PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke is volgens jou de voornaamste oorzaak van toenemende...........................



Verdriet
10-10-02, 19:25
Welke is volgens U de voornaamste oorzaak van toenemende Xenofobie en/of Racisme in Nederland:







Tnx. 2 weerwoord!

Zelfkritiek
10-10-02, 19:32
oorzaak? criminaliteit en geitenneukers als el moumni!

Tomas
10-10-02, 19:36
Het is de laatste 3 a 4 jaar volgens mij niet toegenomen. Wel veel openlijker en publieker geworden.

Daarvoor was het alleen maar verjaardagjes en borrelpraat.

Het is sinds PF denk ik veel openlijker geworden, maar niet nieuw dus.

En de oorzaak van de 3 a 4 jaar oude ergenissen komen rechtstreeks doordat iedereen toen al wel een akkefietje met een Marokkaan heeft gehad. En een aantal natuurlijk omdat ze hun eigen buurt zijn uitgedreven.

Toen waren het de Marokkanen, sinds 11 september zijn het de Moslims. En bestaat er een hetze.

Mark
10-10-02, 21:08
Een mengelmoes van opties 1,2,3,4 en 6! (van bovenafgeteld).

Mark
10-10-02, 21:10
Geplaatst door Tomas
Het is de laatste 3 a 4 jaar volgens mij niet toegenomen. Wel veel openlijker en publieker geworden.

Daarvoor was het alleen maar verjaardagjes en borrelpraat.

Het is sinds PF denk ik veel openlijker geworden, maar niet nieuw dus.

En de oorzaak van de 3 a 4 jaar oude ergenissen komen rechtstreeks doordat iedereen toen al wel een akkefietje met een Marokkaan heeft gehad. En een aantal natuurlijk omdat ze hun eigen buurt zijn uitgedreven.

Toen waren het de Marokkanen, sinds 11 september zijn het de Moslims. En bestaat er een hetze.

En vroeger ging het op verjaardagspartijtjes vooral over hoeveel je aandelen wel niet gestegen waren... dat is nu op de een of andere manier een veel minder populair onderwerp!

gaypride
10-10-02, 21:12
door de toename van de individualisering en de afname van de sociale controle zijn veel mensen het spoor een beetje (?) kwijt,
maar aan de andere kant schept dat enorme kansen en mogelijkheden

Vraag is wat doen we met die verworven vrijheden op materieel en immaterieel gebied

:confused:
Gp

Mark
10-10-02, 21:13
Geplaatst door gaypride
door de toename van de individualisering en de afname van de sociale controle zijn veel mensen het spoor een beetje (?) kwijt,
maar aan de andere kant schept dat enorme kansen en mogelijkheden

Vraag is wat doen we met die verworven vrijheden op materieel en immaterieel gebied

:confused:
Gp

Ik vermaak me er prima mee :)

gaypride
10-10-02, 21:17
Geplaatst door Mark


Ik vermaak me er prima mee :)

ik ook maar er blijken veel mensen te zijn die zich er blijkbaar niet mee kunnen vermaken en de verkeerde kant op schieten

voor de inkoppers: ja ja ik weet "de verkeerde kant"
:hihi:
Gp

Mark
10-10-02, 21:23
Geplaatst door gaypride


ik ook maar er blijken veel mensen te zijn die zich er blijkbaar niet mee kunnen vermaken en de verkeerde kant op schieten

voor de inkoppers: ja ja ik weet "de verkeerde kant"
:hihi:
Gp

Hahahaha

Tja.... overdaad schaadt zal ik maar zeggen.. Als je van jezelf weet dat je weinig zelf controle hebt dan moet je gewoon extra voorzichtig zijn en ik hoop dat je vrienden je dan ook een handje helpen (nog een inkopper gaypride).

Verder zijn er natuurlijk dingen die je kunt doen die andere mensen verwerpelijk vinden enz. enz. ... persoonlijk laat ik mij daar niet echt door leiden... Het is alleen jammer dat sommige mensen zo snel iemand veroordelen omdat zij denken jou te kunnen typeren op basis van je gedrag... als dat gedrag dan enigszins afwijkt van de norm.

Maar dat is eigenlijk hun probleem!

gaypride
10-10-02, 21:37
ik heb gelukkig goeie vrienden die me ook een handje helpen zonder jouw inkoppertje :D

ik bedoelde te zeggen dat wanneer veel sociale controle die er eerst was wegvalt (corrigerende omgeving) kunnen mensen alle kanten op schieten, de kwaadwillenden zijn misschien in hun hart niet eens zo kwaadwillig maar laten zich verleiden tot het kwaad (racisme haat agressie onverdraagzaamheid zeg maar en erger) omdat ze ergens toch bij willen horen want als je niet meedoet ben je een mietje (bij wijze van spreken :D)

:wijs:
Gp

Mark
10-10-02, 21:41
Geplaatst door gaypride
ik heb gelukkig goeie vrienden die me ook een handje helpen zonder jouw inkoppertje :D

ik bedoelde te zeggen dat wanneer veel sociale controle die er eerst was wegvalt (corrigerende omgeving) kunnen mensen alle kanten op schieten, de kwaadwillenden zijn misschien in hun hart niet eens zo kwaadwillig maar laten zich verleiden tot het kwaad (racisme haat agressie onverdraagzaamheid zeg maar en erger) omdat ze ergens toch bij willen horen want als je niet meedoet ben je een mietje (bij wijze van spreken :D)

:wijs:
Gp

Ok.. dat kan... maar misschien was die corrigerende omgeving zelf wel racistisch....

Mensen laten zich in groepen sowieso altijd van hun slechtse kant zien!

Ik snap wel wat je wilt zeggen.... maar die corrigerende omgeving is er voor velen nooit geweest en dus ook niet oppeens weggevallen... het kan geen excuus zijn voor wangedrag.

gaypride
10-10-02, 21:54
Geplaatst door Mark


Ok.. dat kan... maar misschien was die corrigerende omgeving zelf wel racistisch....

Mensen laten zich in groepen sowieso altijd van hun slechtse kant zien!

Ik snap wel wat je wilt zeggen.... maar die corrigerende omgeving is er voor velen nooit geweest en dus ook niet oppeens weggevallen... het kan geen excuus zijn voor wangedrag.

de "corrigerende" omgeving kan ook tot meer haat aanzetten inderdaad en sommigen onder ons krijgen inderdaad verdomd weinig correctie mee in de opvoeding en moeten het allemaal maar zelf zien uit te zoeken nou ga er maar eens aan staan

dan is haat vaak imponerender dan liefde of begrip
en ook een heftigere en eervollere verdedingsmechanisme
en makkelijker want haten is makkelijker dan je hart open stellen

:)
Gp

Mark
10-10-02, 21:57
Geplaatst door gaypride




dan is haat vaak imponerender dan liefde of begrip
en ook een heftigere en eervollere verdedingsmechanisme
en makkelijker want haten is makkelijker dan je hart open stellen

:)
Gp

Yep, kijk maar eens naar de discussies hier.

En met die vrolijke noot ga ik slapen!

trusten

gaypride
10-10-02, 21:58
Geplaatst door Mark


Yep, kijk maar eens naar de discussies hier.

En met die vrolijke noot ga ik slapen!

trusten

ik ook, slaap vrolijk!
:wijs:
Gp

BiL@L
11-10-02, 09:18
Onbekend maakt onbemind.. dit werkt twee kanten uit, waardoor het alleen maar versterkt wordt.. dus ik ben het er wel mee eens dat dit al langer speelt.. de omstandigheden hebben dit proces wel versnelt.. versnelt in de zin van de toenemende mate waarin men ergens voor durft uit te komen, het zat er zowiezo al aan te komen mijns inziens.. Nu maar eens zien welke kant het op zal gaan slaan.. de ene keer heb ik er wel een goed gevoel over, bijvoorbeeld wanneer ik door de stad (randstad) loop en al die NL'se boekjes over de islam zie.. echter anderzijds maak ik me ook wel degelijk zorgen als ik zie hoe bijvoorbeeld de overheid de ondersteunings-lessen in vreemde talen (OALT) genadeloos teneer zal slaan.. Vooral omdat ik denk dat wanneer bijvoorbeeld er nog een persoon als PF in het leven geblazen wordt en die persoon dit keer door een allochtoon vermoord wordt.. we dan de kracht zullen zien van deze democratie, waarin de stem van de meerderheid zal gaan tellen, ongeacht of dat het moreel is of niet..

MVG

Yasmeen
11-10-02, 09:30
Ik las gister een stuk van Marcel van Dam in de Volkskrant en het kwam erop neer dat op het moment dat Inheemse (hahaha wat een woord om op de beschaafde hollanders los te laten :D) Nederlanders geconfronteerd worden met meer buitenlanders in de eigen woonomgeving, ze meteen gaan uitkijken naar ander woonplek. Integratie moet gebeuren maar wel graag in hun eigen (achterstands)woonwijken en op hun eigen zwarte scholen...

Ik heb dus gestemd op:

Gebrek aan weerbaarheid van de inheemse Nederlanders tegenover de opmars van goedgeorganiseerde allochtoon-belangengroepen.

GroteWolf
11-10-02, 09:58
Ik denk dat het overal ter wereld hetzelfde is. Hutu's, Tutsi's, Bosnië, Basken, Koerden, Kozakken, Zigeuners, Moslims, Arabieren, Creolen, Hindoestanen, Katholieken, Zwarten, Latino's, Chinezen, Han-Chinezen, Wit Russen, Friezen, Saksen....mensen willen ergens bij horen en zich op basis daarvan BETER voelen dan anderen. Is nodig voor het gevoel van eigenwaarde. Je Nederlanders eigenlijk niks verwijten zolang je je creools, hindoestaan, Moslim, berber of wat-dan-ook zijn zo belangrijk vindt.

Yasmeen
11-10-02, 10:11
Geplaatst door GroteWolf
mensen willen ergens bij horen en zich op basis daarvan BETER voelen dan anderen. Is nodig voor het gevoel van eigenwaarde.

Inderdaad, het is overal ter wereld hetzelfde, maar men wil niet ergens bij horen om zich BETER te voelen, maar om zich HETZELFDE te voelen. Gelijke rechten en behandeling=gelijke kansen.

Indien mensen zich beter willen voelen dan anderen, dan zullen ze zich juist afschermen (zoals nederlanders dat doen: meteen verhuizen als de buurt hen te divers-gepopuleerd wordt) en niet ergens in willen infiltreren.

Arvid
11-10-02, 10:56
Geplaatst door Yasmeen


Inderdaad, het is overal ter wereld hetzelfde, maar men wil niet ergens bij horen om zich BETER te voelen, maar om zich HETZELFDE te voelen. Gelijke rechten en behandeling=gelijke kansen.

Indien mensen zich beter willen voelen dan anderen, dan zullen ze zich juist afschermen (zoals nederlanders dat doen: meteen verhuizen als de buurt hen te divers-gepopuleerd wordt) en niet ergens in willen infiltreren.

Niet zo eenzijdig en overdreven jij.
De meeste marokkanen WILLEN niet eens tussen Nederlanders wonen. Gaan ze in een ghetto allemaal bij elkaar wonen.

Verdriet
11-10-02, 11:25
Jeetje wat een voorspelbare antwoorden.....schiet hier dus geen reet mee op!.... Allemaal cliche

Tomas
11-10-02, 11:27
Geplaatst door Verdriet
Jeetje wat een voorspelbare antwoorden.....schiet hier dus geen reet mee op!.... Allemaal cliche

Verrassende reactie van Verdriet!

Yasmeen
11-10-02, 14:39
Geplaatst door Arvid


Niet zo eenzijdig en overdreven jij.
De meeste marokkanen WILLEN niet eens tussen Nederlanders wonen. Gaan ze in een ghetto allemaal bij elkaar wonen.

Ja lekker, jij moet niet eenzijdig en overdreven zijn. Wat voor een beeld heb jij van de Marokkanen? Kan ik niet menselijk noemen... Dus iedere marokkaan wil zijn kinderen laten opgroeien in de schilderswijk? Nou mooi niet hoor!! Ook de marokkanen staan voor een spreidingsbeleid, al was het alleen om een betere woning te krijgen dan die oude, tochtige "krotten" waarin ze hebben geleefd!

Indien de Nederlandse overheid bewust een spreidingsbeleid zou volgen, en de Nederlanders confronteren met hun medelanders, dan zou er weinig sprake zijn van Ghetto-vorming. Het is makkelijk om te praten over het leren van normen en waarden aan die buitenlanders, maar de daad bij het woord voegen lukt niet want "als het (integratie) niet bij hen in de wijk kan dan niet!"

Er is een onderzoek (in nederland) geweest naar het aceptabele percentage buitenlanders binnen een wijk en dat is neergekomen op 35 %...in amerika is het acceptabele percentage nog veeeeel lager...

BENZ_207
11-10-02, 17:04
Geplaatst door Zelfkritiek
oorzaak? criminaliteit en geitenneukers als el moumni!


ben je ook een homo dan ?

Orakel
11-10-02, 21:01
Het neemt niet toe, het wordt nu alleen zichtbaarder. "Het vrije woord" is weer in en mensen mogen weer zeggen wat ze denken. En Nederlanders verschillen niet zo gek veel van Marokkanen; ook zij leggen vaak de verantwoordelijkheid voor wat mis gaat buiten zichzelf. En er is momenteel aardig wat mis in Nederland. Verslechterende economie, stijgende werkloosheid, dreigende oorlog, en deze hele onzalige brij wordt geroerd door een "ik roep maar wat kabinet". Dat zorgt weer voor de nodige onrust en zo hebben we het cirkeltje weer mooi rond. Het verbaast me dat we nog niet de schuld hebben gekregen van de afschaffing van de spaarloonrgeling. :schok:

Watnietbezetis
21-10-02, 09:53
Geplaatst door Zelfkritiek
oorzaak? criminaliteit en geitenneukers als el moumni!

Dat imam El Moumni een aantal uitspraken heeft gedaan waar veel mensen het niet mee eens zijn, maakt hem nog geen geitenneuker!

Groet,

N.

Don
22-10-02, 16:18
Geplaatst door Watnietbezetis


Dat imam El Moumni een aantal uitspraken heeft gedaan waar veel mensen het niet mee eens zijn, maakt hem nog geen geitenneuker!

Groet,

N.

Toch wel! Ik heb hem laatst betrapt op de kinderboerderij in een.... eh...nogal compromitterende positie met een geit....geloof me, hij is feitelijk een geitenneuker.....