PDA

Bekijk Volledige Versie : ‘diversiteitsbewustzijn’



Rob Gosseling
28-05-19, 23:59
......

Eke
29-05-19, 11:24
De moeder reageerde positief op de vraag (zoals ervaren door de arts) en de vader die er niet (!) bij was voelde zich in z'n kuif gepikt.

Cursus 'diversiteitsbewustzijn'? Voor de arts ? Eerder aandacht voor papa.
Kan hij zich leren inleven hoe dat gaat in een behandelkamer. De ene patiënt na de andere en als arts wil je GEEN fout maken. Dus je moet je snel omschakelen en snel focussen. Geen twijfel over communicatie is een must .

Voorstel : Waarom gaat Ramadham Foundation geen brug-functie vervullen ? Ze zijn zich immers bewust van diversiteit...

Ibrah1234
29-05-19, 12:04
Het vreemde is dat ik in de keren dat ik Marokko heb bezocht vrijwel nooit vrouwen verkleed als zwarte brievenbussen heb gezien.

Het representeert ook een volstrekt achterlijke cultuur. Solliciteren hoef je niet aan te beginnen. Bij voorbaat kansloos. De rest van je leven kun je elke maand bij de belastingbetaler aankloppen om in je levensonderhoud te voorzien. Totaal geen eergevoel.

Denk eerder dat het bekeerlinge betreft.

Olive Yao
29-05-19, 20:38
.

Er bestaat al wel een gedragscode voor dokters die een gezichtssluier dragen. Die zijn kennelijk in Engeland zo talrijk dat regels nodig waren. Een gesluierde arts moet het gelaat ontbloten als de patiënt dat wil.

Goed zo! :duim:

Warda2017
30-05-19, 10:18
Laten we naar de uitspraken rondom de gebeurtenis kijken (alle suggestieve woorden, zijn hier weggelaten):

Wolverson:
Aan de moeder van een ziek meisje vroeg hij om haar gezichtssluier weg te halen, omdat hij haar niet verstond. Hij wilde die vrouw gewoon beter wilde begrijpen zodat hij haar dochter kon helpen. Het dundoek voor haar mond verminkte haar woorden hinderlijk. Vandaar Wolversons verzoek.

Ik heb zo vaak met niqabi's gesproken en nog nooit gemerkt dat ik ze niet kon verstaan. Ik doe dit af als onzin. Wolverson geeft aan dat vrouwelijke patiënten meestal uit zichzelf wel hun niqab afdoen, en anders wel op verzoek. Zou Wolverson geen enkele vrouw met een niqab verstaan, terwijl ik ze allemaal versta? Lijkt me niet logisch, of hij heeft een gehoorapparaat nodig. Hij verstaat ze prima, lets be honest, er is een andere reden waarom hij dit steeds verzoekt.

Tegenpartij:
Hij stelde de vrouw een ultimatum: of de sluier weg of einde gesprek. Ze zou hebben uitgelegd dat ze de sluier niet af kon doen vanwege haar geloof.

Hoe is het mogelijk dat een arts een behandeling weigert, op grond van iemands geloofsovertuiging? Daar gaat iets gruwelijks mis. Ik vind dat je als arts iedereen moet behandelen, ongeacht achtergrond.

Ik vind net als deze Mohammed Shafiq van de Ramadhan Foundation ook niet dat deze man uit zijn functie moet worden gezet, maar het zou wel fijn zijn als de arts in kwestie, iedereen behandeld op gelijke voet. Zo hoort het toch?

Samir75017
30-05-19, 11:43
Ik heb zo vaak met niqabi's gesproken en nog nooit gemerkt dat ik ze niet kon verstaan. Ik doe dit af als onzin.

That’s exactly what first came to my mind. You sometimes see niqabi women on the street chatting with each other without any problem. This woman and the doctor were in a confined space.

He’s been caught out and is now playing the victim card. Typical.

Doctors are bound by the Hippocratic Oath and it seems like this one is not far from breaching it. A reminder would do him no harm.

Samir75017
30-05-19, 11:56
Het vreemde is dat ik in de keren dat ik Marokko heb bezocht vrijwel nooit vrouwen verkleed als zwarte brievenbussen heb gezien.

.

If you had travelled a bit more, you’d know that British Muslims are not originally from Morocco, but predominantly from Pakistan.

