PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoogste dreigingsniveau in Utrecht na schietpartij



Marsipulami
18-03-19, 13:01
Hoogste dreigingsniveau in Utrecht na schietpartij met meerdere gewonden, mogelijk terroristisch motief



In de Nederlandse stad Utrecht zijn meerdere gewonden gemeld na een schietpartij in een tram. Er wordt momenteel een klopjacht gehouden op de dader, die nog op de vlucht is. Een terroristisch motief wordt niet uitgesloten. Het dreigingsniveau is in Utrecht naar 5 opgetrokken, dat is het hoogste niveau

Ibrah1234
18-03-19, 14:03
Hier heb je hem.

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=e0FJGGSvToI

Ibrah1234
18-03-19, 14:05
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=e0FJGGSvToI

The_Grand_Wazoo
18-03-19, 14:23
Wat doet Pownews hier?

Kunnen we een beetje op het niveau blijven letten.

Selected
18-03-19, 14:24
Neeeeeeeeeee. Is dat hem?

Selected
18-03-19, 14:25
Wat doet Pownews hier?

Kunnen we een beetje op het niveau blijven letten.

Dat is hoogstwaarschijnlijk de schutter. Ik ken hem van de coffeshop.

. Hij heeft bij mijn nichtje in de klas gezeten.

Ibrah1234
18-03-19, 14:28
Dat is hoogstwaarschijnlijk de schutter. Ik ken hem van de coffeshop.

. Hij heeft bij mijn nichtje in de klas gezeten.


Zit de ellende niet in de relatiesfeer i.p.v. een aanslag?

Selected
18-03-19, 14:32
Zit de ellende niet in de relatiesfeer i.p.v. een aanslag? Denk het ook.

Ibrah1234
18-03-19, 22:59
Moet je zijn ogen zien, die heeft net zijn 3e jonko achter de kiezen.

Ibrah1234
18-03-19, 23:30
Erdogan ondertussen slaat politiek een slaatje uit de aanslag in Nieuw-Zeeland. De verdachte van de aanslagen, zegt Erdogan, ,,richt zich op Turkije en op mij’'.

Nu wordt hij in verlegenheid gebracht en staat met de bek vol tanden doordat een doorgedraaide idioot van Turkse origine dood en verderf zaait in Utrecht.

Erdogan wil nu een eigen onderzoek laten starten rondom de gebeurtenissen in Utrecht. Wie nog vertrouwen heeft in de Turkse rechtstaat onder Erdogan zijn op de vingers van één hand te tellen.

De Turkse economie verkeerd in recessie en de Turkse Lira zit in een vrije val. Een beproefd recept voor het mislukken van zijn beleid is het zoeken naar zondebokken in de hoop dat de Turkse gelederen (electoraat) zich voor de aanstaande Turkse verkiezingen weer sluiten.

Selected
19-03-19, 06:08
Moet je zijn ogen zien, die heeft net zijn 3e jonko achter de kiezen.

Dit heeft niks met softdrugs te maken. Die man is mentaal instabiel.

Waarom is de ´aanslag´nog niet opge-eist?

Omdat het een zieke gast betreft die niks met Islam of terroristische groeperingen te maken heeft maar gewoon compleet doorgedraaid is.


De Nederlandse overheid zit het veel erger te maken dan het al is. Schandalig!!!

Marsipulami
19-03-19, 06:37
Bewoners van ‘Nederlands Molenbeek’ zien geen terreur, wel eremoord: “Wie hielp, werd beschoten”

Ken Standaert 19 maart 2019 05u00

Drie doden, vijf gewonden. Dat is de zware balans van een schietpartij in Kanaleneiland, de Utrechtse probleemwijk die bestempeld wordt als het Molenbeek van Nederland. “Kansarme jeugd, criminaliteit en drugs”, omschrijft een bewoner het. Iedereen kent er Gökmen Tanis, de dader. “En iedereen weet dat hij geen terrorist is.” Alles wijst in de richting van een eremoord.

super ick
19-03-19, 07:03
Lees net dat hij de laatste 7 jaar 7 keer voor de rechter heeft gestaan. Ik neem aan dat hij dan meer heeft uitgevreten. 1 op 1 tegen de lamp lopen lijkt mij sterk.

Het wordt echt hoog tijd om veelplegers harder aan te pakken. 3 keer binnen vijf jaar is vijf jaar achter slot en grendel of zoiets. De olievlek aan ellende die dergelijke zwervers keer op keer veroorzaken is echt te groot.

Dat ene mishandelingetje waar drie regels aan besteed worden in de krant kan tot gevolg hebben dat iemand langere tijd angst heeft de straat op te gaan met gevolg voor haar/relatie/kinderen etc. En vaak is zo'n delict er slechts eentje in een lange rij.

Marsipulami
19-03-19, 07:51
Het wordt echt hoog tijd om veelplegers harder aan te pakken. 3 keer binnen vijf jaar is vijf jaar achter slot en grendel of zoiets.

Dat is wel een heel erg dure optie. Eén gedetineerde kost de samenleving per dag drie keer de prijs van het verblijf van een bejaarde in een rusthuis, met dat verschil dat rusthuisbewoners die kosten zelf moeten betalen en gedetineerden niet.

super ick
19-03-19, 10:36
Dat is wel een heel erg dure optie. Eén gedetineerde kost de samenleving per dag drie keer de prijs van het verblijf van een bejaarde in een rusthuis, met dat verschil dat rusthuisbewoners die kosten zelf moeten betalen en gedetineerden niet.

Veiligheid van onschuldigen kost geld. Bejaarden zitten daar niet om de samenleving tegen hen te beschermen.

Een Utrechtse reageerder schrijft: “Heb hem meer dan eens gearresteerd zien worden, wat dan gepaard ging met grove belediging naar de stadswachten en politieagenten en altijd zwaar onder invloed. Dan zag je hem een periode niet meer, de aanname was dat hij dan vast zat.

Maar soms werd hij wel twee keer op dezelfde dag door de politie meegenomen. Vindt het ook vreemd dat er niet meer over hem naar buiten is gekomen in de media. Hij was destijds een van de (vele ) grote overlastplegers in centrum van Utrecht. Zat altijd openlijk te gebruiken en te drinken op de trap van het gemeentehuis aan de gracht tegen over de bieb.”

Marsipulami
19-03-19, 11:53
Veiligheid van onschuldigen kost geld. Bejaarden zitten daar niet om de samenleving tegen hen te beschermen.

Een Utrechtse reageerder schrijft: “Heb hem meer dan eens gearresteerd zien worden, wat dan gepaard ging met grove belediging naar de stadswachten en politieagenten en altijd zwaar onder invloed. Dan zag je hem een periode niet meer, de aanname was dat hij dan vast zat.

Maar soms werd hij wel twee keer op dezelfde dag door de politie meegenomen. Vindt het ook vreemd dat er niet meer over hem naar buiten is gekomen in de media. Hij was destijds een van de (vele ) grote overlastplegers in centrum van Utrecht. Zat altijd openlijk te gebruiken en te drinken op de trap van het gemeentehuis aan de gracht tegen over de bieb.”

Dit sujet zal -gelet op de drie moorden en een ongekend aantal moordpogingen- waarschijnlijk de rest van zijn dagen in een cel slijten en terecht.

Iets anders is als je alle asociale crimineeltjes voor relatief kleine vergrijpen voor lange tijd de bajes in wil draaien. Dat kost ontzettend veel geld en na jouw vijf jaar moet je er toch weer opnieuw mee verder. Vraag is of ze na vijf jaar opsluiting als een beter en socialer mens de gevangenis verlaten.

Een conservatief parlementslid in het Verenigd koninkrijk zei ooit: "Prison is an expensive way of making bad people worse."

Selected
19-03-19, 17:20
Nederland treed gewoon te slap op tegen zedendeliquenten. De verdachte had nooit zo snel op vrije voeten mogen komen.

De rechter en/of het OM kan hem toch dwingen tot een psychologisch onderzoek en wat daar verder allemaal bij komt kijken ipv hem te belonen met een voorlopige invrijheidsstelling voor zijn toezeggingen om mee te werken?

Zo niet dan moet de wet daarop aangepast worden en moeten rechters of officieren van justitie dat zo afdwingen.

En ik geloof dat er al een wet bestaat op draaideurcriminelen. Begrijp om die reden dan ook niet waarom hij iedere keer mild is gestraft.

super ick
20-03-19, 06:37
Dit sujet zal -gelet op de drie moorden en een ongekend aantal moordpogingen- waarschijnlijk de rest van zijn dagen in een cel slijten en terecht.

Iets anders is als je alle asociale crimineeltjes voor relatief kleine vergrijpen voor lange tijd de bajes in wil draaien. Dat kost ontzettend veel geld en na jouw vijf jaar moet je er toch weer opnieuw mee verder. Vraag is of ze na vijf jaar opsluiting als een beter en socialer mens de gevangenis verlaten.

Een conservatief parlementslid in het Verenigd koninkrijk zei ooit: "Prison is an expensive way of making bad people worse."

Dan schaffen we gevangenisstraf maar helemaal af. Doen we de verkrachting voortaan af met een standje.

Soldim
20-03-19, 06:38
Omdat het een zieke gast betreft die niks met Islam of terroristische groeperingen te maken heeft maar gewoon compleet doorgedraaid is.


Dat die man doorgedraait is, daaraan twijfelt niemand. Een ieder die in koele bloede mensen vermoord heeft in mijn opinie een mentaal probleem.

De stelling dat deze aanslag niets met de islam te maken heeft lijkt mij echter twijfelachtig; zowel het beschreven gedrag in de tram, het aanroepen van dat nepgodje van hem en het achtergelaten briefje met iets over moslim-broeders lijken mij in overeenstemming met Islam terrorisme te zijn.



De Nederlandse overheid zit het veel erger te maken dan het al is. Schandalig!!!

Volgens mij is er eerder de hoop van moslims dat het niet islam gerelateerd is. Over de aanslag in Nieuw Zeeland door een rechts radicale gek worden doorwrochte analyses geschreven, en met heel veel vingers naar indirecte aanzetters gewezen. Over een aanslag in Utrecht door een gestoorde islam facsist mag je niets zeggen want 'tolerantie'.

Selected
20-03-19, 06:42
Je bent voor je beurt aan het praten. islamfacist? Hoe kom je daarop?

Het is geen religieus terrorisme maar een massamoord van een doorgedraaide gek die alles behalve islamitisch is.

We kunnen het ook over de christelijke achtegrond hebben van de dader in Nieuw-zeeland. Wil je dat?


Ps. Zie buitenlandse media die zich nu ook ( en terecht) afvragen waarom het een terroristische aanslag wordt genoemd.

Maar hoe kom jij erop dat de dader een islam-facist is?


Dat die man doorgedraait is, daaraan twijfelt niemand. Een ieder die in koele bloede mensen vermoord heeft in mijn opinie een mentaal probleem.

De stelling dat deze aanslag niets met de islam te maken heeft lijkt mij echter twijfelachtig; zowel het beschreven gedrag in de tram, het aanroepen van dat nepgodje van hem en het achtergelaten briefje met iets over moslim-broeders lijken mij in overeenstemming met Islam terrorisme te zijn.




Volgens mij is er eerder de hoop van moslims dat het niet islam gerelateerd is. Over de aanslag in Nieuw Zeeland door een rechts radicale gek worden doorwrochte analyses geschreven, en met heel veel vingers naar indirecte aanzetters gewezen. Over een aanslag in Utrecht door een gestoorde islam facsist mag je niets zeggen want 'tolerantie'.

Bart.NL
20-03-19, 07:35
We kunnen het ook over de christelijke achtegrond hebben van de dader in Nieuw-Zeeland. Wil je dat?

Uiteraard kunnen we het daar ook over hebben en ook over dat het feit dat hij door fascisme is geïnspireerd. Ik denk dat het goed is om dat te doen.

Ideologie (en daar valt religie ook onder) kan gebruikt worden om mensen tegen elkaar op te zetten.

Wat zegt dat over Christendom, Islam of wapens? In de handen van bepaalde personen kunnen ze gevaarlijk zijn.

Het is volgens mij ook niet handig om deze mensen (bijvoorbeeld rechts-extremisten en mensen die naar Syrië gaan om voor Islamitische Staat te vechten) allemaal als gekken af te schilderen.

Een aantal zijn gek, maar de meesten zijn misleid (althans, dat lijkt mij een betere verklaring).

Marsipulami
20-03-19, 08:46
Dan schaffen we gevangenisstraf maar helemaal af. Doen we de verkrachting voortaan af met een standje.

Het opsluiten van mensen als straf an sich is historisch een vrij recent fenomeen. In de middeleeuwen werden mensen opgesloten in afwachting van hun straf en niet als straf op zichzelf. Die straffen konden dan zijn, executie, geseling, verbanning, galeislaaf, brandmerken, enz.

Selected
20-03-19, 12:13
Liever niet Bart. Deze gek is niet misleid maar er is iets in zijn bovenkamer geknakt.

Die Syriestrijders zijn wel misleid. Althans een groot deel daarvan. Dat zijn pas echte terroristen die islam misbruiken.

En als het aan mij lag mogen ze Nederland niet binnenkomen want die gekke zijn geestelijk instabieler dan Gokmen T.



Uiteraard kunnen we het daar ook over hebben en ook over dat het feit dat hij door fascisme is geïnspireerd. Ik denk dat het goed is om dat te doen.

Ideologie (en daar valt religie ook onder) kan gebruikt worden om mensen tegen elkaar op te zetten.

Wat zegt dat over Christendom, Islam of wapens? In de handen van bepaalde personen kunnen ze gevaarlijk zijn.

Het is volgens mij ook niet handig om deze mensen (bijvoorbeeld rechts-extremisten en mensen die naar Syrië gaan om voor Islamitische Staat te vechten) allemaal als gekken af te schilderen.

Een aantal zijn gek, maar de meesten zijn misleid (althans, dat lijkt mij een betere verklaring).

Orhan033
27-03-19, 21:49
Compleet door gedraaid . Valt niets anders te zeggen.

Selected
04-04-19, 05:16
Compleet door gedraaid . Valt niets anders te zeggen.

De reactie van de Nederlandse autoriteiten mag ook niet ontzien worden.

Wat een overdreven gedoe. Iedereen in paniek dingen roepen die er niet zijn inclusief de nationale coördinator terrorismebestrijding.

Soldim
04-04-19, 11:17
De reactie van de Nederlandse autoriteiten mag ook niet ontzien worden.

Wat een overdreven gedoe. Iedereen in paniek dingen roepen die er niet zijn inclusief de nationale coördinator terrorismebestrijding.

Waarom al die moeite om een terroristische daad vanuit islam moteif te bagataliseren? Als dat zou gebeuren met een tegen moslims gerichte terreuraanslag zou je op achterste benen staan.

Interim
04-04-19, 14:10
Waarom al die moeite om een terroristische daad vanuit islam moteif te bagataliseren? Als dat zou gebeuren met een tegen moslims gerichte terreuraanslag zou je op achterste benen staan.
https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/398316-de-hand-utrecht-post5649322.html#post5649322

Soldim
05-04-19, 06:54
https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/398316-de-hand-utrecht-post5649322.html#post5649322

Sociopath and and psychopath zijn, volgens DSM beschrijvingen van wat een scala aan aandoeningen is, antisocial personality disorders.

En in dit geval hebben beide daders 'steun' gevonden in extremistisch gedachtengoed, en onschuldige omstaanders vermoord. De beter georganiseerde dader vond die steun in rechts extremisme, de chaoot in moslim fundamentalisme. Zeer terrecht word er afschuw uitgesproken over het gevaar van rechts gedachtengoed, gelukkig gaat maar een klein deel van de aanhangers over tot terroristisch geweld. Toch vinden vele bruinhemden die afkeuring onterrecht.

Ik snap niet waarom moslims van mening zijn dat ik een andere perceptie over de islam zou moeten hebben.


