PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerikaanse priesters beledigen de profeet Mohammed



Qays
10-10-02, 02:24
ZE KUNNEN HET NIET LATEN.

News October 04, 2002
Muslims in America express anger after Christian clerics call Prophet Muhammad ''killer and terrorist''

Jerry Falwell
The Rev. Jerry Falwell said "I think Muhammad was a terrorist" in an interview to be broadcast Sunday on the CBS program "60 Minutes."

The conservative Baptist minister told correspondent Bob Simon he has concluded from reading Muslim and non-Muslim writers that Islam's prophet "was a - a violent man, a man of war."

"Jesus set the example for love, as did Moses," Falwell said. "I think Muhammad set an opposite example."

"I've said often and many places that most Muslims are people of peace and want peace and tranquility for their families and abhor terrorism," Falwell told later AP. "Islam, like most faiths, has a fringe of radicals who carry on bloodshed wherever they are. They do not represent Islam."

In response to Falwell's remarks, Ibrahim Hooper, spokesman for the Council on American-Islamic Relation (CAIR) in Washington, said: "Anybody is free to be a bigot if they want to. What really concerns us is the lack of reaction by mainstream religious and political leaders, who say nothing when these bigots voice these attacks."

Hooper noted that Falwell and televangelist Pat Robertson would speak at next week's Christian Coalition convention in Washington alongside House Majority Whip Tom DeLay and other politicians.

"How can these elected representatives legitimize this kind of hate speech by appearing on the same platform with Islamophobes and Muslim-bashers?" Hooper asked.

CAIR said Robertson, who also called Prophet Muhammad "killer", is unworthy to receive one of the first “faith-based” government grants because of his attacks on the faith of Islam and Muhammad and asked that the decision to give his group a grant be reconsidered.

Operation Blessing International, a charity created by Robertson, is scheduled to receive $500,000 in the first wave of grants to be distributed under President Bush’s faith-based initiative, a program that Robertson himself denounced earlier this year. (Albawaba.com)






bron: http://www.albawaba.com/headlines/TheNews.php3?action=story&sid=229267&lang=e&dir=news

Q.

Idolater
10-10-02, 03:10
Wie was Mohammed?

De islam begon met de profeet Mohammed. Hij werd in het jaar 570
geboren in de Arabische stad Mekka. Rond 610 sprak de engel Gabriël
tot hem. Die bracht hem de woorden van God. "Er is maar 1 God", was
de boodschap. Die nieuwe boodschap van Mohammed was niet erg welkom
in Mekka. De Arabieren geloofden toen nog in vele goden.

Mohammed vluchtte in 622 naar de stad Medina. Daar sloeg zijn
boodschap wel aan. Hij werd een belangrijk leider. Het nieuwe geloof
kreeg de naam 'islam'. Dat is Arabisch voor 'overgave aan God'. De
gelovigen heten 'islamieten' of 'moslims'. In 630 veroverde Mohammed
Mekka. Mekka en Medina werden de belangrijkste heilige steden van de
islam. Twee jaar later stierf Mohammed. Toen had bijna heel Arabië
zich bekeerd tot het nieuwe geloof.

De volgende eeuw veroverden legers van de islam een groot deel van de
wereld. Ze werden baas van Marokko tot aan India. De mensen in de
veroverde gebieden werden bijna allemaal moslim. Dat deden ze meestal
uit vrije wil. Want volgens de islam kan men niemand dwingen om
moslim te worden. Het rijk van de moslims viel uiteen in veel
verschillende landen. Af en toe was er oorlog met christelijke
landen. De christenen probeerden in de kruistochten Jeruzalem te
heroveren. Dit lukte maar voor even. Omgekeerd waren delen van
Zuid-Europa eeuwen lang in handen van moslims. Maar vaak leefden
moslims, joden en christenen daar in vrede samen.

Pas in de 19de eeuw werden de Europese landen machtiger. De meeste
moslimlanden werden kolonies van bijvoorbeeld Engeland of Frankrijk.
In de 20ste eeuw werden het terug aparte landen. Maar Europa en
vooral Amerika bleven machtiger in de wereld. Veel mensen in
moslimlanden vinden dat Amerika misbruik maakt van zijn macht.
Amerika steunt Israël bijvoorbeeld altijd in de strijd tegen de
Palestijnen. Daarvoor zijn vele moslims boos. Ze vinden dat de
moslimlanden niet ernstig genomen worden.

Op dit moment zijn er ongeveer 1,5 miljard moslims op de wereld. De
islam is één van de 3 grote godsdiensten in de wereld. In de toekomst
wordt de islam mogelijk de grootste godsdienst. In landen als
Indonesië, Egypte, Nigeria of Iran wonen honderden miljoenen
moslims.

Bron: Vlaams Ondersteuningscentrum voor de Basiseducatie (VOCB) (http://www.bop.vgc.be/tijdschriften/wablieft/wab392/Wa92idk3.txt)

Qays
10-10-02, 11:06
Kon je geen andere subject openen? ....

Q.

Simon
10-10-02, 11:16
Geplaatst door Qays
ZE KUNNEN HET NIET LATEN.

News October 04, 2002
Muslims in America express anger after Christian clerics call Prophet Muhammad ''killer and terrorist''


Mohammed heeft ook wel voor geweld gekozen als middel om de eenheid in de arabische wereld te smeden. Of Jezus dat gedaan heeft zou ik niet weten: officieel natuurlijk niet maar er is weinig over hem bekend. Wel droegen zijn volgelingen blijkbaar zwaarden daar één van hen met een zwaard een oor van een Romeinse soldaat afsloeg op het moment dat Jezus werd opgepakt.

Maar goed in dit bericht gaat het duidelijk om ideologische strijd en dat is natuurlijk wat kinderlijk daar ik denk dat de christelijke cultuur meer geweld heeft voortgebracht dan de Islamitische cultuur. Hoewel ik dat niet zeker weet. Laten we zeggen dat beide culturen hun sporen hebben nagelaten als het om geweld gaat.

Simon

Simon
10-10-02, 12:23
Geplaatst door mas13

Bedoel je niet beide religies?

Pardon? Ik begrijp je niet. Oh je bedoelt waarschijnlijk omdat ik culturen schrijf in plaats van religies? Ja je zou er over kunnen discussieren in hoeverre de bronnen zelf tot geweld aanzetten. Dat is een kwestie van interpretatie. De holocaust zal zeker mede een voedingsbodem hebben gehad in het Nieuwe Testament. En de massamoordenaars die in de VS te keer zijn gegaan putten hun inspiratie uit de Islam. Maar er zijn natuurlijk vele aanhangers van beide religies die (gelukkig) een geheel andere interpretatie voorstaan.
Ik gebruik die begrippen door elkaar heen omdat ik vind dat ze niet duidelijk te scheiden zijn. Ik vind het onzin om bijvoorbeeld de bedreigingen aan het adres van Hirshi Ali aan de somalische cultuur te wijten alsof het niks met de Islamitische cultuur te maken zou hebben. Wat dat betreft ben ik het zeker niet eens met Abdullah Haselhoef in zijn nieuwsbrief van vandaag.

Simon

bman
10-10-02, 12:54
Dit gaat niet over priesters. Maar over een dominee. Subtiel verschil.

KHALID bin WLD
10-10-02, 14:54
Salaam

Deze dominees (of priesters) proberen de kerken weer vol te krijgen, er is namelijk de laatste jaren een dalende trd voor wat betreft het kerkbezoek, na 11 september leefde dit weer op maar voor korte duur.

Deze vertegenwoordigers van het geloof weten dat de geschriften die zij nu hanteren niet goddelijk geopenbaard zijn, ze prediken een leugen. De geschriften zoals deze zijn geopenbaard aan de profeten noah, mozes, jezus (vrede zij met hen allen) zijn in de loop der tijd verloren gegaan. En met de komst van de islam zijn alle vorgaande religies verenigd.

Het is voor deze dominees moeilijk, zoniet onmogelijk om de huidige lvenswijze los te laten, maar weten zij dan niet dat de dood hen eens achterhaald en dan verantwoording moeten afleggen voor hun daden tegenover de schepper.


Wa Salaam

bman
10-10-02, 14:59
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Deze dominees (of priesters) proberen de kerken weer vol te krijgen, er is namelijk de laatste jaren een dalende trd voor wat betreft het kerkbezoek, na 11 september leefde dit weer op maar voor korte duur.

*** Amerikanen zijn zeer religieus hoor. Die gaan vaak en veel naar de kerk. Wat dit artikel daar aan bij moet dragen moet je me uitleggen.

Deze vertegenwoordigers van het geloof weten dat de geschriften die zij nu hanteren niet goddelijk geopenbaard zijn, ze prediken een leugen.

***grinnik...ja en mohammed was een plagierende struikrover.

De geschriften zoals deze zijn geopenbaard aan de profeten noah, mozes, jezus (vrede zij met hen allen) zijn in de loop der tijd verloren gegaan. En met de komst van de islam zijn alle vorgaande religies verenigd.

*** Dat is bullshit. Met de komst van de Islam was er eentje extra bij, die weer is opgesplitst in vele aftakkingen.

Het is voor deze dominees moeilijk, zoniet onmogelijk om de huidige lvenswijze los te laten, maar weten zij dan niet dat de dood hen eens achterhaald en dan verantwoording moeten afleggen voor hun daden tegenover de schepper.

*** Grappig, want dat zullen zij ook over jou zeggen.

Wa Salaam

KHALID bin WLD
10-10-02, 15:03
Salaam

Bman zolang jij geen basiskennis van de islam hebt, en weet waar deze voor staat, en zolang jij de profeet(saw) blijft beledigen, en grove leugens blijft verspreiden. Zal ik niet met jou in discussie treden.

Wa Salaam

Marsipulami
10-10-02, 15:47
Geplaatst door Simon
De holocaust zal zeker mede een voedingsbodem hebben gehad in het Nieuwe Testament.

Ik heb al wel eens dingen van je gelezen met beschouwingen die wat meer nuances bevatten. :maf2:

Canaris
10-10-02, 15:59
wanneer ik zeg en bewijzen kan dat Mohammed een plagiator was, dan komt automatisch
Met jouw diskucieer ik niet want je weet niets van de islam

wanneer ik een islamiet ben , en kom er achter dat het toch niet alles zo tof is en ik eruit wil , word ik 3 dagen later een kopie kleiner gemaakt

wanneer 19 gekken 3000 man vermoorden waren dat geen moslims. Aan de andere kant de zelfmoordenaars in Israel in de hemel met 74 maagden zien.


en dan verwondert zijn, waarom zoveel mensen de islam als achterlijk bestempelen.

Tamazight19
10-10-02, 16:07
Geplaatst door Qays
ZE KUNNEN HET NIET LATEN.

News October 04, 2002
Muslims in America express anger after Christian clerics call Prophet Muhammad ''killer and terrorist''

Jerry Falwell
The Rev. Jerry Falwell said "I think Muhammad was a terrorist" in an interview to be broadcast Sunday on the CBS program "60 Minutes."

The conservative Baptist minister told correspondent Bob Simon he has concluded from reading Muslim and non-Muslim writers that Islam's prophet "was a - a violent man, a man of war."

"Jesus set the example for love, as did Moses," Falwell said. "I think Muhammad set an opposite example."

"I've said often and many places that most Muslims are people of peace and want peace and tranquility for their families and abhor terrorism," Falwell told later AP. "Islam, like most faiths, has a fringe of radicals who carry on bloodshed wherever they are. They do not represent Islam."

