PDA

Bekijk Volledige Versie : Vergeet Palestina niet



Salvatio
05-04-20, 23:08
https://www.mo.be/wereldblog/vergeten-reisbestemming-palestina



mo.be/wereldblog/vergeten-reisbestemming-palestina (https://www.mo.be/wereldblog/vergeten-reisbestemming-palestina)

Salvatio
05-04-20, 23:59
Palestina is een mooi land

Alleen jammer dat het door zionisten wordt bezet met steun van de VS en een deel van Europa.

super ick
06-04-20, 11:29
Palestina is een mooi land

Alleen jammer dat het door zionisten wordt bezet met steun van de VS en een deel van Europa.

Jij bent toch moslim? Volg dan de Koran.

De Koran (soera 5: 20-21) stelt: “Mozes sprak tot zijn mensen: o mijn volk! Herinner u Gods gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven. O, mijn volk! Ga het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keer het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.”

Volgens mij lijden Palestijnen meer onder het Islamisme dat Hamas hen oplegt en de corruptie van hun eigen machthebbers die er baat bij hebben om de huidige impasse in stand te houden (dat geldt zeker ook voor een deel van de hardliners aan de andere kant).

Joden woonden daar al duizenden jaren voordat de Islam bestond.

Salvatio
06-04-20, 14:19
@ Super Ick

Laten we Amerika terug geven aan de Indianen en alle Europese kolonisten uitzetten naar waar hun voorouders vandaan komen.

Ik zal je weer een lesje leren;

Pisrael moet zich conform het Internationaal Recht,eisen van de IG,VN- resoluties en sancties teugtrekken vanuiy de bestandslijn van 1967.

Heb ik je vaker uitgelegd. Zoek het op ipv hier als een klein kind te roepen''ja maar Joden waren daar eerst''.

Nederlandertje
06-04-20, 15:44
@ Super Ick

Laten we Amerika terug geven aan de Indianen en alle Europese kolonisten uitzetten naar waar hun voorouders vandaan komen.

Ik zal je weer een lesje leren;

Pisrael moet zich conform het Internationaal Recht,eisen van de IG,VN- resoluties en sancties teugtrekken vanuiy de bestandslijn van 1967.

Heb ik je vaker uitgelegd. Zoek het op ipv hier als een klein kind te roepen''ja maar Joden waren daar eerst''.

Welke datum in 1967? Want na de zesdaagse oorlog had Israel de gazastrook en de sinaï veroverd van Egypte, de westelijke jordaanoever inclusief oost Jeruzalem op Jordanië en de go lkanhoogte op Syrië. Oorlogsbuit omdat die landen dachten dat ze Israël wel even van de kaart konden vegen.

Ibrah1234
06-04-20, 16:07
@ Super Ick

Laten we Amerika terug geven aan de Indianen en alle Europese kolonisten uitzetten naar waar hun voorouders vandaan komen.

Alle arabieren ook maar uit Noord-Afrika deporteren en er weer een christelijk bolwerk van maken?

Samir75017
06-04-20, 22:28
Alle arabieren ook maar uit Noord-Afrika deporteren en er weer een christelijk bolwerk van maken?

Arabs and Berbers live peacefully together in North Africa. In fact, a majority of North African Arabs nowadays know they are of Berber ancestry. No issue with that, we’re all Muslims.

Your comparison is absurd.

Ibrah1234
07-04-20, 01:51
Your comparison is absurd.

Fair enough. The equation regarding the american population also I guess?

Salvatio
07-04-20, 09:30
Welke datum in 1967? Want na de zesdaagse oorlog had Israel de gazastrook en de sinaï veroverd van Egypte, de westelijke jordaanoever inclusief oost Jeruzalem op Jordanië en de go lkanhoogte op Syrië. Oorlogsbuit omdat die landen dachten dat ze Israël wel even van de kaart konden vegen.

https://img.maroc.nl/forums/images/smilies/lol.gif

Helemaal stuk.

Salvatio
07-04-20, 09:33
Fair enough. The equation regarding the american population also I guess?

De Indianen waren daar eerst. :)

Salvatio
07-04-20, 09:34
Arabs and Berbers live peacefully together in North Africa. In fact, a majority of North African Arabs nowadays know they are of Berber ancestry. No issue with that, we’re all Muslims.

Your comparison is absurd.

Ik kan mij niet herrinneren dat Marokko een Christelijk bolwerk is geweest.

Is verder ook geen punt maar ik denk dat die zionist Ibrah weer gewoon zit te liegen.

Klopt dat?

Salvatio
07-04-20, 09:46
Alle arabieren ook maar uit Noord-Afrika deporteren en er weer een christelijk bolwerk van maken?

Je houd je weer van de domme. Lees maar even op je gemak door ;)

https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/191918-haat-geweld-nederlandse-onwil-rond-de-vn-beginselen-18.html

Haat en geweld, en Nederlandse onwil rond de VN-beginselen. - Pagina 18 (http://maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/191918-haat-geweld-nederlandse-onwil-rond-de-vn-beginselen-18.html)

Samir75017
07-04-20, 10:28
Ik kan mij niet herrinneren dat Marokko een Christelijk bolwerk is geweest.

Is verder ook geen punt maar ik denk dat die zionist Ibrah weer gewoon zit te liegen.

Klopt dat?

You’re right.

Ibrah1234
07-04-20, 12:01
You’re right.

Heel Noord-Afrika is door de arabieren veroverd en geïslamiseerd. Joden en christenen hadden nog wel een lange tijd een plekje onder de moslimheerschappij, maar het inheemse christendom hield in 12e eeuw op te bestaan.

Voorafgaand aan de 7e eeuw bestonden er ook slechts 2 monotheïstische geloven. Nadien heeft Mohammed e.e.a. uit het jodendom en christendom gekopieerd en de islam bedacht.

Revisor
07-04-20, 18:58
Alle arabieren ook maar uit Noord-Afrika deporteren en er weer een christelijk bolwerk van maken?

Wetenschappelijk gezien is de aanwezigheid van Arabische DNA in Marokko verwaarloosbaar en vrijwel afwezig. Je kunt dus geen Arabieren weg te sturen uit Marokko. Dit geldt ook voor Algerije, Tunesië en Libië.

Revisor
07-04-20, 19:05
Wetenschappelijk gezien is de aanwezigheid van de Bijbelse joodse DNA in de huidige (oost-Europese, Ashkenazi) joden verwaarloosbaar en vrijwel afwezig. Die DNA van de Bijbelse joodse zul je veel meer aantreffen in Palestijns DNA. Palestijnen zijn de ware afstammelingen van de Bijbelse joden maar ze zijn bekeerd tot de Islam.

Het kan verkeren.

Bizar eigenlijk.

De ware afstammelingen van de Bijbelse joden worden verjaagd door nep afstammelingen van de Bijbelse joden.

Nederlandertje
07-04-20, 20:42
Wetenschappelijk gezien is de aanwezigheid van de Bijbelse joodse DNA in de huidige (oost-Europese, Ashkenazi) joden verwaarloosbaar en vrijwel afwezig. Die DNA van de Bijbelse joodse zul je veel meer aantreffen in Palestijns DNA. Palestijnen zijn de ware afstammelingen van de Bijbelse joden maar ze zijn bekeerd tot de Islam.

Het kan verkeren.

Bizar eigenlijk.

De ware afstammelingen van de Bijbelse joden worden verjaagd door nep afstammelingen van de Bijbelse joden.

Heb je DNA bewijs hiervoor??

Ibrah1234
07-04-20, 20:48
Beledigen (c.q. discussie opblazen) om te verhullen dat u niets te melden heeft?

U heeft gelijk, ik had me niet in dergelijke bewoordingen moeten uiten. Een ons aller bekende alhier liet me weer eens tegen het plafond stuiteren.

Mijn excuus.

Salvatio
07-04-20, 22:51
https://www.maroc.nl/forums/het-nieuws-van-de-dag/413099-vergeet-palestina-niet-post5685792.html#post5685792


Beledigen (c.q. discussie opblazen) om te verhullen dat u niets te melden heeft?


Doet die zionist vaker. Ik heb hem gemeld bij het beheer.

Het moet eens keer afgelopen zijn met die domme,valse zionistische repeat-mode.

super ick
08-04-20, 11:56
@ Super Ick

Laten we Amerika terug geven aan de Indianen en alle Europese kolonisten uitzetten naar waar hun voorouders vandaan komen.

Ik zal je weer een lesje leren;

Pisrael moet zich conform het Internationaal Recht,eisen van de IG,VN- resoluties en sancties teugtrekken vanuiy de bestandslijn van 1967.

Heb ik je vaker uitgelegd. Zoek het op ipv hier als een klein kind te roepen''ja maar Joden waren daar eerst''.

Dat is de beschaafde oplossing. Dat 'lesje' hoef je mij niet te leren. Ik weet dat en ben het daar volledig mee eens. Ik plaats mijn reactie over de herkomst van Joden om je eraan te herinneren dat ze niet daar toevallig uit de lucht zijn komen vallen en voor hetzelfde geld een stuk van, bijvoorbeeld Spanje zouden willen hebben.

Veroveringen zijn van alle tijden. Er bestaat bijna geen land waarvan de grenzen niet direct of indirect in verband met oorlog en verovering getrokken zijn. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de geschiedenis van de Koerden? Dat conflict betreft veel meer mensen en speelt al veel langer.
Ik probeer hiermee niet te bagatelliseren maar wel enigszins een beetje perspectief in te brengen.

Jij weet ook dat dat niet de ware bedoeling is. Israël moet de zee in gedreven worden. Helemaal weggevaagd worden. Dat was ook twee keer de opzet.
Ik kan hier wel Palestijnse schoolboekjes plaatsen die bol staan van het antisemitisme maar die ken jij waarschijnlijk ook. Bovendien vind ik ze te onsmakelijk.
Daarbij sluit ik ook mijn ogen niet voor de Joodse extremisten. Die zijn net zo erg. Fundies houden het conflict levend en gijzelen zo als het ware de goedwillenden. Mensen die gewoon met elkaar en tussen elkaar willen leven. Je moet m.i. daarom erg oppassen dat je geen onderdeel van het probleem wordt door 1 kant te kiezen.

Dus wat wil jij nou?

Werkelijk Israël voort laten bestaan achter de grenzen van 1967 of toch maar wegvagen?

Salvatio
08-04-20, 20:55
Dat is de beschaafde oplossing. Dat 'lesje' hoef je mij niet te leren. Ik weet dat en ben het daar volledig mee eens. Ik plaats mijn reactie over de herkomst van Joden om je eraan te herinneren dat ze niet daar toevallig uit de lucht zijn komen vallen en voor hetzelfde geld een stuk van, bijvoorbeeld Spanje zouden willen hebben.



Dat geldt voor elk volk of religie. Probeer je te focussen op het Internationaal Recht.

De wet geldt voor iedereen. Niemand,ook geen natie staat,staat daar boven.


Veroveringen zijn van alle tijden. Er bestaat bijna geen land waarvan de grenzen niet direct of indirect in verband met oorlog en verovering getrokken zijn. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de geschiedenis van de Koerden? Dat conflict betreft veel meer mensen en speelt al veel langer.
Ik probeer hiermee niet te bagatelliseren maar wel enigszins een beetje perspectief in te brengen.

Koerdistan heeft nooit bestaan. Of wel?


Jij weet ook dat dat niet de ware bedoeling is. Israël moet de zee in gedreven worden. Helemaal weggevaagd worden. Dat was ook twee keer de opzet.
Ik kan hier wel Palestijnse schoolboekjes plaatsen die bol staan van het antisemitisme maar die ken jij waarschijnlijk ook. Bovendien vind ik ze te onsmakelijk.
Daarbij sluit ik ook mijn ogen niet voor de Joodse extremisten. Die zijn net zo erg. Fundies houden het conflict levend en gijzelen zo als het ware de goedwillenden. Mensen die gewoon met elkaar en tussen elkaar willen leven. Je moet m.i. daarom erg oppassen dat je geen onderdeel van het probleem wordt door 1 kant te kiezen.
[QUOTE]

De Palestijnen hebben nooit de kans gekregen om een levensvatbare,fatsoenlijke staat op te richten.

En aan deze reactie te lezen ben jij degene die voor de zoveelste keer iets recht wil schrijven wat krom is.

Hamas heeft haar partijprogram hervormd ( zie link onder.. JIj moet beter bij de les blijven ipv pseudo interessant te doen Ickje.


https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170501_0286099 (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170501_02860991)


En stop eens keer met die onzin te herhalen.


[QUOTE]Dus wat wil jij nou?

Werkelijk Israël voort laten bestaan achter de grenzen van 1967 of toch maar wegvagen?


Alsof ik tegen een muur schrijf. https://img.maroc.nl/forums/images/smilies/moe.gif

super ick
09-04-20, 09:57
Gezien het badinerende toontje dat je aan blijft slaan en het feit dat je niet reageert op wat ik neerzet (voorbeeld: Ik zet neer dat ik 100% achter de resolutie 1967 sta, vervolgens zet jij neer: Focus je op internationaal recht).

Ik probeer er zoveel mogelijk van buitenaf naar te kijken; jij zit er middenin. Jouw mening staat al vast. Bij voorbaat ben je niet genegen ook maar 1 mm te wijken wat er ook in de discussie wordt ingebracht. Dus is het geen discussie meer.

Tot in een ander topic maar weer.

Ibrah1234
09-04-20, 13:50
Dat ook Nederland toestaat dat de resoluties over Israël aan de lopende band geschonden worden maakt de VN ongeloofwaardig.

Waar maak je toch druk over. Er zijn zat VN resoluties geweest wegens de illegale bezetting van de Westelijke-Sahara door Marokko.

Door tienduizenden Marokkaanse kolonisten te verhuizen is de demografische verhouding geheel scheef komen te liggen. Marokkaanse zionisten. Wat is het verschil?

O ja, jullie claim deugt ;)

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog. Hypocrisie ten top.

Salvatio
09-04-20, 17:37
Gezien het badinerende toontje dat je aan blijft slaan en het feit dat je niet reageert op wat ik neerzet (voorbeeld: Ik zet neer dat ik 100% achter de resolutie 1967 sta, vervolgens zet jij neer: Focus je op internationaal recht).



Je komt er gewoon weer niet uit. Wat boeit mij nou wat jij vind van de VN-resoluties en sanctie's. Dat vind jij toch niks. Zie Inbreng Interim.

Jij waait met alle winden mee. Van de VN is fgailliet tot aan ja,Israel moet zich houden aan de VN-resoluties.

Israel moet zich terugtrekken. Waarom gebeurd dat niet?


Volgens mij lijden Palestijnen meer onder het Islamisme dat Hamas hen oplegt en de corruptie van hun eigen machthebbers die er baat bij hebben om de huidige impasse in stand te houden (dat geldt zeker ook voor een deel van de hardliners aan de andere kant).

JIj dwaalt af. Ik vind het kinderachtig van jou.

Israel moet zich terugtrekken ongeacht de stand en kwaliteit van de Palestijnse Autoriteit.


[QUOTE]Joden woonden daar al duizenden jaren voordat de Islam bestond.[QUOTE]

Weer zo een domme uitglijder van jou die meer vragen gaat opbrengen dan dichter tot een oplossing.

Wederom een volstrekt zinloze reactie die niks met de topic te maken heeft.

Salvatio
09-04-20, 17:41
Waar maak je toch druk over. Er zijn zat VN resoluties geweest wegens de illegale bezetting van de Westelijke-Sahara door Marokko.



Plaats die resoluties dan zion-leugenaar.

De vorige keer liep deze draai naar het Westelijke-Sahara conflict heel erg nasty af voor jou. :)

Pisrael is kampioen in het negeren van VN-resoluties.


Pisrael moet zich terugtrekken vanaf de bestandslijn van 1967,conform de VN-resoluties,VN-sancties en het Internationaal Recht. Over hypocrisie gesproken. Vieze bejaarde zionist. SCHAAM JE!!!

Anders blijft er veel bloed vergoten worden overal ter wereld.

Ibrah1234
09-04-20, 18:21
Israel moet zich terugtrekken. Waarom gebeurd dat niet.

Waarom trekt het Marokkaanse leger zich niet terug uit de bezette gebieden en keren de Marokkaanse kolonisten niet terug naar waar ze thuishoren?

Kunnen de vluchtelingen weer terugkeren uit de Algerijnse vluchtelingenkampen.

Rob Gosseling
09-04-20, 18:40
Ik heb sterk het gevoel dat Salvatio, Ibrah, Interim, Super ick, Nederlandertje nader tot elkaar gekomen zijn over het onderwerp Palestina, de VN, West-Sahara etc. Dit gaat goed komen. Zo zie je maar weer dat op een forum, mensen uit diverse groepen, ondanks culturele en etnische verschillen, tot een gezamelijke consensus kunnen komen over een beladen onderwerp. Dat zie je ook in de samenleving. Die wil naar elkaar te luisteren en bereid te zijn om kritisch naar eigen opvattingen te kijken. Dit forum staat model voor de zeer geslaagde multiculturele maatschappij, waarbij tradities wegsmelten en plaats maken voor nieuwe ideeën.

Salvatio
09-04-20, 18:40
Waarom trekt het Marokkaanse leger zich niet terug uit de bezette gebieden en keren de Marokkaanse kolonisten niet terug naar waar ze thuishoren?

Kunnen de vluchtelingen weer terugkeren uit de Algerijnse vluchtelingenkampen.

Resolutie's en sanctie's wil ik lezen.

Salvatio
09-04-20, 18:43
Ik heb sterk het gevoel dat Salvatio, Ibrah, Interim, Super ick, Nederlandertje nader tot elkaar gekomen zijn over het onderwerp Palestina, de VN, West-Sahara etc. Dit gaat goed komen. Zo zie je maar weer dat op een forum, mensen uit diverse groepen, ondanks culturele en etnische verschillen, tot een gezamelijke consensus kunnen komen over een beladen onderwerp. Dat zie je ook in de samenleving. Die wil naar elkaar te luisteren en bereid te zijn om kritisch naar eigen opvattingen te kijken. Dit forum staat model voor de zeer geslaagde multiculturele maatschappij, waarbij tradities wegsmelten en plaats maken voor nieuwe ideeën.

Jij en Super Ick weten dat als geen ander. ''Nader tot elkaar komen''......

https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/413058-de-nazis-dutch-faithfreedom-org.html

https://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=13511


Tot slot; een beter milieu begint bij jezelf Eric De Blois.

Ik zou als ik jou was de Nederlandse fora in de gaten houden ipv een forum waarin je door 80% van de leden wordt genegeerd,ter sprake stellen.

Alleen voor de objectiviteit en geloofwaardigheid van jou aanwezigheid op dit forum zou dat een zege zijn.

Ibrah1234
10-04-20, 01:56
Resolutie's en sanctie's wil ik lezen.

Op Ambon dezelfde modus operandi. Islamistische zionistische kolonisten vanuit Java trekken de lokale demografische verhoudingen op Ambon compleet scheef.

Zwaai met de RMS vlag en je wordt kapot geschopt door moslim milities waarna je vervolgens spoorloos verdwijnt.

Ik heb respect voor die jongen uit Assen die zich weert tegen de Javaanse hordes.


https://www.youtube.com/watch?v=WY-fme5NOKA

Ibrah1234
11-04-20, 12:00
Vergeet Palestina niet!

Wat hebben wij met Palestina? Helemaal niks!!

De Molukkers vormden de ruggengraat van ons KNIL leger. Daar ligt een ereschuld.

Kwam vroeger nog wel eens bij de eerste generatie. Steevast een staatsieportret van toen nog koningin Juliana aan de muur en de hutkoffer nog onuitgepakt op zolder.

Hondstrouw tot op het bot.

Ibrah1234
11-04-20, 12:31
Jullie hebben helemaal niks met Palestina en toch reageren jullie in dit topic?!

Marokkanen al helemaal niet lijkt mij. Waarom dat hele onderwerp hier telkens weer aangesneden wordt is me een raadsel.

Dit klemt temeer de Palestijnse identiteit nooit heeft bestaan maar voor propaganda doeleinden is gecreëerd. Identiteitsfraude.

In omvang en media-aandacht de grootste hoax aller tijden.

super ick
11-04-20, 17:29
Je komt er gewoon weer niet uit. Wat boeit mij nou wat jij vind van de VN-resoluties en sanctie's. Dat vind jij toch niks. Zie Inbreng Interim.

Jij waait met alle winden mee. Van de VN is fgailliet tot aan ja,Israel moet zich houden aan de VN-resoluties.

Israel moet zich terugtrekken. Waarom gebeurd dat niet?



JIj dwaalt af. Ik vind het kinderachtig van jou.

Israel moet zich terugtrekken ongeacht de stand en kwaliteit van de Palestijnse Autoriteit.


[QUOTE]Joden woonden daar al duizenden jaren voordat de Islam bestond.[QUOTE]

Weer zo een domme uitglijder van jou die meer vragen gaat opbrengen dan dichter tot een oplossing.

Wederom een volstrekt zinloze reactie die niks met de topic te maken heeft.

Ik ben duidelijk over de resoluties. Dat hoef ik toch niet te herhalen? Daar zijn we het over eens.

Ik sluit mijn ogen niet voor de vijandigheid, ver voor het bestaan van Israël. De moefti van Jeruzalem windt daar geen doekjes om. Met die vijandigheid hebben ze nog steeds te maken.

Als Israel morgen al haar wapens neerlegt dan bestaat het overmorgen niet meer.

Dat ze zich niet terugtrekken heeft twee redenen:
Een politieke, israelische politiek wordt gegijzeld door een minderheid fundamenatalisten.
Een realistische, teruggave is geen enkele garantie dat vijandigheden stoppen. Die gaan gewoon door.

knuppeltje
11-04-20, 18:34
Dit klemt temeer de Palestijnse identiteit nooit heeft bestaan maar voor propaganda doeleinden is gecreëerd. Identiteitsfraude.

In omvang en media-aandacht de grootste hoax aller tijden.

Alsof dat er eigenlijk toe zou moet doen. Maar Revisor heeft volkomen gelijk. De Palestijnen behoren tot de oorspronkelijke bewoners van Palestina die moslim zijn geworden. Het is dus weer maar eens een stompzinnig en vooringenomen geleuter van je.

En al zou die identiteit niet bestaan - dan nog is dat totaal onbelangrijk. Waar het echt om gaat is dat er na de door David Ben-Gurion zelf uitgeroepen staat Israel, er ondertussen enorme aantallen joodse mensen van alle kanten van de wereld naar Israel zijn getrokken - zich daar vestigden en vermenigvuldigden - waardoor de daar wonende niet-joodse bevolking (de Palestijnen) - die daar geboren zijn in families die er al ontelbare generaties woonden - van huis en haard werden verdreven, in getto's werden opgehokt en volkomen gemarginaliseerd werden, etc, etc.

Volgens officiële schattingen vielen er alleen al tijdens de nakba tussen de 10.000 en 13.000 slachtoffers aan de niet joodse kant van de bevolking, waarbij meer dan 400 dorpen met de grond gelijk gemaakt werden - en al wie niet wilden oprotte of tegenstribbelden werden afgeschoten.

Jaren later, in 1965, werd er een nieuwe wet in de Knesset aangenomen, waarin de ruimtelijke ordening en bebouwing, werd geregeld. Als gevolg daarvan werden met een pennenstreek op 123 na - alle Palestijnse dorpen en gemeenschappen in Israël illegaal verklaard - inclusief hun bewoners, met alle gevolgen van dien.
Hoe een en ander er naar toe ging is hier al diverse malen uitgebreid aan de orde geweest. Daarover heb ik hier al eerder een paar keer een heleboel feiten - die er echt niet om logen - op een rijtje gezet.

Het argument dat er al een paar duizend jaar geleden joden in Palestina woonden is dan wel juist - maar het is totaal ridicuul om het huidige staatsterrorisme van Israël daarmee goed te praten. Er woonden net zo goed niet-joodse bewoners al duizenden jaren in wat we nu Israël noemen. De Palestijnen, bijvoorbeeld

Mag ik je er even op wijzen dat je weer volkomen uit je nek lult. Het speelt al vele jaren in de serieuze media nauwelijks een rol. Immers, het uit schuldgevoel algemeen heersende sentiment voor Israël zou dat toch geen rol van betekenis hebben gespeeld.
De Palestijnen zijn gewoon als wisselgeld gebruikt ter genoegdoening van onze eigen misdaden tegen de joden - voor- tijdens - en na de Tweede Wereldoorlog. Ordinaire plaatsvervangende schuldvereffening, zeg maar.

Dat je zelf elke keer, als een door een hele zwerm bijen gestoken, hier reageert, als weer eens iets over het misdadig staatsterrorisme van Israël wordt gezegd, is dan ook volkomen belachelijk.

