PDA

Bekijk Volledige Versie : Aalsterse carnavalswagen met Joden is internationaal nieuws



Marsipulami
06-03-19, 11:18
Aalsterse praalwagen met karikaturale poppen van Joden is internationaal nieuws

De praalwagen die in de Aalsterse carnavalsstoet zondag meereed en waarop poppen van stereotype orthodoxe Joden stonden, haalt de internationale pers. ‘De Vismooil’n’ zijn voorpaginanieuws in onder meer de Israëlische media.

Bart Rooms

De Aalsterse carnavalsgroep De Vismooil’n pakte zondag in de carnavalsstoet uit met een praalwagen met als thema ‘Sabbatjoor’. Op de wagen stonden karikaturale poppen van Joden, met pijpenkrullen, haakneuzen en een geldkist. De uitbeelding bleef niet zonder gevolgen. Joodse organisaties diende een klacht in tegen de carnavalsgroep. Ook de Europese Commissie reageerde en onderstreepte hoeveel belang ze hecht aan de strijd tegen alle vormen van antisemitisme.

Het voorval is al dagenlang voorpaginanieuws in de media, nationaal maar ook internationaal. “Ophef over praalwagen met Joodse karikaturen”, schrijft NRC. Iets gelijkaardigs bij NOS. “Woede over Belgische carnavalswagen met Joodse karikaturen”.

NOS duidt de bezwaren van Het Forum der Joodse Organisaties en het Coördinatiecomité van Joodse Organisaties in België en vult aan: “Het Nederlandse Centrum voor Informatie en Documentatie Israël deelt die bezwaren.” De NOS schrijft ook dat de burgemeester van Aalst achter de carnavalsgroep staat: “Hij zegt tegen HLN dat ze "geen kwetsende intenties hadden".”

Ook The Jerusalem Post benadrukt de uitspraak van burgemeester Christoph D’haese (N-VA): “Belgian mayor defends carnival float featuring Jews with money and a rat.”. Het Jewish Telegraphic Agency titelt: “Belgian carnival float features puppets of grinning Jews, a rat and money bags”. Het haalt in het artikel ook een incident uit 2013 aan.

In de stoet paradeerde toen een (andere) carnavalsgroep met een nagemaakte nazi-treinwagon, terwijl de groepsleden verkleed als SS-officieren plezier maakten en champagne dronken op populaire Duitse deuntjes: “In 2013, a different group designed for the Aalst carnival a float resembling a Nazi railway wagon used to transport Jews to death camps.”

Marsipulami
06-03-19, 11:24
https://www.youtube.com/watch?v=WuPTOjVXKCY

Marsipulami
06-03-19, 11:30
https://www.youtube.com/watch?v=mGfZHjrO0Yo

Ibrah1234
06-03-19, 16:45
Als je het filmpje goed bekijkt zie je wellicht Knuppeltje en Mark61 achterop de wagen staan. :lol:

mark61
06-03-19, 23:55
Als je het filmpje goed bekijkt zie je wellicht Knuppeltje en Mark61 achterop de wagen staan. :lol:

Waar slaat dit in godsnaam op? Gore imbeciel.

Jij bent een blinde Israël-aanbidder die hier leugens komt verkopen, en vervolgens doodleuk beweert dat het hem allemaal niet interesseert.

Als iemand ook maar de minste kritiek heeft is het een antisemiet.

Goor lasterlijk varken dat je der bent. Zum kotzen.

The_Grand_Wazoo
07-03-19, 07:17
Ah, je blijft wel af en toe checken om je eer en goede naam te verdedigen.
:-)

Ibrah1234
07-03-19, 07:56
Waar slaat dit in godsnaam op? Gore imbeciel.

Jij bent een blinde Israël-aanbidder die hier leugens komt verkopen, en vervolgens doodleuk beweert dat het hem allemaal niet interesseert.

Als iemand ook maar de minste kritiek heeft is het een antisemiet.

Goor lasterlijk varken dat je der bent. Zum kotzen.

Je taalgebruik illustreert je blinde Jodenhaat. Maanden zie je hem niet en ineens is 'het' er weer :stout:

knuppeltje
07-03-19, 07:57
Als je het filmpje goed bekijkt zie je wellicht Knuppeltje en Mark61 achterop de wagen staan. :lol:

Voor iemand die niet eens in staat is om de meest simpele tekst te begrijpen, zoals over franc tireurs, bijvoorbeeld, verwacht ik dan ook niet dat die in staat is om te snappen wat er op een foto word afgebeeld. :blowen:

H.P.Pas
07-03-19, 09:26
Als je het filmpje goed bekijkt zie je wellicht Knuppeltje en Mark61 achterop de wagen staan. :lol:

Vast wel. Je kunt het zo gek niet bedenken of je ziet het als je maar goed genoeg kijkt.
Waar een wil is is een weg.

knuppeltje
07-03-19, 09:46
Je taalgebruik illustreert je blinde Jodenhaat. Maanden zie je hem niet en ineens is 'het' er weer :stout:

Zoals ik al eerder van je zei: "Niet in staat om de meest de meest simpele tekst te begrijpen." Daar zal wel nooit verandering in komen, denk ik.

Ibrah1234
07-03-19, 09:56
Zoals ik al eerder van je zei: "Niet in staat om de meest de meest simpele tekst te begrijpen." Daar zal wel nooit verandering in komen, denk ik.

Nog steeds overtuigd van je gelijk? :lol:

Ibrah1234
07-03-19, 11:17
Zoals ik al eerder van je zei: "Niet in staat om de meest de meest simpele tekst te begrijpen." Daar zal wel nooit verandering in komen, denk ik.

Je stelling is gebaseerd op 3 zinnetjes terwijl de problematiek veel gecompliceerder is dan jij het doet voorkomen.

"Nationality has no bearing on the status of foreign fighters in NIAC (as there is no POW or protected-person status as such in this type of armed conflict) or on the legal protections they will be owed upon capture. Hors de combat foreign fighters will thus be entitled to the guarantees of common Article 3 and of Additional Protocol II, when applicable, as well as to the safeguards of customary law norms."

Dan krijg je de volgende situatie dat landen als Syrië en Irak nooit het protocol hebben ondertekend. Dus ben je als 'foreign fighter" niet beschermd. Hoe je er ook over zevert.... de landen in kwestie waar ISIS opereert hebben de verdragen niet ondertekend. In dat geval ben je een vrijschutter ongeacht je nationaliteit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Additional_Protocol_II

knuppeltje
07-03-19, 13:08
Je stelling is gebaseerd op 3 zinnetjes terwijl de problematiek veel gecompliceerder is dan jij het doet voorkomen.

"Nationality has no bearing on the status of foreign fighters in NIAC (as there is no POW or protected-person status as such in this type of armed conflict) or on the legal protections they will be owed upon capture. Hors de combat foreign fighters will thus be entitled to the guarantees of common Article 3 and of Additional Protocol II, when applicable, as well as to the safeguards of customary law norms."

Dan krijg je de volgende situatie dat landen als Syrië en Irak nooit het protocol hebben ondertekend. Dus ben je als 'foreign fighter" niet beschermd. Hoe je er ook over zevert.... de landen in kwestie waar ISIS opereert hebben de verdragen niet ondertekend. In dat geval ben je een vrijschutter ongeacht je nationaliteit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Additional_Protocol_II

Wat heeft dit geleuter van je met het gedoe over die carnavalswagen en jouw belachelijke opmerking hierover te maken?

Als de argumenten toch op zijn - nou ja, die onzinopmerking van je was sowieso al niet als een argument aan te duiden - houdt dan je klep, in plaats van weer met ander niet ter zake doend geleuter aan te komen.
Met andere woorden: Stop met dat getrol van je.

knuppeltje
07-03-19, 13:09
Nog steeds overtuigd van je gelijk? :lol:

Ik zie weer dat ik jou niet belachelijk hoef te maken.

Ibrah1234
07-03-19, 13:13
Wat heeft dit geleuter van je met het gedoe over die carnavalswagen en jouw belachelijke opmerking hierover te maken?

Als de argumenten toch op zijn - nou ja, die onzinopmerking van je was sowieso al niet als een argument aan te duiden - houdt dan je klep, in plaats van weer met ander niet ter zake doend geleuter aan te komen.
Met andere woorden: Stop met dat getrol van je.

:lol:

MARADO
07-03-19, 14:57
Wy Rooms-Katholieken zeggen waar het op staat. joden zyn Jezus moordenaars.

Marsipulami
07-03-19, 20:15
Wy Rooms-Katholieken zeggen waar het op staat. joden zyn Jezus moordenaars.

Daar valt wel wat op af te dingen. Jezus was zelf een jood en zijn voornaamste volgelingen, medestanders (apostelen), dat waren ook allemaal joden.

Hij werd verder ter dood veroordeeld onder Romeinse jurisdictie door Pontius Pilatus en dat was geen jood maar een Romein. Verder waren het Romeinse soldaten en geen joden die de terechtstelling hebben uitgevoerd.

Onder de joodse bevolking waren er ten tijde van Jezus' terechtstelling zowel voor als tegenstanders van Jezus. Zijn tegenstanders hebben tijdens zijn proces het hardste geroepen.

mark61
07-03-19, 21:19
Je taalgebruik illustreert je blinde Jodenhaat.

Waar haal je het gore lef vandaan?

Wat ben jij een smerig persoontje. Je moest je schamen. But you won't.

Het is zoiets als dat ik aan jou vraag: "Waarom heb je al die vrouwen verkracht?"

mark61
07-03-19, 21:22
Ah, je blijft wel af en toe checken om je eer en goede naam te verdedigen.
:-)

Ik check genoeg. Maar gewoonlijk is het niveau dermate bedroevend, en/of het onderwerp dermate oninteressant, dat ik me niet geroepen voel wat te schrijven.

Maar dit slaat echt alles. Een Gronings ondernemertje die denkt dat ie lekker anoniem aan het lasteren kan slaan.

Ibrah1234
07-03-19, 21:59
Waar haal je het gore lef vandaan?

Wat ben jij een smerig persoontje. Je moest je schamen. But you won't.

Het is zoiets als dat ik aan jou vraag: "Waarom heb je al die vrouwen verkracht?"

Hou toch op met dat hysterische gedoe. Het is volstrekt nutteloos en maakt totaal geen indruk. Als ondernemer heb ik zo door de jaren heen wel vaker van die korte lontjes op kantoor gehad :stout:

Overigens draag je inhoudelijk nooit iets bij. Als je iets niet zint begin je jezelf als een verongelijkt klein kind te gedragen. Je staat zo ver van de alledaagse werkelijkheid af dat je een grapje over een praalwagen al niet eens meer kunt waarderen. Alsof ik weet hoe je eruit ziet mafkees :eek:

Ibrah1234
07-03-19, 22:14
Nee juist niet. Mark61 profileert zich hier duidelijk niet als jodenhater, jij echter wel als een palestijnenhater en jodenlover tot in het oneindige. Laatst schreef je nog ergens dat de palestijnen beter de zee in gedreven konden worden. (Post is wel weer verwijderd.) Op ieder inhoudelijk verhaal over de geschiedenis van de Palestijnen en Joden heb jij een standaard commentaar: de Palestijnen bestaan niet als volk en kunnen dus ook geen aanspraak maken op een eigen staat. Je hebt je ingegraven in een onwrikbaar standpunt. Daar is geen enkel argument tegen bestand. Het heeft ook nul zin daar met jou over te praten. Mark61, Knuppeltje en H.P. Pas hebben gelijk als het gaat over het onderwerp Palestina.

Alle vriendjes draven massaal op. Het gaat weer over Joden. :stout:

Wat is er mis met een andersluidend standpunt inzake de grootste identiteitsfraude van de afgelopen eeuw? Het is oplichting van ongekend omvang.

Hier op het forum tref ik dan toevallig enkele witte extremisten aan welke er anders over denken maar om me heen is vrijwel iedereen deze mening toegedaan. Wat kan het jou nu schelen dat er verschillende opvattingen bestaan.

Waarom jullie zo extreem reageren is me een raadsel.

Sprak in het verleden wel eens met ex-Unifiller's maar moet je hen eens horen. Bij hen vergeleken ben ik nog een softie.

Snap trouwens niet waarom hier op nota bene op een Marokkaans forum dit conflict van postzegelformaat zo breeduit wordt gemeten.

mark61
09-03-19, 01:19
Hou toch op met dat hysterische gedoe.

een grapje over een praalwagen al niet eens meer kunt waarderen.

De enige die hier hysterisch doet ben jij. Met je Endlösung voor Palestijnen. Wie is hier de nazi?

Iemand van jodenhaat beschuldigen is grappig? Jij bent echt krankzinnig.

knuppeltje
09-03-19, 07:44
Snap trouwens niet waarom hier op nota bene op een Marokkaans forum dit conflict van postzegelformaat zo breeduit wordt gemeten.

Ik denk dat jij het nooit zal snappen. Vandaar misschien dat je zelf volop met die uitmeting meedoet. Helaas wel op een heel ranzige manier.

Ibrah1234
09-03-19, 08:52
De enige die hier hysterisch doet ben jij. Met je Endlösung voor Palestijnen. Wie is hier de nazi?

Dit hele onderwerp hoort thuis op het "TROS Opgelicht" forum en niet hier op een Marokkaans forum. Dat jij op jouw leeftijd nog in sprookjes gelooft.

Ik pleit derhalve voor ontruiming van deze broeinesten van terreur. Net als Fort Oranje in Nederland de kampen ontruimen en plat bulldozeren. Je mag wat mij betreft luxe touringcars voorzien van airco laten aanrukken om de identiteitsfraudeurs terug te sturen naar de landen van herkomst.

De wereld is lang genoeg gegijzeld door dit gecreëerd probleem.

Wellicht dat Kees van der Spek er een aflevering aan kan wijden in een aflevering van "Oplichters in het Buitenland". :stout:

super ick
09-03-19, 09:05
Sprak in het verleden wel eens met ex-Unifiller's maar moet je hen eens horen. Bij hen vergeleken ben ik nog een softie.

Klopt. De Israëli's hadden compleet schijt aan ons. Veelvuldig uren ingedoken gezeten terwijl hun patronen ons om de oren vlogen.

Heb ook Israëli's en Palestijnen huilend uit elkaar zien gaan. Die woonden daar naar volle tevredenheid samen. Tot de hardliners het probleem kaapten, zeg maar de baarden aan beiden zijden. Die hebben het grotendeels gemaakt tot wat het nu is.
Een conflict waarover de discussie zich afspeelt aan de uiterste randjes en waarover geen enekele consensus meer over mogelijk is.

Beetje walgelijkom nu net te doen alsof Unifillers allemaal Palestijnenhaters zijn.

Al Sawt
15-03-19, 15:50
Aalsterse praalwagen met karikaturale poppen van Joden is internationaal nieuws

De praalwagen die in de Aalsterse carnavalsstoet zondag meereed en waarop poppen van stereotype orthodoxe Joden stonden, haalt de internationale pers. ‘De Vismooil’n’ zijn voorpaginanieuws in onder meer de Israëlische media.

Bart Rooms

De Aalsterse carnavalsgroep De Vismooil’n pakte zondag in de carnavalsstoet uit met een praalwagen met als thema ‘Sabbatjoor’. Op de wagen stonden karikaturale poppen van Joden, met pijpenkrullen, haakneuzen en een geldkist. De uitbeelding bleef niet zonder gevolgen. Joodse organisaties diende een klacht in tegen de carnavalsgroep. Ook de Europese Commissie reageerde en onderstreepte hoeveel belang ze hecht aan de strijd tegen alle vormen van antisemitisme.

Het voorval is al dagenlang voorpaginanieuws in de media, nationaal maar ook internationaal. “Ophef over praalwagen met Joodse karikaturen”, schrijft NRC. Iets gelijkaardigs bij NOS. “Woede over Belgische carnavalswagen met Joodse karikaturen”.

NOS duidt de bezwaren van Het Forum der Joodse Organisaties en het Coördinatiecomité van Joodse Organisaties in België en vult aan: “Het Nederlandse Centrum voor Informatie en Documentatie Israël deelt die bezwaren.” De NOS schrijft ook dat de burgemeester van Aalst achter de carnavalsgroep staat: “Hij zegt tegen HLN dat ze "geen kwetsende intenties hadden".”

Ook The Jerusalem Post benadrukt de uitspraak van burgemeester Christoph D’haese (N-VA): “Belgian mayor defends carnival float featuring Jews with money and a rat.”. Het Jewish Telegraphic Agency titelt: “Belgian carnival float features puppets of grinning Jews, a rat and money bags”. Het haalt in het artikel ook een incident uit 2013 aan.

In de stoet paradeerde toen een (andere) carnavalsgroep met een nagemaakte nazi-treinwagon, terwijl de groepsleden verkleed als SS-officieren plezier maakten en champagne dronken op populaire Duitse deuntjes: “In 2013, a different group designed for the Aalst carnival a float resembling a Nazi railway wagon used to transport Jews to death camps.”

Schijnend voorbeeld van Judeo-christelijk traditie.

Selected
15-03-19, 15:59
Hier Ibrahnogwat. Nu lees je het een keer van iemand anders. Ik lees dit topic nu pas.

Ibrah1234 moet verbannen worden van dit forum. Vieze kontenlikker van de zionisten is het.



Waar slaat dit in godsnaam op? Gore imbeciel.

Jij bent een blinde Israël-aanbidder die hier leugens komt verkopen, en vervolgens doodleuk beweert dat het hem allemaal niet interesseert.

Als iemand ook maar de minste kritiek heeft is het een antisemiet.

Goor lasterlijk varken dat je der bent. Zum kotzen.

Selected
15-03-19, 16:03
Ik ben volgens Ibrah ook een jodenhater. Omdat ik onomstotelijk heb bewezen dat conform de wet en handvest van de VN aanvallen in bezet gebied als verzetsdaden worden gezien.

De wet schrijft dat voor. Hij had niks meer in te brengen en toen schreef hij dat ik een jodenhater ben en dat het beter zou zijn als de andere landen even opzij keken als israel even orde op zaken kwam stellen in Palestina.

Hij heeft en dat heb ej goed gezien zichzelf in een onverdedigbare positie gemanouvreerd.

Het beleid van israel valt niet te verdedigen en dat snapt deze idioot nog niet. Ook niet nadat hij talrijke keren de deksel op de neus kreeg.




Nee juist niet. Mark61 profileert zich hier duidelijk niet als jodenhater, jij echter wel als een palestijnenhater en jodenlover tot in het oneindige. Laatst schreef je nog ergens dat de palestijnen beter de zee in gedreven konden worden. (Post is wel weer verwijderd.) Op ieder inhoudelijk verhaal over de geschiedenis van de Palestijnen en Joden heb jij een standaard commentaar: de Palestijnen bestaan niet als volk en kunnen dus ook geen aanspraak maken op een eigen staat. Je hebt je ingegraven in een onwrikbaar standpunt. Daar is geen enkel argument tegen bestand. Het heeft ook nul zin daar met jou over te praten. Mark61, Knuppeltje en H.P. Pas hebben gelijk als het gaat over het onderwerp Palestina.

Ibrah1234
15-03-19, 19:41
Hier Ibrahnogwat. Nu lees je het een keer van iemand anders. Ik lees dit topic nu pas.

Ibrah1234 moet verbannen worden van dit forum. Vieze kontenlikker van de zionisten is het.

Waar maak jij je als Nederlander in hemelsnaam wel niet zo druk over. China bezet Tibet en de Molukken mogen hun vlag ook niet hijsen. Is toch geen reden om helemaal para van te worden?

Ik lig er geen minuut wakker van.

Selected
16-03-19, 22:20
Waar maak jij je als Nederlander in hemelsnaam wel niet zo druk over. China bezet Tibet en de Molukken mogen hun vlag ook niet hijsen. Is toch geen reden om helemaal para van te worden?

Ik lig er geen minuut wakker van.

JIj ligt elke minuut wakker van het feit jij op elke front tav het conflict tussen de Palestijnen en Pisrael de deksel op de neus krijgt.

Jouw jarenlange verspreiding van leugens en het verdedigen van het zionisme op Maroc.nl is jou niet goed afgegaan en nu krijg je de rekening gepresenteerd.

En jij ligt hier zeker wel wakker van getuige je nazi-achtige opmerkingen over een Palestijns volk dat al meer dan een half eeuw in een ijzeren wurggreep wordt gehouden door jouw zionistische vriendjes in Tel-Aviv.

Ibrah1234
17-03-19, 09:14
JIj ligt elke minuut wakker van het feit jij op elke front tav het conflict tussen de Palestijnen en Pisrael de deksel op de neus krijgt.

Jouw jarenlange verspreiding van leugens en het verdedigen van het zionisme op Maroc.nl is jou niet goed afgegaan en nu krijg je de rekening gepresenteerd.

Jij hanteert veelvuldig te term "zionisme". Als we consensus kunnen hebben over de definitie mag je mij een zionist noemen. Het doet recht aan de geschiedenis en historische feiten. Dat in tegenstelling tot jouw Palestijnse fata morgana. Ben je niet te oud om nog in sprookjes te geloven?

"Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in Bijbelse tijden de Israëlitische koninkrijken Israël en Juda zouden hebben gelegen."

The_Grand_Wazoo
17-03-19, 10:00
'Het doet recht aan de geschiedenis en historische feiten.'

Nee, dat doet het niet.

H.P.Pas
17-03-19, 12:58
"Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt in het gebied waar in Bijbelse tijden de Israëlitische koninkrijken Israël en Juda zouden hebben gelegen."
Hieraan ontbreekt een kleine aanvulling:
.. waar de na-bijbelse bewoners daarbij blijven is hun probleem en uitdrukkelijk niet dat van de zionist.

Ibrah1234
17-03-19, 13:32
Hieraan ontbreekt een kleine aanvulling:
.. waar de na-bijbelse bewoners daarbij blijven is hun probleem en uitdrukkelijk niet dat van de zionist.

Het lijkt mij bijna vanzelfsprekend dat een Jood domicilie kiest in het land waar zijn culturele en religieuze roots liggen. Dus Israël i.p.v Zimbabwe. U doet het voorkomen alsof het hier de grootste misdaad van deze eeuw betreft.

The_Grand_Wazoo
17-03-19, 13:37
Da's knap: één reactie die niet ingaat op het door Pas opgevoerde probleem en bestaat uit twee zinnen die onderling helemaal niets met elkaar te maken hebben.
Soms heb je een 'Aha Erlebnis', in dit geval kom ik niet verder dan een 'Oh Erlebenis'.

Ibrah1234
17-03-19, 13:49
Da's knap: één reactie die niet ingaat op het door Pas opgevoerde probleem en bestaat uit twee zinnen die onderling helemaal niets met elkaar te maken hebben.
Soms heb je een 'Aha Erlebnis', in dit geval kom ik niet verder dan een 'Oh Erlebenis'.

Jawel. Ritmeester Pas differentieert met zijn grofmazige tweedeling de populatie tussen enerzijds de oorspronkelijke bewoners en anderzijds immigranten welke hij betitelt als zionisten.

Of ik moet het al verkeerd interpreteren, dat kan natuurlijk ook.

The_Grand_Wazoo
17-03-19, 14:12
Magister Pas zijn opmerking betrof de constatering dat jij in je legitimatie terug gaat naar bijbelse tijden en voor het gemak de na-bijbelse tijden, overigens een periode die inmiddels net zo lang is als 'de bijbelse tijden', voor het gemak buiten beschouwing laat.

Dat is de kwestie die Pas aansnijdt.
Jij reageert daarop met een speculatie over de reden waarom Joden het oude Palestina zouden preferen boven Zimbabwe. Die speculatie is op geen enkele manier een reactie op de door Pas aangesneden kwestie.

Ibrah1234
17-03-19, 14:25
Magister Pas zijn opmerking betrof de constatering dat jij in je legitimatie terug gaat naar bijbelse tijden en voor het gemak de na-bijbelse tijden, overigens een periode die inmiddels net zo lang is als 'de bijbelse tijden', voor het gemak buiten beschouwing laat.

Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.


Magister Pas zijn opmerking betrof de constatering dat jij in je legitimatie terug gaat naar bijbelse tijden en voor het gemak de na-bijbelse tijden

Ik kan slechts herhalen hetgeen ik reeds eerder heb gesteld. Is het bijna geen vanzelfsprekendheid dat men kiest voor een land waar de culturele en religieuze roots liggen? Dat die roots duizenden jaren zijn verankerd in gewapend beton en zelfs terug te voeren zijn naar pre-Bijbelse tijden maakt het des te meer overtuigend.

Er wonen ook miljoenen moslims in Europa. Die noemen we weliswaar geen zionisten maar met vrijwel dezelfde xenofobe redenen als wat ik hier lees in dit draadje schoot die krankzinnige idioot in Nieuw-Zeeland tientallen onschuldige mensen dood.

knuppeltje
17-03-19, 15:26
Dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.

Ik kan slechts herhalen hetgeen ik reeds eerder heb gesteld. Is het bijna geen vanzelfsprekendheid dat men kiest voor een land waar de culturele en religieuze roots liggen?

Dat die roots duizenden jaren zijn verankerd in gewapend beton en zelfs terug te voeren zijn naar pre-Bijbelse tijden maakt het des te meer overtuigend.

Er wonen ook miljoenen moslims in Europa. Die noemen we weliswaar geen zionisten maar met vrijwel dezelfde xenofobe redenen als wat ik hier lees in dit draadje schoot die krankzinnige idioot in Nieuw-Zeeland tientallen onschuldige mensen dood.

Nu doe jet het weer.

