliché's zal je carrière inde V.S. (bericht #30 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/397888-nashvilleverklaring-ondertekend-nederland-post5642685.html#post5642685)) een gegarandeerd debacle worden!

Zionisme is neoliberaal judaïsme = zionisme is joods neoliberalisme (c.q. oxymoron in tweevoud).



Ons van wij tegen jullie. Waarom dat gezeik over racisme? Je bent niet anders of beter dan Wilders.

Een incorrecte constatering.

Een correcte constatering: Rob Gosseling is niet anders of beter dan Wilders en/of Daesh (jullie zijn helemaal niets!).

khattabi_bilal
08-02-19, 01:51
Bij zo'n NLD muntje stond dat de EU uit de tachtigjarig oorlog is ontstaan. Dit zou een geloofsoorlog zijn geweest.

Interim
08-02-19, 09:55
Beetje stoken en treiteren. Irrelevant dus.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Authoritarian_Personality


Klagen over uitgesloten worden, maar ondertussen wel willen profiteren van dát wat men minacht en haat: hét westen. Jullie vreten je pens vol in het westen. Iedereen die blijft hangen om de welvaart moet zijn bek houden over het foute westen.
https://cip.nl/

Interim
08-02-19, 09:57
Bij zo'n NLD muntje stond dat de EU uit de tachtigjarig oorlog is ontstaan. Dit zou een geloofsoorlog zijn geweest.
De overwinnaars schrijven de geschiedenis!


https://www.mupload.nl/img/jbe2l6blurj3o.jpg

Tony Blair and George Bush to be awarded Nobel Peace Prize over Syria

Source (http://www.panarabiaenquirer.com/wordpress/tony-blair-and-george-bush-to-be-awarded-nobel-peace-prize-over-syria/)

Warning → Satire

super ick
08-02-19, 14:23
Of die blanke mannen allemaal boos waren tijdens die koloniale periode, weet ik niet. Wei neem ik aan dat er toen heel veel boze zwarte mannen waren, ik zeker ook veel boze zwarte vrouwen.

Die zijn er nu ook.

super ick
08-02-19, 14:26
Als jij denkt in dit soort cliché's zal je carrière inde V.S. (bericht #30 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/397888-nashvilleverklaring-ondertekend-nederland-post5642685.html#post5642685)) een gegarandeerd debacle worden.

Bedankt voor het advies.

Vertel, wat heb jij bereikt in je leven? Behalve hier het geweten spelen? Heb je ooit zelfstandig 1 cent in een ander land verdient?

Interim
09-02-19, 11:17
Bedankt voor het advies.

Vertel, wat heb jij bereikt in je leven? Behalve hier het geweten spelen? Heb je ooit zelfstandig 1 cent in een ander land verdient?
Guilty until proven innocent. Het basisprincipe van etnisch profileren. Kom je overigens niet ver mee in Anglosaksische samenlevingen.


Al die boze marokkanen die kankeren op het kapitalisme en het westen doen geen ene moer om het in hun ogen grote onrecht te bestrijden. Nemen geld aan van mensen die zij slavenhandelaren noemen hebben dure merkkleding en rijden in protserige auto's rond. Ze zouden als het mogelijk was nog de gouden tanten verkopen van vergaste joden. Totaal geen principes. Blijven maar plakken in het land dat ze haten en verachten. En dan nog een deel wat leunt op een uitkering. Totaal onbeschoft om zo te keer te gaan tegen een volk en land waar ze het stiekem heel erg naar hun zin hebben. Verwend kudtvolk. Hoe meer ik zulke haatbagger lees van namaaknederlanders hoe blijer ik ben dat ik niet meer tegen hun rotbek hoef aan te kijken op straat.
Die Europeanen toch!

The_Grand_Wazoo
10-02-19, 13:24
Een wat warrig verhaal en door het gebruik van termen als 'bruine smoel' eenvoudigweg onsmakelijk.

The_Grand_Wazoo
10-02-19, 17:18
Ik reageer zeker wel selectief verontwaardigd; je hoort mij niet over de inhoud, maar over de vorm, die dusdanig is gekozen, dat ik de inhoud niet hoef.

Joesoef
10-02-19, 17:58
Tja selectief klagen. Revisor .



Vanuit Chili op een Nederlands forum een beetje op een Marokkaan zeiken. Heb jij geen leuke hobby’s?

knuppeltje
10-02-19, 18:10
Als hij zo in hokjes denkt mag ik daar wel op wijzen......

Huh? Lachu!!!!

The_Grand_Wazoo
10-02-19, 20:30
'Vanuit Chili op een Nederlands forum een beetje op een Marokkaan zeiken. Heb jij geen leuke hobby’s?'

Die is wel heel grappig.

Joesoef
10-02-19, 21:45
Vandaag in de groententuin gewerkt, verder

zie je nu wel ;)

Lol, de herfst komt bij jullie er aan.
Vandaag inventarisatie gemaakt voor het inzaaien. Veel bij- en vlindervriendelijke planten plus pepers en kleine tomaten.

Ibrah1234
11-02-19, 13:58
zie je nu wel ;)

Lol, de herfst komt bij jullie er aan.
Vandaag inventarisatie gemaakt voor het inzaaien. Veel bij- en vlindervriendelijke planten plus pepers en kleine tomaten.

Ik ben wel eens in februari/maart begonnen te kweken door in een aquarium een daglichtlamp te hangen of zo'n woestijnlamp voor reptielen. Vooral die kleine tomatenplantjes die niet hoger worden dat iets van 40 cm.

Interim
11-02-19, 14:05
Een wat warrig verhaal en door het gebruik van termen als 'bruine smoel' eenvoudigweg onsmakelijk.
Pigmentnijd is a b*tch!

Interim
11-02-19, 14:15
Tja selectief klagen. Revisor wijst uitsluitend naar kwaad begaan door de westerse bevolking.
Ook de westerse bevolking wordt misleid door haar eigen leiders. Alleen zijn de gevolgen van de misleiding minder dodelijk dan in niet westerse landen.



Nooit wijst hij daarbij naar zichzelf als medeverantwoordelijke europeaan. Nooit zegt hij "wij westerlingen" hebben dit en dat fout gedaan.
Revisor neemt zijn verantwoordelijkheid wel.
Hij verschaft informatie waardoor het duidelijker is wat er achter je rug om gebeurt.
En zijn (Revisor's) informatie kun je meewegen als je in het stemhokje staat.



Het is altijd wij moslims/marokkanen en jullie westerlingen. Dat kan niet anders begrepen worden dan dat hij telkens de blanke westerse bevolking als schuldige aanwijst.
Hier stel je hooguit mee dat Revisor nooit een volwaardig inwoner van Nederland/Europa kan zijn omdat hij niet blank is.



Hoe kun je zelf leven en consumeren in het westen en nergens verantwoordelijk voor zijn? Alleen maar profiteren en ondertussen wijzen naar anderen. Het kwaad hangt bij revisor af van mijn afkomst. Als hij zo in hokjes denkt mag ik daar wel op wijzen en hoef jij niet zo selectief verontwaardigd te reageren.
Kritiek op jou door Revisor doe jij af als racisme. Hetzelfde mechanisme als kritiek op zionisme afdoen als antisemitisme. [zie ook bericht #5 (https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/398090-melkkoe-n-zondeboek-na-eve-dwazen-zonder-land-post5645546.html#post5645546)]

Interim
11-02-19, 16:59
Ja ik vraag mij ook steeds af waarom ik hier zo nodig moet schrijven. Vandaag in de groententuin gewerkt, verder een heerlijke wandeling gemaakt en naar Al Jarreau geluisterd. Hier is alles heel vredig en ongelooflijk mooi. Dus wat ik dan nog op maroc.nl doe begrijp ik zelf ook niet.

Schrijverstalent heb je of heb je niet.
Bij mij is schrijven gestimuleerd op de middelbare school. Al deed ik de VWO-B opleiding toch had ik regelmatig de hoogste cijfers van de hele klas (VWO-A inbegrepen) voor mijn opstellen.
Zoiets geeft zelfvertrouwen.
Maar of jij schijverstalent heb dat weet jijzelf het beste.

Nu heet het hier maroc.nl en gezien alleen al de naam is er een binding met Marokko.
Taalkundig bezien is Marokko de bakermat van vergelijkende taalkunde (comparatieve linguïstiek).
Je krijgt dat daar of hier met de paplepel naar binnen gegoten.
In het heden wordt er in Marokko werk van gemaakt om goed Engels te leren en vanuit de vergelijkende taalkunde kom je uit op:



The Closest Languages to English: Dutch

You might have heard that Dutch is the
closest language to English. Indeed, it’s
the closest “major” language and is
sometimes said to be “in between”
English and German.

Bron (https://www.k-international.com/blog/languages-closest-to-english/)
Vanwege bovenstaande (quote) wordt goed beheersen van Nederlands/Engels in Marokko bijzonder op prijs gesteld.En ik zie het ervan komen dat vanuit Nederland met behulp van het internet Engels wordt onderwezen in Marokko.
De vertaalinstituten van Córdoba (vergelijkende taalkunde) bestuurdeerden naast grammatica e.d. ook uitspraakkunde. Wat nu valt onder de vlag van de IPA (International Phonetic Association) is ook gegrondvest in al-Andalus.

Als je bijvoorbeeld het woord milktrain opzoekt in een woordenboek dan staat daar tussen haakjes bij: /'mɪlktreɪn/

Dit laatste noem je (vertaald) 'de grofmazige fonetische transcriptie'.
Daarnaast bestaat (vertaald) 'de fijnmazige fonetische transcriptie':


mï̞ ɫʔk̚ t̠ɹ̥e̞ːĩn

(nader toegelicht)

[m] Voiced bilabial nasal.

[ɪ̞̈] Unrounded; front-central; below close-mid; checked; steady-state vowel. Short. Lowered and centralised before dark [ɫ]. (Lowered [ɪ]).

[ɫ] Voiced alveolar lateral approximant. Velarised in pre-consonantal context. /l/ is not prolonged before fortis /k/.

[ʔk̚] Voiceless (fortis) velar plosive. Inaudible release owing to overlap
with following /t/. Pre-glottalised.

[t̠ɹ̥] Voiceless (fortis) post-alveolar affricate. Lacks audible approach
owing to overlap with preceding /k/.

[e̞ːĩ] Unrounded; free diphthong. Begins front; below close-mid. Ends
front-central; above close-mid. Diminuendo. Full length. Ends
nasalised owing to following /n/.

[n] Voiced alveolar nasal.
Er is dus wel wat gaande op dit forum.
Maar vanwege jouw worsteling om nou eens duidelijk op te schrijven wat je nou bedoelt, mis je ongeveer alles van:


Experience the greatness of Morocco again!

Revisor
11-02-19, 22:20
O Ja, dat is tegenwoordig de manier om jodenhaat salonfähig te maken. Helemaal vergeten.

Dit is low level discussieren. Serieus, dit is een belediging voor mijn intellectualiteit.

Is kritiek op de misaden van Israel= zionistisch project, gelijk aan jodenhaat? Leg mij nu eens het verband uit tussen mijn kritiek op de misaden van israel en jodenhaat? Kom vertel mij dat eens.

Is trouwens een strategie van israel om kritiek op Israel af te willen doen als anti-semitisme en jodenhaat. Ze proberen dat wettelijk vastgelegd te krijgen.

By the way, je moet inhoudelijk discussieren en niet het stropop argument gebruiken. Dat soort argumenten zijn niet geldig.

Revisor
11-02-19, 22:38
Open Brief

Joods-Europese organisaties: "Kritiek op Israël is géén antisemitisme"

Joods-Europese organisaties sluiten zich aan bij een oproep van Joods-Amerikaanse organisaties. In een open brief verklaren zij hun oppositie tegen de pogingen van de Israëlische regering om tijdens een tweedaagse conferentie in Brussel de definitie van antisemitisme uit te breiden tot elke vorm van kritiek tegen bezetting en kolonisatie van Palestina en tegen apartheid in Israël.

Een Andere Joodse Stem

DeWereldMorgen Vertaaldesk

maandag 5 november 2018

http://www.dewereldmorgen.be/images/cache/large/2018/11/06/36869932-1854558421309491-8096292959625936896-n.jpg
(foto Een Andere Joodse Stem)

Openbare verklaring van Joods-Europese organisaties over de definitie en uitroeiing van antisemitisme:

Als Joods-Europese organisaties toegewijd tot de uitroeiing van antisemitisme, xenofobie, islamofobie en alle andere vormen van racisme, wensen wij onze diepste bezorgdheid uit te drukken voor de organisatie van een conferentie in Brussel op 6-7 november 2018, die wordt gesteund door de regering van Israël. Zij heeft tot doel legitieme kritiek en protest op het Israëlisch regeringsbeleid te brandmerken als antisemitisme.

Wij verzoeken de Europese instellingen, waaronder de Europese Commissie, het Agentschap voor Fundamentele Rechten en de leden van het Europees Parlement, om de pogingen te blokkeren van de Israëlische regering om valse aantijgingen van antisemitisme te gebruiken. Zo verhindert en criminaliseert Israël het werk van sociale bewegingen, waaronder de inzet van diverse Joodse gemeenschappen in Europa om vrede en gerechtigheid na te streven in Israël/Palestina.

Deze conferentie wordt georganiseerd door de Europese Joodse Associatie en twee Israëlische ministeries. De conferentie heeft als doelstelling alle Europese politieke partijen te overhalen om oproepen tot druk op Israël, waaronder de tactieken van Boycot, Desinvestering en Sancties (BDS) tot "fundamenteel antisemitisch" te verklaren.

Wij verwerpen hun oproep. Antisemitisme is een kleine maar reële en groeiende bedreiging voor Joodse bevolkingsgroepen in Europa en elders - zoals de recente schande in Pittsburgh zo tragisch heeft aangetoond. Het is een gevaarlijke stap om de echte bedreiging van antisemitisme samen te smelten met legitieme kritiek op de regering van Israël en zijn beleidsdaden.

Dit dreigt de Europese inspanningen om antisemitisme te bestrijden uit te hollen. Dit maakt er een gereedschap van om de democratische principes van vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vergadering uit te hollen. Dit helpt de Israëlische regering in zijn streven om het Palestijns geweldloos verzet tegen de Israëlische bezetting aan banden te leggen. Deze daden van Israël vertegenwoordigen de Joodse gemeenschappen van Europa niet. De blokkade van Gaza en de raciale segregatie op de Westelijke Jordaanoever, de dodelijke aanvallen op burgers en de landroof voor alleen-Joodse koloniale nederzettingen gebeurt niet in onze naam. We verwerpen de pogingen om oppositie tegen deze verwerpelijke daden met antisemitisme gelijk te stellen.

Gezien de toenemende banden van de Israëlische regering met racistische, seksistische en xenofobe leiders en politieke partijen in Europa en de VS (waarvan een aantal een verleden hebben dat besmet is door openlijk antisemitisme) ontstaat een reële dreiging van toenemend antisemitisme. De conferentie van de Israëlische regering in Brussel zoekt niet naar noodzakelijke oplossingen voor deze dreiging. Jammer genoeg poogt ze antisemitisme te gebruiken als een hefboom voor de onhoudbare status quo van de bezetting, de onderdrukking en de angst in Israël/Palestina. Wij zijn verenigd in onze oppositie, tegen hun missie.

Als Joodse organisaties toegewijd tot de promotie van sociale rechtvaardigheid en gelijkheid, hebben wij ons meermaals uitgesproken over de problematische aard van de ingeroepen beweringen van antisemitisme in een poging de stemmen tegen te gaan die zich verzetten tegen de schendingen door Israël.

Meer dan 40 Joodse organisaties hebben recent een open brief gepubliceerd waarin ze hun "toenemende waakzaamheid" uitdrukken "over de doelgerichte aanvallen op organisaties die in het algemeen de Palestijnse rechten verdedigen en in het bijzonder de geweldloze beweging voor Boycot, Desinvestering en Sancties (BDS). Zij vermelden tevens: "Deze aanvallen nemen maar al te vaak de vorm aan van cynische en valse beschuldigingen van antisemitisme die op gevaarlijke wijze anti-Joods racisme samenvoegen met oppositie tegen het Israëlisch beleid en het systeem van de bezetting en de apartheid." (Zie Joodse organisaties: kritiek op Israël is geen antisemitisme).

Het recht om de mensenrechten te verdedigen, waaronder de Palestijnse rechten, moet nu meer dan ooit gevrijwaard blijven. De politieke partijen van de EU hebben de verantwoordelijkheid de medeplichtigheid van hun respectievelijke regeringen te beëindigen met de Israëlische schendingen van het internationaal recht. Het is dringend tijd om op te treden tegen antisemitisme, xenofobie, islamofobie en alle andere vormen van racisme. Het is dringend tijd te handelen tegen de bezetting en raciale segregatie, die al tientallen jaren duurt. Geef geen hand- en spandiensten aan de regering van Israël in haar pogingen om ons te verhinderen beide zaken te doen.

Public statement by Jewish European organizations on the definition and elimination of anti-Semitism (vertaling: Lode Vanoost)

Public statement by Jewish European organizations on the definition and elimination of anti-Semitism | Een Andere Joodse Stem – Another Jewish Voice (http://www.eajs.be/?p=289&fbclid=IwAR3SdpT7UoaNvEZx8YwM_7sF9fcwHQzrv-wH3ptjIkXjhOADIM1uaLs4NE0%C2%A0)

Ondertekenaars:

Een Andere Joodse Stem / Another Jewish Voice (Belgium)

Free Speech on Israel (United Kingdom)

UJFP – Union juive française pour la paix (France)

JFJFP – Jews for Justice for Palestinians (United Kingdom)

ECO-Rete – Ebrei Contro l’Occupazione (Italy)

Een Ander Joods Geluid/A Different Jewish Voice (The Netherlands)

Judar för Israelisk Palestinsk Fred / Jews for Israeli-Palestinian Peace (Sweden)

Jewish Voice for Labour (United Kingdom)

Jewish Socialist Group (United Kingdom)

Jüdische Stimme für ein gerechten Frieden in Nahost / Jewish Voice for a Just Peace in the Near East (Germany)

Jøder for en retfærdig fred (Denmark)

Jewish Voice for Democracy and Justice in Israel/Palestine (Switzerland)

EJJP – European Jews for a Just Peace (European Network)

Joods-Europese organisaties: "Kritiek op Israël is géén antisemitisme" - DeWereldMorgen.be (http://www.dewereldmorgen.be/artikel/2018/11/05/joods-europese-organisaties-kritiek-op-israel-is-geen-antisemitisme)

Ibrah1234
12-02-19, 02:04
Dit is low level discussieren. Serieus, dit is een belediging voor mijn intellectualiteit.

Is kritiek op de misaden van Israel= zionistisch project, gelijk aan jodenhaat? Leg mij nu eens het verband uit tussen mijn kritiek op de misaden van israel en jodenhaat? Kom vertel mij dat eens.

Is trouwens een strategie van israel om kritiek op Israel af te willen doen als anti-semitisme en jodenhaat. Ze proberen dat wettelijk vastgelegd te krijgen.

By the way, je moet inhoudelijk discussieren en niet het stropop argument gebruiken. Dat soort argumenten zijn niet geldig.

Het komt mij voor dat jij het slachtoffer bent van een door derden geprogrammeerde gedachtegang. Je acteert als een marionet waarbij iemand anders aan de touwtjes trekt. Je bent niet meer vrij in je denkproces.

Je zit hier op een Marokkaans forum en wat het topic ook is breng jij Joden ter sprake. Steevast kom je dan met het sprookje van het verzonnen niet bestaand volk; de Palestijnen.

Het heeft zo langzamerhand overeenkomsten met nazi-propaganda.

In Jemen en Syrië is een genocide aan de gang, duizenden moslims verzuipen elk jaar in de Middellandse Zee, maar jij blijft je maar op bijna ziekelijke wijze focussen op de Joden. Dat terwijl Israël een democratisch leefbaar land betreft in een dorre anti-democratische woestijn. De Joden hebben iets van hun land gemaakt. Iets wat je van de haar omringende landen niet kunt zeggen.

Samir75017
12-02-19, 08:40
O Ja, dat is tegenwoordig de manier om jodenhaat salonfähig te maken. Helemaal vergeten.

Says the racist Islamophobe.

Interim
12-02-19, 10:30
Goede schrijvers kunnen ook heel goed leugens en onzin verkondigen.
Demagogie (> demagogisch; van het Grieks δημος= "volk" en αγ(ωγ)ειν = "(op)leiden") is een manier om de luisteraar van een onwaarheid te overtuigen door een beroep te doen op het "gezond verstand" en de "logica" van een persoon. Demagogie is iets anders dan het verkondigen van leugens. Iemand die demagogie bedrijft zal niet direct onwaarheden naar voren brengen. Men zal er wel naar streven de luisteraar die er niet op bedacht is zelf naar een bepaalde conclusie te leiden. Zo kan de demagoog diens publiek naar de hand zetten.

Bron (https://nl.wikipedia.org/wiki/Demagogie)

Interim
12-02-19, 10:36
Het komt mij voor dat jij het slachtoffer bent van een door derden geprogrammeerde gedachtegang. Je acteert als een marionet waarbij iemand anders aan de touwtjes trekt. Je bent niet meer vrij in je denkproces.
Naam en adres van deze derde partij is jou bekend?



Je zit hier op een Marokkaans forum en wat het topic ook is breng jij Joden ter sprake. Steevast kom je dan met het sprookje van het verzonnen niet bestaand volk; de Palestijnen.
'wat het topic ook is' ga ik niet onderzoeken.
Wel stel ik vast dat super ick 'de Joden' ter sprake brengt in #Bericht 36 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5645324.html#post5645324) van deze discussie:


En de Joden? Die mis ik in dit verhaal. Hebben zij er geen schuld aan? Zitten zij er niet achter?

Jij haalt dus aantoonbaar oorzaak en gevolg door elkaar.



Het heeft zo langzamerhand overeenkomsten met nazi-propaganda.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin



In Jemen en Syrië is een genocide aan de gang, duizenden moslims verzuipen elk jaar in de Middellandse Zee, maar jij blijft je maar op bijna ziekelijke wijze focussen op de Joden. Dat terwijl Israël een democratisch leefbaar land betreft in een dorre anti-democratische woestijn. De Joden hebben iets van hun land gemaakt. Iets wat je van de haar omringende landen niet kunt zeggen.
En hier ontspoor je helemaal.
Je mengt de politieke ideologie die het zionisme is met religie (c.q.judaïsme en islam).
Feitelijk argumenteer je nu als een cultuurrelativist omdat de je scheiding tussen Kerk en Staat, die in Nederland regel is, met de voeten treedt.

MARADO
12-02-19, 14:25
Nog steeds onzin aan het verkopen LELUKKE gosseling.

The_Grand_Wazoo
12-02-19, 14:26
'Steevast kom je dan met het sprookje van het verzonnen niet bestaand volk; de Palestijnen.'


Hoe definieer jij 'volk'?

Ik geef dringend ter overweging dat inmiddels dat een verzameling mensen, door gedeelde ervaring, gedeelde cultuur en gedeelde taal, als volk mogen worden beschouwd.

De grote ironie is wellicht dat de Joodse bezetting de 'vervolking' van de Palestijnen een handje geholpen heeft.

De, nogal gemakzuchtig, bewering dat de Palestijnen geen volk zouden wezen en daarom allerhande ontzegt zou kunnen worden komt mij een beetje lachwekkend voor. Vooral omdat het onderliggende addertje niet wordt uitgesproken, nl. dat omdat Palestijnen geen volk zouden wezen, het door mensen die de hele tijd op dat 'volk' aspect hameren, als legitiem wordt beschouwd, ze over te leveren aan de willekeur van een staat die eenvoudigweg aan landje pik doet.

Interim
12-02-19, 14:33
Reactie op: Bericht #73 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5645754.html#post5645754)


'Steevast kom je dan met het sprookje van het verzonnen niet bestaand volk; de Palestijnen.'


Hoe definieer jij 'volk'?

Ik geef dringend ter overweging dat inmiddels dat een verzameling mensen, door gedeelde ervaring, gedeelde cultuur en gedeelde taal, als volk mogen worden beschouwd.

De grote ironie is wellicht dat de Joodse bezetting de 'vervolking' van de Palestijnen een handje geholpen heeft.

De, nogal gemakzuchtig, bewering dat de Palestijnen geen volk zouden wezen en daarom allerhande ontzegt zou kunnen worden komt mij een beetje lachwekkend voor. Vooral omdat het onderliggende addertje niet wordt uitgesproken, nl. dat omdat Palestijnen geen volk zouden wezen, ze zijn overgelverd aan de willekeur van een staat die eenvoudigweg aan landje pik doet.
:duim:

Interim
12-02-19, 15:07
Het gaat jou duidelijk om dé joden en wij (moslims). Zie onderstaande quote:



Het is een kwestie van kracht en macht. Nu moeten we alleen documenteren hoe de joden de moslims afschieten, vernederen en beroven.

Onze kracht komt met de tijd. En dan gaan we de rekening vereffenen.
Bovenstaande quote van Revisor (d.d. 25-03-16, 13:43) is uit de context gehaald om hem te framen.
De originele quote:


Ik ben allang klaar met zionisten in Palestina.

Het is een kwestie van kracht en macht. Nu moeten we alleen documenteren hoe de [nep]joden de moslims afschieten, vernederen en beroven.

Onze kracht komt met de tijd. En dan gaan we de rekening vereffenen.
P.S.
Bericht gerapporteerd.

Interim
12-02-19, 15:09
Wie wordt er aangesproken met "steevast kom je"?

Quote die "jij" :

[ q u o t e = " n i c k n a m e " ] bla bla bla bla bla [ / q u o t e ]

Klik hier voor: Bericht #80 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5645769.html#post5645769) (bovenaan)

Ibrah1234
12-02-19, 16:35
'Steevast kom je dan met het sprookje van het verzonnen niet bestaand volk; de Palestijnen.'


Hoe definieer jij 'volk'?

Ik geef dringend ter overweging dat inmiddels dat een verzameling mensen, door gedeelde ervaring, gedeelde cultuur en gedeelde taal, als volk mogen worden beschouwd..

Helemaal mee eens. U verwijst inzake veiligheidsvraagstukken nogal eens naar de geschiedenis maar laten we dat in dezen ook eens doen.

Bijna 3000 jaar geleden was er al het Koninkrijk Israël met vrijwel hetzelfde grondgebied. Er was dus sprake van de door u aangehaalde gedeelde taal, religie en bouwwerken zoals religieuze tempels.

Het heeft nooit Koninkrijk der Palestijnen geheten. Deze bestonden toen niet evenals moslims. Het Koninkrijk kwam tot een einde door de Assyriërs en later de Romeinen.

In de 7e eeuw hebben de arabieren (vreemde eend in de bijt) het gebied veroverd. Israël is vrijwel onophoudelijk bezet geweest.

De Palestijnen zijn gewoon arabieren en hebben geen voorouders in Israël maar in Egypte en Syrië. Men werd aangetrokken door de bloeiende Israëlische economie.

Veel Arabische leiders hebben ook toegegeven dat er nooit een Palestijns volk heeft bestaan, althans een gemeenschappelijk identiteit maar slechts zijn gebruikt als PR wapen tegen Israël.

Wie zijn de Palestijnen? Chef militaire operaties van de PLO, Zahir Muhsein, in een interview met het dagblad Trouw van 31 maart 1977. Muhsein:

“We benadrukken die Palestijnse identiteit alleen uit politieke motieven. Het benadrukken van het bestaan van Palestijnen is een Arabisch belang, om een balans te vinden met het Zionisme. Die Palestijnse identiteit is in het leven geroepen om tactische redenen. Een Palestijnse staat is voor de Arabische gemeenschap een nieuw instrument om de strijd tegen Israël voort te kunnen zetten.”

Zelfs Khadaffi spreekt de Arabische Liga toe en zegt dat de Palestijnen pas na 1967 ineens bestaan out of the blue.

https://www.youtube.com/watch?v=waDEI5LnDH4

Interim
12-02-19, 16:50
Helemaal mee eens. U verwijst inzake veiligheidsvraagstukken nogal eens naar de geschiedenis maar laten we dat in dezen ook eens doen.

Bijna 3000 jaar geleden was er al het Koninkrijk Israël met vrijwel hetzelfde grondgebied. Er was dus sprake van de door u aangehaalde gedeelde taal, religie en bouwwerken zoals religieuze tempels.

Het heeft nooit Koninkrijk der Palestijnen geheten. Deze bestonden toen niet evenals moslims. Het Koninkrijk kwam tot een einde door de Assyriërs en later de Romeinen.

In de 7e eeuw hebben de arabieren (vreemde eens in de bijt) het gebied veroverd. Israël is vrijwel onophoudelijk bezet geweest.

De Palestijnen zijn gewoon arabieren en hebben geen voorouders in Israël maar in Egypte en Syrië. Men werd aangetrokken door de bloeiende Egyptische economie.

Veel Arabische leiders hebben ook toegegeven dat er nooit een Palestijns volk heeft bestaan, althans een gemeenschappelijk identiteit maar slechts zijn gebruikt als PR wapen tegen Israël.

Wie zijn de Palestijnen? Chef militaire operaties van de PLO, Zahir Muhsein, in een interview met het dagblad Trouw van 31 maart 1977. Muhsein:

“We benadrukken die Palestijnse identiteit alleen uit politieke motieven. Het benadrukken van het bestaan van Palestijnen is een Arabisch belang, om een balans te vinden met het Zionisme. Die Palestijnse identiteit is in het leven geroepen om tactische redenen. Een Palestijnse staat is voor de Arabische gemeenschap een nieuw instrument om de strijd tegen Israël voort te kunnen zetten.”

Zelfs Khadaffi spreekt de Arabische Liga toe en zegt dat de Palestijnen pas na 1967 ineens bestaan out of the blue.

https://www.youtube.com/watch?v=waDEI5LnDH4
Dit zag ik al aankomen.

Voor de discussie Europeanen in de wereld is bovenstaande informatie niet relevant.

Zionisme is per definitie een Europees 'exportproduct'.

Mocht je echter bovenstaande en aanverwante stellingnames bespreekbaar willen maken:

Contact | Een Andere Joodse Stem – Another Jewish Voice (http://www.eajs.be/?page_id=19)

super ick
12-02-19, 16:55
Guilty until proven innocent. Het basisprincipe van etnisch profileren. Kom je overigens niet ver mee in Anglosaksische samenlevingen.

Etnisch profileren? Waar haal je dat vandaan? Ik reageer op je pedante opmerking en stel jou een vraag. Meer niet.

super ick
12-02-19, 17:00
Bedankt voor het advies.

Vertel, wat heb jij bereikt in je leven? Behalve hier het geweten spelen? Heb je ooit zelfstandig 1 cent in een ander land verdient?

Tja, als ik hier lees wat eruit gegooid wordt en dan voor deze vraag een waarschuwing geven. Echt een lachertje.

Ibrah1234
12-02-19, 17:23
Zionisme is per definitie een Europees 'exportproduct'.

Waar zou jij als Jood je willen vestigen? Israël lijkt mij het meest voor de hand liggend.

Ik snap het bezwaar uit voornamelijk Arabische hoek niet. Voorheen was Noord-Afrika en het Midden-Oosten veelal christelijk en na de Arabische veroveringen vnl. islamitisch. Nu gaan we ons ineens druk maken om een stukje grond ter grootte van 4 Nederlandse provincies? Beetje hypocriet.

The_Grand_Wazoo
12-02-19, 18:39
Nogmaals (Ibrah): hoe definieer jij een volk.

Dat is een waardevrije vraag. De gevolgen van de definitie niet.

Je geschiedenis les is nogal onvolledig. Je hebt de diaspora en alle daarmee samenhangende (joodse) ideeen achterwege gelaten. Het idee van de terugkeer van de verstrooiing is relatief nieuw, ca. 150 jaar.
Wat je ook niet duidelijk maakt is waar de aanspraak op het land vandaan komt. Wil je het principe huldigen dat 'de eerst bekende bewoners' rechten op land kunnen doen gelden? Altijd, ongeacht de tussenliggende periode? Zullen we de staten van de VS maar weer teruggeven aan de verschillende oorspronkelijke volkeren aldaar? Australie idem? Spanje terug aan de Moren (of aan de Oost Goten). Het lijkt mij een onmogelijk principe.

De benaming 'Palestina' is heel oud en komt oorspronkelijk uit het Hebreeuws. Het is een aanduiding van een landsstreek. De romeinen gebruikte het begrip al om de landsstreek aan te duiden. Het is niet ongebruikelijk om mensen die in een landstreek wonen aan te duiden met de naam van de landstreek.

Jouw kenschetsing van Palestijnen als 'gewoon' arabieren is inherent problematisch. Want wat is dan een arabier? Een volksaanduiding? Blijkbaar niet, want je hebt het ook over Egyptenaren en Syrie. Waarom, wil je ze en tot arabieren en tot egyptenaren maken?

Tenslotte: waarom zouden de Palestijnen een volk moeten zijn om beschemrd te kunnen worden tegen Joodse kolonisten die, met toestemming en onder bescherming van de Israelische staat, land buiten de vastgestelde grenzen, inpikken. Leg dat eens uit?

mark61
12-02-19, 20:46
Helemaal mee eens. U verwijst inzake veiligheidsvraagstukken nogal eens naar de geschiedenis maar laten we dat in dezen ook eens doen.

Bijna 3000 jaar geleden was er al het Koninkrijk Israël met vrijwel hetzelfde grondgebied. Er was dus sprake van de door u aangehaalde gedeelde taal, religie en bouwwerken zoals religieuze tempels.

...

Zelfs Khadaffi spreekt de Arabische Liga toe en zegt dat de Palestijnen pas na 1967 ineens bestaan out of the blue.

Tis altijd zo komisch hoe jij je afficheert als 'katholiek die het verder allemaal niet veel interesseert'...

...en dan komt met het perfecte Hasbara (https://en.wikipedia.org/wiki/Public_diplomacy_of_Israel)-verhaaltje.

Hoe word je zo iemand als jij? Ben je perfide geboren, door je ouders getraind, of op een andere manier voor het zionistische karretje gespannen?

Want van een neutrale, eerlijke weergave van de feiten / beoordeling van de situatie is bij jou nooit sprake.

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die er volgens henzelf niet bij betrokken zijn, maar op walgelijke manier partij trekken voor een kant. Waarom doe je dat?

Je haat Arabieren / moslims? Je bent verliefd op joden / Israeli's? Maar waarom?

mark61
12-02-19, 20:49
Waar zou jij als Jood je willen vestigen?

De eerste zionisten dachten niet direct aan Palestina. Eerder aan Argentinië, of nog wat anders. In Rusland bestaat al een joodse autonome provincie (voorheen autonome republiek), die verwoed probeert meer joden aan te trekken.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Autonomous_Oblast

Herzl proposed two possible destinations to colonize, Argentina and Palestine. He preferred Argentina for its vast and sparsely populated territory and temperate climate, but conceded that Palestine would have greater attraction because of the historic ties of Jews with that area.[32] He also accepted to evaluate Joseph Chamberlain's proposal for possible Jewish settlement in Great Britain's East African colonies.[33]:pp.55–56

https://en.wikipedia.org/wiki/Zionism

mark61
12-02-19, 20:54
https://assets.atlasobscura.com/media/W1siZiIsInVwbG9hZHMvcGxhY2VfaW1hZ2VzLzBzOHducnAzbn ZiZmdwMGwwYzA2NGY3OWNiNjY5NDc0MWFfQ2l0eV9zaWduX2Jp cm9iaWphbl9ydXNzaWEuanBnIl0sWyJwIiwidGh1bWIiLCJ4Mz kwPiJdLFsicCIsImNvbnZlcnQiLCItcXVhbGl0eSA4MSAtYXV0 by1vcmllbnQiXV0/City_sign_birobijan_russia.jpg

mark61
12-02-19, 21:06
Magoed, nationalisme, en zeker diaspora-nationalisme, is voer voor specialisten. Ik ben er toevallig een, maja, tis paarlen voor de zwijnen.

mark61
12-02-19, 21:09
Klik voor bijbehorend bestand: 2617973.ppt (https://drive.google.com/drive/folders/1VaqNnHmvSC_jAMoN8gJ0xpci-ImdLr9J)
[/INDENT]

Bizar dat Portugal aan de verkeerde kant is gesitueerd, waar F en GB hadden moeten staan.

Verder is de Nederlandse staat voor zover ik weet nooit betrokken geweest bij Zuid-Afrika. Het ging om eh een corporate kolonie, en spontane vestiging van individuen. Het was dus geen wingewest waar 'inboorlingen' werden uitgebuit, of grondstoffen werden gejat, maar een vestigingsplaats voor vnl. boeren, zoiets als de VS voor Europeanen. Anders dan Sur. en Indonesië.

Ibrah1234
12-02-19, 21:15
Tis altijd zo komisch hoe jij je afficheert als 'katholiek die het verder allemaal niet veel interesseert'...

...en dan komt met het perfecte Hasbara (https://en.wikipedia.org/wiki/Public_diplomacy_of_Israel)-verhaaltje.

Hoe word je zo iemand als jij? Ben je perfide geboren, door je ouders getraind, of op een andere manier voor het zionistische karretje gespannen?

Want van een neutrale, eerlijke weergave van de feiten / beoordeling van de situatie is bij jou nooit sprake.

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die er volgens henzelf niet bij betrokken zijn, maar op walgelijke manier partij trekken voor een kant. Waarom doe je dat?

Je haat Arabieren / moslims? Je bent verliefd op joden / Israeli's? Maar waarom?

Ach mijnheer, ga vooral uw gang. het is weer schelden geblazen dus een normaal gesprek zit er niet meer in dus hier laat ik het maar bij.

Opvallend dat u bij een discussie over Joden na lange afwezigheid ineens weer hysterisch op de proppen komt.

Revisor
12-02-19, 21:34
Joden, Europeanen bla bla. "Ik ben niet racistisch. Jullie begrijpen mijn verhaal niet."



Ons van wij tegen jullie. Waarom dat gezeik over racisme? Je bent niet anders of beter dan Wilders.

Slecht: (Daders)

Witte Europeanen
Joden

Goed: (Slachtoffers)

Alle niet Europeanen en joden.


Vertel mij eens wat racistisch is? Mag ik niet reageren in een topic, die ik niet geopend heb en dat gaat over Europese misdaden?

Mag ik niet schrijven over de Joods-zionistische misdaden in een topic dat over Europa gaat maar door Super ick Joden erbij worden gehaald?

Wat is racistisch daaraan.

Jij kunt niet tegen de feiten. Je weet er geen raad mee en dan ga je op de man spelen.

Ik heb geen zin meer op je domheid te reageren.

Je vind je te laag opgeleid om met mij zinvol te discussieren.

Jij gebruikt vrijwel nooit inhoudelijk argumenten maar vrijwel altijd alleen ad hominem argumenten.

Echt nogmaals, dat is zo'n laag niveau daar kan en ga ik me niet mee bezighouden.

Interim
12-02-19, 21:51
Bizar dat Portugal aan de verkeerde kant is gesitueerd, waar F en GB hadden moeten staan.Verder is de Nederlandse staat voor zover ik weet nooit betrokken geweest bij Zuid-Afrika. Het ging om eh een corporate kolonie, en spontane vestiging van individuen. Het was dus geen wingewest waar 'inboorlingen' werden uitgebuit, of grondstoffen werden gejat, maar een vestigingsplaats voor vnl. boeren, zoiets als de VS voor Europeanen. Anders dan Sur. en Indonesië.Je hebt gelijk.Het is meer satire dan aardrijkskunde/geschiedenis.Een afbeelding die ik eerder had geplaatst:
https://www.mupload.nl/img/52brju.jpg

Revisor
12-02-19, 22:01
Het gaat jou duidelijk om dé joden en wij (moslims). Zie onderstaande quote:

Weer een domme laag bij de grondse ad hominem reactie.

Ik heb deze topic niet geopend en de joden er niet bij gehaald.

Feiten zijn feiten daar kun je niet om heen.

Als de topic daar over gaat dan heb ik het recht om daar aan mee te doen.

Als westerlingen, joden, Joden en zionisten misdaden plegen moet daar een halt toe geroepen worden. Elke misdadiger moet gestopt worden.

Olive heeft het over misdaden van lang geleden, ik heb het over misdaden die nog steeds doorgaan. Zonder af te doen aan Olives topic geef ik aan dat we ons daar beter ook mee bezig kunnen houden, dan kunnen we nog wat levens redden.

Misdaden tegen de Palestijnen worden gepleegd door Joden, joden en zionisten. Waarom mag dat niet benoemd worden. Waarom heb jij het wel over moslims, Marokkanen etc... als daders maar mag ik de term Westen, jood, Jood en/of zionist niet benoemen als daders als dat feitelijk ook zo is?

Ibrah1234
12-02-19, 22:04
Je hebt gelijk
Het is meer satire dan aardrijkskunde/geschiedenis.
Een afbeelding die eerder had geplaatst:


https://www.mupload.nl/img/52brju.jpg

En daar aan voorafgaand is heel Noord-Afrika door de arabieren veroverd en geïslamiseerd alsmede een kalifaat in Spanje gesticht. Was dat niet het geval dan zouden Marokkanen tegenwoordig naar de kerk gaan i.p.v. de moskee. Wat is je punt?

Revisor
12-02-19, 22:21
Klagen over uitgesloten worden, maar ondertussen wel willen profiteren van dát wat men minacht en haat: hét westen. Jullie vreten je pens vol in het westen. Iedereen die blijft hangen om de welvaart moet zijn bek houden over het foute westen.

Waarom zeg je dat niet tegen Olive die de topic heeft geopend? Waarom zeg je dat alleen tegen moslims? Moeten moslims liegen over de feiten?

Is werken voor je geld profiteren en je pens vol eten? Is dat een reden om de feiten en eventuele waarheid te ontkennen?

Revisor
12-02-19, 22:28
Eigenlijk wil je me monddood maken.

Interim
12-02-19, 22:40
En daar aan voorafgaand is heel Noord-Afrika door de arabieren veroverd en geïslamiseerd alsmede een kalifaat in Spanje gesticht. Was dat niet het geval dan zouden Marokkanen tegenwoordig naar de kerk gaan i.p.v. de moskee. Wat is je punt?
Ik corrigeerde de historisch onverantwoorde afbeelding.

De originele bijbehorende link: Scramble for Africa: How the African continent became divided (http://originalpeople.org/scramble-for-africa-par/)

Revisor
12-02-19, 22:43
Al die boze marokkanen die kankeren op het kapitalisme en het westen doen geen ene moer om het in hun ogen grote onrecht te bestrijden. Nemen geld aan van mensen die zij slavenhandelaren noemen hebben dure merkkleding en rijden in protserige auto's rond. Ze zouden als het mogelijk was nog de gouden tanten verkopen van vergaste joden. Totaal geen principes. Blijven maar plakken in het land dat ze haten en verachten. En dan nog een deel wat leunt op een uitkering. Totaal onbeschoft om zo te keer te gaan tegen een volk en land waar ze het stiekem heel erg naar hun zin hebben. Verwend kudtvolk. Hoe meer ik zulke haatbagger lees van namaaknederlanders hoe blijer ik ben dat ik niet meer tegen hun rotbek hoef aan te kijken op straat.

Je gaat niet inhoudelijk in op mijn stellingen en argumenten. Het enige wat je doet is je opponent zwart maken en dat trek je door naar een heel volk. Dat is een typisch voorbeeld van racisme.

Serieus, dit is zo ongelooflijk dom. Jij bent net een zionist, de inhoud intresseert je niet. Daarom valt er met jou en de zionisten niet te praten.

Samir75017
12-02-19, 22:47
Je gaat niet inhoudelijk in op mijn stellingen en argumenten. Het enige wat je doet is je opponent zwart maken en dat trek je door naar een heel volk. Dat is een typisch voorbeeld van racisme.

Serieus, dit is zo ongelooflijk dom. Jij bent net een zionist, de inhoud intresseert je niet. Daarom valt er met jou en de zionisten niet te praten.

You’re not tired ? You’re more intelligent than that, stop feeding the troll, you’re just lowering yourself.

Revisor
12-02-19, 22:49
Het komt mij voor dat jij het slachtoffer bent van een door derden geprogrammeerde gedachtegang. Je acteert als een marionet waarbij iemand anders aan de touwtjes trekt. Je bent niet meer vrij in je denkproces.

Je zit hier op een Marokkaans forum en wat het topic ook is breng jij Joden ter sprake. Steevast kom je dan met het sprookje van het verzonnen niet bestaand volk; de Palestijnen.

Het heeft zo langzamerhand overeenkomsten met nazi-propaganda.

In Jemen en Syrië is een genocide aan de gang, duizenden moslims verzuipen elk jaar in de Middellandse Zee, maar jij blijft je maar op bijna ziekelijke wijze focussen op de Joden. Dat terwijl Israël een democratisch leefbaar land betreft in een dorre anti-democratische woestijn. De Joden hebben iets van hun land gemaakt. Iets wat je van de haar omringende landen niet kunt zeggen.

Domme ezelsgebalk.

Super ick brengt een geniepige sneer in richting Marokkaanse prikkers door de joden in de discussie in te brengen. Ik verbeter hem door te stellen dat het geen joodse project is maar een zionistische project en dan slaat je hoofd op hol en kun je niet meer logisch nadenken.

Jullie drie: Superick, Ibrah en Eric zijn te laag opgeleid om een normale discussie mee te kunnen voeren.

Revisor
12-02-19, 22:55
You’re not tired ? You’re more intelligent than that, stop feeding the troll, you’re just lowering yourself.

In zaken die er toe doen zal ik nooit stoppen. Voor mij is dit overigens simpele routine. Voor alles waar ze denken dat ze wat inhoudelijks te zeggen hebben, heb ik al een link klaar staan waar ik hun herhalingen en leugens al weersproken heb. Een herhaling van zetten, maar dat is het enigste wat werkt bij zionistische leugenaars.

Voor mij zijn het nuttige idioten om mijn standpunten weer onder de aandacht te brengen.

Ibrah1234
12-02-19, 23:05
Jullie drie: Superick, Ibrah en Eric zijn te laag opgeleid om een normale discussie mee te kunnen voeren.

Dat is je modus operandi in vrijwel alle topics. Je knipt en plakt ellenlange extremistische verhalen van dubieuze sites in je hoedanigheid als Google professor en bij enig weerwoord is de schrijver een zionist, dom of een rechtse kapitalist.

Gevalletje zelfoverschatting? :-) Ietwat lachwekkend is het zeker.

Ibrah1234
12-02-19, 23:17
Tis altijd zo komisch hoe jij je afficheert als 'katholiek die het verder allemaal niet veel interesseert'...

...en dan komt met het perfecte Hasbara (https://en.wikipedia.org/wiki/Public_diplomacy_of_Israel)-verhaaltje.

Hoe word je zo iemand als jij? Ben je perfide geboren, door je ouders getraind, of op een andere manier voor het zionistische karretje gespannen?

Want van een neutrale, eerlijke weergave van de feiten / beoordeling van de situatie is bij jou nooit sprake.

Ik begrijp niet dat er mensen zijn die er volgens henzelf niet bij betrokken zijn, maar op walgelijke manier partij trekken voor een kant. Waarom doe je dat?

Je haat Arabieren / moslims? Je bent verliefd op joden / Israeli's? Maar waarom?

Met religie heeft het niets te maken. Haat en liefde voor bepaalde bevolkingsgroepen ook niet. Volstrekt flauwe opmerking. Het heeft meer te maken met een rechtvaardigheidsgevoel. Kon er vroeger op het schoolplein al niet tegen dat meerdere bullies het op één enkel persoon hadden voorzien.

Inzake de Palestijnen. U moet maar eens gaan accepteren dat niet iedereen zich heeft geabonneerd op de Fabeltjeskrant. :-)

Revisor
12-02-19, 23:21
Dat is je modus operandi in vrijwel alle topics. Je knipt en plakt ellenlange extremistische verhalen van dubieuze sites in je hoedanigheid als Google professor en bij enig weerwoord is de schrijver een zionist, dom of een rechtse kapitalist.

Gevalletje zelfoverschatting? :-) Ietwat lachwekkend is het zeker.

Je gaat om inhoudelijke argumenten en een zo getrouw mogelijke beschrijving van de feiten, die heb je niet.

Ibrah1234
12-02-19, 23:34
Je gaat om inhoudelijke argumenten en een zo getrouw mogelijke beschrijving van de feiten, die heb je niet.

Het is volstrekt simpel. De Palestijnen komen pas als zgn. volk op de proppen na '67. Daarvoor is er nooit een roep om onafhankelijkheid of een autonome Palestijnse staat geweest.

Een heel batterij aan Arabische leiders hebben het immers al toegegeven dat de Palestijnse identiteit is verzonnen. Daar valt toch niet aan te tornen? Wat is daar nu zo lastig aan?

Dan acht ik het standpunt van Grand Wazoo meer realistisch doordat hij constateert dat er blijkbaar wel een grote groep mensen is die om wat voor reden dan ook tussen wal en schip vallen. Op termijn dient daar inderdaad een oplossing voor gevonden te worden.

Revisor
12-02-19, 23:40
Het is volstrekt simpel. De Palestijnen komen pas als zgn. volk op de proppen na '67. Daarvoor is er nooit een roep om onafhankelijkheid of een autonome Palestijnse staat geweest.

Een heel batterij aan Arabische leiders hebben het immers al toegegeven dat de Palestijnse identiteit is verzonnen. Daar valt toch niet aan te tornen? Wat is daar nu zo lastig aan?

Dan acht ik het standpunt van Grand Wazoo meer realistisch doordat hij constateert dat er blijkbaar wel een grote groep mensen is die om wat voor reden dan ook tussen wal en schip vallen. Op termijn dient daar inderdaad een oplossing voor gevonden te worden.

Herhaling van dezelfde leugens

Dat is een inhoudelijk argument voor wat?

Doordat de Palestijnse identiteit verzonnen zou zijn mag je ze van hun land beroven en oorlogsmisdaden tegen ze plegen?

Nummer 1 zionistiche mythe: Palestijnen bestonden niet. Palestina was leeg zonder inwoners.

De rest is zionistische harabra leugens napraten.

https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/396168-arnon-gr-nberg-bent-held-post5624078.html#post5624078



Serieus jij mist kennis om de zaak te begrijpen. De discussie over het begrip volk zit meer achter dan dat jij op dit moment begrijpt. Als je dat begrijpt dan pas zul je begrijpen dat het joodse volk een constructie is van de zionistische beweging. Dat dat de grootste mythe is.

Ik zal je een beetje helpen:

Het begrip natie staat en volk zijn moderne constructies die in de mode waren in 18de, 19de en 20ste eeuw. Het komt erop neer wat is een volk en wat zijn de rechten van een volk en wanneer zijn ze een staat. Dat zou dan moeten zijn gemeenschappelijke taal, gemeenschappelijke cultuur, een grondgebied etc... De verzameling van de sprookjes van Grimm was bijvoorbeeld zo''n volks-natie project. Die discussie begint al voor de Franse revolutie. Die discussies worden steeds racistischer en al helemaal als het sociaal darwinisme gemeengoed wordt. Welk volk is de ubermensch en wat zijn de untervolken was gemeengoed in Europa. De atheistische ashkenazi joden voelden zich de untermenschen en ontwikkelden hun eigen theorie en ideologie dat zij één volk waren.

Die theorien wat een volk is en wat een staat is uiteindelijk een juridisch instrument geworden. Binnen dat juridische kader, c.q. begrip volk en staat probeerden de Europese ashkenazi joden zich zelf te creeeren.

Dat soort theorien en ideologien bestonden niet in de islamitische wereld. Het Kalifaat maakt geen onderscheid wat een volk is. Je bent moslim en klaar is kees. Palestijnen definieerden zich als ottomaanse burger.

De zionistische leugenaars proberen de discussie in Europese termen van volk en staat te gieten en de aanwezigheid van Palestijnen te ontkennen zodat ze daarmee juridisch meer kans zouden krijgen om erkend te worden als staat en volk.

Het is dus een valse discussie die de werkelijkheid (aanwezigheid van Palestijnen wiens land werd afgepakt) ontkent en af te leiden dat het project israel gewoon een landrooftruc is.

https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/396168-arnon-gr-nberg-bent-held.html#post5624085

Revisor
12-02-19, 23:46
Het is volstrekt simpel. De Palestijnen komen pas als zgn. volk op de proppen na '67. Daarvoor is er nooit een roep om onafhankelijkheid of een autonome Palestijnse staat geweest.

Een heel batterij aan Arabische leiders hebben het immers al toegegeven dat de Palestijnse identiteit is verzonnen. Daar valt toch niet aan te tornen? Wat is daar nu zo lastig aan?

Dan acht ik het standpunt van Grand Wazoo meer realistisch doordat hij constateert dat er blijkbaar wel een grote groep mensen is die om wat voor reden dan ook tussen wal en schip vallen. Op termijn dient daar inderdaad een oplossing voor gevonden te worden.


Ik heb jarenlang deze materie bestudeert. Ik kom maar tot één conclusie:

Met westerse misdadigers en zionisten valt niet te praten. Je hoeft niet te rekenen op begrip, rechtvaardigheid of barmhartigheid. Alleen militaire kracht begrijpen ze. Nu zijn zij sterker, dus kunnen ze spelen hoe ze willen, liegen en draaien hoe ze willen. Wij zullen niet vergeten wat de westerse misdadiger en de zionist gedaan hebben. Hoeveel miljoenen levens ze genomen hebben en wat voor leed ze ons hebben toegebracht. Onze tijd zal komen om ons te bevrijden van de westerse misdadigers en hun zionistische evenknie.

https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/396168-arnon-gr-nberg-bent-held-post5624093.html#post5624093


Mijn conclusie is dat het goedheilig denken niet werkt bij zionisten en westen. Discussies en onderhandelingen worden misbruikt om een fait accompli te bewerkstelligen. Zionisten willen geen vrede maar alleen maar meer land. Praten is alleen maar de zionisten meer tijd geven om meer te roven.

IK ben nu van mening dat voor één oog twee ogen, voor één tand twee tanden moet gelden. Westerlingen en zionisten moeten afleren en boeten voor hun misdaden. Des te meer omdat er ook een ideologie achter zit. Deze ideologie van ubermensch en untermensch en van herrenvolk und slavenvolk van Nietzsche is leidend in het optreden van de zionisten (en westerlingen).

Nietzsche ziet de joden als slavenvolk die wel tot de herrenvolkeren kunnen behoren. De herrenvolken zijn leidend, overwinnen andere volkeren etc... Dit denken zit diep geworteld in de zionistische en westerse ideologien.

Zionisten verachten de onderdanige jood. De zionist moet trots zijn, zich als herrenvolk gedragen. Palestijnen dienen voor hen als volk om hen te domineren en te onderwerpen zodat de zionisten hun zelfvertrouwen en trots weer terugkrijgen.

Daarom moet dergelijk kwaadaardig misdadig racistisch handelen afgestraft worden.

https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/396168-arnon-gr-nberg-bent-held-post5624122.html#post5624122

Ibrah1234
13-02-19, 01:09
Herhaling van dezelfde leugens

Dat is een inhoudelijk argument voor wat?

Doordat de Palestijnse identiteit verzonnen zou zijn mag je ze van hun land beroven en oorlogsmisdaden tegen ze plegen?

Nummer 1 zionistiche mythe: Palestijnen bestonden niet. Palestina was leeg zonder inwoners.

Dan liegen de Arabische leiders, Arafat en Khadaffi incluis welke het Palestijns sprookje ruiterlijk hebben toegegeven? Dat staat onmiskenbaar vast en derhalve niet voor enige discussie vatbaar. Of fungeren laatstgenoemden ook als zionistische spreekbuis?


Doordat de Palestijnse identiteit verzonnen zou zijn mag je ze van hun land beroven en oorlogsmisdaden tegen ze plegen?

Ik kan je werkelijk niet volgen. Vreemde niet sluitende logica. Als het allemaal verzonnen is lijkt mij enige aanspraak op welk land dan ook illusionair. Nogmaals, er is nooit een roep of een verlangen naar een autonome Palestijnse staat geweest. Dat zijn leugens.


Onze tijd zal komen om ons te bevrijden van de westerse misdadigers en hun zionistische evenknie

Ik neem aan dat je met 'ons' refereert aan moslims? Zijn er geen zaken meer urgent zoals de duizenden doden elk jaar in de Middellandse-Zee of de genocide in Jemen en Syrië? Het is een volstrekt eenzijdige en uit proporties gerukte zienswijze.

China kwakt meer dan 1 miljoen moslims in heropvoedingskampen, in Myanmar worden moslims vervolgd en vermoord maar een Palestijn met een gekneusde teen veroorzaakt door een omhoogstekende stoeptegel in Tel-Aviv is wereldnieuws.

Interim
13-02-19, 13:48
Dan liegen de Arabische leiders, Arafat en Khadaffi incluis welke het Palestijns sprookje ruiterlijk hebben toegegeven? Dat staat onmiskenbaar vast en derhalve niet voor enige discussie vatbaar. Of fungeren laatstgenoemden ook als zionistische spreekbuis?



Ik kan je werkelijk niet volgen. Vreemde niet sluitende logica. Als het allemaal verzonnen is lijkt mij enige aanspraak op welk land dan ook illusionair. Nogmaals, er is nooit een roep of een verlangen naar een autonome Palestijnse staat geweest. Dat zijn leugens.



Ik neem aan dat je met 'ons' refereert aan moslims? Zijn er geen zaken meer urgent zoals de duizenden doden elk jaar in de Middellandse-Zee of de genocide in Jemen en Syrië? Het is een volstrekt eenzijdige en uit proporties gerukte zienswijze.

China kwakt meer dan 1 miljoen moslims in heropvoedingskampen, in Myanmar worden moslims vervolgd en vermoord maar een Palestijn met een gekneusde teen veroorzaakt door een omhoogstekende stoeptegel in Tel-Aviv is wereldnieuws.
Fenomenen die dienen om begrip op te brengen voor het motief van de zionistische dader
Maar zo werkt niet.

Met een eenvoudige vergelijking.
Stel bij mij in de buurt woont een gezin waarvan de heer des huizes zijn vrouw en kinderen regelmatig mishandelt.
Het gezin gaat met vakantie. Ik breek bij ze in en wordt betrapt.
Ik kom voor de rechter en zeg 'de heer des huizes mishandelt zijn vrouw en kinderen'.
De rechter zal mijn opmerking terzijde schuiven en mij veroordelen voor het door mij gepleegde misdrijf.

super ick
13-02-19, 14:40
Heb je daarvoor een waarschuwing gekregen???

Ja, omdat ik vraag wat hij heeft bereikt.

Motivering van Joesoef: Is dit nu nodig.

Ronduit belachelijk als je kijkt wat er hier soms uitgebraakt wordt.

Ibrah1234
13-02-19, 14:45
Fenomenen die dienen om begrip op te brengen voor het motief van de zionistische dader
Maar zo werkt niet.

Met een eenvoudige vergelijking.
Stel bij mij in de buurt woont een gezin waarvan de heer des huizes zijn vrouw en kinderen regelmatig mishandelt.
Het gezin gaat met vakantie. Ik breek bij ze in en wordt betrapt.
Ik kom voor de rechter en zeg 'de heer des huizes mishandelt zijn vrouw en kinderen'.
De rechter zal mijn opmerking terzijde schuiven en mij veroordelen voor het door mij gepleegde misdrijf.

Een tweestatenoplossing lijkt mij verder weg dan ooit. Vrijwel iedereen wenste een dergelijke oplossing. Bush, Obama, de meeste Israëliërs en de EU waren voor de tweestatenoplossing. In mijn optiek ook het meest elegant.

Het lijkt mij een win-win situatie. Wie- of wat het plan heeft getorpedeerd c.q. anderzijds zijn hakken in het zand heeft gezet laat ik maar in het midden.

super ick
13-02-19, 14:47
Jullie drie: Superick, Ibrah en Eric zijn te laag opgeleid om een normale discussie mee te kunnen voeren.

In een voorgaande reactie Eric beschuldigen van op de man spelen en dan dit. Ook niet echt het toonbeeld van een reactie van een hoogopgeleide meer een ongeleide.

Interim
13-02-19, 15:45
Een tweestatenoplossing lijkt mij verder weg dan ooit. Vrijwel iedereen wenste een dergelijke oplossing. Bush, Obama, de meeste Israëliërs en de EU waren voor de tweestatenoplossing. In mijn optiek ook het meest elegant.

Het lijkt mij een win-win situatie. Wie- of wat het plan heeft getorpedeerd c.q. anderzijds zijn hakken in het zand heeft gezet laat ik maar in het midden.
Eenstaatoplossing of tweestatenoplossing, de vorm, vind ik niet echt van belang.
Wel dat inhoudelijk afspraken niet na gekomen worden.

Dat Nederland met de mond illegale nederzettingen bekritiseert daar heeft ook niemand iets aan want tegen afspraken in wordt er grondgebied geconfisceerd.

Zo langzamerhand lijkt vanwege het geconfisceerde grondbied een eenstaatoplossing de enige oplossing, maar ga er dan eens serieus werk van maken.

Ze moeten het natuurlijk zelf allemaal uit gaan zoeken.

Voor het moment - en dat is stof tot nadenken - zie je een tweespalt tussen 'Europa' en de rest van de wereld:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/60/Palestine-recognition-map.png

Joesoef
13-02-19, 18:48
Het gaat jou duidelijk om dé joden en wij (moslims). Zie onderstaande quote:



Waarom misbruik jij eeen citaat uit een compleet ander topic?

mark61
13-02-19, 22:47
Het heeft meer te maken met een rechtvaardigheidsgevoel.

Hoe verzin je dit gewoon. Jij en rechtvaardigheidsgevoel? Fanatiek en leugenachtig monsterlijke daders verdedigen ipv. slachtoffers?

Rechtvaardig? Jij bent onbeschrijflijk.

Maar antwoorden op mijn vraag doe je niet. Waarom niet? Wat heb je te verbergen?

Waarom lieg je?

Ibrah1234
14-02-19, 01:08
Hoe verzin je dit gewoon. Jij en rechtvaardigheidsgevoel? Fanatiek en leugenachtig monsterlijke daders verdedigen ipv. slachtoffers?

Rechtvaardig? Jij bent onbeschrijflijk.

Maar antwoorden op mijn vraag doe je niet. Waarom niet? Wat heb je te verbergen?

Waarom lieg je?

Ik begin je nu zat te worden mafkees. Reageer normaal inhoudelijk i.p.v. dat emotionele geleuter en op de man spelen of zwijg!!

Dat toontje van je en je geveinsde selectieve verontwaardiging inzake Joden duiden een niet al te frisse opvatting en een maakt je verdacht aanhanger van een kwaadaardige ideologie te zijn. Een wolf in schaapskleren!!

Bij het woord 'Jood' reageer je als door een wesp gestoken.

Dat jij religie, ras en etniciteit betrekt bij een simpel territoriaal conflict, zoals wereldwijd tientallen voorkomen, maakt je muziek vals. Je probeert op Sylvana Simons-achtige wijze een vals sentiment te creëren door zaken als religie en ras bij de discussie te betrekken.

Ik maak hier ernstig bezwaar tegen!

knuppeltje
14-02-19, 09:11
Een tweestatenoplossing lijkt mij verder weg dan ooit. Vrijwel iedereen wenste een dergelijke oplossing. Bush, Obama, de meeste Israëliërs en de EU waren voor de tweestatenoplossing. In mijn optiek ook het meest elegant. Het lijkt mij een win-win situatie.

Wie- of wat het plan heeft getorpedeerd c.q. anderzijds zijn hakken in het zand heeft gezet laat ik maar in het midden.

Dat laatste is voor iedereen die niet zijn kop in het zand steekt - of overloopt van vooroordelen, zonneklaar.

Maar een één-staat of twee staten, het maakt geen moer uit. Waar het om gaat is dat alle inwoners gelijke rechten en plichten hebben. En dat is in Israël en de bezette gebieden duidelijk niet het geval, en dat zal het ook niet gaan worden. In tegendeel, het is van Israël nooit of te nimmer de bedoeling geweest en dat blijft zo.

Al voor het eigenmachtig uitroepen van de staat Israël had Ben Gurion, samen met de Hagana, al plannen uitgewerkt om vooraf aan de oprichting van de staat Israël zoveel mogelijk grond van de Palestijnen af te pakken en elke Palestijn die zich daartegen verzette te doden. En dat deden ze dan ook op grote schaal. Zelfs ook in die gebieden die de Volkerenbond voor de Palestijnen had voorzien. Vandaar dat Jordanië de West-Bank bezette, om zo de Palestijnen daar te beschermen.

Het onteigenen van de grond van de Palestijnen is daarna alsmaar sneller verder gegaan. Ook in de bezette gebieden is nu zo'n 70% gebied dat het Israëlische leger onder controle heeft en daardoor volstrekt verboden gebied is voor Palestijnen.

Het plan was om weer een Eretz Israël te stichten, maar dan alleen voor joden. Maar op dat moment woonden er meer moslimse Palestijnen dan joodse Palestijnen. Maar dat mocht de pret niet drukken. Eretz moest er hoe dan ook weer komen. Niet van de joodse bevolking daar, maar van de massale import van joden uit Europa, die daar eerder werden onderdrukt en op grote schaal vermoord, met als klap op de vuurpijl de massale uitroeiing tijdens de Tweede.

Maar al te vaak wordt vergeten dat de leden van al die milities, zoals de Hagana en Irgoen bijvoorbeeld, uit de getto's van Europa kwamen. Zij waren door de ervaringen daar keiharde jongens geworden, die voor niets maar dan ook voor niets terugschrokken. Het was voor hen de dood - of de gladiolen.

Nog niet zo heel lang geleden heb ik dat hier aan de hand van een heleboel geverifieerde gegevens uit de doeken gedaan. Blijkbaar is daarvan niets tot je door gedrongen.

Kortom, je bent zo schijnheilig als maar zijn kan.

Ibrah1234
14-02-19, 10:33
Dat laatste is voor iedereen die niet zijn kop in het zand steekt - of overloopt van vooroordelen, zonneklaar.

Maar een één-staat of twee staten, het maakt geen moer uit. Waar het om gaat is dat alle inwoners gelijke rechten en plichten hebben. En dat is in Israël en de bezette gebieden duidelijk niet het geval, en dat zal het ook niet gaan worden. In tegendeel, het is van Israël nooit of te nimmer de bedoeling geweest en dat blijft zo.

Al voor het eigenmachtig uitroepen van de staat Israël had Ben Gurion, samen met de Hagana, al plannen uitgewerkt om vooraf aan de oprichting van de staat Israël zoveel mogelijk grond van de Palestijnen af te pakken en elke Palestijn die zich daartegen verzette te doden. En dat deden ze dan ook op grote schaal. Zelfs ook in die gebieden die de Volkerenbond voor de Palestijnen had voorzien. Vandaar dat Jordanië de West-Bank bezette, om zo de Palestijnen daar te beschermen.

Het onteigenen van de grond van de Palestijnen is daarna alsmaar sneller verder gegaan. Ook in de bezette gebieden is nu zo'n 70% gebied dat het Israëlische leger onder controle heeft en daardoor volstrekt verboden gebied is voor Palestijnen.

Grote delen land zijn simpelweg ook decennialang door Joden gekocht.

Niet alleen Joden maakten zich schuldig aan moord en doodslag. De Joodse inwoners waren voor 1948 al doelwit met aanslagen waarbij hele gemeenschappen werden uitgeroeid. Bedenk dat dit is geschied ten tijde van de pogroms in Rusland en vlak na de uitroeiing door Hitler. Dat er over en weer excessen hebben plaatsgevonden is evident.

Je moet wel van de pot zijn gerukt of verstoken van enig inlevingsvermogen dat zo'n volk na vrijwel te zijn gedecimeerd in de gaskamers het plan hebben opgevat dit niet nog eens te laten gebeuren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Kfar_Etzion

knuppeltje
14-02-19, 11:22
Grote delen land zijn simpelweg ook decennialang door Joden gekocht.

Niet alleen Joden maakten zich schuldig aan moord en doodslag. De Joodse inwoners waren voor 1948 al doelwit met aanslagen waarbij hele gemeenschappen werden uitgeroeid. Bedenk dat dit is geschied ten tijde van de pogroms in Rusland en vlak na de uitroeiing door Hitler. Dat er over en weer excessen hebben plaatsgevonden is evident.

Je moet wel van de pot zijn gerukt of verstoken van enig inlevingsvermogen dat zo'n volk na vrijwel te zijn gedecimeerd in de gaskamers het plan hebben opgevat dit niet nog eens te laten gebeuren.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedbad_van_Kfar_Etzion

Een bewering die jij niet hard kan maken. Zeker niet dat dit niet gebeurd is door eerst stelselmatig de eigenaren een leven normaal onmogelijk te maken. OP deze manier gebeurt dat trouwens nog steeds.

Dat al ver voor 1948 Palestijnen zich verzette tegen de landroof met de daaraan gepaarde moordpartijen verzetten is genoegzaam bekend. Dat begon al veel eerder. Dat heb ik eerder al aangetoond. Maar de bottomline is: dat de massale instroom van Europese joodse immigranten door hun vaak gewelddadige landjepik voor spanningen zorgden. Dat door dat verdedigen ook aan kant van die immigranten slachtoffers vielen is juist, maar hun aantallen vallen totaal in het niet vergeleken met de slachtoffers onder de moslimse bevolking daar.
Bovendien is dat onteigenen in Israël zelf na de uitroeping van de Israëlische staat op ware megaschaal doorgegaan, met alle gevolgen van dien. Ook dat heb ik hier al eens met verifieerbare gegevens aangetoond.

De joodse bevolking en de moslimbevolking leefden voor de massale immigratie van oudsher zonder grote problemen met elkaar. De problemen zijn door die massale instroom, gekoppeld aan het handelen vanwege dat Eretz Israël syndroom ontstaan. De moslim bevolking was daarvan het slachtoffer, en niet andersom.

Bovendien werden de joodse milities al ver voor de uitroeping van de staat Israël vanuit Amerika met enorme sommen geld gesteund zodat ze daarmee vele wapens konden kopen. De moslimbevolking was wat dat betreft zwaar onderbewapend. Het aantal joodse slachtoffer was dan ook heel klein vergeleken met de ronduit enorme aantallen slachtoffers onder de moslimbevolking.

Volgens mij ben je totaal van de pot gerukt als je de schuld van Europa aan de Europese joden afwentelt op een bevolking in een ander gebied, terwijl die bevolking op geen enkele wijze verantwoordelijk was voor wat de joden hier is aangedaan. Dat in het reine brengen was en is een Europese zaak.
Maar in Europa - dus ook in Nederland, ligt of hangt er zelfs nog steeds voor vele miljoenen aan van joden geroofde kunst in musea die nog steeds niet aan de erfgenamen wordt terug gegeven, en die hoogstwaarschijnlijk nooit zal worden teruggegeven.

Kortom, met al je gedoe blijf je nog steeds een gewetenloze hypocriet die alsmaar de feiten verdraait.

The_Grand_Wazoo
14-02-19, 11:26
De ervaringen uit het verleden van Joden in Europa kan op geen enkele manier een rechtvaardiging van de handelingen van de staat Israel zijn. Hooguit maakt het de die handelingen ietwat beter invoelbaar.

Je bovenstaande argumentatie is irrelevant.

knuppeltje
14-02-19, 11:45
De ervaringen uit het verleden van Joden in Europa kan op geen enkele manier een rechtvaardiging van de handelingen van de staat Israel zijn. Hooguit maakt het de die handelingen ietwat beter invoelbaar.

Je bovenstaande argumentatie is irrelevant.

Heb je het tegen mij?

Interim
14-02-19, 11:52
De ervaringen uit het verleden van Joden in Europa kan op geen enkele manier een rechtvaardiging van de handelingen van de staat Israel zijn. Hooguit maakt het de die handelingen ietwat beter invoelbaar.

Je bovenstaande argumentatie is irrelevant.
Voor de begrijpelijkheid van de discussie is het aan te raden om dit soort berichten te beginnen met:

@Ibrah1234 (Bericht # 126 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5646022.html#post5646022))


Heb je het tegen mij?
Nee.

'Antwoord met Citaat' werkt waarschijnlijk niet bij hem.

The_Grand_Wazoo
14-02-19, 12:02
Dat antwoorden met citaat werkt idd niet meer, behalve in een Edge browser, maar dan kan ik weer niet verbeteren.
Toen ik met antwoorden begon had ik niet door dat Knuppeltje gewoon door mij heen aan het typen was. En ook nog eerder op 'plaatsen' klikt ... de hork.

Ibrah1234
14-02-19, 12:05
De ervaringen uit het verleden van Joden in Europa kan op geen enkele manier een rechtvaardiging van de handelingen van de staat Israel zijn. Hooguit maakt het de die handelingen ietwat beter invoelbaar.

Je bovenstaande argumentatie is irrelevant.

Onder Instellingen - Diversen opties staat bij mij 'standaard bewerker' aangevinkt. Vanaf dat moment werkte het bij mij weer.

Ibrah1234
14-02-19, 12:08
Kortom, met al je gedoe blijf je nog steeds een gewetenloze hypocriet die alsmaar de feiten verdraait.

Joh, ik geloof het allemaal wel. Geen zin meer overal op te reageren met lappen tekst. Heb wel iets beters te doen dan me bezig te houden met die Joden. Ze zoeken het maar uit.

Het is me ook allemaal veel te emotioneel de reacties.

knuppeltje
14-02-19, 12:14
Dat antwoorden met citaat werkt idd niet meer, behalve in een Edge browser, maar dan kan ik weer niet verbeteren.
Toen ik met antwoorden begon had ik niet door dat Knuppeltje gewoon door mij heen aan het typen was. En ook nog eerder op 'plaatsen' klikt ... de hork.

Het is een gedoe zo. Bij mij werken al een tijdje de smilies niet. Noch op mijn desktop - noch op mijn chroombook. Maar in jouw geval kun je de naam van degene waarop je wil reageren in je reactie verwerken. Dat was eigenlijk de hint die onder mijn vraag verborgen zat.

knuppeltje
14-02-19, 12:21
Joh, ik geloof het allemaal wel. Geen zin meer overal op te reageren met lappen tekst. Heb wel iets beters te doen dan me bezig te houden met die Joden. Ze zoeken het maar uit.

Het is me ook allemaal veel te emotioneel de reacties.

Tja, inhoudelijk reageren is moeilijk hè? Dus maar op deze manier.

Niet van mijn of The Grand.

Ibrah1234
14-02-19, 12:36
Tja, inhoudelijk reageren is moeilijk hè? Dus maar op deze manier.

Niet van mijn of The Grand.

De standpunten zijn toch onwrikbaar. Kan wel weer gaan repliceren maar dat is zinloos. The Grand houdt nog zijn fatsoen maar ik heb helemaal geen zin in dat schelden en op de man spelen.

super ick
14-02-19, 14:44
Och we zijn weer heel druk met een postzegeltje land. Selectieve verontwaardiging.

Samir75017
14-02-19, 16:00
Heb wel iets beters te doen dan me bezig te houden met die Joden.


Good idea. Let people with knowledge discuss about it and move on.

Interim
15-02-19, 09:46
Good idea. Let people with knowledge discuss about it and move on.
Anticiperend op de introductie van 'de Joden' (Bericht #36 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5645324.html#post5645324)), had ik al een NOS-item over migrantenkerken geplaatst (Bericht #29 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5645254.html#post5645254)).

In het filmpje worden christenmigranten de hemel ingeprezen. Omdat zij elkaar helpen wordt er immens bespaard op overheidsuitgaven etc.

In het groter geheel hoor je nooit iets van waardering over wat moslims voor elkaar en ook voor niet moslims doen.

Het lijkt erop dat moslims structureel niet bij Nederland horen.
Revisor moet daarom zijn mond houden.
En dat doet denken aan:


(Ontstaan en ontwikkeling)

Hoewel de Gouden Eeuw de geschiedenis is ingegaan als een tolerante tijd, was er
van echte verdraagzaamheid van de kant van de calvinisten
tegenover andere gezindten weinig sprake. Er heerste weliswaar
'gewetensvrijheid', maar godsdienstvrijheid was alleen weggelegd voor
de calvinistische Gereformeerde Kerk. Verder konden alleen
buitenlanders en als buitenlanders beschouwde personen, zoals de
Joden, hun godsdienst vrij uitoefenen. Nederlanders werden geacht over
te gaan tot de Nederduitse Gereformeerde Kerk (later Nederlandse
Hervormde Kerk).

Bron (https://nl.wikipedia.org/wiki/Schuilkerk)

super ick
17-02-19, 14:42
Anticiperend op de introductie van 'de Joden' (Bericht #36 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5645324.html#post5645324)), had ik al een NOS-item over migrantenkerken geplaatst (Bericht #29 (https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398052-europeanen-de-wereld-post5645254.html#post5645254)).

In het filmpje worden christenmigranten de hemel ingeprezen. Omdat zij elkaar helpen wordt er immens bespaard op overheidsuitgaven etc.

In het groter geheel hoor je nooit iets van waardering over wat moslims voor elkaar en ook voor niet moslims doen.

Het lijkt erop dat moslims structureel niet bij Nederland horen.
Revisor moet daarom zijn mond houden.
En dat doet denken aan:

Denk dat jij je nick moet wijzigen in intrigant.

Interim
17-02-19, 18:32
:haha:


Denk dat jij je nick moet wijzigen in intrigant.


Zo voel ik dat ook. Dertig jaar geleden op 14 februari 1989 kreeg schrijver Salman Rushdie vanwege zijn boek De Duivelsverzen een doodsfatwa over zich uitgestort. Geen moslim in het westen die daar openlijk tegen protesteerde. Ook niet in Nederland. Sterker nog: toen het boek in Nederland uitkwam werden boekhandelaren ernstig bedreigd en ruiten ingegooid van boekwinkels. Veel boekhandelaren waaronder V&D gaven toe aan die dreigementen. Uiteraard waren dat geen blanke nederlanders. Niet 11 september 2001 maar 14 februari 1989 was het begin van de ellende. Dus verveel ons niet met geklaag over een negatief imago. Moslims doen er alles aan om het imago te bevestigen. En dan was daar nog de dood van Theo van Gogh. De aanslag op Charlie Hebdo. Nekschot moest stoppen.