PDA

Bekijk Volledige Versie : Ze Zijn Weer Eens Bezig!!



Girl@Egy
07-10-02, 17:51
14 doden en meer dan 80 gewonden!!!!!!!In Khan Youness! :huil:

Het is niet eens meer nodig om erbij te vermelden wie ik met 'ze' bedoel!!Het is zoo vanzelfsprekend geworden!

Khaat ze!!
:aftel: :auw: :auw:

magden_david
07-10-02, 18:41
ehh de religieuze politie in saoudie arabie heeft weer een paar meisjes laten verbranden omdat ze geenhoofdoekje op hadden?

de taliban hebben weer een paar niet-pashtoen om zeep geholpen ?

pakistaanse mujahedeen blazen weer een paar kashmiri op ?

sudanense regeringsleger vermoordt weer christenen die de sharia niet accepteren ?

iraq vermoordt weer etnische minderheden ?

egypte heeft weer een paar homo's om zeep geholpen ?

algerijnse mujahedeen vermoorden weer kinderen ?

hamas blaast schoolbus op ?

hezbollah richt zijn katoesja raketten op schoolgebouw ?

iran vermoordt seculiere oppositie ??

moslims op de molukken en ambon vermoorden christenen ?

pfffoeeee zoveel keus zoveel keus wat kan het zijn.

Girl@Egy
07-10-02, 18:44
Haha je voelt je zeker weer eens aangesproken he, anders zou je niet met die onzin aan komen zetten!

Ciao!

elMasry
07-10-02, 18:53
Geplaatst door magden_david
ehh de religieuze politie in saoudie arabie heeft weer een paar meisjes laten verbranden omdat ze geenhoofdoekje op hadden?

de taliban hebben weer een paar niet-pashtoen om zeep geholpen ?

pakistaanse mujahedeen blazen weer een paar kashmiri op ?

sudanense regeringsleger vermoordt weer christenen die de sharia niet accepteren ?

iraq vermoordt weer etnische minderheden ?

egypte heeft weer een paar homo's om zeep geholpen ?

algerijnse mujahedeen vermoorden weer kinderen ?

hamas blaast schoolbus op ?

hezbollah richt zijn katoesja raketten op schoolgebouw ?

iran vermoordt seculiere oppositie ??

moslims op de molukken en ambon vermoorden christenen ?

pfffoeeee zoveel keus zoveel keus wat kan het zijn.

JA hoor, wat zijn jullie daar toch goed in. Kritiek op Israel en
meteen wordt (door veel joden) de Tweede Wereldoorlog erbij
gehaald, wordt men beschuldigd van antisemitisme (ik noem een
Mozskowitz) of wordt geprobeerd de discussie in andere banen
te leiden door voorbeelden te noemen van andere misdaden. Al
zijn die dingen misschien nog zo waar die je zegt, is het dan ok
dat Israel al 35 jaar mag vernederen en vermoorden? Geef nou
tochgewoon een keer toe man dat Israel zoooooo fout bezig is,
datde bezetting de oorzaak is van de meeste ellende in het
Midden-Oosten. Ik wordt hier zo moe van. Echt niet te geloven!

Marsipulami
07-10-02, 19:01
Ja, het wordt tijd dat de joden hun staat nu maar eens opdoeken en hun leger ontwapenen om plaats te maken voor een beschaafd land waar mensenrechten niet op bloedverwantschap gebaseerd zijn.

Girl@Egy
07-10-02, 19:03
Geplaatst door elMasry


JA hoor, wat zijn jullie daar toch goed in. Kritiek op Israel en
meteen wordt (door veel joden) de Tweede Wereldoorlog erbij
gehaald, wordt men beschuldigd van antisemitisme (ik noem een
Mozskowitz) of wordt geprobeerd de discussie in andere banen
te leiden door voorbeelden te noemen van andere misdaden.

Dit is echt typerend voor joden, alsmaar zielig doen en janken,maar waar ze zelf mee bezig zijn,daar wordt niet eens naar omgekeken,gatverdamme! :stomp:

i love israel
07-10-02, 19:13
Het is niet eens meer nodig om erbij te vermelden wie ik met 'ze' bedoel!!Het is zoo vanzelfsprekend geworden!

Khaat ze!!

Dit is echt typerend voor joden, alsmaar zielig doen en janken,maar waar ze zelf mee bezig zijn,daar wordt niet eens naar omgekeken,gatverdamme!

wie haat je nou eigenlijk?

Girl@Egy
07-10-02, 19:20
Geplaatst door i love israel

wie haat je nou eigenlijk?

Wat verw8 je nou dat ik hier serieus op ga antwoorden!Ga toch iets nuttigs doen!

i love israel
07-10-02, 19:25
Geplaatst door Girl@Egy


Wat verw8 je nou dat ik hier serieus op ga antwoorden!Ga toch iets nuttigs doen!

ja dat verwacht ik inderdaad. maar je zult het wel niet doen, zo laf ben je wel.

Girl@Egy
07-10-02, 19:28
Geplaatst door i love israel


ja dat verwacht ik inderdaad. maar je zult het wel niet doen, zo laf ben je wel.

Laf haha,ja is goed ik ben laf:)
Maar hoe laf ik ook zou kunnen zijn,diegene die ik haat(jouw soort) overtreft alles met zn lafheid :lol:

magden_david
07-10-02, 20:40
Geplaatst door elMasry


JA hoor, wat zijn jullie daar toch goed in. Kritiek op Israel en
meteen wordt (door veel joden) de Tweede Wereldoorlog erbij
gehaald, wordt men beschuldigd van antisemitisme (ik noem een
Mozskowitz)

doe ik dat dan ? toon aan ! of zit je maar wat te roepen ?


of wordt geprobeerd de discussie in andere banen
te leiden door voorbeelden te noemen van andere misdaden.


ik probeerde te raden over welke misdaden het in eerste instantie ging, goed lezen want er staat niet wie het had gedaan, dus ik deed een grabbel in de grote ton der menselijke wreedheden.
maar mischien wel een interessante vraag of degenen die d epost starte ook een haat heeft tegen de mensen die deze misdaden begaan of alleen tegen de israeli's ? of is dat meteen zielig doen ? lijkt me toch niet teveel gevraagd dat er met gelijke maat wordt gemeten ?



Al
zijn die dingen misschien nog zo waar die je zegt, is het dan ok
dat Israel al 35 jaar mag vernederen en vermoorden? Geef nou
tochgewoon een keer toe man dat Israel zoooooo fout bezig is,
datde bezetting de oorzaak is van de meeste ellende in het
Midden-Oosten. Ik wordt hier zo moe van. Echt niet te geloven!

heb ik al meerdere malen gedaan, mischien heb je een geheugen probleem ?
ik zou maar eens bij een doktor gaan kijken, maar kijk uit ! het kan weleens een jood zijn.
o ja je kan mischien ook weleens kijken naar de politiek van de omringende arabische landen en moslim broeders die geen fuck doen voor hun palestijnse broeders en ze zelf discrimineren !
palestijnen mogen in libanon 72 beroepn niet uitvoeren, geen rechtop eerste hulp, geen recht op onderwijs, geenrecht op arbeid, geen recht op zorg.
egypte palestijnen mogen niet naar de universiteit geen ambtenaar worden, koeweit palestijnen mogen niet stemmen,
dit alles mag in israel wel.
wie is er nu hypocriet ?

Sunni
07-10-02, 22:10
Geplaatst door magden_david


heb ik al meerdere malen gedaan, mischien heb je een geheugen probleem ?
ik zou maar eens bij een doktor gaan kijken, maar kijk uit ! het kan weleens een jood zijn.
o ja je kan mischien ook weleens kijken naar de politiek van de omringende arabische landen en moslim broeders die geen fuck doen voor hun palestijnse broeders en ze zelf discrimineren !
palestijnen mogen in libanon 72 beroepn niet uitvoeren, geen rechtop eerste hulp, geen recht op onderwijs, geenrecht op arbeid, geen recht op zorg.
egypte palestijnen mogen niet naar de universiteit geen ambtenaar worden, koeweit palestijnen mogen niet stemmen,
dit alles mag in israel wel.
wie is er nu hypocriet ?

hahahahah ik lach me steeds kapot om die "hersen" kronkels van sommige hier die zo dom zijn maar ja.....het feit is dat jullie de palestijnen bezetten al 50 jaar in jullie tanks (tja anders durven jullie niet) en vliegtuigen die jullie gekregen hebben van amerika..tegen een volk met stenen, kan je het voorstellen schieten op mensen die stenen naar je gooien terwijl je in een pantservoertuig zit ongeloofelijk...jullie hebben die mensen zo ver gekregen mentaal dat ze jullie zo haten dat sommige alleen wraak willen op wat voor een manier dan ook (zie zelfmoord aanslagen)..maar incha allah komt jullie tijd, en als ie komt dan is het ook meteen afgelopen met jullie of in vrede leven tussen de moslims of het met de dood bekopen......

.ik hoop dat allah onze broeders in palestina geduld geeft en ze helpt en dat ze op een manier zoals de islam het voorschrijft de joden bestrijden. Amin


met vriendelijke groet,

Een persoon die net de beelden op tv heeft gezien en die tranen daarvoor heeft gelaten :droef:

MAGICA ARABICA
07-10-02, 22:23
Geplaatst door Kidon2



http://www.jr.co.il/terror/israel/ter1906.jpg

http://www.jr.co.il/terror/israel/ter1907.jpg

Wat een prachtige scherpe foto's zeg. Klasse ! ik heb ze gelijk opgeslagen.

thanks Kidon2

MAGICA ARABICA
07-10-02, 22:41
Geplaatst door Kidon2


http://www.geocities.com/rachav/Image5.jpg

http://www.geocities.com/rachav/Image16.jpg

http://gospelcom.net/shofar/pp/news-pictures/Ramallah-22-02-2002/CC0563.jpg

zo he !
petje af

knap hoor van jou, 2 uur op het net gesurfd in de hoop om een plaatje te vinden waar een jongentje op staat met een niet-geladen pistooltje in zijn handen

Triest Triest :jammer:

dat kun je toch niet vergelijken met de wapens van de israelische soldaten


TURN BACK TO THE REALITY..... OWH PLEASEEEEE :wat?!:

Girl@Egy
07-10-02, 22:55
Geplaatst door MAGICA ARABICA


zo he !
petje af

knap hoor van jou, 2 uur op het net gesurfd in de hoop om een plaatje te vinden waar een jongentje op staat met een niet-geladen pistooltje in zijn handen

Triest Triest :jammer:

dat kun je toch niet vergelijken met de wapens van de israelische soldaten


TURN BACK TO THE REALITY..... OWH PLEASEEEEE :wat?!:

Nee dat doen ze niet, ze leven in hun eigen wereldje, hou op voordat ze zich aangevallen voelen. Straks doe je ze weer denken aan de 2de wereld oorlog :giechel: :strik: Trieste gevallen zijn het,meer heb ik r niet over te zeggen :zwaai:

MAGICA ARABICA
07-10-02, 23:07
Geplaatst door Girl@Egy


Nee dat doen ze niet, ze leven in hun eigen wereldje, hou op voordat ze zich aangevallen voelen. Straks doe je ze weer denken aan de 2de wereld oorlog :giechel: :strik: Trieste gevallen zijn het,meer heb ik r niet over te zeggen :zwaai:

ohwja, thanks dat je me wakker schudt


stel je voor hoe ze er aan toe zouden zijn, als jij me er niet aan herinnerde :stout:

Girl@Egy
07-10-02, 23:09
Geplaatst door MAGICA ARABICA


ohwja, thanks dat je me wakker schudt


stel je voor hoe ze er aan toe zouden zijn, als jij me er niet aan herinnerde :stout:

Geen Dank, ja we moeten toch wel rekening houden met de mede mens he:hihi:

Hoe ze er aan toe zouden zijn,tja:stout:Jankuh

magden_david
07-10-02, 23:15
Geplaatst door Sunni

dat ze op een manier zoals de islam het voorschrijft de joden bestrijden. Amin




ehhhhhhhhh ik dacht dat de islam voor vrede stond ? schijnbaar schrijft de islam dus iets heel anders voor.

Girl@Egy
07-10-02, 23:17
Geplaatst door magden_david



ehhhhhhhhh ik dacht dat de islam voor vrede stond ? schijnbaar schrijft de islam dus iets heel anders voor.

en ben je nu weer trots op jezelf?haha triest!

De Islam staat ook voor vrede, maar niet met de jahoed! :zwaai:

i love israel
08-10-02, 00:10
deze hele topic is gemeld aan het MDI. denk dat ze zeer geinterreseerd zijn.

Marsipulami
08-10-02, 00:37
Geplaatst door i love israel
deze hele topic is gemeld aan het MDI. denk dat ze zeer geinterreseerd zijn.

Pffff, als je nou eens zou nadenken over de oorzaak van anti-joodse gevoelens in plaats van altijd meteen naar de juf te hollen om te klikken. Gedachten kan je niet bestrijden met dwangmiddelen, maar wel met tegenargumenten.

i love israel
08-10-02, 00:38
Geplaatst door Marsipulami


Pffff, als je nou eens zou nadenken over de oorzaak van anti-joodse gevoelens in plaats van altijd meteen naar de juf te hollen om te klikken. Gedachten kan je niet bestrijden met dwangmiddelen, maar wel met tegenargumenten.

anti israel gevoelens is iets heel anders als antisemitisme.

antisemitisme is nog altijd bij de nederlandse wet verboden.

Idolater
08-10-02, 00:46
Geplaatst door i love israel


anti israel gevoelens is iets heel anders als antisemitisme.

antisemitisme is nog altijd bij de nederlandse wet verboden.

Krijg jij weleens reacties van het MDI? Ik heb ze 2 berichten gestuurd over racisme op usenet en heb nooit een reactie van ze terug gekregen. Toch ben ik wel bij met z'on particuliere organisatie, racisme/discriminatie en antisemitisme moeten niet worden getolereerd en keihard worden bestreden. Of het nou politiek correct is of niet. Tegenwoordig stel je een racistische uitspraak vast, en wat doet de tegenpartij...."goh wat ben jij politiek correct". Zo irri, want dat is een non-argument en niet relevant. Oh well.

Racisme is geen vrijheid van meninsuiting, maar een misdaad.

i love israel
08-10-02, 00:52
Geplaatst door Idolater


Krijg jij weleens reacties van het MDI? Ik heb ze 2 berichten gestuurd over racisme op usenet en heb nooit een reactie van ze terug gekregen. Toch ben ik wel bij met z'on particuliere organisatie, racisme/discriminatie en antisemitisme moeten niet worden getolereerd en keihard worden bestreden. Of het nou politiek correct is of niet. Tegenwoordig stel je een racistische uitspraak vast, en wat doet de tegenpartij...."goh wat ben jij politiek correct". Zo irri, want dat is een non-argument en niet relevant. Oh well.

Racisme is geen vrijheid van meninsuiting, maar een misdaad.

ik krijg altijd antwoord

Marsipulami
08-10-02, 00:52
Geplaatst door i love israel


anti israel gevoelens is iets heel anders als antisemitisme.

antisemitisme is nog altijd bij de nederlandse wet verboden.

Ikzelf -en ik verdenk mezelf niet van antisemitisme, jij waarschijnlijk wel- ben er van overtuigd dat wetten maar menselijke bedenksels zijn gebonden aan tijd en plaats. Als ik jou was dan zou ik eerder op zoek gaan naar het natuurlijke rechtsgevoel van mensen in plaats van naar een dorre wet die ooit werd gestemd uit collectieve schuldgevoelens. Ik hoor weinig van joden die zich willen distantiëren van de staat Israël, het hoeft dan ook niet te verwonderen dat anti-Israël gevoelens op een bepaald moment anti-joodse gevoelens gaan cultiveren. Misschien moeten de joden wat meer aan zelfkritiek doen.