Als het allemaal toch maar een hoax is, waarom doe je dat dan? Je kunt de prikkers met een Marokkaanse roots hier wel vertellen dat zij niets met Israël te maken hebben - maar wat heb jij, in Groningen zittend, dan wel met Israël te maken?
Bovendien is je opmerking daarover hoogst arrogant. Waarom zouden die prikkers niets van die misdaden mogen zeggen. Waar haal jij de gore lef vandaan om dat voor hen op een dergelijk toontje te bepalen? :lachu:

Ibrah1234
11-04-20, 19:00
Volgens officiële schattingen vielen er alleen al tijdens de nakba tussen de 10.000 en 13.000 slachtoffers aan de niet joodse kant van de bevolking, waarbij meer dan 400 dorpen met de grond gelijk gemaakt werden - en al wie niet wilden oprotte of tegenstribbelden werden afgeschoten.

euze media nauwelijks een rol. Immers, het uit schuldgevoel algemeen heersende sentiment voor Israël zou dat toch geen rol van betekenis hebben gespeeld.

Stop eens met die onzin. Teveel Youtube propaganda gezien? De Palestijnen bestaan slechts in de Fabeltjeskrant.

Veel Arabische leiders zoals Khadafi en zelfs representanten van Hamas en de PLO hebben toegegeven dat de Palestijnse identiteit is verzonnen ten behoeve van de strijd tegen Israël.

Nee hoor, onze Google professor Knuppeltje residerend op een zolderkamertje weet het beter :wink:

Het Koninkrijk Israël besloeg in omvang het huidige Israël. Er is nooit een Palestijnse staat geweest.

Het is fraude van ongekende omvang. Waarschijnlijk de grootste fraudezaak van de afgelopen eeuw.

Salvatio
11-04-20, 21:00
Stop eens met die onzin.

JIj moet eens keer ophouden met het laten van zionistische stink scheten,bejaarde zionist!!.

Alles wat jij schrijft is een soort van repeat-mode. Doe je al jaren ondanks het feit het heel helder is dat Pisrael fout zit.

JIj hebt niks in te brengen opa. Maarten haalt al jouw bagger onderuit.

Salvatio
11-04-20, 21:07
[Salvatio;5685898]Je komt er gewoon weer niet uit. Wat boeit mij nou wat jij vind van de VN-resoluties en sanctie's. Dat vind jij toch niks. Zie Inbreng Interim.

Jij waait met alle winden mee. Van de VN is fgailliet tot aan ja,Israel moet zich houden aan de VN-resoluties.

Israel moet zich terugtrekken. Waarom gebeurd dat niet?



JIj dwaalt af. Ik vind het kinderachtig van jou.

Israel moet zich terugtrekken ongeacht de stand en kwaliteit van de Palestijnse Autoriteit.



Joden woonden daar al duizenden jaren voordat de Islam bestond.

Ik ben duidelijk over de resoluties. Dat hoef ik toch niet te herhalen? Daar zijn we het over eens.

Ik sluit mijn ogen niet voor de vijandigheid, ver voor het bestaan van Israël. De moefti van Jeruzalem windt daar geen doekjes om. Met die vijandigheid hebben ze nog steeds te maken.

Als Israel morgen al haar wapens neerlegt dan bestaat het overmorgen niet meer.

Dat ze zich niet terugtrekken heeft twee redenen:
Een politieke, israelische politiek wordt gegijzeld door een minderheid fundamenatalisten.
Een realistische, teruggave is geen enkele garantie dat vijandigheden stoppen. Die gaan gewoon door.


Vijandigheden gaan door omdat Pisrael zich niet wil houden aan het Internationaal Recht en een heel volk bijna 60 jaar onderdrukt.

Ondanks het feit Hamas haar Partijprogram heeft bijgesteld is Pisrael niet bereid tot concessies.

Jij schrijft echt onzin en veel van jouw reacties zijn tegendraads en druisen tegen elkaar in.

Niet interessant doen Ickje. Ga eerst beter je huiswerk doen.

Ibrah1234
11-04-20, 22:37
JIj moet eens keer ophouden met het laten van zionistische stink scheten,bejaarde zionist!!.

Alles wat jij schrijft is een soort van repeat-mode. Doe je al jaren ondanks het feit het heel helder is dat Pisrael fout zit.

JIj hebt niks in te brengen opa. Maarten haalt al jouw bagger onderuit.

Je gaat nergens op in. De arabieren geven grif toe dat de hele Palestijnse kwestie is verzonnen. Het is een fabeltje, fraude, list en bedrog.

De hele Palestijnse vluchtelingenproblematiek is gecreëerd en decennialang zorgvuldig geregisseerd en kunstmatig in stand gehouden.

Dit klemt temeer dat veel Arabische landen om die reden geen Palestijnse vluchtelingen willen opnemen. Het probleem zou dan immers in no-time zijn opgelost. Tsja, daar heeft men geen enkele baat bij.

De Palestijnen worden door de Arabische landen slechts als stok gebruikt om Israël mee te slaan. Men heeft geen enkele baat bij het verdwijnen van de stok.

Allah, toch niet de minste, geeft in de koran in diverse verzen aan dat het land de Joden toebehoort en hij ze zal beschermen.

Allah heeft het Heilige Land toegewezen aan de kinderen van Israël tot aan de Oordeelsdag (Koran, soera 5 – “De soera van de tafel,” vers 21). Ook staat in soera 26 – “De soera van de dichters,” vers 59: “Wij maakten de kinderen van Israël de erfgenamen (van het land).”

“O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden.” (Koran, soera 5, vers 20 en 21)

Allah roept in deze verzen moslims op Israël te erkennen als thuisland van de Joden. NERGENS, maar dan ook NERGENS maakt Allah gewag van Palestijnen of een Palestijnse staat.

Sterker nog, Allah propagandeert het zionisme in een paar van die verzen.

Ibrah1234
11-04-20, 22:45
Feitelijk staat de donkere toekomst van de Joden en Israël hier al beschreven. Allah drukt ze op het hart het land met hand en tand te verdedigen.

Zowel in de bijbel als de koran wordt gesproken over het uitverkoren volk welke het 'land van melk en honing' toebehoort.

Salvatio
11-04-20, 23:24
Zielige Ibrahrat. :kotsen2:

Ibrah1234
12-04-20, 02:00
Zielige Ibrahrat. :kotsen2:

Kortom, geen zinnig woord toe te voegen :-)

Ibrah1234
12-04-20, 02:40
laat Israel, er ondertussen enorme aantallen joodse mensen van alle kanten van de wereld naar Israel zijn getrokken - zich daar vestigden en vermenigvuldigden - waardoor de daar wonende niet-joodse bevolking (de Palestijnen) - die daar geboren zijn in families die er al ontelbare generaties woonden - van huis en haard werden verdreven, in getto's werden opgehokt en volkomen gemarginaliseerd werden, etc, etc.


Knuppeltje, het is simpelweg niet waar en een pertinente leugen. Er zijn zat bewijzen dat de Arabische legers de arabieren hebben opgeroepen vrij baan te maken voor de oprukkende legereenheden opdat de laatste Jood, vrouwen en kinderen incluis over de kling zouden kunnen worden gejaagd.

Het klusje zou in 1 week geklaard zijn waarna ze huiswaarts konden keren.

Dat pakte even anders uit. Mede dankzij Nederland.

Et voila, je Palestijns vluchtelingenprobleem.

Knuppeltje, je moreel kompas is in dezen echt op hol geslagen.

Rob Gosseling
12-04-20, 02:48
Veel Marokkanen hebben één favoriet onderwerp: Palestina. Ga alleen al na hoevaak er een topic over Palestina is gestart hier op dit forum. Maar als je ze zou vragen wat heb je er voor over, blijven ze toch liever in het Nederland dat onvoorwaardelijk achter Israël staat. Wat hebben de Palestijnen daar concreet aan? Geen ene moer! Veel geschreeuw, maar als het er op aan komt toch liever GTA5 op de Xbox spelen. Lekker meedoen met het westers kapitalisme. Van die ontzettend gespeelde fascinatie voor het leed van het Palestijnse volk kan dus wel wat af. Het leed van de Palestijnen wordt hier gebruikt als een stok om het westen af te kraken, maar voor hun broeders hebben Marokkanen geen ene moer over.

Als je over West-Sahara begint, zijn de tenen enorm lang. Dus ja, dat met twee maten meten maakt de zogenaamde belangstelling voor onderdrukte volken in het geheel niet geloofwaardig.

Overigens ben ik het over Palestina wel grotendeels eens met Ballandalus, Knuppeltje en Revisor. Heb ook mijn steun uitgesproken voor een Palestijnse staat. Neemt allemaal niet weg, dat ik ondanks mijn visie op het Palestijnse leed, leed wat ik erken, door de meeste Palestinalovers toch vaak nazi wordt genoemd. Dus krijg ook maar de tyfus met jullie hypocriete spelletjes. Kom maar op met je dislikes.

knuppeltje
12-04-20, 08:27
Knuppeltje, je moreel kompas is in dezen echt op hol geslagen.

:lachu:

Salvatio
12-04-20, 08:38
Kortom, geen zinnig woord toe te voegen :-)

Jij bent al meerdere keren klem geluld over dit onderwerp

Een zielige bejaarde zionist ben jij. :/)

knuppeltje
12-04-20, 10:11
Stop eens met die onzin.

U zei?

Of je het nu wel of niet Palestijnen mag nomen is - zoals ik al zei - totaal onbelangrijk.

Het gaat, zoals ik al eerder aangaf, om een oorspronkelijke bevolkingsgroep die al 1400 jaar geleden islamitisch is geworden - en die sinds een aantal decennia door de van alle kanten in grote getallen ingestroomde en zich vermenigvuldigende joden - die zich als echte kolonisten gedroegen, en dat nog steeds doen - met bot geweld tot tweederangs burgers is gemaakt - en wat nu op de West Bank nog steeds aan de gang is.
De West Bank is slechts het sluitstuk van het hele kolonisatieproces - tot doel: Erets Israël.
Tja, je kunt voor of tegen een dergelijk gruwelijke kolonisatie zijn. Dat bepaal je zelf. Maar dat die onbeschoft gruwelijk is, kan aan de hand van de feiten door geen zinnig mens worden ontkend

'Israël' was destijds een Hebreeuwse benaming voor een gebied binnen een regio die door de Grieken al 'Palestea' werd genoemd. Ofwel: het land van de Palestijnen (Filistijnen). Die waren er al in de 13e eeuw voor christus binnengetrokken. Maar er waren daar ooit meerdere koninkrijken in die regio.

Ook onder de Romeinen heette de regio Palestina, zij het in het Latijns. Tot de oprichting van de staat Israël door Ben Gurion, heette het daar nog steeds Palestina. Maar een anderen heel oude benaming voor die regio was ooit: 'Kanaän' en heette de bewoners daar 'Kanaänieten. Dat was onder andere tijdens de zogenaamde vlucht uit Egypte. Zie 'Exodus'. En pas eeuwen later was er volgens archeologen spraken van een georganiseerde joodse samenleving in Kanaän. Daarvoor was Jahweh getrouwd met Ashera
bijvoorbeeld. Van beiden zijn er votief beeldjes samen in graven gevonden. De joden waren in het begin nog niet monotheïstisch.
Ach, 'Whats in a name' zei Shakespeare.

Of je de slachtoffers nu wel of niet Palestijnen kunt noemen is dus totaal onbelangrijk. De bevolkingsgroep waartoe zij behoren, was er tweeduizend jaar geleden ook al - en worden nu eenmaal als Palestijn aangeduid.
Of dat volgens jou terecht is of niet, doet er dus niet toe.

De grote vraag is: Wie heeft er heeft er recht op een goed leven in Israël en de bezette gebieden? Zij wiens familie er al ontelbare generaties leefden voor de eigenmachtige uitroeping van de staat Israël door Ben Gurion, of ze nu joods zijn of niet - of alleen wie joods is - inclusief de van heinde en verre toegestroomde joodse kolonisten na die uitroeping?

Wel, voor de prikkers hier die zo graag hartgrondig tegen het opnemen van zogenaamde gelukzoekers zijn - moet die vraag toch heel makkelijk te beantwoorden zijn, lijkt mij. :student:

Verder is het heel raar om iemand te verwijten in herhaling te treden - en dat zelf ook constant te doen - en dat ook nog zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te gaan.

Rob Gosseling
12-04-20, 10:26
Jij bent al meerdere keren klem geluld over dit onderwerp

Een zielige bejaarde zionist ben jij. :/)

Klein kind, ga spelen met je gta5 in je xbox. Wellicht dat palestina is gemodeleerd in het spel. Beetje de humane jongen veinzen, agressief ventje. Bij de minst geringste rimpeling ga jij over in de vechtmodus. Dus zeg jij maar niks over oorlog, inferieur ventje.

Ibrah1234
12-04-20, 12:03
Overigens ben ik het over Palestina wel grotendeels eens met Ballandalus, Knuppeltje en Revisor. Heb ook mijn steun uitgesproken voor een Palestijnse staat. Neemt allemaal niet weg, dat ik ondanks mijn visie op het Palestijnse leed, leed wat ik erken, door de meeste Palestinalovers toch vaak nazi wordt genoemd. Dus krijg ook maar de tyfus met jullie hypocriete spelletjes. Kom maar op met je dislikes.

Helemaal mee eens. Natuurlijk valt er conform het internationaal recht heel wat af te dingen op de acties van Israël.

Ik vertrouw de agenda van enkelen hier niet. Kijk naar Knuppeltje zijn onderschrift. Kan me niet voorstellen dat iemand dat als onderschrift hanteert op een forum voor modelbouw.

Wat beweegt zo iemand dan dat wel te doen op een Marokkaans forum? Ik ben bang dat onoirbare motieven hieraan ten grondslag liggen.

Salvatio
12-04-20, 16:58
Je bent gewoon murw gebeukt. Van al jouw argumenten is geen spaander heel gelaten.

Compleet door de gehaktmolen gehaald. :ego:

Ik heb zeer veel respect voor Knuppeltje,Revisor en Interim die ondanks je zionistische repeat-mode,het geduld hebben om haarfijn uit te leggen waar jij fout zit.

In de strafhoek jij!!! :vingers:


Helemaal mee eens. Natuurlijk valt er conform het internationaal recht heel wat af te dingen op de acties van Israël.

Ik vertrouw de agenda van enkelen hier niet. Kijk naar Knuppeltje zijn onderschrift. Kan me niet voorstellen dat iemand dat als onderschrift hanteert op een forum voor modelbouw.

Wat beweegt zo iemand dan dat wel te doen op een Marokkaans forum? Ik ben bang dat onoirbare motieven hieraan ten grondslag liggen.

Rob Gosseling
12-04-20, 17:19
Je bent gewoon murw gebeukt. Van al jouw argumenten is geen spaander heel gelaten.

Compleet door de gehaktmolen gehaald. :ego:

Ik heb zeer veel respect voor Knuppeltje,Revisor en Interim die ondanks je zionistische repeat-mode,het geduld hebben om haarfijn uit te leggen waar jij fout zit.

In de strafhoek jij!!! :vingers:

Je blijft je als een kleuter gedragen : "Ik de grote denker die anderen verbaal in een hoek zet". Pffff

Mijn god wat een arrogantie voor iemand die hier alleen op de man speelt. Dat Revisor en knuppeltje nog een inhoudelijke boodschap hebben is niet jouw verdienste. Dus hou eens op met dan kinderachtige schreeuwen om aandacht. Alle interessante topics worden door jouw persoonlijke aanvallen verpest. Het gaat jou hier louter om je egeo en totaal niet om het palestijnse leed.

Meeliften op het sucses van anderen is wat jij doet. Jij heb niet het morele gezag om anderen in de hoek te zetten.

Salvatio
12-04-20, 17:30
Deze reactie hakt er wel in hoor,Knuppeltje.

Geef deze zionisten de tijd om hen pijnlijke verlies en onrechtvaardige verschil van inzicht tot hun door te laten dringen.

Beste reactie die ik ooit heb gelezen wat betreft PALESTINA. :duim:



U zei?

Of je het nu wel of niet Palestijnen mag nomen is - zoals ik al zei - totaal onbelangrijk.

Het gaat, zoals ik al eerder aangaf, om een oorspronkelijke bevolkingsgroep die al 1400 jaar geleden islamitisch is geworden - en die sinds een aantal decennia door de van alle kanten in grote getallen ingestroomde en zich vermenigvuldigende joden - die zich als echte kolonisten gedroegen, en dat nog steeds doen - met bot geweld tot tweederangs burgers is gemaakt - en wat nu op de West Bank nog steeds aan de gang is.
De West Bank is slechts het sluitstuk van het hele kolonisatieproces - tot doel: Erets Israël.
Tja, je kunt voor of tegen een dergelijk gruwelijke kolonisatie zijn. Dat bepaal je zelf. Maar dat die onbeschoft gruwelijk is, kan aan de hand van de feiten door geen zinnig mens worden ontkend

'Israël' was destijds een Hebreeuwse benaming voor een gebied binnen een regio die door de Grieken al 'Palestea' werd genoemd. Ofwel: het land van de Palestijnen (Filistijnen). Die waren er al in de 13e eeuw voor christus binnengetrokken. Maar er waren daar ooit meerdere koninkrijken in die regio.

Ook onder de Romeinen heette de regio Palestina, zij het in het Latijns. Tot de oprichting van de staat Israël door Ben Gurion, heette het daar nog steeds Palestina. Maar een anderen heel oude benaming voor die regio was ooit: 'Kanaän' en heette de bewoners daar 'Kanaänieten. Dat was onder andere tijdens de zogenaamde vlucht uit Egypte. Zie 'Exodus'. En pas eeuwen later was er volgens archeologen spraken van een georganiseerde joodse samenleving in Kanaän. Daarvoor was Jahweh getrouwd met Ashera
bijvoorbeeld. Van beiden zijn er votief beeldjes samen in graven gevonden. De joden waren in het begin nog niet monotheïstisch.
Ach, 'Whats in a name' zei Shakespeare.

Of je de slachtoffers nu wel of niet Palestijnen kunt noemen is dus totaal onbelangrijk. De bevolkingsgroep waartoe zij behoren, was er tweeduizend jaar geleden ook al - en worden nu eenmaal als Palestijn aangeduid.
Of dat volgens jou terecht is of niet, doet er dus niet toe.

De grote vraag is: Wie heeft er heeft er recht op een goed leven in Israël en de bezette gebieden? Zij wiens familie er al ontelbare generaties leefden voor de eigenmachtige uitroeping van de staat Israël door Ben Gurion, of ze nu joods zijn of niet - of alleen wie joods is - inclusief de van heinde en verre toegestroomde joodse kolonisten na die uitroeping?

Wel, voor de prikkers hier die zo graag hartgrondig tegen het opnemen van zogenaamde gelukzoekers zijn - moet die vraag toch heel makkelijk te beantwoorden zijn, lijkt mij. :student:

Verder is het heel raar om iemand te verwijten in herhaling te treden - en dat zelf ook constant te doen - en dat ook nog zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te gaan.

Salvatio
12-04-20, 17:33
Zion-Ibrah heeft niet op jouw reactie's noch op die van Interim gereageerd.

Sterke reactie. Dat zal die bloeddorstige zionisten leren.

Wat ze op dit forum doen is ook een hele grote raadsel.



Alsof dat er eigenlijk toe zou moet doen. Maar Revisor heeft volkomen gelijk. De Palestijnen behoren tot de oorspronkelijke bewoners van Palestina die moslim zijn geworden. Het is dus weer maar eens een stompzinnig en vooringenomen geleuter van je.

En al zou die identiteit niet bestaan - dan nog is dat totaal onbelangrijk. Waar het echt om gaat is dat er na de door David Ben-Gurion zelf uitgeroepen staat Israel, er ondertussen enorme aantallen joodse mensen van alle kanten van de wereld naar Israel zijn getrokken - zich daar vestigden en vermenigvuldigden - waardoor de daar wonende niet-joodse bevolking (de Palestijnen) - die daar geboren zijn in families die er al ontelbare generaties woonden - van huis en haard werden verdreven, in getto's werden opgehokt en volkomen gemarginaliseerd werden, etc, etc.

Volgens officiële schattingen vielen er alleen al tijdens de nakba tussen de 10.000 en 13.000 slachtoffers aan de niet joodse kant van de bevolking, waarbij meer dan 400 dorpen met de grond gelijk gemaakt werden - en al wie niet wilden oprotte of tegenstribbelden werden afgeschoten.

Jaren later, in 1965, werd er een nieuwe wet in de Knesset aangenomen, waarin de ruimtelijke ordening en bebouwing, werd geregeld. Als gevolg daarvan werden met een pennenstreek op 123 na - alle Palestijnse dorpen en gemeenschappen in Israël illegaal verklaard - inclusief hun bewoners, met alle gevolgen van dien.
Hoe een en ander er naar toe ging is hier al diverse malen uitgebreid aan de orde geweest. Daarover heb ik hier al eerder een paar keer een heleboel feiten - die er echt niet om logen - op een rijtje gezet.

Het argument dat er al een paar duizend jaar geleden joden in Palestina woonden is dan wel juist - maar het is totaal ridicuul om het huidige staatsterrorisme van Israël daarmee goed te praten. Er woonden net zo goed niet-joodse bewoners al duizenden jaren in wat we nu Israël noemen. De Palestijnen, bijvoorbeeld

Mag ik je er even op wijzen dat je weer volkomen uit je nek lult. Het speelt al vele jaren in de serieuze media nauwelijks een rol. Immers, het uit schuldgevoel algemeen heersende sentiment voor Israël zou dat toch geen rol van betekenis hebben gespeeld.
De Palestijnen zijn gewoon als wisselgeld gebruikt ter genoegdoening van onze eigen misdaden tegen de joden - voor- tijdens - en na de Tweede Wereldoorlog. Ordinaire plaatsvervangende schuldvereffening, zeg maar.

Dat je zelf elke keer, als een door een hele zwerm bijen gestoken, hier reageert, als weer eens iets over het misdadig staatsterrorisme van Israël wordt gezegd, is dan ook volkomen belachelijk.

Als het allemaal toch maar een hoax is, waarom doe je dat dan? Je kunt de prikkers met een Marokkaanse roots hier wel vertellen dat zij niets met Israël te maken hebben - maar wat heb jij, in Groningen zittend, dan wel met Israël te maken?
Bovendien is je opmerking daarover hoogst arrogant. Waarom zouden die prikkers niets van die misdaden mogen zeggen. Waar haal jij de gore lef vandaan om dat voor hen op een dergelijk toontje te bepalen? :lachu:


U zei?

Of je het nu wel of niet Palestijnen mag nomen is - zoals ik al zei - totaal onbelangrijk.

Het gaat, zoals ik al eerder aangaf, om een oorspronkelijke bevolkingsgroep die al 1400 jaar geleden islamitisch is geworden - en die sinds een aantal decennia door de van alle kanten in grote getallen ingestroomde en zich vermenigvuldigende joden - die zich als echte kolonisten gedroegen, en dat nog steeds doen - met bot geweld tot tweederangs burgers is gemaakt - en wat nu op de West Bank nog steeds aan de gang is.
De West Bank is slechts het sluitstuk van het hele kolonisatieproces - tot doel: Erets Israël.
Tja, je kunt voor of tegen een dergelijk gruwelijke kolonisatie zijn. Dat bepaal je zelf. Maar dat die onbeschoft gruwelijk is, kan aan de hand van de feiten door geen zinnig mens worden ontkend

'Israël' was destijds een Hebreeuwse benaming voor een gebied binnen een regio die door de Grieken al 'Palestea' werd genoemd. Ofwel: het land van de Palestijnen (Filistijnen). Die waren er al in de 13e eeuw voor christus binnengetrokken. Maar er waren daar ooit meerdere koninkrijken in die regio.

Ook onder de Romeinen heette de regio Palestina, zij het in het Latijns. Tot de oprichting van de staat Israël door Ben Gurion, heette het daar nog steeds Palestina. Maar een anderen heel oude benaming voor die regio was ooit: 'Kanaän' en heette de bewoners daar 'Kanaänieten. Dat was onder andere tijdens de zogenaamde vlucht uit Egypte. Zie 'Exodus'. En pas eeuwen later was er volgens archeologen spraken van een georganiseerde joodse samenleving in Kanaän. Daarvoor was Jahweh getrouwd met Ashera
bijvoorbeeld. Van beiden zijn er votief beeldjes samen in graven gevonden. De joden waren in het begin nog niet monotheïstisch.
Ach, 'Whats in a name' zei Shakespeare.

Of je de slachtoffers nu wel of niet Palestijnen kunt noemen is dus totaal onbelangrijk. De bevolkingsgroep waartoe zij behoren, was er tweeduizend jaar geleden ook al - en worden nu eenmaal als Palestijn aangeduid.
Of dat volgens jou terecht is of niet, doet er dus niet toe.

De grote vraag is: Wie heeft er heeft er recht op een goed leven in Israël en de bezette gebieden? Zij wiens familie er al ontelbare generaties leefden voor de eigenmachtige uitroeping van de staat Israël door Ben Gurion, of ze nu joods zijn of niet - of alleen wie joods is - inclusief de van heinde en verre toegestroomde joodse kolonisten na die uitroeping?

Wel, voor de prikkers hier die zo graag hartgrondig tegen het opnemen van zogenaamde gelukzoekers zijn - moet die vraag toch heel makkelijk te beantwoorden zijn, lijkt mij. :student:

Verder is het heel raar om iemand te verwijten in herhaling te treden - en dat zelf ook constant te doen - en dat ook nog zonder ook maar ergens inhoudelijk op in te gaan.

Ibrah1234
12-04-20, 19:02
Het gaat, zoals ik al eerder aangaf, om een oorspronkelijke bevolkingsgroep die al 1400 jaar geleden islamitisch is geworden - en die sinds een aantal decennia door de van alle kanten in grote getallen ingestroomde en zich vermenigvuldigende joden - die zich als echte kolonisten gedroegen, en dat nog steeds doen - met bot geweld tot tweederangs burgers is gemaakt - en wat nu op de West Bank nog steeds aan de gang is.

Waarom doe je dit? Je weet donders goed hoe het wel zit.

De Palestijnen zijn geen oorspronkelijke bewoners.

Luister dan naar een van de zovele Arabische leiders of die van Hamas c.q. de PLO.

Feit is dat de Palestijnen van Egyptische, Jemenitische of Saoedische afkomst zijn. 2/3 kent als land van herkomst Egypte.

In onderstaande video legt een militante leider van Hamas het je het nog eens haarfijn uit dat de Palestijnse identiteit een verzinsel is.

Ongelooflijk dat deze hoax nog steeds de rondgang doet.

Vanaf 1:40


https://www.youtube.com/watch?v=XwBSWN4s9JU

Salvatio
12-04-20, 19:13
Waarom doe je dit?

Je bent klem geloelt Ibrahrat.

en niet voor de eerste keer. :ego:

Ibrah1234
13-04-20, 01:01
Je bent klem geloelt Ibrahrat.

en niet voor de eerste keer. :ego:

Ordinaire oplichter die grootschalige oplichting goedkeurt! Zelfs je extremistische vriendjes van Hamas en de PLO geven toe dat het oplichting en fraude op ongekend grote schaal betreft.

Je bent niet veel anders dan Wilders met zijn 'minder minder....' retoriek.

Minder Joden is niet veel anders dan minder Marokkanen. Walgelijke hypocrisie.

knuppeltje
13-04-20, 09:56
Je weet donders goed hoe het wel zit.

De Palestijnen zijn geen oorspronkelijke bewoners.

Feit is dat de Palestijnen van Egyptische, Jemenitische of Saoedische afkomst zijn.

2/3 kent als land van herkomst Egypte.

In onderstaande video legt een militante leider van Hamas het je het nog eens haarfijn uit dat de Palestijnse identiteit een verzinsel is.

Ongelooflijk dat deze hoax nog steeds de rondgang doet.

Ja, al heel lang, eigenlijk. :ego:

Mwa, dat zijn jouw woorden, maar het is maar net van welk tijdstip je uitgaat. De groepering leefde er in ieder geval al minstens 1400 jaar geleden toen die moslim werd. Dat kun je van de kolonisten in Israël niet zeggen. De grote instroom daarvan begon na de Tweede Wereldoorlog. En ze kwamen vanuit alle hoeken van de wereld.

Volgens de bijbel kwamen juist de joden uit Egypte. Toch? Of verwijs jij net als diverse archeologen, waaronder ook Israëlische, na jarenlang onderzoek naar sporen ervan, de Exodus uit de bijbel naar het land der fabelen?
Zou wel een interessante insteek zijn.

Dat sprookje over Egypte is hier al eens door iemand ontkracht.

Tja, moet hij weten. Maar zoals ik al eerder zei, doet het er helemaal niet toe of ze van de vroegere Palestijnen (Filistijnen) uit de 13e eeuw voor christus afstammen. De bevolkingsgroep word gewoon zo al heel lang aangeduid.
Onze huidige Friezen zijn ook geen afstammelingen van de ooit roemruchtige Friezen van heel lang geleden, maar van de Angelen en Saksen, waarvoor de echte Friezen destijds op de loop gingen.
Maar toch onderdrukken wij de huidige Friezen niet. Wij blijven hen dan ook gewoon Friezen noemen, omdat we dat al heel lang doen.
Wij passen op hen geen staatsterrorisme toe en marginaliseren hen ook niet.
Hetzelfde geldt voor huidige Groningers met een nickname als Ibra, bijvoorbeeld. Ook die leggen wij geen strobreed in de weg.
Dat doet Israël wel allemaal met de niet-joodse bevolkingsgroep, die al heel lang de Palestijnen wordt genoemd.

Daar kom je wel steeds mee aanzetten, maar dat is omdat jij wel heel graag je ogen sluit voor voor het apartheidsregime van Israël. En daarom blijf jij, net als iemand anders hier, alsmaar over die al dan niet terechte identiteit zeuren als een klein kind. Ben je nu zo wanhopig, dat je denkt dat dat niet doorzien wordt? :droef:

Rob Gosseling
13-04-20, 13:38
Wij zouden Palestina wat meer moeten steunen, politiek dan. Te beginnen met het erkennen van de staat Palestina. Verder openlijk de landjepik-politiek van Israël moeten veroordelen. Maar ja, we hebben natuurlijk ten aanzien van de Joden een historische schuld. Dat schuldgevoel mag natuurlijk niet zo ver gaan dan we toestaan dat een vervolgd volk een ander volk onderdrukt. Eigenlijk was het VN-mandaat van 1947 om Palestina op te delen in twee staten, een onrechtvaardige beslissing. Tevens heeft de VN, door niet in te grijpen, toegestaan dat Israel zich niet houdt aan de door de VN vastgestelde grenzen. Palestina zou weer één land moeten worden, met een Arabisch/Joods bestuur.

Ibrah1234
13-04-20, 15:24
Ja, al heel lang, eigenlijk. :ego:

Mwa, dat zijn jouw woorden, maar het is maar net van welk tijdstip je uitgaat. De groepering leefde er in ieder geval al minstens 1400 jaar geleden toen die moslim werd. Dat kun je van de kolonisten in Israël niet zeggen. De grote instroom daarvan begon na de Tweede Wereldoorlog. En ze kwamen vanuit alle hoeken van de wereld

Ik kan je goed volgen en sta ook niet geheel onsympathiek t.o. je ingenomen standpunten. De waarheid zal wellicht in het midden liggen.

Los van ons verschil van mening inzake de problematiek heb je onjuist bejegend. Mijn excuus daarvoor. Ik had beter moeten weten en me niet laten opnaaien door die mafkees.

Ibrah1234
13-04-20, 15:27
In de tijd van het Hellenisme waren de meeste joodse nederzettingen te vinden in Egypte.

Dit is inmiddels de 2e keer dat ik aan u mijn excuus moet aanbieden. Dit geheel los van de inhoud overigens.

Ik liet me wederom opnaaien waarbij ik beter had moeten weten. De felheid was ongepast.

knuppeltje
13-04-20, 15:55
Ik kan je goed volgen en sta ook niet geheel onsympathiek t.o. je ingenomen standpunten. De waarheid zal wellicht in het midden liggen.

Los van ons verschil van mening inzake de problematiek heb je onjuist bejegend. Mijn excuus daarvoor. Ik had beter moeten weten en me niet laten opnaaien door die mafkees.

Getver, krijg nou tieten. :confused:

Maar....zelfs eenmaal ten halve gekeerd - is altijd nog beter dan ten helen gedwaald, zullen we maar zeggen.

Maar kom bij me voortaan niet meer met een dergelijke vunzige manier van debatteren aanzetten, ja. :student:

Salvatio
13-04-20, 15:58
Ik ben ook heel blij met deze verassende ommezwaai van Ibrah1234.

Jij en Intermin hebben echt indruk gemaakt en niet alleen op Ibrah1234.

