PDA

Bekijk Volledige Versie : *********** en Maroc.nl referentie van hedendaagse bedreigingen?



rafiq
10-10-02, 13:03
Kameraden,

Het valt mij op dat als er weer eens "bedreigingen" zijn altijd of bijna altijd gerefereerd wordt aan Maroc.nl of Maghreb .nl of andere "maroc/muslem sites".

Ook gisteren bij Bv&d kwam het weer ten sprake. In hoeverre reageerd BEHEER op deze gang van zaken?

Heeft BEHEER ook een mond? Of accepteert BEHEER zulke "laster" of "waarheid"? En ziet het meer als "vrijheid van meningsuiting?

Ik lees vooral bij topics zo als over b.v. Israel veel scheldpartijen en "militante praat". Maar ik hang daar persoonlijk niet veel gewicht aan. En ik denk dat de verhoudingen ook inzake "Ajaan Ali en Israel etc etc redelijk op uitzonderingen na "normaal" zijn. Dit is trouwens wel visa versa. Uit alle hoeken wordt er op elkaar "stevig kritiek" geuit. En ik vind het goed dat ook "joden", "homosexuelen", "fundamentalisten(ik haat dat woord)" etc etc partciperen in discussies.

Bedreigingen neem ik niet zo serieus. Als je tijd gekomen is door een of andere gek of devoot?Dan gebeurd het toch wel. Geen minuut later, geen minuut eerder. Ondanks de "Haatmailtjes,Haattopics, Insuanerende bedreigingen, dubbelzinnige uitspraken etc etc.

Verharding komt nu overal voor in onze Nederlandse samenleving.En ook de "media" stuurt het daar veel op aan. En ik ben het met H. Mulisch eens dat er sinds tijden weer door "bedreigingen" van verschillende kanten en van uiteenlopende onderwerpen een krachtig en gevaarlijk mengsel als kruipolie door de samenlevering sluimerd. tot hoe ver kun je iets op de spits drijven? Of zijn de grenzen van het toelaatbare nog niet verkend?

Gegroet

Rafiq

BiL@L
10-10-02, 13:14
Je leeft in een democratie.. De grens ligt bij de meerderheid van het volk..

GroteWolf
10-10-02, 13:14
Wat is dat ***************?

plexus
10-10-02, 13:31
Geplaatst door GroteWolf
Wat is dat ***************?

dat is ********************* ok. :hihi:

Zelfkritiek
10-10-02, 13:33
Geplaatst door GroteWolf
Wat is dat ***************?

Dat is een 'concurrent' van deze site, dus laat beheer dergelijke referenties graag censureren.
Censuur, weet je wel? Wat men in veel donkere staten graag gebruikt om het volk dom te houden.

bman
10-10-02, 14:53
Ja, het beheer valt me meer en meer tegen...

****=
M A H R E B . N L of is et M A H R E B O N L I N E . N L ?

het censureren van woorden als h]tler is ook flauwekul...dat is namelijk een naam en je kan het om de een of andere reden best over die kerel willen hebben...maar kakkerlak of rat mag weer wel...of scheldwoorden tegen negers, waar sommige morokkies een handje van hebben...die blijven ondanks meldingen bij beheer gewoon staan...niet slim en kwetsend voor veel mensen. daarnaast geeft het de marokkaanse internetgemeenschap een niet al te rooskleurig beeld.

3 keer raden wie de marokkanen in dit land meer schade berokkent: een kluns als harry wijnschenk of de mensen van dit forum?

GroteWolf
10-10-02, 15:36
Het lijkt Saoedie Arabie wel.

bman
10-10-02, 16:34
Of willekeurig welk ander arabisch land...je komt wel een beetje in de sfeer zo he?

rafiq
10-10-02, 17:34
Wat ik vreemd vindt is dat er veel gerefereerd wordt aan ***********, Maroc.nl maar er bijna geen weerwoord is. ook BEHEER heeft nog steeds niet gereageerd....Zegt mijn inziens veel.

Is dit dan een site vol met dreigementen? Komen de doodsbedreigingen jegens Ali ook grotendeels van deze of andere sites?

Ik wil wat meer duidelijkheid hierover!

plexus
10-10-02, 17:40
Geplaatst door rafiq
Wat ik vreemd vindt is dat er veel gerefereerd wordt aan ***********, Maroc.nl maar er bijna geen weerwoord is. ook BEHEER heeft nog steeds niet gereageerd....Zegt mijn inziens veel.

Is dit dan een site vol met dreigementen? Komen de doodsbedreigingen jegens Ali ook grotendeels van deze of andere sites?

Ik wil wat meer duidelijkheid hierover!

waarom weerwoord bieden als je zoveel gratis publiciteit krijgt...
goed voor de sponsors (banners)..iemand moet al die 'bandbreedte' betalen...

gaypride
10-10-02, 17:45
als homo moet je hier wel tegen een stootje kunnen
:hihi:
maar over het algemeen vind ik het ten opzichte van mij dan meevallen de media willen graag opblazen dat is bekend.

