PDA

Bekijk Volledige Versie : Ex-Facebook-moderator: ‘Nergens woekert de migrantenhaat zo erg als in de Lage Landen’



Tafoughalt
21-05-19, 17:53
[...] Daarnaast woekert de haat jegens migranten in de Lage Landen veel meer dan elders, heb ik ondervonden.»

HUMO Vooraf dacht je nog dat het wel zou meevallen met die haatberichten en extreme content.

De Charon «Misschien was ik naďef. Ik dacht: Nederland is een welvarend land, waar hebben we over te klagen? Oké, rond de PVV van Geert Wilders en over Zwarte Piet laaien de gemoederen weleens op, maar ik had nooit kunnen denken dat het zo erg zou zijn. Facebook heeft een lijst met alle verwensingen, in alle talen van de wereld, die verboden zijn, zoals ‘makak’, ‘zandneger’, ‘kopvod’, ‘vuilniszak’ en ‘downie’. De Nederlands-Vlaamse lijst is met voorsprong de langste ter wereld. Ik ben enorm geschrokken van wat mensen allemaal schrijven. Uitschelden en vloeken met het woordje ‘kanker’: dat heb ík sinds de lagere school niet meer gedaan, maar je ziet het overal. Wacht, ik heb enkele zinnetjes opgeschreven: ‘Ik scheur je kaak en je kut open tot er vaginale schimmel uit je ogen komt druppelen.’ Ik was in shock toen ik dat las. En die bagger komt non-stop op je af. [...]

»Van alle publieke personen in Nederland wordt niemand zo hard aangepakt als Sylvana Simons (linkse politica, red.). ‘Heb je de neus van Sylvana Simons gezien? Als je die omdraait, heb je een dubbele pisbak.’ Toen ik dat las, zei ik: ‘Dit moeten we toch verwijderen?’ Ze had het trouwens zelf gerapporteerd. Maar mijn overste zei: ‘Nee. Ze is een publieke persoon, ze heeft meer dan honderdduizend volgers. Mensen mogen dat over haar schrijven. Dat staat in het beleid.’ – ‘Maar zo’n opmerking is toch schandalig?!’ – ‘Dat mag jij vinden.’ Facebook stond mij m’n eigen mening toe, maar ik mocht me er in mijn werk niet door laten hinderen.» [...]

Bron: https://www.humo.be/humo-archief/401693/deze-ex-werknemer-van-facebook-klapt-uit-de-biecht-die-beelden-krijg-je-nooit-meer-uit-je-hoofd-gewist