The_Grand_Wazoo
17-03-19, 15:39
Je kan jezelf wel herhalen, maar dat doet in dit geval niet ter zake.
Mijn opmerking was dat je niet inhoudelijk reageert op Pas.
Door je opmerking te herhalen reageer je niet plotseling wel inhoudelijk.

H.P.Pas
17-03-19, 20:10
Het lijkt mij bijna vanzelfsprekend dat een Jood domicilie kiest in het land waar zijn culturele en religieuze roots liggen.


Het lijkt je ook vanzelfsprekend dat in zo'n geval de actuele bewoners van dat domicilie zonder morren hun koffers pakken ?

U doet het voorkomen alsof het hier de grootste misdaad van deze eeuw betreft.
:wtf: Waar lees je dat ?

Ibrah1234
17-03-19, 20:45
Het lijkt je ook vanzelfsprekend dat in zo'n geval de actuele bewoners van dat domicilie zonder morren hun koffers pakken ?

Nieuw historisch onderzoek Ritsmeester waarbij de militaire archiven door Israel zijn opengesteld voor onderzoek heeft aangetoond dat de Palestijnse-arabieren het echt aan zichzelf hebben te wijten. Er bestond helemaal geen vooropgezet zionistisch plan de Palestijnen te verdrijven. Het is een sprookje wat een eigen leven is gaan leiden.

Nieuw onderzoek door de 'Nieuwe historici'

In de jaren tachtig werd door Israël een deel van zijn militaire archieven opengesteld voor wetenschappelijk onderzoek door historici. De Israëlische historicus Benny Morris, een exponent van de ‘Nieuwe Historici’, een groep wetenschappers die pleiten voor kritischer en onafhankelijker onderzoek en objectieve geschiedschrijving, dook in de archieven en kwam in 1988 met zijn wetenschappelijke pennenvrucht ’The Birth of the Palestinian Refugee Problem, 1947-1949’. Het boek legde een bom onder de traditionele Zionistische en Arabische verklaringen van het vluchtelingenprobleem. Het is uitgegroeid tot een echte klassieker. In 2004 bracht Morris een gereviseerde versie van het boek uit, waarin veel nieuw materiaal en documentatie is verwerkt uit militaire archieven en andere bronnen.


Oorzaak vluchtelingenprobleem: de Palestijnse-Arabieren hebben het aan zichzelf te wijten

Morris stelt in zijn monumentale studie onomwonden dat de oorlog van 1948 die is gelanceerd door de Palestijnse Arabieren die het VN verdelingsplan afwezen en vijandelijkheden begonnen om te voorkomen dat de staat Israel er zou komen, de eigenlijke oorzaak van het Palestijns vluchtelingenprobleem is:

“The first Arab-Israeli war, of 1948, was launched by the Palestinian Arabs, who rejected the UN partition resolution and embarked on hostilities aimed at preventing the birth of Israel. That war and not design, Jewish or Arab, gave birth to the Palestinian refugee probleem.”[3]

Er was volgens Morris geen vooropgezet Zionistisch plan om de Arabieren te verdrijven uit Palestina. Wel zegt hij dat de verplaatsing (‘displacement’) van Arabieren uit Palestina of delen van Palestina die tot de Joodse staat zouden gaan behoren, inherent was aan de zionistische ideologie en de zionistische praktijk op microniveau - dat in de decennia daarvoor gestalte kreeg door landaankopen en de verplaatsing van lokale boeren. De Joodse gemeenschap ging echter niet de oorlog in met een verdrijvingsplan. Ook was er tijdens de oorlog geen sprake van het systematisch verdrijven van Palestijnse Arabieren.


Bron:
https://kunst-en-cultuur.infonu.nl/oorlog/45420-ontstaan-oorzaken-palestijnse-vluchtelingen-probleem.html

Ibrah1234
17-03-19, 22:25
https://www.theguardian.com/world/2004/jan/14/israel

Selected
18-03-19, 06:03
Nieuw historisch onderzoek Ritsmeester waarbij de militaire archiven door Israel zijn opengesteld voor onderzoek heeft aangetoond dat de Palestijnse-arabieren het echt aan zichzelf hebben te wijten. Er bestond helemaal geen vooropgezet zionistisch plan de Palestijnen te verdrijven. Het is een sprookje wat een eigen leven is gaan leiden.

Nieuw onderzoek door de 'Nieuwe historici'

In de jaren tachtig werd door Israël een deel van zijn militaire archieven opengesteld voor wetenschappelijk onderzoek door historici. De Israëlische historicus Benny Morris, een exponent van de ‘Nieuwe Historici’, een groep wetenschappers die pleiten voor kritischer en onafhankelijker onderzoek en objectieve geschiedschrijving, dook in de archieven en kwam in 1988 met zijn wetenschappelijke pennenvrucht ’The Birth of the Palestinian Refugee Problem, 1947-1949’. Het boek legde een bom onder de traditionele Zionistische en Arabische verklaringen van het vluchtelingenprobleem. Het is uitgegroeid tot een echte klassieker. In 2004 bracht Morris een gereviseerde versie van het boek uit, waarin veel nieuw materiaal en documentatie is verwerkt uit militaire archieven en andere bronnen.


Oorzaak vluchtelingenprobleem: de Palestijnse-Arabieren hebben het aan zichzelf te wijten

Morris stelt in zijn monumentale studie onomwonden dat de oorlog van 1948 die is gelanceerd door de Palestijnse Arabieren die het VN verdelingsplan afwezen en vijandelijkheden begonnen om te voorkomen dat de staat Israel er zou komen, de eigenlijke oorzaak van het Palestijns vluchtelingenprobleem is:

“The first Arab-Israeli war, of 1948, was launched by the Palestinian Arabs, who rejected the UN partition resolution and embarked on hostilities aimed at preventing the birth of Israel. That war and not design, Jewish or Arab, gave birth to the Palestinian refugee probleem.”[3]

Er was volgens Morris geen vooropgezet Zionistisch plan om de Arabieren te verdrijven uit Palestina. Wel zegt hij dat de verplaatsing (‘displacement’) van Arabieren uit Palestina of delen van Palestina die tot de Joodse staat zouden gaan behoren, inherent was aan de zionistische ideologie en de zionistische praktijk op microniveau - dat in de decennia daarvoor gestalte kreeg door landaankopen en de verplaatsing van lokale boeren. De Joodse gemeenschap ging echter niet de oorlog in met een verdrijvingsplan. Ook was er tijdens de oorlog geen sprake van het systematisch verdrijven van Palestijnse Arabieren.


Bron:
https://kunst-en-cultuur.infonu.nl/oorlog/45420-ontstaan-oorzaken-palestijnse-vluchtelingen-probleem.html

Leugens. Het Dalet-plan. Verdiep je daar maar eens in zionistische gluiperd. Alles wat jij schrijft is naar de prullenmand verwezen en/of weerlegt. Jij bent op en stapt nu over op leugens. Je begint in je eigen leugens te geloven. Ik kom hier vanavond uitgebreid op terug.

knuppeltje
18-03-19, 08:21
Wat te denken van iemand die eerder heeft verklaard "Niet te snappen dat men hier zoveel aandacht blijft schenken aan dat postzegellandje en dat hij wel wat anders heeft te doen dan zich met die joden bezig te houden - en dat die het maar zelf uitzoeken", maar toch gewoon door blijft gaan met leugens over dat postzegellandje aankomt zetten, en daarbij ook nog de misdadige racistische politiek ervan alsmaar hartstochtelijk blijft verdedigen?

Sommige mensen hebben wel héle rare kronkels in hun hersens.

Selected
18-03-19, 12:34
Wat te denken van iemand die eerder heeft verklaard "Niet te snappen dat men hier zoveel aandacht blijft schenken aan dat postzegellandje en dat hij wel wat anders heeft te doen dan zich met die joden bezig te houden - en dat die het maar zelf uitzoeken", maar toch gewoon door blijft gaan met leugens over dat postzegellandje aankomt zetten, en daarbij ook nog de misdadige racistische politiek ervan alsmaar hartstochtelijk blijft verdedigen?

Sommige mensen hebben wel héle rare kronkels in hun hersens.

Die Ibrahrat heeft gewoon geen argumenten meer om zijn racistische zionistische vriendjes te dekken en denkt middels leugens en getroll zijn gelijk te kunnen halen.

Bovendien is het artikle die hij heeft geplaatst niet bepaald geloofwaardig te noemen omdat verschillende Israelische wetenschappers al hebben geconcludeerd dat de de overgrote meerderheid van de palestijnen afstammen van de Joden die daar vroeger woonden. 75% van de huidige bewoners van israel zijn kinderen van Europese migranten die na WOII naar Palestina zijn geemigreerd.

Ook daarvan zal ik bronnen plaatsen later op de avond.