PDA

Bekijk Volledige Versie : Het Westen ontdekt na 1400 jaar de zegeningen van vasten...



Wizdom
15-12-19, 12:21
“Nadat ik een periode twee dagen per week had gevast, voelde ik me stukken beter. Mijn humeur werd beter, ik viel 9 kilo af, verloor 11 centimeter buikomvang en kreeg zonder medicijnen mijn bloedsuikerspiegel weer op normaal peil.”

"Autofagie
Hoe werkt het nu precies? Bij periodiek vasten komt het lichaam in een staat die ‘autofagie’ heet. Dat is een natuurlijk proces waarbij dode, zieke en versleten cellen worden afgebroken, zeg maar ‘opgegeten’ door je lichaam. Doordat je spijsvertering niet bezig hoeft te zijn met het voortdurend verwerken van voedsel gaat het als vanzelf vetcellen aanspreken – waardoor je afvalt. Nu is het wel van belang dat je op de ‘gewone’ dagen je niet ineens volpropt met tompoezen en pizza. Mosley adviseert: “Volg op die dagen een mediterraan dieet vol goede vetten, veel groente, verse vis en ongebrande noten.”


Volgens Mosley gaat deze trend niet alleen om afvallen. “Vasten heeft ook een positieve invloed op het voorkomen van hart- en vaatziekten. Het kan diabetes type 2 voorkomen en omkeren – kijk maar naar mij.” Verder verbetert het je microbioom en kan het helpen bij symptomen van een prikkelbare darm, vasten stimuleert de aanmaak van nieuwe neuronen en beschermt hersencellen tegen beschadigingen en het verkleint het risico op kanker, én vrouwen in de overgang hebben profijt van vasten ter preventie van borstkanker, somt Mos-ley op. “Al moet je voorzichtig zijn met uitspraken over de effecten op kanker, daar wordt nog uitgebreid onderzoek naar gedaan.”"


Altijd laat de arrogante ongelovigen... Voor velen veel te laat... Maar goed beter ten halve gekeerd dan ten gehele gedwaald... :-)

https://www.topics.nl/vasten-de-leefstijlstrend-van-2019-maar-helpt-het-ook-a13760660trouw/aacd89223435c793368a8fbdb38e0386bc2f7fa0f396f1cbac ebfc6b66ebf372/?utm_term=ankeiler&referrerBrand=ad&utm_campaign=topics-integratie-niet-ingelogd&utm_medium=referral&utm_source=AD&utm_content=topics

"De profeet Mohammed (vzmh) vastte vaak op maandag en donderdag, maar hij keurde het vasten op vrijdag als alleenstaande dag af. Daarnaast zijn er veel hadith over het vasten van de profeet in diverse periodes en dagen en veel moslims volgen hem daarin na. Toch is het vasten wanneer het niet verplicht is niet heel populair en bekend. Dit omdat het vaak zwaar is in combinatie met werk en studie, maar voor de gelovige moslim die zich bezighoudt met bidden en het geven van aalmoezen kan het extra vasten ook een grote spirituele stimulans betekenen. Vasten is een vorm van aanbidding en dus zeker aan te raden voor de gelovige."

https://mens-en-samenleving.infonu.nl/religie/104869-vasten-buiten-ramadan-in-de-islam.html

The_Grand_Wazoo
15-12-19, 14:17
Er wordt maar één ding duidelijk in deze draad en dat is dat jij helemaal niets van de geschiedenis van 'het westen' weet. En dan met zo'n toptitel aankomen; de arrogantie van de onwetende.

Wizdom
15-12-19, 14:21
Er wordt maar één ding duidelijk in deze draad en dat is dat jij helemaal niets van de geschiedenis van 'het westen' weet. En dan met zo'n toptitel aankomen; de arrogantie van de onwetende.

Een hoop leeg geblaat van een slechte verliezer...

Wizdom
15-12-19, 14:33
https://www.youtube.com/watch?v=h52ZmeblKDk

Wizdom
15-12-19, 14:36
https://www.youtube.com/watch?v=gGHDBIaibok

Eke
15-12-19, 15:18
Wizz, je weet toch wel dat er ook in het westen een vastentraditie bestaat van eeuwen en eeuwen oud ? Weet je welke ?
Of was het je even ontschoten ?


Ik zie het snoeptrommeltje, gevuld met de heerlijkste toffees, kaneelkussentjes en andere lekkernijen, nog voor me. Getoond door een meisje van de lagere school naast de onze, een RK-school.
Als er in de klas getrakteerd werd ging het die periode in een trommeltje, totdat het vasten voorbij was. Het leek net of ze daar grotere snoepjes uitdeelden dan op de openbare school :haha:

Wizdom
15-12-19, 15:20
Wizz, je weet toch wel dat er ook in het westen een vastentraditie bestaat van eeuwen en eeuwen oud ? Weet je welke ?
Of was het je even ontschoten ?


Ik zie het snoeptrommeltje, gevuld met de heerlijkste toffees, kaneelkussentjes en andere lekkernijen, nog voor me. Getoond door een meisje van de school naast de onze, een RK-school.
Als er in de klas getrakteerd werd ging het die periode in een trommeltje, totdat het vasten voorbij was....

Die had het westen al heel lang geleden als achterlijk weggegooid en komt van dezelfde traditie van onze Schepper... Zo zie je maar wie er echt achterlijk en arrogant is...

1. “O jullie die geloven, het vasten is jullie
voorgeschreven zoals het was voorgeschreven
aan degenen vóór jullie, opdat jullie je zullen
hoeden voor het kwaad.” – De Heilige Koran,
2:183.

Eke
15-12-19, 15:50
Die had het westen al heel lang geleden als achterlijk weggegooid en komt van dezelfde traditie van onze Schepper... Zo zie je maar wie er echt achterlijk en arrogant is...


Schelden omdat ik jou met alle respect kennis aanbied over het vasten in het westen uit de eerste hand ? Meen je dat nou echt ?

Wizdom
15-12-19, 19:37
Schelden omdat ik jou met alle respect kennis aanbied over het vasten in het westen uit de eerste hand ? Meen je dat nou echt ?

Ik scheld niet... De perceptie bij een aantal arrogante en achtergestelde westerlingen... Dus niet allemaal, is dat de Islam achterlijk is... Keer op keer blijkt dat de arrogante westerlingen achterlijk zijn en de Islam licht jaren vooruit loopt...Neem het niet persoonlijk... Het zijn media oneliners... Maar toch... De perceptie leeft...

Eke
15-12-19, 21:02
Ik scheld niet... De perceptie bij een aantal arrogante en achtergestelde westerlingen... Dus niet allemaal, is dat de Islam achterlijk is... Keer op keer blijkt dat de arrogante westerlingen achterlijk zijn en de Islam licht jaren vooruit loopt...Neem het niet persoonlijk... Het zijn media oneliners... Maar toch... De perceptie leeft...


O, ik begrijp het, Wizz.
Maar neem jij dan ook niet die scheldpartijen op de Islam persoonlijk op. Okay ?

Het leven is geen wedstrijdje tussen culturen of religies.

Rob Gosseling
15-12-19, 21:31
... Keer op keer blijkt dat de arrogante westerlingen achterlijk zijn en de Islam licht jaren vooruit loopt..

Waarom komen moslims dan zo graag naar dat "achterlijke westen, wat lichtjaren achterloopt op de islam"? Niet persoonlijk bedoeld. Wat heeft het westen de moslim te bieden? Niets dan achterlijkheid! Wij achterlijke westerlingen boffen dus ontzettend met die islamitische immigranten die ons de weg naar het licht wijzen.

Artikel1
15-12-19, 22:09
Waarom komen moslims dan zo graag naar dat "achterlijke westen, wat lichtjaren achterloopt op de islam"? Niet persoonlijk bedoeld. Wat heeft het westen de moslim te bieden? Niets dan achterlijkheid! Wij achterlijke westerlingen boffen dus ontzettend met die islamitische immigranten die ons de weg naar het licht wijzen.

Aldus een naar Chili gevluchte extreem-rechtse,amateur ex-politicus ( Eric DeBlois). :hihi:

Wizdom
15-12-19, 22:17
Waarom komen moslims dan zo graag naar dat "achterlijke westen, wat lichtjaren achterloopt op de islam"? Niet persoonlijk bedoeld. Wat heeft het westen de moslim te bieden? Niets dan achterlijkheid! Wij achterlijke westerlingen boffen dus ontzettend met die islamitische immigranten die ons de weg naar het licht wijzen.

Een klein beetje geschiedenis... Vanaf 711 t/m 1492 hebben de Moren in het Zuiden van Europa de Islamitische beschaving naar Europa geimporteerd gestoeld op de Sunna van de Profeet (VZMH)... Deze mensen waren succesvol omdat ze de Islam en Sunna naar de letter en geest praktizeerden...

Met het success en welvaart kwam de decadentie... De generaties daarna hadden nog wel de naam maar het praktizeren van de Islam en de Sunna werd verdrongen door Haat/Nijd/Jalouzie en machtspolitiek... Kijk naar het Midden-Oosten... Herhaling van Spanje waar destijds elke provincie zijn eigen Sultanaat en koninkrijkje vestigde... De Westerse Europeanen hebben de Islamitische beschaving in Spanje opgesnoven en hebben geleerd hoe je wetenschap bedrijft in Islamitische universiteiten in steden als Granada en Cordoba...

The House of Wisdom: How the Arabs Transformed Western Civilisation, van de Britse historicus Jonathan Lyons: ‘De komst van de Arabische wetenschap en filosofie veranderde het achterlijke Westen in een wetenschappelijke en technologische supermacht. Voor de eerste keer in eeuwen opende Europa haar ogen voor de wereld om zich heen. De Arabische wetenschap en filosofie heeft de christelijke wereld gered van onwetendheid en heeft überhaupt het idee van het Westen mogelijk gemaakt.

Napoleon de Bonaparte was een bewonderaar van de Sharia wetgeving... Hij heeft het Franse recht waar ook het Nederlandse recht op gebaseerd is, gebaseerd op het rechtssysteem zoals dat in Egypte destijds de praktijk was...

De hele Europese verlichting of Renessaince heeft nooit plaats kunnen vinden zonder de nieuwe inzichten vanuit de Islam!

https://www.youtube.com/watch?v=3CVBwuFu4EM

Rob Gosseling
15-12-19, 22:18
Aldus een naar Chili gevluchte extreem-rechtse,amateur ex-politicus ( Eric DeBlois). :hihi:

Goed...

Artikel1
15-12-19, 22:23
Goed...

Komt zeker goed. :lekpuh:

Wizdom
15-12-19, 23:37
Waarom komen moslims dan zo graag naar dat "achterlijke westen, wat lichtjaren achterloopt op de islam"? Niet persoonlijk bedoeld. Wat heeft het westen de moslim te bieden? Niets dan achterlijkheid! Wij achterlijke westerlingen boffen dus ontzettend met die islamitische immigranten die ons de weg naar het licht wijzen.

Nog een lichtjaar vooruit verassing voor jou... Een andere uitspraak van de Profeet Mohammed (VZMH)...

https://www.youtube.com/watch?v=H1Qpg_EMlpk

Eke
16-12-19, 08:36
O, ik begrijp het, Wizz.
Maar neem jij dan ook niet die scheldpartijen op de Islam persoonlijk op. Okay ?

Het leven is geen wedstrijdje tussen culturen of religies.

Op de laatste zin kom ik terug, Wizz. Ik zie juist WEL bij mensen wedstrijdjes ontstaan tussen culturen en religies.

En dat kan in het slechtste geval uitmonden tot oorlog/ het uitmoorden van onschuldigen. Als je je dat realiseert kun je beter de-escaleren.

Dus ook stoppen met mee te gaan in die 'wedstrijd'. Das moeilijk, zeker voor mensen die zich zwaar gekwetst voelen.

Wees je bewust dat dat soort praat uit een andere mond komt dan de jouwe. Het is toch niet wat JIJ denkt ? Waarom zou die ander gelijk hebben ?
En al mocht die ander [deels] gelijk hebben : so what ?


Terugkomend op mijn uitspraak uit de quote : Het leven zou geen wedstrijdje moeten worden tussen culturen, tussen religies.

Ibrah1234
16-12-19, 09:00
Die had het westen al heel lang geleden als achterlijk weggegooid en komt van dezelfde traditie van onze Schepper... Zo zie je maar wie er echt achterlijk en arrogant is...

In veelal katholieke gezinnen eet men op vrijdag geen vlees maar vis. Kan me dat van huis uit nog wel herinneren. Dat is dan niet slechts één keer per jaar maar gaat het hele jaar door.

Als vegan ben ik eigenlijk het hele jaar door aan het vasten :blij:

knuppeltje
16-12-19, 10:56
Een klein beetje geschiedenis... Vanaf 711 t/m 1492 hebben de Moren in het Zuiden van Europa de Islamitische beschaving naar Europa geimporteerd gestoeld op de Sunna van de Profeet (VZMH)... Deze mensen waren succesvol omdat ze de Islam en Sunna naar de letter en geest praktizeerden...

Oké, wat er onder het kalifaat van Cordoba gebeurde was ronduit spectaculair voor de tijd dat het gebeurde.
Maar te stellen dat dit kwam doordat die gasten de Soenna naar de letter en geest praktiseerden, is onzin.

De emirs en kaliefs van Cordoba waren zoals alle kaliefs voor of na hen - en waar dan ook - echt niet modelmoslims. Zij waren vooral zeer in rijkdom geïnteresseerd, vooral voor zichzelf - en deden verder van alles wat van god los was.

Maar zowel het Byzantijnse als het Perzische rijk gingen ten tijde van de verovering door een grote politieke en economische crisis - en in Spanje was er een ware burgeroorlog.

Geen wonder dat de moslims na hun verovering overal een zeer grote mate van godsdienstvrijheid toestonden, zij waren immers afhankelijk van de plaatselijke overheden, zoals stadsbesturen - die allang van hun meestal uitbuitend centraal gezag af wilden - en maar al te graag tot aanvaarding van een nieuwe heerser bereid waren.

Ook in Cordoba deden de moslims niet aan verplichte islamisering. In alle lagen van bestuur drongen de joden door. In Granada werd er zo'n 500 jaar na de verovering door de moslims twee keer achter elkaar een rabbi tot vizier benoemd. De eerste was een groot succes - de tweede beduidend minder.

De christenen wilden daar blijkbaar niet, die wilden alleen maar hun eigen land terug. Maar in het Midden-Oosten was dat anders. De sleutels van de stadspoorten van Damascus werden overhandigd door de grootvader van de monnik Johannes Demosthenes, die daarna gewoon op zijn post bleef. Diens zoon werd de schatkistbewaarder van de kalief - en Johannes zelf diende jarenlang trouw de kalief als persoonlijk adviseur, totdat hij zich in een klooster terugtrok.
Die samenwerking van moslims en joden en christenen heeft zowel voor Damascus als Cordoba tot grote bloei geleid. Immers, die joden en christenen waren vaak veel geletterder dan die zandridders uit de grote Saoedische zandbak. Zij waren gewoon noodzakelijk voor het succes.
Toen de grote moskee in Damascus moest worden afgebouwd, stuurde volgens historici de Byzantijnse keizer een paar honderd vaklieden om al dat kalligrafie- en sierstucwerk en mozaïek te helpen aan te brengen. Nog steeds zijn in die moskee nog een paar Byzantijnse fresco's te zien. Over samenwerk gesproken.

Het is grote onzin om te denken dat die zandhazen dat allemaal voor elkaar gekregen hadden zonder al die samenwerking.

Maar goed, die van Cordoba maakten er de mooiste stad in Europa van. Cordoba was daarnaast vele malen groter dan zelfs Rome, dat na de val van het Romeinse rijk zeer sterk geslonken was.

Nergens in Europa was er in die tijd zo'n grote vooruitgang op velerlei terreinen als onder het kalifaat van Cordoba. Medinat al Zahara, het nieuwe regeringscentrum met paleis, dat al Hakam de tweede voor zijn vader, Abd al Rahman de derde bouwde, kende in heel Europa zijn gelijke niet. Het is dan ook een gotspe dat later die goddeloos brute Almoraviden uit Marokko dat toonbeeld van architectuur grotendeels hebben verwoest.
Al Hakam zelf werd 'De Pius', ofwel 'De wijze' genoemd. Hij had de grootste bibliotheek van heel Europa.

Maar de kaliefs van Cordoba hadden nog maar heel weinig tot geen Arabisch bloed in hun aders stromen. De moeder van de grondlegger van de Omajjadische heersers in Cordoba, de zichzelf in 756 uitgeroepen onafhankelijke emir van Cordoba, Abd al Rahman de eerste, was al een Marokkaanse Berberse van een stam uit de buurt van Ceuta.
Toen later in de tiende eeuw Abd al Rahman de derde zich tot kalief uitriep, was zijn grootmoeder een Baskische, zijn moeder een Baskische, trouwde hij zelf - zoals later ook zijn zoon en opvolger, al Hakam de tweede - een Baskische. Abd al Rahman de derde was blond en had blauwe ogen. Hij zag er dan ook als een gewone Spanjaard uit.

En juist onder Abd al Rahman de derde - die zo goed als helemaal van Spaanse bloed was - maakte het kalifaat van Cordoba zijn grootste bloeiperiode door. Hij regeerde niet alleen over Spanje - maar ook over de hele Maghreb.

Ibrah1234
16-12-19, 13:25
Ik geloof best dan vasten gezond is en dat het lichaam zo in staat wordt gesteld te detoxen.

Aan de andere kant vraag ik me af of het effect niet geheel teniet wordt gedaan als men na zonsondergang alles weer naar binnen kan schrokken wat men zich overdag heeft ontzegd.

Mijn hond geef ik ook 1 keer in de week geen voer, wel water, maar dan wel over een periode van 24 uur.

super ick
16-12-19, 16:20
Een hoop leeg geblaat van een slechte verliezer...

Kom kom. De oude Grieken deden het al. Eeuwen voordat de profeet geboren was.

super ick
16-12-19, 16:21
Aldus een naar Chili gevluchte extreem-rechtse,amateur ex-politicus ( Eric DeBlois). :hihi:

We weten allemaal wie hij is. Daar heeft hij nooit een geheim van gemaakt. Nu jij. Jij zet zo graag iemand hier met voor en achternaam neer. Kom op. Hoe heet jij?

Wizdom
16-12-19, 16:29
Kom kom. De oude Grieken deden het al. Eeuwen voordat de profeet geboren was.

Ja natuurlijk... Het Griekse sprookje... Hebben ze toevallig ook niet gezegd dat er een tijd komt dat de Zon uit het Westen zal opkomen... En dat wij in fases zijn geschapen in verschillende stadia en verschillende vormen in de verschillende stadia en de betreffende standplaats in de verschillende stadia?

The_Grand_Wazoo
16-12-19, 17:08
Dit is nog steeds een trol topic.
Wat het 'westen' precies moge wezen is sowieso vaag. Hoe dan ook bestaan er binnen europa meerdere tradities op het gebied van vasten.
Vervolgens is er bij mijn weten geen wetenschappelijke consensus over de effecten van vasten.
De persoonlijke ervaringen van de geinterviewde zijn nietszeggend vanuut wetenschappelijk oogpunt.

Kortom: twee stellingen die incorrect zijn en een vaag concept wat zo vaag is dat je er alle kanten mee uit kunt.

Wizdom
16-12-19, 17:26
Dit is nog steeds een trol topic.
Wat het 'westen' precies moge wezen is sowieso vaag. Hoe dan ook bestaan er binnen europa meerdere tradities op het gebied van vasten.
Vervolgens is er bij mijn weten geen wetenschappelijke consensus over de effecten van vasten.
De persoonlijke ervaringen van de geinterviewde zijn nietszeggend vanuut wetenschappelijk oogpunt.

Kortom: twee stellingen die incorrect zijn en een vaag concept wat zo vaag is dat je er alle kanten mee uit kunt.

Loos geblaat... Van een andermaal slechte verliezer... Als je echt wat te melden hebt dan hoor ik het graag...

https://www.youtube.com/watch?v=gGHDBIaibok

Wizdom
17-12-19, 07:19
Op de laatste zin kom ik terug, Wizz. Ik zie juist WEL bij mensen wedstrijdjes ontstaan tussen culturen en religies.

En dat kan in het slechtste geval uitmonden tot oorlog/ het uitmoorden van onschuldigen. Als je je dat realiseert kun je beter de-escaleren.

Dus ook stoppen met mee te gaan in die 'wedstrijd'. Das moeilijk, zeker voor mensen die zich zwaar gekwetst voelen.

Wees je bewust dat dat soort praat uit een andere mond komt dan de jouwe. Het is toch niet wat JIJ denkt ? Waarom zou die ander gelijk hebben ?
En al mocht die ander [deels] gelijk hebben : so what ?


Terugkomend op mijn uitspraak uit de quote : Het leven zou geen wedstrijdje moeten worden tussen culturen, tussen religies.

Het is geen kwestie van wedstrijd tussen culturen... Het gaat gewoon om waarheidsvinding... Wat waar is, is waar en wat een leugen of verzinsel is, is een leugen of verzinsel...

The_Grand_Wazoo
17-12-19, 11:31
@Wizdom
Loos geblaat... Van een andermaal slechte verliezer... Als je echt wat te melden hebt dan hoor ik het graag...


Nou, tot nu toe ben je stellingen aan het verdedigen die incorrect zijn. Zowel christenen, heidenen en joden hebben een traditie van vasten. In de klassieke oudheid bestonden er heidense stromingen die aan vasten deden. Kortom, een rijke traditie aan vasten en ouder dan 1400 jaar. Jij wenst daar niet op in te gaan. Dat is je goed recht. Ik wijs je er alleen maar op dat je onwaarheden verkondigd. Wat dat met 'verliezen' te maken heeft is mij onduidelijk.

Wizdom
17-12-19, 13:08
@Wizdom
Loos geblaat... Van een andermaal slechte verliezer... Als je echt wat te melden hebt dan hoor ik het graag...


Nou, tot nu toe ben je stellingen aan het verdedigen die incorrect zijn. Zowel christenen, heidenen en joden hebben een traditie van vasten. In de klassieke oudheid bestonden er heidense stromingen die aan vasten deden. Kortom, een rijke traditie aan vasten en ouder dan 1400 jaar. Jij wenst daar niet op in te gaan. Dat is je goed recht. Ik wijs je er alleen maar op dat je onwaarheden verkondigd. Wat dat met 'verliezen' te maken heeft is mij onduidelijk.

Christenen en Joden kennen geen traditie van het hele jaar door vasten op maandag en donderdag...

Christenen en Joden vasten alleen op enkele voor hen belangrijke dagen/periodes...

Sorry, maar wederom loos geblaat...

The_Grand_Wazoo
17-12-19, 14:44
Aha, christenen en joden vasten dus wel. En dat doen zij ook al langer dan 1400 jaar. Dat was mijn enige loze geblaat. Het kost je drie pagina's om dat toe te geven, zij het halfhartig.
Dan zal de onderkenning van de onduidelijkheid over die veronderstelde gezondheidsvoordelen ook nog wel 3 pagina's op zich laten wachten. Daar heb ik het geduld niet voor.

The_Grand_Wazoo
17-12-19, 14:47
Wizdom - 'Ja natuurlijk... Het Griekse sprookje... Hebben ze toevallig ook niet gezegd dat er een tijd komt dat de Zon uit het Westen zal opkomen... En dat wij in fases zijn geschapen in verschillende stadia en verschillende vormen in de verschillende stadia en de betreffende standplaats in de verschillende stadia?'

De kwestie is dat er in de klassieke Griekse oudheid een traditie van vasten bestond. Dat staat helemaal los van de kennisaanspraken die de Grieken deden. Je verwart zaken.

Ibrah1234
17-12-19, 14:50
Christenen en Joden kennen geen traditie van het hele jaar door vasten op maandag en donderdag...

Christenen en Joden vasten alleen op enkele voor hen belangrijke dagen/periodes...

Sorry, maar wederom loos geblaat...

Bij katholieken is elke vrijdag toch de wekelijkse vastendag? Als kind kreeg ik nooit vlees op de vrijdag kan ik me nog heugen.

Wizdom
17-12-19, 15:28
Bij katholieken is elke vrijdag toch de wekelijkse vastendag? Als kind kreeg ik nooit vlees op de vrijdag kan ik me nog heugen.
En toch is het optimum van gezond vasten 2 x per week met tussenpozen (maandag en donderdag) zodat er een gezonde balans is tussen lichaams reiniging en lichaams opbouw... Exact zoals onze Profeet (VZMH) dat deed... Hij was immers het voorbeeld van perfectie voor de mensheid... Dat toont dit als voorbeeld maar weer eens aan...

Ibrah1234
17-12-19, 15:51
En toch is het optimum van gezond vasten 2 x per week met tussenpozen (maandag en donderdag) zodat er een gezonde balans is tussen lichaams reiniging en lichaams opbouw... Exact zoals onze Profeet (VZMH) dat deed... Hij was immers het voorbeeld van perfectie voor de mensheid... Dat toont dit als voorbeeld maar weer eens aan...

Het zal zeker zijn gezondheidsvoordelen hebben Wizz, ik ontken dat zeker niet.

Eke
17-12-19, 17:25
Het is geen kwestie van wedstrijd tussen culturen... Het gaat gewoon om waarheidsvinding... Wat waar is, is waar en wat een leugen of verzinsel is, is een leugen of verzinsel...


Wizz, en de twistappels dan die OOK aan de boom der waarheid hangen ? Sommige van die appeltjes zijn helemaal gerimpeld...zo oud zijn ze al :)

Artikel1
17-12-19, 17:42
Wizz, en de twistappels dan die OOK aan de boom der waarheid hangen ? Sommige van die appeltjes zijn helemaal gerimpeld...zo oud zijn ze al :)


Ik vind dat Wizdom wel goede en zinnige dingen schrijft.

Kan ik van jou,in bijna alle gevallen, niet zeggen. :lekpuh:

Eke
18-12-19, 08:22
Ik vind dat Wizdom wel goede en zinnige dingen schrijft.

Kan ik van jou,in bijna alle gevallen, niet zeggen. :lekpuh:

:haha: Zou ik zeker niet zeggen, Desi. Voor je het weet ga je het leuk vinden om je kennis te vergroten, zodat je met argumenten mee kunt doen aan de discussie !

:lekpuh:

super ick
19-12-19, 06:54
Ja natuurlijk... Het Griekse sprookje... Hebben ze toevallig ook niet gezegd dat er een tijd komt dat de Zon uit het Westen zal opkomen... En dat wij in fases zijn geschapen in verschillende stadia en verschillende vormen in de verschillende stadia en de betreffende standplaats in de verschillende stadia?

Feit: Jou bewering dat het westen na 1400 jaar de zegeningen van vasten ontdekt.
Feit: De oude Grieken deden het al.
Feit: Jou stelling klopt dus niet.

Samir75017
19-12-19, 15:06
I was watching French doctors on TV talking and boasting about it recently like some sort of revolutionary finding.

I thought : why the fuck are these Westerners so stupid ?

Artikel1
19-12-19, 16:54
:haha: Zou ik zeker niet zeggen, Desi. Voor je het weet ga je het leuk vinden om je kennis te vergroten, zodat je met argumenten mee kunt doen aan de discussie !

:lekpuh:

Aldus Mevrouw Eke,die een geboorteafwijking van een geslachtsdeel verwart met een derde gender. :hihi:

Ik vind dat echt knap van jou.

En over mijn algemene kennis hoef jij je geen zorgen te maken,Eke.

Ik lees en leer veel van mensen en daar val jij gelukkig of moet ik schrijven ''helaas'' niet onder. :blij:

Eke
19-12-19, 18:25
Aldus Mevrouw Eke,die een geboorteafwijking van een geslachtsdeel verwart met een derde gender. :hihi:



1] Dit is de link :https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/397435-nederland-slaat-door-eerste-gendervrije-paspoort-uitgegeven.html

2] Waar staat in die link dat een geboorteafwijking een derde gender is ? Waar heb ik dat gezegd ???

3] Het is bij uitzondering niet altijd meteen duidelijk of iemand een man of een vrouw is.
Dat geldt natuurlijk niet voor jou. Jij bent duidelijk een man , D A I S Y !!! :hihi:

Eke
19-12-19, 19:41
VERDRAAIT, SCHELDT en BESCHULDIGT .


Ik ben weg . Niet als slachtoffer, maar omdat ik hier geen tijd voor heb.

Artikel1
19-12-19, 19:43
VERDRAAIT, SCHELDT en BESCHULDIGT .


Het staat allemaal zwart op wit tante Sidonia. :slaap:


Ik heb gelukkig een respectable lid als Samir75017 als getuige :stout:

Eke
19-12-19, 19:45
Het staat allemaal zwart op wit tante Sidonia. :slaap:
Precies, Jerommeke :slaap:

Maak oom Lambiek niet wakker ! Ssssst.

Artikel1
19-12-19, 21:28
Precies, Jerommeke :slaap:

Maak oom Lambiek niet wakker ! Ssssst.

Haha,ik wens je fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar alvast. :blij:

Dat wij als mensheid met de beste wensen én been het nieuwe jaar instappen.

Eke
20-12-19, 10:49
Haha,ik wens je fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar alvast. :blij:

Dat wij als mensheid met de beste wensen én been het nieuwe jaar instappen.

Je hebt het in je, Desi, je kunt mensen blij en gelukkig maken :blij:

Bedankt !


Ik zet m'n beste beentje voor vandaag en ben aan het zingen terwijl ik bezig ben ! Drukke dagen.

Jij ook hele goeie dagen voor het laatste stukje van het jaar. Alvast een halve wens dus :)
Veel plezier op het forum komende tijd met de andere prikkers !

Artikel1
20-12-19, 21:26
Je hebt het in je, Desi, je kunt mensen blij en gelukkig maken :blij:

Bedankt !


Ik zet m'n beste beentje voor vandaag en ben aan het zingen terwijl ik bezig ben ! Drukke dagen.