-----

Dat de dader van de aanslag in Utrecht niet vast zat komt omdat hij daar volgens de wetten in de Nederlandse rechtstaat recht op had. Je kunt, gelukkig, niet iedereen met een phychopatische, sociopatishe of schizofrene aandoening vast zetten. Je kunt wel grote maatschappelijk nadruk leggen op het ontmoedigen van de verspreiding van fundamenteel geweldadig gedachtengoed.

super ick
05-04-19, 07:05
Het lijkt steeds meer voor te komen dat aanslagplegers helemaal geen vrome moslims blijken te zijn. Hun angst voor net eeuwige vuur zit zodanig ingebakken dat ze een ticket reserveren voor de tuin van Eden door een paar ongelovigen te killen. Wie omkomt in de strijd krijgt immers een mooi plekje.

De narigheid met die sprookjesboeken is dat er voor ieder wat wils in is te vinden. Ook voor deze gekken. Ik vind dit daarom niet te linken aan de islam. Pas als grote groepen hetzelfde gedrag vertonen vind ik dat dit wel kan. IS bijvoorbeeld. Dat is de do keren kant van de islam. Die is er ook.

Interim
05-04-19, 10:52
Sociopath and and psychopath zijn, volgens DSM beschrijvingen van wat een scala aan aandoeningen is, antisocial personality disorders.

En in dit geval hebben beide daders 'steun' gevonden in extremistisch gedachtengoed, en onschuldige omstaanders vermoord. De beter georganiseerde dader vond die steun in rechts extremisme, de chaoot in moslim fundamentalisme. Zeer terrecht word er afschuw uitgesproken over het gevaar van rechts gedachtengoed, gelukkig gaat maar een klein deel van de aanhangers over tot terroristisch geweld. Toch vinden vele bruinhemden die afkeuring onterrecht.

Ik snap niet waarom moslims van mening zijn dat ik een andere perceptie over de islam zou moeten hebben.


-----

Dat de dader van de aanslag in Utrecht niet vast zat komt omdat hij daar volgens de wetten in de Nederlandse rechtstaat recht op had. Je kunt, gelukkig, niet iedereen met een phychopatische, sociopatishe of schizofrene aandoening vast zetten. Je kunt wel grote maatschappelijk nadruk leggen op het ontmoedigen van de verspreiding van fundamenteel geweldadig gedachtengoed.
De dader van Christchurch alleen extreem rechts noemen?
Uit zijn manifest:



To turks

You can live in peace in your own lands, and may no harm come
to you.
On the east side of the Bosphorus.
Produce more movies, we love Cuneyt Arkin.
But if you attempt to live in European lands, anywhere west of
the Bosphorus. We will kill you and drive you roaches from our
lands.
We are coming for Constantinople and we will destroy every
mosque and minaret in the city. I have the warhammer in my
hand.
The Hagia Sophia will be free of minarets and Constantinople
will be rightfully Christian owned once more.

The Great Replacement, Nameless Killer: Source (https://www.docdroid.net/Q4nIbBM/the-great-replacement-original-brenton-tarrant.pdf)
Een christenterrorist die Christchurch van onchristelijke smetten wilde zuiveren?

Het is maar wat je, als buitenstaander overigens, voorrang geeft.

Jouw perceptie van islam of enig ander geloof valt hier buiten. Waarom zou jij je er verplicht in moeten verdiepen?
De perceptie van de overheid is hier aan de orde.
Die dient verstand van zaken te hebben en niet hysterisch te reageren.

Terroristen streven ernaar elkaar te overtreffen in het maken van het aantal slachtoffers.
Lukt het ze een aanslag te plegen in Nederland dan worden het tientallen slachtoffers of nog meer.
Ik had niets meegekregen van de moordpartij in Utrecht. Toen ik las hoeveel slachtoffers er gevallen waren dacht ik, hoe wrang dit ook klinkt, niet aan een terroristische aanslag.

In dit land ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
De zinloze dood van Anne Faber heeft helaas geleerd dat er beter opgelet moet worden.

Fundamenteel gewelddadig gedachtegoed kan een fantasie zijn van iemand die iets van zich afschrijft.
Maatschappelijke nadruk leggen op het feit dat geweld nooit iets oplost en averechts werkt lijkt mij beter.