Ik vraag me af of er ook zoveel aandacht is in de media voor "witte" forums (ik denk het niet) waar net zo veel (of misschien wel erger) wordt uitgehaald naar alles wat niet "wit" is of anders afwijkend van wat zij als norm hebben bepaald :)
Maar ja dat is de meerderheid ...........................

:cool:
Gp

rafiq
10-10-02, 22:41
die gratis publiciteit...Sja....

Maar waarom gratis publiciteit die juist in deze tijden "niet gewenst" is.
Dat elke "Marokaanse kritiek" al bijna als fundamentalistisch wordt beschreven of wordt toegeschreven aan "fundamentalisten".

B.v. als ik kritiek heb op Israel of Ajaan reageren sommige mensen alsof ik ook een fundamentalist ben. En zo wordt je monddood gemaakt. Ik vindt dat een slechte zaak. Als een mening afwijkt van het "algemene goed" wordt je meteen in "die" hoek geplaatst. Een slechte zaak.

Mark
10-10-02, 22:48
Geplaatst door rafiq
die gratis publiciteit...Sja....

Maar waarom gratis publiciteit die juist in deze tijden "niet gewenst" is.
Dat elke "Marokaanse kritiek" al bijna als fundamentalistisch wordt beschreven of wordt toegeschreven aan "fundamentalisten".

B.v. als ik kritiek heb op Israel of Ajaan reageren sommige mensen alsof ik ook een fundamentalist ben. En zo wordt je monddood gemaakt. Ik vindt dat een slechte zaak. Als een mening afwijkt van het "algemene goed" wordt je meteen in "die" hoek geplaatst. Een slechte zaak.

Door wie wordt je in die hoek geplaatst? Door mensen die iets in de krant lezen over maroc.nl? Ik ben hier ooit gekomen omdat ik in de krant had gelezen over maroc.nl.... ik ben het op vele vlakken met mensen niet eens maar ik heb toch veel geleerd hier over de achtergronden van de frustraties e.d.....

En nog belangrijker; mijn beeld van allochtone jongeren is veranderd sinds ik hier ben komen prikken... ik scheerde eerst iedereen over een kam maar heb nu meer het idee dat "de marokkanen" bestaan uit individuen met hun eigen mening... en dat er gewoon veel intelligente mensen tussen zitten.

Overigens neem ik niet alles serieus wat ik lees... het is zo lekker makkelijk om anoniem je frustraties weg te schelden....

Kijk eens op nederlandse forums... wat daar af en toe wordt gezegd vind ik erg schokerend.

BiL@L
11-10-02, 10:43
Geplaatst door rafiq
Wat ik vreemd vindt is dat er veel gerefereerd wordt aan ***********, Maroc.nl maar er bijna geen weerwoord is. ook BEHEER heeft nog steeds niet gereageerd....Zegt mijn inziens veel.

Is dit dan een site vol met dreigementen? Komen de doodsbedreigingen jegens Ali ook grotendeels van deze of andere sites?

Ik wil wat meer duidelijkheid hierover!

Deze site is een alibi..

Kvind jouw zicht op wat fundamentalisme zou betekenen verkeerd.. Het woord fundamentalisme is niets meer dan een woord.. Dat vroeger het fundamentalisme in een negatief daglicht gesteld werd doet niets af aan de werkelijke betekenis van het woord.. Dat men slechte eigenschappen aan een woord hecht is op zich een misdrijf.. Je zou dit kunnen vergelijken met het roepen van "Jood!" als scheldwoord, wat totaal ongegrond en dus fout is..

Fundamentalisme bestaat misschien niet als woord in het arabisch echter moet je geen afstand nemen van de werkelijke betekenis van het woord door de beschuldiging middels dat woord van je af te slaan.. In plaats daarvan kun je dat gebruiken door WEL de juiste betekenis van het woord te geven..

Het fundament voor het bouwen van een huis in een polder is gebaseert op in de grond geslagen palen.. Als deze palen niet stevig aangebracht worden dan zal deze huis na verloop van tijd inzakken, er zullen schuren ontstaan en hij zal zelfs tot instorting kunnen komen..

Dit geldt ook voor de moslim.. Als hij zich niet aan de fundamenten van zijn geloof houd/kent, weet hij (die zich moslim noemt) niet wie of wat hij werkelijk is.. Dit stimuleer je door je erbij aan te sluiten dat fundamentalisme fout zou zijn..

Al die overdreven zaken die niets met islam te maken hebben, hebben hun grondslag niet vanuit de betekenis waaruit men zijn/haar geloof praktiseert.. dit komt uit de betekenis van het eigen denken.. Dit neigt veelal naar extremisme..

Deze twee worden ten onrechte samen gesmolten.. wil je helder en een sterke boodschap naar buiten kunnen brengen, dan moet je het verschil zien tussen deze twee, fundamentalisme en extremisme..

MVG