PDA

Bekijk Volledige Versie : Stemwijzer



Ibrah1234
20-03-19, 11:26
Hier op het werk hebben we net allemaal de stemwijzer Provinciale Staten ingevuld en wat schetst mijn verbazing, bijna iedereen komt uit bij het Forum voor Democratie of de PVV.

Opmerkelijk want er staat geen enkele vraag tussen m.b.t. de vluchtelingenproblematiek of religie.

Marsipulami
20-03-19, 11:54
Ik kom uit bij "Denk" op de eerste plaats en de "Christen Unie" op de laatste plaats.

Ibrah1234
20-03-19, 15:08
Ik kom uit bij "Denk" op de eerste plaats en de "Christen Unie" op de laatste plaats.

Stemwijzer provincie Groningen stond er overigens niet tussen.

mark61
20-03-19, 20:09
Dat is nou populisme in actie.

"For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong." - H. L. Mencken

Selected
20-03-19, 20:40
Ik ben gewoon gaan poepen op het toilet.

Dat mensen deze Nederlandse electorale circus serieus nemen en echt de moeite zijn gaan nemen om naar de stembus te gaan is bijna te lachwekkend voor woorden.

Ibrah1234
20-03-19, 22:02
Ik heb niet gestemd. Al jaren niet. Zag deze week voor het eerst die Baudet op de TV in discussie met iemand van een andere partij, geen idee wie dat was maar zag eruit als Harry Potter. Ken al die lui niet.

Vlotte vent die Baudet met een goede pitch.

Marsipulami
20-03-19, 23:36
Forum voor Democratie (FVD) is op basis van de exitpolls de grote winnaar in de provincies Zuid-Holland, Noord-Brabant en Gelderland. Dat blijkt uit de exitpoll die door Ipsos in opdracht van NOS is gehouden in de provincies.


Het beeld in de drie provincies is grosso modo hetzelfde. FVD doet voor het eerst mee met de Provinciale Statenverkiezingen en haalt waarschijnlijk uit het niets veel zetels in Zuid-Holland (10 zetels), Noord-Brabant (8) en Gelderland (7).

De landelijke coalitiepartijen VVD, CDA en D66 verliezen zetels. Met name D66 moet inleveren. De ChristenUnie blijft een kleine partij, maar bleef of gelijk in het aantal zetels of weet een kleine winst te behalen.

Een exitpoll is geen officiële uitslag maar een peiling op basis van het stemgedrag van kiezers.

In Zuid-Holland is de VVD niet langer de grootste partij met 9 zetels. Het verlies bij de twee andere landelijke coalitiepartijen CDA en D66 (beide van 7 naar 4 zetels) was fors. ChristenUnie beperkt de schade en behoudt 3 zetels.

Ook PVV, PvdA, SP en SGP verliezen hier ten opzichte van vier jaar geleden. GroenLinks is na FVD de andere grote winnaar en gaat van 2 naar 5 zetels.

In Gelderland weten VVD en CDA schade te beperken

In Gelderland weten regeringspartijen VVD en D66 de schade enigszins te beperken, zij blijven beide met 8 zetels de grootste partij. D66 duikelt ook hier in het aantal zetels (van 7 naar 4).

SP, PvdA en PVV verliezen ook. Het landelijk beeld dat GroenLinks wint, is in Gelderland niet anders.

In Noord-Brabant is dat beeld min of meer hetzelfde. FVD is volgens de exitpolls de grote winnaar en komt uit het niets op 8 zetels, de VVD heeft de 10 zetels weten te behouden en blijft daarmee in deze provincie de grootste partij.

Het CDA (van 9 naar 8) en D66 (van 7 naar 5) staan ook hier op flink verlies. Van de landelijke oppositiepartijen weet naast FVD alleen GroenLinks te winnen (van 3 naar 5 zetels).

De PvdA lijkt de grootste klappen bij vorige verkiezingen te hebben geïncasseerd, op basis van deze drie provincies. De partij blijft in aantal zetels gelijk (Zuid-Holland en Noord-Brabant) of verliest 1 zetel (Gelderland).

Bij de SP en PVV is dat anders, de partijen moeten in alle drie de provincies flink incasseren.

knuppeltje
21-03-19, 09:00
Ik kwam uit op een verlichte dictatuur met mezelf aan het hoofd daarvan. :ego:

Ibrah1234
21-03-19, 09:08
Ik kwam uit op een verlichte dictatuur met mezelf aan het hoofd daarvan.

:ego:


Sneu voor die Wilders dat hij op rechts wordt ingehaald door Baudet en Knuppeltje :eek:

Zit je daarvoor de rest van je leven in een of andere kazerne.

knuppeltje
21-03-19, 09:38
Sneu voor die Wilders dat hij op rechts wordt ingehaald door Baudet en Knuppeltje :eek:

Gij zult mijn naam niet oneerbiedig gebruiken ja! Ik wil niet met die gasten vernoemd, laat staan gezien worden. :stomp:

Bovendien kwam ik, zeker gezien de uitslag van gisteren, op de enige juiste keuze uit. :blowen:

Ibrah1234
21-03-19, 09:46
Gij zult mijn naam niet oneerbiedig gebruiken ja! Ik wil niet met die gasten vernoemd, laat staan gezien worden. :stomp:

Bovendien kwam ik, zeker gezien de uitslag van gisteren, op de enig juiste keuze uit. :blowen:

Hoop dat je een betere overwinningsspeech hebt gehouden dan die Baudet. Godallemachtig wat was dat slecht :eek:

knuppeltje
21-03-19, 11:28
Hoop dat je een betere overwinningsspeech hebt gehouden dan die Baudet. Godallemachtig wat was dat slecht :eek:

Helaas voor mij en het vaderland, maar ik ben daaraan niet toegekomen. En bij de fratsen van Baudet, met al zijn stompzinnige potjeslatijn, haak ik al heel snel af. Wat een parvenu! En die gesjeesde advocaat met zijn dedain is helemaal een schertsfiguur.

Omwille van de democratische orde was ik altijd tegen het afschaffen van de Eerste Kamer, maar ik moet bekennen dat deze verkiezingsuitslag toch een regelrechte aanslag op mijn vertrouwen in de goede gang van zake is - en bekroop me even het gevoel dat die afschaffing toch maar snel moest doorgaan. Maar gelukkig was dat gevoel weer heel snel over.

Maar zo wordt het er niet makkelijker op. Maar ja, wie heeft er ooit gezegd dat het altijd makkelijk zou zijn? Dus gewoon rekken er er bijblijven.

super ick
22-03-19, 09:59
Ik ben gewoon gaan poepen op het toilet.


Goh, op het toilet? Poep je ook wel eens op een andere plek dan?

super ick
22-03-19, 10:02
Ik heb voor de grap meegedaan met de stemwijzer een dag ná de verkiezingen.

Zie het resultaat :

https://i.postimg.cc/y8pFMzWc/20190321-174455.jpg

Los van dit stemadvies zou mijn keuze sowieso al zijn gevallen op Baudet. Maar de kieswijzer bevestigt dat nog eens. Alhoewel ik het lang niet met alles wat Baudet en zijn partij stelt eens ben. Vandaar die 63%...

Ik stem sowieso nooit voor Nederlandse verkiezingen hier in Chili, ook al heb ik die mogelijkheid via de ambassade in Santiago. Alleen als er Chileense verkiezingen zijn ga ik stemmen...

Ik vind het ook een vreemd systeem. Stemmen terwijl je er niet meer woont.
Nog een reden om die dubbele nationaliteit zsm af te schaffen.

Die stemwijzers kunnen behoorlijk kloppen maar emotie speelt ook een rol. De persoon Jetten heeft D66 gewoon stemmen gekost. Hetzelfde programma, andere verkoper. Die man wekt geen greintje sympathie op. Een sprekende pop. Ik heb jaren D66 gestemd maar wil niet vertegenwoordigd worden door die snijboon.
Pechtholt was ook niet mijn favoriet maar die kwam een stuk beter voor de dag.

Ik kan mij wel voorstellen dat rechtse kiezers het spoor bijster raken. De VVD geeft vooraf aan zaken te gaan doen met Klaver. Daarmee hebben ze ruimte gemaakt voor Baudet. Ook over dat klimaatakkoord geen woord tijdens de verkiezingen.
Wilders kennen we inmiddels wel. Die neemt niemand meer serieus. Die stopt straks, verkast naar het buitenland en de PVV gaat uit als een nachtkaars.

Overigens heeft een docent van een universiteit getwitter: Waar is Folkert? Die man moeten ze direct verbannen uit het onderwijs.

knuppeltje
22-03-19, 10:44
Ik heb voor de grap meegedaan met de stemwijzer een dag ná de verkiezingen.

Los van dit stemadvies zou mijn keuze sowieso al zijn gevallen op Baudet. Maar de kieswijzer bevestigt dat nog eens. Alhoewel ik het lang niet met alles wat Baudet en zijn partij stelt eens ben. Vandaar die 63%...

Verbaast me eigenlijk niets van je. Dat zie je wel meer, mensen die zomaar in een politicus geloven en er vast van overtuigd zijn dat die de nieuwe verlosser is - terwijl hij en zijn partij niet eens een verkiezingsprogramma hadden. Niets dan een paar heel makkelijk in het gehoor liggende slogans. Niet eens geschikt om als 'paarlen voor de zwijnen' te noemen', bij wijze van spreken.

"Weg met de elite die ons alleen maar besodemietert", roepen al die verongelijkte en verblinde konijnenkoppen alsmaar. Maar hoe in gods naam weten jullie dat die salonjonker, met al zijn elitaire geleuter op gymnasiumniveau, dan wel naar jullie luistert - als hij niet eens een partijprogramma heeft om aan jullie te presenteren, stelletje miepen?

Noem mij nu eens iemand op die nog bekakter elitair is dan die paradijsvogel en zijn hofnar? Die twee zouden tegen het establishment zijn, wel, zij zijn gvd zelf het establishment - en nog wel in driedubbel overtreffende trap. Doe je ogen eens open, ja!

Werkelijk tenenkrommend vind ik dat gekwijl van van zo'n Eerdmans, bijvoorbeeld, die blijkbaar nog steeds niet over de door hem nog steeds idolaat aanbeden en in alle toonaarden lof toezongen Pim heen is - en nu blijkbaar zijn nieuwe idool heeft gevonden. Plm kan voorgoed begraven worden.

Maar echt schandalig vind ik het gedrag van al die tv-programmamakers die nu ook met het kwijl uit hun bek deze hele klucht - deze farce, al even juichend ronduit geweldig vinden, in plaats van hun werk serieus te doen.

Interim
22-03-19, 12:16
Overigens heeft een docent van een universiteit getwitter: Waar is Folkert? Die man moeten ze direct verbannen uit het onderwijs.
In general, conservatives are the contented people. Leftists are the angry people. That psychological difference explains most of what they advocate.

Dissecting Leftism (http://dissectleft.blogspot.com/)

super ick
22-03-19, 15:48
In general, conservatives are the contented people. Leftists are the angry people. That psychological difference explains most of what they advocate.

Dissecting Leftism (http://dissectleft.blogspot.com/)

Ja die linksen zijn een stelletje drammers. Dat is waar.

Inderdaad snel boos. Zie ze hier maar eens schelden en zwart maken.

Een goed idee is overigens met een loep nog niet te vinden, het is louter reactie.

Selected
22-03-19, 20:30
Niemand verbaasd dit. Iedereen had dit bij jou zien aankomen.

Daar zitten de leden niet mee.

Want wat de meeste leden zich afvragen is wat een smerige Islamhater als jij,die bijna alle Nederlands Islamitisceh fora heeft geterroriseerd,hier doet?

Niemand reageert op jou,niemand geeft jou aandacht,niemand mag jou en dan kom je even vrolijk schrijven dat ej op de FvD hebt gestemd.

Lekker belangrijk. De meeste leden willen jou liever hier weg en zitten niet te wachten op welke partij jij hebt gestemd!





Ik heb voor de grap meegedaan met de stemwijzer een dag ná de verkiezingen.

Zie het resultaat :

https://i.postimg.cc/y8pFMzWc/20190321-174455.jpg

Los van dit stemadvies zou mijn keuze sowieso al zijn gevallen op Baudet. Maar de kieswijzer bevestigt dat nog eens. Alhoewel ik het lang niet met alles wat Baudet en zijn partij stelt eens ben. Vandaar die 63%...

Ik stem sowieso nooit voor Nederlandse verkiezingen hier in Chili, ook al heb ik die mogelijkheid via de ambassade in Santiago. Alleen als er Chileense verkiezingen zijn ga ik stemmen...

Selected
22-03-19, 22:07
Ja die linksen zijn een stelletje drammers.

Zie ze hier maar eens schelden en zwart maken.



Waarom verleg je niet eens keer je horizon in jouw 60 jarige bestaan op deze aardbol?

Jouw blanke landgenootjes hebben een grote bek op Social-Media maar als het puntje bij paaltje komt hebben zij politiebescherming nodig. ( Urk?)


Tjah,met 100 man een woning binnenvallen en een vrouw mishandelen is het enige wat jullei Nederlanders kunnen!

Bart.NL
23-03-19, 09:53
Een sprekende pop. Ik heb jaren D66 gestemd maar wil niet vertegenwoordigd worden door die snijboon.

Personen spelen misschien een te grote rol. Ik heb deze keer gewoon de stemwijzer ingevuld voor provincie en waterschap en op de partij gestemd die bovenaan stond. Daar kwamen twee verschillende partijen uit. Dat was in beide gevallen niet de partij waar ik op zou hebben gestemd als ik de stemwijzer niet had ingevuld.

super ick
23-03-19, 11:01
Waarom verleg je niet eens keer je horizon in jouw 60 jarige bestaan op deze aardbol?

Jouw blanke landgenootjes hebben een grote bek op Social-Media maar als het puntje bij paaltje komt hebben zij politiebescherming nodig. ( Urk?)


Tjah,met 100 man een woning binnenvallen en een vrouw mishandelen is het enige wat jullei Nederlanders kunnen!

1. Als je niet als groep gezien wilt worden plaats jezelf er dan niet buiten.
2. Discrimineer niet op ras ( blank) en afkomst (Nederlander). Je bent erger dan Wilders.
3. Ik voel mij niet verantwoordelijk voor wat een ander uitvreet omdat diegene ook blank is.

Interim
23-03-19, 16:12
Ja die linksen zijn een stelletje drammers. Dat is waar.

Inderdaad snel boos. Zie ze hier maar eens schelden en zwart maken.

Een goed idee is overigens met een loep nog niet te vinden, het is louter reactie.
Bij de deplorabelen van geenstijl.nl heb ik de commentaren op 'Volkert waar ben je?' (https://www.mupload.nl/img/5osjg80ym.jpg) gelezen:


In de geestes- en sociale wetenschappen heeft extreem links, bestaande uit volgelingen van Habermas en van extreem linkse Franse postmodernisten, de macht. (radiatorknopje | 22-03-19 | 17:09)

Deplorabele radiatorknopje, die zijn huiswerk heeft gedaan, weet ongetwijfeld wat Habermas (vml. lid Hitlerjugend met niet onderkende PTTS) samen met zijn Franse vrienden heeft doen vervagen.
Namelijk het denken over dat wat door Pim Fortuyn is omschreven als 'de verweesde samenleving' met hierop de aanvulling 'dat immense vacuüm, dat culturele en spirituele vacuüm' (Thierry Baudet, Overwinningsspeech (https://www.welingelichtekringen.nl/politiek/902663/over-de-uil-onbenul-rutte-en-de-komende-strijd-de-tekst-van-de-speech-van-thierry-baudet.html)).

Dit denken (hiervoor) is al opgeschreven in De Dialectiek van de Verlichting (Horkheimer/Adorno).
Dit boek uit 1944 (!) bestond oorspronkelijk uit een aantal losse notities die rondgingen in kringen van de studentenbewegingen van 1968.
Nadat de auteurs, uit Duitsland gevluchte joden, zich uitdrukkelijk hadden verzet tegen iedere vorm van geweld zijn zij met hun alternatief (± de verbeelding weer aan de macht) in de ban gedaan.

Ibrah1234
24-03-19, 07:18
en dan kom je even vrolijk schrijven dat ej op de FvD hebt gestemd.

Wat is daar mis mee?

super ick
24-03-19, 09:16
Bij de deplorabelen van geenstijl.nl heb ik de commentaren op 'Volkert waar ben je?' (https://www.mupload.nl/img/5osjg80ym.jpg) gelezen:



Deplorabele radiatorknopje, die zijn huiswerk heeft gedaan, weet ongetwijfeld wat Habermas (vml. lid Hitlerjugend met niet onderkende PTTS) samen met zijn Franse vrienden heeft doen vervagen.
Namelijk het denken over dat wat door Pim Fortuyn is omschreven als 'de verweesde samenleving' met hierop de aanvulling 'dat immense vacuüm, dat culturele en spirituele vacuüm' (Thierry Baudet, Overwinningsspeech (https://www.welingelichtekringen.nl/politiek/902663/over-de-uil-onbenul-rutte-en-de-komende-strijd-de-tekst-van-de-speech-van-thierry-baudet.html)).

Dit denken (hiervoor) is al opgeschreven in De Dialectiek van de Verlichting (Horkheimer/Adorno).
Dit boek uit 1944 (!) bestond oorspronkelijk uit een aantal losse notities die rondgingen in kringen van de studentenbewegingen van 1968.
Nadat de auteurs, uit Duitsland gevluchte joden, zich uitdrukkelijk hadden verzet tegen iedere vorm van geweld zijn zij met hun alternatief (± de verbeelding weer aan de macht) in de ban gedaan.

Fortuyn, Klaver, Jetten, Baudet. Allemaal schetsen ze waandenkbeelden.

Het is 5 voor12 met het milieu, onze maatschappij / cultuur gaat eraan, etc. Alle discussies worden compleet extreem gevoerd. 1 bedenking in de klimaatdiscussie maakt je direct een halve Nazi, een oliedomme ontkenner. 1 bedenking bij het doembeeld van immigratie en je bent medeschuldig aan het kapotmaken van 'ons' land.

knuppeltje
24-03-19, 09:45
Fortuyn, Klaver, Jetten, Baudet. Allemaal schetsen ze waandenkbeelden.

Dat is je reinste complotdenken. Bah!

The_Grand_Wazoo
24-03-19, 13:47
Selected - '
Tjah,met 100 man een woning binnenvallen en een vrouw mishandelen is het enige wat jullei Nederlanders kunnen!'

Tja....
Wat moet je hier nou mee?

'Jullie Nederlanders'

Tjezus wat een akelig gelul. Categorietje 'jullie moslims'. 'jullie buitenlanders', 'jullie (on) gelovigen'.

super ick
24-03-19, 15:12
Dat is je reinste complotdenken. Bah!

Ik zie ze te linker- en rechterzijde achter de rattenvangers aanlopen. Feiten worden regelmatig met meningen verward.

knuppeltje
24-03-19, 17:31
Ik zie ze te linker- en rechterzijde achter de rattenvangers aanlopen. Feiten worden regelmatig met meningen verward.

Je liegt!. Wij van links doen niet aan ratten vangen, ja. Dat konden wij gerust overlaten aan die die maffe blonde met al zijn hysterie, en nu ook aan die potjeslatijn orakelende salonjonker met zijn gelieg over die zogenaamd duizend miljard die het klimaatakkoord zou gaan kosten, bijvoorbeeld.

Ibrah1234
24-03-19, 19:01
Je liegt!. Wij van links doen niet aan ratten vangen, ja. Dat konden wij gerust overlaten aan die die maffe blonde met al zijn hysterie, en nu ook aan die potjeslatijn orakelende salonjonker met zijn gelieg over die zogenaamd duizend miljard die het klimaatakkoord zou gaan kosten, bijvoorbeeld.

Kwee nie. Schatting van onderzoeksbureau CE Delft uitkwam in 2017: zo’n 660 miljard euro. Tel er een zwik indirecte kosten bij uitgesmeerd over vele jaren en die Baudet zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

Het toverwoord lijkt tegenwoordig de warmtepomp te zijn. Ken je die dingen? Ten eerste moet je huis er geschikt voor zijn en ten tweede werken ze vrijwel niet meer onder de 5C. Althans die lucht-lucht warmtepompen.

Als je ziet hoeveel watt er nodig is om een kleine kamer te verwarmen, reken maar op 1kw/h voor een slaapkamer, dan vraag ik me af hoe onze energierekening eruit gaat zien in de toekomst.

Uiteindelijk gaat de gewone burger de rekening betalen als nieuw te bouwen woningen niet meer aangesloten zijn op het aardgas. Denk dat er een veelvoud aan elektriciteit verbruikt gaat worden in huishoudens. Hoe wil je dat gaan opwekken met duurzame energie? Duurzame energie maakt nu nog maar iets van 15% uit van het totaal.

Denk dat die Baudet gelijk heeft en het simpelweg alleen al vanuit praktisch en technisch oogpunt onhaalbaar is.

super ick
25-03-19, 10:52
Kwee nie. Schatting van onderzoeksbureau CE Delft uitkwam in 2017: zo’n 660 miljard euro. Tel er een zwik indirecte kosten bij uitgesmeerd over vele jaren en die Baudet zou best wel eens gelijk kunnen hebben.

Het toverwoord lijkt tegenwoordig de warmtepomp te zijn. Ken je die dingen? Ten eerste moet je huis er geschikt voor zijn en ten tweede werken ze vrijwel niet meer onder de 5C. Althans die lucht-lucht warmtepompen.

Als je ziet hoeveel watt er nodig is om een kleine kamer te verwarmen, reken maar op 1kw/h voor een slaapkamer, dan vraag ik me af hoe onze energierekening eruit gaat zien in de toekomst.

Uiteindelijk gaat de gewone burger de rekening betalen als nieuw te bouwen woningen niet meer aangesloten zijn op het aardgas. Denk dat er een veelvoud aan elektriciteit verbruikt gaat worden in huishoudens. Hoe wil je dat gaan opwekken met duurzame energie? Duurzame energie maakt nu nog maar iets van 15% uit van het totaal.

Denk dat die Baudet gelijk heeft en het simpelweg alleen al vanuit praktisch en technisch oogpunt onhaalbaar is.

Volgens mij zijn de deskundigen het daar wel over eens: volledig duurzaam kan niet. Ons klimaat, onze bedrijvigheid en het gebrek aan ruimte nekken ons. Als de zon altijd zou schijnen dan wordt het al een stuk gemakkelijker. Als we onmetelijke lege stukken land zouden hebben zoals Polen en Frankrijk is het ook gemakkelijker windmolens plaatsen. Daarnaast zijn wij een zeer ondernemend volkje dat zeer druk in de weer is met innovatie en handel en daardoor moet woekeren met ruimte.

Als vandaag de co2-knop omgezet zou moeten worden is de enige co2 vriendelijke oplossing die voor de noodzakelijke stabiele energievoorziening kan zorgen tussen de zon- en windpieken en dalen, kernenergie.

Daarnaast moet ons gedrag ook veranderen. Dat verbaast mij iedere keer. Ik zie alleen maar modellen die er vanuit gaan dat wij op dezelfde voet blijven consumeren.
Lachen dat die drammer van een Rob Jetten meer dan 10 keer per jaar de aarde rondvliegt en intussen de rest van Nederland de warmtepomp en windmolen door de strot wilt rammen. Zijn reactie? Ik wil best wat meer betalen voor een ticket. Wat een ongelofelijke lul ben je dan!

Orhan033
27-03-19, 20:41
Nooit in mijn leven gestemd. Heb geen vertrouwen in politiek