Marsipulami
08-10-02, 01:19
Geplaatst door janneke

Klets toch niet zo!
Beetje zitten stoken, wie heeft daar nu wat aan.
Maak eens een gedegen analyse, verlies je niet in vaagheden en neem misschien ook nog een standpunt in.

Nou, mijn standpunt is dat de sleutel tot een oplossing van het MO conflict (en het Arabische antisemitisme) bij Israël ligt. Ik ben een voorstander van het samenvoegen van de autonome Palestijnse gebieden met het huidige Israël om er een nieuwe moderne democratische staat uit te roepen met gelijke rechten voor iedereen ongeacht afkomst of levensbeschouwing. Dat lijkt soft maar dat staat gelijk met het opheffen van de huidige staat Israël die gebaseerd is op religie en etnische afkomst. Dat staat ook gelijk met de erkenning van de rechtmatige Palestijnse verzuchtingen van zowel Hamas als de PLO.

Marsipulami
08-10-02, 01:31
Geplaatst door 3alam


Denk niet dat Likoed daar op staat te wachten. Immers een staat waarin dan zo veel palestijnen wonen verliest het joodse gezicht... daarom importeren ze nog steeds joden uit alle delen van de wereld.. En de kans is dan in een democratie groot dat het een andere politieke koers gaat varen.

De joden zeggen dat de staat Israël de enige staat is waar ze naartoe kunnen in geval van vervolging. Volgens mij zijn er massa's staten in de wereld waar de joden welkom zijn. Mocht ooit blijken dat ik ongelijk heb dan ben ik bereid om onmiddelijk mijn anti-Iraël standpunt te wijzigen. Thans ben ik echter van overtuiging dat Israël veeleer de oorzaak dan de oplossing voor het antisemitisme is. Voorlopig zie ik elke dag televisiebeelden waar machteloze Palestijnen het met stokken en stenen moeten opnemen tegen een ultra-modern militair apparaat dat een staat wenst tegen alle rechtmatige verzuchtingen van een onderdrukt volk in.

Marsipulami
08-10-02, 01:46
Geplaatst door janneke
Dat is soft maar vooral buitengemeen EXTREEM. Bovendien bevat jouw analyse enige aperte onjuistheden. Ik begrijp dan ook dat ik jouw bijdragen verder kan negeren vanwege onpraktisch en niet realistisch en hoog verdraaiingen van de werkelijkheid gehalte.

Kan je me ook uitleggen wat er onjuist (respectievelijk verdraaiend en onpraktisch) is aan mijn analyse ? Misschien kan ik vandaag nog wat bijleren. Daar zou ik je heel dankbaar voor zijn.

MaRiaH
08-10-02, 02:03
Zucht.........

Hoe denken jullie (en ik bedoel alle voorgaande prikkers) dat het mogelijk is dit probleem op te lossen zodat het tot vrede leidt, als jullie hier niet eens in staat zijn op een respectvolle en objectieve manier hierover te discussieren?

Ik hoor alleen maar verwijten en haat die elkaar wederzijds worden toegeworpen..
termen als 2e wereldoorlog, anti semitisme, haat, enz..
iedere discussie verzandt in scheldpartijen...:huil:

Als JULLIE dat al doen.. Hoe denken JULLIE dan dat de mensen daar zich voelen?? Als JULLIE je niet in kunnen leven in de situatie van de tegenstander(?), zijn de mensen DAAR dan in staat dan te doen...??? Als JULLIE er hier al een mini-oorlog van maken.. Kun je je dan misschien voorstellen dat ze daar ECHT oorlog hebben??
Maar heeft dat tot vrede geleidt tot nu toe??? :zweep:

M.a.w. begint de vrede niet gewoon bij jezelf? :eek:

Probeer nou es met respect en gefundeerd over deze ingewikkelde situatie te discussieren..
En vergeet niet.. aan BEIDE kanten wordt geleden onder deze moeilijke slepende situatie..

Als het JULLIE nou lukt.. is er dan ook HOOP voor de palestijnen en de israeli's??

Ik HOOP ut..

:traan1:

Marsipulami
08-10-02, 02:08
Geplaatst door MaRiaH
Zucht.........

Hoe denken jullie (en ik bedoel alle voorgaande prikkers) dat het mogelijk is dit probleem op te lossen zodat het tot vrede leidt, als jullie hier niet eens in staat zijn op een respectvolle en objectieve manier hierover te discussieren?

Ik hoor alleen maar verwijten en haat die elkaar wederzijds worden toegeworpen..
termen als 2e wereldoorlog, anti semitisme, haat enz..
iedere discussie verzandt in scheldpartijen...

Als jullie dat al doen.. Hoe denken jullie dan dat de mensen daar zich voelen?? Als jullie je niet in kunnen leven in de situatie van de tegenstander(?), zijn de mensen daar dan in staat dan te doen...??? Als jullie er hier al een mini-oorlog van maken.. Kun je je dan misschien voorstellen dat ze daar echt oorlog hebben??
Maar heeft dat tot vrede geleidt tot nu toe?

M.a.w. begint de vrede niet gewoon bij jezelf?

Probeer nou es met respect en gefundeerd over deze ingewikkelde situatie te discussieren..
En vergeet niet.. aan beide kanten wordt geleden onder deze moeilijke slepende situatie..

Als het jullie nou lukt.. is er dan ook hoop voor de palestijnen en de israeli's??
Ik HOOP ut..

:traan1:

Wat doet jou vermoeden dat ik iemand zou haten ? In al mijn naïviteit zie ik op alle fronten slechts één constante en dat is het verlangen naar vrede en gerechtigheid.

MaRiaH
08-10-02, 02:25
Geplaatst door Marsipulami


Wat doet jou vermoeden dat ik iemand zou haten ? In al mijn naïviteit zie ik op alle fronten slechts één constante en dat is het verlangen naar vrede en gerechtigheid.

Ah.. ik heb niemand aangewezen.. ik heb bewust ALLE prikkers genoemd.. precies omdat we anders daar weer een discussie over krijgen.....ik beschuldig niemand, ook jou niet..
Ik hoop alleen op een respectvolle discussie.. de een was daar beter toe in staat dan de ander...

Maar laat iedereen die zich aangesproken voelt, zich aangesproken voelen..

ik hoop op vrede, net als jij en alle anderen hierboven.. de vraag is alleen hoe? :jammer:

Marsipulami
08-10-02, 02:27
Geplaatst door janneke
....de huidige staat Israël die gebaseerd is op religie en etnische afkomst...

Een buitengewoon goedkope insinuatie, voegt verder niets toe.

Maar belangrijker, toets je ideen eens aan de werkelijkheid.
Zullen we Belgie maar eens vierendelen?
Duits, Frans, Nederlands en Brussel voor de Marokkanen?

Mag je dan als niet-jood immigreren naar Israël ? Vanwaar komt de angst van Israël om de Palestijnse gebieden als een deel van hun eigen staat te zien ? De joden willen een land waar zij en zij alleen de absolute meerderheid hebben in de (pro-israëlische propagandistische) overtuiging dat alle niet-joden hen op termijn willen uitmoorden.

En over België. Ik ben geen voorstander van twee- drie- of vierdelingen. Ik vind dat we elkaar gewoon als mens en medemens moeten respecteren en moeten samenwerken met elkaar. Behalve een praktische oplossing is dat ook ook een oplossing waar ik als mens rijker van kan worden.

Idolater
08-10-02, 02:48
Geplaatst door janneke
Nogmaals, je voert een heel goedkope discussie.
En nogmaals: ' Maar belangrijker, toets je ideen eens aan de werkelijkheid'

Israel verschilt in dat opzicht van andere "Westerse" landen. Ik kan me als niet-jood nooit vestigen in Israel, terwijl ik me wel in alle overige Westerse landen kan vestigen. Natuurlijk heb je een bepaald inkomen nodig en nog andere vereisten, maar meestal lukt dat wel in die landen. Israel heeft echter het recht om de burgers die het wil te selecteren aan de hand van de gestelde criteria. In dit geval moet je joods zijn. In Nederland zouden we dat xenofoob noemen, maar jij vindt dat goedkope retoriek waarschijnlijk.

Verder zou het je sieren als je wat concreter bent, schets jouw werkelijkheid eens. Ieder beleeft de wereld op zijn eigen manier. Wat klopt niet aan het verhaal van Marsipulami? Leg eens uit. Ben benieuwd.

MaRiaH
08-10-02, 02:56
Geplaatst door janneke
En heeft de UN de moeite genomen om een rapport over jouw 'thuisland' te schrijven?
Ra ra waarom niet. Eerst denken svp

Janneke,

Jij verwijt anderen om "goedkope" argumenten te geven..
Maar wat doe jij hier nou zelf?

Wat heeft marokko te maken met het MO-conflict??
Ik wil je ff naar mn stukje verwijzen op de vorige pagina..
Gooi nou es niet met oneigenlijke argumenten en wees zelfkritisch..


:droef:

MaRiaH
08-10-02, 03:03
Geplaatst door janneke
Snap je wel wat er geschreven is?
Wel eens in een Arabisch land vertoeft?
Of Zimbabwe, of China, of Rusland?

Weet je wel het verschil tussen democratie en Palestijnse dictatuur/non-rechtsstaat.

Janneke?
Ben je wel eens in Israel geweest of in de palestijnse gebieden?
Weet je hoe ut voelt op beiden plekken als de pleures uitbreekt?

Je praat denigrerend tegen 3alam, alsof hij niet het verschil weet tussen democratie en Palestijnse dictatuur/non-rechtsstaat..
:maf2:

Eh.. 3alam?? dat weet je toch wel.. :D

MaRiaH
08-10-02, 03:10
Geplaatst door janneke
Luister eens kinderen.
Wanneer je oprecht opkomt voor onrecht in deze wereld, ga eens te rade bij (het gedachtengoed van) Prins Claus en verdeel je aandacht. Er is meer dan 'Palestina'.

Zullen we het nu verder over bijvoorbeeld Afrika hebben? DEAL?

Ja maar Mama, dat was de topic niet....
:huil2:

MaRiaH
08-10-02, 03:35
Geplaatst door janneke
Ben ik over Marokko begonnen?
Niet dat ik weet.
Prachtig land Marokko, jammer van die foute instelling van zijn inwoners.


Hmzzzzz, anti-marokanisme... kunnen we dat ook bij CDI melden?

:(

MaRiaH
08-10-02, 03:44
Geplaatst door janneke
Waarom schrijf jij 'anti-marokanisme' met slechts één k? Probeer je daarmee Marokkanen te beledigen?

dat komt omdat ik niet zo goed geintegreerd ben.. :D
maar je begrijpt toch wat ik bedoel..
Ga es inhoudelijk op zaken in in plaats van dat draaien..
ik verwijs wederom naar mijn verhaal tig pagina's terug.. en ga niet langer mee in deze zinloze discussie..

Ciao
:zwaai:

BENZ_207
08-10-02, 03:50
Geplaatst door 3alam


Je hebt er geen kaas van gegeten je lult een slag in het rondte. je hebt nog geen enkele vraag beantwoord.


gisteren nacht deed zij dat ook...

MaRiaH
08-10-02, 03:56
Geplaatst door BENZ_207



gisteren nacht deed zij dat ook...

Was je toen ook nog zo laat wakker..??? :D

BENZ_207
08-10-02, 03:56
Geplaatst door janneke
Iek hout ervan ene LUL meerdere slagen rond te draaien.


nu je er toch over begint. zin om te daten?

kan je lekker ontspannen.......

BENZ_207
08-10-02, 03:59
Geplaatst door MaRiaH
Was je toen ook nog zo laat wakker..??? :D

sliep pas om 5 uur...

MaRiaH
08-10-02, 04:03
Geplaatst door BENZ_207


sliep pas om 5 uur...

hmz.. nou.. ik ga lekker slapen.. die Janneke heeft toch niks toe te voegen.. :p

truste BenZ en 3alam
:blauwkus:

Idolater
08-10-02, 04:15
jeetje, wat een discussie... :traan2:
Wat diepzinnig... :gniffel:

sahra
08-10-02, 07:35
Geplaatst door Girl@Egy
14 doden en meer dan 80 gewonden!!!!!!!In Khan Youness! :huil:

Het is niet eens meer nodig om erbij te vermelden wie ik met 'ze' bedoel!!Het is zoo vanzelfsprekend geworden!

Khaat ze!!
:aftel: :auw: :auw:
:( :kwaad: :boos: :auw:

Girl@Egy
08-10-02, 08:23
Geplaatst door i love israel
deze hele topic is gemeld aan het MDI. denk dat ze zeer geinterreseerd zijn.

Goed zo jongen, je moeder zal trots op je zijn!

:melig:

Girl@Egy
08-10-02, 08:24
Geplaatst door sahra

:( :kwaad: :boos: :auw:

Sahra,malek?Ben je mij aan het neerschieten,of 'ze'? :jeweetog:

Girl@Egy
08-10-02, 08:29
Geplaatst door mas13

Dat haat hier een dagelijks gegeven is, weten we al langer dan vandaag.
Leve de vredige islam, en vooral, leve de belijders er van.
To hate or not to hate, that's the question!
And the like it!

En het uitmoorden van het Palestijns volk is daar een dagelijks gegeven geworden!

Weet je dat ik nooit iemand heb gehaat, ik haat mensen niet zo snel!Ga jij maar eens ff na wat de joden allemaal in Egypte hebben uitgevoerd, en toch HAD ik geen hekel aan ze.Ik vond het ook altijd zielig wat ze allemaal mee hebben gemaakt tijdens de 2de wereld oorlog, en ik vond Anne Frank ook zo zielig..

Maar wat ik nu elke dag zie en hoor, dat gaan mijn uithoudingsvermogen te boven, ik kan ze werkelijk niet meer uitstaan!en dan vooral Israeliers, ik bedoel ik ken ook joden, heb met ze in de klas gezeten en we we waren gewoon bevriend,geen enkel probleem.
Maar als ik hier van die zielige reacties van jullie lees, alsmaar zielig en onschuldig doen, kom op hey!Jullie mogen weleens een keer toegeven dat Israel hartstikke verkeerd bezig is!

Maar goed :jammer:

Girl@Egy
08-10-02, 08:31
Geplaatst door janneke
Two men died and 15 were injured in clashes between Palestinian police and Hamas activists after policemen in Gaza City spotted two men they believed were involved in Monday's murder of Palestinian police riot chief Colonel Rageh Abu Lehiya, witnesses said. Attempts by police to arrest the men were thwarted with the arrival of a group of gunmen, who fired in the air and managed to free the suspects.

Earlier in the day, masked men disguised as police officers kidnapped Abu Lehiya, 47, and fired at least 10 shots at his car in Gaza City killing him. Lehiya was the police commander in charge of the PA's crackdown on Hamas demonstrations in support of Osama bin Laden last year.

Hamas leader Abdel Aziz Rantisi distanced the group from yesterday's killing, saying it apparently was part of a personal feud between the Akel clan, some of whose members have ties with Hamas, and Abu Lehiya, who commanded the riot police during the protests. A member of the Akel clan, Raed, was killed during last year's clashes.

Het schiet ook niet echt op, Palestijnen ONDERLING.

Ga es ff je eigen topic openen zeg :o

mirakel14
08-10-02, 16:06
Geplaatst door Girl@Egy
[B]

En het uitmoorden van het Palestijns volk is daar een dagelijks gegeven geworden!

