PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom doet Gretta wat zij doet mbt Palestina/Israel?



GroteWolf
02-10-02, 09:36
Waarom is Gretta zo begaan met het lot vd Palestijnen? En waarom treedt zij zo naar voren op dit moment?

plexus
02-10-02, 09:58
...waarom twijfeld 'iedereen' aan haar motieven!
Gretta is ok! :cool:

Kneidelach
02-10-02, 09:58
Geplaatst door GroteWolf
Waarom is Gretta zo begaan met het lot vd Palestijnen? En waarom treedt zij zo naar voren op dit moment?

Ik mis de meest waarschijnlijke optie: Ze vindt alle aandachtig zalig, anders had ze nooit de pers gehaald! Zie hoe ze leeft en heeft geleefd of ze daadwerkelijk zo begaan is met menselijk leed. Ze vindt de aandacht absoluut geweldig, en dat straalt ze er dan ook schaamteloos uit.

tallesman
02-10-02, 10:15
Column van zaterdag van Frits Abrahams in de NRC:


Het was zaterdag niet de minste dag uit het leven van de 59-jarige Gretta Duisenberg. Het was de dag waarop zij definitief uit de slagschaduw van haar man Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank, zou treden. Niet langer zou zij 'vrouw van' zijn, maar kortweg 'Gretta', symbool van het Nederlandse actiefront voor de Palestijnse zaak.
De honderden, voor het merendeel Arabische bezoekers riepen het al naar haar toen zij bij de manifestatie in het Amsterdamse Oosterpark het podium besteeg: ,,Gretta! Gretta!'' Waarna Gretta hun haar liefde met evenveel warmte bekende: ,,Dames en heren, lieve vrienden, want dat mogen we toch wel zeggen nu we onder elkaar zijn.''
Wat zich daar in het Oosterpark voltrok, was de geboorte van een diva, een actiediva: Gretta Duisenberg als de Jane Fonda van de Palestijnse zaak.
Al ruim een uur voor haar optreden was het zonneklaar dat dit een bijzondere middag voor Gretta en ons allemaal zou worden. Zij had zich er helemaal op gekleed: een chique, rode, tot op de knieën reikende jas, zwarte pantalon, suède spitse schoentjes. Het zwartgeverfde haar was onberispelijk in model gebeiteld en leek tegen elke windvlaag bestand.
In de persoon van Gretta gingen glamour en élégance op adembenemende wijze hand in hand. Eigenlijk detoneerde zij volledig op dit rommelige terreintje met in vrijetijdskleding gehulde actievoerders. Alsof een etalagepop uit de duurste winkel van de PC Hooftstraat per ongeluk in een zaakje met tweedehandskleding was gedumpt.
Misschien voelde ze het zelf ook zo. Ze hield zich vóór haar redevoering wel op bij het standje van haar 'Stop de bezetting'-club, maar ze deed dat nogal halfslachtig. Folders deelde ze niet uit, wél onderhield ze zich gretig met vertegenwoordigers van de pers. Tussen haar en de media was een vonk overgesprongen die deze middag niet meer zou doven. Radioverslaggevers bedelden voortdurend om interviews, fotografen lagen hijgend in de aanslag.
En Gretta genoot. Al die aandacht, al die verering - ze gloeide op als iemand wier leven eindelijk zin heeft gekregen. Hoeveel mensen overkomt dat op hun oudere dag?
Arabische mensen omhelsden en kusten haar. ,,Mevrouw, ik heb een enorme bewondering voor u als mens'', zei een jonge man. ,,Ach, wij zijn allemaal mensen'', zei Gretta bescheiden. ,,Als Nederland wat overkomt, staan wij ook klaar'', zei de man, maar toen werd Gretta alweer in beslag genomen door een stokoude man, leunend op een Palestijnse vlag, die haar een brandende kus op de wang wilde drukken.
Achter een standje naast dat van Gretta stond Anja Meulenbelt, de feministe, die haar leven via de Palestijnse zaak ook al een nieuwe impuls gaf. De pers keek niet naar haar om. Dat is wel eens anders geweest. Peinzend haar sigaretje rokend, bezag Meulenbelt de mediataferelen bij haar buurvrouw. Toen Gretta langs haar naar het podium schreed, wisselden de dames geen blikken van verstandhouding of bemoediging.
De nieuwe roem passeerde de oude roem altijd een pijnlijk moment, maar je moet wat overhebben voor de goede zaak.

Mara
02-10-02, 11:52
Geplaatst door kaassietoch


:duim:

Ik ben op zich niet tegen de actie van Duisenberg, maar ergens straalt die vrouw nou net niet DAT uit waardoor je zeker weet dat het haar niet om de aandacht te doen is. Pas als Duisenberg haar mantelpakje uitdoet en ten minste vijf maanden op haar kaplaarzen met ongefohnd haar tussen de kapotgeschoten huizen gaat rondlopen en hulp gaat verlenen komt ze wat mij betreft van haar salonprotest imago af.

Salonprotest is ook een vorm van protest.....iedereen zijn eigen protest zullen we maar zeggen. :gsm:

magden_david
02-10-02, 11:53
zo protesteer ik al jarenlang vanuit mijn lui stoel tegen de verslechterende positie van de peruaanse zandvlieg.

Mara
02-10-02, 11:56
Geplaatst door magden_david
zo protesteer ik al jarenlang vanuit mijn lui stoel tegen de verslechterende positie van de peruaanse zandvlieg.

Precies!!! Dat bedoel ik, veel succes verder :engel:

ps: hoe gaat het eigenlijk nu met het beestje?

magden_david
02-10-02, 11:59
Geplaatst door Mara


Precies!!! Dat bedoel ik, veel succes verder :engel:

ps: hoe gaat het eigenlijk nu met het beestje?

ik geloof ehhh effe mijn actie klapper erbij pakken die ligt dacht ik onder d ebank effe kijken.......pizza doos...............bivak muts.............heeee flappie mijn konijn, ik dacht dat je 6 jaar geleden al dood was...................ok hier is ie.
ahum " de positie van de peruaanse zandvlieg is de afgelopen jaren HEEE BASSIE EN ADRIAAN OP T.V. WOOOHOO !!!

Simon
02-10-02, 11:59
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Gretta wordt met name nadrukkelijk als vrouw beschreven die een nieuwe impuls in haar leven nodig heeft en wordt nu omhelst door "Arabische" mensen. Dat is toch geen inhoudelijk verslag en dat heeft met name te maken met het feit dat zij niet op het spreekgestoelte geklommen is om solidariteit met de Israeliers te betuigen. Arme Frits.

Simon

magden_david
02-10-02, 12:02
ja en daarom werkt hij voor het nrc de grootste tabloid krant van nederland, zo weigerde zij ook om mijn hongerstaking voor de peruaanse zandvlieg te verslaan en in tegenstelling tot volkert heb IK tenminste 2 dagen geen fruitsap en suiker genutigd !
ik denk dat het komt omdat de zandvlieg volgens recent onderzoek van de universiteit bergeijk een gojim is!

Mara
02-10-02, 12:02
Geplaatst door Simon
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Gretta wordt met name nadrukkelijk als vrouw beschreven die een nieuwe impuls in haar leven nodig heeft en wordt nu omhelst door "Arabische" mensen. Dat is toch geen inhoudelijk verslag en dat heeft met name te maken met het feit dat zij niet op het spreekgestoelte geklommen is om solidariteit met de Israeliers te betuigen. Arme Frits.

Simon

Mee eens. Misschien geniet ze ook wel van die aandacht maar in eerste instantie is ze daar die actie niet voor begonnen, dnek ik.
Laatst was ze bij Andries Knevel die ook geen afstand van zijn fanatieke christendom kon doen en hij benadrukte dat hij haar vooral geen succes wenste. De slapjanus.

Mara
02-10-02, 12:03
Geplaatst door magden_david


ik geloof ehhh effe mijn actie klapper erbij pakken die ligt dacht ik onder d ebank effe kijken.......pizza doos...............bivak muts.............heeee flappie mijn konijn, ik dacht dat je 6 jaar geleden al dood was...................ok hier is ie.
ahum " de positie van de peruaanse zandvlieg is de afgelopen jaren HEEE BASSIE EN ADRIAAN OP T.V. WOOOHOO !!!

:gniffel: Arm beestje.

tallesman
02-10-02, 12:07
Geplaatst door Simon
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Gretta wordt met name nadrukkelijk als vrouw beschreven die een nieuwe impuls in haar leven nodig heeft en wordt nu omhelst door "Arabische" mensen. Dat is toch geen inhoudelijk verslag en dat heeft met name te maken met het feit dat zij niet op het spreekgestoelte geklommen is om solidariteit met de Israeliers te betuigen. Arme Frits.

Simon

Frits Abrahams is roomskatholiek.
Daar ga je met je theorie :zwaai:

magden_david
02-10-02, 12:08
Geplaatst door tallesman


Frits Abrahams is roomskatholiek.
Daar ga je met je theorie :zwaai:



auch !


ja maar hij heeft een joodse goudvis!

Mara
02-10-02, 12:08
Geplaatst door tallesman


Frits Abrahams is roomskatholiek.
Daar ga je met je theorie :zwaai:

Van oorsprong is ie joods kan niet anders met zo'n naam. :boer:

magden_david
02-10-02, 12:09
Geplaatst door Mara


Van oorsprong is ie joods kan niet anders met zo'n naam. :boer:


laat het voor nu en altijd duidelijk zijn.

VADER ABRAHAM IS NIET JOODS !!!!

GroteWolf
02-10-02, 12:22
Van oorsprong is ie joods kan niet anders met zo'n naam

Nee dat zegt niks.

Simon
02-10-02, 12:34
Links Frits Abrahams met daarnaast .... Pim Fortuyn

http://www.maxpam.nl/pics/colonly.jpg

bron: site Max Pam

tallesman
02-10-02, 12:36
Geplaatst door Simon
Links Frits Abrahams met daarnaast .... Pim Fortuyn

http://www.maxpam.nl/pics/colonly.jpg

bron: site Max Pam

Ja, èn, ben je dan joods? Als je naast Pim Fortuyn hebt gezeten?

Je hebt een theorie opgehangen aan zijn vermeende joodse afkomst die niet helemaal kosjer is in mijn ogen


Gretta wordt met name nadrukkelijk als vrouw beschreven die een nieuwe impuls in haar leven nodig heeft en wordt nu omhelst door "Arabische" mensen. Dat is toch geen inhoudelijk verslag en dat heeft met name te maken met het feit dat zij niet op het spreekgestoelte geklommen is om solidariteit met de Israeliers te betuigen. Arme Frits.

Donna
02-10-02, 12:40
Waarom doet Wim Duisenberg wat hij doet?

Is dat:

- Omdat hij bang is anders in de schaduw van zijn vrouw te moeten staan;

- Omdat hij impotent is, en nu heel veel geld wil beheren om zijn sexuele tekortkomingen te compenseren;

- Omdat hij via de ECB controle probeert te krijgen op de joodse tegoeden;

- Omdat hij structureel en al jarenlang te veel hypotheekrente betaalt;

- Omdat hij goed is in wat hij doet?

magden_david
02-10-02, 12:43
Geplaatst door kaassietoch


Zoals jij met dieren omgaat, schande! Ik ga mijn maatregelen nemen:

tuuuut tuuuut.....tuuuuut tuuuuuut..

Goeiemiddag, ANP!

-Ja hallo hier met kaaskop zeg ik wou effe aan de kaak stellen dat..

Kaaskop? Who de fuck...

-Hallo mag ik effe, ik ken dus iemand die systematisch z'n huisdieren verwaar..

Kaaskop zeg je, hmmm Ik ken nog iemand die voor zijn TV show een typische Nederlander nodig heeft....Lijkt je dat wat?

-Nou ik belde eigenlijk....Kom ik dan gelijk op de TV?

Hmm ja de insteek is dat iemand gewoon eens over luchtige dingen praat, huisdieren bijvoorbeeld, heb je een huisdier?

-Nou nee, maar ik ken iemand die....Ik eeh heb een konijn.

Kom jij nou eens lekker of je konijn vertellen enzo

-Krijg ik dan mijn eigen visagiste?

Tuurlijk, als je een chocomelletje wil kan je er gewoon om vragen en na afloop eten we met zijn allen een lekker taartje en ben jij het stralende middelpunt, de feestprins met zijn mooie konijn!

-Hihi! OK Ik doe mee! Waar en hoe laat?



hallo vriendjes........hallo vriendjes....hallo vriendjes

-he mijn bassie en adriaan limited edition telefoon gaat
-hallo het is met magden_david dat u spreekt

*nen goeiedag u spreekt met het ANP

-ach zo, het gaat zeker over mijn optreden bij nova over mijn zandvlieg

*ehh ja meneer magden, wegens kaasko...ik bedoel budgetaire redenen moeten we die show helaas afzeggen....

-MAAR MAAR.u weet toch dat de zandvlieg in een zeer peniebele situatie verkeert ??? en dat ik al jaaaree...de afgelopen 2 uur hard aan het vechten ben voor een zandvlieg reservaat ??? en mijn royalties dan ? ik had al een afspraak met playgirl en oprah !?!

*ja het spijt ons bijzonder maar de nieuwe redactie van NOVA meent dat het publiEk beter gebaat is bij een programma over konijntjes. wegens de jarenlange handelsbetrekkingen tussen beide ziet u ?

-konijntjes ???? konijntjes??? HIER ZIT DIE KAASKOP TOCH WEER NIE ACHTER HE ????
godmejaar 'kwist het wel,ik zal je eens wat zeggen over die kaaskop me zun konijntjes, weet u dat hij een keer heeft meegedaan aan een postduif wedstrijd met een als duif verkleed konijn ???!??! En kaaskop maar boos worden omdat dat beest nie wilde vliegen, en maar gooien en maar gooien maar vliegen ho maar ! dat konijn meneer zit nu te ontstressen bij de dierenbeshcerming, helemaal in de war, een heuse identiteitscrisis!

*u krijgt van ons een mooie pen

-o, een bassie en adriaan pen wellicht ?

*wat u wilt meneer

-en de lunchbox van bassie en adriaan in mallorca ????

*zekers zekers

-hihihihihihihihihihhihihi

Mara
02-10-02, 12:51
Iedereen is Joods van oorsprong en neger. :afro:

Simon
02-10-02, 12:52
Geplaatst door tallesman
Je hebt een theorie opgehangen aan zijn vermeende joodse afkomst die niet helemaal kosjer is in mijn ogen


Over kosjer gesproken: ik doe hetzelfde als Abrahams die een theorie ophangt aan Gretta's vrouw zijn. En van Joodse afkomst zal hij zeker zijn met die naam. Hij zal wel vaak in slaap vallen naast zijn vrouw dat hij over Gretta's elegantie begint die op die demonstratie helemaal misplaatst zou zijn.

Simon

Mara
02-10-02, 12:52
Geplaatst door magden_david




hallo vriendjes........hallo vriendjes....hallo vriendjes

-he mijn bassie en adriaan limited edition telefoon gaat
-hallo het is met magden_david dat u spreekt

*nen goeiedag u spreekt met het ANP

-ach zo, het gaat zeker over mijn optreden bij nova over mijn zandvlieg

*ehh ja meneer magden, wegens kaasko...ik bedoel budgetaire redenen moeten we die show helaas afzeggen....

-MAAR MAAR.u weet toch dat de zandvlieg in een zeer peniebele situatie verkeert ??? en dat ik al jaaaree...de afgelopen 2 uur hard aan het vechten ben voor een zandvlieg reservaat ??? en mijn royalties dan ? ik had al een afspraak met playgirl en oprah !?!

*ja het spijt ons bijzonder maar de nieuwe redactie van NOVA meent dat het publiEk beter gebaat is bij een programma over konijntjes. wegens de jarenlange handelsbetrekkingen tussen beide ziet u ?

-konijntjes ???? konijntjes??? HIER ZIT DIE KAASKOP TOCH WEER NIE ACHTER HE ????
godmejaar 'kwist het wel,ik zal je eens wat zeggen over die kaaskop me zun konijntjes, weet u dat hij een keer heeft meegedaan aan een postduif wedstrijd met een als duif verkleed konijn ???!??! En kaaskop maar boos worden omdat dat beest nie wilde vliegen, en maar gooien en maar gooien maar vliegen ho maar ! dat konijn meneer zit nu te ontstressen bij de dierenbeshcerming, helemaal in de war, een heuse identiteitscrisis!

*u krijgt van ons een mooie pen

-o, een bassie en adriaan pen wellicht ?

*wat u wilt meneer

-en de lunchbox van bassie en adriaan in mallorca ????

*zekers zekers

-hihihihihihihihihihhihihi


HALLO, je zit toch niet op je werk he???? Dat kan niet hoor!!!! :fucyc:

Mara
02-10-02, 12:53
Geplaatst door Simon


Over kosjer gesproken: ik doe hetzelfde als Abrahams die een theorie ophangt aan Gretta's vrouw zijn. En van Joodse afkomst zal hij zeker zijn met die naam. Hij zal wel vaak in slaap vallen naast zijn vrouw dat hij over Gretta's elegantie begint die op die demonstratie helemaal misplaatst zou zijn.

Simon

conclusie: Gretta is gewoon een toffe kakmadam!

magden_david
02-10-02, 12:56
Geplaatst door Mara



HALLO, je zit toch niet op je werk he???? Dat kan niet hoor!!!! :fucyc:

WWW-wWork?? WArk?? hoe zeg je?

tallesman
02-10-02, 12:57
Geplaatst door Simon


Over kosjer gesproken: ik doe hetzelfde als Abrahams die een theorie ophangt aan Gretta's vrouw zijn. En van Joodse afkomst zal hij zeker zijn met die naam. Hij zal wel vaak in slaap vallen naast zijn vrouw dat hij over Gretta's elegantie begint die op die demonstratie helemaal misplaatst zou zijn.

Simon


Hij is een columnist, hij mag schrijven wat hij wil.
Jij mag ook schrijven wat je wil (dank je wel, hoor ik je zeggen :) ). Maar je suggereert dat alle joden een blinde vlek hebben, de pest hebben aan 'Arabische mensen' (citaat van jou) en aan iedereen die niet ronduit openlijk solidair is met Israel. Dat is een niet-kosjer vooroordeel.

Jij denkt dat hij joods is omdat hij Abrahams heet. Ik denk dat er in Nederland meer katholieken zijn met die naam dan joden.

GroteWolf
02-10-02, 13:01
Deze tekst is niet van mij maar vat het wmb goed samen:

gretta's geneuzel


Gretta Duisenberg-Bedier de Prairie (even mijn tong weer recht leggen) vindt dat wanneer Irak moet voldoen aan VN resoluties, Israël dat ook moet doen. Anders moet het Europese Associatieverdrag met Israël maar worden opgezegd.
Heb je dat met Wim overlegd, Gretta? Dit verdrag omvat namelijk ook relaties met de Europese Investeringsbank en zodra het woord 'bank' ergens in voorkomt zou ik dat toch maar even met manlief kortsluiten.
Dat Israël zich moet terugtrekken uit de Palestijnse gebieden is het grootste deel van de wereld met je eens, zelfs de meerderheid van de Israëlische bevolking. Al op 22 november 1967 werd Israël in VN-resolutie 242 opgeroepen om zich terug te trekken uit de gebieden die werden bezet tijdens de Zesdaagse Oorlog in 1967. Deze resolutie heeft overigens betrekking op de veroverde gebieden in het algemeen, en is niet specifiek gericht op de Palestijnse. Maar is het niet veel constructiever om dit soort polarisatie te vermijden en het probleem Irak gescheiden te houden van het conflict tussen Israëlis en Palestijnen? De resoluties tegen Irak zijn namelijk van een geheel andere orde, leggen Irak verplichtingen op, terwijl het bij de resoluties tegen Israël gaat om oproepen iets te doen of na te laten. Zo werkt dat namelijk wanneer de inhoud van de resoluties is beïnvloed door de belangen van de Verenigde Staten. Niet eerlijk, maar helaas politieke realiteit.

Dat dreigen met opzeggen van het Associatieverdrag gaat niet werken, Gretta. Dat kan ik je nu al vertellen. Daar haalt Sharon zijn schouders over op. Zo is de mentaliteit daar. Europa bestaat in Israëlische ogen uit een stelletje softies dat niet in de gaten heeft hoe complex de problemen werkelijk zijn. Zij huldigen nu eenmaal de opvatting dat je je temidden van een vijandige Arabische wereld geen moment zwak kunt tonen. Dat je hard terug moet rammen bij het minste geringste dat je wordt aangedaan. Over de juistheid van dat standpunt valt natuurlijk te discussiëren, maar nu juist niet met hen! Zij ervaren de Palestijnse buren als onbetrouwbare gesprekspartners die hen de zee in drijven zodra ze de kans krijgen. En bloedige bomaanslagen zijn niet de methode om hun te overtuigen van het feit dat ze daarin ongelijk hebben.

Er bestaan vele tientallen VN-resoluties die met name het gedrag van Israel in de bezette gebieden veroordelen. Wanneer de Verenigde Staten niet vele malen gebruik had gemaakt van zijn vetorecht waren dat er nog veel meer geweest. Israël lapt ze allemaal aan de laars. En strategisch gezien is dat vanuit hun optiek nog logisch ook. Terugtrekking zonder dat daar de garantie op veilige grenzen tegenover staat, zonder dat hun bestaansrecht in de regio wordt erkend zal hun brengen in de positie van 'sitting duck'. Dat is de kern van de zaak. Alle andere kwesties, zoals die van Jeruzalem, de Golanhoogte, de nederzettingen, het recht op terugkeer of compensatie van vluchtelingen zijn in wezen bijzaak, onderhandelingswisselgeld.

Israël is in het Midden-Oosten het bruggenhoofd van de Verenigde Staten. Ze hebben de zekerheid dat de VS altijd achter hen zal staan wanneer het aankomt op hun elementaire bestaansrecht. Vanuit die machtspositie kan men zich eindeloos veel permitteren. Daar spelen veel grotere belangen dan de situatie van die arme, maar ook door de Arabische landen als lastig beschouwde Palestijnen.

Moeten we dit dan allemaal maar laten gebeuren? Nee, Greta, vanuit Europa kunnen we best wat doen. Palestina is geen lid van de Verenigde Naties, heeft alleen maar de status van 'waarnemer'. Men kan bij mijn weten dus geen resolutie aan de broek krijgen waarin de terroristische aanslagen op de Israëlische bevolking worden veroordeeld. Kijk, en dát zouden de gewone mensen in Israël nu ook wel eens graag zien: dat Europa óók eens vooraan staat om dát soort zaken scherp te veroordelen en Arafat daarover stevig op z'n vestje te spugen.

Solidariteit is een prima zaak. Maar wees dan solidair met gewone mensen, in welk land ze ook wonen. Selectief mededogen zet geen zoden aan de dijk. De gewone Palestijn wiens huis net met de grond gelijk is gemaakt zit niet te wachten op dat truttige vlaggetje dat jij op je balkon van je dure huis in Amsterdam Zuid laat wapperen. Dat komt alleen maar in de propagandakraam te pas van extremistische fanatici. Je polariseert er lustig op los. Stel je liever een meer bescheiden doel, zoals het bevorderen van de dialoog tussen sympathisanten van beide partijen die in Nederland woonachtig zijn. Want de gewone burgers van Nederland, als je tenminste enig benul hebt wie dat zijn, zitten er niet op te wachten dat je dit vuurtje ook nog eens binnen onze eigen grenzen aanblaast.

Simon
02-10-02, 13:10
Geplaatst door tallesman

Hij is een columnist, hij mag schrijven wat hij wil.
Jij mag ook schrijven wat je wil (dank je wel, hoor ik je zeggen :) ). Maar je suggereert dat alle joden een blinde vlek hebben, de pest hebben aan 'Arabische mensen' (citaat van jou) en aan iedereen die niet ronduit openlijk solidair is met Israel. Dat is een niet-kosjer vooroordeel.

Jij denkt dat hij joods is omdat hij Abrahams heet. Ik denk dat er in Nederland meer katholieken zijn met die naam dan joden.

Ja er zijn veel Joden bekeerd in de oorlog. Maar waar je zegt "citaat van jou" haal ik Abrahams aan die immers schrijft ...

Hoeveel mensen overkomt dat op hun oudere dag?
Arabische mensen omhelsden en kusten haar.

Ja hoor hij mag schrijven wat hij wil. Tuurlijk. Hij doet maar.

Simon

tallesman
02-10-02, 13:12
Goeie tekst!
Van wie?

Mara
02-10-02, 13:14
Geplaatst door magden_david


WWW-wWork?? WArk?? hoe zeg je?

Jij bent gek he? :nerd:

tallesman
02-10-02, 13:15
Geplaatst door Simon


Ja er zijn veel Joden bekeerd in de oorlog.

Zijn zijn ouders bekeerd in de oorlog?
Waar haal je die kennis vandaan?
En al zou dat zo zijn?
Is zoon Frits (niet echt een joodse naam) daarom nooit meer te vertrouwen?

Mara
02-10-02, 13:15
Geplaatst door GroteWolf
Deze tekst is niet van mij maar vat het wmb goed samen:

gretta's geneuzel


Gretta Duisenberg-Bedier de Prairie (even mijn tong weer recht leggen) vindt dat wanneer Irak moet voldoen aan VN resoluties, Israël dat ook moet doen. Anders moet het Europese Associatieverdrag met Israël maar worden opgezegd.
Heb je dat met Wim overlegd, Gretta? Dit verdrag omvat namelijk ook relaties met de Europese Investeringsbank en zodra het woord 'bank' ergens in voorkomt zou ik dat toch maar even met manlief kortsluiten.
Dat Israël zich moet terugtrekken uit de Palestijnse gebieden is het grootste deel van de wereld met je eens, zelfs de meerderheid van de Israëlische bevolking. Al op 22 november 1967 werd Israël in VN-resolutie 242 opgeroepen om zich terug te trekken uit de gebieden die werden bezet tijdens de Zesdaagse Oorlog in 1967. Deze resolutie heeft overigens betrekking op de veroverde gebieden in het algemeen, en is niet specifiek gericht op de Palestijnse. Maar is het niet veel constructiever om dit soort polarisatie te vermijden en het probleem Irak gescheiden te houden van het conflict tussen Israëlis en Palestijnen? De resoluties tegen Irak zijn namelijk van een geheel andere orde, leggen Irak verplichtingen op, terwijl het bij de resoluties tegen Israël gaat om oproepen iets te doen of na te laten. Zo werkt dat namelijk wanneer de inhoud van de resoluties is beïnvloed door de belangen van de Verenigde Staten. Niet eerlijk, maar helaas politieke realiteit.

Dat dreigen met opzeggen van het Associatieverdrag gaat niet werken, Gretta. Dat kan ik je nu al vertellen. Daar haalt Sharon zijn schouders over op. Zo is de mentaliteit daar. Europa bestaat in Israëlische ogen uit een stelletje softies dat niet in de gaten heeft hoe complex de problemen werkelijk zijn. Zij huldigen nu eenmaal de opvatting dat je je temidden van een vijandige Arabische wereld geen moment zwak kunt tonen. Dat je hard terug moet rammen bij het minste geringste dat je wordt aangedaan. Over de juistheid van dat standpunt valt natuurlijk te discussiëren, maar nu juist niet met hen! Zij ervaren de Palestijnse buren als onbetrouwbare gesprekspartners die hen de zee in drijven zodra ze de kans krijgen. En bloedige bomaanslagen zijn niet de methode om hun te overtuigen van het feit dat ze daarin ongelijk hebben.

Er bestaan vele tientallen VN-resoluties die met name het gedrag van Israel in de bezette gebieden veroordelen. Wanneer de Verenigde Staten niet vele malen gebruik had gemaakt van zijn vetorecht waren dat er nog veel meer geweest. Israël lapt ze allemaal aan de laars. En strategisch gezien is dat vanuit hun optiek nog logisch ook. Terugtrekking zonder dat daar de garantie op veilige grenzen tegenover staat, zonder dat hun bestaansrecht in de regio wordt erkend zal hun brengen in de positie van 'sitting duck'. Dat is de kern van de zaak. Alle andere kwesties, zoals die van Jeruzalem, de Golanhoogte, de nederzettingen, het recht op terugkeer of compensatie van vluchtelingen zijn in wezen bijzaak, onderhandelingswisselgeld.

Israël is in het Midden-Oosten het bruggenhoofd van de Verenigde Staten. Ze hebben de zekerheid dat de VS altijd achter hen zal staan wanneer het aankomt op hun elementaire bestaansrecht. Vanuit die machtspositie kan men zich eindeloos veel permitteren. Daar spelen veel grotere belangen dan de situatie van die arme, maar ook door de Arabische landen als lastig beschouwde Palestijnen.

Moeten we dit dan allemaal maar laten gebeuren? Nee, Greta, vanuit Europa kunnen we best wat doen. Palestina is geen lid van de Verenigde Naties, heeft alleen maar de status van 'waarnemer'. Men kan bij mijn weten dus geen resolutie aan de broek krijgen waarin de terroristische aanslagen op de Israëlische bevolking worden veroordeeld. Kijk, en dát zouden de gewone mensen in Israël nu ook wel eens graag zien: dat Europa óók eens vooraan staat om dát soort zaken scherp te veroordelen en Arafat daarover stevig op z'n vestje te spugen.

Solidariteit is een prima zaak. Maar wees dan solidair met gewone mensen, in welk land ze ook wonen. Selectief mededogen zet geen zoden aan de dijk. De gewone Palestijn wiens huis net met de grond gelijk is gemaakt zit niet te wachten op dat truttige vlaggetje dat jij op je balkon van je dure huis in Amsterdam Zuid laat wapperen. Dat komt alleen maar in de propagandakraam te pas van extremistische fanatici. Je polariseert er lustig op los. Stel je liever een meer bescheiden doel, zoals het bevorderen van de dialoog tussen sympathisanten van beide partijen die in Nederland woonachtig zijn. Want de gewone burgers van Nederland, als je tenminste enig benul hebt wie dat zijn, zitten er niet op te wachten dat je dit vuurtje ook nog eens binnen onze eigen grenzen aanblaast.

Wat Gretta wel heeft bereikt is dat meer Nederlanders nu misschien gaan nadenken over de situatie van de Palestijnen.

magden_david
02-10-02, 13:16
Europa bestaat in Israëlische ogen uit een stelletje softies dat niet in de gaten heeft hoe complex de problemen werkelijk zijn. Zij huldigen nu eenmaal de opvatting dat je je temidden van een vijandige Arabische wereld geen moment zwak kunt tonen. Dat je hard terug moet rammen bij het minste geringste dat je wordt aangedaan. Over de juistheid van dat standpunt valt natuurlijk te discussiëren, maar nu juist niet met hen! Zij ervaren de Palestijnse buren als onbetrouwbare gesprekspartners die hen de zee in drijven zodra ze de kans krijgen. En bloedige bomaanslagen zijn niet de methode om hun te overtuigen van het feit dat ze daarin ongelijk hebben.


HULDE !

Mara
02-10-02, 13:39
Hoe maak je die smurven?

Simon
02-10-02, 13:42
Geplaatst door tallesman

Zijn zijn ouders bekeerd in de oorlog?
Waar haal je die kennis vandaan?
En al zou dat zo zijn?
Is zoon Frits (niet echt een joodse naam) daarom nooit meer te vertrouwen?

Je verdraait graag woorden en leest slecht. Mijn punt is wel gemaakt voor de lezers die wel goed lezen.

Simon

magden_david
02-10-02, 13:48
lol !!!!!

ik had ooit een bonobo aapje met hezelfde probleem.
arrogante kwallen zijn het die bonobo's liggen de hele dag op je bank chips te freetuh en werken ho maar.
meneerke "ik ben bedreigd DUS hoef ik nie te werken" zo ken ik er nog wel een.
Het begon allemaal toen ik magden_david's house of softcore entertainment begon. Ik zocht nog een goedkope acteur en via het internet kwam ik aldus in contact met bobo, die beweerde ruim ervaring te hebben in de softcore industire. Ik naar zimbabwe toe om alles te regelen, in mijn koffertje meegenomen naar het vliegveld, en toen begon het gelazer al.
meneer was een ster en moest eerste klas vliegen, nu ben ik maar een kleine man met een bescheiden softcore studiootje en da ken ik dus nie betalen. het contract was ook al niet goed genoeg voor meneer en hij had er een handje van mijn lieftallige actrices lastig te vallen.
ik zeg bobo zo werkt het hier nie he ? zo gaat da toch nie ? hoe moeten we ooit die emmy in de wacht slepen als jij de godsganse dag chips zit te vreetuh ?
nou ja meneer was beledigd en haalt meteen de ARBO dienst erbij, omdat hij last van RSI zou hebben, ge raad al waar.
nu ken ik dus fijn wao dokken voor die aap en mijn film "monkey business" is dus ook nooit van grind gekomen.

ik ken de terreur die jou ook is ontvallen kaasie, sterkte,
kom je zondag ook naar de praatgroep ?

Tomas
02-10-02, 13:48
1 ding is mij nu wel duidelijk:

Het is niet Islamitisch om een vrouw met een mening aan te vallen op haar geloofwaardigheid.

Het is mannelijk.

tallesman
02-10-02, 13:50
Geplaatst door Simon


Je verdraait graag woorden en leest slecht. Mijn punt is wel gemaakt voor de lezers die wel goed lezen.

Simon


Ik weet niet wat ik verkeerd heb gelezen, dat zou je er dan even bij moeten zetten.

Ja, je punt zal hier wel opgepakt zijn door lezers die net zo'n twijfelachtige gedachtengang hebben als jij.

magden_david
02-10-02, 14:08
heee jij hebt die mail ook al gekregen.
ik heb hem gemaild dat ik al teveel geld had en dat als ik nog meer kreeg ik blind zou worden, kreeg nog een serieuze reactie ook .o ik moet weer weg bobo wil effe zijn mail checken, sorry bobo ben al weg, bakje koffie bobo ?

mulan
02-10-02, 14:31
Wat een onzin allemaal,iemand waar je het niet mee eens bent door de slijk halen op deze manier.Ben benieuwd hoe iedereen gereageerd zou hebben als ze niet op kwam voor de Palestijnen maar voor Israel.Zouden jullie dan ook zo sarcastisch reageren op alles wat deze vrouw doet....ik denk het niet.Hypocrisie.

Tomas
02-10-02, 14:32
Geplaatst door mulan
Wat een onzin allemaal,iemand waar je het niet mee eens bent door de slijk halen op deze manier.Ben benieuwd hoe iedereen gereageerd zou hebben als ze niet op kwam voor de Palestijnen maar voor Israel.Zouden jullie dan ook zo sarcastisch reageren op alles wat deze vrouw doet....ik denk het niet.Hypocrisie.

Ook dan was er hetzelfde gereageerd. Net zoals met Ayaan Hirsi Ali.

Zolang het een vrouw met een mening betreft, vallen mannen met een andere mening haar geloofwaardigheid aan.

magden_david
02-10-02, 14:34
-bobo kan je ffe het volgende intikken,ik kan erniet bij vanaf de radiator, je hebt het touw te kort gemaakt, NIET DAT DAT FOUT IS HOOR BOBO ***HA HA* niet boos worden bobo

tik het volgende maar in naar kassie,

ik ken een jongen die krijgt per dag 130 spam mailtjes op een account die hij bijna nooit heeft gebruikt. heel bizar.

mulan
02-10-02, 14:35
Geplaatst door Tomas


Ook dan was er hetzelfde gereageerd. Net zoals met Ayaan Hirsi Ali.

Zolang het een vrouw met een mening betreft, vallen mannen met een andere mening haar geloofwaardigheid aan.


Misschien wel maar wat wel duidelijk is is dat zij het dubbel over zich heen krijgt.Vrouw zijn EN opkomen voor de Palestijnen.

Tomas
02-10-02, 14:38
Geplaatst door mulan



Misschien wel maar wat wel duidelijk is is dat zij het dubbel over zich heen krijgt.Vrouw zijn EN opkomen voor de Palestijnen.

Nou ik vind dat Ayaan het ook wel aardig over haar heen heeft gekregen hoor.

Maar het lijkt wel een man-vrouw probleem te zijn. Toch?

Mannen hebben heel erg veel moeite met vrouwen en een mening. Dat zie je ook vaak hier op het prikbord. Ik wordt echt bijna nooit op mijn geloofwaardigheid of motivatie angevallen. En ik ken een paar vrouwelijk nicks die daar heel wat vaker mee geconfronteerd worden. Zacht gezegd.

GroteWolf
02-10-02, 14:39
.Ben benieuwd hoe iedereen gereageerd zou hebben als ze niet op kwam voor de Palestijnen maar voor Israel

Dan zou ik er helemaal geen aandacht aan besteden. Overigens gaat het er in principe niet om of ze voor 'de goede' zaak opkomt. Meer of ze haar zaak ten goede komt. Dat denk ik nu dus niet.

magden_david
02-10-02, 14:40
een collega van mij bij compaq helpdesk het is een bijbaantje godzijdank doet mee aan zo'n pyramidespel, 25 dollar inleg en,au !, iedereen die hij weer ronselt levert hem cash op, nu is hij aardig thuis in den it wereld, niet doen bobo dat vind david niet leuk, en heeft een systeem opgezet waarmee hij per dag zo'n 10.000 emailtjes, kappuh bobo, verstuurd, dag in dag uit, enhet resultaat ?? 5 dollar........ o ja en chello gaat hem waarschijnlijk, godver bobo nog een keer en ik trek je tanden eruit, aanklagen wegens breach of contract.
were a sorry lot at compaq, at your service.

GroteWolf
02-10-02, 14:42
doet mee aan zo'n pyramidespel

Dat mensen er na de AEX nog intrappen!

Tomas
02-10-02, 14:53
Geplaatst door kaassietoch


Nou de geloofwaardigheid van Duisenberg staat voor mij niet zo ter discussie, maar ik vindt het hangen van een Palestijnse vlag over een balcon van een iets andere orde dan het werk en de levensloop van Hirsi Ali.

Wat maakt dat uit? Ik ergerde mij aan het persoonlijke aanvallen op de persoon Ayaan ipv het inhoudelijk de discussie aangaan.

En met mevrouw Duitenberg gebeurt precies hetzelfde.

magden_david
02-10-02, 14:59
kom jij maar eens een half jaartje bij compaq werken, kijken hoeveel iq jij overhoudt.

*compaq customer service nu onderdeel van het nieuwe hp,u spreekt met magden_david, goedenavodn hoe kanik u helpen ?

-geh geh das wel een hele mond vol zeg geh geh

*ja meneer dat is een hele mond vol, heeft u mischien een serie nummer bij de hand, dat is een code van 12 CIJFERS EN LETTERS

-ehhhhhh serienummer he, effe kijken, q21/*&%$*8gt6

*ehhh nee meneer dat is geen serie nummer alleen cijfers en letters geen tekens

-o effe kijken , geh geh is ook zo moelijk he die compjoeters, a hier is het s/n: 7564k)^$#*%#$ g

*gomejaar kloothommel geen tekens zei ik ben je helemaal doof of zo , laat maar weer, wa mot je ?

-ja ehhhh geh geh, ik zat te zoeken op ontronet naar een stuk over jezus en toen kwam ik zomaar op een sex site, en nu doet mijn modem het niet meer geh geh

*ehhhhh ja, ik zal uw klacht even loggen meneer, ogenblikje, gore rukaap zit op porno site en verneukt zijn intrenetverbinding.
ok meneer , zit u achter uw pc ?

-geh geh ja ik ehh zit er achter hoor, ben er helemaal klaar voor geh geh, het wordt toch geen chirugrie he geh geh...

*nee hoor meneer, niets dat u niet kunt begrijpen......
ok kunt even gaan naar menu start, instellingen , configuratiescherm en dan naarmoden dan kijken we even of die nog is geinstalleerd.

-ehhhhhhhhh

*meneer ?

-ehhhh, volgens mij heb ik dat menu start niet gekregen bij mijn computer

*meneer u heeft toch windows ?

-ehhhhhhh

*windows meneer, het plaatje op uw scherm , linksonder inbeeld staat daar start ?

-geh geh o ja , sorry hoor geh geh , ganiet langs start u ontvangt geen 10.000 gulden geh geh geh geh

*ja meneer, dolkomisch.
ok kunt u nu even naar start gaan en dan naar instellingen -configuratiescherm -modem

-is dat achter de computer of zo die instelingen ? moet ik hem even omdraaien ???

*nee meneer met uw muis !

-geh geh ehhhh moet ik met mijn mujis achter de pc gaan staan ???is wel raar hoor mijn neef theo werkt bij de dixons en die hoeft dat nooit.

*meneer eet u wel eens poep ?

-wat ?

*of u al op menu start staat met uw muis meneer

-o geh geh ik dacht dat ik wat anders hoorde zal wel aan de verbinding liggen geh geh

*ok meneer u gaat naar menu help en zoekt daar naar modem installeren.

-ehhhhhh effe kijken hoor ik moet de computer nog aanzetten want rinus heeft net in de badkamer het licht aangesloten en die moest mijn stekker hebben en toen sprong er een zekering kunt u even wachten ?

*meneer ik zie net op mijn scherm dat uw modem weer werkt !

-zo geh geh kunnen jullie dta zien dan ?
* ja meneer dankzij het compaq service protocl in uw pc kunnen wij dat zien, gefeliciteerd ! goedeavond !
tuut tuut tuut

magden_david
02-10-02, 15:07
compaq deel II , SERIEUS GEBEURD, ECHT WAAR !

1:
*challoooo challoooo met chasan, mijn pc is kapoet, jullie moet IT expert stuur.
-ehhh sorry meneer wij sturen geen it experts wij helpen allee via de telefoon.
*goetverdoemme jullie discrimineer alluchteune medemens !!

2:
*ja eh goeieavond mijn eh harddisk doet ehhh ja raar
-wat is er dan mevrouw ?
*ja hij doet ehhhh raar
-ik zal even kijken mevrouw
aaaah ik zie het al, uw harddisk is geassimileerd door de borg, u moet het fdsik-en om de dylithium matrix weer te realignen.
(serieus is gebeurd !!!)

3:
*ja hallo, mun windows doet het niet meer
-ehh hoe komt dat meneer ?
*ja ik heb wat folders verwijderd die ik nooit gebruikte
*zoals
-in windows zaten een paar folders die ik nie kende dus die heb ik er maar uitgegooid, ff kijken , system , drivers, system32

dat verhaal van kaasie is inderdaad aan de orde van de dag, ik haat klanten.

o ja mijn eigen favouriet.
internet exploDer doet het niet meer.

Tomas
02-10-02, 15:24
Geplaatst door kaassietoch


Goed ik kan alleen voor mijzelf spreken maar juist op het inhoudelijke punt zie ik way veel verschillen tussen de aanpak van Hirsi Ali. Zo had Hirsi Ali al op veel punten een belangrijk minder comfortabele uitgangspositie maar bovenal vind ik de aanpak van Duisenberg voorlopig wat, hoe zeg ik het netjes, ehmm vrijblijvend. Als Israel zich al niet veel aantrekt van VN resoluties dan is een welgemeend protest uit een klein landje verderop nou nog niet de steun die de Palestijnen onherroepelijk uit de penarie zal krijgen. Ik had het ook wat vriendelijker gevonden van mevrouw Duisenberg als zij de aandacht die de media nu op haar gericht hebben direct zou aanwenden om het Nederlandse volk maar weer eens direct met de neus op de feiten te drukken, dus met reportageploeg bezette gebieden in en filmen of op een concrete wijze echt iets verbeteren an het lot van de Palestijnen. Het doet me allemaal een beetje denken aan het Nederlandse protest tegen de apartheid in ZA zo'n vijftien jaar geleden. Allemaal mensen die hun steun gaven aan de goede zaak maar ook niet meer konden doen dan aan de zijlijn blijven toekijken. Pas toen de Klerk aan de afbraak van het systeem begon zijn er dingen gaan veranderen, terwijl de Klerk door onze Nederlandse wereldverbeteraars als een eersteklas blanke besmette bezetter werd geportretteerd en het uit den boze was deze man als gespreks- dan wel onderhandelingspartner te zien. Oftewel, de geschiedenis is beslist niet bepaald door uitgerekend dat clubje protesterende Nederlandse actievoerders die van uit het veilige Nederland te pas en te onpas hun ongenoegen kenbaar maakten.

Wat maakt het allemaal nou uit? Iemand heeft een mening en doet dat vanuit een bepaalde positie. Voor jou is die positie blijkbaar belangrijker dan de mening.

Ik vind dat ze aan de ene kant gelijk heeft, dat er wel degelijk met twee maten gemeten wordt, maar aan de andere kant zijn de resoluties mbt Israel veel subtieler dan die tegen Irak. Die tegen Irak is duidelijk en voorzien van een mandaad.

Die tegen Israel zijn vrijblijvender en gelden voor meerdere partijgen. In die door de Moslims veel genoemde resoluties staat ook dat Israel als land erkend moet worden. En daar wringt nogal eens de schoen.

Maar buiten dat vind ik dat Israel zoveel dingen verkeerd doet, dat het wel eens wat harder aangesproken mag worden door Europa.

Kijk dit is inhoudelijk. En haar positie interesseert me geen fuk. Ik denk als je het echt wilt weten dat ze haar nek uitsteekt gezien haar positie. Dat denk ik.

GroteWolf
02-10-02, 15:42
Ik begrijp nu in ieder geval wel waarom het zo moeilijk is iemand aan de lijn te krijgen als er iets met mijn PC is.

GroteWolf
02-10-02, 15:44
Iemand heeft een mening en doet dat vanuit een bepaalde positie. Voor jou is die positie blijkbaar belangrijker dan de mening.


Het is niet haar positie. Het zou wmb al heel wat meer indruk maken als Sylvia Toth die zelf wat bereikt heeft zo'n oproep deed.

Tomas
02-10-02, 15:48
Geplaatst door GroteWolf


Het is niet haar positie. Het zou wmb al heel wat meer indruk maken als Sylvia Toth die zelf wat bereikt heeft zo'n oproep deed.

Maak je nou een zelfspot grapje of meen je dit serieus?

GroteWolf
02-10-02, 16:27
Maak je nou een zelfspot grapje of meen je dit serieus?

Iets in het midden. Sylvie Toth kan ik inderdaad ook niet serieus nemen maar ik kon zo gauw niet op een andere vrouw komen die zelf iets bereikt heeft.

GroteWolf
02-10-02, 16:34
Ik denk als je het echt wilt weten dat ze haar nek uitsteekt gezien haar positie. Dat denk ik.

Haar mans positie.

Kneidelach
02-10-02, 17:54
Geplaatst door Simon
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Simon

Wat een belachelijke opmerking! De ironie wil dat hij juist katholiek is en als zodanig door de KRO ter verantwoording wordt geroepen:

..Frits Abrahams schreef in de NRC vooral verbaasd te zijn over het feit dat de omroep het nodig vindt zijn katholieke oorsprong weer in de strijd te gooien...
zie http://home-4.worldonline.nl/~t740618/h4/reclame/Geraffineerde%20lompheid.htm

Je hebt de plank dus niet een beetje, maar totaal misgeslagen. Badinerende en racistische opmerking. Allereerst is Abrahams geen exclusieve joodse naam (!) en ten tweede al zou het een naam van joodse origine zijn, zegt dat niets over zijn persoon. Zijn bet-bet-bet-bet-bet-bet-overgrootvader had joods kunnen zijn.

Simon, je valt gewoon door de mand. Iemand heeft een mening en vervolgens insinueer je op een verachtelijke wijze. Op deze slinkse wijze een mening ventileren en vervolgens er gewoon op voortborduren geeft aan met wat voor type we te maken hebben. Een type persoon die zich verschuilt en schijnheilig manoevreert en niet volmondig zegt wat hij denkt.

Donna
02-10-02, 18:19
Geplaatst door Tomas
1 ding is mij nu wel duidelijk:

Het is niet Islamitisch om een vrouw met een mening aan te vallen op haar geloofwaardigheid.

Het is mannelijk.

Ik ben bang dat je gelijk hebt Tomas.

Ayaan en Gretta zijn twee voorbeelden, maar de lijst is natuurlijk vele malen langer.

Afgelopen zondag nog, zat ik naar buitenhof te kijken, word daar zowaar in een column betoogd dat de reden dat Jeltje van Nieuwenhoven geen partijleider van de PvdA wil worden iets met haar vrouw zijn (lees: zwak zijn) te maken zou hebben. Dat terwijl ze volgens mij behoorlijk duidelijk heeft gesteld dat het om hele andere dingen gaat.

Nemen we minister Netelenbos. Een in mijn ogen redelijk slecht minister. Hoe vaak heb ik wel niet moeten horen dat vrouwen kennelijk geen politiek kunnen bedrijven, nav de fratsen van de Neet? En dat terwijl Peper liep te frauderen, Melkert de uitstraling van een comapatient heeft, De Vries het beste slaapmiddel is dat je je kunt wensen, Wouter Bos een glibberige kasthomo is, Vermeend al zijn secretaressen zwanger heeft gemaakt en vervolgens naar Brussel heeft gepromoveerd, Korthals een eersteklas kots hoofd heeft, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Op basis van deze indrukwekkende lijst randdebielen heb ik nog nooit iemand tot de conclusie zien geraken dat mannen en politiek een niet verenigbaar fenomeen is.

Ook de column die Grote Wolf heeft gepost druipt van de neerbuigendheid, en zit helemaal vol met dingen die niks met de materie te maken hebben.

Verder: de knulletjes die zo op haar zitten te vitten, en haar geloofwaardigheid in twijfel proberen te trekken:

Er bestaat geen remedie voor een klein pikkie. Dat is iets waarover ik alleen maar kan zeggen:

Leer ermee leven. Dan voel je je beter.

Waiting
02-10-02, 20:25
Geplaatst door Kneidelach

zie http://home-4.worldonline.nl/~t740618/h4/reclame/Geraffineerde%20lompheid.htm

Je hebt de plank dus niet een beetje, maar totaal misgeslagen. Badinerende en racistische opmerking. Allereerst is Abrahams geen exclusieve joodse naam (!) en ten tweede al zou het een naam van joodse origine zijn, zegt dat niets over zijn persoon. Zijn bet-bet-bet-bet-bet-bet-overgrootvader had joods kunnen zijn.

Simon, je valt gewoon door de mand. Iemand heeft een mening en vervolgens insinueer je op een verachtelijke wijze. Op deze slinkse wijze een mening ventileren en vervolgens er gewoon op voortborduren geeft aan met wat voor type we te maken hebben. Een type persoon die zich verschuilt en schijnheilig manoevreert en niet volmondig zegt wat hij denkt.

Tallesman beste vriend, je hebt hem goed klemgeluld! :duim:
Zo zie je maar uiteindelijk valt iedereen eens door de mand....

Who's next?

:cola:

Tomas
02-10-02, 21:44
Geplaatst door Donna


Ik ben bang dat je gelijk hebt Tomas.

Ayaan en Gretta zijn twee voorbeelden, maar de lijst is natuurlijk vele malen langer.

Afgelopen zondag nog, zat ik naar buitenhof te kijken, word daar zowaar in een column betoogd dat de reden dat Jeltje van Nieuwenhoven geen partijleider van de PvdA wil worden iets met haar vrouw zijn (lees: zwak zijn) te maken zou hebben. Dat terwijl ze volgens mij behoorlijk duidelijk heeft gesteld dat het om hele andere dingen gaat.

Nemen we minister Netelenbos. Een in mijn ogen redelijk slecht minister. Hoe vaak heb ik wel niet moeten horen dat vrouwen kennelijk geen politiek kunnen bedrijven, nav de fratsen van de Neet? En dat terwijl Peper liep te frauderen, Melkert de uitstraling van een comapatient heeft, De Vries het beste slaapmiddel is dat je je kunt wensen, Wouter Bos een glibberige kasthomo is, Vermeend al zijn secretaressen zwanger heeft gemaakt en vervolgens naar Brussel heeft gepromoveerd, Korthals een eersteklas kots hoofd heeft, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Op basis van deze indrukwekkende lijst randdebielen heb ik nog nooit iemand tot de conclusie zien geraken dat mannen en politiek een niet verenigbaar fenomeen is.

Ook de column die Grote Wolf heeft gepost druipt van de neerbuigendheid, en zit helemaal vol met dingen die niks met de materie te maken hebben.

Verder: de knulletjes die zo op haar zitten te vitten, en haar geloofwaardigheid in twijfel proberen te trekken:

Er bestaat geen remedie voor een klein pikkie. Dat is iets waarover ik alleen maar kan zeggen:

Leer ermee leven. Dan voel je je beter.

Weet je wat het nog erger maakt?

Vrouwen doen er zelf aan mee. ik weet dat het een slecht voorbeeld is, maar ik hoorde een vrouw het zeggen toen ze Winny de Jong op het terrasje zag zitten omringd door journalisten: Ze zit er bij als een ****.

OK. Winny is geen voorbeeld van vrouwelijke gelijkwaardigheid. Nog minder dan Tineke, zachtjes gezegd. Maar de uitspraak is wel typerend.

En dat heeft niks met kleine kutjes te maken, maar wel met de diepe indoctrinatie van het fenomeen om vrouwen niet serieus te nemen.

En trouwens als je goed zoekt, heren, dan kan je websites vinden, in tegenstelling tot wat Donna zegt, waar je zonder chirurgische ingrepen een groter pikkie kan krijgen. Maar dat zullen jullie waarschijnlijk allang weten. En of dat uiteindelijk de oplossing is... Ik weet het niet. Ik ben bang dat er dan nog iets bij komt kijken wat ontbreekt.

En ook dit is niet inhoudelijk.

Donna
02-10-02, 21:49
Geplaatst door Tomas


Weet je wat het nog erger maakt?

Vrouwen doen er zelf aan mee. ik weet dat het een slecht voorbeeld is, maar ik hoorde een vrouw het zeggen toen ze Winny de Jong op het terrasje zag zitten omringd door journalisten: Ze zit er bij als een ****.

OK. Winny is geen voorbeeld van vrouwelijke gelijkwaardigheid. Nog minder dan Tineke, zachtjes gezegd. Maar de uitspraak is wel typerend.

En dat heeft niks met kleine kutjes te maken, maar wel met de diepe indoctrinatie van het fenomeen om vrouwen niet serieus te nemen.

En trouwens als je goed zoekt, heren, dan kan je websites vinden, in tegenstelling tot wat Donna zegt, waar je zonder chirurgische ingrepen een groter pikkie kan krijgen. Maar dat zullen jullie waarschijnlijk allang weten. En of dat uiteindelijk de oplossing is... Ik weet het niet. Ik ben bang dat er dan nog iets bij komt kijken wat ontbreekt.

En ook dit is niet inhoudelijk.

Yep.

Ik heb een keer een onderzoek gelezen dat ging over het glazen plafond.

Daaruit bleek dat een vrouw minder kans maakt om aangenomen te worden als er andere vrouwen in de sollicitatiecommissie zitten.

Vrouwen staan erom bekend elkaar dwars te zitten.

Het is de kift. En dat is een gevolg van de indoctrinatie ja.

Tomas
02-10-02, 22:57
Geplaatst door kaassietoch
Donna en Tomas nou voel ik me niet aangesproken door jullie kritiek over het geschamper over Gretta Duisenberg omdat ze een vrouw is. Hoe dat bij de andere prikkers is bemoei ik me verder niet mee. Van mijn part was het Wimpie Duisenberg geweest, maar begrijp me goed, bij mij zit hem een beetje de manier waarop Gretta Duisenberg zich manifesteert toch wat dwars. In eerste instantie wilde ik er niet over beginnen omdat ik het initiatief wel waarder maar de opmerking van Duisenberg over de "rijke Joodse Lobby" vind ik categorie borrelpraat. En het is een mooi initiatief maar Duisenberg doet mij net even iets te triomfankelijk terwijl haar standpunt, waar weinigen in Nederland zich echt nou echt aan zouden kunnen storen, an sich nou niet heel erg haar geveinsde "Jeanne d'Arc" rol legitimeert, zo had ik het dapperder gevonden als Duisenberg zich in even felle bewoordingen had uitgesproken tegen de zelfmoordaanslagen, maar OK da's wellicht een ander onderwerp. Ik weet niet wat het is met Duisenberg....wellicht is het wel haar hooghartige lichaamstaal of die reuk rondom haar van de 'verkeerde vriendjes' (uit de duistere krochten van het linksradicale activisme) die me beletten nou echt warme gevoelens voor haar te krijgen. Had Jeltje van Nieuwenhoven nou maar deze actie opgezet, dan was het meer dan alleen een zaak van het verstand geworden wat mij betreft.

Ik heb niemand aangesproken. Ik riep maar wat.

Maar toch snap ik niet wat je met je laatste zin bedoelt. Wat is het nu dan?

Wizdom
06-10-02, 11:49
Geplaatst door magden_david
zo protesteer ik al jarenlang vanuit mijn lui stoel tegen de verslechterende positie van de peruaanse zandvlieg.

Die vergelijking spreekt eigenlijk ook wel boekdelen om de Palestijnse Holocaust te vergelijken met de de Peruaanse Zandvlieg. Huh wat een koude kikker ben jij.

Waiting
06-10-02, 11:57
Geplaatst door Wizdom


Die vergelijking spreekt eigenlijk ook wel boekdelen om de Palestijnse Holocaust te vergelijken met de de Peruaanse Zandvlieg. Huh wat een koude kikker ben jij.

Palestijnse holocaust?!

Nooit van gehoord, heb je koorts?

Wizdom
06-10-02, 12:18
Geplaatst door Waiting


Palestijnse holocaust?!

Nooit van gehoord, heb je koorts?

Voor mij is holocaust synomiem aan moord, vernedering, onderdrukking en racisme. Je kunt toch niet ontkennen dat in de Palestijnse zaak alle ingredienten aanwezig zijn.

bman
06-10-02, 12:45
Geplaatst door Wizdom


Voor mij is holocaust synomiem aan moord, vernedering, onderdrukking en racisme. Je kunt toch niet ontkennen dat in de Palestijnse zaak alle ingredienten aanwezig zijn.

Het bagetaliseren van de Holocaust lijkt me nu niet bepaald een zinvolle manier om je puntten te verduidelijken. Volgens jouw definitie is dan ook de moord op Kevin Duinmeijer een 'holocaust'.

Wat het Palestijnse volk moet doorstaan is bij tijd en wijle gruwelijk geweest, dat zal niemand ontkennen,

Maarten
06-10-02, 15:29
Geplaatst door Donna
Waarom doet Wim Duisenberg wat hij doet?

Is dat:

- Omdat hij bang is anders in de schaduw van zijn vrouw te moeten staan;

- Omdat hij impotent is, en nu heel veel geld wil beheren om zijn sexuele tekortkomingen te compenseren;

- Omdat hij via de ECB controle probeert te krijgen op de joodse tegoeden;

- Omdat hij structureel en al jarenlang te veel hypotheekrente betaalt;

- Omdat hij goed is in wat hij doet?

HAHAHAHA!......
10 PUNTEN voor Donna, voor de ultime reactie op deze poll!

En het feit dat hier slechts 45 % kan besluiten tot betrokkenheid van Gretta met de Palestijnen, betekent, dat 55% van de stemmers hier zijn emotionele of onderbuikse kilometerbeurten niet op tijd krijgt..

Maarten
06-10-02, 15:41
Geplaatst door Simon
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet.

..Dat is toch geen inhoudelijk verslag....

Eveneens 10 punten voor Simon!
Gezien het gebruikelijke niveau van het NRC is een dergelijk verslag een absoluut dieptepunt!
Of is er een fusie met deTelegraaf ophanden??

By the way M_D: Abraham is een naam, terwijl Abrahams al meer op afkomst duidt..
En weet je wat écht erg is? Dat er naar mijn ervaring zo ontzettend veel gelogen of verdraaid wordt in die MO zaak door joden, dat ik me echt genoodzaakt zie om bij elk commentaar goed op de naam te letten!
En zélden kom ik bedrogen uit! Deze meneer Abrahams is er weer een goed voorbeeld van.

Maarten
06-10-02, 16:38
Geplaatst door GroteWolf
Deze tekst is niet van mij maar vat het wmb goed samen:

Maar is het niet veel constructiever om dit soort polarisatie te vermijden en het probleem Irak gescheiden te houden van het conflict tussen Israëlis en Palestijnen?

Ja hoor! De Arabische verontwaardiging heeft totàal niets te maken met de situatie in Israel! En de opkomst en steun voor Bin Laden natuurlijk ook niet! En de te verwachten terreur van Saddam of Al Qaida vanuit Irak - waar de hele zaak om begonnen is - natuurlijk OOK niet! Hé Jongens??
GOD wat een infantiliteit!...

Vraagje: Was Saddam eigenlijk al geboren, toen de zionisten al bezig waren om de hele staat Israel te claimen????

Eén devies voor degenen die de Irak-acties willen:

EERST ISRAEL, DAN IRAK !!!

We gaan nou namelijk het HELE probleem oplossen! FIRST THINGS FIRST !!!


Zij huldigen nu eenmaal de opvatting dat je je temidden van een vijandige Arabische wereld geen moment zwak kunt tonen. Dat je hard terug moet rammen bij het minste geringste dat je wordt aangedaan. Over de juistheid van dat standpunt valt natuurlijk te discussiëren, maar nu juist niet met hen!

Vrij naar Mein Kampf!


..Men kan bij mijn weten dus geen resolutie aan de broek krijgen waarin de terroristische aanslagen op de Israëlische bevolking worden veroordeeld.

Inderdaad! En als een meisje van 16 zich uit wanhoop opblaast, dan kun jedat niet de palestijnse Autoriteit in de schoenen schuiven!! Het is een schandaal, dat dat serieus geprobeerd wordt!


Kijk, en dát zouden de gewone mensen in Israël nu ook wel eens graag zien: dat Europa óók eens vooraan staat om dát soort zaken scherp te veroordelen en Arafat daarover stevig op z'n vestje te spugen.

Er is totaal geen bewijs tegen Arafat!
Er is totaal geen bewijs tegen de PA !!!
En wat er wel aan bewijs is dat is peanuts!
Verder wijst werkelijk àlle logica er op, dat ze niet verantwoordelijk zijn, en ook niet verantwoordelijk KUNNEN zijn!

Stel je Nederland eens voor onder moeilijke omstandigheden. Met een premier, die al 40 jaar lang de beloften aan zijn volk niet na kan komen! Is dieverantwoordelijk voor wat elke Nederlander zal doen?? Verantwoordelijk voor elke groepering die ontstaat?? En dat, terwijl zijn politiebureaus voortdurend aan puin geschoten worden, en al zijn nadere organisaties?? Het volk vernederd wordt, de economie ontwricht?? De infrastuctuur vernietigt??

Elke jood, die na het lezen van dit nog begint over de verantwoordelijkheid van Arafat, die maak ik bij deze voor FASCIST uit!!!


De gewone Palestijn wiens huis net met de grond gelijk is gemaakt zit niet te wachten op dat truttige vlaggetje dat jij op je balkon van je dure huis in Amsterdam Zuid laat wapperen. Dat komt alleen maar in de propagandakraam te pas van extremistische fanatici.

Tuurlijk! Die Palestijnen zitten totaal niet te wachten op internationale steun! He Wolf?? Die geloven vast, dat het allemaal wel in orde komt, als we hier een beetje netjes blijven rondkeuvelen, he? Die moeten natuurlijktotaal niets hebben van die opruiende en extravagante acties, als het buiten hangen van een Palestijnse vlag! Niet, Wolf??????
GOD wat een gebazel!

Waar ik me écht over verbaas hier, dat is die zelfgenoegzaamheid van die joodse kliek op de site hier! Alsof ze allemaal net als M_D als idool een blind konijn onder hun paperassen hebben liggen! Die liggen in dit topic maar over hun PC te bazelen enzo, en hun bijzaakjes te bespreken.

Effe photoshoppen, en een blind konijn over die Magen heen plakken!
En dan proberen om die vlag internationaal erkend te krijgen..

Kneidelach
06-10-02, 16:40
Hoe goed Simons opmerking is, heb je al eerder kunnen lezen.

citaat:


Geplaatst door Simon
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Simon

Wat een belachelijke opmerking! De ironie wil dat hij juist katholiek is en als zodanig door de KRO ter verantwoording wordt geroepen:

..Frits Abrahams schreef in de NRC vooral verbaasd te zijn over het feit dat de omroep het nodig vindt zijn katholieke oorsprong weer in de strijd te gooien...
zie http://home-4.worldonline.nl/~t740618/h4/reclame/Geraffineerde%20lompheid.htm

Je hebt de plank dus niet een beetje, maar totaal misgeslagen. Badinerende en racistische opmerking. Allereerst is Abrahams geen exclusieve joodse naam (!) en ten tweede al zou het een naam van joodse origine zijn, zegt dat niets over zijn persoon. Zijn bet-bet-bet-bet-bet-bet-overgrootvader had joods kunnen zijn.

Simon, je valt gewoon door de mand. Iemand heeft een mening en vervolgens insinueer je op een verachtelijke wijze. Op deze slinkse wijze een mening ventileren en vervolgens er gewoon op voortborduren geeft aan met wat voor type we te maken hebben. Een type persoon die zich verschuilt en schijnheilig manoevreert en niet volmondig zegt wat hij denkt.

Al Sawt
06-10-02, 18:36
Geplaatst door Waiting


Palestijnse holocaust?!

Nooit van gehoord, heb je koorts?

Klopt bestaat (nog) niet.
Net als bij de Nazi`s bestaat ook bij de zionisten een term; Palestinaprobleem.

De Israeliers zijn volop bezig met het bewerkstelligen van hun variant van de Entlosung.

Simon
08-10-02, 11:55
Geplaatst door Kneidelach

Simon, je valt gewoon door de mand. Iemand heeft een mening en vervolgens insinueer je op een verachtelijke wijze. Op deze slinkse wijze een mening ventileren en vervolgens er gewoon op voortborduren geeft aan met wat voor type we te maken hebben. Een type persoon die zich verschuilt en schijnheilig manoevreert en niet volmondig zegt wat hij denkt.

Ik heb al lang geschreven wat ik er van denk. N.l. dat Abrahams een walgelijk sexistisch stukje heeft geschreven en dat dit met zijn Joodse afkomst heeft te maken.

Simon

i love israel
08-10-02, 12:04
Geplaatst door Simon


Ik heb al lang geschreven wat ik er van denk. N.l. dat Abrahams een walgelijk sexistisch stukje heeft geschreven en dat dit met zijn Joodse afkomst heeft te maken.

Simon

maar simon ik dacht dat allang duidelijk was gemaakt dat abrahams geen jood is. waarom kun je dat niet gewoon aanvaarden?

Simon
08-10-02, 12:15
Geplaatst door i love israel

maar simon ik dacht dat allang duidelijk was gemaakt dat abrahams geen jood is. waarom kun je dat niet gewoon aanvaarden?

Ik heb nergens geschreven dat het een jood is.

Simon

i love israel
08-10-02, 12:41
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet.

En van Joodse afkomst zal hij zeker zijn met die naam.

N.l. dat Abrahams een walgelijk sexistisch stukje heeft geschreven en dat dit met zijn Joodse afkomst heeft te maken.

ik weet het niet hoor simon. maar al deze citaten geven aan dat je ervan uit gaat dat abrahams joods is.

Simon
08-10-02, 12:55
Je kan toch wel lezen ? Er staat van Joodse afkomst. Ik ken ook een moslim van joodse afkomst. Er zullen ook wel katholieken zijn van joodse afkomst.

Simon

i love israel
08-10-02, 13:00
Geplaatst door Simon
Je kan toch wel lezen ? Er staat van Joodse afkomst. Ik ken ook een moslim van joodse afkomst. Er zullen ook wel katholieken zijn van joodse afkomst.

Simon

huh???????? ben jij joods van geboorte???????

Simon
08-10-02, 13:11
Misschien kunnen we beter verder gaan met deze discussie als je pilletjes zijn uitgewerkt. Of moet je ze juist nog innemen?

Simon

i love israel
08-10-02, 13:15
Geplaatst door Simon
Misschien kunnen we beter verder gaan met deze discussie als je pilletjes zijn uitgewerkt. Of moet je ze juist nog innemen?

Simon

oke ik ga een leesbril aanschaffen. sorry.

Kneidelach
08-10-02, 13:40
Geplaatst door Simon


Ik heb al lang geschreven wat ik er van denk. N.l. dat Abrahams een walgelijk sexistisch stukje heeft geschreven en dat dit met zijn Joodse afkomst heeft te maken.



Ik heb al aangetoond dat Frits hardstikke katholiek is, en ook op zijn katholiek zijn wordt aangesproken. Je semantische verdraaiing om je beschuldiging staande te houden zal niet baten.

Als men zegt dat iemand van joodse afkomst is, bedoelt men daarmee dat zijn moeder of vader joods is. (netzo goed dat als je zegt dat iemand van chinese afkomst is dat je daarmee bedoelt dat een of beide ouders chinees zijn) Iemand kan dus niet joods zijn en toch van joodse afkomst, namelijk iemand met een joodse vader. Maar deze Frits heeft een joodse moeder noch een joodse vader, dus de hele vlieger gaat niet op. Zoals ik eerder zei, abrahams is helemaal geen exclusieve joodse naam. Je voorbarige conclusie was dus fout.

Dit zal overigens (bli neder) mijn laatste directe reactie op jou zijn wegens je laatste antisemitische (daarmee wordt bedoeld anti-joods, zie woordenboek) posting.

Nadat je erop gewezen bent dat de rooms-katholieke Frits Abrahams niet joods is noch van joodse afkomst, insinueer je hier nu weer klip en klaar:

Iemand schrijft een in jouw ogen walgelijk stukje-------->en dat heeft met zijn joodse afkomst te maken. Aldus de stelling van Simon. Een katholiek schrijft iets wat meneertje Simon niet zint, dus bestempelt het als walgelijk en verwijt dat aan zijn zogenaamde joodse afkomst.....

Een klassieker....

Deze opmerking zal ik wel in het licht moeten zien van jouw "zalige" en "goede" afkomst....

Gezien mijn Nederlands/joodse afkomst verzoek ik je in ieder geval niet meer op mijn berichten te reageren.

JonaH
08-10-02, 13:41
C:\Mijn documenten\silverstar.gif + C:\Mijn documenten\moon.jpg = C:\Mijn documenten\moondavid.jpg



Islam, the Divine completion of Judaism :duim:

GroteWolf
08-10-02, 13:50
Tuurlijk! Die Palestijnen zitten totaal niet te wachten op internationale steun! He Wolf?? Die geloven vast, dat het allemaal wel in orde komt, als we hier een beetje netjes blijven rondkeuvelen, he?

Die internationale steun blijft echter vooralsnog uit. Wat overblijft is een door haat en wantrouwen totaal verziekte situatie waarbij de Israelische regering én de Palestijnse groeperingen vanuit hun idealen het normale leven voor gewone mensen onmogelijk maken. Escalatie kan alleen tot vernietiging leiden.

Simon
08-10-02, 13:57
Geplaatst door Kneidelach
Als men zegt dat iemand van joodse afkomst is, bedoelt men daarmee dat zijn moeder of vader joods is.

Men kan er nogal wat verschillende dingen mee bedoelen want er bestaan nogal wat verschillende definities van het begrip 'joodse afkomst'. Op joods.nl staat bijvoorbeeld een artikel waarin wordt uiteen gezet hoe men tot geheel verschillende aantallen kan komen als men het aantal bewoners van de VS tracht te tellen van joodse afkomst.

Simon

tallesman
08-10-02, 14:03
Geplaatst door Simon


Men kan er nogal wat verschillende dingen mee bedoelen want er bestaan nogal wat verschillende definities van het begrip 'joodse afkomst'. Op joods.nl staat bijvoorbeeld een artikel waarin wordt uiteen gezet hoe men tot geheel verschillende aantallen kan komen als men het aantal bewoners van de VS tracht te tellen van joodse afkomst.

Simon

Ga jij nou uitmaken wie joods is en wie niet?
Op grond van een naam?
Frits Abrahams is katholiek, wat suggereer je nou?

Trouwens, al wás hij joods, wat hij dus niet is (ook niet van 'joodse komaf'), dan nog is het uitermate vreemd om te schrijven zoals jij doet "dat Abrahams een walgelijk sexistisch stukje heeft geschreven en dat dit met zijn Joodse afkomst heeft te maken. "
Zijn joden nou ook al sexistisch?

Simon, je hebt een onzindelijke gedachtengang (het kost me moeite om het a-woord te vermijden).

JonaH
08-10-02, 14:06
Geplaatst door GroteWolf


Die internationale steun blijft echter vooralsnog uit. Wat overblijft is een door haat en wantrouwen totaal verziekte situatie waarbij de Israelische regering én de Palestijnse groeperingen vanuit hun idealen het normale leven voor gewone mensen onmogelijk maken. Escalatie kan alleen tot vernietiging leiden.


De westerse rijke industrielanden, met name de Verenigde

Staten en Engeland, hebben hen eigen belang bij het handhaven van de status quo. Vanwege de

olie en de verkoop van wapens zullen zij onder geen beding radicale veranderingen in het

M-Oosten-gebied dulden.
Het vereist moed en creativiteit om van de Verenigde Naties het instrument voor zowel

regionale als de wereldvrede te maken. Maar door een gezamenlijke, internationale en eerlijke

aanpak van de wereldproblemen onder de vlag van de V.N. zouden zelfs de conflicthaarden in

het Midden-Oosten kunnen worden opgeruimd.

Donna
08-10-02, 14:21
Het was zaterdag niet de minste dag uit het leven van de 59-jarige Gretta Duisenberg. Het was de dag waarop zij definitief uit de slagschaduw van haar man Wim Duisenberg, president van de Europese Centrale Bank, zou treden. Niet langer zou zij 'vrouw van' zijn, maar kortweg 'Gretta', symbool van het Nederlandse actiefront voor de Palestijnse zaak. enz enz enz......

Of meneer Frits al dan niet joods is, intereseert me geen zak.

Maar ik meen uit zijn buitengewoon sneue stukje zeker sexisme te kunnen halen.

Ik weet nu wat Gretta aanhad, door wie ze gezoend is, dat Frits denkt dat ze hiermee een nieuwe impuls aan haar leventje wil geven net als die andere bekende feministe, dat ze eindelijk uit de schaduw van haar man is getreden, en dat dat allemaal iets met Palestijnen te maken schijnt te hebben.

Maar wat ze te vertellen had in die speech, dat weet ik nog steeds niet.

Ik vind haar opmerking over 6 miljoen nog steeds idioot, maar ik vind Frits Abraham ook idioot.

tallesman
08-10-02, 14:26
Geplaatst door Donna


Of meneer Frits al dan niet joods is, intereseert me geen zak.

Maar ik meen uit zijn buitengewoon sneue stukje zeker sexisme te kunnen halen.

Ik weet nu wat Gretta aanhad, door wie ze gezoend is, dat Frits denkt dat ze hiermee een nieuwe impuls aan haar leventje wil geven net als die andere bekende feministe, dat ze eindelijk uit de schaduw van haar man is getreden, en dat dat allemaal iets met Palestijnen te maken schijnt te hebben.

Maar wat ze te vertellen had in die speech, dat weet ik nog steeds niet.

Ik vind haar opmerking over 6 miljoen nog steeds idioot, maar ik vind Frits Abraham ook idioot.

Je hebt helemaal gelijk.
Maar het deugt niet om zoals Simon doet te zeggen dat hij sexistisch is omdat 'hij van joodse afkomst is', terwijl dat a. een vreemde suggestie is en b. allang duidelijk niet waar is.

jaja
08-10-02, 15:42
Geplaatst door Simon


Men kan er nogal wat verschillende dingen mee bedoelen want er bestaan nogal wat verschillende definities van het begrip 'joodse afkomst'. Op joods.nl staat bijvoorbeeld een artikel waarin wordt uiteen gezet hoe men tot geheel verschillende aantallen kan komen als men het aantal bewoners van de VS tracht te tellen van joodse afkomst.

Simon Sorry, maar waar ben je mee bezig? De man is katholiek, maar omdat zijn voorouders ooit joods waren is hij sexistisch? .... sexisme is genetisch bepaald ? Germanen hebben het minder dan het joodse ras? .....
Zeg nu gewoon dat je je verlopen hebt en hou op.

Simon
08-10-02, 15:57
Geplaatst door jaja
Sorry, maar waar ben je mee bezig? De man is katholiek, maar omdat zijn voorouders ooit joods waren is hij sexistisch? .... sexisme is genetisch bepaald ? Germanen hebben het minder dan het joodse ras? .....
Zeg nu gewoon dat je je verlopen hebt en hou op.

Ach je kan niet volstaan met de laatste topic te lezen en alles uit zijn verband te halen. In mijn eerste bijdrage in deze topic schreef ik dit ...

"Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Gretta wordt met name nadrukkelijk als vrouw beschreven die een nieuwe impuls in haar leven nodig heeft en wordt nu omhelst door "Arabische" mensen. Dat is toch geen inhoudelijk verslag en dat heeft met name te maken met het feit dat zij niet op het spreekgestoelte geklommen is om solidariteit met de Israeliers te betuigen. Arme Frits".

En nu ben ik natuurlijke weer een anti-semiet. Meestal heet ik hier een zionist.

Simon

jaja
08-10-02, 16:17
Geplaatst door Simon


Ach je kan niet volstaan met de laatste topic te lezen en alles uit zijn verband te halen. In mijn eerste bijdrage in deze topic schreef ik dit ...

"Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Gretta wordt met name nadrukkelijk als vrouw beschreven die een nieuwe impuls in haar leven nodig heeft en wordt nu omhelst door "Arabische" mensen. Dat is toch geen inhoudelijk verslag en dat heeft met name te maken met het feit dat zij niet op het spreekgestoelte geklommen is om solidariteit met de Israeliers te betuigen. Arme Frits".

En nu ben ik natuurlijke weer een anti-semiet. Meestal heet ik hier een zionist.

Simon maar vervolgens werd duidelijk dat Frits geen jood is. Dat heeft toch invloed op jouw opmerking hierboven. Als je die nu nog vindt gelden dan maak je het genetisch. Hij is katholiek, maar het is niet zijn katholicisme of wat dan ook, nee het zijn zijn voorouders. Ik weet ook best dat je een beetje wilde retoriek wilde bedrijven. Ok. Ging mis. Zeg sorry. gedoe is over.
Als je vervolgens blijft hameren op "joodse afkomst" enzovoort is de klacht van een ietwat vreemde redenatie gerechtvaardigd. Je zit in drijfzand. Cut your losses..

Donna
08-10-02, 16:22
Geplaatst door Simon


Ach je kan niet volstaan met de laatste topic te lezen en alles uit zijn verband te halen. In mijn eerste bijdrage in deze topic schreef ik dit ...

"Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Gretta wordt met name nadrukkelijk als vrouw beschreven die een nieuwe impuls in haar leven nodig heeft en wordt nu omhelst door "Arabische" mensen. Dat is toch geen inhoudelijk verslag en dat heeft met name te maken met het feit dat zij niet op het spreekgestoelte geklommen is om solidariteit met de Israeliers te betuigen. Arme Frits".

En nu ben ik natuurlijke weer een anti-semiet. Meestal heet ik hier een zionist.

Simon

Goed, ik ga met er dan ook maar mee bemoeien.

Het lijkt me inmiddels duidelijk dat solidariteit met deze of gene behoorlijk wordt beinvloed door achtergrond en/of afkomst.

Kijk naar dit forum. Arabische/moslim prikkers kiezen, hoe gematigd soms ook, vrijwel allemaal de kant van de Palestijnen. En voor de Joodse prikkers geldt omgekeerd hetzelfde.

Nu, ik weet niet of Abraham dinges joods is, of een joodse achtergrond heeft, maar dat ie in ieder geval niet aan de kant van de Palestijnen staat is duidelijk. En dat hij dat kracht bij wil zetten door Gretta met stoten onder de gordel aan te vallen, die niets met de inhoud te maken hebben, en dus in feite de aandacht van haar inhoudelijke boodschap af wil leiden, lijkt me zo helder als glas.

Nu denkt Simon dat Abraham een joodse achtergrond heeft, en dat zijn standpunt (niet aan de kant van de Palestijnen) daar iets mee te maken heeft.

De gedachte is niet raar, en is ook niet anti-semitisch. Want zoals ik al eerder zei, solidariteit en afkomst hebben zeker iets met elkaar van doen.

Simon suggereert niet dat sexisme en jodendom iets met elkaar te maken hebben. Hij oppert dat Abraham Gretta Duisenberg afzeikt vanwege haar standpunt, en dat kracht bijzet door de sexistische toon aan te slaan die in het stukje naar voren komt.

Het zou goed kunnen dat Frits Abraham geen joodse achtergrond heeft. Maar misschien heeft hij het wel. En dan is de suggestie dat zijn standpunt en zijn afkomst iets met elkaar te maken hebben niet vreemd.

Nu nog de vraag of Frits Abraham een joodse achtergrond heeft. Wie heeft het telefoonnummer van Frits? Dan bel ik hem even en zijn we ervan af.

Kneidelach
08-10-02, 16:48
Geplaatst door Donna

Nu nog de vraag of Frits Abraham een joodse achtergrond heeft. Wie heeft het telefoonnummer van Frits? Dan bel ik hem even en zijn we ervan af.

Je hoeft hem niet op te bellen, ik heb hier al eerder een reactie over zijn katholieke achtergrond geplaatst:

------------------------------------------------------------------------

Geplaatst door Simon
Nou volgens mij verloochent Abrahams zijn Joodse afkomst niet. Simon

Wat een belachelijke opmerking! De ironie wil dat hij juist katholiek is en als zodanig door de KRO ter verantwoording wordt geroepen:

..Frits Abrahams schreef in de NRC vooral verbaasd te zijn over het feit dat de omroep het nodig vindt zijn katholieke oorsprong weer in de strijd te gooien...
zie http://home-4.worldonline.nl/~t740618/h4/reclame/Geraffineerde%20lompheid.htm

Je hebt de plank dus niet een beetje, maar totaal misgeslagen. Badinerende en racistische opmerking. Allereerst is Abrahams geen exclusieve joodse naam (!) en ten tweede al zou het een naam van joodse origine zijn, zegt dat niets over zijn persoon. Zijn bet-bet-bet-bet-bet-bet-overgrootvader had joods kunnen zijn.
------------------------------------------------------------------------

Hierna schrijft Simon:


Geplaatst door Simon


Ik heb al lang geschreven wat ik er van denk. N.l. dat Abrahams een walgelijk sexistisch stukje heeft geschreven en dat dit met zijn Joodse afkomst heeft te maken.

Simon

daarna schrijf jij doodleuk:


Simon suggereert niet dat sexisme en jodendom iets met elkaar te maken hebben

Donna het is zeer duidelijke taal (ook nadat hij erop is gewezen dat zijn ouders katholiek zijn en dat hij geen joodse afkomst heeft, blijft hij dit volhouden), en ik heb niet beweerd dat hij een antisemiet is. Wel heb ik gezegd dat zijn opmerking antisemitisch is, en ook na je eerlijke poging om zijn opmerking uit te leggen, blijf ik daarbij.

Als je vindt dat iemand een walgelijk sexistisch stuk hebt geschreven en dan vervolgens met de conclusie komt dat het met iemands joodse achtergrond te maken heeft, dan moet je dat wel kunnen staven. En niet op grond van een vermoeden dat hij ooit ergens in de familie een joods familielid zou hebben gehad, en zelfs niet op grond van het feit dat hij wel een jood geweest zou zijn (wat in de verste verte niet het geval is), maar op een wetenschappelijke, theoretische grond.

Dat dit soort anti-joodse opmerkingen in deze thread naar voren komen vind ik overigens wel ironisch.....

Simon
08-10-02, 16:58
Ach Knekeldak ik doe precies hetzelfde als Abrahams doet .... Dat daarna het halve CIDI er weer bovenop springt dat verbaast mij niks meer maar ik gaf hem lik op stuk. Ik suggereerde iets wat ik niet hard kan maken. Dat deed hij ook door te suggeren dat Gretta opleeft doordat ze door Arabische mensen omhelst wordt. Maar daar waren jullie wat minder verontwaardigd over. Dus zoals gebruikelijk is de verontwaardiging selectief en voorspelbaar en gaat het niet meer om de inhoud.

Simon

Donna
08-10-02, 16:58
Kneidelach, als je het stukje van Simon opzichzelf plaatst (los van context) dan is die conclusie gerechtvaardigd. Maar ik denk dat je hem wel in de context moet zien, en uit het stukje blijkt duidelijk dat sexisme en het feit dat het de schrijver vooral te doen is de geloofwaardigheid van GD om te spreken over de Palestijnen aan wil tasten.

Nu zijn we aan het textverklaren.

Simon bedoelt een anti-palestijns stukje waarin de schrijver zich van sexisme bedient, dat weet ik zeker.

Maar Simon moet het maar zeggen.

Ik vind het ook niet leuk dat het hierop uit moet draaien.

Wat dat betreft is de pollvraag al rot, waarom doet Gretta dit: omdat ze duidelijk wil maken dat ze wel op een jood lijkt maar het niet is, ofzo?

Die hele thread is zo rot als wat. Dat is mijn mening.

Wat ik zo jammer vind, en dat is meer een algemene constatering, is dat er hier op het PB een sfeertje heerst dat je elk woord dat je schrijft op een goudschaaltje moet wegen.

Er heerst hier een fundamenteel wantrouwen onderling, dat begint me inmiddels echt behoorlijk te ergeren.

En dat wantrouwen zit zo'n beetje bijiedereen, dus ik bedoel geenszins alleen bij joodse prikkers.

Kneidelach
08-10-02, 17:46
Geplaatst door Donna

Er heerst hier een fundamenteel wantrouwen onderling, dat begint me inmiddels echt behoorlijk te ergeren.


Donna, ik kan me dit goed voorstellen maar dat wantrouwen is niet uit de lucht komen vallen.

Discussies worden m.i. regelmatig vervuild door niet ter zake doende opmerkingen, maar vooral door discriminerende opmerkingen die een bepaald iets zouden moeten verklaren.
Zo valt het mij op, dat bij zo'n beetje alles joden betrokken worden of het jodendom in een kwaad daglicht wordt gesteld (de opmerkingen in deze thread netzo). Zo kan ik me zeer goed voorstellen dat moslims zich in een verdediging gedrukt voelen en het idee hebben dat ze moeten bewijzen dat hun religie niet slecht zou zijn etc, heb iets soortgelijks aan den lijve ondervonden.

De ironie wil dat de meeste mensen (ook hier op dit prikbord) die over joden spreken nog nooit een jood gezien of gesproken hebben, ook op dit prikbord. Dat is ook niet zo vreemd want na de oorlog kent Nederland maar een marginaal aantal joden: ongeveer 35.000. Op een bevolking van 16 miljoen is dat een zeer kleine minderheid.

Mensen vormen zich soms een mening op grond van "horen zeggen", verhalen e.d. Zo sprak ik laatst openlijk met een Marokkaan die mij vertelde dat vrienden van hem soms opmerkingen over joden maakten in de trant van joden liegen en bedriegen en je kunt geen zaken met ze doen etc etc. Het meest interessante is dat hij die opmerkingen altijd naast zich neerlegde en het niet geloofde ook al had hij nog nooit een jood ontmoet (hij ging er nooit op in).

Dit gaat nu toevallig over Marokkanen, maar ik kan exact hetzelfde vertellen over een christelijke autochtone Nederlander: nadat we gingen verhuizen maakte ik nieuwe vriendjes in de buurt. De broer van een van die vrienden kwam bij mij op bezoek, en kwam doodleuk vertellen dat hij dacht dat joden duivels met horens waren die alleen maar kwaad in de zin hadden etc, en dat hij nu voor het eerst inzag dat dat niet klopte. Ik dacht dat het zijn broertje was (waar ik dus mee bevriend was) die tijdens Pesach (het joodse Paasfeest) langskwam en toen gevraagd werd of hij een matze mee wilden eten dat hij zich afvroeg of er geen bloed in de matzes zaten...Hij heeft ze overigens wel gegeten..
Zijn mensen met dit soort anti-joodse gedachtes antisemieten? Nee, ik denk dat veel is aangeleerd ongeacht de achtergrond, en dat als ze joden zouden leren kennen ze hun referentiekader aan zouden passen, maar voor velen is dat haast onmogelijk om bepaalde ideeën af te leren. Zo kreeg ik de meest vreemde opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd op de school waar ik zat, en waar ons gezin zo'n beetje het enige joodse gezin in het dorp was...Joden zouden lange neuzen hebben, een aangeboren talent voor zaken hebben, rijk zijn en wel nog veel negatiever.

Ik begrijp dan ook veel gevoelens van moslims, omdat ik het ken omdat ik weet waar ze over spreken. Zo staat het voor mij buiten kijf dat er ook een groei is van anti-islamisme.
Veel opmerkingen van Marokkaanse pubers kan ik dan ook relativeren en tot op zekere hoogte begrijpen.
Echter opmerkingen zoals gemaakt door simon kan en wil ik niet relativeren. Ik herken de opmerkingen en vind ze grensoverschrijdend. Goede bedoelingen zie ik er dan ook niet in terug.

Ook is het opmerkelijk hoe over groepen personen en kwesties gesproken hebben, zonder dat men kennis van zaken heeft. Daar erger ik me nog wel het meeste aan. Er zijn zeer weinig threads hier terug te vinden waar inhoudelijk goed van mening wordt gewisseld. Het lijkt wel alsof men het niet wil of kan. Terwijl er, zeker tav het Midden-Oosten zeer veel visies zijn te verdedigen, van links tot rechts...We kennen allemaal slechts een stukje van de waarheid en onze mening is dan weer een eigen interpretatie van de veel of minder bestudeerde bronnen.

Maar om even terug te keren naar je stelling, wantrouwen kun je vermijden door met open vizier eerlijk een discussie aan te gaan. Echter zul je dan zien dan een aantal prikkers geen kosjere denkbeelden hebben...(en veel hebben gewoon geen kennis over of van de zaken/personen waar ze over spreken)

Het is net zoals in de wereld: Er zijn good ppl, bad ppl, wat ertussen in en grey mice...

Waiting
08-10-02, 18:21
Geplaatst door Kneidelach


Donna, ik kan me dit goed voorstellen maar dat wantrouwen is niet uit de lucht komen vallen.

Discussies worden m.i. regelmatig vervuild door niet ter zake doende opmerkingen, maar vooral door discriminerende opmerkingen die een bepaald iets zouden moeten verklaren.
Zo valt het mij op, dat bij alles joden betrokken worden of het jodendom in een kwaad daglicht wordt gesteld (de opmerkingen in deze thread netzo). Zo kan ik me zeer goed voorstellen dat moslims zich in een verdediging gedrukt voelen en het idee hebben dat ze moeten bewijzen dat hun religie niet slecht zou zijn etc etc etc.

De ironie wil dat de meeste mensen (ook hier op dit prikbord) die over joden spreken nog nooit een jood gezien of gesproken hebben, ook op dit prikbord. Dat is ook niet zo vreemd want na de oorlog kent Nederland maar een marginaal aantal joden: ongeveer 35.000. Op een bevolking van 16 miljoen is dat een zeer kleine minderheid.

Mensen vormen zich soms een mening op grond van "horen zeggen", verhalen e.d. Zo sprak ik laatst openlijk met een Marokkaan die mij vertelde dat vrienden van hem soms opmerkingen over joden maakte in de trant van joden liegen en bedriegen en je kunt geen zaken met ze doen etc etc. Het meest interessante is dat hij die opmerkingen altijd naast zich neerlegde en het niet geloofde ook al had hij nog nooit een jood ontmoet.

Dit gaat nu toevallig over Marokkanen, maar ik kan exact hetzelfde vertellen over een christelijke autochtone Nederlander: nadat we gingen verhuizen maakte ik nieuwe vriendjes in de buurt. De broer van een van die vrienden kwam bij mij op bezoek, en kwam doodleuk vertellen dat hij dacht dat joden duivels met horens waren die alleen maar kwaad in de zin hadden etc, en dat hij nu voor het eerst inzag dat dat niet klopte. Ik dacht dat het zijn broertje was (waar ik dus mee bevriend was) die tijdens Pesach (het joodse Paasfeest) langskwam en toen gevraagd werd of hij een matze mee wilden eten dat hij zich afvroeg of er geen bloed in de matzes zaten...Hij heeft ze overigens wel gegeten..
Zijn mensen met dit soort anti-joodse gedachtes antisemieten? Nee, ik denk dat veel is aangeleerd ongeacht de achtergrond, en dat als ze joden zouden leren kennen ze hun referentiekader aan zouden passen, maar voor velen is dat haast onmogelijk om bepaalde ideeën af te leren. Zo kreeg ik de meest vreemde opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd op de school waar ik zat, en waar ons gezin zo'n beetje het enige joodse gezin in het dorp was...Joden zouden lange neuzen hebben, een aangeboren talent voor zaken hebben, rijk zijn en wel nog veel negatiever.

Ik begrijp dan ook veel gevoelens van moslims, omdat ik het ken omdat ik weet waar ze over spreken. Zo staat het voor mij buiten kijf dat er ook een groei is van anti-islamisme.
Veel opmerkingen van Marokkaanse pubers kan ik dan ook relativeren en tot op zekere hoogte begrijpen.
Echter opmerkingen zoals gemaakt door simon kan en wil ik niet relativeren. Ik herken de opmerkingen en vind ze grensoverschrijdend. Goede bedoelingen zie ik er dan ook niet in terug.

Ook is het opmerkelijk hoe over groepen personen en kwesties gesproken hebben, zonder dat men kennis van zaken heeft. Daar erger ik me nog wel het meeste aan. Er zijn zeer weinig threads hier terug te vinden waar inhoudelijk goed van mening wordt gewisseld. Het lijkt wel alsof men het niet wil of kan. Terwijl er, zeker tav het Midden-Oosten zeer veel visies zijn te verdedigen, van links tot rechts...We kennen allemaal slechts een stukje van de waarheid en onze mening is dan weer een eigen interpretatie van de veel of minder bestudeerde bronnen.

Maar om even terug te keren naar je stelling, wantrouwen kun je vermijden door met open vizier eerlijk een discussie aan te gaan. Echter zul je dan zien dan een aantal prikkers geen kosjere denkbeelden hebben...(en veel hebben gewoon geen kennis over of van de zaken/personen waar ze over spreken)

Het is net zoals in de wereld: Er zijn good ppl, bad ppl, wat ertussen in en grey mouses....

Vergeet niet dat "ze" niet eens snappen dat Maarten een antisemiet is.....

Maarten
09-10-02, 18:35
Geplaatst door GroteWolf

..totaal verziekte situatie waarbij de Israelische regering én de Palestijnse groeperingen vanuit hun idealen het normale leven voor gewone mensen onmogelijk maken. ..

Een ziekelijke vergelijking! Mogen die paar honderduizend vluchtelingen nog een beetje een ideaal hebben? En dan praat ik nog niet over de situatie waarin de israeli's al tientallen jaren in relatieve rust hebben kunnen leven en opbouwen, terwijl de paestijnen verdreven zijn, in relatieve hel leven, niks konden opbouwen, etc etc etc etc etc!!!

Maarten
09-10-02, 18:42
En die abrahams-discussie is ook al om ziek van te worden! Simon heeft niet meer dan geópperd, dat hij goed joods kan zijn! Joods zijn slaat zowel op een volk als op een geloof! Het doet er niet toe of hij katholiek is, nog daargelaten dat vele katholieken vanuit religieus standpunt zeer op de hand van de joden als volk zijn! We weten niks van zijn etnische afkomst, dus schei uit.

Maarten
09-10-02, 20:09
Kneidelach, je moet die voorprogrammering over antisemitisme eens uit je ogen wassen!!
Anti-joods??
Allereerst heeft geen kip iets tegen de religie! In al die jaren van gedonder rond Israël, heeft níemand het daar over!!
Ten tweede heeft er vrijwel niemand iets tegen het volk als zodanig, of de volksaard (vergelijk de duitse propaganda), of iets van dien aard! Geen etnische minachting enz!!!

Ik heb nog nooit openlijk een jodenmop gehoord, hoewel daar véle van zijn! Mensen dóen dat al lang niet meer!
Van die paar joden die ik kende klaagde NIEMAND over discriminatie, integendeel. Ze werden overal breed geaccepteerd en gerespecteerd, en vielen nergens uit de toon. En het stukje afstand dat er was, dat wilden ze graag zelf. En daar viel niemand over! We wisten niet veel meer dan dat het iets bijzonders was, maar verder waren ze gevoelig, intelligent, en deden het vooral goed.

Vrijwel ALLE gedonder komt vanwege het Palestijnse probleem!!!
En net als zoveel mensen, haat ik geen groepen mensen (en dus ook geen joden), maar bepaalde menselijke neigingen!! En waar práat je dan over??
1. De Israëlische politiek t.o.v. de Palestijnen, al vele jaren lang!
2. De absoluut leugenachtige propaganda, die daar al jaren lang omheen gebrouwd wordt.
3. De buitenlandse steun, mede van joden, die de neiging hebben deze PR te ondersteunen.
Nou komt er kritiek!
En die kritiek betreft op de eerste plaats gróte groepen van joden.
En op de tweede plaats de PR, en daarmee ligt meteen de hele zienswijze onder vuur, zoals die in grote delen van de cultuur bestaat, en zelfs een onderdeel van die cultuur is.
Tel dit zooitje op, en dan kom je uit op een grote negativiteit t.o.v. joden!
Nou geloof ik graag, dat je daarvan kunt schrikken. Velen delen de gangbare joodse opvattingen niet!

Maar als je dit gaat verwarren met het klassieke antisemitisme, of echt gaat associëren met echte jodenhaat, dan ben je verschrikkelijk dom bezig. En zelfs zo dom, dat ík nauwelijks nog kan geloven, dat je het niet doet om er echte discussies mee af te houden! (maar ik kan me vergissen hoor.) En je bent de enige niet. De Israël-discussies hier schieten ook voor geen meter op! Levert nul komma nul op! En dat wijt ik wel aan die joden hier! Ik vind dat ze als blinde mollen met die zaak om gaan. Dé joden lijken een standaard-oogkleppenset te hebben. (ook al zijn er elders goede uitzonderingen.) Daarom wordt ik helemaal zíek van “die joden”, en wel in DEZE zaak!!!
En verder heb ik níets tegen joden! Ze zijn leuk, bijzonder, gevoel voor humor, ze zijn subtiel, veelzijdig, vaak kunstzinnig, vaak gevoelig, niet agressief (behalve in de zaak).. Iets mis mee? Zou niet weten wat. Maar misschien weet JIJ het?! Die paranoia moet ergens vandaan komen.. en níet alleen van de oorlog en de vroegere vervolgingen!.. Vertel het me maar!..

Maar dit is Nederland, vriend! Hier wordt kritiek geleverd! En er is hélemaal niets mis met wat Simon doet! En ik ben misschien wat feller, omdat ik de joodheid op de site aardig zát begin te worden (vergeve de uitdrukkingen), maar elk antisemitisme is de totále-ver-van-mijn-bed-show! En die laat ik me ook niet via de een of andere klungelige dieptepsychologie aan praten! Dat is hier wel al geprobeerd! (op zeer klungelige wijze: ze weten waarschijnlijk al dat het fake is.)

Ik wordt pas antisemiet, als Jij me vertelt, dat al die rotgeintjes onlosmakelijk samenhangen met een “joodse volksaard”. En zelfs dát lukt je niet? Al die rotgeintjes komen namelijk uit de SITUATIE voort, en NIET uit een vólksaard! Nederlanders zijn geen haar beter! Marokkanen ook niet! Chinezen en Brazilianen ook niet! Maar dat neemt niet weg, dat ik stevige kritiek blijf leveren, en daar pak ik álles voor op, wat me voor de voeten komt! OK?

Het denken van Marokkanen over joden ken ik niet. Maar als je nog eens met persoonlijke beschuldigingen van antisemitisme komt, dan zorg je dat je die behoorlijk kunt onderbouwen! OK? Dat soort beschuldigingen zijn geen kattepis. En je balanceert al op het randje hier.

PS: als alle joden waren zoal waiting, dan ging ik meteen een spoedcursus antisemitisme volgen.. Tallesman ontpopt zich hier ook al als dompteur in het antisemietencircus. Als jullie als méns niet mee kunnen, blijf dan liever weg!
Verder ben ik bereid tot allerlei zachtheid en meegaandheid enzo. Je opsomming van allerlei volkeren, die leden, en het begaan zijn daar mee, stond me bijvoorbeeld wel erg aan.

Waiting
10-10-02, 00:13
Geplaatst door Maarten
Kneidelach, je moet die voorprogrammering over antisemitisme eens uit je ogen wassen!!
Anti-joods??
Allereerst heeft geen kip iets tegen de religie! In al die jaren van gedonder rond Israël, heeft níemand het daar over!!
Ten tweede heeft er vrijwel niemand iets tegen het volk als zodanig, of de volksaard (vergelijk de duitse propaganda), of iets van dien aard! Geen etnische minachting enz!!!

Ik heb nog nooit openlijk een jodenmop gehoord, hoewel daar véle van zijn! Mensen dóen dat al lang niet meer!
Van die paar joden die ik kende klaagde NIEMAND over discriminatie, integendeel. Ze werden overal breed geaccepteerd en gerespecteerd, en vielen nergens uit de toon. En het stukje afstand dat er was, dat wilden ze graag zelf. En daar viel niemand over! We wisten niet veel meer dan dat het iets bijzonders was, maar verder waren ze gevoelig, intelligent, en deden het vooral goed.

Vrijwel ALLE gedonder komt vanwege het Palestijnse probleem!!!
En net als zoveel mensen, haat ik geen groepen mensen (en dus ook geen joden), maar bepaalde menselijke neigingen!! En waar práat je dan over??
1. De Israëlische politiek t.o.v. de Palestijnen, al vele jaren lang!
2. De absoluut leugenachtige propaganda, die daar al jaren lang omheen gebrouwd wordt.
3. De buitenlandse steun, mede van joden, die de neiging hebben deze PR te ondersteunen.
Nou komt er kritiek!
En die kritiek betreft op de eerste plaats gróte groepen van joden.
En op de tweede plaats de PR, en daarmee ligt meteen de hele zienswijze onder vuur, zoals die in grote delen van de cultuur bestaat, en zelfs een onderdeel van die cultuur is.
Tel dit zooitje op, en dan kom je uit op een grote negativiteit t.o.v. joden!
Nou geloof ik graag, dat je daarvan kunt schrikken. Velen delen de gangbare joodse opvattingen niet!

Maar als je dit gaat verwarren met het klassieke antisemitisme, of echt gaat associëren met echte jodenhaat, dan ben je verschrikkelijk dom bezig. En zelfs zo dom, dat ík nauwelijks nog kan geloven, dat je het niet doet om er echte discussies mee af te houden! (maar ik kan me vergissen hoor.) En je bent de enige niet. De Israël-discussies hier schieten ook voor geen meter op! Levert nul komma nul op! En dat wijt ik wel aan die joden hier! Ik vind dat ze als blinde mollen met die zaak om gaan. Dé joden lijken een standaard-oogkleppenset te hebben. (ook al zijn er elders goede uitzonderingen.) Daarom wordt ik helemaal zíek van “die joden”, en wel in DEZE zaak!!!
En verder heb ik níets tegen joden! Ze zijn leuk, bijzonder, gevoel voor humor, ze zijn subtiel, veelzijdig, vaak kunstzinnig, vaak gevoelig, niet agressief (behalve in de zaak).. Iets mis mee? Zou niet weten wat. Maar misschien weet JIJ het?! Die paranoia moet ergens vandaan komen.. en níet alleen van de oorlog en de vroegere vervolgingen!.. Vertel het me maar!..

Maar dit is Nederland, vriend! Hier wordt kritiek geleverd! En er is hélemaal niets mis met wat Simon doet! En ik ben misschien wat feller, omdat ik de joodheid op de site aardig zát begin te worden (vergeve de uitdrukkingen), maar elk antisemitisme is de totále-ver-van-mijn-bed-show! En die laat ik me ook niet via de een of andere klungelige dieptepsychologie aan praten! Dat is hier wel al geprobeerd! (op zeer klungelige wijze: ze weten waarschijnlijk al dat het fake is.)

Ik wordt pas antisemiet, als Jij me vertelt, dat al die rotgeintjes onlosmakelijk samenhangen met een “joodse volksaard”. En zelfs dát lukt je niet? Al die rotgeintjes komen namelijk uit de SITUATIE voort, en NIET uit een vólksaard! Nederlanders zijn geen haar beter! Marokkanen ook niet! Chinezen en Brazilianen ook niet! Maar dat neemt niet weg, dat ik stevige kritiek blijf leveren, en daar pak ik álles voor op, wat me voor de voeten komt! OK?

Het denken van Marokkanen over joden ken ik niet. Maar als je nog eens met persoonlijke beschuldigingen van antisemitisme komt, dan zorg je dat je die behoorlijk kunt onderbouwen! OK? Dat soort beschuldigingen zijn geen kattepis. En je balanceert al op het randje hier.

PS: als alle joden waren zoal waiting, dan ging ik meteen een spoedcursus antisemitisme volgen.. Tallesman ontpopt zich hier ook al als dompteur in het antisemietencircus. Als jullie als méns niet mee kunnen, blijf dan liever weg!
Verder ben ik bereid tot allerlei zachtheid en meegaandheid enzo. Je opsomming van allerlei volkeren, die leden, en het begaan zijn daar mee, stond me bijvoorbeeld wel erg aan.

Waiting zus, Waiting zo......

Ik zal het maar als een compliment beschouwen :zwaai:

Ok dan heeft deze jood je door, big deal je hebt zat steun van de rest van de prikkers sommigen vinden je zelfs hele goeie argumenten gebruiken die erkenning is toch genoeg Maarten?
Je mag de joden toch al niet, waarom dan toch al die moeite om jezelf als een ander voor te doen?

:maf3:

Maarten
10-10-02, 03:34
Geplaatst door Waiting
Je mag de joden toch al niet..

Ook al is zelfs DAT niet waar(!), na twee Triple van hoegaarden, vind ik zelfs JOU aardig!.. Dat kán de verpestende invloed van drank zijn, maar ach.. er moet toch een reden zijn, waarom je dat allemaal doet hier. Wie weet, toch karma, en moeten we allebei wat leren... Ik zit toch met die jodenhaat, die ik niet heb.. Ik denk inderdaad (donna) aan mijn harde schrijfstijl, die makkelijk voor haat aangezien kan worden. Ik voel dat niet hoor. Ik strijdt tegen dingen en neigingen, niet tegen mensen.
Maar joden moeten ergens een gevoeligheid hebben zitten die ik niet snap. Die waarneming van antisemitisme kan niet alleen fake zijn. Ik snap de reden wel die met WO II te maken heeft. En ik snap de angst van mensen voor de buitenwereld, als ze enkel gewend zijn in hun eigen straat te kijken. Maar over de Joden mis ik toch kennis...

Ik geloof dat het Magden_David was, die me eens uitgelegd heeft, dat de joden vooral ook lijden vanwege het "uitverkoren volk" te zijn. Dat stelt natuurlijk extra eisen, terwijl joden niet beter of slechter zijn dan anderen. Vandaar overigens die grap over IloveI: zij moest als deel van het uitverkoren volk toch minstens in staat zijn om uit haar eigen antisemitismeforum een definitie van antisemitisme te kunnen lepelen! Veel meer had die opmerking niet om het lijf hoor. Kleine aansporing..
Maar ik kaffer niet graag over M_D, juist omdat die eens de moeite nam om wat uit te leggen.. Groet.

GroteWolf
10-10-02, 11:47
De westerse rijke industrielanden, met name de Verenigde

Staten en Engeland, hebben hen eigen belang bij het handhaven van de status quo. Vanwege de

olie en de verkoop van wapens zullen zij onder geen beding radicale veranderingen in het

M-Oosten-gebied dulden.

Wat de wapenverkoop betreft gaat het om de belangen van een paar grote vnl Amerikaanse bedrijven die wel lobbyen maar vast niet zó machtig zijn. De olie...tsja, is een kwestie van vraag en aanbod. Dus ik denk dat het eerder militair strategische belangen zijn.

Waiting
10-10-02, 20:32
Geplaatst door Maarten


Ook al is zelfs DAT niet waar(!), na twee Triple van hoegaarden, vind ik zelfs JOU aardig!.. Dat kán de verpestende invloed van drank zijn, maar ach.. er moet toch een reden zijn, waarom je dat allemaal doet hier. Wie weet, toch karma, en moeten we allebei wat leren... Ik zit toch met die jodenhaat, die ik niet heb.. Ik denk inderdaad (donna) aan mijn harde schrijfstijl, die makkelijk voor haat aangezien kan worden. Ik voel dat niet hoor. Ik strijdt tegen dingen en neigingen, niet tegen mensen.
Maar joden moeten ergens een gevoeligheid hebben zitten die ik niet snap. Die waarneming van antisemitisme kan niet alleen fake zijn. Ik snap de reden wel die met WO II te maken heeft. En ik snap de angst van mensen voor de buitenwereld, als ze enkel gewend zijn in hun eigen straat te kijken. Maar over de Joden mis ik toch kennis...

Ik geloof dat het Magden_David was, die me eens uitgelegd heeft, dat de joden vooral ook lijden vanwege het "uitverkoren volk" te zijn. Dat stelt natuurlijk extra eisen, terwijl joden niet beter of slechter zijn dan anderen. Vandaar overigens die grap over IloveI: zij moest als deel van het uitverkoren volk toch minstens in staat zijn om uit haar eigen antisemitismeforum een definitie van antisemitisme te kunnen lepelen! Veel meer had die opmerking niet om het lijf hoor. Kleine aansporing..
Maar ik kaffer niet graag over M_D, juist omdat die eens de moeite nam om wat uit te leggen.. Groet.

Ow euh tsja euh nou......












Deze jood ziet zo door je heen :zwaai:

Watnietbezetis
20-10-02, 14:29
Ik zie toch echt een patroon...


Als Gretta Duisenberg volop actie voerde voor de joden/israelies dan was het dikke mik geweest... No biggie.. Go Gretta...

Nu dat ze begaan is met de palestijnen/moslims is het niets... Ze verveelt zich, ze doet dit om uit de schaduw van haar man te komen.. Salonprotest?!!!


Ach man, niej zo zeiken... Laat op z'n minst 'IEMAND' voor de palestijnen zijn zeg... Niet alles en iedereen hoeft voor de joden/israelies partij te kiezen.

Accepteer dat toch eens!!!

Ego's

Groet,

N.

i love israel
20-10-02, 14:51
Geplaatst door Watnietbezetis
Ik zie toch echt een patroon...


Als Gretta Duisenberg volop actie voerde voor de joden/israelies dan was het dikke mik geweest... No biggie.. Go Gretta...

Nu dat ze begaan is met de palestijnen/moslims is het niets... Ze verveelt zich, ze doet dit om uit de schaduw van haar man te komen.. Salonprotest?!!!


Ach man, niej zo zeiken... Laat op z'n minst 'IEMAND' voor de palestijnen zijn zeg... Niet alles en iedereen hoeft voor de joden/israelies partij te kiezen.

Accepteer dat toch eens!!!

Ego's

Groet,

N.

wat een flauwekul.

prima dat iemand het opneemt voor de paletijnen. de ariebische wereld doet uiteindelijk niets. maar snap je nou werkelijk niet gretta met deze uitspraak de zaak alleen maar schade heeft toegebracht? weet je hoeveel mensen er hebben getekend en nu zeggen shit als ik dat had geweten had ik nooit getekent?

nee gretta geeft geen ene moer om de palestijnen. gretta geeft alleen om zichzelf.

Watnietbezetis
20-10-02, 14:58
Geplaatst door i love israel


wat een flauwekul.

prima dat iemand het opneemt voor de paletijnen. de ariebische wereld doet uiteindelijk niets. maar snap je nou werkelijk niet gretta met deze uitspraak de zaak alleen maar schade heeft toegebracht? weet je hoeveel mensen er hebben getekend en nu zeggen shit als ik dat had geweten had ik nooit getekent?

nee gretta geeft geen ene moer om de palestijnen. gretta geeft alleen om zichzelf.


Dat voortvloeiend uit de vingers van iemand die de nick 'I Love israel' draagt, verbaast me niets.

Wanneer gretta het voor de joden/israelies had opgenomen had het je geen ene moer uitgemaakt of ze nou wel of niet werkelijk begaan is met hun lot...

Ik verkondig geen flauwe kul, slechts de indruk die jullie achterlaten.

Groet,

N.

i love israel
20-10-02, 15:41
Geplaatst door Watnietbezetis



Dat voortvloeiend uit de vingers van iemand die de nick 'I Love israel' draagt, verbaast me niets.

Wanneer gretta het voor de joden/israelies had opgenomen had het je geen ene moer uitgemaakt of ze nou wel of niet werkelijk begaan is met hun lot...

Ik verkondig geen flauwe kul, slechts de indruk die jullie achterlaten.

Groet,

N.

iemand die van israel houd kan automatisch niet om de palestijnen geven. zie hier een simpele ziel.

erg slim ben je ook niet, want wanneer ze het zou opnemen voor de israeliers had ze never nooit niet zo een omerking geplaatst.

enne wie bedoel je eigenlijk met jullie?

Ansari
21-10-02, 12:44
jullie Z I O N I S T E N

i love israel
21-10-02, 14:40
Geplaatst door Ansari
jullie Z I O N I S T E N

zionisten??? waar dan? ik zie er geen!