In response to Falwell's remarks, Ibrahim Hooper, spokesman for the Council on American-Islamic Relation (CAIR) in Washington, said: "Anybody is free to be a bigot if they want to. What really concerns us is the lack of reaction by mainstream religious and political leaders, who say nothing when these bigots voice these attacks."

Hooper noted that Falwell and televangelist Pat Robertson would speak at next week's Christian Coalition convention in Washington alongside House Majority Whip Tom DeLay and other politicians.

"How can these elected representatives legitimize this kind of hate speech by appearing on the same platform with Islamophobes and Muslim-bashers?" Hooper asked.

CAIR said Robertson, who also called Prophet Muhammad "killer", is unworthy to receive one of the first “faith-based” government grants because of his attacks on the faith of Islam and Muhammad and asked that the decision to give his group a grant be reconsidered.

Operation Blessing International, a charity created by Robertson, is scheduled to receive $500,000 in the first wave of grants to be distributed under President Bush’s faith-based initiative, a program that Robertson himself denounced earlier this year. (Albawaba.com)






bron: http://www.albawaba.com/headlines/TheNews.php3?action=story&sid=229267&lang=e&dir=news

Q.

Lekker belangrijk allemaal!

Simon
10-10-02, 16:15
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb al wel eens dingen van je gelezen met beschouwingen die wat meer nuances bevatten. :maf2:

sorry dat ik de lange teentjes van een kritische neutrale prikker raakte maar ik vind het best goed uitgedrukt ...

"mede een voedingsbodem"

is gewoon een feit. Anders moet je de film Shoah nog maar eens gaan zien waar je die brave katholieken in Polen die rond de vernietigingskampen wonen hoort zeggen hoe deze gebeurtenissen als Gods wil te zien zijn. En zo is het ook gezien toen de stoere ridders tijdens hun kruistochten onderweg ook maar even hele dorpen met Joden afmaakten etc. etc.

Simon

bman
10-10-02, 16:26
Geplaatst door KHALID bin WLD
Salaam

Bman zolang jij geen basiskennis van de islam hebt, en weet waar deze voor staat, en zolang jij de profeet(saw) blijft beledigen, en grove leugens blijft verspreiden. Zal ik niet met jou in discussie treden.

Wa Salaam

Hoezo heb ik geen basiskennis van de Islam? Waar baseer je die nonsense nu weer op. Maar goed, je geeft dus toe niet bij machte te zijn inhoudelijk een discussie van me te winnen en impliciet heb ik dus gelijk.

Marsipulami
10-10-02, 16:33
Geplaatst door Simon


sorry dat ik de lange teentjes van een kritische neutrale prikker raakte maar ik vind het best goed uitgedrukt ...

"mede een voedingsbodem"

is gewoon een feit. Anders moet je de film Shoah nog maar eens gaan zien waar je die brave katholieken in Polen die rond de vernietigingskampen wonen hoort zeggen hoe deze gebeurtenissen als Gods wil te zien zijn. En zo is het ook gezien toen de stoere ridders tijdens hun kruistochten onderweg ook maar even hele dorpen met Joden afmaakten etc. etc.

Simon

Dat er in naam van God al wel eens rare dingen gezegd en gedaan zijn in de loop van de geschiedenis, dat zal ik niet ontkennen, maar ik mis toch nog steeds de link naar het Nieuwe Testament dat volgens jou 'mede een voedingsbodem is'.

Toch ook nog even oppassen met verfilmingen van historische feiten. Die geven de opinie van de filmmakers weer en zijn geen rechtstreeks verslag van de gebeurtenissen ter plaatse.

Om je kritische zin een beetje aan te scherpen hier een artikeltje dat ondermeer stelt dat de inspanning van diezelfde katholieken hebben bijgedragen tot het redden van 700 000 joodse levens tijdens WOII.

http://home.wanadoo.nl/iki/pXII-5.htm