PDA

Bekijk Volledige Versie : Erdogan; Het Westen hanteert een dubbele standaard over definitie terrorisme



Selected
20-03-19, 18:51
ErdoÄŸan bekritiseert dubbele standaarden Westen over definitie 'terrorisme' - De Jonge Turken (http://www.dejongeturken.com/erdogan-bekritiseert-dubbele-standaarden-westen-over-definitie-terrorisme/)

Selected
20-03-19, 18:52
Nederland heeft het Westen weer eens voor paal gezet met haar overdreven gedoe rondom een gestoorde eenling die een drama heeft aangericht in Utrecht.

Erdogan voelt de frustratie van vele moslims in het Westen aan zijn wateren. En hij berkitiseert terecht de valse en smerige houding van het Westen tav gewelddadigheden die gepleegd worden door zowel Westerlingen als niet Westerlingen.


Dit is het effect van de overdreven reactie in Nederland op een psychopaat.

mark61
20-03-19, 19:07
Two wrongs don't make a right.

Selected
20-03-19, 19:27
Two wrongs don't make a right.

Dat ben ik met je eens maar ik sta liever achter hem dan achter het schijnhelige Westen die alles doen om humaan over te komen terwijl ze dat niet zijn.

Ik heb de aanslag in Utrecht op 700 meter afstand meegemaakt en de hetze die daarna ontstond.

Selected
20-03-19, 19:29
Two wrongs don't make a right.

Ik steun Erdogan alleen als hij tegeover het Westen staat.

Ik heb nooit zijn walgelijke daden en vervolgingen van onschuldige Turken goed gekeurt en ik heb dat altijd afgekeurd. Ik was toen verbannen hier op Maroc.nl en heb toen op Marokko.nl mijn walging laten blijken over de houding van Erdogan.


Maar op dit punt sta ik faliekant achter Erdogan!!! Erdogan vs het Westen dan kies ik voor Erdogan.

Djinn en Karnemelk
20-03-19, 21:13
Even een reactie van mijn kant:kijk even naar wat meneer Erdoghan zegt over wat er in christchurch gebeurt is, die Erdoghan spoort niet hij is nog rechtser dan Wilders met zijn uitspraken Meneer Erdoghan vergeet zijn eigen beleid in turkye waarin duizenden leraren, ambtenaren en mensen die kritiek hebben op het het Erdogan regime zomaar opgepakt worden, en in de gevangenis worden gegooid.Als Nederland alle mensen zou oppakken die een gevaar voor de democratie zou zijn, zouden de gevangenissen hier vol zijn met doorgedraaide palestijnen, marocanen, turken, syrische, irakezen, en ook rechts extremisten. Maar nederland schijnt te slap en te tolerant te zijn. Mensen die Erdoghan steunen hebben denk ik een draadje los, vind persoonlijk dat die Erdoghan praat en schreuwt als Adolf Hitler deed.

Selected
20-03-19, 21:25
Geesten en karnemelk worden hier niet serieus genomen.

Niet om de eerste plaats karnemelk zuur smaakt ( check de productiekosten eens als ik jou was) maar puur omdat het gewoon niet lekker is in Nederland.

Turkse karnemelk is lekkerder. Geloof mij. Er gaat een wereld voor je open.

Ayran smaakt lekkerder dan Campina of Melkunie om maar even wat te noemen.

En Ayran is langer houdbaar dan drinkwaar van Campina en Melkunie.

Ik hoop dat je nu begrip op kan brengen voor mijn keuze voor smaak. Er bestaat zelfs een Nederlandse spreekwoord daarvoor´ Over smaak valt niet te twisten.

Ja.je raad het al,ik ga liever voor de Turkse spreekwoord; ´Wie problemen zoekt kan het krijgen ook´.


Even een reactie van mijn kant:kijk even naar wat meneer Erdoghan zegt over wat er in christchurch gebeurt is, die Erdoghan spoort niet hij is nog rechtser dan Wilders met zijn uitspraken Meneer Erdoghan vergeet zijn eigen beleid in turkye waarin duizenden leraren, ambtenaren en mensen die kritiek hebben op het het Erdogan regime zomaar opgepakt worden, en in de gevangenis worden gegooid.Als Nederland alle mensen zou oppakken die een gevaar voor de democratie zou zijn, zouden de gevangenissen hier vol zijn met doorgedraaide palestijnen, marocanen, turken, syrische, irakezen, en ook rechts extremisten. Maar nederland schijnt te slap en te tolerant te zijn. Mensen die Erdoghan steunen hebben denk ik een draadje los, vind persoonlijk dat die Erdoghan praat en schreuwt als Adolf Hitler deed.

Djinn en Karnemelk
20-03-19, 21:46
Sorry maar Djinns in islam word zeer serieus genomen, rechter, en linkerschouder, goed en slecht. En Karnemelk is best lekker, vooral de boeren karnemelk, maar oke turkse karnemelk varianten zijn erg lekker en goed. En ik zoek geen problemen want naar mijn mening is deze wereld zeer complex net zoals echte karnemelk en djinns. Ik ben trouwens een Christen en geen zure karnemelk.de profeet vzmh hield van christenen

Selected
20-03-19, 22:20
Sorry maar Djinns in islam word zeer serieus genomen, rechter, en linkerschouder, goed en slecht. En Karnemelk is best lekker, vooral de boeren karnemelk, maar oke turkse karnemelk varianten zijn erg lekker en goed. En ik zoek geen problemen want naar mijn mening is deze wereld zeer complex net zoals echte karnemelk en djinns. Ik ben trouwens een Christen en geen zure karnemelk.de profeet vzmh hield van christenen

Amen.

Djinn en Karnemelk
20-03-19, 22:29
Amen? tot wat en waarover? Amen is> zo zal het zijn, de waarheid. Welke waarheid bedoel je

Selected
20-03-19, 22:48
Amen? tot wat en waarover? Amen is> zo zal het zijn, de waarheid. Welke waarheid bedoel je

Man,neem toch alles niet zo serieus. Check je eigen nick eens bijvoorbeeld en handel daarna.

Wat is er met Djinns en karnemelk. Waarom die combinatie?

H.P.Pas
21-03-19, 09:32
Dat kun je Erdogan inderdaad niet verwijten; hij hanteert maar één standaard: wie tegen mij is is terrorist.

Selected
21-03-19, 11:04
Dat kun je Erdogan inderdaad niet verwijten; hij hanteert maar één standaard: wie tegen mij is is terrorist.

Nee dat was Bush Sr. na de aanslagen in spetember 2001. Of ben je dat alweer gemakshalve vergeten?

Stick 2 the facts meneer Pas.


Maar deze reactie bewijst maar weer eens hoe Erdogan wordt gedemoniseerd. Chapaeu!!

The_Grand_Wazoo
21-03-19, 13:33
Dat Bush Jr (het was junior, senior was de eerste Golfoorlog, of ben je dat gemakshalve weer vergeten) dergelijke taal uitslaat en onfris was, sluit niet uit dat Erdogan dat ook is. Hou op met die simplistische, tweewaardige, voorstelling van zaken.

Dat is nl. precies wat Bush jr, Erdogan en jij overeenkomstig hebben: wie het niet met mij eens is, is tegen mij.

super ick
22-03-19, 09:20
Maar deze reactie bewijst maar weer eens hoe Erdogan wordt gedemoniseerd. Chapaeu!!

Zalig zijn de simpelen.

Wat moet dat lekker leven zijn met zo'n simplistisch wereldbeeld.

Je Frans is ook niet al te best.

Selected
22-03-19, 19:17
Dat Bush Jr (het was junior, senior was de eerste Golfoorlog, of ben je dat gemakshalve weer vergeten) dergelijke taal uitslaat en onfris was, sluit niet uit dat Erdogan dat ook is. Hou op met die simplistische, tweewaardige, voorstelling van zaken.

Dat is nl. precies wat Bush jr, Erdogan en jij overeenkomstig hebben: wie het niet met mij eens is, is tegen mij.

Ik maak een spelfout ( want ik bedoelde Bush Jr.,hoe anders zou ik op die gedachtengang komen?) en H.P. Pas maakt een denkfout.

Dat had je moeten weten TGW anders zou ik niet op de reactie van Pas referen naar de familie Bush.




Ik begrijp deze reactie niet van jou of jij hebt oogkleppen op want Erdogan wordt wel degelijk door het Westen gedemoniseerd.

Selected
22-03-19, 19:19
Zalig zijn de simpelen.

Wat moet dat lekker leven zijn met zo'n simplistisch wereldbeeld.

Je Frans is ook niet al te best.

Zo simpel is dit onderwerp nou ook weer niet.

Beetje trollen en losse scheten laten als het je niet uitkomt. Bussines as usual. ( spel ik het goed in het Engels?)


Wat moet het leven toch simpel onbevangen voor je zijn.

Bart.NL
23-03-19, 08:26
Two wrongs don't make a right.

Zoiets ja. Erdogan lijkt op Trump. Trump zegt ook wel eens dingen die waar zijn.

super ick
23-03-19, 10:02
Zo simpel is dit onderwerp nou ook weer niet.

Beetje trollen en losse scheten laten als het je niet uitkomt. Bussines as usual. ( spel ik het goed in het Engels?)


Wat moet het leven toch simpel onbevangen voor je zijn.

Business.

Inhoudelijk ga ik niet in discussie met racisten, zij zijn onverbeterlijk.

Samir75017
23-03-19, 10:14
Inhoudelijk ga ik niet in discussie met racisten, zij zijn onverbeterlijk.

https://t2.ea.ltmcdn.com/fr/images/2/4/2/test_du_miroir_psychologie_animale_2242_1_600.jpg

The_Grand_Wazoo
23-03-19, 12:08
'Ik maak een spelfout ( want ik bedoelde Bush Jr.,hoe anders zou ik op die gedachtengang komen?) en H.P. Pas maakt een denkfout.

Dat had je moeten weten TGW anders zou ik niet op de reactie van Pas referen naar de familie Bush.

Ik begrijp deze reactie niet van jou of jij hebt oogkleppen op want Erdogan wordt wel degelijk door het Westen gedemoniseerd.'

Ik had moeten weten dat jij een spelfout maakt? Hoe had ik dat kunnen weten? Voor hetzelfde geld had jij idd Bush jr in gedachte. Misschien maakte jij wel een denkfout.

Maar goed, jij denkt dat je dat niet doet en Pas wel. Waar bestaat die fout uit?

Het westen 'demoniseert' Erdogan? Dat valt wel mee. Als je bedoelt dat veel westerse landen het niet eens zijn met het beleid van Erdogan dan heb je gelijk. Maar 'kritisch zijn' is niet 'demoniseren'.

De feiten spreken voor zich. Kijk wat er de afgelopen 15 jaar in Turkije heeft plaatsgevonden. Kijk hoe mensen zonder vorm van proces of beschuldiging zijn vast gezet, kijk hoeveel ambtenaren zonder opgaaf van reden zijn ontslagen. Luister naar wat de man uitbraakt. Dat verschilt nauwelijks van Baudet, Trump of andere populisten. Met het grote verschil dat Baudet binnen een rechtsstaat opereert en Erdogan de rechtsstaat ten grave heeft gedragen, onder andere door hem ongewelvallige rechters te ontslaan. En dan heb ik het nog niet eens over dat bizarre, zeg maar gerust megalomane presidentiele paleis wat meneer voor zich zelf laat bouwen en de vele berichten van corruptie, waarop de heer Erdogan zeer adequaat heeft gereageerd door de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht verder in te perken.

Dit heeft allemaal plaatsgevonden in Turkije. Als je dat goede ontwikkelingen vindt, zo zij het. Ik kom op basis van de bovengenoemde feiten tot een negatief moreel oordeel over deze man. Jij vind het blijkbaar een held. Op welke feiten jij tot dat oordeel komt is mij een raadsel. Je kletst al weer een paar pagina's over hoe schandalig het demoniseren van Erdogan is, maar je gaat al evenzovele pagina's voorbij aan de argumenten. Je gaat je gang maar, maar hou op anderen 'denkfouten' voor de voeten te gooien als jezelf niet eens bereid blijkt verder te denken dan de gasvorming in je onderbuik.

Samir75017
23-03-19, 14:09
Ik begrijp deze reactie niet van jou of jij hebt oogkleppen op want Erdogan wordt wel degelijk door het Westen gedemoniseerd.

They are Westerners, they think in a Western way, the World should follow our way of life. We are the best. Don’t blame them. Neocolonial thinking.

The West couldn't care less about democracy or human rights in Turkey. They are irrelevant when it comes to their friends and allies (strange isn’t it ?) and are only relevant when they can use the eternal excuse (Human Rights and democracy) to beat their enemies. If Erdogan is being demonized today, it is not because he is not a democrat or because he’s a dictator or a tyrant or whatever, but simply because he is not bowing down to western dictates and he’s not willing to stick to the rules the West lays down in the Middle East.

That’s as simple as that. You’re with us or against us.

The_Grand_Wazoo
23-03-19, 16:35
Oh, zo simpel is het?
Ik heb nog geen woord van jullie over de personen diezonder vorm van proces zijn vastgezet. Ik ben dus een neo-kolonist omdat ik daar aanstoot aanneem. Het is te vermoeiend. Alsof je met PVV'ers dsiscussieert.

Ik heb überhaupt geen enkel inhoudelijk argument gehoord, alleen maar veronderstellingen en beschuldigingen en niet ter zake doende retorische truukjes.

Daar heb ik geen zin in.

Samir75017
23-03-19, 17:13
You don’t have the intellectual abilities to debate. Let alone understand simple facts.

knuppeltje
23-03-19, 18:20
You don’t have the intellectual abilities to debate. Let alone understand simple facts.

Order, order!!!!!!!!!!!!!!!!

The Grand is veel verstandiger dan jij denkt.

Samir75017
23-03-19, 18:34
Order, order!!!!!!!!!!!!!!!!

The Grand is veel verstandiger dan jij denkt.

Is he ?

Maybe you can show him how to quote. That’d be a good start.

knuppeltje
23-03-19, 18:58
Is he ?

Maybe you can show him how to quote. That’d be a good start.

Zeker te weten. Maar zijn computer is ouwe meuk met kuren, denk ik. (Geintje)

Ibrah1234
24-03-19, 05:48
You don’t have the intellectual abilities to debate. Let alone understand simple facts.

Vroeger op de middelbare school als we de cijfers voor wiskunde, natuurkunde en economie uitgedeeld kregen van de leraar was er altijd een segment aan jochies zoals jij welke zwaar onvoldoende scoorden.

Later zijn ze van die lulvakken gaan studeren en als ik ze nu tegenkom dan heb je een woordenboek nodig om ze nog te kunnen volgen. Meestal zwaar links en vol van zichzelf.

super ick
24-03-19, 08:22
You don’t have the intellectual abilities to debate. Let alone understand simple facts.

Geef eens een inhoudelijk argument, TGW heeft gelijk. Je doet retorische truckjes, een verknipt mening ventileren over het westen maarik lees geen reactie / verklaringop wat TGW neergezet heeft.

The_Grand_Wazoo
24-03-19, 11:40
Ok, je wilt het dus niet hebben over de vele Turken die door de regering Erdogan zonder vorm van proces worden vastgehouden.

Wat mijn intellectuele vaardigheden te maken hebben met het feit dat Erdogan zich als een dictator gedraagt, is mij onduidelijk. Jou niet.
Helaas weet je het niet zo duidelijk uit te leggen.
Maar wel fijn voor die Turken die zonder vorm van proces vast zitten om te weten dat daar vast hele goede redenen voor zijn, maar dat ook zij de intellectuele capaciteiten missen om dat te begrijpen.
De 220 volt op hun scrotum zal wel enig begrip bij brengen.

https://www.amnesty.nl/landen/turkije

(nou is AI natuurlijk een westerse neo koloniale beweging, alle politieke gevangenen die zij hebben vrij gekregen kunnen mee praten over de schandalige inmenging; ze werden net zo lekker geslagen.)

super ick
24-03-19, 14:25
Ok, je wilt het dus niet hebben over de vele Turken die door de regering Erdogan zonder vorm van proces worden vastgehouden.

Wat mijn intellectuele vaardigheden te maken hebben met het feit dat Erdogan zich als een dictator gedraagt, is mij onduidelijk. Jou niet.
Helaas weet je het niet zo duidelijk uit te leggen.
Maar wel fijn voor die Turken die zonder vorm van proces vast zitten om te weten dat daar vast hele goede redenen voor zijn, maar dat ook zij de intellectuele capaciteiten missen om dat te begrijpen.
De 220 volt op hun scrotum zal wel enig begrip bij brengen.

https://www.amnesty.nl/landen/turkije

(nou is AI natuurlijk een westerse neo koloniale beweging, alle politieke gevangenen die zij hebben vrij gekregen kunnen mee praten over de schandalige inmenging; ze werden net zo lekker geslagen.)

Hij vereenzelvigt zich met een bepaalde groep, eigenlijk iedere groep behalve de blanken. Dus ook het groepje van ome Erdo.
Hij gaat er vanuit dat jij dat ook doet. Zijn volgende logische stap zou kunnen zijn dat hij nu Guantánamo Bay in jouw schoenen schuift. Zij blank, jij blank, tfoe.

Heerlijk om zo door het leven te kunnen. Lekker duidelijk ook.

Samir75017
24-03-19, 18:22
The subject here is :

"All of the world leaders describe the terrorist attack in New Zealand as an attack on Islam and Muslims. They do not call the perpetrator a 'Christian terrorist.' Why can't they say that?" Erdoğan.

He raised a good point.

But our Dutch answers : Erdogan is a dictator. Erdogan is this. Erdogan is that. Amnesty International said this. Not a single RELEVANT answer on his point.

:jammer:

The_Grand_Wazoo
24-03-19, 18:47
Omdat de dader geen christen terrorist is.
Hij legitimeert zijn daad niet met een verwijzing naar een door een bovennatuurlijk wezen gestelde orde.

Dus Erdogan heeft ongelijk.

De wereldleiders hebben wel gelijk: dit was een aanslag op moslims en de islam.
Maar dat betekent niet dat het dus automatisch een christen moet wezen.
Dat is wat Erdogan jou wil doen laten geloven.
En je valt er nog voor ook.

Maar goed, ik ben dan ook niet van de school die denkt dat vele van de terreur aanslagen die door moslims worden gepleegd (met een verwijzing naar een goddelijke legitimatie) als zodanig moeten worden beschouwd. Maar dat is veel te subtiele positie voor zwart-wit kijkers.

Samir75017
24-03-19, 19:02
Omdat de dader geen christen terrorist is.
.

Were the perpetrators of the attacks in Europe Muslims ?

Why has the shooting in Utrecht been qualified as «*Islamic*» or «*probably Islamic*» before the motives behind the attack were known ?

That’s this double standard Erdogan is pointing out. And he’s 100% right.

Ibrah1234
24-03-19, 22:05
Were the perpetrators of the attacks in Europe Muslims ?

Why has the shooting in Utrecht been qualified as «*Islamic*» or «*probably Islamic*» before the motives behind the attack were known ?

That’s this double standard Erdogan is pointing out. And he’s 100% right.

Aanslagen op christenen haalt het nieuws meestal niet. Erdogan rept er althans met geen woord over.

Paar maanden geleden bommen in een kathedraal in de Filipijnen (23 doden en 100 gewonden). In Nigeria de afgelopen maand 140 christenen vermoord en kerken in brand gestoken. In Egypte is het schering en inslag aanvallen op christenen. Niet zo lang geleden doorzeefden islamisten nog een toeristenbus. Even later werd een bus met christenen aangevallen (28 doden).

In Indonesië vonden ook regelmatig aanvallen op christenen plaats waaronder het opblazen van kerken met vele doden tot gevolg door zelfmoordterroristen.

De lijst is eindeloos en aanslagen op christenen komen vrijwel dagelijks voor. Het merendeel haalt het nieuws niet.

In Nieuw-Zeeland gingen tienduizenden mensen de straat op om de slachtoffers te herdenken en te protesteren tegen dit soort geweld. Ik heb nog nergens tienduizenden moslims op de been gezien in massademonstraties om de slachtoffers te herdenken of zich anderzijds te distantiëren van dit soort religieuze gekken.

Samir75017
24-03-19, 22:42
Aanslagen op christenen haalt het nieuws meestal niet. Erdogan rept er althans met geen woord over.

Paar maanden geleden bommen in een kathedraal in de Filipijnen (23 doden en 100 gewonden). In Nigeria de afgelopen maand 140 christenen vermoord en kerken in brand gestoken. In Egypte is het schering en inslag aanvallen op christenen. Niet zo lang geleden doorzeefden islamisten nog een toeristenbus. Even later werd een bus met christenen aangevallen (28 doden).

In Indonesië vonden ook regelmatig aanvallen op christenen plaats waaronder het opblazen van kerken met vele doden tot gevolg door zelfmoordterroristen.

De lijst is eindeloos en aanslagen op christenen komen vrijwel dagelijks voor. Het merendeel haalt het nieuws niet.

In Nieuw-Zeeland gingen tienduizenden mensen de straat op om de slachtoffers te herdenken en te protesteren tegen dit soort geweld. Ik heb nog nergens tienduizenden moslims op de been gezien in massademonstraties om de slachtoffers te herdenken of zich anderzijds te distantiëren van dit soort religieuze gekken.

What’s that got to do with our subject, undereducated Zio ?

:moe:

Ibrah1234
24-03-19, 23:25
undereducated Zio ?


Vermoeiend dat geleuter over het zionisme. Ben bang dat jij de onwetende bent in dezen. Tip: ga eens de koran lezen. Dat is één grote liefdesbetuiging aan de kinderen van Israël. Het uitverkoren volk van Allah. Zion alsmede de terugkeer is meer dan 100 keer genoemd in de koran.

2:122 O Children of Israel, remember the grace I bestowed on you, and remember that I preferred you to all nations.

2:123 And guard against a Day when no soul shall avail any other soul, and no ransom will be accepted from it, nor any intercession will benefit it, and they will not have any support.

The_Grand_Wazoo
25-03-19, 06:56
Ibrah - Were the perpetrators of the attacks in Europe Muslims ?

Waarom zo vaag? Welke attacks? Bedoel je de laatste IRA aanslag? Charlie Hebdo? Breivik? Synagoge Brussel?

Ibrah - Why has the shooting in Utrecht been qualified as «*Islamic*» or «*probably Islamic*» before the motives behind the attack were known ?

Dat is probably omdat in een auto die leeg werd gevonden en door de dader was gebruikt een briefje werd gevonden met iets verwards en een verwijzing naar 'zijn moslim broeders'. Vervolgens, de aanslag is in later stadium niet zo gekwalificeerd, althans niet in de kranten en tv die ik bekijk.
Tenslotte, waarom zo vaag? Je vraagt 'why has been ... qualified'. Door wie is dat gedaan? En is dat het hele Westen? Lekker vaag houden, kun je op lekker hoog intellectueel blijven discussieren. Nou ja, je hebt al gesuggereert de regels door dat dat 'by everyone in the west' is. Want die denken allemaal neo koloniaal.


Ibrah - That’s this double standard Erdogan is pointing out. And he’s 100% right.

Nee, Erdogan beweerde dat dit een 'christelijke aanslag' was. Dat is niet wat het was. Dus hij is niet 100% right.
Erdogan probeert hier een spelletje christenen versus moslims van te maken; zijn hullie de kruisvaarders, is hij Saluman. En jij loopt langs de lijn te klappen en de pyromanen toe te juichen.

super ick
25-03-19, 09:26
Ibrah - Were the perpetrators of the attacks in Europe Muslims ?

Waarom zo vaag? Welke attacks? Bedoel je de laatste IRA aanslag? Charlie Hebdo? Breivik? Synagoge Brussel?

Ibrah - Why has the shooting in Utrecht been qualified as «*Islamic*» or «*probably Islamic*» before the motives behind the attack were known ?

Dat is probably omdat in een auto die leeg werd gevonden en door de dader was gebruikt een briefje werd gevonden met iets verwards en een verwijzing naar 'zijn moslim broeders'. Vervolgens, de aanslag is in later stadium niet zo gekwalificeerd, althans niet in de kranten en tv die ik bekijk.
Tenslotte, waarom zo vaag? Je vraagt 'why has been ... qualified'. Door wie is dat gedaan? En is dat het hele Westen? Lekker vaag houden, kun je op lekker hoog intellectueel blijven discussieren. Nou ja, je hebt al gesuggereert de regels door dat dat 'by everyone in the west' is. Want die denken allemaal neo koloniaal.


Ibrah - That’s this double standard Erdogan is pointing out. And he’s 100% right.

Nee, Erdogan beweerde dat dit een 'christelijke aanslag' was. Dat is niet wat het was. Dus hij is niet 100% right.
Erdogan probeert hier een spelletje christenen versus moslims van te maken; zijn hullie de kruisvaarders, is hij Saluman. En jij loopt langs de lijn te klappen en de pyromanen toe te juichen.

Respect voor de moeite. Dit terwijl je toch weet dat het niet aankomt.

Selected
26-03-19, 11:23
'Ik maak een spelfout ( want ik bedoelde Bush Jr.,hoe anders zou ik op die gedachtengang komen?) en H.P. Pas maakt een denkfout.

Dat had je moeten weten TGW anders zou ik niet op de reactie van Pas referen naar de familie Bush.

Ik begrijp deze reactie niet van jou of jij hebt oogkleppen op want Erdogan wordt wel degelijk door het Westen gedemoniseerd.'

Ik had moeten weten dat jij een spelfout maakt? Hoe had ik dat kunnen weten? Voor hetzelfde geld had jij idd Bush jr in gedachte. Misschien maakte jij wel een denkfout.

Maar goed, jij denkt dat je dat niet doet en Pas wel. Waar bestaat die fout uit?

Het westen 'demoniseert' Erdogan? Dat valt wel mee. Als je bedoelt dat veel westerse landen het niet eens zijn met het beleid van Erdogan dan heb je gelijk. Maar 'kritisch zijn' is niet 'demoniseren'.

De feiten spreken voor zich. Kijk wat er de afgelopen 15 jaar in Turkije heeft plaatsgevonden. Kijk hoe mensen zonder vorm van proces of beschuldiging zijn vast gezet, kijk hoeveel ambtenaren zonder opgaaf van reden zijn ontslagen. Luister naar wat de man uitbraakt. Dat verschilt nauwelijks van Baudet, Trump of andere populisten. Met het grote verschil dat Baudet binnen een rechtsstaat opereert en Erdogan de rechtsstaat ten grave heeft gedragen, onder andere door hem ongewelvallige rechters te ontslaan. En dan heb ik het nog niet eens over dat bizarre, zeg maar gerust megalomane presidentiele paleis wat meneer voor zich zelf laat bouwen en de vele berichten van corruptie, waarop de heer Erdogan zeer adequaat heeft gereageerd door de onafhankelijkheid van de rechterlijke macht verder in te perken.

Dit heeft allemaal plaatsgevonden in Turkije. Als je dat goede ontwikkelingen vindt, zo zij het. Ik kom op basis van de bovengenoemde feiten tot een negatief moreel oordeel over deze man. Jij vind het blijkbaar een held. Op welke feiten jij tot dat oordeel komt is mij een raadsel. Je kletst al weer een paar pagina's over hoe schandalig het demoniseren van Erdogan is, maar je gaat al evenzovele pagina's voorbij aan de argumenten. Je gaat je gang maar, maar hou op anderen 'denkfouten' voor de voeten te gooien als jezelf niet eens bereid blijkt verder te denken dan de gasvorming in je onderbuik.

Ga je nou kinderachtig zitten doen om een spelfout? Beetje mierenneuken omdat je er niet uitkomt?

Pas refereert alleen naar Erdogan. En daarin maakte hij een fout door te stellen dat wie tegen erdogan is een terrorist moet zijn? Wie zegt dat?

En Erdogan heeft dat niet gezegd of in elk geval niet letterlijk en Bush JUNIOR weer wel. Dat is het verschil tussen de reactie van Pas en ik. Dat ik jou dit moet uitleggen.


EN ja,liever Erdogan dan Trump. Netanyahu en Trump hebben meer bloed aan hen handen kleven.


Check wat Trump heeft gedaan en dit is wat Erdigan bedoeld.

Samir75017
26-03-19, 11:39
Vermoeiend dat geleuter over het zionisme. Ben bang dat jij de onwetende bent in dezen. Tip: ga eens de koran lezen. Dat is één grote liefdesbetuiging aan de kinderen van Israël. Het uitverkoren volk van Allah. Zion alsmede de terugkeer is meer dan 100 keer genoemd in de koran.

2:122 O Children of Israel, remember the grace I bestowed on you, and remember that I preferred you to all nations.

2:123 And guard against a Day when no soul shall avail any other soul, and no ransom will be accepted from it, nor any intercession will benefit it, and they will not have any support.

Off topic once again. But FYI, the «*Children of Israel*» in the Quran has nothing to do with the actual state of Israel. Look it up yourself.

Samir75017
26-03-19, 11:41
Ibrah - Were the perpetrators of the attacks in Europe Muslims ?

Waarom zo vaag? Welke attacks? Bedoel je de laatste IRA aanslag? Charlie Hebdo? Breivik? Synagoge Brussel?

Ibrah - Why has the shooting in Utrecht been qualified as «*Islamic*» or «*probably Islamic*» before the motives behind the attack were known ?

Dat is probably omdat in een auto die leeg werd gevonden en door de dader was gebruikt een briefje werd gevonden met iets verwards en een verwijzing naar 'zijn moslim broeders'. Vervolgens, de aanslag is in later stadium niet zo gekwalificeerd, althans niet in de kranten en tv die ik bekijk.
Tenslotte, waarom zo vaag? Je vraagt 'why has been ... qualified'. Door wie is dat gedaan? En is dat het hele Westen? Lekker vaag houden, kun je op lekker hoog intellectueel blijven discussieren. Nou ja, je hebt al gesuggereert de regels door dat dat 'by everyone in the west' is. Want die denken allemaal neo koloniaal.


Ibrah - That’s this double standard Erdogan is pointing out. And he’s 100% right.

Nee, Erdogan beweerde dat dit een 'christelijke aanslag' was. Dat is niet wat het was. Dus hij is niet 100% right.
Erdogan probeert hier een spelletje christenen versus moslims van te maken; zijn hullie de kruisvaarders, is hij Saluman. En jij loopt langs de lijn te klappen en de pyromanen toe te juichen.

We don’t understand each other. It’s like a dialogue of the deaf. No problem, you’ve got your opinion, I’ve got mine.

If you want to quote someone =>


TEXT .

Easy peasy.

Selected
26-03-19, 11:45
They are Westerners, they think in a Western way, the World should follow our way of life. We are the best. Don’t blame them. Neocolonial thinking.

The West couldn't care less about democracy or human rights in Turkey. They are irrelevant when it comes to their friends and allies (strange isn’t it ?) and are only relevant when they can use the eternal excuse (Human Rights and democracy) to beat their enemies. If Erdogan is being demonized today, it is not because he is not a democrat or because he’s a dictator or a tyrant or whatever, but simply because he is not bowing down to western dictates and he’s not willing to stick to the rules the West lays down in the Middle East.

That’s as simple as that. You’re with us or against us.


Oh, zo simpel is het?
Ik heb nog geen woord van jullie over de personen diezonder vorm van proces zijn vastgezet. Ik ben dus een neo-kolonist omdat ik daar aanstoot aanneem. Het is te vermoeiend. Alsof je met PVV'ers dsiscussieert.

Ik heb überhaupt geen enkel inhoudelijk argument gehoord, alleen maar veronderstellingen en beschuldigingen en niet ter zake doende retorische truukjes.

Daar heb ik geen zin in.

@ TGW

Samir schrijft geen bullshit hoor.

Ik kan tal van voorbeelden opnoemen waarin het Westen bijna alleen een beroep doet op het Internationaal Recht en het handvest van de VN om Westerse belangen elders in de wereld en dat van Pisrael te verdedigen.

Erdogan is niet als die hypocriete en corrupte Arabische machtshebbers die te koste van alles het verdedigen van hun eigen belangen en dat van hen naaste prefereren boven de belangen van het volk.

Netyanjahu bijvoorbeeld die gisteren op bezoek was bij zijn vriendje Trump,heeft meer bloed aan zijn hande kleven dan Erdogan. En Israel heeft racistische wetten,Turkije niet.


Deze reactie bewijst maar hoe schijnheilig en hypocriet het Westen aankijkt tegen Erdogan. En ja Erdogan wordt wel zeker gedemoniseerd.

Selected
26-03-19, 12:11
They are Westerners, they think in a Western way, the World should follow our way of life. We are the best. Don’t blame them. Neocolonial thinking.

The West couldn't care less about democracy or human rights in Turkey. They are irrelevant when it comes to their friends and allies (strange isn’t it ?) and are only relevant when they can use the eternal excuse (Human Rights and democracy) to beat their enemies. If Erdogan is being demonized today, it is not because he is not a democrat or because he’s a dictator or a tyrant or whatever, but simply because he is not bowing down to western dictates and he’s not willing to stick to the rules the West lays down in the Middle East.

That’s as simple as that. You’re with us or against us.


Oh, zo simpel is het?
Ik heb nog geen woord van jullie over de personen diezonder vorm van proces zijn vastgezet. Ik ben dus een neo-kolonist omdat ik daar aanstoot aanneem. Het is te vermoeiend. Alsof je met PVV'ers dsiscussieert.

Ik heb überhaupt geen enkel inhoudelijk argument gehoord, alleen maar veronderstellingen en beschuldigingen en niet ter zake doende retorische truukjes.

Daar heb ik geen zin in.


Vroeger op de middelbare school als we de cijfers voor wiskunde, natuurkunde en economie uitgedeeld kregen van de leraar was er altijd een segment aan jochies zoals jij welke zwaar onvoldoende scoorden.

Later zijn ze van die lulvakken gaan studeren en als ik ze nu tegenkom dan heb je een woordenboek nodig om ze nog te kunnen volgen. Meestal zwaar links en vol van zichzelf.


Ik begrijp jouw selectieve verontwaardiging niet. Netanyahu en een aantal van zijn voorgangers zijn vele malen erger dan Erdogan. Maar daar horen we jou en media niet over.

The_Grand_Wazoo
26-03-19, 14:14
Ibrah - 'We don’t understand each other. It’s like a dialogue of the deaf. No problem, you’ve got your opinion, I’ve got mine.

If you want to quote someone =>


TEXT .

Easy peasy.'

I know how to quote, but it is to much work. My browsers doesn't do it automatically, I'm not going to write mark-up language.

So, if I understand you correctly:

- First I was intellectually unfit to understand you.
- Now we just don't understand one another.

In the mean time, I have given a number of arguments for my position. You, sir, have just stated and insulted. We're on page 5 and you still have not given one counter argument. My impression is that you're trying to get a gracious way out, e.g. by starting about quoting.
Whatever.

The_Grand_Wazoo
26-03-19, 14:16
Selected - 'Ik begrijp jouw selectieve verontwaardiging niet. Netanyahu en een aantal van zijn voorgangers zijn vele malen erger dan Erdogan. Maar daar horen we jou en media niet over.'

Wat heeft Netanyahu te zoeken in een discussie of de opmerking van Erdogan correct is of niet.

Antwoord: geen ene reet.

Ik ben niet 'selectief' verontwaardigd. Ik beperk mij tot het onderwerp van gesprek.

Samir75017
26-03-19, 15:49
Why do you ALWAYS write «*Ibrah*» prior to my quotes ? Are you retarded ?

The_Grand_Wazoo
26-03-19, 16:20
That must be it.

Anyway... any arguments yet?

Samir75017
26-03-19, 17:29
You, sir, have just stated and insulted.

I always adapt to the person I talk to. You’re respectful, I’ll respect you. You show no respect, I’ll either ignore you, or will show no respect either. Don’t come and play the victim when you were the first to say :



This is pretty stupid blah blah.

You make yourself a bit ridiculous.

Let’s be clear, you have brought no arguments whatsoever. The only thing you’ve done is gossiping about Erdogan as a person. He is this, he is that. You don’t have the ability to dissociate the speech from the individual. I have no sympathy for leaders like Trump, it doesn’t mean everything he says is nonsense. Erdogan’s speech about double standard when it comes to systematically qualifying an attack as «*Islamic*» (despite the perpetrators leading an utterly unislamic way of life) and never as «*Christian*» is completely legitimate. He’s raising a good point that you’re simply brushing away because you can’t stand him. That’s intellectually dishonest.

That’ll be it for me. I have no time, nor interest in childish interactions.

Selected
26-03-19, 20:32
Wat heeft Netanyahu te zoeken in een discussie of de opmerking van Erdogan correct is of niet.

Antwoord: geen ene reet.



Dat antwoord mag én kan jij niet bepalen. Je kan hoogstens je mening geven en je reet afgeven na het schijten.

Antwoord moet zijn;er is meer ophef over Erdogan dan over de misdadige bewindslieden van Pisrael die alle regels,wetten,sanctie's,en resolutie''s aan de laars lapt die daarbij door het Westen geen strobreed in de weg worden gelegd laat staan te handelen naar de wet.

Selected
26-03-19, 20:58
Why do you ALWAYS write «*Ibrah*» prior to my quotes ? Are you retarded ?

:hihi:

Selected
27-03-19, 01:52
@ Alle (blanke) everzwijnen die kritiek hebben op Erdogan moeten eens een keer niet zo achterlijk doen en gaan beseffen dat er veel engere Westerse leiders rondlopen. ( zie link onder)

https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/398313-onderzoekers-internationaal-strafhof-mogen-de-vs-niet-meer-om-o-zionisten-beschermen.html

Selected
27-03-19, 02:04
Dat Erdogan hier door een paar rechtse Islamhatende blanke everzwijnen wordt gehaat komt voor veel leden en lezers niet aan als een verrassing.

Want bovengenoemde blanke hypocrieten,die ik vet cursief heb aangegeven,kunnen geen enkele argument aanvoeren waaruit de stelling van mijn topic bestaat.

In plaats daarvan,beste leden,gaan deze zionistische blanke parasieten over op trollen en zieken zonder in te gaan op de kern van de discussie c.q. onderwerp.


Bewijzen die reactie's dan niet dat zij het gewoon bij het verkeerde eind hebben? En wordt president Erdogan niet gedemoniseerd? ( retorische vragen)

Interim
27-03-19, 05:36
Let’s be clear, you have brought no arguments whatsoever. The only thing you’ve done is gossiping about Erdogan as a person. He is this, he is that. You don’t have the ability to dissociate the speech from the individual. I have no sympathy for leaders like Trump, it doesn’t mean everything he says is nonsense. Erdogan’s speech about double standard when it comes to systematically qualifying an attack as «*Islamic*» (despite the perpetrators leading an utterly unislamic way of life) and never as «*Christian*» is completely legitimate. He’s raising a good point that you’re simply brushing away because you can’t stand him. That’s intellectually dishonest.
Hij (The_Grand_Wazoo) heeft zich niet ingelezen:



To turks

You can live in peace in your own lands, and may no harm come
to you.
On the east side of the Bosphorus.
Produce more movies, we love Cuneyt Arkin.
But if you attempt to live in European lands, anywhere west of
the Bosphorus. We will kill you and drive you roaches from our
lands.
We are coming for Constantinople and we will destroy every
mosque and minaret in the city. I have the warhammer in my
hand.
The Hagia Sophia will be free of minarets and Constantinople
will be rightfully Christian owned once more.

The Great Replacement, Nameless Killer: Source (https://www.docdroid.net/Q4nIbBM/the-great-replacement-original-brenton-tarrant.pdf)



That’ll be it for me. I have no time, nor interest in childish interactions.
Heel verstandig.

Soldim
27-03-19, 06:30
when it comes to systematically qualifying an attack as «*Islamic*» (despite the perpetrators leading an utterly unislamic way of life) a

De theoretische islam blijkt nogal te verschillen van de islam in de praktijk. Dat doet aan de onderliggende motieven van islam terroristen niets af.

Waarom zou ik mij, als buitenstaander, moeten afvragen of iemand die zich moslim noemt wel de juiste regeltjes volgt? Ik heb de impressie dat moslims het er onderling ook niet altijd over eens zijn.

Bart.NL
27-03-19, 06:53
Dat Erdogan hier door een paar rechtse Islamhatende blanke everzwijnen wordt gehaat komt voor veel leden en lezers niet aan als een verrassing.

Want bovengenoemde blanke hypocrieten,die ik vet cursief heb aangegeven,kunnen geen enkele argument aanvoeren waaruit de stelling van mijn topic bestaat.

In plaats daarvan,beste leden,gaan deze zionistische blanke parasieten over op trollen en zieken zonder in te gaan op de kern van de discussie c.q. onderwerp.


Bewijzen die reactie's dan niet dat zij het gewoon bij het verkeerde eind hebben? En wordt president Erdogan niet gedemoniseerd? ( retorische vragen)

Everzwijnen haten de Islam niet. En waarom zouden ze, want Moslims mogen geen varkens eten. Ze zijn ook niet blank. En als ze mogen stemmen dan waarschijnlijk PvdD.

En varkens zijn zeer intelligente dieren. Dus als je scheldwoorden gebruikt, kies ze dan met meer zorg.

Erdogan is een rechts-populist, net als Putin, Trump en Wilders. Er zijn ergere leiders, maar hij is gewoon een rechts-populist en een nationalist.

Bijna iedereen is het met je eens dat het westen een dubbele standaard heeft, dus ik snap het probleem niet zo.

Samir75017
27-03-19, 17:43
Waarom zou ik mij, als buitenstaander, moeten afvragen of iemand die zich moslim noemt wel de juiste regeltjes volgt? Ik heb de impressie dat moslims het er onderling ook niet altijd over eens zijn.

Nobody is asking you to do that.

Not all actions carried out by people with Muslim-sounding names are inspired by their supposed religion. Nor is someone whose name sounds Muslim a Muslim. But unfortunately these assumptions are made too frequently, if not systematically.

There needs to be a thorough investigation as to why a shooting/attack has taken place and not jump to conclusions based on the ethnicity/name of the author. The word «*Islamic*» is systematically used to describe a shooting/attack carried out by someone with a Muslim-sounding name. Even though the motives behind the shooting/attack appear later to be non-religion related. It happened many times in France. It happened in Belgium. And lately in the NL.

Investigate and report. Not the other way around. Words have consequences - the governement and the media have a responsibility in that matter.

That’s the double standard we’re talking about. Christian/Muslim. Brenton is a Christian-sounding name. Yet not ONE single media qualified the attack as «*Christian*».

Muslim youth, Muslim gangs, Muslim area/neighbourhood etc etc. «*Muslim*» has become an ethnicity in many people’s mind because the media constantly misuse the term. Christian youth, Christian gangs, Christian neighbourhood ? Never.

Ibrah1234
27-03-19, 18:07
Erdogan zou schone sier kunnen maken door de illegale bezetting van Noord-Cyprus op te heffen door Turkije in 1883 bezet. Hij ziet wel de splinter in andermans oog, maar niet de balk in het eigen oog.

Interim
27-03-19, 18:08
Nobody is asking you to do that.

Not all actions carried out by people with Muslim-sounding names are inspired by their supposed religion. Nor is someone whose name sounds Muslim a Muslim. But unfortunately these assumptions are made too frequently, if not systematically.

There needs to be a thorough investigation as to why a shooting/attack has taken place and not jump to conclusions based on the ethnicity/name of the author. The word «*Islamic*» is systematically used to describe a shooting/attack carried out by someone with a Muslim-sounding name. Even though the motives behind the shooting/attack appear later to be non-religion related. It happened many times in France. It happened in Belgium. And lately in the NL.

Investigate and report. Not the other way around. Words have consequences - the governement and the media have a responsibility in that matter.

That’s the double standard we’re talking about. Christian/Muslim. Brenton is a Christian-sounding name. Yet not ONE single media qualified the attack as «*Christian*».

Muslim youth, Muslim gangs, Muslim area/neighbourhood etc etc. «*Muslim*» has become an ethnicity in many people’s mind because the media constantly misuse the term. Christian youth, Christian gangs, Christian neighbourhood ? Never.
Gereformeerde eerwraak: https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/398292-fittie-op-urk.html

Interim
28-03-19, 12:17
Volkskrant 9 februari 2002


Pim Fortuyn:

Gereformeerden liegen altijd. En hoe komt dat? Omdat ze een normen- en waardenstelsel hebben dat zo hoog ligt dat je dat menselijkerwijs niet kunt handhaven.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/fortuyn-grens-dicht-voor-islamiet~b1867f23

Volkskrant 16 februari 2002

AMSTERDAM J. van der Graaf (Hervormd); A.S. Rienstra (Gereformeerd); J. Douma (Gereformeerd Vrijgemaakt); H.J. Selderhuis (Christelijk Gereformeerd); W. Smouter (Nederlands Gereformeerd)
Naast al zijn kwalijke en kwetsende uitspraken over onze allochtone medeburgers, zet hij nu echter ook het gereformeerde volksdeel in een bedenkelijk daglicht. Dat doet hij met zijn uitspraak: 'Gereformeerden liegen altijd.'

Volgens ons bestaande Wetboek van Strafrecht (Boek II, Titel XVI, art. 261 - eerste lid en art. 266 - eerste lid) is dat 'smaad', namelijk als tenlastelegging van een bepaald feit aan de beledigde en het opzettelijk ruchtbaarheid geven aan dit feit.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/gereformeerden~b6f693de

23 februari 2002

Op 23 februari hield de SGP haar jaarvergadering in Utrecht. In zijn partijrede toonde partijleider B.J. van der Vlies alle begrip voor de breed levende kritiek op de regeerstijl van de paarse coalitie. Dat betekende voor hem echter niet een aanbeveling voor Fortuyn. “Fortuyn sneert naar iedereen, heeft onacceptabele ethische opvattingen en hanteert een stijl die niet waardig is” (Nederlands Dagblad, 25 februari 2002). Bovendien was Fortuyn grenzeloos geloof in eigen kunnen ‘onuitstaanbaar’.

https://dnpp.nl/dnpp/pp/sgp/jv/2002

6 mei 2002


Volkert van der G., geboren en opgegroeid in streng christelijk Middelburg, vermoordt Pim Fortuyn.

Gereformeerde eerwraakmoord?