PDA

Bekijk Volledige Versie : Enkele hadieth┤s

warda2
06-10-02, 17:54
Salaam alaikoem,

1. Begin met de naam van Allah
Volgens de uitspraak van de Profeet (sas): ''Elke handeling die niet met de woorden ''In naam van Allah, de barmhartige ernarmer'' begint is onthouden van zegeningen. In het arabisch: ''Bismi-┤llahi-r-rahmani-r-rahiem. Tafsir Ibn Kathir.

2. Regelmaat
┤A┤isha (ra) zei, dat de Boodschapper van Allah (sas) zei: ''De daden die het meest geliefd bij Allah zijn, zijn de daden die regelmatig worden gedaan, zelfs al zijn ze maar klein''. Boechari, Muslim

3. ┤s nachts wakker worden en ┤s ochtends voreg opstaan
Masroeq zei: ''Ik vroeg ┤a┤isha (ra): ''Welke handeling is bij Allah┤s Boodschapper het meest geliefd?''. Zij zei: ''Datgene wat regelmatig gedaan wordt''. Ik zei: ''Wanneer staat hij ┤s nachts op?''. Zij zei: ''Hij staat op bij het krieken van de dag''. Boechari, Muslim

┤A┤isha (ra) zei dat de Profeet (sas) gewoonlijk in het vroege gedeelte van de nacht sliep en in het latere gedeelte van de nacht in gebed stond.
Boechari, Muslim

Aboe Hoerairah zei dat hij de boodschapper van Allah (sas) had horen zeggen: ''Het beste gebed, na de verplichte gebeden, is het gebed in het midden van de nacht''. Ahmad

Aboe Oemama zei, dat de Boodschapper van Allah (sas) zei: ''In de nacht opstaan is u opgelegd, wat het was het gebruik van de vromen voor u. Het brengt u dichter tot uw Heer en is een boetedoening voor de slechte daden en een weerhouding van de zonden''. Tirmidhi

Als jullie ge´nteresseerd zijn zal ik elke week enkele hadieth┤s plaatsen. Moge Allah tevreden met ons zijn. Insallah.

Wasalaam.:zwaai: