PDA

Bekijk Volledige Versie : Man ziet eigen geamputeerde been als waarschuwing op pakje sigaretten



Marsipulami
18-07-19, 22:04
Man ziet eigen geamputeerde been als waarschuwing op pakje sigaretten, maar gaf nooit toestemming

In Frankrijk kreeg een 60-jarige man een pakje sigaretten te zien met de foto van zijn eigen geamputeerde been erop als gezondheidswaarschuwing. De man heeft wel nooit toestemming gegeven om de foto te gebruiken en met roken heeft zijn gehavende been niks te maken.

Kevin Calluy

Het was zijn zoon die de foto had herkend, toen hij sigaretten kocht in Luxemburg. Hij nam het pakje mee naar huis om aan zijn vader te laten zien. Er was geen twijfel mogelijk, het was wel degelijk een foto van zijn been die op het pakje stond met als bijschrift "roken doet je aderen dichtslibben".

Met roken heeft zijn gehavende been alvast niks te maken. De Albanese man, die in Frankrijk woont, verloor zijn been bij een schietincident in 1997 in Albanië. Sindsdien loopt hij met krukken.

"Mijn cliënt voelt zich verraden, geraakt in zijn waardigheid", laat zijn advocaat weten. Ze wil nu naar de Europese Commissie stappen, omdat die verantwoordelijk is voor de verspreiding van de afbeeldingen in de hele Europese Unie.

De man zelf vermoedt dat de foto afkomstig is van een plaatselijk ziekenhuis, waar hij was langs geweest om te kijken of hij een prothese kon dragen.

Olive Yao
31-07-19, 22:50
.
up!

Marsipulami
31-07-19, 23:20
.
up!


Waarom 'up!'?

Olive Yao
31-07-19, 23:42
Waarom 'up!'?

Eh ... zie je het verband niet met mn vorige post?

Ik amuseerde me met een soort rollenspel waarin ik gène speelde voor zo'n rij van mijn avatars op pagina 1.
Dat komt nooit voor.
Met deze kordate up! laat ik zien dat ik topics van jou wil zien, niet van mij.


:cheefbek: