PDA

Bekijk Volledige Versie : Britse shariageleerde pleit in debatcentrum De Balie voor het stenigen van overspelige vrouwen



Ibrah1234
22-03-19, 06:04
Mijn opvatting is in deze wellicht controversieel maar ik vind het collectief belang ondergeschikt aan de vrijheid van het individu.

Als deze mijnheer de mening is toegedaan dat elke moslim dient te streven naar een kalifaat waarin de sharia en de koran het leven van de inwonende burgerij dicteert dan dient de rechtstaat met alle middelen de vrijheid in welke dit gezegd kan worden te garanderen.

Voor mij als kiezer weinig keuze in de gevestigde partijen. Met de PVV en FVD ben ik het niet eens want die leggen de individuele burger in dezen teveel beperkingen op. De overheid treedt daarmee teveel in het privé domein van de individuele burgers.

Ik herken mezelf ook niet in de overige partijen en stem daarom al jaren niet meer.

’AIVD: Britse shariageleerde heimelijk op Haga’

Amsterdam - De omstreden Britse shariageleerde Haitham al-Haddad heeft „heimelijk” lessen verzorgd op het Cornelius Haga Lyceum in Amsterdam, meldt NRC. Ook zouden andere radicale islamitische voormannen betrokken zijn bij de school en zou de schoolleiding een Tsjetsjeense terreurbeweging hebben gefinancierd.

Dat staat in een vertrouwelijk ambtsbericht dat inlichtingendienst AIVD in januari 2019 aan de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema heeft gestuurd. Het ambtsbericht, ingezien door de krant, vormt de informatie op basis waarvan Halsema twee weken geleden haar „ernstige zorgen” over de islamitische middelbare school uitte en het bestuur verzocht op te stappen.

De in Londen wonende Al-Haddad is een salafistisch prediker die bekend staat om zijn antisemitische en haatdragende uitlatingen. In Nederland kwam Al-Haddad in 2012 in het nieuws met een optreden in het Amsterdamse debatcentrum De Balie. Hij zei daar dat overspelige moslimvrouwen dolgraag uit het Westen naar een islamitische staat zouden willen reizen om daar gestenigd te worden, volgens hem de juiste straf voor overspel.

super ick
22-03-19, 14:58
Dan zijn we even bezig. Ongeveer een derde gaat eens een keer vreemd.

BTW waarom alleen vrouwen? O wacht de sharia heeft aparte wetten voor mannen en vrouwen. Hoe noem je dat ook al weer? O ja discriminatie. Discrimineren is helemaal niet erg zolang het uit hoofde van een sprookjesgeloof gebeurt en zolang het jezelf niet overkomt.

Aparte wetten op basis van geslacht, seksuele voorkeur, religie. Mensen die dit sprookje serieus nemen moeten hun mond houden over discriminatie en anderen zeker niet uitmaken voor Nazi of fasist.

Interim
23-03-19, 14:56
Cultuurrelativisme is een betrouwbaar racistisch verdienmodel:


Degenen die cultuurrelativisme faciliteren blijven bovenaan de morele (blanke/witte) ladder staan.
De begunstigden van cultuurrelativisme worden gegarandeerd van het wieg tot het graf gediscrimineerd.
De status quo van 1. en 2. handhaven levert vele, exclusief van belastinggeld bekostigde, banen op.

Revisor
23-03-19, 21:52
Dan zijn we even bezig. Ongeveer een derde gaat eens een keer vreemd.

BTW waarom alleen vrouwen? O wacht de sharia heeft aparte wetten voor mannen en vrouwen. Hoe noem je dat ook al weer? O ja discriminatie. Discrimineren is helemaal niet erg zolang het uit hoofde van een sprookjesgeloof gebeurt en zolang het jezelf niet overkomt.

Aparte wetten op basis van geslacht, seksuele voorkeur, religie. Mensen die dit sprookje serieus nemen moeten hun mond houden over discriminatie en anderen zeker niet uitmaken voor Nazi of fasist.


Zeer zwakke logica gebaseerd op verkeerde informatie.

De Sharia kent geen onderscheid tussen man en vrouw in het straffen van overspel. Eigenlijk is er een klein onderscheid in een bepaalde situatie, maar dan in het voordeel van de vrouw.

super ick
24-03-19, 08:32
Zeer zwakke logica gebaseerd op verkeerde informatie.

De Sharia kent geen onderscheid tussen man en vrouw in het straffen van overspel. Eigenlijk is er een klein onderscheid in een bepaalde situatie, maar dan in het voordeel van de vrouw.

Ze erft minder, haar getuigenis is minder waard, ze moet zich anders kleden, etc.
Volgens de letter is er geen onderscheid alleen in de praktijk, mede door de regels rondom de getuigen is de vrouw altijd het haasje bij overspel.

Gelukkig lappen de meeste moslims de letterlijke teksten aan hun laars. Wereld overigens voor dat andere sprookjesboek, de bijbel.

The_Grand_Wazoo
24-03-19, 12:55
Interim - 'Cultuurrelativisme is een betrouwbaar racistisch verdienmodel:

Degenen die cultuurrelativisme faciliteren blijven bovenaan de morele (blanke/witte) ladder staan.
De begunstigden van cultuurrelativisme worden gegarandeerd van het wieg tot het graf gediscrimineerd.
De status quo van 1. en 2. handhaven levert vele, exclusief van belastinggeld bekostigde, banen op.'


Ik begrijp niet welk punt je wilt maken m.b.t. het onderwerp van deze draad. . Of moet ik dit sarcastisch opvaten?

super ick
24-03-19, 14:17
Och zo lang ik nog geen rijen moslims op straat invoering van de sharia zie eisen maak ik me niet zo druk over die paar haatbaardjes.

Gekkies hou je altijd.

Interim
24-03-19, 21:55
Ze erft minder, haar getuigenis is minder waard, ze moet zich anders kleden, etc.
Volgens de letter is er geen onderscheid alleen in de praktijk, mede door de regels rondom de getuigen is de vrouw altijd het haasje bij overspel.

Gelukkig lappen de meeste moslims de letterlijke teksten aan hun laars. Wereld overigens voor dat andere sprookjesboek, de bijbel.
Wat Revisor schrijft over de positie van de vrouw klopt. Althans op papier.
In landen waar de sharia (onderdeel van) de wetgeving is delven vrouwen het onderspit.
Kritische vragen hierover stellen wordt wreed onderdrukt.

Sprookjes, mythen en fabeltjes hebben een moraal van het verhaal.
De moraal van het verhaal achterhalen vereist zelfstandig denken.
In het evangelie (Johannes) staat het verhaal van een overspelige vrouw die gestenigd gaat worden en bij Jezus wordt gebracht.
Na 'Wie zonder zonde is werpe de eerste steen' loopt het goed af in het verhaal.
Logische vervolgvraag - in het heden - zou zijn: Waar is de man, betrokken bij het overspel, gebleven?

Of de shariageleerde de vraag 'Waar is de man etc.' zou stellen kan ik niet beoordelen.
Wat ik tot dusverre waarneem is dat vanwege lekken de betrouwbaarheid van de AIVD onderuit gehaald is.
Toeval of niet, dit lek is ontstaan na het aantreden van PvdA carrièretijger D. Schoof:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4602956/kamer-eist-opheldering-na-onthullingen-over-dick-schoof

Interim
24-03-19, 21:56
Interim - 'Cultuurrelativisme is een betrouwbaar racistisch verdienmodel:

Degenen die cultuurrelativisme faciliteren blijven bovenaan de morele (blanke/witte) ladder staan.
De begunstigden van cultuurrelativisme worden gegarandeerd van het wieg tot het graf gediscrimineerd.
De status quo van 1. en 2. handhaven levert vele, exclusief van belastinggeld bekostigde, banen op.'


Ik begrijp niet welk punt je wilt maken m.b.t. het onderwerp van deze draad. . Of moet ik dit sarcastisch opvaten?
Islam wordt in feministische kringen gezien als een variant van 'toxic masculinity'.
Moslima's zijn potentiële slachtoffers van vrouwenonderdrukking en worden daar tegen beschermd door intersectionele witte/blanke vrouwen die daar goed aan verdienen.

super ick
25-03-19, 09:33
Islam wordt in feministische kringen gezien als een variant van 'toxic masculinity'.
Moslima's zijn potentiële slachtoffers van vrouwenonderdrukking en worden daar tegen beschermd door intersectionele witte/blanke vrouwen die daar goed aan verdienen.

Ik zie gelukkig ook initiatieven vanuit de eigen achterban.

Als ik nu het aantal,vooral meisjes, van allochtone afkomst zie op HBO en universiteit dan heb ik er welvetrouwen in dat zij zich niet de les laten lezen door een onderontwikkelde neanderthaler.

Helaas verloopt de integratie tussen de lakens veel te langzaam.

The_Grand_Wazoo
25-03-19, 10:03
Interim - 'Islam wordt in feministische kringen gezien als een variant van 'toxic masculinity'.'

Geldt dat ook voor feministische moslims?

Interim - 'Moslima's zijn potentiële slachtoffers van vrouwenonderdrukking en worden daar tegen beschermd door intersectionele witte/blanke vrouwen die daar goed aan verdienen.'

Ok ... maar wat heeft cultuur relativisme hier mee te maken?

Interim
25-03-19, 17:30
Interim - 'Islam wordt in feministische kringen gezien als een variant van 'toxic masculinity'.'

Geldt dat ook voor feministische moslims?

Interim - 'Moslima's zijn potentiële slachtoffers van vrouwenonderdrukking en worden daar tegen beschermd door intersectionele witte/blanke vrouwen die daar goed aan verdienen.'

Ok ... maar wat heeft cultuur relativisme hier mee te maken?
Feministische moslima's?
Iedere moslima heeft haar eigen unieke eigen identiteit.
Als een moslima vindt dat ik haar niet gelijk berechtig dan kan zij dat tegen mij zeggen.

Het belijden van een geloof met een Hij als God is het vrijwillig consumeren van toxic masculinity.
Daar moet echter begrip voor opgebracht worden omdat moslima's uit achterstandslanden komen.
Voor een nadere duiding van witte intersectionele feministen is genoeg te vinden op o.a. Twitter.

Bijvoorbeeld: https://twitter.com/NadiaEzzeroili/status/1108102120765558789

The_Grand_Wazoo
26-03-19, 09:53
Begrijp nog steeds je punt niet.
En wat cultuurrelativisme hier mee te maken heeft.

Interim
26-03-19, 09:54
Begrijp nog steeds je punt niet.
En wat cultuurrelativisme hier mee te maken heeft.
Op dit antwoord had ik gerekend.
Sorry, maar hier houdt het op voor mij.