PDA

Bekijk Volledige Versie : De nieuwste GSM is in SSaoedi Arabie verboden !



Joesoef
10-10-02, 22:44
Camera GSM verbod in Saoedi Arabie

GSM - In Saoedi Arabie is de verkoop en het gebruik van GSM telefoons met ingebouwde camera verboden. De overheid van het Afrikaanse land vind het gebruik van de telefoons aanstootgevend en in strijd met de goede zeden.



Onlangs heeft de Saoedische overheid bij een inval 1500 camera telefoons in beslag genomen.

De boetes voor illegale camera GSM verkoop zijn niet mals. De eerste overtreding komt de winkelier te staan op 3000 riyals. Omgerekend is dat ruim 800 euro. De boete bij een tweede overtreding is flink hoger, namelijk 20.000 riyals (ruim 5000 euro). Bovendien worden alle camera telefoons in beslag genomen.

Winkeliers die vaker dan 1 keer in de fout gaan lopen daarnaast ook nog het risico hun verkoopvergunning kwijt te raken.

Buurland Quatar neemt het allemaal niet zo nauw. De verkoop van camera telefoons zal daar niet verboden worden..


bron
Hier (http://www.thepeninsulaqatar.com/index00.asp)

bman
11-10-02, 12:57
SA is inderdaad Azie.

Simon
11-10-02, 14:42
Geplaatst door Joesoef
GSM - In Saoedi Arabie is de verkoop en het gebruik van GSM telefoons met ingebouwde camera verboden. De overheid van het Afrikaanse land vind het gebruik van de telefoons aanstootgevend en in strijd met de goede zeden.


Vreemd. Is de verkoop van digitale camera's of webcams dan ook verboden in Saoedie Arabië? Volgens mij niet.

Simon

Idolater
11-10-02, 15:23
Ik zou zelfmoord plegen als ik in z'on staat zou moeten leven.

ZwYgStErr
11-10-02, 16:19
Geplaatst door Idolater
Ik zou zelfmoord plegen als ik in z'on staat zou moeten leven.

Ook zelfmoord is daar tegen de regels, je zou een hoge boete kunnen krijgen en zelfs een gevangenisstraf van 20 jaar..... :watte?:

Joesoef
11-10-02, 17:56
Geplaatst door ZwYgStErr


Ook zelfmoord is daar tegen de regels, je zou een hoge boete kunnen krijgen en zelfs een gevangenisstraf van 20 jaar..... :watte?:


Wel nee joh,

De maximale boete voor zelfmoord is de doodstraf.....

bman
11-10-02, 21:07
En toch kan je als westerling prima een drankje drinken in SA. Je moet er wel voor naar speciale gelegenheden waar arbieren niet naar binnen mogen. Zwaar bewaakt, en officieel bestaat het niet, maar ja ook daar kan men flink hypocriet doen.

Ik snap trouwens niet helemaal wat er aan een in van top tot teen in het zwart gehulde vrouw valt te fotograferen, maar dat zal wel aan mij liggen.

ZwYgStErr
12-10-02, 14:26
Geplaatst door Joesoef



Wel nee joh,

De maximale boete voor zelfmoord is de doodstraf.....

Logisch... :rolleyes: