PDA

Bekijk Volledige Versie : Oprichter partij Islam veroordeeld tot 6 maand gevangenis wegens 'niet-in-de-ogen-kijken'



Marsipulami
09-05-19, 10:43
Oprichter partij Islam veroordeeld voor discriminatie

Volgens de correctionele rechtbank van Brussel heeft Redouane Ahrouch, het kopstuk van de partij Islam, zich schuldig gemaakt aan discriminatie. Hij is veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel en moet ook een schadevergoeding betalen aan het slachtoffer.

Chris Verhaeghe, Helen Goedgebeur

De feiten speelden zich vorig jaar af in april. Redouane Ahrouch, van de partij Islam, wilde de Waalse journaliste Emmanuelle Praet tijdens een politiek debat op RTL-TVI niet in de ogen kijken.

Dat is discriminatie, heeft een correctionele rechter in Brussel nu geoordeeld. Dat bevestigt de advocaat van Praet. Ahrouch is nu veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel en hij moet ook een schadevergoeding van 5.000 euro betalen.

Eke
09-05-19, 11:17
De buurvrouw was kwaad op mijn 6-jarige (verleden tijd overigens) omdat het kuiken haar recht aankeek tijdens een standje van haar.
Ze vond dat er naar beneden gekeken moest worden.. Neergeslagen ogen als je praat met een meerdere/ een volwassene, dat is pas respekt.
Ik had juist altijd geleerd dat je iemand recht dient aan te kijken als ie tegen je spreekt en m'n kinderen ook zo opgevoed.

Zes maanden (voorwaardelijk ?) en een boete van 5000 euro !! Dat bevestigt de advocaat van Praet . Onvoorstelbaar, Mars !! Kan daar beroep tegen aangetekend worden ?

Waarom wilde hij trouwens niet in haar ogen kijken ?

Ibrah1234
09-05-19, 11:47
Dit gaat nergens meer over. Het is volstrekt achterlijk gedrag maar de vrijheid moet genomen kunnen worden. Er bestaat immers geen wet die het verplicht iemand recht in de ogen te kijken. Vreemd vonnis.

Eke
09-05-19, 12:12
Vreemd vonnis.


De man wilde de aanwezige vrouwen niet de hand schudden en z'n gesprekspartner niet aankijken.
De aanwezige vrouwen voelden zich daardoor …...gepakt door hem. Ja, het kan raar lopen :haha:


Oh, ik zie dat het een jaar geleden is gebeurd. En hij is niet gevangen gezet. Realist. O nee, het moet nog komen. Wat betekent met uitstel, Mars ? de gevangenissen zitten te vol ?


*"ISLAM is een Belgische politieke partij opgericht in 2012. Deze islamistische partij, die bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 twee zetels wist te behalen, zegt te streven naar het installeren van een Islamitische staat in België en het invoeren van de sharia en is onder andere voorstander van het herinvoeren van de doodstraf, het strafbaar stellen van abortus en euthanasie."
bron :Wikipedia

Het doet me denken aan een politiek proces.

Karin.N
09-05-19, 12:48
Ze kunnen in Belgie de rechters beter inzetten voor belangrijke zaken. Er schijnt een tekort te zijn waardoor verkrachters die eigenlijk achter de tralies hadden moeten zitten dus weer konden toeslaan zoals onlangs bij Julie.

Marsipulami
09-05-19, 13:30
.


De man heeft het niet gemakkelijk, eerder werd hij al op zijn werk ontslagen na 25 jaar trouwe dienst.




Voorzitter partij Islam ontslagen als buschauffeur bij Brusselse MIVB


Redouane Ahrouch, gemeenteraadslid in Anderlecht en mede-oprichter en voorzitter van de partij Islam, is door zijn werkgever MIVB aan de deur gezet. Dat zegt een woordvoerder van de Brusselse maatschappij voor openbaar vervoer.

TT2 mei 2018, 19:58

Ahrouch, die werkte als buschauffeur bij de MIVB, kwam begin april in het nieuws toen het programma van zijn partij Islam bekendraakte. Islam komt bij de gemeenteraadsverkiezingen op in 28 gemeenten in Wallonië en Brussel.

Ahrouch is naar eigen zeggen voorstander van de invoering van een islamitische staat in België, waarbij ook de sharia zou gelden. Daarbij zouden vrouwen en mannen bijvoorbeeld ook gescheiden worden op het openbaar vervoer. Op die manier zouden handtastelijkheden in de spits moeten worden vermeden.

"Voorstellen komen niet overeen met onze waarden"

De MIVB heeft nu beslist Ahrouch te ontslaan. "Tijdens een gesprek vanmorgen heeft de directie hem verteld dat zijn voorstellen niet stroken met de waarden van het bedrijf", zegt de MIVB. Bovendien wilde de openbaarvervoermaatschappij geen risico nemen en alle verwarring vermijden tussen de uitlatingen van Ahrouch en de waarden van de MIVB.


De MIVB ging het gesprek met Ahrouch aan na een politiek debat op RTL-TVI twee weken geleden. Het kopstuk van Islam weigerde de vrouwen in de studio, waaronder een journaliste, in de ogen te kijken. Hij liet zich ook niet schminken door een vrouw.

Aan de RTBF zei woordvoerster Françoise Ledune nog dat het ontslag er niet komt omdat Ahrouch zijn werk niet goed deed. Ahrouch was al buschauffeur sinds februari 1993.

Marsipulami
09-05-19, 15:08
Wat betekent met uitstel, Mars ? de gevangenissen zitten te vol ?

Een gevangenisstraf met uitstel betekent dat de straf niet uitgevoerd wordt tenzij de betrokkene in de toekomst opnieuw een strafbaar feit stelt waarvoor hij veroordeeld wordt. De volgende keer dat hij weigert om een vrouw in de ogen te kijken vliegt hij dus achter de tralies.

Samir75017
09-05-19, 15:37
What a clown ... He should change the name of his «*party*».

Ibrah1234
09-05-19, 18:08
De volgende keer dat hij weigert om een vrouw in de ogen te kijken vliegt hij dus achter de tralies.


Zoiets kan alleen in België. :):)

knuppeltje
10-05-19, 07:44
Ze kunnen in Belgie de rechters beter inzetten voor belangrijke zaken. Er schijnt een tekort te zijn waardoor verkrachters die eigenlijk achter de tralies hadden moeten zitten dus weer konden toeslaan zoals onlangs bij Julie.

Ik weet niet of dat met deze rechter wel een goed idee zou zijn, Dame. :confused:

Marsipulami
10-05-19, 09:52
Zoiets kan alleen in België. :):)

Hmm, ik denk dat je de islamofobie in NL ook niet moet onderschatten.

The_Grand_Wazoo
10-05-19, 09:57
Samir75017
'What a clown ... He should change the name of his «*party*».'

Symptoombestrijding

Marsipulami
10-05-19, 10:02
Ze kunnen in Belgie de rechters beter inzetten voor belangrijke zaken. Er schijnt een tekort te zijn waardoor verkrachters die eigenlijk achter de tralies hadden moeten zitten dus weer konden toeslaan zoals onlangs bij Julie.

Dank zij de scheiding der machten, is er niemand die iets te zeggen heeft aan de rechterlijke macht. Gevolg daarvan is dat de rechterlijke macht zichzelf organiseert en controleert. Geen enkele beroepsgroep wordt enkel door zichzelf gecontroleerd, maar bij rechters en magistraten is dat wel het geval. Resultaat is een kliek met een hoog ons-kent-ons-gehalte waarbij allerlei privileges, hoge lonen en een lage werkbelasting systematisch worden beschermd door de eigen beroepsgroep.

Telkens het gerecht een blunder begaat, zegt men dat dit het gevolg is van te weinig geld en mensen. De overheid, i.c. de belastingbetaler mag dan een extra zak geld op tafel leggen, maar dat geeft geen enkele garantie dat justitie daardoor efficiënter wordt.

Marsipulami
10-05-19, 10:13
Samir75017
'What a clown ... He should change the name of his «*party*».'

Symptoombestrijding

Deze man legt een weinig flashy en modieus partijprogramma op tafel (met oprichting van een islamitische staat in België, invoering van de sharia, enz. ). Niettemin heeft deze man het tot gemeenteraadslid geschopt op de vleugels van de democratie. De Syriëstrijders die hun idealen willen verwezenlijken via geweld, mensenrechtenschendingen en terrorisme mogen wel eens een voorbeeld nemen aan deze man die probeert om iets van zijn ideeëngoed te realiseren op een vredelievende manier via een democratisch proces.

The_Grand_Wazoo
10-05-19, 11:10
Marsipulani
'Deze man legt een weinig flashy en modieus partijprogramma op tafel (met oprichting van een islamitische staat in België, invoering van de sharia, enz. ). Niettemin heeft deze man het tot gemeenteraadslid geschopt op de vleugels van de democratie. De Syriëstrijders die hun idealen willen verwezenlijken via geweld, mensenrechtenschendingen en terrorisme mogen wel eens een voorbeeld nemen aan deze man die probeert om iets van zijn ideeëngoed te realiseren op een vredelievende manier via een democratisch proces.'

En de inhoud van dat ideeëngoed? Is daarin plaats voor democratie en een rechtsstaat gebouwd op een ideaal als rechtsgelijkheid voor alle burgers, ongeacht geloof, geslacht, seksuele voorkeur?

Samir75017
10-05-19, 11:52
Samir75017
'What a clown ... He should change the name of his «*party*».'

Symptoombestrijding

You didn’t get my point. He should change the name of his party because it’s an insult to Islam (and Muslims). He doesn’t represent Islam.

But as a non Muslim, I can understand it doesn’t affect you. I doubt you’d like Wilders to speak in your name.

For the rest, he’s chosen the democratic way and should be treated (and defeated) as such.

The_Grand_Wazoo
10-05-19, 13:16
I did understand your point loud and clear.
My impression though is that you fail to understand me.

Maybe it is because you're a muslim and find it hard to deal with other people calling themselves muslim as well but have radicaly other ideas of what that means.

Like christians have to accept that there are horrible sects with horrible ideas but who nevertheless base themselves on the same source material as the 'reasonable' sects, so 'reasonable' muslims have to reconcile themselves with the idea that there are sects like Isis.

I don't see myself represented by GW. Nevertheless I acknowledge that he is a product of Dutch society and political culture and do not exclude him. I'm not afraid to acknowledge the fuck-ups of my culture.

Samir75017
10-05-19, 14:03
Do I have the right to say that the name of his party is not appropriate without having to read things like «*symptoombestrijding*» ? I didn’t say that I wanted to fight extremism, did I ? So your comment about «*symptoombestrijding*» is irrelevant.

If Wilders had chosen to call his party «*The Dutch People’s Voice*», you would have found the name «*inappropriate*». That’s all. No need to talk about «*symptoombestrijding*», which is a completely different issue.

Marsipulami
10-05-19, 14:44
En de inhoud van dat ideeëngoed? Is daarin plaats voor democratie en een rechtsstaat gebouwd op een ideaal als rechtsgelijkheid voor alle burgers, ongeacht geloof, geslacht, seksuele voorkeur?


Geen zorgen maken, mits wat goede wil en een correcte historische contextualisering kan men het levensverhaal van de profeet Mohamed ook wel lezen als dat van een mensenrechtenactivist avant la lettre die zijn tijd ver vooruit was.

Verder haalde de partij van betrokkene 1 zetel in de gemeenteraad van 2 Brusselse deelgemeenten (totaal 2 zetels van de vele duizenden gemeenteraadszetels in België). Op alle andere bestuurlijke niveau's bleef de partij telkens ver onder de kiesdrempel. Het zal dus nog wel wat duren voordat de partij islam de politieke macht heeft om haar programma compromisloos door te duwen.

Interim
10-05-19, 15:08
Do I have the right to say that the name of his party is not appropriate without having to read things like «*symptoombestrijding*» ? I didn’t say that I wanted to fight extremism, did I ? So your comment about «*symptoombestrijding*» is irrelevant.

If Wilders had chosen to call his party «*The Dutch People’s Voice*», you would have found the name «*inappropriate*». That’s all. No need to talk about «*symptoombestrijding*», which is a completely different issue.
Geloof is een privatief begrip.
Het nominalisme van de veroordeelde politicus houdt op voor het nomen (islam).
Als hij zijn politieke partij 'conservatieve moslim partij' of iets in die trant noemt, prima.
De huidige naam van zijn politieke partij in combinatie met zijn gedrag insinueert amoreel gedrag van moslims die andere opvattingen hebben.

Samir75017
10-05-19, 15:57
Geloof is een privatief begrip.
Het nominalisme van de veroordeelde politicus houdt op voor het nomen (islam).
Als hij zijn politieke partij 'conservatieve moslim partij' of iets in die trant noemt, prima.
De huidige naam van zijn politieke partij in combinatie met zijn gedrag insinueert amoreel gedrag van moslims die andere opvattingen hebben.

Exactly.

Eke
10-05-19, 16:02
I did understand your point loud and clear.
My impression though is that you fail to understand me.

Maybe it is because you're a muslim and find it hard to deal with other people calling themselves muslim as well but have radicaly other ideas of what that means.

Like christians have to accept that there are horrible sects with horrible ideas but who nevertheless base themselves on the same source material as the 'reasonable' sects, so 'reasonable' muslims have to reconcile themselves with the idea that there are sects like Isis.

I don't see myself represented by GW. Nevertheless I acknowledge that he is a product of Dutch society and political culture and do not exclude him. I'm not afraid to acknowledge the fuck-ups of my culture.

TGW, het gaat gewoon om de naam. Islam. ALLE moslims belijden die religie.
Het is nogal optimistisch van de Belg om de naam zijn politieke partij de naam van zijn religie te geven. Er gaat de suggestie van uit dat ALLE moslims die partij vormen. Wat niet zo is. Dat geeft misverstanden en die hebben weer gevolgen.
Dat wil je toch niet als politieke partij ?

The_Grand_Wazoo
10-05-19, 16:59
Eke, dat wil de gemiddelde politieke partij juist wel.
Net zoals Samir met gemak zegt dat ik 'als niet-moslim' A, B of C niet zal begrijpen, daarmee implicerend dat iedereen die wel moslim is dat wel doet (en tevens implicerend dat iedereen die zich wel moslim noemt maar eveneens A, B of C niet begrijpt, of het er mee oneens is, 'eigenlijk' geen moslim is).

Samir75017
10-05-19, 17:12
Eke, dat wil de gemiddelde politieke partij juist wel.
Net zoals Samir met gemak zegt dat ik 'als niet-moslim' A, B of C niet zal begrijpen, daarmee implicerend dat iedereen die wel moslim is dat wel doet (en tevens implicerend dat iedereen die zich wel moslim noemt maar eveneens A, B of C niet begrijpt, of het er mee oneens is, 'eigenlijk' geen moslim is).

The only thing I said is : you, as a non Muslim, won’t be affected by the consequences and the negative impact of an extremist calling his political party «*ISLAM*». There’s enough stigmatization around Islam. No need to add more fuel to the fire. People in their majority are ignorant about Islam and are very likely to associate Islam and Muslims with this extremist party. When, in reality, the vast majority of Muslims are against the extremist ideas of this party.

Man, you don’t need to systematically contradict me just for the sake of it.

Eke
10-05-19, 17:37
Eke, dat wil de gemiddelde politieke partij juist wel.
Net zoals Samir met gemak zegt dat ik 'als niet-moslim' A, B of C niet zal begrijpen, daarmee implicerend dat iedereen die wel moslim is dat wel doet (en tevens implicerend dat iedereen die zich wel moslim noemt maar eveneens A, B of C niet begrijpt, of het er mee oneens is, 'eigenlijk' geen moslim is).


Voor de duidelijkheid, TGW. :)

"De gemiddelde politieke partij wil zo'n naam uitzoeken dat iedereen zich daarin thuis kan voelen". Dat klopt. Toch zijn ze allemaal een klein beetje onderscheidend. Noem ze maar op !

Maar hij (de oprichter ) gebruikt de naam van de religie Islam !!!! Volledig. En accepteert daarmee ook de misverstanden die daardoor kunnen ontstaan. En daar weer de eventuele gevolgen van. Zie verder posting #24 van Samir.

Interim
10-05-19, 18:29
The only thing I said is : you, as a non Muslim, won’t be affected by the consequences and the negative impact of an extremist calling his political party «*ISLAM*». There’s enough stigmatization around Islam. No need to add more fuel to the fire. People in their majority are ignorant about Islam and are very likely to associate Islam and Muslims with this extremist party. When, in reality, the vast majority of Muslims are against the extremist ideas of this party.

Man, you don’t need to systematically contradict me just for the sake of it.
Hegel: these → antithese → synthese (dialectisch holisme; Das Ganze ist das Wahre).
Adorno: Das Ganze is das Unwahre.

The_Grand_Wazoo
10-05-19, 19:04
Toegegeven... ik ben al een week in de contramine.

Ga morgen de zweethut in. Mijn spirituele oplaadpaal. Ben er hard aan toe.

Eke
10-05-19, 19:35
Toegegeven... ik ben al een week in de contramine.

Ga morgen de zweethut in. Mijn spirituele oplaadpaal. Ben er hard aan toe.

Hoop dat er veel ballast verdwijnt, TGW :)

https://www.hierosgamosfestival.nl/mannen/wp-content/uploads/2018/04/Zweethut.jpg

Ibrah1234
10-05-19, 22:56
Hegel: these → antithese → synthese (dialectisch holisme; Das Ganze ist das Wahre).
Adorno: Das Ganze is das Unwahre.

Filosofie heb ik werkelijk nooit iets van begrepen. Ik strandde al op de allegorie van de grot. Kan me nog iets heugen van een kampvuurtje in een grot met opgeworpen schaduwen. :zozo:

Selected
10-05-19, 23:16
Filosofie heb ik werkelijk nooit iets van begrepen.


Jij hebt ook geen verstand van politiek,sport,geschiedenis,maatschappijleer en mensenkennis.

Het enige waarin jij in uitblinkt is rattenstreken toepassen.

Interim
10-05-19, 23:58
Filosofie heb ik werkelijk nooit iets van begrepen. Ik strandde al op de allegorie van de grot. Kan me nog iets heugen van een kampvuurtje in een grot met opgeworpen schaduwen. :zozo:
Wat ik geschreven heb betreft discursieve logica (discussiëren).

De grot is de grot van Plato en die wordt graag bezocht door christelijke theologen.

Plato's Republiek vergeleken met Nicomacheaanse Ethiek van Aristoteles door de Palestijnse Nadia Harhash:



It may also be, Ibn Rushd, in his efforts to legitimize Aristotle in the minds of
his readers (to “Islamize him”), ignores the latter’s attitudes toward women,
finding it easier to refer to Plato on this subject. In so doing, however, he also
shows himself to be more similar to Plato, which made his own findings so
unusual for the Muslim world of his time.

Interestingly, Ibn Rushd’s “own philosophy developed into an intriguing
combination of Aristotelian and Platonic theories. Basically, Ibn Rushd argued
for a sex-polarity orientation for the masses that followed religion, and a sexunity
orientation for the elite who followed philosophy.”

In his comparison of the status of women in his time to what he aspires in the
ideal state—i.e., having a status that is not different than that of a man, he
describes woman as a plant whose fruits only are used. He rejects the idea
that a woman is only good for sewing and giving birth. In fact, he actually
asserts that a woman can govern, and run a state, in addition to conducting
war. He went on to give her access to wisdom and anything that could be
related to the achievement of justice in society. He even went so far as to
criticize his generation’s view about women as being oppressive and unjust.

https://www.ibn-rushd.org/typo3/cms/fileadmin/Ibn_Rushd/Minbar/NadiaHarhash.pdf [pdf]

of

https://www.ibn-rushd.org/typo3/cms/index.php?id=322&L=0

Ibrah1234
11-05-19, 01:25
Wat ik geschreven heb betreft discursieve logica (discussiëren).

De grot is de grot van Plato en die wordt graag bezocht door christelijke theologen.

Plato's Republiek vergeleken met Nicomacheaanse Ethiek van Aristoteles door de Palestijnse Nadia Harhash:

Ik ben je na 2 zinnen alweer uit het oog verloren. :)

Interim
11-05-19, 07:09
Ik ben je na 2 zinnen alweer uit het oog verloren. :)
Aristoteles: de verschillen tussen man en vrouw zijn 'per ongeluk' (accidental) en niet essentieel.
Plato: de verschillen in biologische factoren zijn minder belangrijk dan dat de spirituele factoren overeenkomen.
Conclusie:


In fact, he (Ibn Rushd) actually asserts that a woman can govern, and run a state, in addition to conducting war. He went on to give her access to wisdom and anything that could be related to the achievement of justice in society. He even went so far as to criticize his generation’s view about women as being oppressive and unjust.

Nadia Harhash

Kortom, een andere waardering van vrouwen dan gekend van de naamloze veroordeelde (openingsartikel).

200 jaar na de dood van Ibn Rushd is diens redenatie overgenomen door Christine de Pizan:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Book_of_the_City_of_Ladies (English)