Weet je dat ik nooit iemand heb gehaat, ik haat mensen niet zo snel!Ga jij maar eens ff na wat de joden allemaal in Egypte hebben uitgevoerd, en toch HAD ik geen hekel aan ze.Ik vond het ook altijd zielig wat ze allemaal mee hebben gemaakt tijdens de 2de wereld oorlog, en ik vond Anne Frank ook zo zielig..
B]

Girl@Egy,
ook ik heb nooit echt mensen gehaat. Ik voel nog steeds medeleven met mensen als anna frank en ik voel mee met al die joden die zijn vermoord in de tweede wereldoorlog
Heel zielig. NET ZO ZIELIG ALS DIE MILJOENEN VERMOORDE RUSSEN, ZIGEUNERS EN ANDEREN !! Net zo zielig als al die honderdduizenden soldaten, die zelfs voor die joden opkwamen, bijvoorbeeld de strijders die het vannuit marokko opnamen voor de joden, en zich letterlijk doodvochten. Daar hoor ik niemand verder over.

Joden die nu leven doen net alsof zij persoonlijk de slachtoffers zijn geweest in de tweede wereldoorlog. Dat zijn er nog maar HEEL, heel weinig! Sharon heeft evenveel te maken met anna frank als de duivel met een engel.

Je zou denken dat ze geleerd hadden van de tweede wereldoorlog, dat ze leerden mededogen te voelen, en respect voor andere volken. In plaats daarvan namen zij de manieren van de nazis over, en onderdrukten medogeloos een volk, daarbij gesteund door amerika.

Vroeger, als ik over straat liep en ik zag een jood, dan voelde ik daar niet veel bij. Tegenwoordig voel ik diepe haat. Daar heeft het varken sharon wel voor gezorgd. En daar blijft hij voor zorgen, met zijn moordpartijen en zijn haat en minachting tegenover alles wat palestijns is. Als hij ooit vermoord word, hoop ik dat het pijnlijk zal zijn!

mirakel14
08-10-02, 16:09
Geplaatst door mas13

Nochtans merk ik dat de meeste haat afkomstig is van vele moslims, en niet enkel tegen de zionisten.
Haat is zoals reeds eerder aangehaald een constant gegeven op dit forum van liefdevolle Islamieten.
Merkwaardig...niet?

Inderdaad, niet merkwaardig.
Moslims zijn vaak eerlijker dan bv zionisten. Als wij een hekel aan iemand hebben, zeggen we dat gewoon. Anderen gedragen zich sluwer, en doen net alsof ze iemand graag mogen, om hem daarna in de rug te steken..

i love israel
08-10-02, 16:14
Vroeger, als ik over straat liep en ik zag een jood, dan voelde ik daar niet veel bij. Tegenwoordig voel ik diepe haat. Daar heeft het varken sharon wel voor gezorgd. En daar blijft hij voor zorgen, met zijn moordpartijen en zijn haat en minachting tegenover alles wat palestijns is. Als hij ooit vermoord word, hoop ik dat het pijnlijk zal zijn!

domheid viert hoogtij

mirakel14
08-10-02, 17:04
Geplaatst door mas13

Heeft met eerlijkheid niks te maken, anders zou men in het westen wel eens tot de conclusie kunnen komen dat alle moslims een hekel hebben aan ongelovigen, westerlingen en zionisten.
Rest alleen nog je eigen broeders en zusters.
Het is natuurlijk gemakkelijk en verheffend als je haat kan (trachten te) maskeren achter eerlijkheid.
Maar het zou een mirakel zijn moest iemand met enige intelligentie dat gaan geloven.
Haat is nog altijd voor de domme, niet voor de eerlijke!

Het is net zo makkelijk en verheffend om te zeggen dat je moslims niet haat, maar het stiekem wel doet. Net als al die mensen die steeds zeggen "je mag het eigenlijk niet zeggen, maar ... bla bla bla". En dan volgt er weer een verhaal over dat alle marokkanen dieven zijn. "Ja verder heb ik niks tegen ze hoor". Hoezo hypocriet!

Mensen als sharon maken het nog veel gekker: terwijl de granaten ontploffen tussen onschuldige burgers die net uit hun huizen komen, zegt hij zonder met zijn ogen te knipperen dat hij bezig is de vrede te bewaren. Hoezo hypocriet!

Je kunt zeggen wat je wilt, maar zo zul je een moslim nooit horen praten.

Haat is voor de domme? Misschien, maar worden er mensen dom gemaakt door de acties van het IDF.

Girl@Egy
08-10-02, 17:08
Geplaatst door mirakel14


Girl@Egy,
ook ik heb nooit echt mensen gehaat. Ik voel nog steeds medeleven met mensen als anna frank en ik voel mee met al die joden die zijn vermoord in de tweede wereldoorlog
Heel zielig. NET ZO ZIELIG ALS DIE MILJOENEN VERMOORDE RUSSEN, ZIGEUNERS EN ANDEREN !! Net zo zielig als al die honderdduizenden soldaten, die zelfs voor die joden opkwamen, bijvoorbeeld de strijders die het vannuit marokko opnamen voor de joden, en zich letterlijk doodvochten. Daar hoor ik niemand verder over.

Joden die nu leven doen net alsof zij persoonlijk de slachtoffers zijn geweest in de tweede wereldoorlog. Dat zijn er nog maar HEEL, heel weinig! Sharon heeft evenveel te maken met anna frank als de duivel met een engel.

Je zou denken dat ze geleerd hadden van de tweede wereldoorlog, dat ze leerden mededogen te voelen, en respect voor andere volken. In plaats daarvan namen zij de manieren van de nazis over, en onderdrukten medogeloos een volk, daarbij gesteund door amerika.

Vroeger, als ik over straat liep en ik zag een jood, dan voelde ik daar niet veel bij. Tegenwoordig voel ik diepe haat. Daar heeft het varken sharon wel voor gezorgd. En daar blijft hij voor zorgen, met zijn moordpartijen en zijn haat en minachting tegenover alles wat palestijns is. Als hij ooit vermoord word, hoop ik dat het pijnlijk zal zijn!

Mirakel, ik begrijp helemaal wat je bedoelt en geef je ook helemaal gelijk!
Ze hebben zelf zo veel meegemaakt en zoveel dierbaren verloren en weten hoe het voelt, tenminste zo doen ze wel. In plaats van dat ze denken nee dat doet zoooooveel pijn dat kunnen we niemand aan doen, pakken ze de Palestijnen ervoor terug!Terwijl die er absoluut niets mee te maken hadden/hebben.En als je er iets van zegt krijg je 1 van de 2 te horen: joden zijn zielig ze hebben ook zoveel meegemaakt tijdens de 2de wereldoorlog?
of ja ze beschermen zichzelf,ze bestrijden terrorisme??Kom op hey wie is hier nou de ware terrorist?!En als ze dat ook echt willen pak dan meteen die ' terroristen' waarom moeten al die gewone burgers dood?!Ik begrijp het niet hoor :jammer:

Girl@Egy
08-10-02, 17:15
Geplaatst door mas13

Nochtans merk ik dat de meeste haat afkomstig is van vele moslims, en niet enkel tegen de zionisten.
Haat is zoals reeds eerder aangehaald een constant gegeven op dit forum van liefdevolle Islamieten.
Merkwaardig...niet?

De meeste haat?Overdrijven is echt een kunst!
Merkwaardig?Vind ik niet hoor, mensen komen eerlijk voor hun mening op, niets mis mee.
Wil je zeggen dat Joden en/of zionisten geen hekel hebben aan Moslims?!Maak dat de kat maar wijs!

sahra
08-10-02, 18:12
Geplaatst door sahra

:( :kwaad: :boos: :auw:
ze natuurlijk!!

Girl@Egy
08-10-02, 18:24
Geplaatst door sahra

ze natuurlijk!!
:p okay ik d8 al! salaam!

Girl@Egy
10-10-02, 10:33
Geplaatst door Kidon2


Geschiedenis zal leren wie hier triest is....

Nee hoor de toekomst zal Jullie leren wie er triest is was en altijd zal zijn :giechel:

Canaris
10-10-02, 10:35
Wil je zeggen dat Joden en/of zionisten geen hekel hebben aan Moslims?!Maak dat de kat maar wijs!



Wie heeft dat niet?

Qays
10-10-02, 11:44
"This is the Bible all over again. God prepares a catastrophe for these Jews without souls. If ever there will be a new chapter in the Bible you will read how God sent a hundred million Arabs to destroy the people of Israel for their sins." (pp. 109-110)

"This is arrogance. Jews who make military brutes of their sons — and how superior they feel to Jews who know nothing of guns! Jews who use clubs to break the hands of Arab children — and how superior they feel to you Jews incapable of such violence! Jews without tolerance, Jews for whom it is always black and white ... these are the Jews who are superior to the Jews in the Diaspora? Superior to the people who know in their bones the meaning of give-and-take?" (pp. 124-125).

"The arrogance, Philip, it is insufferable! What they teach their children in the schools is to look with disgust on the Diaspora Jew, to see the English-speaking Jew and the Spanish-speaking Jew and the Russian-speaking Jew as a freak, as a worm, as a terrified neurotic. As if this Jew who now speaks Hebrew isn't just another kind of Jew — as if speaking Hebrew is the culmination of human achievement!" (p. 125)

"But then to the entire world they are oblivious. For the entire world they have one word: goy! 'I live here and I speak Hebrew and all I know and see are other Jews like me and isn't that wonderful!' Oh, what an impoverished Jew this arrogant Israeli is! Yes, they are the authentic ones, the Yehoshuas and the Ozes, and tell me, I ask them, what are Saul Alinsky and David Riesman and Meyer Schapiro and Leonard Bernstein and Bella Abzug and Paul Goodman and Allen Ginsberg, and on and on and on and on? Who do they think they are, these provincial nobodies! Jailers! This is their great Jewish achievement — to make Jews into jailers and jet-bomber pilots! And just suppose they were to succeed, suppose they were to win and have their way and every Arab in Nablus and every Arab in Hebron and every Arab in Galilee and in Gaza, suppose every Arab in the world, were to disappear courtesy of the Jewish nuclear bomb, what would they have here fifty years from now? A noisy little state of no importance whatsoever. That's what the persecution and the destruction of the Palestinians will have been for — the creation of a Jewish Belgium, without even a Brussels to show for it. That's what these 'authentic' Jews will have contributed to civilization — a country lacking every quality that gave the Jews their great distinction! They may be able to instill in other Arabs who live under their evil occupation fear and respect for their 'superiority,' but I grew up with you people, I was educated with you people, by you people, I lived with real Jews, at Harvard, at Chicago, with truly superior people, whom I admired, whom I loved, to whom I did indeed feel inferior and rightly so — the vitality in them, the irony in them, the human sympathy, the human tolerance, the goodness of heart that was simply instinctive in them, people with the Jewish sense of survival that was all human, elastic, adaptable, humorous, creative, and all this they have replaced here with a stick! The Golden Calf was more Jewish than Ariel Sharon, God of Samaria and Judea and the Holy Gaza Strip! The worst of the ghetto Jew combined with the worst of the bellicose, belligerent goy, and that is what these people call 'authentic'! Jews have a reputation for being intelligent, and they are intelligent. The only place I have ever been where all the Jews are stupid is Israel. I spit on them! I spit on them!" (pp. 125-126)

bron: Operation Shylock van Philip Roth (een Joodse schrijver)

voor meer: http://www.ukar.org/phroth01.shtml

Q.

tallesman
10-10-02, 11:52
Geplaatst door Qays
"This is the Bible all over again. God prepares a catastrophe for these Jews without souls. If ever there will be a new chapter in the Bible you will read how God sent a hundred million Arabs to destroy the people of Israel for their sins." (pp. 109-110)

"This is arrogance. Jews who make military brutes of their sons — and how superior they feel to Jews who know nothing of guns! Jews who use clubs to break the hands of Arab children — and how superior they feel to you Jews incapable of such violence! Jews without tolerance, Jews for whom it is always black and white ... these are the Jews who are superior to the Jews in the Diaspora? Superior to the people who know in their bones the meaning of give-and-take?" (pp. 124-125).

"The arrogance, Philip, it is insufferable! What they teach their children in the schools is to look with disgust on the Diaspora Jew, to see the English-speaking Jew and the Spanish-speaking Jew and the Russian-speaking Jew as a freak, as a worm, as a terrified neurotic. As if this Jew who now speaks Hebrew isn't just another kind of Jew — as if speaking Hebrew is the culmination of human achievement!" (p. 125)

"But then to the entire world they are oblivious. For the entire world they have one word: goy! 'I live here and I speak Hebrew and all I know and see are other Jews like me and isn't that wonderful!' Oh, what an impoverished Jew this arrogant Israeli is! Yes, they are the authentic ones, the Yehoshuas and the Ozes, and tell me, I ask them, what are Saul Alinsky and David Riesman and Meyer Schapiro and Leonard Bernstein and Bella Abzug and Paul Goodman and Allen Ginsberg, and on and on and on and on? Who do they think they are, these provincial nobodies! Jailers! This is their great Jewish achievement — to make Jews into jailers and jet-bomber pilots! And just suppose they were to succeed, suppose they were to win and have their way and every Arab in Nablus and every Arab in Hebron and every Arab in Galilee and in Gaza, suppose every Arab in the world, were to disappear courtesy of the Jewish nuclear bomb, what would they have here fifty years from now? A noisy little state of no importance whatsoever. That's what the persecution and the destruction of the Palestinians will have been for — the creation of a Jewish Belgium, without even a Brussels to show for it. That's what these 'authentic' Jews will have contributed to civilization — a country lacking every quality that gave the Jews their great distinction! They may be able to instill in other Arabs who live under their evil occupation fear and respect for their 'superiority,' but I grew up with you people, I was educated with you people, by you people, I lived with real Jews, at Harvard, at Chicago, with truly superior people, whom I admired, whom I loved, to whom I did indeed feel inferior and rightly so — the vitality in them, the irony in them, the human sympathy, the human tolerance, the goodness of heart that was simply instinctive in them, people with the Jewish sense of survival that was all human, elastic, adaptable, humorous, creative, and all this they have replaced here with a stick! The Golden Calf was more Jewish than Ariel Sharon, God of Samaria and Judea and the Holy Gaza Strip! The worst of the ghetto Jew combined with the worst of the bellicose, belligerent goy, and that is what these people call 'authentic'! Jews have a reputation for being intelligent, and they are intelligent. The only place I have ever been where all the Jews are stupid is Israel. I spit on them! I spit on them!" (pp. 125-126)

bron: Operation Shylock van Philip Roth (een Joodse schrijver)

voor meer: http://www.ukar.org/phroth01.shtml

Q.

Alles wordt op dit prikbord geciteerd wat ook maar een beetje als 'anti-joods' of 'anti-zionistisch' kan worden beschouwd.

Het bovenstaande stuk zijn stukjes die zijn geknipt uit een roman van Philip Roth, zoals er ook keurig onder staat. Ja, een joodse schrijver, o o!

Hij reist in die roman naar Jeruzalem om een andere schrijver te interviewen, en daar ontdekt hij dat er al een Philip Roth is gearriveerd. En die Philip Roth heeft bovenstaande mening. Het boek gaat er dan verder onder meer over hoe de Palestijnen en de Israeliers de beiden Roth'en ge- en misbruiken voor hun eigen propagandistische doeleinden.

Door deze citaten uit hun verband hier neer te plakken, bewijst Qays wat een knappe schrijver Roth is: die had dat allemaal al voorzien.

Qays
10-10-02, 16:00
Heb jij het programma niet gezien, waarin 'Diasporism' wordt uiteengezet. De ideologie dat joden gedoemd zijn om in diaspora te leven. Met real-life beelden waarin Israeliers druk bezig zijn om wijken in bv. Praag te kopen, aangezien ze niet meer geloven in de toekomst van de zionistische staat. Dus hou je 'slimme' opmerking voor jezelf, want de enige die gefopt is, ben jij. Door Herzl dan nog wel!

Q.

mirakel14
10-10-02, 16:23
Geplaatst door mas13
Citaat:
Geplaatst door Girl@Egy
De meeste haat?Overdrijven is echt een kunst!
Merkwaardig?Vind ik niet hoor, mensen komen eerlijk voor hun mening op, niets mis mee.
Wil je zeggen dat Joden en/of zionisten geen hekel hebben aan Moslims?!Maak dat de kat maar wijs!


Take it or leave it.
It's the truth.
Ik heb onder mijn pctje en emmer staan, kwestie van al de haat op te vangen, moet ik het niet opdweilen. :haha:

Mas13, ben je soms zelf een zionist? Je taalgebruik doet er wel aan denken:'take it or leave it'. Ga je binnenkort ook mailbommen sturen naar personen die niet eens meededen aan deze discussie, om de vrede te bewaren?

Zionisten haten moslims met de diepste haat die er maar bestaat. Toen er in de Ibrahimi moskee 29 moslims werden afgeslacht door de moslimhater baruch goldstein, juichten er vele zionisten in de straten van de stad. Verschillende rabbis vonden het geweldig wat hij gedaan had. Een van hen, dov lior, zei dat omdat goldstein in de naam van god gehandeld had, hij ook een deugdelijk man was..
Later is er nog een boek uitgekomen, waarin hij als een martelaar werd beschreven.

Nee hoor, joden hebben geen haat tegen moslims, slaap maar lekker verder...

:rolleyes:

tallesman
10-10-02, 16:29
Geplaatst door Qays
Heb jij het programma niet gezien, waarin 'Diasporism' wordt uiteengezet. De ideologie dat joden gedoemd zijn om in diaspora te leven. Met real-life beelden waarin Israeliers druk bezig zijn om wijken in bv. Praag te kopen, aangezien ze niet meer geloven in de toekomst van de zionistische staat. Dus hou je 'slimme' opmerking voor jezelf, want de enige die gefopt is, ben jij. Door Herzl dan nog wel!

Q.

Jazeker heb ik die uitzending gezien.
Een handjevol mensen die uit Israel vertrokken. Relatief veel minder dan de mensen die elk jaar uit landen als Nederland en Marokko vertrekken.
Israelische kinderen van Hongaarse ouders die naar Boedapest vertrekken, oude Israelische Roemenen die teruggaan naar Roemenie enzovoort.

Zo heb je Nederlanders die dertig jaar in Australie hebben gewoond en hier hun ouwe dag komen doorbrengen. Of bejaarde Marokkanen die terug naar Marokko gaan. Vanwege persoonlijke omstandigheden, of vanwege het politieke klimaat (Van Benthem die met z'n koeien naar Canada is vertrokken -- is dat niet iets voor je Kees, om een thread over te openen? O nee, Van Benthem is niet joods).

Ik begrijp niet waarom je daar zo bij staat te juichen, er is niets bij zonders aan de hand. Maar ja, joden he, dan moet het vermeld worden op dit forum.........

Qays
10-10-02, 16:45
Geplaatst door tallesman


Jazeker heb ik die uitzending gezien.
Een handjevol mensen die uit Israel vertrokken. Relatief veel minder dan de mensen die elk jaar uit landen als Nederland en Marokko vertrekken.
Israelische kinderen van Hongaarse ouders die naar Boedapest vertrekken, oude Israelische Roemenen die teruggaan naar Roemenie enzovoort.

Zo heb je Nederlanders die dertig jaar in Australie hebben gewoond en hier hun ouwe dag komen doorbrengen. Of bejaarde Marokkanen die terug naar Marokko gaan. Vanwege persoonlijke omstandigheden, of vanwege het politieke klimaat (Van Benthem die met z'n koeien naar Canada is vertrokken -- is dat niet iets voor je Kees, om een thread over te openen? O nee, Van Benthem is niet joods).

Ik begrijp niet waarom je daar zo bij staat te juichen, er is niets bij zonders aan de hand. Maar ja, joden he, dan moet het vermeld worden op dit forum.........

Dat is wat jij ervan maakt. Ga ergens anders je zieligheidstrucje uithalen. Je weet verdomde goed dat het politieke en sociale klimaat van Israel fundamenteel anders is dan een land als Canada. Heb je me horen juichen? Dus doe niet alsof er helemaal niks aan de hand is. Jouw poging tot verbloeming is bijvoorbaat al gedoemd te mislukken. Als het je niet interesseert, waarom schiet je dan in de verdediging? Het antwoord heb ik al.

Q.

tallesman
10-10-02, 17:05
Geplaatst door Qays


Dat is wat jij ervan maakt. Ga ergens anders je zieligheidstrucje uithalen. Je weet verdomde goed dat het politieke en sociale klimaat van Israel fundamenteel anders is dan een land als Canada. Heb je me horen juichen? Dus doe niet alsof er helemaal niks aan de hand is. Jouw poging tot verbloeming is bijvoorbaat al gedoemd te mislukken. Als het je niet interesseert, waarom schiet je dan in de verdediging? Het antwoord heb ik al.

Q.


Ik schiet helemaal niet in de verdediging, ik word toch ook niet aangevallen?

Je knipt-en-plakt een stuk uit een roman, geheel uit z'n verband, bovendien is een roman verzonnen. Je plaatst dat hier omdat de romanpersoon iets negatiefs zet over Israel. Dat stel ik aan de kaak, dat is alles.

Ik weet dat het politieke klimaat van Canada anders is dan dat van Israel, ik vergeleek de twee dan ook niet. Anders had ik de IMmigratie van de twee landen wel vergeleken. En ik denk dat er relatief nog steeds meer mensen naar Israel gaan dan naar Canada, maar dit terzijde.

De enige die in de verdediging schiet ben jij, en terecht, want je wordt aangevallen op een merkwaardige posting.

Girl@Egy
10-10-02, 18:37
Geplaatst door Kidon2


Oh sorry..even een paar stapjes omlaag..

In de toekomst is vandaag en morgen geschiedenis. ;)


Als je eens ff goed leest wat er staat, in plaats van dat je meteen als een kip zonder kop te werk gaat, dan zie je dat er staat
wie er is, nu dus!
was-verleden tijd
en zal zijn- toekomst!
als we dan in de toekomst zijn,lijkt het me logisch dat wat we nu meemaken dan verleden tijd is!
Nou als je het nu nog niet snapt, dan heb je pech gehad!Want ik kan niet nog lager gaan!

Waiting
10-10-02, 18:42
Geplaatst door Qays
Heb jij het programma niet gezien, waarin 'Diasporism' wordt uiteengezet. De ideologie dat joden gedoemd zijn om in diaspora te leven. Met real-life beelden waarin Israeliers druk bezig zijn om wijken in bv. Praag te kopen, aangezien ze niet meer geloven in de toekomst van de zionistische staat. Dus hou je 'slimme' opmerking voor jezelf, want de enige die gefopt is, ben jij. Door Herzl dan nog wel!

Q.

Dromen zijn bedrog beste Qays, voor iedere Israelier die Israel verlaat komen er 3 in de plaats en de Israeliers die Israel al verlaten blijven voor altijd met Israel in hun hart en zullen in gevallen van nood altijd klaar staan om Israel te verdedigen...
De Israeliers die Israel al verlaten doen dit vaak ook niet door de angst voor aanslagen of oorlog, daar leer je namelijk mee leven...

Meer dan 4000 jaar ondanks ontelbare vervolgingen met als grootste dieptepunt WOII wisten de joden te overleven en nog met behoud van hun prachtige cultuur en leer, nu hebben ze na vele jaren dwalen hun thuis weer opgebouwd tot een prachtige staat...

Na eeuwen diaspora waar joden Frans, Duits, Russisch, Engels etc etc spraken heeft men een zowat dode taal het Hebreeuws weer tot leven gewekt (een fantastische en indrukwekkende prestatie op zich)...

Denk je echt dat een volk dat zolang heeft gedroomt van een terugkeer naar hun thuis hun religieuze en culturele erfgoed en na zoveel ellende dat het heeft meegemaakt ook sinds 1948, zal breken?

The odds are with us.

bman
10-10-02, 19:58
De kans dat de Israeliers hun land op zullen geven is verwaarloosbaar klein. Militair zijn ze superieur aan alle arabische staten, zeker met de bondgenoten die Israel heeft. Het heeft dan ook weinig realiteitszin om te denken dat de staat Israel langzaam aan het leeglopen is.

Grappig dat de ene pro-palestijn het heeft over een zich uitbreidend ******gezwel terwijl de andere pro-palestijn het over het leeglopen van de staat Israel heeft. Als je fabeltjes gaat vertellen is het misschien handig om even van te voren af te spreken welk van de vele fabeltjes je wil dat men gaat geloven.

Dat helpt.

Qays
10-10-02, 20:41
Geplaatst door tallesman



Ik schiet helemaal niet in de verdediging, ik word toch ook niet aangevallen?

Je knipt-en-plakt een stuk uit een roman, geheel uit z'n verband, bovendien is een roman verzonnen. Je plaatst dat hier omdat de romanpersoon iets negatiefs zet over Israel. Dat stel ik aan de kaak, dat is alles.

Ik weet dat het politieke klimaat van Canada anders is dan dat van Israel, ik vergeleek de twee dan ook niet. Anders had ik de IMmigratie van de twee landen wel vergeleken. En ik denk dat er relatief nog steeds meer mensen naar Israel gaan dan naar Canada, maar dit terzijde.

De enige die in de verdediging schiet ben jij, en terecht, want je wordt aangevallen op een merkwaardige posting.

De roman geeft mijns inziens wel degelijk een beeld over hoe die auteur denkt. Maar daar schrik je zeker van. Hij wordt ook als een anti-Israel jood gezien (lees zijn verhalen maar eens). Feit is dat deze auteur tegen Israel is. En de feiten die hij noemt zijn aannemelijk. Dus ga er niet omheen draaien door te zeggen dat dit een stukje uit een roman is. Het zijn gedachtenkronkels van een auteur die wellicht dichter staan bij de realiteit dan jij vermoedt. Ach, waar maak je je druk om? Het is maar een roman. Toch?

Q.

Waiting
10-10-02, 22:34
Geplaatst door Qays


De roman geeft mijns inziens wel degelijk een beeld over hoe die auteur denkt. Maar daar schrik je zeker van. Hij wordt ook als een anti-Israel jood gezien (lees zijn verhalen maar eens). Feit is dat deze auteur tegen Israel is. En de feiten die hij noemt zijn aannemelijk. Dus ga er niet omheen draaien door te zeggen dat dit een stukje uit een roman is. Het zijn gedachtenkronkels van een auteur die wellicht dichter staan bij de realiteit dan jij vermoedt. Ach, waar maak je je druk om? Het is maar een roman. Toch?

Q.

Precies gelijk heb ie het is maar een roman, Israel is nog steeds een feit en het leven gaat gewoon door....
De realiteit wint altijd van fictie en zo dus ook van een roman
Dus ja ik weet wel waar jij je druk om maakt :hihi: :hihi: :hihi: :hihi: :hihi:

tallesman
11-10-02, 01:29
Geplaatst door Qays


De roman geeft mijns inziens wel degelijk een beeld over hoe die auteur denkt. Maar daar schrik je zeker van. Hij wordt ook als een anti-Israel jood gezien (lees zijn verhalen maar eens). Feit is dat deze auteur tegen Israel is. En de feiten die hij noemt zijn aannemelijk. Dus ga er niet omheen draaien door te zeggen dat dit een stukje uit een roman is. Het zijn gedachtenkronkels van een auteur die wellicht dichter staan bij de realiteit dan jij vermoedt. Ach, waar maak je je druk om? Het is maar een roman. Toch?

Q.

Dus een thrillerschrijver is eigenlijk zelf ook een moordenaar.

Het doet er niet toe hoe een schrijver denkt. Jij knipt-en-plakt iets uit een boek en suggereert daarmee dat je een waarheid verkondigt. Misschien denkt Philip Roth wel zo, so what? Natuurlijk is het leuk om te lezen hoe mensen met verstand over dingen schrijven. Maar dat was niet jouw motief om dat hier te plaatsen.

BENZ_207
11-10-02, 02:39
Geplaatst door JOOP.R
Vol afschuw lees ik wat de jullie in je haatvolle hersens (als jullie die hebben)schrijven .

in jullie optiek is alles wat ISRAEL doet fout en wat de palestijnen doen goed.
Natuurlijk is elk onschuldig slagtoffer wat er valt een te veel maar dat teld voor bijde kanten.
aan bijde kanten huilen ouders om hun gevallen kinderen, mannen en vrouwen.

mar om daar alleen ISRAEL de schuld van te geven gaat mij te ver
het zijn de Hamas en consorten die zich verschuilen tussen de bevolking en als daar dan slachtoffers vallen vraag ik mij af wie daar de schuld aan heeft.

Het is ook de Hamas die in zomerkampen de kinderen leerd om gaan met wapens en ze leerd te haten als de palestijnen eens in opstand kwamen tegen hen die ze werkelijk onderdrukte mischien dat dan die corrupte kliek van Arafat is zou oprotte
en dat van binnen uit de moordenaars van hamas en consorten
geen kans meer zouden krijgen zich te verschuilen achter onschudige Palestijnen denk daar maar een over na.
JOOP.R



Het kon nog emotioneler.........


dus....

- Palestijnen zijn moordenaars

- Israëliërs zijn helden


is dat wat je probeert te vertellen ?

sil
11-10-02, 02:52
Geplaatst door BENZ_207




Het kon nog emotioneler.........


dus....

- Palestijnen zijn moordenaars

- Israëliërs zijn helden


is dat wat je probeert te vertellen ?

Ik denk dat het een nieuweling is.Ik had dat in het begin ook.
Hopelijk gaat het over,alleen hoop ik niet dat hij gaat denken als ik :huil: :huil: :huil:

BENZ_207
11-10-02, 03:11
Geplaatst door JOOP.R


:wow: Ben je nou zo dom of doe je maar als of,
je zal moeten toegeven dat het de leden van de hamas zijn die zelfmoord aanslagen plegen en niet de ISRAELIERS.ik heb in bovengenoemd stuk niet geschreven dat de israeliers helden zijn maar er is een verschil tussen en legeren teroristen

yup, ik ben dom ik zal het niet ontkennen.

ik geef je helemaal gelijk. er is verschil tussen leger en terroisten.
Maar in het M-O merken wij daar heel weinig van. denk jij daar
maar eens over na.....



euh sil hoe denk jij dan als ik vragen mag ? en ik ben inderdaad
een nieuweling ja.

sil
11-10-02, 18:25
Geplaatst door BENZ_207


yup, ik ben dom ik zal het niet ontkennen.

ik geef je helemaal gelijk. er is verschil tussen leger en terroisten.
Maar in het M-O merken wij daar heel weinig van. denk jij daar
maar eens over na.....



euh sil hoe denk jij dan als ik vragen mag ? en ik ben inderdaad
een nieuweling ja.

Jij bent geen nieuweling
maar Joop r

MaRiaH
11-10-02, 18:55
Geplaatst door sil


Jij bent geen nieuweling
maar Joop r



:hihi: :hihi:
wel opletten he BenZ_207 :melig2:

BENZ_207
11-10-02, 20:56
Geplaatst door sil


Jij bent geen nieuweling
maar Joop r

o, foutje:)

Mariah ik zal voortaan goed opletten juf.