Karin.N
30-05-19, 12:42
Laten we naar de uitspraken rondom de gebeurtenis kijken (alle suggestieve woorden, zijn hier weggelaten):

Wolverson:
Aan de moeder van een ziek meisje vroeg hij om haar gezichtssluier weg te halen, omdat hij haar niet verstond. Hij wilde die vrouw gewoon beter wilde begrijpen zodat hij haar dochter kon helpen. Het dundoek voor haar mond verminkte haar woorden hinderlijk. Vandaar Wolversons verzoek.

Ik heb zo vaak met niqabi's gesproken en nog nooit gemerkt dat ik ze niet kon verstaan. Ik doe dit af als onzin. Wolverson geeft aan dat vrouwelijke patiënten meestal uit zichzelf wel hun niqab afdoen, en anders wel op verzoek. Zou Wolverson geen enkele vrouw met een niqab verstaan, terwijl ik ze allemaal versta? Lijkt me niet logisch, of hij heeft een gehoorapparaat nodig. Hij verstaat ze prima, lets be honest, er is een andere reden waarom hij dit steeds verzoekt.

Tegenpartij:
Hij stelde de vrouw een ultimatum: of de sluier weg of einde gesprek. Ze zou hebben uitgelegd dat ze de sluier niet af kon doen vanwege haar geloof.

Hoe is het mogelijk dat een arts een behandeling weigert, op grond van iemands geloofsovertuiging? Daar gaat iets gruwelijks mis. Ik vind dat je als arts iedereen moet behandelen, ongeacht achtergrond.

Ik vind net als deze Mohammed Shafiq van de Ramadhan Foundation ook niet dat deze man uit zijn functie moet worden gezet, maar het zou wel fijn zijn als de arts in kwestie, iedereen behandeld op gelijke voet. Zo hoort het toch?

Het maakt in deze zaak niet uit hoe vaak jij gesproken hebt met andere vrouwen met niqaab. Dat doet niet ter zake.

Het gaat om deze ene moslima en deze arts. De arts stelt dat hij haar niet kon verstaan. Dat kan zo geweest zijn, het kan ook niet zo geweest zijn. Wij allemaal weten dat niet, wij waren er niet bij dus wij speculeren alleen maar.

De vrouw kan gebrekkig Engels spreken, of zij kan zich goed verstaanbaar maken of zij beheerst de Engelse taal goed, Wij weten het niet. De vrouw kan in paniek geweest zijn, of juist rustig haar verhaal hebben gedaan, wij weten het niet.

Het vreemde vind ik dat het kennelijk om 2 mannen gaat en de vrouw in kwestie het lijdend voorwerp schijnt te zijn? Ik weet het niet, maar de arts voert verweer, de echtgenoot heeft zo te lezen de aangifte gedaan. Waar is de betreffende vrouw en wat is haar verhaal? En dan bedoel ik niet het verhaal van de arts of van de echtgenoot, maar gewoon van de vrouw zelf!

We hebben het verweer van de arts en de aanklacht van de echtgenoot. Die spreken elkaar tegen, dus wie spreekt de waarheid? Of misschien is het niet allemaal zo zwart - wit?

Warda2017
30-05-19, 13:11
Het maakt in deze zaak niet uit hoe vaak jij gesproken hebt met andere vrouwen met niqaab. Dat doet niet ter zake.

Het gaat om deze ene moslima en deze arts. De arts stelt dat hij haar niet kon verstaan. Dat kan zo geweest zijn, het kan ook niet zo geweest zijn. Wij allemaal weten dat niet, wij waren er niet bij dus wij speculeren alleen maar.

Meestal, zegt hij, ontbloten vrouwelijke patiënten met een nikab uit zichzelf hun gezicht, en anders wel op verzoek, zonder morren.

Het gaat niet om deze ene moslima. Waarom vraagt hij dat van moslimvrouwen? Kon hij ze allemaal niet verstaan?

En ja, het is nonsens om te stellen dat je een vrouw door haar niqab niet kunt verstaan en dat is wel waar de arts zich op beroept. Ik heb het nog nooit meegemaakt, en zoals Samir zegt, zelfs op straat praten niqabi's met elkaar en kunnen ze elkaar verstaan, laat staan in een dichte spreekkamer. Dat zijn de feiten, met of zonder mijn waarnemingen.

Het punt is niet of de man of vrouw aangifte heeft gedaan, dit leidt weer tot de zoveelste ruis. Als arts hoor je iedereen te behandelen, ongeacht afkomst of levensbeschouwing. "Als je je gezicht niet laat zien is het einde gesprek", is waar het om gaat.

Ibrah1234
30-05-19, 13:31
Het heeft wel zo zijn voordelen een dergelijke vrouw. Ze spenderen in elk geval geen godsvermogen meer aan kappers, kleding en make-up:D

Drie van die zwarte lakens hebben ze voldoende aan :eek:

Eke
30-05-19, 14:12
Het heeft wel zo zijn voordelen een dergelijke vrouw. Ze spenderen in elk geval geen godsvermogen meer aan kappers, kleding en make-up:D

Drie van die zwarte lakens hebben ze voldoende aan :eek:

Er is niks mis met jouw diversiteitsbewustzijn...Is iets niet NORMAAL ?? Dan is het gek. En als het gek is : bespottelijk ...pffffff.



Er is een goeie discussie aan de gang hier tussen Karin , Saartje en Samir !

Ik zal Karin even een like geven want het gaat om deze ene vrouw-we kennen haar achtergrond niet, haar eventuele accent, praatte ze zachtjes bij de dokter ?- en...….. haar man wordt pissed off !
Het is vast wel spannend voor hen, een ziek dochtertje, maar HIJ blijft steken in z'n verontwaardiging als ie merkt dat z'n vrouw HAAR gezicht heeft moeten tonen vanwege een diagnostisch gesprek met de dokter.

Eigenlijk vind ik Olive Yao's reactie het best. Leg het vast bij die andere afspraak (In Engeland). Gesluierde artsen : open vizier (mimiek en mond zichtbaar) Gesluierde patient : open vizier. Minste kans op fouten in vaak stressvolle situatie.

Samir75017
30-05-19, 14:38
het gaat om deze ene vrouw-we kennen haar achtergrond niet, haar eventuele accent, praatte ze zachtjes bij de dokter ?.

What I find funny is that you say that we don’t know her background but you mention straight afterwards an accent she might have. Assumption. Veiled woman = accent or bad English. Uneducated also ? Besides, the doctor didn’t say he couldn’t UNDERSTAND her but that he couldn’t HEAR her. English version. That’s different. A niqab is made of light and thin fabric (ever touched a headscarf ?) : there’s no way you can’t be heard when talking through it.

It’s not about this woman. He asks all of them to remove their veil. That’s not right.

Warda2017
30-05-19, 15:00
Ik zal Karin even een like geven want het gaat om deze ene vrouw-we kennen haar achtergrond niet, haar eventuele accent, praatte ze zachtjes bij de dokter ?- en...….. haar man wordt pissed off !


The woman’s husband came in to see Dr Wolverson, and the couple made a formal complaint to the hospital. The complaint charges that Wolverson was rude to both the child’s parents, and that he refused to treat the child unless the mother removed her veil: ‘Mother felt shocked, uncomfortable, disrespected, anxious, upset and felt insulted. Mother said doctor was rude, gave her dirty look, spoke rudely and in a firm toned voice. Mother rang her husband as she was shocked and crying … father claims he was rude to him also.’

https://heavy.com/news/2019/05/dr-keith-wolverson/

Warda2017
30-05-19, 15:16
Het heeft wel zo zijn voordelen een dergelijke vrouw. Ze spenderen in elk geval geen godsvermogen meer aan kappers, kleding en make-up:DDrie van die zwarte lakens hebben ze voldoende aan :eek:Reken je niet rijk Econo-Ibrah. De vrouwen met een niqab aan, zijn bij vrouwen gelegenheden, het beste gekleed, dragen behoorlijk wat make-up, hebben prachtig gekapt haar en voeren het hoogste woord. Hoe stiller en bedekter op straat, hoe uitbundiger thuis. Als het je om de centjes gaat, zou ik een zunige Groningse vrouw aan de haak slaan, of misschien heb je die al................. :p

Karin.N
31-05-19, 09:29
Meestal, zegt hij, ontbloten vrouwelijke patiënten met een nikab uit zichzelf hun gezicht, en anders wel op verzoek, zonder morren.

Het gaat niet om deze ene moslima. Waarom vraagt hij dat van moslimvrouwen? Kon hij ze allemaal niet verstaan?

En ja, het is nonsens om te stellen dat je een vrouw door haar niqab niet kunt verstaan en dat is wel waar de arts zich op beroept. Ik heb het nog nooit meegemaakt, en zoals Samir zegt, zelfs op straat praten niqabi's met elkaar en kunnen ze elkaar verstaan, laat staan in een dichte spreekkamer. Dat zijn de feiten, met of zonder mijn waarnemingen.

Het punt is niet of de man of vrouw aangifte heeft gedaan, dit leidt weer tot de zoveelste ruis. Als arts hoor je iedereen te behandelen, ongeacht afkomst of levensbeschouwing. "Als je je gezicht niet laat zien is het einde gesprek", is waar het om gaat.

Dat weet ik niet. Ik heb niet met de arts gesproken. Jij wel?

Dat van de niqaab moet ik toch echt tegenspreken. In mijn vorige werk kwam ik nog wel eens in aanraking met vrouwen met een burka of een niqaab. De meeste kon ik prima verstaan. Maar sommigen ook niet. En dat kwam dan door taalproblemen en/of dat de betreffende vrouw in paniek was. En ja dan helpt het als je de gezichtsmimiek kunt zien. Maar of dat in deze zaak aan de orde was, dat weten we dus niet.

Ik weet niet hoe de Engelse taalbeheersing van de betreffende vrouw is nog weet ik of ze rustig of in paniek was. Dus ik ga daar geen oordeel over uitspreken omdat ik domweg die informatie niet heb.

Jij mag het ruis noemen dat de vrouw kennelijk niet zelf aangifte heeft gedaan. Maar je oordeelt wel heel makkelijk over andere zaken die wij ook niet weten, dus ik verdenk je van enige vooringenomenheid? Kan dat kloppen?

Karin.N
31-05-19, 09:35
The woman’s husband came in to see Dr Wolverson, and the couple made a formal complaint to the hospital. The complaint charges that Wolverson was rude to both the child’s parents, and that he refused to treat the child unless the mother removed her veil: ‘Mother felt shocked, uncomfortable, disrespected, anxious, upset and felt insulted. Mother said doctor was rude, gave her dirty look, spoke rudely and in a firm toned voice. Mother rang her husband as she was shocked and crying … father claims he was rude to him also.’

https://heavy.com/news/2019/05/dr-keith-wolverson/

Sorry maar door mijn CVA is mijn kennis van het Engels (dat eerst uitstekend was) tot bijna niets gereduceerd. Dus ik waag me niet meer aan Engelse teksten want het bezorgt me alleen maar een drukkend gevoel in mijn hoofd. Tijdens de revalidatie heb ik me vooral op het Nederlands gericht want ook daar was mijn woordenschat ed aangetast. En ik heb niet de puf om dat nu in het Engels ook nog eens te doen. Ik richt mijn beperkte energie liever op voor mij belangrijkere zaken.

Warda2017
31-05-19, 10:44
Dat weet ik niet. Ik heb niet met de arts gesproken. Jij wel?

Dat van de niqaab moet ik toch echt tegenspreken. In mijn vorige werk kwam ik nog wel eens in aanraking met vrouwen met een burka of een niqaab. De meeste kon ik prima verstaan. Maar sommigen ook niet. En dat kwam dan door taalproblemen en/of dat de betreffende vrouw in paniek was. En ja dan helpt het als je de gezichtsmimiek kunt zien. Maar of dat in deze zaak aan de orde was, dat weten we dus niet.

Ik weet niet hoe de Engelse taalbeheersing van de betreffende vrouw is nog weet ik of ze rustig of in paniek was. Dus ik ga daar geen oordeel over uitspreken omdat ik domweg die informatie niet heb.

Jij mag het ruis noemen dat de vrouw kennelijk niet zelf aangifte heeft gedaan. Maar je oordeelt wel heel makkelijk over andere zaken die wij ook niet weten, dus ik verdenk je van enige vooringenomenheid? Kan dat kloppen?

De arts heeft dit zelf aangegeven, ik heb wel 20 sites geraadpleegd. Hij zegt dat hij nooit problemen heeft en dat alle niqabi's deze zonder morren afdoen, er is dus geen sprake van alleen deze ene moslima.

Wat betreft de taalbeheersing, dit is pure speculatie. De arts geeft nergens aan dat er een taalbarrière was. De vrouw heeft duidelijk aangegeven dat ze de niqab niet af wilde doen vanwege religieuze gronden.

