PDA

Bekijk Volledige Versie : voor de moslims --Onderzoeker voorspelt dat de zon binnen zes jaar explodeert= ONZIN



Yousrah
02-10-02, 11:22
Onderzoeker voorspelt dat de zon binnen zes jaar explodeert
Onderzoeker voorspelt dat de zon binnen zes jaar explodeert

Dr. Piers Van der Meer onderzoeker van de ESA (the European Space Agency) voorspelt dat de zon binnen zes jaar gaat exploderen. Een satelliet heeft een foto gemaakt van enorme explosie op de zon.

De temperatuur van de zon de afgelopen jaren opgelopen van 27 miljoen graden Fahrenheit naar 49 miljoen graden. Volgens van der Meer geven deze tekens aan dat de zon op het punt staat te ontploffen.

"Als de zon ontploft is het net zoals een atoombom maar dan triljoenen keren krachtiger dan de atoombom die op Heroshima. De aarde zal dan wegsmelten, bekijk het als een marshmallow die in het vuur valt en weg smelt." Aldus Dr Piers Van der Meer.

Bron: Fokzine





ONZIN!!!!!

Lieve moslimbroeders en zusters,


de wereld zal zeker niet vergaan binnen 6 jaar!



-1 Alleen God kent het Laatste uur. Niemand kent het Laatste Uur alleen de Allerhoogste Geheiligde zij geprezen

-2 Voor het Laatste uur zal er een grote strijd zijn tussen gelovigen en ongelovigen


-3 Isa ibn Maryam/Jezus vzhm zal Dadjal= de Valse messias/Antichrist doden en daarna na zijn dood zal Isa/Jezus 40 JAAR op aarde verblijven

-4 de zon zal van het westen opkomen en ondergaan in het oosten voor het Laatste Uur.Deze verschijnsel is zo logisch dat ik het wetenschappelijk kan verklaren. DE ZON BLIJFT GEWOON STIL, voor de nog onwetende moslims. ALLEEN DE AARDE ZAL STOPPEN MET DRAAIEN EN IN DE ANDERE RICHTING OM HAAR AS DRAAIEN. en daarom zullen we zien dat DE ZON VAN HET WESTEN opkomt.

-5 er zal een grote Rook te zien zijn vanuit het Oosten.= DOECHAAN
-6....
-7..... en nog veel meer...



Dit allemaal bewijst dat de aarde ZEKER NIET ZAL VERGAAN binnen 6 jaar. aan de moslimleden wil ik vragen of ze hun kennis over geloof vandaag nog verfrissen. dank je.




conclusie= DE AARDE ZAL NIET VERGAAN BINNEN 6 JAAR.

Canaris
02-10-02, 11:26
lol

de aarde blijft stil staan en draait dan in de andere richting

Ik hoop dat je iets hebt om je aan vast te houden

Yousrah
02-10-02, 11:30
Alles wat God in Zijn Koran gezegd heeft is Waarheid. De voorspellingen m.b.t Laatste Uur staat allemaal in onze Geschriften. En onze geleerden hebben het allemaal ook verklaard .

tallesman
02-10-02, 11:33
http://www.maroc.nl/portal/forums/showthread.php?s=&threadid=40288

Bodhisattva
02-10-02, 11:34
en wat zegt de Koran over moslimas die maar de hele dag op internet met vreemde mannen zitten te praten?

niets, want toen had je nog geen internet, en god zag het niet aankomen?

magden_david
02-10-02, 11:36
Geplaatst door Bodhisattva
en wat zegt de Koran over moslimas die maar de hele dag op internet met vreemde mannen zitten te praten?

niets, want toen had je nog geen internet, en god zag het niet aankomen?




ehhhhhhh...............sterf ketter ! ililiililililillili

Yousrah
02-10-02, 11:38
Geplaatst door Bodhisattva
en wat zegt de Koran over moslimas die maar de hele dag op internet met vreemde mannen zitten te praten?

niets, want toen had je nog geen internet, en god zag het niet aankomen?




In de koran staat er. ZEG tegen de gelovige mannen en vrouwen DAT ZE ZICH VERRE VAN HET KWAAD MOETEN HOUDEN.


in een andere citaat staat er HOU U VERRE WEG VAN SLECHTE DINGEN DIE INVLOED HEBBEN OP JE GEZONDHEID.


dus roken bestond niet in de tijd wanneer God Zijn Wil openbaarde en toch is het verboden omdat God ons geboden heeft om ons verre van het kwaad te houden zo dus ook flirten met vreemde mannen via internet.

Bodhisattva
02-10-02, 11:42
ja maar internet is slecht voor je, in japan hebben ze al infojunks

Yousrah
02-10-02, 11:45
Geplaatst door Bodhisattva
en wat zegt de Koran over moslimas die maar de hele dag op internet met vreemde mannen zitten te praten?

niets, want toen had je nog geen internet, en god zag het niet aankomen?




Maar jullie Tripitaka bevat geen absolute kennis over het universum. Zoals ik altijd gweten heb zijn de Veda s van Hindoes en Tripitaka s van boedhisten geen wetboeken waarin ethische wetten staan vastgelegd. God heeft enkel Zijn wil geopenbaard in de Torah en de Koran. En de Koran is de definitieve bevestiging en openbaring van al de voorgaande boeken.

Canaris
02-10-02, 11:47
"onze geleerden"

Hum zijn dat die mannen de de Apollo 12 op maan hebben gezet
Of die , die Yuri rond de aarde hebben gestuurd
Of die die de Huble op een baan rond de aarde heben gezet
of die , die de Neutrinos hebben gevonden
of die die de kernphysiek hebben uitgevonden

of die met die tulbanden die de hele dag de Koran resiteren?

magden_david
02-10-02, 11:47
wie bepaalt wat er slecht is ?
en is het niet triest dat je een boek nodig hebt om VOOR je te denken, ok als richtijn zeker niet mis maar als absolute wetgever is wel erg debiel.
Veel van de geboden die god middels het ot,nt,of de koran heeft kenbaar gemaakt (als je dat gelooft) komen ook voort uit de natuur wet theorie en kunnen in principe dus los van god bestaan en door de ratio ontdekt worden, een notie voor het eerst ontwikkeld door (drumroll please) hugo de groot, onze eigen grondlegger van het internationaal recht, gezegend is hij.

Bodhisattva
02-10-02, 11:47
Geplaatst door Yousrah
God heeft enkel Zijn wil geopenbaard in de Torah en de Koran.

yup gelukkig wel, in mijn beleving is God ook maar een sterveling

Mara
02-10-02, 11:49
Geplaatst door Yousrah





In de koran staat er. ZEG tegen de gelovige mannen en vrouwen DAT ZE ZICH VERRE VAN HET KWAAD MOETEN HOUDEN.


in een andere citaat staat er HOU U VERRE WEG VAN SLECHTE DINGEN DIE INVLOED HEBBEN OP JE GEZONDHEID.


dus roken bestond niet in de tijd wanneer God Zijn Wil openbaarde en toch is het verboden omdat God ons geboden heeft om ons verre van het kwaad te houden zo dus ook flirten met vreemde mannen via internet.

Roken bestond toen wel hoor, ik weet niet waar jij geschiedenis hebt gehad maar voor dat je dingen gaat verkondigen moet je je eerst verdiepen in het onderwerp. En ik vraag me nog steeds af waarom we moeten vechten en wie bepaalt wie gelovig is en wie niet?

magden_david
02-10-02, 11:49
Geplaatst door Yousrah





Maar jullie Tripitaka bevat geen absolute kennis over het universum. Zoals ik altijd gweten heb zijn de Veda s van Hindoes en Tripitaka s van boedhisten geen wetboeken waarin ethische wetten staan vastgelegd. God heeft enkel Zijn wil geopenbaard in de Torah en de Koran. En de Koran is de definitieve bevestiging en openbaring van al de voorgaande boeken.

dat hebje fout gezien, de boeddhistische liturgie bevat wel zeker ethische wetten, zoals het 8 voudige pad.

Yousrah
02-10-02, 11:53
Geplaatst door Canaris
"onze geleerden"

Hum zijn dat die mannen de de Apollo 12 op maan hebben gezet
Of die , die Yuri rond de aarde hebben gestuurd
Of die die de Huble op een baan rond de aarde heben gezet
of die , die de Neutrinos hebben gevonden
of die die de kernphysiek hebben uitgevonden

of die met die tulbanden die de hele dag de Koran resiteren?



Met onze geleerden bedoel ik zeker niet Joeri gagarin .



Leer eerst Nederlands typen. het is reCiteren en niet reSiteren.


Wanneer Joden ONZE geleerden zeggen dan bedoelen ze meestal beroeria, Hillel,Akiva,Rasji, Rambam,.....


En wanneer WIJ moslims ONZE geleerden zeggen dan zeggen bedoelen we KARDAWI, de hakamiems, boucharie,...enzovoort

magden_david
02-10-02, 11:57
maar hoe zit het dan met het feit dat de meest belangrijke geboden zoals niet doden, niet stelen etcetera evengoed via de rede gevonden kunnen worden, is de rede bovenalles niet het grootste geschenk dat een eventuele god aan de mensheid kon geven ? als hij/zij/het wilde dat we gedachtenloze robots waren die zonder erbij na te hoeven denken regels uit een boek konden volgen hadden we de rede niet nodig, maar we hebben hem wel. dat zegt toch iets over het absolutistisch karakter dat sommigen aan deze geschriften toe kennen ?
de koran, het OT en het NT zijn niet perfect, het zijn leidraden, en de rede houdt deze leidraden levend en maakt het leven tot wat het is, een waarheid die telkens opnieuw ge- en bevonden moet worden.

Bodhisattva
02-10-02, 12:00
Geplaatst door Yousrah





Maar jullie Tripitaka bevat geen absolute kennis over het universum. Zoals ik altijd gweten heb zijn de Veda s van Hindoes en Tripitaka s van boedhisten geen wetboeken waarin ethische wetten staan vastgelegd. God heeft enkel Zijn wil geopenbaard in de Torah en de Koran. En de Koran is de definitieve bevestiging en openbaring van al de voorgaande boeken.

wetten staan er niet in.... het is meer een handleiding om verlichting te bereiken.....

ff copy/paste

wanneer wij beledigd, aangevallen of gekwetst worden, wij een of meer van de volgende vijf innerlijke houdingen dienen aan te nemen.

De eerste houding is de karmische verbinding te bekijken. Meestal zien wij onszelf als onschuldige omstanders bij ieder ongeluk dat ons overkomt. Dit is gewoon onwetendheid. De realiteit van de situatie is dat alles dat ons overkomt met ons verbonden is door de karmische wetten van oorzaak en gevolg. Waar er geen karmische oorzaak is, zal er geen karmisch gevolg zijn. Dus als iemand ons aanvalt, moet er aan onze kant een karmische oorzaak zijn om aangevallen te worden. Liever dan boos te worden op de aanvaller, zouden wij mededogen moeten tonen en ons ervan bewust zijn dat het net zozeer onze schuld is als die van hem of haar. In plaats van met boosheid te reageren, zouden wij de confrontatie moeten gebruiken om het karmische patroon op te lossen en niet te herhalen.

De tweede houding betreft het beschouwen van de aanvaller als iemand die in een vorig leven uw lieve moeder geweest is, die tijdelijk gek geworden is. Net zoals u slechts liefde en mededogen zou voelen voor uw moeder in dit leven als zij gek werd en destructief agressief, zou u op dezelfde manier moeten reageren op een agressor, alleen maar op basis van liefde en mededogen. Zelfs als u geweld moest gebruiken om uw gek geworden moeder te weerhouden en te voorkomen dat zij zichzelf en anderen nutteloos zou kwetsen, zou u dat doen uit liefde en mededogen. Op dezelfde manier zou men het hoofd moeten bieden aan alle vijandige wezens, alleen op basis van liefhebbende zorg voor hen, zelfs als geweld af en toe nodig is.

De Dalai Lama heeft dit 'niet-gewelddadig geweld' genoemd. Het gebruikelijke voorbeeld is dat de Boeddha eens, in een vorig leven, op een boot met vijfhonderd kooplieden reisde. Een rover trachtte de boot te beroven en tot zinken te brengen. De Boeddha zag dat dit niet alleen slecht zou zijn voor de slachtoffers, maar bovendien slecht karma zou zijn voor de rover. Om de rover van een kwalijk noodlot te redden en ook om de levens van zijn medepassagiers te redden, doodde hij hem. De daad werd gepleegd op basis van gelijke liefde en mededogen voor zowel de rover als de slachtoffers.

De derde houding is waardering te koesteren voor de weldoende aard van zulke intense gebeurtenissen. Deze overdenking staat bekend als 'het zien van de agressor als een mysterieuze manifestatie van iemands persoonlijke goeroe'. De idee is dat onze ontberingen en moeilijkheden er voor kunnen zorgen dat wij aan innerlijke kracht en stabiliteit winnen. Daarom verschaft de persoon die ons uitdaagt ons in feite groot voordeel. Hij of zij is als de sparringpartner van een bokser, die ons helpt onze spirituele vaardigheden te verbeteren. Zoals Lama Tshongkhapa schreef: 'De goeroe is heel vriendelijk tegen ons, maar niet vriendelijker dan hen die ons uitdagen of kwetsen'.

De vierde houding omvat het nadenken over de illusoire natuur van de conventionele werkelijkheid. Wij denken dat niets bestaat zoals het zich aan het conceptuele verstand voordoet. De dingen zijn nooit helemaal wat ze lijken. Onze ervaringen zijn als illusies, dromen, hallucinaties, een luchtspiegeling en de schepping van een tovenaar. Een touw, in het halfdonker, lijkt op een slang. Als wij door een gekleurde bril naar een wit besneeuwde berg kijken, lijkt hij de kleur van de bril aan te nemen. Zoals de zevende Dalai Lama het uitdrukte, 'Wat wij zien zijn slechts schilderijen, geschilderd met de kwast van het conceptuele verstand op het doek van onze eigen projecties'. Nadenken op deze manier ontspant onze vooroordelen over de negatieve aard van de agressor en doet ons reageren met de ruime en speelse wijsheid die ziet zonder te zien, hoort zonder te horen en reageert zonder te reageren. De vijfde methode is om het verstand gericht te houden op de ultieme werkelijkheid van het zijn, of de lege natuur van alle dingen. Wij bedenken hoe alles zonder begin of einde is en zonder midden of richtingen. De drie cirkels van de dader, de handeling van de daad en het voorwerp waarop de daad gericht is, zijn alleen maar mentale toeschrijvingen en zonder enig substantieel bestaan. Deze drie sferen van iedere gebeurtenis missen volkomen een inherente eigen aard. Mediteer op deze manier en houdt het verstand op de onvindbaarheid van een voorwerp van woede. Behalve deze vijf voornaamste methoden om het verstand vast te houden in de sfeer van liefde, mededogen en wijsheid die vrij is van vijandigheid en boosheid, worden talrijke andere technieken van contemplatie aangeleerd, zoals bewustzijn van de ademhaling, het opzeggen van mantra's enzovoorts. De Dalai Lama zei eens, 'De Mahayana methoden zijn als een uitgebreid menu in een groot restaurant. Wij zouden die (methoden) moeten kiezen die bij ons passen, net zoals wij eten bestellen van een menu dat in overeenstemming is met onze smaak'.

====
hier kan ik mee uit de voeten..... geen dude die bedreigingen en straffen in het vooruitschiet stelt.. maar ik en alleen ik ben verantwoordelijk voor mijn situatie

dit moet als een schok komen... ik zal zulks niet meer posten

Yousrah
02-10-02, 12:01
Geplaatst door magden_david
maar hoe zit het dan met het feit dat de meest belangrijke geboden zoals niet doden, niet stelen etcetera evengoed via de rede gevonden kunnen worden, is de rede bovenalles niet het grootste geschenk dat een eventuele god aan de mensheid kon geven ? als hij/zij/het wilde dat we gedachtenloze robots waren die zonder erbij na te hoeven denken regels uit een boek konden volgen hadden we de rede niet nodig, maar we hebben hem wel. dat zegt toch iets over het absolutistisch karakter dat sommigen aan deze geschriften toe kennen ?
de koran, het OT en het NT zijn niet perfect, het zijn leidraden, en de rede houdt deze leidraden levend en maakt het leven tot wat het is, een waarheid die telkens opnieuw ge- en bevonden moet worden.



Wel dat hebben Maimonides en Averroes ook gezegd! Maimonides is een Joodse geleerde en Averroes is een Islamitische geleerde uit Spanje. 2 heel belangrijke filosofen.


Wel om eerlijk te zijn, wat jij nu zegt zat al jaren in mijn hoofd. Kan rede en geloof samengaan? deze vraag stelde ik altijd.



nu moet ik weggaan.Ik heb hoorcolleges in de universiteit.

Simon
02-10-02, 12:01
Mochten we morgen allen smelten. Alvast gegroet en ik was u allen diep in mijn hart goed gezind.

Simon

magden_david
02-10-02, 12:03
Geplaatst door Yousrah




Wel dat hebben Maimonides en Averroes ook gezegd! Maimonides is een Joodse geleerde en Averroes is een Islamitische geleerde uit Spanje. 2 heel belangrijke filosofen.


Wel om eerlijk te zijn, wat jij nu zegt zat al jaren in mijn hoofd. Kan rede en geloof samengaan? deze vraag stelde ik altijd.



nu moet ik weggaan.Ik heb hoorcolleges in de universiteit.


DAMNIT WAAROM VIND IK HET WIEL ALTIJD OPNIEUW UIT :huil: :huil: :huil:

Mara
02-10-02, 12:06
Geplaatst door Bodhisattva


wetten staan er niet in.... het is meer een handleiding om verlichting te bereiken.....

ff copy/paste

wanneer wij beledigd, aangevallen of gekwetst worden, wij een of meer van de volgende vijf innerlijke houdingen dienen aan te nemen.

De eerste houding is de karmische verbinding te bekijken. Meestal zien wij onszelf als onschuldige omstanders bij ieder ongeluk dat ons overkomt. Dit is gewoon onwetendheid. De realiteit van de situatie is dat alles dat ons overkomt met ons verbonden is door de karmische wetten van oorzaak en gevolg. Waar er geen karmische oorzaak is, zal er geen karmisch gevolg zijn. Dus als iemand ons aanvalt, moet er aan onze kant een karmische oorzaak zijn om aangevallen te worden. Liever dan boos te worden op de aanvaller, zouden wij mededogen moeten tonen en ons ervan bewust zijn dat het net zozeer onze schuld is als die van hem of haar. In plaats van met boosheid te reageren, zouden wij de confrontatie moeten gebruiken om het karmische patroon op te lossen en niet te herhalen.

De tweede houding betreft het beschouwen van de aanvaller als iemand die in een vorig leven uw lieve moeder geweest is, die tijdelijk gek geworden is. Net zoals u slechts liefde en mededogen zou voelen voor uw moeder in dit leven als zij gek werd en destructief agressief, zou u op dezelfde manier moeten reageren op een agressor, alleen maar op basis van liefde en mededogen. Zelfs als u geweld moest gebruiken om uw gek geworden moeder te weerhouden en te voorkomen dat zij zichzelf en anderen nutteloos zou kwetsen, zou u dat doen uit liefde en mededogen. Op dezelfde manier zou men het hoofd moeten bieden aan alle vijandige wezens, alleen op basis van liefhebbende zorg voor hen, zelfs als geweld af en toe nodig is.

De Dalai Lama heeft dit 'niet-gewelddadig geweld' genoemd. Het gebruikelijke voorbeeld is dat de Boeddha eens, in een vorig leven, op een boot met vijfhonderd kooplieden reisde. Een rover trachtte de boot te beroven en tot zinken te brengen. De Boeddha zag dat dit niet alleen slecht zou zijn voor de slachtoffers, maar bovendien slecht karma zou zijn voor de rover. Om de rover van een kwalijk noodlot te redden en ook om de levens van zijn medepassagiers te redden, doodde hij hem. De daad werd gepleegd op basis van gelijke liefde en mededogen voor zowel de rover als de slachtoffers.

De derde houding is waardering te koesteren voor de weldoende aard van zulke intense gebeurtenissen. Deze overdenking staat bekend als 'het zien van de agressor als een mysterieuze manifestatie van iemands persoonlijke goeroe'. De idee is dat onze ontberingen en moeilijkheden er voor kunnen zorgen dat wij aan innerlijke kracht en stabiliteit winnen. Daarom verschaft de persoon die ons uitdaagt ons in feite groot voordeel. Hij of zij is als de sparringpartner van een bokser, die ons helpt onze spirituele vaardigheden te verbeteren. Zoals Lama Tshongkhapa schreef: 'De goeroe is heel vriendelijk tegen ons, maar niet vriendelijker dan hen die ons uitdagen of kwetsen'.

De vierde houding omvat het nadenken over de illusoire natuur van de conventionele werkelijkheid. Wij denken dat niets bestaat zoals het zich aan het conceptuele verstand voordoet. De dingen zijn nooit helemaal wat ze lijken. Onze ervaringen zijn als illusies, dromen, hallucinaties, een luchtspiegeling en de schepping van een tovenaar. Een touw, in het halfdonker, lijkt op een slang. Als wij door een gekleurde bril naar een wit besneeuwde berg kijken, lijkt hij de kleur van de bril aan te nemen. Zoals de zevende Dalai Lama het uitdrukte, 'Wat wij zien zijn slechts schilderijen, geschilderd met de kwast van het conceptuele verstand op het doek van onze eigen projecties'. Nadenken op deze manier ontspant onze vooroordelen over de negatieve aard van de agressor en doet ons reageren met de ruime en speelse wijsheid die ziet zonder te zien, hoort zonder te horen en reageert zonder te reageren. De vijfde methode is om het verstand gericht te houden op de ultieme werkelijkheid van het zijn, of de lege natuur van alle dingen. Wij bedenken hoe alles zonder begin of einde is en zonder midden of richtingen. De drie cirkels van de dader, de handeling van de daad en het voorwerp waarop de daad gericht is, zijn alleen maar mentale toeschrijvingen en zonder enig substantieel bestaan. Deze drie sferen van iedere gebeurtenis missen volkomen een inherente eigen aard. Mediteer op deze manier en houdt het verstand op de onvindbaarheid van een voorwerp van woede. Behalve deze vijf voornaamste methoden om het verstand vast te houden in de sfeer van liefde, mededogen en wijsheid die vrij is van vijandigheid en boosheid, worden talrijke andere technieken van contemplatie aangeleerd, zoals bewustzijn van de ademhaling, het opzeggen van mantra's enzovoorts. De Dalai Lama zei eens, 'De Mahayana methoden zijn als een uitgebreid menu in een groot restaurant. Wij zouden die (methoden) moeten kiezen die bij ons passen, net zoals wij eten bestellen van een menu dat in overeenstemming is met onze smaak'.

====
hier kan ik mee uit de voeten..... geen dude die bedreigingen en straffen in het vooruitschiet stelt.. maar ik en alleen ik ben verantwoordelijk voor mijn situatie

dit moet als een schok komen... ik zal zulks niet meer posten

:lole: :lole: :lole: :lole:

Geweldige religie het Boedhisme daar kan een tegen op. Zeker niet die geweldadige christenen, joden en moslims.

Iedereen zou Boedhist moeten worden!!! :denk:

Mara
02-10-02, 12:07
Geplaatst door Simon
Mochten we morgen allen smelten. Alvast gegroet en ik was u allen diep in mijn hart goed gezind.

Simon

Ik ook, ik vind jullie allemaal aardig maar nu ga ik lunchen
(ik heb geen colleges meer :maf: )

magden_david
02-10-02, 12:07
ooooooooomnai padme hum..........................ooooooooommmmani padme hum...................................ooooomani padme hum.................hee die met die bril doe nie mee,pak em jongens.................oooooooooooooooommmmmmmmmm mani padme hum

Dx_
02-10-02, 12:12
maar hoe zit het dan met het feit dat de meest belangrijke geboden zoals niet doden, niet stelen etcetera evengoed via de rede gevonden kunnen worden, is de rede bovenalles niet het grootste geschenk dat een eventuele god aan de mensheid kon geven ? als hij/zij/het wilde dat we gedachtenloze robots waren die zonder erbij na te hoeven denken regels uit een boek konden volgen hadden we de rede niet nodig, maar we hebben hem wel. dat zegt toch iets over het absolutistisch karakter dat sommigen aan deze geschriften toe kennen ?

Wow, voor het eerst ben ik het geheel met je eens.........

Maar zoals je verder op ook al stelt, het is het wiel wat al uitgevonden was. :haha:
De Qoraan staat vol verzen die de mens aansporen zijn hersens te gebruiken, om zich heen te kijken naar de kleine en grote details, te overdenk en overpeinzen, het verstand te gebruiken etc etc.

Dx_
02-10-02, 12:13
Geplaatst door Bodhisattva

Kom jij nu ook al met lappen tekst ? :rolleyes:

magden_david
02-10-02, 12:14
gatverdamme dx wil je zoiets nooit maar danook nooit meer zeggen.
ben wel blij te horen dat de koran schijnbaar niet zo'n ja-en-amen verhaal is als ik veel prikkers hier hoor propageren.

Bodhisattva
02-10-02, 12:15
Geplaatst door Dx_


Kom jij nu ook al met lappen tekst ? :rolleyes:

hey Dx_, tjek mijn laatste zin

maar ik heb er nog zo'n 84.000 in petto als het moet

magden_david
02-10-02, 12:21
Geplaatst door Mara




Iedereen zou Boedhist moeten worden!!! :denk:

ik voel dat er een jihad aan zit te komen !!!

Dx_
02-10-02, 12:21
hey Dx_, tjek mijn laatste zin

Oooooh ja ik zie het..........


maar ik heb er nog zo'n 84.000 in petto als het moet

:schok:
Nopleasethankuverymuchnowigottagetoutofthistopicsi r.

Bodhisattva
02-10-02, 12:26
Geplaatst door Dx_


:schok:
Nopleasethankuverymuchnowigottagetoutofthistopicsi r.

'n goeie voor scrabble

:)

zionicwoman
02-10-02, 12:27
Maar waarom zou de stelling dat de zon over 6 jaar explodeert onzin moeten zijn ??? UIteindelijk zal iemand het een keer bij het juiste eind hebben. Stel G'd weet dat het over 3 jaar gebeurt op 6 februari ofzo, en je hebt iemand die dat ook zegt, gewoon voor de grap, dan lijkt mij niet dat G'd dan denkt heh potverdriedubbeltjes, laat ik het dan maar een dagje uitstellen...
Want het staat dan voor hem toch al voor eewig vast dat het op die datum gebeurt ???
Ook snap ik de zin niet waarom moslims niet naar zo iemand moeten luisteren, wat maakt dat nou uit, bang dat ze voor zichzelf na gaan denken ?

JobHopper
02-10-02, 12:38
Geplaatst door Yousrah


"Leer eerst Nederlands typen. het is reCiteren en niet reSiteren"


Wanneer Joden ONZE geleerden zeggen KOMMA dan bedoelen ze meestal beroeria, Hillel,Akiva,Rasji, Rambam,.....

En wanneer WIJ moslims ONZE geleerden zeggen KOMMA dan zeggen bedoelen we KARDAWI, de hakamiems, boucharie,...enzovoort

Als er iets erg is, dan zijn het mensen die zich druk maken om de nederlandse taal, maar er zelf ook geen hout van bakken.

Mara
02-10-02, 13:05
Geplaatst door magden_david


ik voel dat er een jihad aan zit te komen !!!

Nee hoor we maken gewoon kampen voor mensen die het niet met ons eens zijn. :maf2:

ahmedmaskin
02-10-02, 13:11
Het is niet waar maar het is ook geen leugen. Deze man hoort bij de grote groep van mensen die het ongrijpbare proberen te begrijpen. Niemand van ons mensen heeft kennis van deze dingen, en wij zullen deze kennis ook nooit krijgen. Het einde van de mensheid is een zaak die bepaalt wordt door Allah swt en de dag is niet te voorspellen door mensen.

Bodhisattva
02-10-02, 13:14
door moslims bedoel je

Yousrah
02-10-02, 13:17
Geplaatst door zionicwoman
Maar waarom zou de stelling dat de zon over 6 jaar explodeert onzin moeten zijn ??? UIteindelijk zal iemand het een keer bij het juiste eind hebben. Stel G'd weet dat het over 3 jaar gebeurt op 6 februari ofzo, en je hebt iemand die dat ook zegt, gewoon voor de grap, dan lijkt mij niet dat G'd dan denkt heh potverdriedubbeltjes, laat ik het dan maar een dagje uitstellen...
Want het staat dan voor hem toch al voor eewig vast dat het op die datum gebeurt ???
Ook snap ik de zin niet waarom moslims niet naar zo iemand moeten luisteren, wat maakt dat nou uit, bang dat ze voor zichzelf na gaan denken ?



Ik heb nooit beweerd dat de zon NIET zal exploderen.Ik heb enkel beweerd dat het ONZIN is dat dat allemaal binnen 6 jaar gaat gebeuren omdat het tegenstrijdig is met de Goddelijke Openbaring. Djoedj en Madjoej/Gog en Magog zullen verschijnen op aarde

Jezus zoon van Maria/Isa ibn Maryam zal de ANTICHRIST=valse messias= Dadjal DODEN en Isa ibn Maryam zal 40 JAAR OP AARDE VERBLIJVEN en daarna gaat hij dood. Na zijn dood zal er aantal jaren voorbij gaan en PAS DAARNA zal het Laatste uur = VERNIETIGING van de heelal/Explosie van de zon enzovoort ZIJN. dus Jezus is nog niet verschenen op aarde dus zal de aarde ZEKER niet vergaan binnen 6 jaar.


En God heeft in Zijn Koran gezegd dat Hij geen leugenaar is. dus al wie deze stellingen van mij LEUGENS vindt dan zegt hij m.a.w dat God een leugenaar is .astagfiroelah.


God is Waarheid en al Zijn geboden en voorspellingen zijn Waarheid. en alleen God kent het Laatste uur en niemand anders dan alleen God!!!! dus die professor liegt!daar ben ik heilig van overtuigd. :zwaai:

Mara
02-10-02, 13:19
Geplaatst door ahmedmaskin
Het is niet waar maar het is ook geen leugen. Deze man hoort bij de grote groep van mensen die het ongrijpbare proberen te begrijpen. Niemand van ons mensen heeft kennis van deze dingen, en wij zullen deze kennis ook nooit krijgen. Het einde van de mensheid is een zaak die bepaalt wordt door Allah swt en de dag is niet te voorspellen door mensen.

Ach het is toch vermakelijk als ze een poging doen tot, nie waar?

Mara
02-10-02, 13:20
Yousrah voorspelt op zijn manier ook einde der tijden.

BiL@L
02-10-02, 13:22
Geplaatst door ahmedmaskin
Het is niet waar maar het is ook geen leugen. Deze man hoort bij de grote groep van mensen die het ongrijpbare proberen te begrijpen. Niemand van ons mensen heeft kennis van deze dingen, en wij zullen deze kennis ook nooit krijgen. Het einde van de mensheid is een zaak die bepaalt wordt door Allah swt en de dag is niet te voorspellen door mensen.

Ik denk dat je hier eigenlijk nog strikter in kunt zijn door te zeggen dat het wel een leugen is, en nix anders.. Zoals je zelf zegt heeft men geen kennis van dit soort dingen.. Dus is het gewoon een leugen wanneer je beweert dat je het wel hebt, want dat doet hij hiermee.. Hij kent zichzelf als het ware een goddelijke eigenschap toe door te beweren dat dan en dan de wereld gesmolten zal zijn..

shirk

zionicwoman
02-10-02, 13:29
Geplaatst door Yousrah




Ik heb nooit beweerd dat de zon NIET zal exploderen.Ik heb enkel beweerd dat het ONZIN is dat dat allemaal binnen 6 jaar gaat gebeuren omdat het tegenstrijdig is met de Goddelijke Openbaring. Djoedj en Madjoej/Gog en Magog zullen verschijnen op aarde

Jezus zoon van Maria/Isa ibn Maryam zal de ANTICHRIST=valse messias= Dadjal DODEN en Isa ibn Maryam zal 40 JAAR OP AARDE VERBLIJVEN en daarna gaat hij dood. Na zijn dood zal er aantal jaren voorbij gaan en PAS DAARNA zal het Laatste uur = VERNIETIGING van de heelal/Explosie van de zon enzovoort ZIJN. dus Jezus is nog niet verschenen op aarde dus zal de aarde ZEKER niet vergaan binnen 6 jaar.


En God heeft in Zijn Koran gezegd dat Hij geen leugenaar is. dus al wie deze stellingen van mij LEUGENS vindt dan zegt hij m.a.w dat God een leugenaar is .astagfiroelah.


God is Waarheid en al Zijn geboden en voorspellingen zijn Waarheid. en alleen God kent het Laatste uur en niemand anders dan alleen God!!!! dus die professor liegt!daar ben ik heilig van overtuigd. :zwaai:

Hmmm, dus eerst moet Jezus op aarde komen, waarom Jezus ??? Zijn moslims stiekem ook christenen ???
Ben er toch ook van overtuigd dat iemand een keer gelijk zal hebben met een willkeurige datum...

Yousrah
02-10-02, 13:29
Geplaatst door Mara
Yousrah voorspelt op zijn manier ook einde der tijden.



Ik voorspel zeker niet de einde der tijden! God heeft aan de moslims via de KORAN Zijn wil en Tekenen van de einde der tijden gegeven .Maar niemand kent het laatste uur alleen God.


Beledig me AUB NIET!!!!!! Yousrah is EEN MEISJESNAAM! IK BEN EEN MEISJE!!!!!GEEN JONGEN!!!!! GRAAG JE EXCUSES.

Yousrah
02-10-02, 13:32
Geplaatst door zionicwoman


Hmmm, dus eerst moet Jezus op aarde komen, waarom Jezus ??? Zijn moslims stiekem ook christenen ???
Ben er toch ook van overtuigd dat iemand een keer gelijk zal hebben met een willkeurige datum...



Moslims geloven in alle profeten die door God gezonden zijn zonder onderscheid tussen hen te maken. Moslims geloven ook in Jezus. Maar het verschil tussen ons en de christenen is dat CHRISTENEN GELOVEN DAT JEZUS EEN ZOON VAN GOD IS, WAT NATUURLIJK NOOIT KAN!!!terwijl wij geloven dat Jezus 1 van de belangrijkste profeten was geweest. Wij verwerpen het idee dat GOD een zoon heeft. God kan geen partner/kinderen hebben!!!! dat is ketterij!!!!!astagfiroelah. En niemand is aan God gelijk! God is 1!!!!!!!! Hoewa ECHAD!!!!!!!!!!!!!!!=Hij is Een!!!!!!!

Mara
02-10-02, 13:33
Geplaatst door Yousrah




Ik voorspel zeker niet de einde der tijden! God heeft aan de moslims via de KORAN Zijn wil en Tekenen van de einde der tijden gegeven .Maar niemand kent het laatste uur alleen God.


Beledig me AUB NIET!!!!!! Yousrah is EEN MEISJESNAAM! IK BEN EEN MEISJE!!!!!GEEN JONGEN!!!!! GRAAG JE EXCUSES.


Sorry ik dacht echt dat je een jongen was!!

Nog een ding als mensen niet het onbegrijpbare mogen proberen te begrijpen hoe zit het dan met wetenschappers in de Islam?

magden_david
02-10-02, 13:33
ik maak me zorgen om yousrah :auw2:

Bodhisattva
02-10-02, 13:44
Geplaatst door Yousrah
GRAAG JE EXCUSES.

als we zo gaan beginnen, kun je dan ook even je excuses aanbieden aan de boeddhisten onder ons. Je stelde namelijk dat wij geen ethiek zouden kennen. Wat best wel een grove fout is.

(K*T, VERGETEN TE SCHREEUWEN)

Zwarte Schaap
02-10-02, 13:50
Geplaatst door Bodhisattva


wetten staan er niet in.... het is meer een handleiding om verlichting te bereiken.....

ff copy/paste

wanneer wij beledigd, aangevallen of gekwetst worden, wij een of meer van de volgende vijf innerlijke houdingen dienen aan te nemen.

====

dit moet als een schok komen... ik zal zulks niet meer posten

Je hebt het nu alleen over als je zelf beledigt wordt, maar hoe zit het als jij de diegene bent die beledigt en kwetst?

Sinds je hier post ben je alleen bezig geweest om te beledigen en te kwetsen. Ben je zo egocentrisch dat je vergeet dat je zelf niet moet beledigen en moet kwetsen of ben je een westerse boedhist die selectief shopt in het geloof? De boeda zou zich in zijn graf omdraaien hoe zijn leer wordt misbruikt door een lege europeaan.

groetjes,

Zwarte Schaap

Simon
02-10-02, 14:11
Geplaatst door ahmedmaskin
Het is niet waar maar het is ook geen leugen. Deze man hoort bij de grote groep van mensen die het ongrijpbare proberen te begrijpen. Niemand van ons mensen heeft kennis van deze dingen, en wij zullen deze kennis ook nooit krijgen. Het einde van de mensheid is een zaak die bepaalt wordt door Allah swt en de dag is niet te voorspellen door mensen.

Ja als morgen de temperatuur daalt of het gaat regenen is het volgens jou ook ongetwijfeld een zaak die bepaald wordt door Allah. Dat betekent nog niet dat het niet te voorspellen is !

Simon

Bodhisattva
02-10-02, 14:17
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je hebt het nu alleen over als je zelf beledigt wordt, maar hoe zit het als jij de diegene bent die beledigt en kwetst?

Sinds je hier post ben je alleen bezig geweest om te beledigen en te kwetsen. Ben je zo egocentrisch dat je vergeet dat je zelf niet moet beledigen en moet kwetsen of ben je een westerse boedhist die selectief shopt in het geloof? De boeda zou zich in zijn graf omdraaien hoe zijn leer wordt misbruikt door een lege europeaan.

groetjes,

Zwarte Schaap

hehe schaap... ik mediteer twee uur per dag op mijn innerlijke blokkades die verlichting in de weg staan.
Er zijn drie van die blokkades; haat, begeerte en onwetendheid
Aan jouw welke van de drie hier naar boven komen borrelen..

excuses als ik iemand beledig, maar dat voorkomen is in het geval van de westerse moslim toch onbegonnen werk...

puur een egocentrische aangelegenheid.. maar wel effectief, en in dat proces hoop ik ook nog mensen aan het denken te zetten

ow ja,

http://www.institute-for-afghan-studies.org/images/buddha_d4.jpg

Dutchguy
02-10-02, 16:02
Geplaatst door Mara


:lole: :lole: :lole: :lole:

Geweldige religie het Boedhisme daar kan een tegen op. Zeker niet die geweldadige christenen, joden en moslims.

Iedereen zou Boedhist moeten worden!!! :denk:

Mee eens.

Victory
02-10-02, 16:07
Geplaatst door Mara

Geweldige religie het Boedhisme daar kan een tegen op. Zeker niet die geweldadige christenen, joden en moslims.

Iedereen zou Boedhist moeten worden!!!

Ja he? Echt geweldig hoe ze de moslims in india aan het uitroeien zijn. :duim:

Canaris
02-10-02, 16:26
dat zijn hindoes
stuk onbenul

Tomas
02-10-02, 16:27
Geplaatst door Victory


Ja he? Echt geweldig hoe ze de moslims in india aan het uitroeien zijn. :duim:

Vic dat zijn Hindu's.

Maar dat je dat niet weet zegt al genoeg over je interesse in dat conflict. En de waarde van je uitspraak omtrent het "uitroeien".

Ik weet alleen dat het in het nieuws kwam met het affikken van een trein vol Hindu's, door de ozo vredeliefende Moslims.

Zwarte Schaap
02-10-02, 16:27
Geplaatst door Bodhisattva


hehe schaap... ik mediteer twee uur per dag op mijn innerlijke blokkades die verlichting in de weg staan.
Er zijn drie van die blokkades; haat, begeerte en onwetendheid
Aan jouw welke van de drie hier naar boven komen borrelen..

excuses als ik iemand beledig, maar dat voorkomen is in het geval van de westerse moslim toch onbegonnen werk...

puur een egocentrische aangelegenheid.. maar wel effectief, en in dat proces hoop ik ook nog mensen aan het denken te zetten

ow ja,

http://www.institute-for-afghan-studies.org/images/buddha_d4.jpg

Ik ga geen raadspelletje met je spelen , als jij maar voor jezelf weet welke blokkade van toepassing op jou is.

Ook je excuus is waardeloos want je vrijwaart je meteen van je eventuele aankomende beledigingen. En in strijd met je geloof projecteer je dat op de westerse moslim. Je schrijft immers zelf dat het onbegonnen werk is om het beledigen van mosilms bij jezelf te voorkomen. Wanneer doe je wat je geloof je aanreikt, een introspectie ?

het is leuk dat je een fotootje plaatst , maar als je er niets bij zegt wat je ermee bedoelt dan hebben we er niets aan.

Als je er mee wil aangeven dat het een moslimbelediging is dan zal ik je errop wijzen dat ik jou individueel aansprak op je beledigingen en niet je geloof het boedhisme.

Je wil me toch niet vertellen dat je een rotsblok belangrijker vindt dan het welzijn van de miljoenen onaanraakbaren die dagelijks te lijden hebben van de stigma dat zij in een vorige leven slecht zijn geweest en dus hun slechte, barrre omstandigheden aan zichzelf te danken hebben.

Ik weet dat een dergelijke visie graag in stand gehouden wordt door egocentrische mensen die in een betere positie zitten

Jij predikt allerlei elementen van het boedhisme maar vergeet je het op jezelf toe te passen. Ik hoop dat je eens zelf aan het denken slaat.

groetjes,

Zwarte Schaap

Canaris
02-10-02, 16:30
In INdia leven Ca 110 millioen Moslims vredig samen met de Hindus

Het was India welke na de onafhankelijkheid als enige een
pluralistische staat wilde met vrijheid van Godsdients en mensenrechten

Pakistaan 1 en 2 , bestonden toen al op hun totalitaire intollerante Islam-staat , met absoluut geen enkele vrijheid voor anders gelovende

Victory
02-10-02, 16:41
Geplaatst door Tomas


Vic dat zijn Hindu's.

Maar dat je dat niet weet zegt al genoeg over je interesse in dat conflict. En de waarde van je uitspraak omtrent het "uitroeien".

Ik weet alleen dat het in het nieuws kwam met het affikken van een trein vol Hindu's, door de ozo vredeliefende Moslims.

Ik weet dat ze hindoes zijn hoor, heb ook een heel lang tijd in Palistan gewoond, weet denk ik meer daarover dan jij. Maar goed, hindoes, boedhisten whatever, ze zijn zo'n beetje hetzelfde.

PS: Dat trein is door de regering van india in de fik gestoken.

http://www.ih.pl/students/image002.jpg

Tomas
02-10-02, 16:45
Geplaatst door Victory

Ik weet dat ze hindoes zijn hoor, heb ook een heel lang tijd in Palistan gewoond, weet denk ik meer daarover dan jij. Maar goed, hindoes, boedhisten whatever, ze zijn zo'n beetje hetzelfde.

PS: Dat trein is door de regering van india in de fik gestoken.


Hoe kan jij nu respect verwachten van je omgeving, Vic? Als je zelf niks te geven hebt, anders dan verachting en zwakke complottheorieen...

Victory
02-10-02, 16:51
<edit>

Canaris
02-10-02, 16:54
VIk

waar heb jij in Pakistaan gewoond?

Vertel mij even , ik ben benieuwd, misschien dat we dan info kunnen uitwisselen

Tomas
02-10-02, 16:55
En omdat jij geen respect meer verwacht, heb je besloten om het ook maar niet meer te geven. Gezien je uitspraak : "Budhisten en Hindu's zijn allemaal hetzelfde."

Dan feliciteer ik je met je keuze en het grote succes dat je daar ongetwijfeld mee zal hebben.

Canaris
02-10-02, 16:55
hindoes en boedisten zijn een beetje hetzelfde

Ja net zoveel als Islamisten en amnistische Boomneukers in Zuidopperbuambambam

bman
02-10-02, 17:00
Ik dacht altijd dat Vic ergens nog een beetje over intelligentie beschikte, maar door zijn opmerking dat Boedhisten en Hindoes hetzelfde zijn (om vervolgens met rare vragen te komen over paria's en door de regering van India in de fik gestoken treinen) ben ik werkelijk met stomheid geslagen.

Overigens eeuwige schande wat die tering-talibs hebben gedaan met die beelden. Werkelijk een juweeltje in de kroon der Islam deze grootse daden van dat nobele krijgersvolk.

NOT.

Bodhisattva
02-10-02, 17:01
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ik ga geen raadspelletje met je spelen , als jij maar voor jezelf weet welke blokkade van toepassing op jou is.

-- alle drie, maar haat [in al zijn facetten] en ontwetendheid komen hier snel boven... ik voel me meestal ook aangesproken als westerling, blanke of kuffar... en dat soort valse indenteiten moet ik kwijt wil ik verder komen. maar dan moet je eerst weten dat je ze heb... en daarvoor kom ik hier

Ook je excuus is waardeloos want je vrijwaart je meteen van je eventuele aankomende beledigingen.

--- true, maar om eerlijk te zijn geef ik niet zo veel om de gevoelens van mede prikkers. Misschien zit ik hier in me eentje tegen computergegenereede berichten te lullen, misschien zijn jullie boeddhas die mij testen [en geloof me, mijn geloof wordt hier ook op de proef gesteld door veel discussies].. of wat dan ook...

En in strijd met je geloof projecteer je dat op de
westerse moslim.

-- nee niet in strijd met mijn geloof, soms moet je een punt maken, toornig handelen

Je schrijft immers zelf dat het onbegonnen werk is om het beledigen van mosilms bij jezelf te voorkomen.

--- working on it, irl lukt het aardig nu

Wanneer doe je wat je geloof je aanreikt, een introspectie ?

-- iedere dag, maar niet ten overstaan van heel nederland...

het is leuk dat je een fotootje plaatst , maar als je er niets bij zegt wat je ermee bedoelt dan hebben we er niets aan.

-- het respect dat men eist is niet gelijk aan het respect dat men geeft... maar goed toevallig was een van de opgeblazen beelden mijn 'persoonlijke godheid' Een boeddha met wiens eigenschappen ik het meest overeenkom.

Als je er mee wil aangeven dat het een moslimbelediging is dan zal ik je errop wijzen dat ik jou individueel aansprak op je beledigingen en niet je geloof het boedhisme.

-- waarom zijn moslims altijd beledigd eigenlijk... ??

Je wil me toch niet vertellen dat je een rotsblok belangrijker vindt dan het welzijn van de miljoenen onaanraakbaren die dagelijks te lijden hebben van de stigma dat zij in een vorige leven slecht zijn geweest en dus hun slechte, barrre omstandigheden aan zichzelf te danken hebben.

-- dat zijn hindoes schaap..

Ik weet dat een dergelijke visie graag in stand gehouden wordt door egocentrische mensen die in een betere positie zitten

-- dat zijn hindoes schaap

Jij predikt allerlei elementen van het boedhisme maar vergeet je het op jezelf toe te passen. Ik hoop dat je eens zelf aan het denken slaat.

-- dank u

Zwarte Schaap
02-10-02, 17:06
Geplaatst door Canaris
hindoes en boedisten zijn een beetje hetzelfde

Ja net zoveel als Islamisten en amnistische Boomneukers in Zuidopperbuambambam

Dit is nummer 5

Waar het hart vol van is , loopt de mond van over.

Canaris
02-10-02, 17:09
boomneuken of zuidopperbuambambam?

Victory
02-10-02, 17:13
<edit>

bman
02-10-02, 17:25
Ik weet b.v dat ze allemaal dieren als goden zien, en noem maar op.




Vic, je status als 'domme rukker' is bij deze definitief...boedisten doen helemaal niks met dieren, en al helemaal niet deze aanbidden. Sterker nog: veel (zo niet de meeste) boedisten zijn atheistisch.

bman
02-10-02, 17:26
Geplaatst door Victory


Hou jij maar helemaal op, want van jou verwacht ik nooit iets goeds te horen over mij of andere moslims, tenzij we opeens pro-zionistische-apartheidsstaat worden.

Dat is een aperte leugen, niet in de laatste plaats omdat ik niet eens een zionist ben.

Victory
02-10-02, 17:35
<edit>

mirakel14
02-10-02, 17:36
Geplaatst door bman
Ik dacht altijd dat Vic ergens nog een beetje over intelligentie beschikte, maar door zijn opmerking dat Boedhisten en Hindoes hetzelfde zijn (om vervolgens met rare vragen te komen over paria's en door de regering van India in de fik gestoken treinen) ben ik werkelijk met stomheid geslagen.


Hij bedoelde waarschijnlijk dat boedhisten en hindoes beiden ongelovigen zijn, dus dat klopt wel. Hindoes aanbidden alles wat los en vast zit, gek dat onze grote vriend pim fortuin daar nooit iets over gezegd heeft. Blijkbaar mag je wel moslimhater zijn, maar hindoehater is nog niet in de mode..

In india is de regering op allerlei manieren bezig om moslims het leven tot een hel te maken. Ze sponsoren allerlei terroristengroepen die vervolgens moslims uitmoorden. Kan ik dat bewijzen? Nee, natuurlijk niet, want de regering in india weet haar sporen goed uit te wissen.
En als er toch iemand bekent dat hij moslims heeft vermoord in opdracht van de regering, dan krijgt diegene een ongeluk. Toevallig hoor, toevallig..

Er zijn kortgeleden nog twee nederlandse moslims vermoord in kashmir, maar denk maar niet dat de regering ook maar 1 meter meewerkt aan het onderzoek naar de daders (een groep soldaten die andere moslims aan het mishandelen was).
Gek trouwens, dat de nederlandse regering al heel erg snel tevreden was met het "onderzoek" van de regering van india. Het had er natuuuuuuuurlijk niks mee te maken dat het hier ging om moslims..

bman
02-10-02, 17:36
Geplaatst door Victory


Ach dit hele boedhisten discussie kan me echt eene geen moer schelen. Ik had er niet over moeten beginnen.

Inderdaad als je niets zinnigs te melden hebt of niet de intentie iets te leren kan je maar beter zwijgen.

bman
02-10-02, 17:39
Geplaatst door mirakel14


Hij bedoelde waarschijnlijk dat boedhisten en hindoes beiden ongelovigen zijn, dus dat klopt wel. Hindoes aanbidden alles wat los en vast zit, gek dat onze grote vriend pim fortuin daar nooit iets over gezegd heeft. Blijkbaar mag je wel moslimhater zijn, maar hindoehater is nog niet in de mode..

In india is de regering op allerlei manieren bezig om moslims het leven tot een hel te maken. Ze sponsoren allerlei terroristengroepen die vervolgens moslims uitmoorden. Kan ik dat bewijzen? Nee, natuurlijk niet, want de regering in india weet haar sporen goed uit te wissen.
En als er toch iemand bekent dat hij moslims heeft vermoord in opdracht van de regering, dan krijgt diegene een ongeluk. Toevallig hoor, toevallig..

Er zijn kortgeleden nog twee nederlandse moslims vermoord in kashmir, maar denk maar niet dat de regering ook maar 1 meter meewerkt aan het onderzoek naar de daders (een groep soldaten die andere moslims aan het mishandelen was).
Gek trouwens, dat de nederlandse regering al heel erg snel tevreden was met het "onderzoek" van de regering van india. Het had er natuuuuuuuurlijk niks mee te maken dat het hier ging om moslims..

Aangezien het hier over boedisme ging zijn deze opmerkingen nogal nutteloos.

Boedhisten zijn alles behalve ongelovig, dat geef je zelf wel aan. Tevens kan elke hindoedeskundige je vertellen dat alle vormen van aanbidding in feite aanbiddingen zijn van 'het ene goddelijke' oid. (Ohm)

Verder moet je je eens afvragen wat die 2 jongens gingen doen in Kashmir. Los van hun dood, kan je moeliijk zeggen dat ze met een enkeltje Kashmir (juist in die tijd) allerminst de schijn niet tegen hadden.

Arvid
02-10-02, 17:42
Victory ik heb nu al door dat je bijzonder onwetend bent over het boeddhisme en hindoeisme maar dat is nog geen reden om zulke domme uitspraken als deze te doen:

"Ik weet b.v dat ze allemaal dieren als goden zien, en noem maar op. Ik weet ook dat als je in india b.v door een smal straat gaat, en er staat een koe voor je auto ofzo, en je stapt uit om de koe even opzij te duwen dat je nog sneller dood bent dan dat je door harlem(usa) met een bordje, 'i hate niggers' loopt."

Wat een lulkoek ongelofelijk. Ik heb zelf persoonlijk in India eens een koe hardhandig weggeduwd, no problemo.
Zelf heb ik andere mensen dat zien doen, also no problemo.
Het respect van Indiers voor koeien wordt zwaar overdreven.

Maarten
02-10-02, 18:03
Geplaatst door Simon
Mochten we morgen allen smelten. Alvast gegroet en ik was u allen diep in mijn hart goed gezind.

Simon

Ga je spullen maar vast pakken, het is zover! Ik heb het in Nieuw Zeeland al gezien:

Om te beginnen staat de maan daar op zijn kop. Echt waar.. je kijkt naar het ding, en je gelooft je ogen niet.

Vervolgens doet de zon daar al raar. De zon heeft geen tekening, dus je ziet niet, dat die op zijn kop staat. Maar hij draait wél de verkeerde kant op! Hij komt op, en draait dan precies via de andere kant naar zijn ondergang toe. Of laat ik het beter beschrijven: het is net alsof hij in het westen op komt, en in het oosten onder gaat!!

Vrienden! Siddert, en preez the Lord!!