Dank u wel Knuppeltje en Interim....:fplayer:


Getver, krijg nou tieten. :confused:

Maar....zelfs eenmaal ten halve gekeerd - is altijd nog beter dan ten helen gedwaald, zullen we maar zeggen. Maar kom bij me voortaan niet meer met een dergelijke vunzige manier van debatteren aanzetten, ja. :student:

Rob Gosseling
13-04-20, 16:29
Marokkanen al helemaal niet lijkt mij. Waarom dat hele onderwerp hier telkens weer aangesneden wordt is me een raadsel.


Iets met loyaliteit wellicht. Een soort wij-gevoel. Maar je zou mogen verwachten dat in Nederland wonende Marokkanen met een Nederlandse nationaliteit toch in de eerste plaats Nederlander zijn. Die fascinatie begrijp ik ook niet.


Hij weet dat Palestina heilig is op dit forum

Voor mij is Palestina niet heilig. Immers Palestina staat niet boven al het andere. Wel is de erkenning van de staat Palestina de enige juiste weg.

Salvatio
13-04-20, 16:44
Jij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de WSDB leden. Iedereen doorziet jou.

Je houding tav Palestina is radicaal veranderd. Net als je rechts-extremistische gedrag.\

Ik vertrouw jouw soort nazis niet. Petertje. Godzijdank.


https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/387533-isra-lische-leger-schiet-palestijnse-man-dood-18.html



Wij zouden Palestina wat meer moeten steunen, politiek dan. Te beginnen met het erkennen van de staat Palestina. Verder openlijk de landjepik-politiek van Israël moeten veroordelen. Maar ja, we hebben natuurlijk ten aanzien van de Joden een historische schuld. Dat schuldgevoel mag natuurlijk niet zo ver gaan dan we toestaan dat een vervolgd volk een ander volk onderdrukt. Eigenlijk was het VN-mandaat van 1947 om Palestina op te delen in twee staten, een onrechtvaardige beslissing. Tevens heeft de VN, door niet in te grijpen, toegestaan dat Israel zich niet houdt aan de door de VN vastgestelde grenzen. Palestina zou weer één land moeten worden, met een Arabisch/Joods bestuur.

Rob Gosseling
13-04-20, 17:01
Jij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de WSDB leden. Iedereen doorziet jou.

Je houding tav Palestina is radicaal veranderd. Net als je rechts-extremistische gedrag.\

Ik vertrouw jouw soort nazis niet. Petertje. Godzijdank.


https://www.maroc.nl/forums/wie-schrijft-die-blijft/387533-isra-lische-leger-schiet-palestijnse-man-dood-18.html

"Iedereen ziet dat" ... stop eens met namens anderen te spreken. Als die anderen dat namelijk niet tegespreken ben ik soms geneigd om in groepsdenken te vervallen. Dat gestook van jou wordt doorgaans door de anderen hier niet gepareerd. Soms denk ik dan, zouden ze het stiekum misschien goed vinden of zo? Jij bent hier geen woordvoerder van niemand. Het is trouwens ook ultra-zwak je achter de anderen te verschansen. Het tekent jouw gebrek aan zelfvertrouwen. Kun je mij alleen niet aan of zo? Verbaal bedoel ik dan.

Salvatio
13-04-20, 17:12
"Iedereen ziet dat" ... stop eens met namens anderen te spreken. Als die anderen dat namelijk niet tegespreken ben ik soms geneigd om in groepsdenken te vervallen.


Dat moet je gewoon doen. Die vrijheid heb je op ONZE Marokkaanse forum.

Je wordt vanzelf weer door bepaalde tot de orde geroepen. :ego:

Ik vertegenwoordig mijzelf en als jij mijn reactie's linkt aan Marokkanen of Moslims betekent dat er nog steeds een intolerante racist in jou schuilt.

Rob Gosseling
13-04-20, 18:13
Dat moet je gewoon doen. Die vrijheid heb je op ONZE Marokkaanse forum.

Je wordt vanzelf weer door bepaalde tot de orde geroepen. :ego:

Ik vertegenwoordig mijzelf en als jij mijn reactie's linkt aan Marokkanen of Moslims betekent dat er nog steeds een intolerante racist in jou schuilt.

Je haalt regelmatig de anderen erbij. Zinnen als: "Niemand wil met jou praten hier" of "Iedereen vindt dat". Maar goed, kennelijk put je daar kracht uit.

Haha. Tolerant met één "l" ... goedzo!

Salvatio
13-04-20, 19:54
Onhaalbaar.

Een 2-staten oplossing doet recht aan de huidige situatie.



Wij zouden Palestina wat meer moeten steunen, politiek dan. Te beginnen met het erkennen van de staat Palestina. Verder openlijk de landjepik-politiek van Israël moeten veroordelen. Maar ja, we hebben natuurlijk ten aanzien van de Joden een historische schuld. Dat schuldgevoel mag natuurlijk niet zo ver gaan dan we toestaan dat een vervolgd volk een ander volk onderdrukt. Eigenlijk was het VN-mandaat van 1947 om Palestina op te delen in twee staten, een onrechtvaardige beslissing. Tevens heeft de VN, door niet in te grijpen, toegestaan dat Israel zich niet houdt aan de door de VN vastgestelde grenzen. Palestina zou weer één land moeten worden, met een Arabisch/Joods bestuur.

Nederlandertje
13-04-20, 20:47
Onhaalbaar.

Een 2-staten oplossing doet recht aan de huidige situatie.

In 1947 stemde de Joodse delegaties voor een 2 statenoplossing maar de arabische delegaties stemden tegen. Wie ze schuld is het als eerste dat er geen 2 statenoplossing is?

Salvatio
13-04-20, 20:57
In 1947 stemde de Joodse delegaties voor een 2 statenoplossing maar de arabische delegaties stemden tegen. Wie ze schuld is het als eerste dat er geen 2 statenoplossing is?

Ga eerst fatsoenlijk de Nederlandse taal beheersen,natte flikker,Onderdanige Man!!!

Nederlandertje
13-04-20, 21:22
Ga eerst fatsoenlijk de Nederlandse taal beheersen,natte flikker,Onderdanige Man!!!

Moeilijk he, zonder schelden praten.

Salvatio
13-04-20, 21:44
Moeilijk he, zonder schelden praten.

Lastig communiceren met een onderdanige flikker.

Je ava doet de rest.

Salvatio
14-04-20, 10:37
Als die anderen dat namelijk niet tegespreken ben ik soms geneigd om in groepsdenken te vervallen.

:lol:

Ik ben benieuwd hoe lang je het gaat volhouden aleer je weer de Marokkaanse of Islamitische gemeenschap gaat aanvallen.

Salvatio
14-04-20, 10:44
Even terug naar de basis. Want ik lees hier terug naar het verdeelmodel van de Vn in 1947 en nog wat onzin.

Onhaalbaar.

Pisrael moet zich terugtrekken vanachter de bestandslijn van voor de oorlog die het zelf is begonnen in 1967.

Daarnaast moeten alle nederzettingen die in strijd zijn met het Internationaal Recht ontmanteld worden. Er zijn namelijk ook domme Palestijnen die land aan zionisten hebben verkocht en daar nederzettingen hebben gebouwd. Die kolonisten mogen blijven alleen dienen ze ontwapend te worden.

En last but not least terugtrekking van het IOF.


Dan heb je een basis voor vrede. Gaat moeilijk worden maar ik de toekomst gaat dit wel verwezenlijkt worden. Helaas maken mij dat denk ik niet mee.


Voor de rest wil ik Knuppeltje en Interim bedanken voor hun tomeloze inzet en leerzame reactie's.
Ibrah1234 geeft ook toe gegeven dat er iets niet klopt. Dat siert hem. :duim:

Ibrah1234
14-04-20, 23:29
Op Groenland is ruimte zat voor een Palestijnse staat:wink:

Salvatio
23-04-20, 21:13
Harde,confronterende tevens leerzame topic voor Ibrah1234.

Salvatio
20-05-20, 00:43
https://www.youtube.com/watch?v=hPEC7wd9s_8

Rob Gosseling
23-05-20, 06:27
Vergeet dit ook niet:

https://i.postimg.cc/YqwsJS11/Screenshot-20200523-011621-Chrome.jpg


Kanker islamhatende varken!!!!

dat al jouw familieleden aan kanker mogen overlijden

En ik vergeet ook de namen niet van leden die niks tegen Desi doen