PDA

Bekijk Volledige Versie : Iraanse generaal Soleimani gedood bij een aanslag... Escalatie in de Perzische Golf dreigt...



Wizdom
03-01-20, 19:37
https://www.youtube.com/watch?v=stKCxqswI-U

Rob Gosseling
03-01-20, 21:08
Necrologie

Soleimani had een heldenstatus in Iran, hij maakte het land machtiger

Bron : NRC.nl (https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/03/soleimani-had-een-heldenstatus-in-iran-hij-maakte-het-land-machtiger-a3985662) - 3 januari 2020

https://i.postimg.cc/fbBhZtSX/Screenshot-20200103-172819-Chrome.jpg
Soleimani (derde van rechts) op een herdenkingsdienst van de dochter van de profeet.Foto HO/ KHAMENEI.IR / AFP
.

Qassem Soleimani (1957-2020) Qassem Soleimani gaf twee decennia lang vorm aan de politiek van het Midden-Oosten en maakte Iran tot een van de belangrijkste spelers.

Begin 2008 ontving de Amerikaanse generaal David Petraeus een opmerkelijke boodschap van zijn Iraanse tegenspeler in Irak. „Generaal Petraeus”, begon de tekst, „u moet weten dat ik, Qassem Soleimani, voor Iran het beleid controleer voor wat betreft Irak, Libanon, Gaza en Afghanistan.” Met andere woorden: als Petraeus iets wilde van Iran, moest hij bij generaal Soleimani zijn en niemand anders.

Dat was geen grootspraak. Ruim twee decennia gaf Soleimani (1957) vorm aan het Iraanse beleid in het Midden-Oosten, tot hij deze vrijdag in alle vroegte (https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/03/vs-doden-topgeneraal-iran-vrees-voor-escalatie-groeit-a3985625) door een Amerikaanse drone op het vliegveld van de Iraakse hoofdstad Bagdad werd gedood. Door de jaren heen wist de commandant van de Al Quds-brigade, een elite-eenheid die zich bezighoudt met inlichtingenwerk, sabotage en inmenging in de politieke en militaire zaken van andere staten, de invloed van zijn land in de regio aanzienlijk uit te breiden.

Al ruim voor de kleine man met het zilvergrijze haar en de doordringende blik aan zijn einde kwam was er in Riad, Washington en Jeruzalem serieus overwogen Soleimani uit de weg te ruimen. „Hij weet heel goed dat het niet onmogelijk is dat hij wordt vermoord”, verklaarde het hoofd van de Israëlische Mossad, Yossi Cohen, nog in oktober vorig jaar. In die landen werd er met een mengeling van afschuw en respect over hem gesproken.


Lees ook :
dit vragenstuk (https://www.nrc.nl/nieuws/2020/01/03/einde-invloed-vs-in-irak-nabij-a3985626) over de dood van Soleimani


Onbeperkt toegang tot de opperste leider

Zijn machtige positie ontleende Soleimani deels aan de onbeperkte toegang die hij genoot tot Irans opperste leider: ayatollah Ali Khamenei. Hij kon altijd het geld en de middelen krijgen die hij nodig achtte voor missies in het buitenland. Ook in eigen land werd hij soms ingeschakeld voor lastige klussen, zoals het onderdrukken van de hevige onrust in Teheran na de omstreden presidentsverkiezingen van 2009.

Soleimani was geen man die erg op de voorgrond trad. In gezelschappen ging hij dikwijls tamelijk onopvallend in een hoek zitten om gesprekken te voeren. Hoewel hij een vrome moslim was, werd hij volgens mensen uit zijn omgeving meer gedreven door vaderlandsliefde en een nooit verflauwende strijdlust, dan door strenge godsdienstige gevoelens.

De generaal stond bekend als zeer loyaal aan zijn manschappen en ging dikwijls persoonlijk op bezoek bij familie van gesneuvelde kameraden. Hij was een keiharde werker die om 4.00 uur opstond en, als het even kon, om 21.30 uur ging slapen. Hij beperkte zich ook niet tot zijn kantoor en schrok er niet voor terug om persoonlijk poolshoogte te nemen op het slagveld. Hij was echter ook gehuwd, nam zijn vrouw mee op missies, en had vijf kinderen.

Geen oorlog op Iraans grondgebied

Zoals meer mannen van zijn generatie stond bij Soleimani alles in het teken van het vermijden van een nieuwe oorlog op Iraans grondgebied na de rampzalige verwoestingen die tussen 1980 en 1988 werden aangericht tijdens de oorlog met buurland Irak. Dat nooit weer, was ook zijn parool. Zo bouwde hij doelbewust stap voor stap de invloed van Iran in de regio uit.

Paradoxaal genoeg werd hij daarbij geholpen door de Verenigde Staten die in 2003 Irans aartsvijand Saddam Hussein in Irak ten val brachten. Het bood Soleimani, die toen al vijf jaar de Al Quds brigade leidde, een schitterende kans om de Iraanse invloed in het goeddeels sjiitische Irak te vergroten. Hij ging daarbij meedogenloos te werk en liet via pro-Iraanse milities ook Amerikaanse militairen doden als het zo uitkwam. Dat werd nog eenvoudiger, nadat terreurgroep Islamitische Staat zijn schrikbewind in het noorden van Irak had gevestigd. Zij aan zij met de Amerikanen verdreven de pro-Iraanse milities IS vervolgens. Terloops versterkte Iran zo zijn positie in Irak.

Assad in Syrië in het zadel houden

Ook in Syrië speelde Soleimani een sleutelrol. Hij beschouwde het als een kwestie van levensbelang voor Iran om president Assad in het zadel te houden en was verantwoordelijk voor de substantiële militaire en financiële hulp die jarenlang vanuit Iran naar Syrië vloeide. Toen dat niet voldoende leek, was het Soleimani die in 2015 tijdens gesprekken in Moskou de Russen hielp overreden om ook militair te interveniëren ten faveure van Assad. Dat betekende de redding voor Assads regime.

Ook met het Libanese Hezbollah en Hamas op de Gazastrook hield Soleimani zich intensief bezig en in een later stadium met hulp aan de Houthi-rebellen in Jemen, die oorlog voerden met Irans aartsrivaal Saoedi-Arabië.

Soleimani was niet alleen een zeer effectieve militaire leider maar had daarnaast een scherp ontwikkeld politiek gevoel. Hij was veel onderweg in het Midden-Oosten en kende veel belangrijke mensen. Met velen wist hij een goede band op te bouwen. „Soleimani is een geweldige luisteraar”, verklaarde een Iraakse functionaris eens tegen het persbureau Reuters. „Hij dringt zich niet op. Maar hij krijgt altijd wat hij wil.”

Heldenstatus

Onder het bewind van de sjah wees nog niets erop dat Soleimani zo’n grote rol zou gaan spelen binnen en buiten zijn land. Hij werd geboren in Rabor, een landelijk plaatsje in het zuidoosten van het land. Al op zijn dertiende moest hij aan het werk om schulden van zijn vader af te helpen betalen. Later had hij enige tijd een bescheiden baantje bij het gemeentelijke waterbedrijf. Na de Islamitische Revolutie sloot hij zich, inmiddels 22 jaar oud, aan bij de Revolutionaire Garde.

Niet lang daarna brak de oorlog met Irak uit. Daarbij onderscheidde Soleimani zich al snel met gedurfde verkenningsmissies achter de Iraakse linies. Hij maakte snel promotie, terwijl om hem heen bosjes kameraden sneuvelden. Zelf raakte hij ook ten minste eenmaal gewond. Al voor zijn dertigste kreeg hij het bevel over een divisie. De traumatische ervaringen uit die tijd lieten hem echter nooit meer los. „Voor Qassem Soleimani, eindigde de oorlog tussen Iran en Irak nooit echt”, verklaarde Ryan Crocker, een andere Amerikaanse generaal die af en toe indirect contact met Soleimani had, al in 2012 in een interview met The New York Times. „Zijn strategische doel was een duidelijke overwinning over Irak en als dat niet mogelijk was, een zwak Irak te creëren en te beïnvloeden.”

Door zijn successen genoot Soleimani vooral in zijn latere jaren een bijna onaantastbare heldenstatus bij met name de aanhangers van de harde lijn in Iran. Nog maar enkele maanden geleden verleende Khamenei hem de hoogste militaire orde van het land. Nog nimmer was die aan iemand toegekend sinds het ontstaan van de Islamitische Republiek. Lang heeft Soleimani er niet van kunnen genieten.

.

Artikel1
03-01-20, 21:44
Ik begrijp ook totaal niet wat de VS wil bereiken met deze terroristische aanslag op notabene een soevereine natie als Irak.

Niemand die valt over de schending van luchtruimte's door de VS? Niemand die kritische noten plaatst bij deze illegale provocatie van de VS?

Bijna alle bondgenoten van de VS ( lees schoothondjes) steken alleen maar hijgend hen tong uit.


Nou,dan moeten jullie ook niet huilen als er een aanslag wordt gepleegd op een soevereine Westerse natie.

Wizdom
04-01-20, 01:08
Op basis van Iraanse uitspraken verwacht ik dat Iran binnenkort Irak zal gaan overnemen... Dat was een grote vrees van buurlanden maar zou nu wel eens bewaarheid kunnen worden...

knuppeltje
04-01-20, 08:34
Het zou weer een ongelooflijke stunt zijn.

Vanaf 946 tot 1055 hebben de Perzische shiïtische Boeiden al eens over Irak de baas gespeeld - nadat ze Bagdad hadden veroverd en van de kalief een zetbaas met slechts een ceremoniële functie hadden gemaakt. De opvolging van de tussentijdse ceremonieel regerende kaliefs was dan ook van de goedkeuring van de Boeiden afhankelijk - en die konden daarover zo hun eigen ideeën hebben.

Maar of de huidige afstammelingen van de Perzen weer zo'n stunt uit kunnen halen, is maar de vraag.

Verder was die Qassem bepaald geen lekkere jongen en ook hij had ongelooflijk veel bloed aan zijn handen.

Opgeruimd staat netjes. Of de manier waarop, handig was? Een acute hartstilstand was beter geweest, denk ik.

super ick
04-01-20, 16:06
Sjiieten in Irak hebben wel banden met Iran maar zijn toch grotendeels uit op eigen macht in Irak en niet van plan om in hun land volledig naar de pijpen van Iran te gaan dansen.

Ibrah1234
05-01-20, 05:56
Wat produceert en innoveert de bevolking van die 2 landen eigenlijk behalve Perzische tapijten en één grote bak ellende?

Ik kan zo 1-2-3, niets verzinnen.

knuppeltje
05-01-20, 08:05
Wat produceert en innoveert de bevolking van die 2 landen eigenlijk behalve Perzische tapijten en één grote bak ellende?

Ik kan zo 1-2-3, niets verzinnen.

Dat zou met jouw fantasie toch moeten lukken, lijkt me.

Artikel1
05-01-20, 09:10
Vergeet Pisrael niet. Pisrael steelt landbouwproducten en verkoopt dat onder haar naam.

Wat hebben jouw geliefde pisraeliers nog meer voor de mensheid betekent behalve de uzi's produceren,land roven en een bevolking meer dan 50 jaar onderdrukken?





Wat produceert en innoveert de bevolking van die 2 landen eigenlijk behalve Perzische tapijten en één grote bak ellende?

Ik kan zo 1-2-3, niets verzinnen.

super ick
05-01-20, 10:06
Vergeet Pisrael niet. Pisrael steelt landbouwproducten en verkoopt dat onder haar naam.

Wat hebben jouw geliefde pisraeliers nog meer voor de mensheid betekent behalve de uzi's produceren,land roven en een bevolking meer dan 50 jaar onderdrukken?

Die discussie zou ik niet aangaan Desi.

Dat je hen haat moge duidelijk zijn. Laat die haat je niet blind maken voor de realiteit. Grote innovaties hebben daar hun oorsprong. Een onevenredig groot deel van de Nobelprijzen zijn daar niet voor niets naartoe gegaan. Ze hebben dus wel wat meer gedaan dan alleen uzi's produceren (wat een tiefuswapen is dat zeg). De beste wetenschappers ter wereld komen er vandaan.

knuppeltje
05-01-20, 10:55
Die discussie zou ik niet aangaan Desi.

Dat je hen haat moge duidelijk zijn. Laat die haat je niet blind maken voor de realiteit. Grote innovaties hebben daar hun oorsprong. Een onevenredig groot deel van de Nobelprijzen zijn daar niet voor niets naartoe gegaan. Ze hebben dus wel wat meer gedaan dan alleen uzi's produceren (wat een tiefuswapen is dat zeg). De beste wetenschappers ter wereld komen er vandaan.

De lijst met joodse Nobelprijswinnaars mag dan wel heel lang zijn, Maar daar zijn maar weinig Israëliërs bij. En daarvan zijn er ook nog een paar die om politieke redenen zijn verkozen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates

Revisor
05-01-20, 11:46
Wat produceert en innoveert de bevolking van die 2 landen eigenlijk behalve Perzische tapijten en één grote bak ellende?

Ik kan zo 1-2-3, niets verzinnen.

Wat heeft dat met de moord op de iraanse generaal te maken?

Hooguit dat israel aan de lopende band iraakse en iraanse wetenschappers vermoordt.

Revisor
05-01-20, 12:22
Death of Muslim scientists puts spotlight on Israel’s Mossad

Israel's spy agency Mossad is widely believed to have killed a number of Muslim scientists worldwide

18.02.2017

https://cdnuploads.aa.com.tr/uploads/Contents/2017/02/18/thumbs_b_c_b2bcc90d234a46cf2d4d99e19b557894.jpg?v= 150549
Death of Muslim scientists puts spotlight on Israel’s Mossad

By Mustapha Dalaa

ISTANBUL

The assassination late last year of a Tunisian aviation engineer with alleged links to Palestinian group Hamas has put the spotlight on Mossad, Israel’s intelligence agency suspected of killing Israel’s enemies.

Mohamed al-Zawari was shot dead in December outside his home in Tunisia’s southeastern city of Sfax. Hamas swiftly blamed Israel for the murder, saying the slain engineer had overseen the group’s drone program.

Al-Zawari was the latest in a number of Muslim scientists and activists the self-proclaimed Jewish state is widely believed to have killed in the past.

In 1967, Egyptian nuclear scientist Samir Naguib was killed in a car accident in the U.S. Naguib was reportedly planning to return to Egypt at the height of war with Israel to help launch Egypt’s nuclear program when he was killed.

Another Egyptian nuclear scientist, Yahya al-Mashad, who headed Iraq’s nuclear program, was killed in a Paris hotel room in 1980.

In 1991, Lebanese condensed matter physicist Rammal Hassan Rammal died in mysterious circumstances in France.

In 1993, Egyptian writer Gamal Hemdan died in a fire in his apartment in the Egyptian capital. His relatives, however, claimed he was hit on the head and that the drafts of books he was writing had disappeared, and on top of it was topics about Jews and Zionism.

1997, Mossad agents tried -- and failed -- to kill Hamas political chief Khaled Meshaal in Jordan by spraying poison into his ear.

In 2004, Iraqi nuclear scientist Ibrahim al-Dhaheri was shot dead as he was riding a cab in Iraq’s western city of Baquba.

In 2010, Iranian quantum field theorist and elementary-particle physicist Masoud Alimohammadi was shot dead outside his home in Tehran.

Iran accused the U.S. and Israel of killing the scientist, but Washington denied the accusation. Israel, however, did not deny or confirm involvement.

In the same year, Iranian nuclear engineer Majid Shahriari was killed in a car bombing in Tehran.

Mossad is also believed to have been behind the assassination in 2010 of top Hamas commander Mahmud al-Mabhuh in a Dubai hotel.

Israel has never confirmed or denied its involvement in any of these murders.

Israeli tactic

Analysts believe that the killing of Muslim scientists is an Israeli tactic that aims to prevent Muslim countries from getting the nuclear and technological know-how.

“Israelis view Muslims possessing the tools of technology as a danger,” Turkish political analyst Mustafa Ozcan told Anadolu Agency.

“They don’t want Muslims to make a breakthrough in this field, so they target scientists [from Muslim countries like] Egypt, Iraq, Iran and Pakistan,” he said.

The Turkish analyst cited the destruction of the Iraqi nuclear reactor in Israeli airstrikes as an example of Israeli attempts to prevent Muslim states from possessing the nuclear know-how.

In mid-1981, Israeli warplanes struck a nuclear reactor being built by Iraq southeast of Baghdad.

“Israel, however, declines to comment on the assassination of Muslim scientists in order to avoid raising this issue at international levels,” Ozcan said.

Hatem al-Zoabi, a Swedish writer of Syrian origin, echoed a similar opinion.

“The murder of Muslim scientists by Mossad aims to prevent their countries from developing their researches,” he told Anadolu Agency.

He opined that Israel “targets any efficient Muslim who could help develop his country in any field”.


https://www.aa.com.tr/en/middle-east/death-of-muslim-scientists-puts-spotlight-on-israel-s-mossad/753224

Eke
05-01-20, 16:08
Wat produceert en innoveert de bevolking van die 2 landen eigenlijk behalve Perzische tapijten en één grote bak ellende?

Ik kan zo 1-2-3, niets verzinnen.




Zegt duidelijk meer over jou dan over de bevolking van Iran en Irak.

Vooral omdat je al jaren bijna dagelijks op een nieuwsforum bezig bent. En dan blijven steken bij Perzische tapijten ?
Wat is er aan de hand met je ?

Eke
05-01-20, 16:48
[

Mossad, Israel’s intelligence agency suspected of killing Israel’s enemies.

]

Revisor, in het Midden-Oosten is min of meer een 70-jarige oorlog aan de gang ,(en grenzen worden daarbij overschreden !)


(b)maar Trump daarentegen(/b) erfde van Obama een nuclear deal....


T. ging de deal van zijn voorganger ontbinden waardoor de kans op vrede sterk verminderde. Dat zie je nu dus. Vele mensen in de gevarenzone.
Zaken die er echt toe doen schuiven naar de achtergrond

https://nos.nl/artikel/2293400-nieuw-lek-trump-zegde-iran-deal-op-om-obama-te-pesten.html :
Trump zegde Iran-deal op om Obama te pesten. -lees in link hierboven.

Wizdom
05-01-20, 17:32
De eerste tekenen van een failliete Trump tactiek is nu al zichtbaar... Iraaks parlement neemt wet aan om VS grondtroepen uit Irak te halen...

Artikel1
05-01-20, 18:10
Nou Eke, voorlopig wordt bijna alles geïmporteerd daar.

Bron graag.

Artikel1
05-01-20, 18:13
Wat hebben iraakse wetten nu met trump te maken?

:lol: Nederlandertje 2.0

Eeeeuh,Trump schend de Iraakse grondgebied door een terroristische aanslag te plegen. Volgens de internationale Wet heeft de VS een terroristische aanslag gepleegd.

Het is dan ook niet verwonderlijk dat Irak eist dat de Amerikanen hen grondgebied verlaten.

Het is toch niet moeilijk voor de Amerikanen om op een vriendelijke eis van Irak in te gaan?

Hoe zou jij het vinden als ik tegen wil en dank in jouw huis verbleef en ondertussen je koelkast leeg vreet en je vrouw om de dag een goede beurt geef?

super ick
05-01-20, 19:57
De lijst met joodse Nobelprijswinnaars mag dan wel heel lang zijn, Maar daar zijn maar weinig Israëliërs bij. En daarvan zijn er ook nog een paar die om politieke redenen zijn verkozen.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates

Haal je die er vanaf dan blijft het een opvallend hoog aantal voor zo'n klein landje. Verhoudingsgewijs is er niet 1 land dat in de buurt komt. De wetenschap staat daar op enorm hoog niveau.

De epilator, computerprocessor, USB-stick, instant messaging, diverse kankerbehandelingen. Ik kan nog wel even doorgaan.

Ik zet hier niets af tov de landen in de regio. Ik wil hier ook niet aan Israelpromotie doen. Ik erken ook de misdaden. Wat ik hier eerder benoemde staat daar los van.

Artikel1
05-01-20, 20:03
Haal je die er vanaf dan blijft het een opvallend hoog aantal voor zo'n klein landje.

Dat klopt niet Super.

Het aantal Joodse Nobelprijswinnaars is maar 20% in vergelijking met de andere winnaars.

Artikel1
05-01-20, 20:05
Die discussie zou ik niet aangaan Desi.




Dat doe ik wel omdat ik heilig overtuigd ben van het gelijk van de overgrote meerderheid van de wereldbevolking.

IK heb het enkel over Pisraelische Nobelprijswinnaars!!!!

En je zult zien dat het aantal gaat dalen.

Marokkaanse,Franse,Turkse,Irakese joden etc etc moet je daar niet in meenemen.

Ik wil wel eens lezen hoeveel joden uit Groot -Pisrael de nobelprijs hebben gewonnen,

Kan jij daar cijfers van plaatsen?

Eke
05-01-20, 21:46
Dat klopt niet Super.

Het aantal Joodse Nobelprijswinnaars is maar 20% in vergelijking met de andere winnaars.

20% is 1 op 5, dus dat is veel in deze kwestie.

Verder,
"In een interview met de BBC verklaarde de hoofdcurator van het Nobelmuseum, Gustav Källstrand, in 2016 dat academische disciplines sinds de vorige eeuw sterk zijn veranderd. Zo’n eeuw geleden waren er ongeveer duizend natuurkundigen. Nu zijn het er wereldwijd honderdduizenden (misschien zelfs een miljoen), waardoor het aantal onderzoekers die de Nobelprijs verdienen maar nog niet hebben gekregen, steeds verder oploopt. "

bron :https://www.nationalgeographic.nl/geschiedenis-en-cultuur/2017/10/bijna-900-mensen-hebben-de-nobelprijs-gewonnen-onder-wie-slechts-48

Ik heb de pest aan zowel anti-semitisme als aan islamofobie, Artikel1. Ik ben in de schaduw van de oorlog geboren en deels opgegroeid, dus weet heel goed dat het fout kan gaan zo gauw mensen onderscheid gaan maken (discriminatie).

Artikel1
05-01-20, 22:06
20% is 1 op 5, dus dat is veel in deze kwestie.

Verder,
"In een interview met de BBC verklaarde de hoofdcurator van het Nobelmuseum, Gustav Källstrand, in 2016 dat academische disciplines sinds de vorige eeuw sterk zijn veranderd. Zo’n eeuw geleden waren er ongeveer duizend natuurkundigen. Nu zijn het er wereldwijd honderdduizenden (misschien zelfs een miljoen), waardoor het aantal onderzoekers die de Nobelprijs verdienen maar nog niet hebben gekregen, steeds verder oploopt. "

bron :https://www.nationalgeographic.nl/geschiedenis-en-cultuur/2017/10/bijna-900-mensen-hebben-de-nobelprijs-gewonnen-onder-wie-slechts-48


Als ik aan jou denk moet ik aan die vervormde mislukte piemels denken,Eke. :haha:

Eke
05-01-20, 22:14
Als ik aan jou denk moet ik aan die vervormde mislukte piemels denken,Eke.

Hoe haalde jij het in Godsnaam in je hoofd om mij op die smerige wijze op het verkeerde been te kunnen zetten?

Wat jij toen hebt gedaan is regelrecht walgelijk en een inbreuk op mijn sexuele integriteit!!



Maar je gaat je antwoord krijgen,oude dame. :hihi:


Jonge heer, ik ga niet met jou in discussie . Je kent de afspraak.

Artikel1
05-01-20, 22:18
Jonge heer, ik ga niet met jou in discussie. Je kent de afspraak.

Ik ben echt sneller dan jij want wat jij hebt gekopieerd had ik al in een oogwenk verwijderd.


Zie je? Je bewijst nu zelf dat je oud bent en traag reageert. :stout:

Eke
05-01-20, 22:23
Ik ben echt sneller dan jij want wat jij hebt gekopieerd had ik al in een oogwenk verwijderd.


Zie je? Je bewijst nu zelf dat je oud bent en traag reageert. :stout:

Ja, liefie, ik ben oud en traag. Maar ik blijf aan m'n innerlijke groei werken. Doe je voorzichtig met jezelf ? Er is maar 1 artikeltje 1.
Slaap lekker.

Artikel1
05-01-20, 22:35
Ja, liefie, ik ben oud en traag. Maar ik blijf aan m'n innerlijke groei werken. Doe je voorzichtig met jezelf ? Er is maar 1 artikeltje 1.
Slaap lekker.

Nah,niet mijn woorden. Ik schreef het wat vrouwvriendelijker. :hihi:

Maar toch krijg je een kusje.

Peace.

super ick
06-01-20, 15:30
Dat klopt niet Super.

Het aantal Joodse Nobelprijswinnaars is maar 20% in vergelijking met de andere winnaars.

Grofweg maakt de bevolking van Israël 1,6% van de wereldbevolking uit. Als zij dan een vijfde van de nobelprijzen hebben gewonnen dan is dat wel onevenredig veel.

Nogmaals, het maakt mij geen fan en maakt mij niet blind voor de misdaden maar andersom werkt het ook zo. Op veel vlakken lopen zij mijlen voor op de buurlanden.

Eke
07-01-20, 12:05
:duim: Hou dat vast Eke! Op naar nul aandacht...

RG,' k heb het gevoel dat Artikel1 en ik het samen prima opgelost hebben :).

Joesoef
07-01-20, 13:07
Iraniers zijn niet gek. Hun wraak komt nog wel. De Iraniers die genoeg hebben van de dictatuur hebben ook een enorme hekel aan Amerika. Gek genoeg, de elite in het Noorden van Teheran zijn de enigen die het fijn vinden als Amerika binnen valt en het regime valt. Olie aandelen verzilveren, vastgoed cashen. Miljarden zit daar.
Iran doet voorlopig niets, die weten dat de zaak plat gaat als ze wat ondernemen.

Het is een truuk van Amerika. Deze aanslag is niet vanwege wat hij doet maar is een onderdeel van een strategie. Heel langzaam de druk opschroeven totdat de zaak barst. tenminste, in de strategie van de Amerikaanse structuur is het een strategie die lijkt te werken. In het echt denk ik niet. Iraniers zijn te trots om zich over te geven.

Benieuwd dus wat Iran gaat doen en wat de volgende stap is van de Amerikanen. In ieder geval niet het bombarderen van culturele locaties. Daar lopen te veel toeristen.

super ick
07-01-20, 15:24
Wie "niet gek is", kan onmogelijk uit zijn op vergelding van onschuldigen. Wraak en gezond verstand gaan niet samen. Verstand gaat boven emotie. Veel mensen de dood injagen om de dood te wreken van één is barbaars.

Wraak heeft in die regio een totaal andere lading dan hier. Neem je geen wraak dan ben je zwak. Wraak hoort erbij.

Overigens was die Soleimani ook een terrorist. Door de haat tegen de VS en Israël zie ik hier nog wel eens een bepaalde blindheid ontstaan voor alles wat tegen die die twee landen is. Ineens wordt vergeten hoe ze met hun proxylegers (o.a. Hezbollah) actief zijn in andere landen en zo een soeverein land destabiliseren.
Hoe die Qud brigade, bestaande uit Afghanen, Pakistanen, Kenianen, etc. op de eigen bevolking afgestuurd wordt. Vergeet niet dat de beelden die momenteel uit Iran komen pure propaganda zijn. Alsof het hele land in rouw is.
Dat theologische Iraanse regime is een verachtelijk regime dat mensen ophangt zonder enige vorm van proces. Mensen executeert omdat ze homoseksueel zijn. Nee, door blinde haat zien velen de werkelijkheid niet meer. Alsof Iran een soort heldenstatus verdient omdat ze overhoop liggen met de VS.

Artikel1
07-01-20, 16:51
RG,' k heb het gevoel dat Artikel1 en ik het samen prima opgelost hebben :).

Ik dacht er net zo over. Ik denk dat Rob Gosseling met een kansloze missie bezig is.

Het frappante aan de reacties én houding van Rob Gosseling ( Eric De Blois) is dat hij zichzelf isoleert ipv de ander.

Ik vind dat wel genoeg stof tot nadenken voor een persoon die zelfs bekeerlingen aanviel op fora die niet voor hem bestemd waren.

Geen enkele forum heeft deze ''vredelievende forumtroll'' overgeslagen in zijn kansloze kruistocht tegen religie's. ( ik mag helaas de topics,die bijna alle vaste leden hebben gelezen en het bewijs niet meer uppen van het beheer op straffe van een ban).

Zie ook hoe hij Nederlandertje manipuleerde (link onder) . Ik had deze domme gasten gelijk door. Dom en dombo of is dom en dumber beter op zijn plaats? . :hihi:

https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/412197-beheer-2.html


Hier weer een kusje omdat je zo lief bent. :o

Artikel1
07-01-20, 20:11
Wraak heeft in die regio een totaal andere lading dan hier. Neem je geen wraak dan ben je zwak. Wraak hoort erbij.

Overigens was die Soleimani ook een terrorist. Door de haat tegen de VS en Israël zie ik hier nog wel eens een bepaalde blindheid ontstaan voor alles wat tegen die die twee landen is. Ineens wordt vergeten hoe ze met hun proxylegers (o.a. Hezbollah) actief zijn in andere landen en zo een soeverein land destabiliseren.
Hoe die Qud brigade, bestaande uit Afghanen, Pakistanen, Kenianen, etc. op de eigen bevolking afgestuurd wordt. Vergeet niet dat de beelden die momenteel uit Iran komen pure propaganda zijn. Alsof het hele land in rouw is.
Dat theologische Iraanse regime is een verachtelijk regime dat mensen ophangt zonder enige vorm van proces. Mensen executeert omdat ze homoseksueel zijn. Nee, door blinde haat zien velen de werkelijkheid niet meer. Alsof Iran een soort heldenstatus verdient omdat ze overhoop liggen met de VS.

Heb je bewijs?

Ga je dezelfde fout maken als Balkenende in 2002?

Olive Yao
09-01-20, 23:42
Iraniers zijn niet gek. Hun wraak komt nog wel. De Iraniers die genoeg hebben van de dictatuur hebben ook een enorme hekel aan Amerika. Gek genoeg, de elite in het Noorden van Teheran zijn de enigen die het fijn vinden als Amerika binnen valt en het regime valt. Olie aandelen verzilveren, vastgoed cashen. Miljarden zit daar.
Iran doet voorlopig niets, die weten dat de zaak plat gaat als ze wat ondernemen.

Het is een truuk van Amerika. Deze aanslag is niet vanwege wat hij doet maar is een onderdeel van een strategie. Heel langzaam de druk opschroeven totdat de zaak barst. tenminste, in de strategie van de Amerikaanse structuur is het een strategie die lijkt te werken. In het echt denk ik niet. Iraniers zijn te trots om zich over te geven.

Benieuwd dus wat Iran gaat doen en wat de volgende stap is van de Amerikanen. In ieder geval niet het bombarderen van culturele locaties. Daar lopen te veel toeristen.

Bedankt voor deze goede informatie van een iranier. :)

super ick
11-01-20, 09:05
Iraniers zijn niet gek. Hun wraak komt nog wel. De Iraniers die genoeg hebben van de dictatuur hebben ook een enorme hekel aan Amerika. Gek genoeg, de elite in het Noorden van Teheran zijn de enigen die het fijn vinden als Amerika binnen valt en het regime valt. Olie aandelen verzilveren, vastgoed cashen. Miljarden zit daar.
Iran doet voorlopig niets, die weten dat de zaak plat gaat als ze wat ondernemen.

Het is een truuk van Amerika. Deze aanslag is niet vanwege wat hij doet maar is een onderdeel van een strategie. Heel langzaam de druk opschroeven totdat de zaak barst. tenminste, in de strategie van de Amerikaanse structuur is het een strategie die lijkt te werken. In het echt denk ik niet. Iraniers zijn te trots om zich over te geven.

Benieuwd dus wat Iran gaat doen en wat de volgende stap is van de Amerikanen. In ieder geval niet het bombarderen van culturele locaties. Daar lopen te veel toeristen.

De bevolking lijkt er toch wel behoorlijk genoeg van te krijgen dat het regime veel geld uitgeeft om haar macht in het buitenland uit te breiden terwijl zij steeds verder afgeknepen raken. Die protesten werden steeds groter en frequenter. In de kader werkten die sancties wel. De mensen op straat zagen hun protest echt niet als overgave ten gev o lge van de opgeschroefde druk.
Deze liquidatie was daarom een domme zet. Het regime kreeg eigenlijk juist een beetje lucht door alle aandacht weer eens op de gezamenlijke vijand te vestigen.

super ick
11-01-20, 09:07
Heb je bewijs?

Ga je dezelfde fout maken als Balkenende in 2002?

Nee Desi,
Zijn contacten met allerlei milities buiten Iran die voorzien werden van wapens om aanslagen mee te plegen in soevereine landen zijn gewoon bekend.
Daar hoef je geen discussie over te voeren.

Olive Yao
11-01-20, 09:28
Nee Desi,
Zijn contacten met allerlei milities buiten Iran die voorzien werden van wapens om aanslagen mee te plegen in soevereine landen zijn gewoon bekend.
Daar hoef je geen discussie over te voeren.

Ik voer er geen discussie over, want ik weet er niets van. Tegen welke landen liet hij aanslagen plegen?
Zijn dat landen die aanslagen plegen tegen Iran?
Is het in het kader van de krankzinnigheid tussen soenieten en sjiiten?
In Nederland is enige tijd geleden een iranier vermoord vanuit Iran, geloof ik; was hij bij dergelijke acties betrokken?

Joesoef
11-01-20, 16:51
Wie "niet gek is", kan onmogelijk uit zijn op vergelding van onschuldigen. Wraak en gezond verstand gaan niet samen. Verstand gaat boven emotie. Veel mensen de dood injagen om de dood te wreken van één is barbaars.

Ik snap echt niet waarop je doelt. Ik heb niet het idee dat men in Iran de dood an een generaal-majoor vergelden met meer mensen ombrengen. Het zal wel in het verlengde liggen van een militaire actie. Het is echter moeilijk te zeggen. Iran is niet plat georganiseerd. Er lopen misschien wel vijf groepen door elkaar heen. Dat er ergens tegen aan geduwd wordt wil niet zeggen dat de anderen staan te trekken.
Helaas dat Ellian zo gefrustreerd is. Zijn kennis van de overheidsstructuur is gigantisch. Lees gerust wat van hem maar hou rekening dat hij een obsessieve kijk heeft op Islam.

Artikel1
11-01-20, 17:31
Nee Desi,
Zijn contacten met allerlei milities buiten Iran die voorzien werden van wapens om aanslagen mee te plegen in soevereine landen zijn gewoon bekend.
Daar hoef je geen discussie over te voeren.

Maar is er waterdicht bewijs voor die beschuldigen aan het adres van Soleimani?

De VS is niet zo onschuldig als de meeste Westerlingen denken.

De VS heeft heel de wereld voorgelogen in aanloop naar de illegale brute invasie van Irak in 2003. DE VS loog de wereld gewoon keihard voor.

Artikel1
11-01-20, 17:36
Reactie was naar mij toe gericht Olijfje.

Super Ick citeert Artikel1,en heel toevallig beschik ik ook over een account met de nickname Artikel1. :blij:

Beperk jij je maar tot je kapitalistische oorlog terwijl ik de tegenstrijdige valse Westerse politiek meer onder de aandacht breng.

Kusje heb je wel verdiend. :o


Ik voer er geen discussie over, want ik weet er niets van. Tegen welke landen liet hij aanslagen plegen?
Zijn dat landen die aanslagen plegen tegen Iran?
Is het in het kader van de krankzinnigheid tussen soenieten en sjiiten?
In Nederland is enige tijd geleden een iranier vermoord vanuit Iran, geloof ik; was hij bij dergelijke acties betrokken?