Jij ook hele goeie dagen voor het laatste stukje van het jaar. Alvast een halve wens dus :)
Veel plezier op het forum komende tijd met de andere prikkers !

:blij:

Fijn dat je er zo over denkt Eke.

Ik besef ineens,door tijdig ingrijpen van Joessoef,dat ik met de verkeerde persoon in de clinch lig. En dat allemaal om een mening van jou.

Jij hoort bij Maroc.nl :blij:. Jij hoort bij ons omdat je een fijn mens bent met de hart op de goede plek.


Maar er zijn smerige entiteiten aanwezig op dit forum die totaal geen respect hebben voor de leden voor wie dit forum oorspronkelijk is bedoeld,namelijk,Marokkanen en moslims. En geen Islamofoben en rechts-extremisten op hen retour.

Ik zal tot ik mijn laatste adem uitblaas tegen dit soort gedrochten vechten. Alleen moet ik dan personen ontzien die daar niks mee te maken hebben en daar val jij mede onder. :blij:


Een excuus van mijn kant gaat te ver en is naar mijn inziens ook totaal niet nodig maar ik hoop dat je begrijpt waarom ik zo doe.

Het is maar één zieke persoon die Maroc.nl momenteel aan het verkrachten is en dat is die supernazi Rob Gosseling alias Eric De Blois.



Ik daag je uit lieve Eke om de zieke en trieste manier van opereren van Rob Gosseling op het web beter te kanaliseren.


Dan ga je denk wel een beetje begrip voor mij opbrengen. :blij:


Fijne dagen alvast Eke.

Eke
21-12-19, 11:03
:blij:

Fijn dat je er zo over denkt Eke.

Ik besef ineens,door tijdig ingrijpen van Joessoef,dat ik met de verkeerde persoon in de clinch lig. En dat allemaal om een mening van jou.

Jij hoort bij Maroc.nl :blij:. Jij hoort bij ons omdat je een fijn mens bent met de hart op de goede plek.


Maar er zijn smerige entiteiten aanwezig op dit forum die totaal geen respect hebben voor de leden voor wie dit forum oorspronkelijk is bedoeld,namelijk,Marokkanen en moslims. En geen Islamofoben en rechts-extremisten op hen retour.

Ik zal tot ik mijn laatste adem uitblaas tegen dit soort gedrochten vechten. Alleen moet ik dan personen ontzien die daar niks mee te maken hebben en daar val jij mede onder. :blij:


Een excuus van mijn kant gaat te ver en is naar mijn inziens ook totaal niet nodig maar ik hoop dat je begrijpt waarom ik zo doe.

Het is maar één zieke persoon die Maroc.nl momenteel aan het verkrachten is en dat is die supernazi Rob Gosseling alias Eric De Blois.



Ik daag je uit lieve Eke om de zieke en trieste manier van opereren van Rob Gosseling op het web beter te kanaliseren.


Dan ga je denk wel een beetje begrip voor mij opbrengen. :blij:


Fijne dagen alvast Eke.


he Hassan ! Mooi begin in je brief. Top ook van Joessoef. Nog iemand die om jou geeft :)


Rob Gosseling heeft hele slechte ervaringen gehad en zoekt de oorzaak ervan bij 'het geloof'. Het maakt hem niets uit WELK geloof. Hij voelt zich bedrogen door die mooie woorden uit de Heilige Geschriften.
Dat is de manier waarop hij naar religies kijkt. Zeg ik het goed zo ?







Ik zag bij jou nog een goeie, eeuwenoude truc : vingerwijzen. :haha: Meeste mensen hebben dat van zichzelf niet in de gaten.Jij dan ?

Zelfs kinderen doen dat al in de zandbak als ze een preekje krijgen. " Lobbie stout, niet ikke !"


Ben weg. All the best. Iedereen het weekend wat ie nodig heeft toegewenst !!!!

Wizdom
22-12-19, 23:44
https://www.youtube.com/watch?v=AF-dak77ryQ

Wizdom
29-12-19, 07:19
https://youtu.be/LtUlF1V22KM

knuppeltje
29-12-19, 08:52
Kunnen we hier niet een apart forum voor oubollige filmpjes beginnen?

Wizdom
29-12-19, 13:02
Kunnen we hier niet een apart forum voor oubollige filmpjes beginnen?

Maar nog steeds actueel... :-)

knuppeltje
29-12-19, 13:46
Maar nog steeds actueel... :-)

Tja, elk gezever is actueel op het moment dat er gezeverd wordt. Maar dat geldt dan voor het zeveren zelf - niet over hetgeen wat men zevert.

Wizdom
18-01-20, 18:49
https://www.youtube.com/watch?v=ypXqqdPrYQQ

knuppeltje
19-01-20, 07:58
Komt dat zien - komt dat zien. Dagelijks in dit theater. Kinderen en vrouwen half geld.

eliott
19-01-20, 12:47
eindelijk is die uitvinding gedaan /bewezen / vertoond / ondersteund ; zoveel dagen vasten als je maar kent/kan .

tussendoor een beetje water / koffie/ thee / koekje / snoepje / broodje kan geen kwaad .
zo bespaar je op uitgaven en doe je bezuinigen , wat betekend wat je bespaart kan je besteden aan goede doelen ( giften aan Afrika / en voor het westen giften aan de junken hopelozehands . )


wens jullie allen veel successen hiermee .

eliott
19-01-20, 14:20
goede onderwerp ;

1 ) ik zelf vast op mijn manier het gehele jaar door alwaar in ik een paar dagen per week weinig eet ( doe het dan met een beetje water koffie thee koekje snoepje broodje ) , ik hou zo mijn gewicht op peil , en wat ik bespaar bezuinig besteed ik aan goed doelen waarvan 30 euro per maand naar jantje beton .

2 ) hiermee doe je tenminste iets aan de lessen en voor de lessen van het vasten .
3 ) hiermee doe je iets aan het probleem van tekorten aan ; voedsel water vlees dieren financien etc etc etc .
4) ik vind dat de ongeveer 1 miljoen marokanen die in Europa leven twee dagen per week moeten vasten besparen bezuinigen , en van die bezuiniging 15 euro per maand per persoon van 18 jaar en ouder naar Marokko moeten sturen en of aan Marokko moeten geven voor die mensen en dieren die daar niets hebben . ( is toch vijftien miljoen per maand ongeveer te besteden aan die mensen en dieren en voor het behouden van die mensen en dieren . ) ( hiermee doe je iets aan het probleem van die mensen en dieren . )

daarom nogmaals wisdom een heel mooi goed onderwerp , wisdom je verdiend een tien schoon .


voor het westen die zouden dat ook kunnen doen die hebben dan genoeg geld voor drugs cocaïne heroine hash wiet te kunnen inkopen en die achter arts en apotheek aan behoeftigen daaraan gratis kunnen geven verstrekken , ( wel vanaf 18 jaar en ouder , als je 18 en ouder bent en je hebt drugs nodig dan naar arts en apotheek . )

zo hebben de junken hopelozehands ook iets te besteden aan ; voedsel /water /aankleedij /zelve zorg /apparatuur /producten/ huisvesting .


persoonlijk eigenlijk moet Marokko met Europa afspreken te gaan invoeren verplichte belasting voor die 1 miljoen mensen . belasting voor land ver herkomst 15 euro per maand per persoon van 18 jaar en ouder .

eliott
23-01-20, 00:16
Wisten jullie ook dat in de jaren 1990 een geheime plan was , welke was en is ; nazie Europa een nekslag te geven door middelen :

1 ) het te richten op voedsel en dieren .
2 ) zoveel dieren en voedsel producten ontnemen aan Europa engeland canada usa Door middelen deze op te kopen en of te verspielen en of te verhandelen en of op te maken .
3 ) te kijken naar welke land aardes continnent de meeste dieren en voedsel heeft .

---------------
als deze landen Europa engeland usa canada gaand kijken naar hoeveel voedsel en dieren die nu anno 2020 hadden kunnend hebben , dan zien zij de onopvallende genadelose nekslag .

eliott
23-01-20, 01:02
een heel mooi onderwerp maar doch de feiten zijnd hard , laten we eerst kijken naar welke landen aardes continnenten de ramadan vasten zijnd begonnen en naleven , en laten we dan kijken naar de landen aardes continnenten welkende de meeste water -voedsel -dieren hebben . !!!!!!!!

dus wie is het gelukt en aan wie is de zege ???????????

ik zie al dat de ramadan landen continnenten ergens iets fout hebben gedaan .

super ick
23-01-20, 11:47
een heel mooi onderwerp maar doch de feiten zijnd hard , laten we eerst kijken naar welke landen aardes continnenten de ramadan vasten zijnd begonnen en naleven , en laten we dan kijken naar de landen aardes continnenten welkende de meeste water -voedsel -dieren hebben . !!!!!!!!

dus wie is het gelukt en aan wie is de zege ???????????

ik zie al dat de ramadan landen continnenten ergens iets fout hebben gedaan .

Nou dat is niet de grootste reden.
De meeste ramadanlanden zijn armer en vaak onvruchtbaarder waardoor zij minder in staat zijn tot productie en consumptie.

Rijke landen hebben inderdaad een grotere footprint maar dat heeft niets met geloof te maken.

eliott
23-01-20, 21:08
Nou dat is niet de grootste reden.
De meeste ramadanlanden zijn armer en vaak onvruchtbaarder waardoor zij minder in staat zijn tot productie en consumptie.

Rijke landen hebben inderdaad een grotere footprint maar dat heeft niets met geloof te maken.

dus de ramadan landen in ieder geval de regeringen daarvan hielden en houden zich bezig met bijvoorbeeld ; strijd strijd / orders orders / ordennen ordennen / straffen straffen / betichtingen betichtingen / macht machten / oorlog oorlog / ere ere / etc etc etc etc , en hierin iedereen te hebbend meegenomen en of hieraan iedereen ondergeschikt , in plaats in overvloed onschendbaar te gaan produceren van : ; water / voedsel /producten /apparatuur/ aankleedij / huisvestingen .

dus mischien zien jullie nu ook de fout . etc etc etc etc .
en in plaats te verlaten iedereen en of in ieder geval zich kenbaar te maken ; te zijnd niets anders dan gevaarlijke psychoten welkenden vrijleven .