Nou is deze aankondiging van de apocalips al 4 miljard jaar aan de gang, dus IS het misschien NIET morgen...
Of wie weet was het niet de bedoeling dat de Koran op het Zuidelijk Halfrond zou verschijnen..

bman
02-10-02, 18:09
Geplaatst door Maarten


Ga je spullen maar vast pakken, het is zover! Ik heb het in Nieuw Zeeland al gezien:

Om te beginnen staat de maan daar op zijn kop. Echt waar.. je kijkt naar het ding, en je gelooft je ogen niet.

Vervolgens doet de zon daar al raar. De zon heeft geen tekening, dus je ziet niet, dat die op zijn kop staat. Maar hij draait wél de verkeerde kant op! Hij komt op, en draait dan precies via de andere kant naar zijn ondergang toe. Of laat ik het beter beschrijven: het is net alsof hij in het westen op komt, en in het oosten onder gaat!!

Vrienden! Siddert, en preez the Lord!!

Nou is deze aankondiging van de apocalips al 4 miljard jaar aan de gang, dus IS het misschien NIET morgen...
Of wie weet was het niet de bedoeling dat de Koran op het Zuidelijk Halfrond zou verschijnen..

Nee, dat is niet waar...de zon gaat daar alleen langs het Noorden ipv het Zuiden.

Maarten
02-10-02, 18:17
Geplaatst door mirakel14

Gek trouwens, dat de nederlandse regering al heel erg snel tevreden was met het "onderzoek" van de regering van india. Het had er natuuuuuuuurlijk niks mee te maken dat het hier ging om moslims..

Onzin mirakel. Ik hoor wel meer van die geluiden. Bullshit. Ze kunnen diplomatiek gewoon niet meer. Wat moet onze regering tegen de indiase regering zeggen? Jullie lullen uit je nek, vertel de waarheid maar? En dat, terwijl ze vrijwel niets aan bewijs in handen hebben, dat de oficiele verklaring niet zou kloppen? Dit kan diplomatiek echt niet..

En ik ben echt wel betrokken bij die zaak hoor.. Ik ben op deze site nog met Lucky_Luke aan de gang geweest..

Maarten
02-10-02, 18:36
Geplaatst door bman
Nee, dat is niet waar...de zon gaat daar alleen langs het Noorden ipv het Zuiden.

Klopt. Maar de visuele indruk die je er van krijgt, is net alsof de zon in het westen op komt, en in het oosten onder gaat. Zo ziet het er precies uit.. Maar je hebt gelijk, letterlijk gezien is het niet het westen.

Het zou dus waar kunnen zijn wat er in de Koran of Hadith staat. Anderzijds zegt de Koran ook dat sommige verzen letterlijk zijn, en andere overdrachtelijk. Moslims moeten hier uitkijken. Bijna alles wat in de moslimwereld ooit gezegd is over de hemellichamen enzo, is al flauwe kul gebleken. Copernicus is ook nog niet zo lang uit de Ban bij Rome.. Allemaal oude troep..

Alle kunstgrepen door God, in strijd met zijn eigen natuurwetten, lijken me verzinsels door mensen op basis van verkeerde interpretaties van teksten. Blijbaar hebben ze iets ontzagwekkends nodig.. Nou, geloof heeft vooral iets natuurlijks nodig..

Mark
02-10-02, 19:36
De zon zal niet binnen 6 jaar ontploffen. Sterker nog de zon kan nooit een supernova worden aangezien de zon te weinig energie hiervoor heeft.

Van een zogenaamde natuurkundige als Yousrah had ik wel een beter inzicht verwacht betreffende dit onderwerp.

bman
02-10-02, 20:17
Geplaatst door Mark
De zon zal niet binnen 6 jaar ontploffen. Sterker nog de zon kan nooit een supernova worden aangezien de zon te weinig energie hiervoor heeft.

Van een zogenaamde natuurkundige als Yousrah had ik wel een beter inzicht verwacht betreffende dit onderwerp.

Yonathan is toch een kroketbakkende rabbi uit Houston?

Victory
02-10-02, 20:21
<edit>

Mark
02-10-02, 20:57
Geplaatst door Victory
Geen mens kan de toekomst voorspellen, de hele onderzoek is niets meer dan een van de vele waarschuwing aan de gelovigen dat de aarde niet voor altijd is.

Meteoren, groot genoeg om de aarde te vernietigen, zoefend gaan ze langs de aarde zonder opgemerkt te worden. H-Bommen, sterk genoeg om de helft van de aarde met de grond gelijk te maken.

Elk seconden van een dag is er kans dat we zonder waarschuwing door een alles verwoestende komeet geraakt kunnen worden.

Golven van vuur, elk seconden is er een kans dat een groot golf van de zon de aarde met as gelijk zal maken.

Morgen op weg naar school of werk, haastend om de bus te halen word je door een auto opgeschept, en je aardse leven is in minder dan een seconden voorbij.

Het onvermijdelijke, de dood, een ziekte waar niemand aan kan ontsnappen, een onverwachts dood zal voor een waarre moslim, niets uitmaken. Maar voor hem die zijn heel leven heeft verspild aan het 'zuipen', zal het zeer hard aankomen.

DE DAG DES OORDEELS. O NEE!, WAS IK MAAR EEN GELOVIGE! VERVLOEKT ZIJ IK! HAD IK MAAR GELUISTERD!

Dat zal best maar die zon gaat mooi niet ploffen ;)

Dutchguy
02-10-02, 21:14
Geplaatst door Victory
Geen mens kan de toekomst voorspellen, de hele onderzoek is niets meer dan een van de vele waarschuwing aan de gelovigen dat de aarde niet voor altijd is.

Meteoren, groot genoeg om de aarde te vernietigen, zoefend gaan ze langs de aarde zonder opgemerkt te worden. H-Bommen, sterk genoeg om de helft van de aarde met de grond gelijk te maken.

Elk seconden van een dag is er kans dat we zonder waarschuwing door een alles verwoestende komeet geraakt kunnen worden.

Golven van vuur, elk seconden is er een kans dat een groot golf van de zon de aarde met as gelijk zal maken.

Morgen op weg naar school of werk, haastend om de bus te halen word je door een auto opgeschept, en je aardse leven is in minder dan een seconden voorbij.

Het onvermijdelijke, de dood, een ziekte waar niemand aan kan ontsnappen, een onverwachts dood zal voor een waarre moslim, niets uitmaken. Maar voor hem die zijn heel leven heeft verspild aan het 'zuipen', zal het zeer hard aankomen.

DE DAG DES OORDEELS. O NEE!, WAS IK MAAR EEN GELOVIGE! VERVLOEKT ZIJ IK! HAD IK MAAR GELUISTERD!

Weer zo jammer dat sommige moslims de mensheid in twee partijen verdeelt. Zij aan de goede kant van de streep (moslims) en zij aan de verkeerde kant van de streep (ongelovigen). Dit is natuurlijk flauwekul van de bovenste plank!

Hoeveel geloven heb je wel niet? Die mensen kun je dus niet moslim noemen maar ook niet ongelovig! En dan heb je nog een heleboel mensen die een vermoeden hebben van een hogere macht en een voortbestaan na de dood. Noem je die dan ook ongelovig?

Mara
03-10-02, 10:24
He jongens toch, ik ben even een avondje weg en de discussie gaat weer over religies haha misschien moet ik toch maar weer een discussie opstarten dat religie het onafhankelijk denken ernstig belemmert.

Of misschien moeten we een aanval krijgen van buitenaardse wezens, niets werkt zo verbroederend als een gezamelijke vijand ;)

Mara
03-10-02, 10:25
Geplaatst door mas13

Ik heb toch maar voor alle zekerheid een asbestpakkie gekocht en hittewerende rolluiken..
Een gewaarschuwd man, is er twee waard. :hihi:

Een raket komt meer van pas denk ik :haha:

Maarten
10-10-02, 01:43
Geplaatst door bman

Verder moet je je eens afvragen wat die 2 jongens gingen doen in Kashmir. Los van hun dood, kan je moeliijk zeggen dat ze met een enkeltje Kashmir (juist in die tijd) allerminst de schijn niet tegen hadden.

Met die vraag mag hun familie de rest van hun leven zitten. Vreselijk gewoon!
En iedereen in die buurt weet het. En Vader en Moeder zichzelf maar vragen stellen, die nooit een antwoord krijgen. Vreselijk.

Maarten
10-10-02, 01:45
Ik heb de ondergang van de wereld al vaker gezien.. Daarom drink ik nu s'avonds nog maar éen pilsje.
Als die profeten nou eens van de wiet af bleven..

Maarten
10-10-02, 02:15
Geplaatst door Bodhisattva


Wanneer wij beledigd, aangevallen of gekwetst worden, wij een of meer van de volgende vijf innerlijke houdingen dienen aan te nemen.

De eerste houding is de karmische verbinding te bekijken. Meestal zien wij onszelf als onschuldige omstanders bij ieder ongeluk dat ons overkomt. Dit is gewoon onwetendheid. De realiteit van de situatie is dat alles dat ons overkomt met ons verbonden is door de karmische wetten van oorzaak en gevolg. Waar er geen karmische oorzaak is, zal er geen karmisch gevolg zijn. Dus als iemand ons aanvalt, moet er aan onze kant een karmische oorzaak zijn om aangevallen te worden. Liever dan boos te worden op de aanvaller, zouden wij mededogen moeten tonen en ons ervan bewust zijn dat het net zozeer onze schuld is als die van hem of haar. In plaats van met boosheid te reageren, zouden wij de confrontatie moeten gebruiken om het karmische patroon op te lossen en niet te herhalen.

De tweede houding betreft het beschouwen van de aanvaller als iemand die in een vorig leven uw lieve moeder geweest is, die tijdelijk gek geworden is. Net zoals u slechts liefde en mededogen zou voelen voor uw moeder in dit leven als zij gek werd en destructief agressief, zou u op dezelfde manier moeten reageren op een agressor, alleen maar op basis van liefde en mededogen. Zelfs als u geweld moest gebruiken om uw gek geworden moeder te weerhouden en te voorkomen dat zij zichzelf en anderen nutteloos zou kwetsen, zou u dat doen uit liefde en mededogen. Op dezelfde manier zou men het hoofd moeten bieden aan alle vijandige wezens, alleen op basis van liefhebbende zorg voor hen, zelfs als geweld af en toe nodig is.

De Dalai Lama heeft dit 'niet-gewelddadig geweld' genoemd. Het gebruikelijke voorbeeld is dat de Boeddha eens, in een vorig leven, op een boot met vijfhonderd kooplieden reisde. Een rover trachtte de boot te beroven en tot zinken te brengen. De Boeddha zag dat dit niet alleen slecht zou zijn voor de slachtoffers, maar bovendien slecht karma zou zijn voor de rover. Om de rover van een kwalijk noodlot te redden en ook om de levens van zijn medepassagiers te redden, doodde hij hem. De daad werd gepleegd op basis van gelijke liefde en mededogen voor zowel de rover als de slachtoffers.

De derde houding is waardering te koesteren voor de weldoende aard van zulke intense gebeurtenissen. Deze overdenking staat bekend als 'het zien van de agressor als een mysterieuze manifestatie van iemands persoonlijke goeroe'. De idee is dat onze ontberingen en moeilijkheden er voor kunnen zorgen dat wij aan innerlijke kracht en stabiliteit winnen. Daarom verschaft de persoon die ons uitdaagt ons in feite groot voordeel. Hij of zij is als de sparringpartner van een bokser, die ons helpt onze spirituele vaardigheden te verbeteren. Zoals Lama Tshongkhapa schreef: 'De goeroe is heel vriendelijk tegen ons, maar niet vriendelijker dan hen die ons uitdagen of kwetsen'.

De vierde houding omvat het nadenken over de illusoire natuur van de conventionele werkelijkheid. Wij denken dat niets bestaat zoals het zich aan het conceptuele verstand voordoet. De dingen zijn nooit helemaal wat ze lijken. Onze ervaringen zijn als illusies, dromen, hallucinaties, een luchtspiegeling en de schepping van een tovenaar. Een touw, in het halfdonker, lijkt op een slang. Als wij door een gekleurde bril naar een wit besneeuwde berg kijken, lijkt hij de kleur van de bril aan te nemen. Zoals de zevende Dalai Lama het uitdrukte, 'Wat wij zien zijn slechts schilderijen, geschilderd met de kwast van het conceptuele verstand op het doek van onze eigen projecties'. Nadenken op deze manier ontspant onze vooroordelen over de negatieve aard van de agressor en doet ons reageren met de ruime en speelse wijsheid die ziet zonder te zien, hoort zonder te horen en reageert zonder te reageren.

De vijfde methode is om het verstand gericht te houden op de ultieme werkelijkheid van het zijn, of de lege natuur van alle dingen. Wij bedenken hoe alles zonder begin of einde is en zonder midden of richtingen. De drie cirkels van de dader, de handeling van de daad en het voorwerp waarop de daad gericht is, zijn alleen maar mentale toeschrijvingen en zonder enig substantieel bestaan. Deze drie sferen van iedere gebeurtenis missen volkomen een inherente eigen aard. Mediteer op deze manier en houdt het verstand op de onvindbaarheid van een voorwerp van woede. Behalve deze vijf voornaamste methoden om het verstand vast te houden in de sfeer van liefde, mededogen en wijsheid die vrij is van vijandigheid en boosheid, worden talrijke andere technieken van contemplatie aangeleerd, zoals bewustzijn van de ademhaling, het opzeggen van mantra's enzovoorts. De Dalai Lama zei eens, 'De Mahayana methoden zijn als een uitgebreid menu in een groot restaurant. Wij zouden die (methoden) moeten kiezen die bij ons passen, net zoals wij eten bestellen van een menu dat in overeenstemming is met onze smaak'.

====
hier kan ik mee uit de voeten..... geen dude die bedreigingen en straffen in het vooruitschiet stelt.. maar ik en alleen ik ben verantwoordelijk voor mijn situatie

dit moet als een schok komen... ik zal zulks niet meer posten

Een prachtstuk Bodhisattva!!!

Wel effe wat commentaar.
De wetten van Karma hebben een beperkt werkterrein, ook al is onduidelijk waar.
Alle verkrachtte vrouwen? 6 miljoen joden?? De kritiek is duidelijk: Slachtoffers krijgen de mede-schuld in de schoenen geschoven. Doet me ook denken, aal alle gevallen, waarin gevraagd wordt: Hoe heeft God dit kunnen toestaan?? Nou, ik denk gewoon, dat God niet verantwoordelijk is voor de daden van mensen. En ik betwijfel of in boeddhisme werkelijk álles onder Karma valt.. Wél alles, dat voor de geest belangrijk is.

Tweede kritiek op het karma-verhaal, is dat mensen zich soms op een rare manier naar gaan gedragen: ze blijven ver van allerlei rotzooi blijven, en nemen er dus geen medeverantwoordelijkheid voor, kiezen niet in een conflict, en gaan in feite nergens voor staan, om zelf geen moeilijkheden te krijgen. Een soort valse eenheid met het Al.

Maar het leerstuk van Karma heeft wel een diepe zin. Ten eerste psychologisch: wij interpreteren alles wat we mee maken, binnen ons eigen denkkader. Dat is het karma. Dat leidt dus ook tot stereotiep gedrag op dat moment. Het blijft mogelijk, om je dat karma op dat moment te realiseren, en vanuit het verworven inzicht een andere keuze te maken. Dat levert dan een bevrijding, en nieuw verbeterd karma op.. Dat is wat alle verstandige mensen doen.

Maar legt God ons inderdaad alles op onze weg legt, opdat wij er van leren? (de christelijke variant van het Boeddhistische leerstuk.) Zijn álle gebeurtenissen wel zo’n teken? Ik meen van niet. Of dat kunnen we gewoon niet weten..
Van de ene kant is het wel zo: alles wat we mee maken, kent een spiegel in onze ziel. Ofwel: elk moment is in feite een leermoment. En elk moment is een confrontatie met je karma, of zou dat kunnen zijn.
Maar wordt je geleid?? Dit is een christelijk en een islamitisch leerstuk, hoewel niet duidelijk is, hoever dat leiden gaat. Het karmische leerstuk zit op dezelfde lijn, maar het geeft bovendien een betere verklaring voor wat je dan mee maakt. Heb je een ander karma, dan krijg je dus andere lessen. Ik ga het niet beschrijven, maar de leren convergeren allemaal naar elkaar. Erg interessant.. haha.. nuchterheid is wel gewenst hier! (ook al een boeddhistische waarde.. echt een leuke godsdienst.)

Maarten
10-10-02, 02:22
Geplaatst door Dutchguy


Weer zo jammer dat sommige moslims de mensheid in twee partijen verdeelt. Zij aan de goede kant van de streep (moslims) en zij aan de verkeerde kant van de streep (ongelovigen). Dit is natuurlijk flauwekul van de bovenste plank!


Jammer? Middeleeuws is dit!! Niet zozeer de Koran, maar de Moslims! De Koran zou gelijk kunnen hebben. Die wens ik hier niet te bestrijden. Maar de moslims leggen de grens verkeerd. Jij zou wel eens een prima moslim kunnen zijn. (de wonderen zijn de wereld nog niet uit.) Het gaat namelijk primair om het innerlijk geloof! Dat gaat de hokjes voorbij hoor, vér voorbij.

Chatoloog
10-10-02, 03:48
Geplaatst door JobHopper


Als er iets erg is, dan zijn het WEL mensen die zich druk maken om de nederlandse taal, maar er zelf ook geen hout van bakken.


Ach beginnen we weer!!!

Je hebt spelling (mogelijke fouten door snel typen)
Je hebt leestekens (niet nodig op prikbord wel bij formele teksten)
En je hebt grammatica( Als je daar fouten in maakt dan is je Nederlands niet goed)

Maarten
14-10-02, 03:34
Ik zeg niks.. ik zeg niks.. (chatoloog vergeet nog de belangrijke catagiorie klaarblijkelijke Apekool!)

Overigens is het einde der tijden inderdaad nabij!
De doden beginnen al uit hun graf op te staan.
Waargenomen zijn reeds Anneke Grunloh, de geest van Fortuyn e.a...