Dit is inderdaad allemaal ruis, want waar het om gaat is, dat de arts einde gesprek zegt, en daarmee een kind van 5 niet wil behandelen omdat de moeder haar gezichtssluier niet wil afdoen. Als arts hoor je iedereen te behandelen.

Warda2017
31-05-19, 11:03
Sorry maar door mijn CVA is mijn kennis van het Engels (dat eerst uitstekend was) tot bijna niets gereduceerd. Dus ik waag me niet meer aan Engelse teksten want het bezorgt me alleen maar een drukkend gevoel in mijn hoofd. Tijdens de revalidatie heb ik me vooral op het Nederlands gericht want ook daar was mijn woordenschat ed aangetast. En ik heb niet de puf om dat nu in het Engels ook nog eens te doen. Ik richt mijn beperkte energie liever op voor mij belangrijkere zaken.

De echtgenoot van de vrouw kwam binnen om Dr Wolverson zien en het stel heeft een formele klacht ingediend bij het ziekenhuis.
De klacht luidde, dat Wolverson grof was tegen beide ouders van het kind en dat hij het kind weigerde te behandelen, tenzij de vrouw haar gezichtssluier af zou doen.
De moeder was geshockeerd en voelde zich oncomfortabel, niet gerespecteerd, angstig, was van streek en beledigd.
De moeder zei dat de dokter onbeschoft was, haar een gemene blik gaf en grof sprak op een krachtige toon.
De moeder had haar man gebeld, omdat ze in shock was en huilde.
De vader beweert dat de arts ook grof was tegen hem.

Dit alles heb ik expres weggelaten in mijn eerste reactie #5, want het is de beleving van de moeder. Ik heb dit geplaatst naar aanleiding van Eke's opmerking over haar man. Zoals gewoonlijk speelt de media weer meesterlijk in op de onderbuikemo's, door te suggereren alsof de vrouw het allemaal best vond, maar de man later stampei maakte, m.a.w. zie je wel, vrouw wordt onderdrukt door de man en zij wil het allemaal helemaal niet.

Het gaat erom wat er uiteindelijk is gebeurd: arts weigert behandeling kind.





(https://heavy.com/news/2019/05/dr-keith-wolverson/)

Eke
31-05-19, 14:38
1)What I find funny is that you say that we don’t know her background but you mention straight afterwards an accent she might have. Assumption. Veiled woman = accent or bad English. Uneducated also ?


2)Besides, the doctor didn’t say he couldn’t UNDERSTAND her but that he couldn’t HEAR her. English version. That’s different. A niqab is made of light and thin fabric (ever touched a headscarf ?) : there’s no way you can’t be heard when talking through it.

3)It’s not about this woman. He asks all of them to remove their veil. That’s not right.

1)BETEKENIS
eventueel - Bijvoeglijk naamwoord . mogelijk, iets wat zou kunnen zijn maar niet noodzakelijk zo is

2)BETEKENIS
verstaan - kunnen horen wat iemand zegt Voorbeelden: `Kunt u iets harder praten, ik kan u nie…

3)Wat doet een arts op een spreekuur ? Diagnoseren. Snel ! (tekort aan artsen) De kwaliteitskranten stellen dat de vrouw er geen probleem mee had. Net zoals de voorgaande moslima's .....De Engelse tabloids ( in de ouwerwetse betekenis) maken er iets sappigs van.

------>Better safe than sorry. ( 'sorry'...als de arts de verkeerde diagnose stelt) De vader zou zich dat kunnen realiseren .:moe:

Karin.N
31-05-19, 15:05
De arts heeft dit zelf aangegeven, ik heb wel 20 sites geraadpleegd. Hij zegt dat hij nooit problemen heeft en dat alle niqabi's deze zonder morren afdoen, er is dus geen sprake van alleen deze ene moslima.

Wat betreft de taalbeheersing, dit is pure speculatie. De arts geeft nergens aan dat er een taalbarrière was. De vrouw heeft duidelijk aangegeven dat ze de niqab niet af wilde doen vanwege religieuze gronden.

Dit is inderdaad allemaal ruis, want waar het om gaat is, dat de arts einde gesprek zegt, en daarmee een kind van 5 niet wil behandelen omdat de moeder haar gezichtssluier niet wil afdoen. Als arts hoor je iedereen te behandelen.


