PDA

Bekijk Volledige Versie : 2 jaar Trump aan de macht en de wereld is een stuk onveiliger geworden

Selected
03-02-19, 15:34
¨Ook Rusland stapt na de VS uit het verdrag en laat onmiddelijk langeafstandsraketten produceren´

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/rusland-stapt-na-vs-ook-uit-kernwapenverdrag-poetin-laat-direct-raketten-ontwikkelen~bd74bf05/

Ibrah1234
03-02-19, 21:50
¨Ook Rusland stapt na de VS uit het verdrag en laat onmiddelijk langeafstandsraketten produceren´

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/rusland-stapt-na-vs-ook-uit-kernwapenverdrag-poetin-laat-direct-raketten-ontwikkelen~bd74bf05/

De kans dat ze die gaan afschieten op de VS of Europa lijkt me nihil. Te uwer informatie: de koude oorlog is voorbij.

Selected
03-02-19, 21:52
De kans dat ze die gaan afschieten op de VS of Europa lijkt me nihil. Te uwer informatie: de koude oorlog is voorbij.

Met die gek Trump weet je het nooit.

Wat heeft Trump gedaan?

*Het atoomwapenakkoord met Iran afzeggen.

*Bijna heel Zuid-Amerika tegen zich in het harnas gejaagd vanwege die racistische muur.

* De sitruatie in het M-O is rampzaliger dan ooit. De Palestijnen weigeren nog met Trump in gesprek te gaan.

Ik zie helemaal geen positieve signalen. Trump is een gevaar voor de wereld. Nog gekker dan Khaddafi en Saddam bij elkaar.

Ibrah1234
03-02-19, 22:09
Met die gek Trump weet je het nooit.

*Bijna heel Zuid-Amerika tegen zich in het harnas gejaagd vanwege die racistische muur.

Ik zie helemaal geen positieve signalen. Trump is een gevaar voor de wereld. Nog gekker dan Khaddafi en Saddam bij elkaar.

Het is een grote puinhoop in landen als Venezuela en Honduras. In dat laatste land heb je zowat meer kans door een kogel te sterven dan door ouderdom. Dat reist dan massaal af richting het land van melk en honing.

Schijnt aan de Amerikaanse kant van de grens één grote wetteloze puinzooi te zijn met veel overlast van drugs gerelateerde criminaliteit. In veel zuidelijke staten wordt het initiatief van Trump een muur te bouwen dan ook toegejuigd.

Je moet wel in ogenschouw nemen dat die muur er grotendeels al stond. Onder Obama is het grootste gedeelte al gebouwd en bestaat de grens al uit muren en hekken en waar dat niet geval is bewaken drones, grenswachten en scanners de grensovergang.

Er is geen president geweest die meer Mexicanen over de grens heeft gezet dan Obama. Bijna 3 miljoen.

Waarom men het doet voorkomen alsof Trump een gloednieuwe muur wil neerzetten is me een raadsel.

Samir75017
03-02-19, 22:11
Nog gekker dan Khaddafi en Saddam bij elkaar.

Wasn’t the World a better place when Khaddafi and Saddam were still in power ?

Selected
03-02-19, 22:31
Wasn’t the World a better place when Khaddafi and Saddam were still in power ?

Ja dat klopt. De wereld was toen een stuk veiliger. Saddam had Assad wel in toom gehouden. En er was dan geen IS geweest,Syrie had er een stuk leefbaarder uitgezien en de kans dat groeperingen als IS,An Nusra voet aan de grond hadden kunnen zetten was klein.

Libie is een land geworden met 3 regeringen. Irak is niemand meer wat het is geweest en totaal naar de klote. Syrie ook.

Maar ik vind Trump veel gevaarlijker dan Khadaffi of Saddam. Trump is samen met Bush Jr,Ariel Shaorn en Netanyahu het slechtse wat deze wereld heeft voortgebracht sinds WOII.

Selected
03-02-19, 22:37
Het is een grote puinhoop in landen als Venezuela en Honduras. In dat laatste land heb je zowat meer kans door een kogel te sterven dan door ouderdom. Dat reist dan massaal af richting het land van melk en honing.

Schijnt aan de Amerikaanse kant van de grens één grote wetteloze puinzooi te zijn met veel overlast van drugs gerelateerde criminaliteit. In veel zuidelijke staten wordt het initiatief van Trump een muur te bouwen dan ook toegejuigd.

Je moet wel in ogenschouw nemen dat die muur er grotendeels al stond. Onder Obama is het grootste gedeelte al gebouwd en bestaat de grens al uit muren en hekken en waar dat niet geval is bewaken drones, grenswachten en scanners de grensovergang.

Er is geen president geweest die meer Mexicanen over de grens heeft gezet dan Obama. Bijna 3 miljoen.

Waarom men het doet voorkomen alsof Trump een gloednieuwe muur wil neerzetten is me een raadsel.

Provisorische hekken die niet eens aan elkaar aansluiten kan ej niet bepaald een muur noemen.

Obama stuurt 3 miljoen mexicanen terug,Bush jr ( partijgenoot van Trump), vermoord 1,8 miljoen Irakezen.

Tjah,Zuidelijke Staten. Dat is echt een prachtvoorbeeld. In sommige staten hangt daar nog gewoon de Confederatievlag bij het gemeentehuis.

Trump is een gevaarlijk idioot. 2 jaar aan de macht en Iran is door list en bedrog weggezet als een onbetrouwbare partner in het wapenakkoord.

** gevaarlijke politieke situatie.

2 jaar Trump en Rusland voelt zich bedreigd door de VS en gaat ook maar atoomwapens maken.

** Wederom een gevaarlijke politieke situatie.

Heb je daar nog wat over te zeggen behalve dat de koude oorlog voorbij is?

Selected
03-02-19, 22:58
Ja dat is weer een nieuw strategisch dieptepunt. Vreselijk hoe een akkoord voor ontwapening dat met de nodige moeite tot stand is gekomen zomaar wordt opgezegd. Trump heeft daarmee een nieuwe wapenwedloop ontketend. Ook het nieuwe handelsembargo met Iran was een grote taktische misser. Dat zet de verhouding nodeloos op scherp. Die waren al niet optimaal, maar er was onder Obama toenadering. Er werden megaorders getekend voor de levering van vliegtuigen door Airbus en Boeing. Die konden na ingrijpen van Trump niet doorgaan.

Iran hield zich ook netjes aan het akkoord dat onder Obama was gesloten. Zelfs het atoomwaakhond heeft dat aangegeven,de persbericht van het atoomagentschap stond helemaal los van de opzegging en het was al afgesproken met de IG dat er een tussen evaluatie zou komen.

En 3 weken voor het atoomagentschap met haar onderzoek klaar was komt Trump met leugens de atoomdeal met Iran opzeggen.

Is het Obama en Iran pesten of zit er meer achter? Ik denk het laatste want die oorlogszuchtige republikeinen zijn voor geen cent te vertrouwen.

En dan nu het INF verdrag eenzijdig opzeggen met leugens en 0,0 bewijs. Natuurlijk zal er niet 1,2,3 oorlog uitbreken maar het gevaar van die man wordt onderschat.

Uit de NAVO stappen,Irandeal opzeggen,Jeruzalem eenzijdig erkennen als hoofdstad van israel,het INf verdag opblazen.

Levensgevaarlijke domme gek die de VS weer een slechte naam geeft waar Obama juist zoveel moeite deed om het aanzien van de VS wereldwijd weer op te krikken.

super ick
04-02-19, 09:16

Ik kom net terug van 10 dagen San Diego. Ik heb er geen woord over gehoord.

Weet je wat mij wel opvalt als het ter sprake komt? Bijna allemaal schamen ze zich een beetje voor Donald. De kranten staan bol van de spotprenten over hem. Die mis ik dan hier weer.

Ibrah1234
04-02-19, 09:21
Provisorische hekken die niet eens aan elkaar aansluiten kan ej niet bepaald een muur noemen.

Obama stuurt 3 miljoen mexicanen terug,Bush jr ( partijgenoot van Trump), vermoord 1,8 miljoen Irakezen.

Tjah,Zuidelijke Staten. Dat is echt een prachtvoorbeeld. In sommige staten hangt daar nog gewoon de Confederatievlag bij het gemeentehuis.

Trump is een gevaarlijk idioot. 2 jaar aan de macht en Iran is door list en bedrog weggezet als een onbetrouwbare partner in het wapenakkoord.

** gevaarlijke politieke situatie.

2 jaar Trump en Rusland voelt zich bedreigd door de VS en gaat ook maar atoomwapens maken.

** Wederom een gevaarlijke politieke situatie.

Heb je daar nog wat over te zeggen behalve dat de koude oorlog voorbij is?

Er zijn toch geen conflicterende ideologieën meer welke met geweld geëxporteerd moeten worden zoals 40 jaar geleden? Voor China en Rusland hoeven we niet meer te vrezen. Die Chinezen hebben daar ook helemaal geen tijd voor want die hebben het veel te druk onze spullen te fabriceren :rolleyes:

Binnenkort gaat Trump nog weer even een pilsje drinken met Kim Jong-un in Singapore en dan is die ook weer rustig.

Je kunt de wereld van 40 jaar geleden niet meer vergelijken met de huidige situatie sinds de val van de muur. Kortom, u kunt weer rustig gaan slapen :boogjes:

The_Grand_Wazoo
04-02-19, 12:09
Geen ideologien die met geweld exporteerd worden???

Het Einde van de Geschiedenis is al zo'n 20 jaar voorbij. Ik geloof dat er de afgelopen jaren best wel het een en ander geexplodeerd is.

Je kunt de situatie idd niet vergelijken, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ibrah1234
04-02-19, 12:28
Geen ideologien die met geweld exporteerd worden???

Het Einde van de Geschiedenis is al zo'n 20 jaar voorbij. Ik geloof dat er de afgelopen jaren best wel het een en ander geexplodeerd is.

Je kunt de situatie idd niet vergelijken, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik spreek dan even vanachter het spreekgestoelte voor eigen parochie maar kan me nog heugen dat ik in mijn militaire diensttijd met 11 tankbat. aan de grens met Oost-Duitsland heb gestaan gedurende een oefening aldaar.

Dat moet zo ongeveer de laatste jaren zijn geweest voordat de muur is gevallen maar ik kan me nog heugen dat we instructies kregen niet te zwaaien of andere fratsen uit te halen richting de Oost-Duitse grensposten.

Ik kan met de beste wil van de wereld me geen scenario voorstellen dat dezelfde patstelling alsmede dreiging ooit weer plaats zal vinden.

Ibrah1234
04-02-19, 12:30
Even voor de goede orde. Dat was dus niet in Berlijn voor de muur maar langs de grens met Oost-Duitsland.

Selected
04-02-19, 18:06
Er zijn toch geen conflicterende ideologieën meer welke met geweld geëxporteerd moeten worden zoals 40 jaar geleden? Voor China en Rusland hoeven we niet meer te vrezen. Die Chinezen hebben daar ook helemaal geen tijd voor want die hebben het veel te druk onze spullen te fabriceren :rolleyes:

Binnenkort gaat Trump nog weer even een pilsje drinken met Kim Jong-un in Singapore en dan is die ook weer rustig.

Je kunt de wereld van 40 jaar geleden niet meer vergelijken met de huidige situatie sinds de val van de muur. Kortom, u kunt weer rustig gaan slapen :boogjes:

Natuurlijk weet ik dat er niet snel oorlog uit zal breken.

Maar je mist de essentie van de topic! En natuurlijk heb jij geen kwaad woord over over Trump ondanks het feit hij de wereld onveiliger heeft gemaakt en veel potentiele ´terroristen´ kweekt.

Selected
04-02-19, 18:09
Ik kom net terug van 10 dagen San Diego. Ik heb er geen woord over gehoord.

Weet je wat mij wel opvalt als het ter sprake komt? Bijna allemaal schamen ze zich een beetje voor Donald. De kranten staan bol van de spotprenten over hem. Die mis ik dan hier weer.

Zoals het er nu naar uitziet kan Trump een 2e termijn vergeten. De Shutdown heeft veel kiezers bij hem weggejaagd.

Ik krijg bijna een deja vu met Bush sr. die na de eerste Golfoorlog best populair was,maar 19 maanden later bij de verkiezingen een flinke trap op zijn reet kreeg en zijn koffers kon pakken.

Selected
05-02-19, 12:56
De cijfers die een bom leggen onder Trumps hoop op herverkiezing (http://newsmonkey.be/article/92180)

The_Grand_Wazoo
05-02-19, 14:35
'Ik kan met de beste wil van de wereld me geen scenario voorstellen dat dezelfde patstelling alsmede dreiging ooit weer plaats zal vinden.'

Ik wel. De geschiedenis staat er vol mee. Eerst kan niemand het zich voorstellen, dan gebeurt er iets en tuigt men juichend naar het front. Er is niet zo veel nodig om in de Balkan een brandje te laten ontstaan, of in de Oostzee staten.
Of wat dacht je van een Brexit en een continentally locked UK. Vissers die tot handgemeen overgaan enz.

Ibrah1234
05-02-19, 21:24

Inzake de deal met Iran heeft hij het halfslachtig akkoord gesloten onder Obama opgezegd. De deal van Obama met Iran was er eentje van het kaliber "lik-me-vessie".

Iran is gewoon doorgegaan en het akkoord vertraagde slechts het Iraans atoomprogramma. Inspecteurs hebben geen toegang en de ontwikkeling van intercontinentale raketten vallen helemaal niet onder de deal. Nutteloos dus.

Meen dat Trump een betere deal wil. Denk dat hij daar gelijk in heeft. Ondertussen hoor je die moellahs luid verkondigen dat ze inmiddels raketten hebben die Israël kunnen bereiken. Hier in Europa doen we toch niets en is het aan Trump om Iran de duimschroeven aan te draaien en er een betere deal uit te slepen.

Hij heeft een goede troefkaart in handen: vermindering of beëindiging van de sancties tegen Iran.

Interim
05-02-19, 22:53
https://www.mupload.nl/img/ov37agd5evv9f.jpg

Selected
06-02-19, 21:45
Inzake de deal met Iran heeft hij het halfslachtig akkoord gesloten onder Obama opgezegd. De deal van Obama met Iran was er eentje van het kaliber "lik-me-vessie".

Iran is gewoon doorgegaan en het akkoord vertraagde slechts het Iraans atoomprogramma. Inspecteurs hebben geen toegang en de ontwikkeling van intercontinentale raketten vallen helemaal niet onder de deal. Nutteloos dus.

Meen dat Trump een betere deal wil. Denk dat hij daar gelijk in heeft. Ondertussen hoor je die moellahs luid verkondigen dat ze inmiddels raketten hebben die Israël kunnen bereiken. Hier in Europa doen we toch niets en is het aan Trump om Iran de duimschroeven aan te draaien en er een betere deal uit te slepen.

Hij heeft een goede troefkaart in handen: vermindering of beëindiging van de sancties tegen Iran.

Ik heb liever dat je een bron plaatst ipv dat je zo slap gaat zitten ouwehoeren.

Heb je een bron? Of beschik jij als enige over zgmnde ´inside´-information´ vanuit het Pentagon?

Of fluistert Trump jou het een en ander in je oor waar wij niks van afweten?

Interim
06-02-19, 22:19
https://www.mupload.nl/img/cdsh3ydyevsd.jpg

Selected
10-02-19, 16:31
Volgens deskundigen is de wapenwedloop al in volle gang. Alleen jij denkt er anders over.

https://www.trouw.nl/democratie/nieuwe-koude-oorlog-ook-de-wapenwedloop-is-terug-van-weggeweest~aa38c077/

Ik ben een voorstander van het voorstel van Rusland om opnieuw om te gaan onderhandelen en daarbij worden er landen als China betrokken.

Als het aan mij lag mag Pisrael ook aanschuiven bij de onderhandelingen. Die doen alles stiekem en verbergen veel.

Ibrah1234
10-02-19, 19:59
Volgens deskundigen is de wapenwedloop al in volle gang. Alleen jij denkt er anders over.

https://www.trouw.nl/democratie/nieuwe-koude-oorlog-ook-de-wapenwedloop-is-terug-van-weggeweest~aa38c077/

Ik ben een voorstander van het voorstel van Rusland om opnieuw om te gaan onderhandelen en daarbij worden er landen als China betrokken.

Als het aan mij lag mag Pisrael ook aanschuiven bij de onderhandelingen. Die doen alles stiekem en verbergen veel.

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen dreigende conflicterende belangen tussen de VS, China en Rusland. Wellicht wat handelsconflicten of andere schermutselingen wat aan de onderhandelingstafel kan worden uitgevochten.

Op veel terreinen waaronder de ruimtevaart werken de VS en Rusland nauw samen. In het ISS of permanent bemand ruimtestation verblijven toch Russische en Amerikaanse astronauten gezamenlijk?

The_Grand_Wazoo
10-02-19, 21:28
Het einde van de geschiedenis is al lang weer voorbij, joh.

Ibrah1234
10-02-19, 23:05
Het einde van de geschiedenis is al lang weer voorbij, joh.

Putin komt elk jaar naar Nederland om zijn dochter te bezoeken die in Voorburg woont. Bij de Appie Heijn halen ze dan meestal even een kant-en-klaar maaltijd op.

U kunt, evenals Putin zijn dochter, zich goedgemutst richting de echtelijke sponde begeven en rustig gaan slapen :-)

https://www.ad.nl/binnenland/dochter-poetin-woont-in-penthouse-in-voorschoten~ab782c5b/63749601/

The_Grand_Wazoo
11-02-19, 08:36
Dat van dieechtelijke sponde... nogal een aanname. Vind je ook niet.

Ibrah1234
11-02-19, 14:49
Dat van dieechtelijke sponde... nogal een aanname. Vind je ook niet.

Het betreft een luchtige opmerking maar als ik daarmee een gevoelige snaar heb geraakt bied ik vooralsnog mijn excuses aan.

Selected
13-02-19, 10:45
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie geen dreigende conflicterende belangen tussen de VS, China en Rusland. Wellicht wat handelsconflicten of andere schermutselingen wat aan de onderhandelingstafel kan worden uitgevochten.

Op veel terreinen waaronder de ruimtevaart werken de VS en Rusland nauw samen. In het ISS of permanent bemand ruimtestation verblijven toch Russische en Amerikaanse astronauten gezamenlijk?

Tijdens de koude oorlog werkten de ruimtevaartorganisaties ook samen. Zegt niks dus.

Feit is dat Trump,hoe je het wend of keert,de verhoudingen onnodig op scherp heeft gezet. Iran,Jeruzalem,NFI-verdrag. En hij is net 2 jaar aan de macht.

Ik vind het wel zorgelijk dat de Russen en Amerikanen weer zijn begonnen met het produceren van atoomwapens.

Trump is degene die daar voor heeft gezorgd met zijn grote bek. Onder Obama of Clinton was het nooit zover gekomen.

MARADO
20-02-19, 15:39
Trump kan niet veel, de macht is by de bush, clinton, oranje, windor wasps.

Selected
20-02-19, 19:05
Nu dreigt Trump Venezuela met een militaire interventie die de al broze verhoudingen tussen verschillende naties in Latijns-Amerika nog verder én onnodig op scherp zetten.

super ick
22-02-19, 09:57
Of wat dacht je van een Brexit en een continentally locked UK.

Dan zie ik wel een parallel met de herstelbetalingen na de 1e wereldoorlog. Volgens velen een opstap naar de 2e.
Ik zie ook een paralel met de Franse rol. Die wilden toen ook het onderste uit de kan.

Je mag vinden van de Brexit wat je wilt maar het is altijd beter Engeland als goede buur te behouden en hen niet het vel over neus te trekken.

The_Grand_Wazoo
22-02-19, 11:54
Dat ben ik met je eens, maar dat was niet de kwestie. Jij beweert dat het onvoorstelbaar is dat er opnieuw oorlog uitbreekt in dit deel van de wereld. Ik denk dat je daarin ongelijk hebt. Naar mijn mening laten de afgelopen twee jaar zien hoe snel verhoudingen kunnen omslaan. Ook in dit deel van de wereld. Je ziet bij de Brexit hoe veel mensen bereid zijn om de kont tegen de krib te gooien en een sprong in het onbekende te wagen; oorlogen ontstaan precies op die manier.

super ick
23-02-19, 19:32
Dat ben ik met je eens, maar dat was niet de kwestie. Jij beweert dat het onvoorstelbaar is dat er opnieuw oorlog uitbreekt in dit deel van de wereld. Ik denk dat je daarin ongelijk hebt. Naar mijn mening laten de afgelopen twee jaar zien hoe snel verhoudingen kunnen omslaan. Ook in dit deel van de wereld. Je ziet bij de Brexit hoe veel mensen bereid zijn om de kont tegen de krib te gooien en een sprong in het onbekende te wagen; oorlogen ontstaan precies op die manier.

Ehhhh, volgens ijveraar je mij met een andere prikker. Ik vind dat helemaal niet onvoorstelbaar. Ik heb genoeg gezien. Mensen hebben helemaal niet zoveel reden nodig om elkaar naar het leven te staan. Niet micro en niet macro.