Nogmaals ik kan er niet over oordelen, want ik was er niet bij. Ik reageer uitsluitend op het stuk tekst en met deze gegevens kan ik niet achterhalen wat er is gebeurd.
Ik heb er verder geen mening over, domweg omdat relevante informatie ontbreekt.


Bedoel jij nu dat ik aan het speculeren ben over de taalbeheersing van deze vrouw?


De vrouw kan gebrekkig Engels spreken, of zij kan zich goed verstaanbaar maken of zij beheerst de Engelse taal goed, Wij weten het niet. De vrouw kan in paniek geweest zijn, of juist rustig haar verhaal hebben gedaan, wij weten het niet.

Ik weet niet hoe de Engelse taalbeheersing van de betreffende vrouw is nog weet ik of ze rustig of in paniek was. Dus ik ga daar geen oordeel over uitspreken omdat ik domweg die informatie niet heb.



Dit heb ik geschreven en duidelijk aangegeven dat ik het niet weet.


Er is veel onduidelijk en ik vraag me af hoe de rechters/tuchtcommissie tot een oordeel komen, Als de arts grof is geweest zoals jij beweert, dan zal de arts dat waarschijnlijk vaker zijn geweest dus dan kunnen deze mensen wellicht opgeroepen kunnen worden om te getuigen.


toevoegen tuchtcommissie

Samir75017
31-05-19, 15:22
1)BETEKENIS
eventueel - Bijvoeglijk naamwoord . mogelijk, iets wat zou kunnen zijn maar niet noodzakelijk zo is

2)BETEKENIS
verstaan - kunnen horen wat iemand zegt Voorbeelden: `Kunt u iets harder praten, ik kan u nie…

3)Wat doet een arts op een spreekuur ? Diagnoseren. Snel ! (tekort aan artsen) De kwaliteitskranten stellen dat de vrouw er geen probleem mee had. Net zoals de voorgaande moslima's .....De Engelse tabloids ( in de ouwerwetse betekenis) maken er iets sappigs van.

------>Better safe than sorry. ( 'sorry'...als de arts de verkeerde diagnose stelt) De vader zou zich dat kunnen realiseren .:moe:

I don’t think you would have mentioned the probability of an accent if she was a non Muslim woman. It came to your mind because she wears a niqab, let’s be honest.

In the English papers, it says that he couldn’t HEAR her because of her veil, not UNDERSTAND her. Do you get the difference between those 2 words ? How can you not hear someone sitting close to you ? A niqab doesn’t stop you from being heard.

No doctor should ask a woman to remove their veil, unless they come as patients. In this case, the consultation was for her daughter, not for her. You’re a woman yourself and I’m surprised that you’re not defending this poor woman.

At the end of the day, if doctors act like that, I understand why some Muslim women don’t want to be seen by male doctors.

A doctor should do his job. His job only.

Samir75017
31-05-19, 15:51
The woman’s husband came in to see Dr Wolverson, and the couple made a formal complaint to the hospital. The complaint charges that Wolverson was rude to both the child’s parents, and that he refused to treat the child unless the mother removed her veil: ‘Mother felt shocked, uncomfortable, disrespected, anxious, upset and felt insulted. Mother said doctor was rude, gave her dirty look, spoke rudely and in a firm toned voice. Mother rang her husband as she was shocked and crying … father claims he was rude to him also.’

https://heavy.com/news/2019/05/dr-keith-wolverson/

If this happens to be true, he should be sacked.

Samir75017
31-05-19, 15:53
https://www.mupload.nl/img/r9fizx.jpeg

Eke
31-05-19, 16:13
I don’t think you would have mentioned the probability of an accent if she was a non Muslim woman. It came to your mind because she wears a niqab, let’s be honest.

In the English papers, it says that he couldn’t HEAR her because of her veil, not UNDERSTAND her. Do you get the difference between those 2 words ? How can you not hear someone sitting close to you ? A niqab doesn’t stop you from being heard.

No doctor should ask a woman to remove their veil, unless they come as patients. In this case, the consultation was for her daughter, not for her. You’re a woman yourself and I’m surprised that you’re not defending this poor woman.

At the end of the day, if doctors act like that, I understand why some Muslim women don’t want to be seen by male doctors.

A doctor should do his job. His job only.


Wat een onzin om me dat in m'n schoenen te willen schuiven, Samir. En ik ben eerlijk daarover.

En ja, ik ben uitgegaan van het topic-artikel. Het Nederlandse artikel uit een kwaliteitskrant geschreven door een arabist (wetenschappelijk geschoold) en niet een of andere miep-miep-schrijver die er een tranentrekker van maakt.


"ïf doctors act like that "---over vooringenomenheid gesproken. Dat gaat precies uitgezocht worden.

Eke
31-05-19, 16:24
The woman’s husband came in to see Dr Wolverson, and the couple made a formal complaint to the hospital. The complaint charges that Wolverson was rude to both the child’s parents, and that he refused to treat the child unless the mother removed her veil: ‘Mother felt shocked, uncomfortable, disrespected, anxious, upset and felt insulted. Mother said doctor was rude, gave her dirty look, spoke rudely and in a firm toned voice. Mother rang her husband as she was shocked and crying … father claims he was rude to him also.’

https://heavy.com/news/2019/05/dr-keith-wolverson/

Hoe weet de schrijfster uit New York, die voornamelijk de amerikaanse politiek volgt en de sociale gebeurtenissen in de VS, dat allemaal ? Wat is haar Europese bron ? Kranten op internet ? En die smakelijk opschrijven voor de lezer ? Uiteindelijk is Heavy.com opgericht als amusementskrant. Al hebben ze nu ook serieuzere politieke info.

Warda2017
31-05-19, 17:11
Nogmaals ik kan er niet over oordelen, want ik was er niet bij. Ik reageer uitsluitend op het stuk tekst en met deze gegevens kan ik niet achterhalen wat er is gebeurd.
Ik heb er verder geen mening over, domweg omdat relevante informatie ontbreekt.


Bedoel jij nu dat ik aan het speculeren ben over de taalbeheersing van deze vrouw?


De vrouw kan gebrekkig Engels spreken, of zij kan zich goed verstaanbaar maken of zij beheerst de Engelse taal goed, Wij weten het niet. De vrouw kan in paniek geweest zijn, of juist rustig haar verhaal hebben gedaan, wij weten het niet.

Ik weet niet hoe de Engelse taalbeheersing van de betreffende vrouw is nog weet ik of ze rustig of in paniek was. Dus ik ga daar geen oordeel over uitspreken omdat ik domweg die informatie niet heb.



Dit heb ik geschreven en duidelijk aangegeven dat ik het niet weet.


Er is veel onduidelijk en ik vraag me af hoe de rechters/tuchtcommissie tot een oordeel komen, Als de arts grof is geweest zoals jij beweert, dan zal de arts dat waarschijnlijk vaker zijn geweest dus dan kunnen deze mensen wellicht opgeroepen kunnen worden om te getuigen.


toevoegen tuchtcommissie

Het is allemaal tot in den treuren uitgelegd Karin. Nergens blijkt dat hij de vrouw heeft verzocht om de niqab te verwijderen omdat de vrouw gebrekkig Engels sprak. Het staat in geen enkel artikel, hij geeft aan dat hij door de stof de vrouw niet kon horen. Verder geeft de arts aan dat alle vrouwen al dan niet op zijn verzoek de niqab afdoen. Waarom vraagt hij dat? Omdat hij al die niqabi´s niet kan horen?

Je dwaalt af van het punt waar het om draait. Een arts hoort niet te zeggen einde gesprek, maar te denken aan het belang van het kind. Wat kan hem dat nou schelen hoe die vrouw gekleed is, van mijn part ziet ze eruit als Lady Gaga, boeien.

Karin.N
31-05-19, 21:55
Dit heeft geen zin Saar. Je leest niet eens wat ik schrijf. Ik ga hier mijn beperkte hoeveelheid energie niet voor inzetten. Fijn weekend

knuppeltje
01-06-19, 08:29
Veel geblaat en weinig wol. Karin heeft volstrekt gelijk. Om te kunnen oordelen heb je minstens meer bronnen - en wederhoor nodig.

Dat is in deze totaal niet het geval. En zoals ze terecht aangaf: WE WERE NOT THERE.

Voor hetzelfde geld is het een broodje aap verhaal - of is het totaal buiten alle proporties opgeblazen. En kom vooral niet bij me aan-zeiken dat zoiets niet gebeurt. We worden dagelijks overstelpt met fake news. :ego: