PDA

Bekijk Volledige Versie : Islamitische LPF wint verkiezingen in Pakistan.



Marsipulami
11-10-02, 11:36
Sterke zetelwinst voor moslim-extremisten in Pakistan


08:36:41

ISLAMABAD - Volgens de eerste uitslagen van de Pakistaanse parlementsverkiezingen boeken de moslimfundamentalisten een forse zetelwinst. Een alliantie van zes islamitische partijen, de Muttahida Majlis-e-Amal (MMA), rijfde al 24 zetels binnen van de 72 die tot nu toe werden toegewezen. Dat meldt de kiescommissie. vanmorgen.

Na de vorige verkiezingen in 1997 telden de islamitische kandidaten maar vier zetels in het Pakistaanse parlement, dat na de staatsgreep door generaal Musharraf in 1999 werd ontbonden.

Musharrafs partij, de Quaid fractie van de Pakistan Muslim League (PML-Q) volgt als tweede met 17 zetels, met Benazir Bhutto's Pakistan People's Party (PPP) in haar kielzog (14 zetels). Negen andere zetels gingen naar kleinere partijen.

In totaal worden bij de verkiezingen gisteren 272 volksvertegenwoordigers rechtstreeks verkozen. De kiezer moet ook vier regionale parlementen vernieuwen.

De MMA staat het sterkst in de twee westelijke provincies die aan Afghanistan grenzen, en waar veel sympathie leeft voor het verdreven Talibanregime. De coalitie voerde een anti-Amerikaanse campagne en verzet zich tegen de steun die president Musharraf aan de Verenigde Staten verleent in hun strijd tegen Al-Qaeda.

Volgens analisten ziet het er naar uit dat de moslimfundamentalisten de meerderheid zullen halen in het regionale parlement van de noord-westelijke provincie en daar de deelstaatregering zullen kunnen vormen.

Bij de stembusslag gisteren kwamen zeven mensen om het leven en raakten enkele tientallen gewond. Waarnemers spreken van een 'relatief kalme dag'.


Overzicht snelnieuws 11/10/2002 - afp, dpa - psr

Shaheed
11-10-02, 11:46
Met Benazir Bhutto's Pakistan People's Party (PPP) in haar kielzog (14 zetels).


Huh? :confused:


Een islamitische vrouw in de politiek in Pakistan met 14 zetels?
Nee dat kan niet moslims discrimineren en onderdrukken hun vrouwen toch.........
Ik geloof het niet.

Ik bedoel als zelfs vrouwen in Nederland niet de politiek in mogen (SGP) laat staan in een of ander achterlijk onontwikkeld land.

Marsipulami
11-10-02, 11:47
Geplaatst door Shaheed
Met Benazir Bhutto's Pakistan People's Party (PPP) in haar kielzog (14 zetels).


Huh? :confused:


Een islamitische vrouw in de politiek in Pakistan met 14 zetels?
Nee dat kan niet moslims discrimineren en onderdrukken hun vrouwen toch.........
Ik geloof het niet.

Ik bedoel als zelfs vrouwen in Nederland niet de politiek in mogen (SGP) laat staan in een of ander achterlijk onontwikkeld land.

Haha, die is raak. Welke vrouw heeft het in Nederland ooit zover gebracht in de politiek ? Niemand meneer. :lole:

Tomas
11-10-02, 11:47
Geplaatst door Shaheed
Met Benazir Bhutto's Pakistan People's Party (PPP) in haar kielzog (14 zetels).


Huh? :confused:


Een islamitische vrouw in de politiek in Pakistan met 14 zetels?
Nee dat kan niet moslims discrimineren en onderdrukken hun vrouwen toch.........
Ik geloof het niet.

Ik bedoel als zelfs vrouwen in Nederland niet de politiek in mogen (SGP) laat staan in een of ander achterlijk onontwikkeld land.

OBL is het niet met je eens in deze Ex. Hij heeft ook erg veel moeite met een vrouw in dat ambt. Dat weet jij toch wel? Jij eigenlijk toch ook.

Tomas
11-10-02, 11:48
Geplaatst door Marsipulami


Haha, die is raak. Welke vrouw heeft het in Nederland ooit zover gebracht in de politiek ? Niemand meneer. :lole:

Inderdaad een schande.

plexus
11-10-02, 11:49
Geplaatst door Marsipulami
Sterke zetelwinst voor moslim-extremisten in Pakistan


08:36:41

ISLAMABAD - Volgens de eerste uitslagen van de Pakistaanse parlementsverkiezingen boeken de moslimfundamentalisten een forse zetelwinst. Een alliantie van zes islamitische partijen, de Muttahida Majlis-e-Amal (MMA), rijfde al 24 zetels binnen van de 72 die tot nu toe werden toegewezen. Dat meldt de kiescommissie. vanmorgen.

Na de vorige verkiezingen in 1997 telden de islamitische kandidaten maar vier zetels in het Pakistaanse parlement, dat na de staatsgreep door generaal Musharraf in 1999 werd ontbonden.

Musharrafs partij, de Quaid fractie van de Pakistan Muslim League (PML-Q) volgt als tweede met 17 zetels, met Benazir Bhutto's Pakistan People's Party (PPP) in haar kielzog (14 zetels). Negen andere zetels gingen naar kleinere partijen.

In totaal worden bij de verkiezingen gisteren 272 volksvertegenwoordigers rechtstreeks verkozen. De kiezer moet ook vier regionale parlementen vernieuwen.

De MMA staat het sterkst in de twee westelijke provincies die aan Afghanistan grenzen, en waar veel sympathie leeft voor het verdreven Talibanregime. De coalitie voerde een anti-Amerikaanse campagne en verzet zich tegen de steun die president Musharraf aan de Verenigde Staten verleent in hun strijd tegen Al-Qaeda.

Volgens analisten ziet het er naar uit dat de moslimfundamentalisten de meerderheid zullen halen in het regionale parlement van de noord-westelijke provincie en daar de deelstaatregering zullen kunnen vormen.

Bij de stembusslag gisteren kwamen zeven mensen om het leven en raakten enkele tientallen gewond. Waarnemers spreken van een 'relatief kalme dag'.


Overzicht snelnieuws 11/10/2002 - afp, dpa - psr

..die hele verkiezingen zijn toch een lachertje...president die ongeacht welk uitkomst nog 5 jaar aan de macht blijft...stelletje apen zijn het :fplet:

Shaheed
11-10-02, 11:52
Noem me geen ex , ik noem jou toch ook geen otheist of wel?

Ten tweede ik heb helemaal geen moeite met vrouwen in de politiek, ik vindt het juist een zeer positief iets.

Ik vind zelfs een van de beste politici in Nederland een vrouw, Femke halsema van Groen links bijvoorbeeld.
Buitengewoon intelligent en welbespraakt , alleen haar partij deugt niet ik stem liever op de PVDA.

Tomas
11-10-02, 11:54
Geplaatst door Shaheed
Noem me geen ex , ik noem jou toch ook geen otheist of wel?

Ten tweede ik heb helemaal geen moeite met vrouwen in de politiek, ik vindt het juist een zeer positief iets.

Ik vind zelfs een van de beste politici in Nederland een vrouw, Femke halsema van Groen links bijvoorbeeld.
Buitengewoon intelligent en welbespraakt , alleen haar partij deugt niet ik stem liever op de PVDA.

En als president? Als persoon met de meeste macht in een land?

Shaheed
11-10-02, 11:58
Geplaatst door Tomas


En als president? Als persoon met de meeste macht in een land?

Waarom niet?

In de meeste gezinnen heeft de vrouw toch ook het laatste woord over haar kinderen.
Dus waarom niet over al haar onderdanen.

En als een president zijn/haar werk niet goed doet kun je die gene altijd wel wegstemmen , leve de democratie....

Tomas
11-10-02, 12:00
Geplaatst door Shaheed


Waarom niet?

In de meeste gezinnen heeft de vrouw toch ook het laatste woord over haar kinderen.
Dus waarom niet over al haar onderdanen.

En als een president zijn/haar werk niet goed doet kun je die gene altijd wel wegstemmen , leve de democratie....

Waarom dan je voorkeur voor OBL en een theocratie waarin mensen voor God mogen spreken?

Shaheed
11-10-02, 12:07
Mijn voorkeur voor OBL heeft te maken met de rechtvaardigheid en zijn medeleven met zijn islamitische broeders.
Er zijn door de eeuwen heen vele als OBl geweest en die zullen er ook altijd blijven komen zolang volkeren onderdrukt , uitegbuit zullen worden.

Obl bouwde ziekenhuizen ,wegen scholen enz... voor het islamtische volk, hij vroeg er geen stuiver voor.
Hij vocht zelf persoonlijk met een wapen mee in de strijd het islamtische volk te bevrijden van de russen hij heeft zijn bloed laten vloeien op Afghanistan voor het goede doel.

Waar ga je iemand vinden die zo nobel is als hem......?



P.S. dit heeft niks te maken met het onderwerp , blijf bij het onderwerp.

Tomas
11-10-02, 12:17
Geplaatst door BiL@L
Democratie is een illusie..
:watte?:

Een islamitische partij mag niet omdat het 'gevaarlijk' zou zijn.. maar een SGP die vrouwen verbied te stemmen dan wel verkozen te worden, mag gewoon haar gang gaan..

Zijn we nog wel zo nuchter..?

---

Die Islamitische LPF is gewoon een voortvloeisel ontstaan uit onderdrukking.. Echter wordt er ook hier een fout gemaakt door fundamentalisten synoniem te maken aan extremisten..

Volgens mij haal je hier twee verschillende landen door elkaar, Bil@l. Of bestaat er in Pakistan een SGP of is in Nederland een Islamitische partij verboden?

Simon
11-10-02, 12:18
Geplaatst door Shaheed
Een islamitische vrouw in de politiek in Pakistan met 14 zetels?
Nee dat kan niet moslims discrimineren en onderdrukken hun vrouwen toch.........
Ik geloof het niet.


Nou dat idool van je - Osama Bin Laden - heeft wel een moordaanslag op haar beraamd omdat hij vond dat een vrouw niet aan het hoofd hoort te staan van een Islamitische staat dus je hoeft je nu niet zo schijnheilig voor te doen.

Simon

Tomas
11-10-02, 12:19
Geplaatst door Shaheed
Mijn voorkeur voor OBL heeft te maken met de rechtvaardigheid en zijn medeleven met zijn islamitische broeders.
Er zijn door de eeuwen heen vele als OBl geweest en die zullen er ook altijd blijven komen zolang volkeren onderdrukt , uitegbuit zullen worden.

Obl bouwde ziekenhuizen ,wegen scholen enz... voor het islamtische volk, hij vroeg er geen stuiver voor.
Hij vocht zelf persoonlijk met een wapen mee in de strijd het islamtische volk te bevrijden van de russen hij heeft zijn bloed laten vloeien op Afghanistan voor het goede doel.

Waar ga je iemand vinden die zo nobel is als hem......?



P.S. dit heeft niks te maken met het onderwerp , blijf bij het onderwerp.

Laat maar. De vraag komt niet over en ik heb geen tijd om 'm tot vervelens toe te herhalen in verschillende varianten.

maar toch nog even dit. Je probeert in iedere reply mij een commando te geven alsof ik daar naar zou luisteren. Waarom doe je dat, Ex?

Arvid
11-10-02, 12:24
Geplaatst door BiL@L
Democratie is een illusie..
:watte?:

Een islamitische partij mag niet omdat het 'gevaarlijk' zou zijn.. maar een SGP die vrouwen verbied te stemmen dan wel verkozen te worden, mag gewoon haar gang gaan..

Zijn we nog wel zo nuchter..?

---

Die Islamitische LPF is gewoon een voortvloeisel ontstaan uit onderdrukking.. Echter wordt er ook hier een fout gemaakt door fundamentalisten synoniem te maken aan extremisten..

Haha jij bent cabaretier in opleiding?
Werkelijk, geef eens eerlijk antwoord op deze vraag, denk je nou echt dat de burgers in Kashmir geholpen zullen worden met zo'n partij aan de macht daar?

Dacht het niet he...
Wist je dat de burgers van Kashmir het liefst een eigen staat willen. Dus met andere woorden ze willen geen regering van India OF Pakistan boven hun. Pakistan die achter die Islamische LPF zit!!

Arvid
11-10-02, 12:25
Geplaatst door BiL@L


Een islamitische fundamentalistische partij is hier verboden.. De SGP daarentegen niet.. Misschien omdat diezelfde rechtstaat dan toch een christelijk voortvloeisel is..?

Hmmmm, knaagt het ook bij jou..? :p

Wat heb jij toch met de SGP?
Die lui krijgen niet eens 1% van de stemmen in Nederland.
Wat zit je dan continu te ijlen over de SGP.
Mocht je daar niet optreden als cabaretier?

Tomas
11-10-02, 12:26
Geplaatst door BiL@L


Een islamitische fundamentalistische partij is hier verboden.. De SGP daarentegen niet.. Misschien omdat diezelfde rechtstaat dan toch een christelijk voortvloeisel is..?

Hmmmm, knaagt het ook bij jou..? :p

Waar haal je dat vandaan, dat verbod op een Islamitische partij?

Shaheed
11-10-02, 12:35
Geplaatst door Tomas


Laat maar. De vraag komt niet over en ik heb geen tijd om 'm tot vervelens toe te herhalen in verschillende varianten.

maar toch nog even dit. Je probeert in iedere reply mij een commando te geven alsof ik daar naar zou luisteren. Waarom doe je dat, Ex?


Als je wilt weten waarom ik OBL zo'nheld vindt stuur me dan een PM als ik tijd heb zal ik hem beantwoorden.
Één op één discussie's voer ik meestal per PM.
Mijn voorkeur voor OBL heeft niets te maken met dit onderwerp.

En voor de tweede keer geen ex.........(otheist).

En waar geef ik jou commando's?

bman
11-10-02, 12:39
Geplaatst door Marsipulami


Haha, die is raak. Welke vrouw heeft het in Nederland ooit zover gebracht in de politiek ? Niemand meneer. :lole:

Ons staatshoofd is al meer dan een eeuw een vrouw. Maar goed de sgp heeft 2,3 zeteltjes...lijkt me nauwelijks relevant he?

Canaris
11-10-02, 12:40
vrouwen rechten in Pakistan??
The Pakistani government is failing to protect women from increasing violence, in the home and community as well as in custody, Amnesty International said today in a new report. In its fifth report on women in Pakistan, Amnesty International summarizes the current government's commitments to uphold women's rights, describes cases of abuses, the failure of the criminal justice system, and sets out recommendations.

"Domestic violence, which includes physical abuse, rape, acid throwing, burning and killing, is widespread in Pakistan. Few women make official complaints and those that do are often dismissed and sent back to their abusive husbands," Amnesty International said. "The law is not being applied equally and verdicts often reflect the gender bias of individual judges."
Very poor women, women from religious minorities and women bonded labourers are particularly vulnerable to violence in the community and home.

Acid-throwing is on the increase. Acid burns do not usually kill but result in hideous disfiguration and suffering, destruction of self-esteem, and confine women to the home. The government has done little to restrict the sale of acid or to punish those who use it to injure women.

Forced marriage of young girls continues to be reported and while slavery is illegal in Pakistan, girls and women continue to be traded to settle debts or conflicts. The open sale of girls and women in markets is reported in underdeveloped areas such as parts of Balochistan.

Pakistan is both a country of origin and a transit country for the trafficking of women for domestic labour, forced marriage and prostitution. This form of slavery is organized by crime networks that span South Asia. Some women, both local and trafficked, are killed if they refuse to earn money in prostitution.

"Honour" killings continue to be reported daily. In the higher levels of government and the judiciary, "honour" killings have been recognised as murder, yet there has been little effective action to prevent them from happening.

In March 2001, a 60-year-old widow, Hidayat Khatoon, and 55-year-old Baksh Ali were killed by the widow's son in Chandan village, district Sukkur. When the son surrendered to police, he said that he had been teased by villagers over his mother's alleged affair and had therefore killed both.

In November 2000, Mohammed Umar Magsi killed his 11-year-old daughter with an axe because he suspected her of having an affair. When his wife and younger daughter tried to intervene, he killed them as well. On 8 January 2001, Riaz Ahmed axed to death his wife, three daughters and two sons, because he suspected his wife of adultery. On 16 January 2002, Jamal threw hand grenades into his father-in-law's house when his wife refused to return to him, killing five of her relatives and injuring eight.

The emergence of "fake honour" killings is a worrying new trend. There is a pattern of men accusing their wives of being dishonourable with wealthy men purely for financial gain. The wife is declared "kari" (black woman, one who brings shame) and is killed. The suspected man is then made to pay off the husband and is "pardoned".

Physical abuse of women in custody continues to be rife in Pakistan. Despite promises of police reform, police continue to use torture to intimidate, harass and humiliate detainees to extract money or information. Rape in custody is widespread.
"Amnesty International's recommendations are well within the powers of the Government of Pakistan to implement and do not require a huge investment of resources. They do require political will and the determination that violence against women is unacceptable and cannot be allowed to continue," Amnesty International said.

"However, underlying the abuses suffered by women is a discrimination perpetuated by society as a whole. In this regard, everyone has a role to play –government, political parties, religious groups, all elements of civil society and individuals. Everyone has a responsibility to commit themselves to the equality of all human beings, irrespective of gender."

bman
11-10-02, 12:41
Geplaatst door BiL@L
Democratie is een illusie..
:watte?:

Een islamitische partij mag niet omdat het 'gevaarlijk' zou zijn.. maar een SGP die vrouwen verbied te stemmen dan wel verkozen te worden, mag gewoon haar gang gaan..

Zijn we nog wel zo nuchter..?

---

Die Islamitische LPF is gewoon een voortvloeisel ontstaan uit onderdrukking.. Echter wordt er ook hier een fout gemaakt door fundamentalisten synoniem te maken aan extremisten..

Dat is niet waar, de SGP verbied vrouwen helemaal niet om te stemmen. Maar goed, de SGP vormt met haar 2,3 zeteltjes ab-so-luut geen bedreiging voor ons staatsbestel. Sterker nog: het is de oudste nog bestaande partij in dat bestel.

bman
11-10-02, 12:46
Geplaatst door BiL@L


Een islamitische fundamentalistische partij is hier verboden.. De SGP daarentegen niet.. Misschien omdat diezelfde rechtstaat dan toch een christelijk voortvloeisel is..?

Hmmmm, knaagt het ook bij jou..? :p

Welke islamitische partij is hier verboden? Het gaat niet om de mate van confessionaliteit maar de mate waarin de SGP of welke andere partij dan ook een gevaar oplevert voor ons huidige staatsbestel. De SGP is een kleine en ongevaarlijke partij en al haar ideeen passen binnen de democratie, dat van die vrouwen is overigens al achterhaald. Daar is al lang iemand voor naar de rechter gestapt.

bman
11-10-02, 12:47
Geplaatst door BiL@L


Wel.. :nl:

Nee hoor het gaat om lidmaatschap, niet om stemmen.

bman
11-10-02, 12:49
Geplaatst door BiL@L


Alle partijen die tegen de rechtstaat zijn, zijn in de wet verboden.. De SGP vormt een uitzondering op de regel..

Je lult uit je nek, de SGP is niet tegen de rechtstaat, vormt daar geen bedreiging voor is is ook helemaal geen uitzondering. Je moet je feiten eerst op een rijtje hebben voor je domme dingen zegt.

Canaris
11-10-02, 12:50
natuurlijk is onze staat een uitvloeisel van de christelijke waarden en normen ( gaan we weer)

Nederland is deel van het avondland en dat is goed zo

Het heeft ervoor gezeord, dat het ons zo goed gaat en dat zoveel mensen uit niet christelijke landen maar wat graag hier wilen wonen

De SGP is een partij , die mijns inziens in der daad net zo fout bezig is als menig islamitische partij.

Ik maak me er niet druk om , waneer deze partij verboden wordt.

Ik ga even kijken ,w at de SGP over vrouwen zegt en meld me weer

bman
11-10-02, 12:55
Van de SGP site.

Artikel 7
Gods Woord leert dat man en vrouw krachtens de scheppingsorde een eigen specifieke, van elkaar onderscheiden roeping en plaats hebben ontvangen. In deze orde is de man het hoofd van de vrouw.
Maatregelen ter erkenning van de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen worden positief beoordeeld. Elk emancipatiestreven dat de van God gegeven roeping en plaats van mannen en vrouwen miskent, is revolutionair en moet krachtig worden bestreden.

Artikel 10
De opvatting van het vrouwenkiesrecht voortkomend uit een revolutionair emancipatiestreven, strijdt met de roeping van de vrouw. Dat laatste geldt ook voor het zitting nemen van de vrouw in politieke organen, zowel vertegenwoordigende als bestuurlijke.
De vrouw zij in haar eigen consciëntie overtuigd of zij haar stem kan uitbrengen met inachtneming van de haar door God gegeven plaats.

Canaris
11-10-02, 12:58
schitterend stukje gevonden van een SGP tante

"Echt verbazingwekkend, al die commotie rond het vrouwenstandpunt van onze partij. Het lijkt wel of heel Nederland opkomt voor de 'SGP-vrouw'. Maar waar hebben jullie het over? Worden de vrouwen nu echt door de SGP onderdrukt, zoals velen beweren? En krijgen zij echt geen ruimte om hun leven op hun eigen manier in te vullen?


Wij zien dit anders. Juist binnen de SGP krijgen we de ruimte die we willen hebben. De hele maatschappij is gericht op de economie, waarbij zoveel mogelijk vrouwen de arbeidsmarkt op moeten. Wij ervaren dit als maatschappelijke en politieke druk om vooral maar mee te doen in de carriérespurt.


De SGP biedt hiertegenover juist de mogelijkheid om ook een andere keuze te maken, bijvoorbeeld de keuze voor het gezin. Waarbij het gezin functioneert als rustpunt in de samenleving, met liefde en trouw als broodnodige ingrediënten.


De SGP heeft respect voor ons, als vrouwen. Het is de SGP, die zich teweer stelt tegen allerlei respectloze uitingen waarin de vrouw meer en meer als lustobject wordt afgeschilderd. Het is de SGP, die zich zorgen maakt over de toenemende individualisering en verloedering van onze Nederlandse samenleving. Het is de SGP die keer op keer de 'moderne' slavenhandel aan de kaak stelt. Wordt het geen tijd dat we ons daar druk over gaan maken?


Tot slot willen we Bas van der Vlies en alle SGP-ers veel sterkte toewensen bij het naar buiten brengen van onze standpunten. Standpunten, die gezond zijn voor de samenleving! "

Einde Citaat

Ik weet niet hoe het jullie gaat , maar het dekt zich met de onzin , van zo vele islamitische meisjes die hier posten.

de voetafdruk van Mohammed in hun gezicht en dit verdedigen op delzefde manier waarop deze dame met de voetafdruk van Calvijn arugmenteerd.

Shaheed
11-10-02, 12:58
Oke leggen jullie mij eens uit welke partij in Nederland op dit moment 14 zetels heeft behaald waar een vrouw de leiding over heeft .

Canaris
11-10-02, 12:59
we praten over dezelfde vrouw die op dit moment uit vrees voor haar leven in exciel moet leven??

bman
11-10-02, 13:00
Eh, de PvdA?

Shaheed
11-10-02, 13:25
Geplaatst door Canaris
we praten over dezelfde vrouw die op dit moment uit vrees voor haar leven in exciel moet leven??

Had Hirschi Ayaan Ali de leiding over de PVDA?
Sorry dat wist ik niet.

bman
11-10-02, 13:29
Grappig shaheed, maar dat is natuurlijk Jeeltje van Nieuwehoven, de huidige fractievoorzitter van de PvdA.

Nu weer inhoudelijk reageren svp.

Shaheed
11-10-02, 13:42
Jeeltje van Nieuwenhoven zou je eigenlijk niet kunnen vergelijken met mevrouw Benazir Bhutto.
Was het mevrouw van nieuwenhoven die de PVDA heeft omhoog geholpen?
Heeft mevrouw van Nieuwenhoven zo'n revolutionaire doel bereikt als mevrouw Bhutto, heeft zij uberhaupt een belangrijke rol vervuld bij de PVDA.




Mazzel.....

Simon
11-10-02, 13:52
Geplaatst door Shaheed
Jeeltje van Nieuwenhoven zou je eigenlijk niet kunnen vergelijken met mevrouw Benazir Bhutto.

Inderdaad mevrouw van Nieuwenhoven is niet bij corruptie schandalen betrokken.

Simon

Tomas
11-10-02, 13:59
Geplaatst door Canaris
schitterend stukje gevonden van een SGP tante

"Echt verbazingwekkend, al die commotie rond het vrouwenstandpunt van onze partij. Het lijkt wel of heel Nederland opkomt voor de 'SGP-vrouw'. Maar waar hebben jullie het over? Worden de vrouwen nu echt door de SGP onderdrukt, zoals velen beweren? En krijgen zij echt geen ruimte om hun leven op hun eigen manier in te vullen?


Wij zien dit anders. Juist binnen de SGP krijgen we de ruimte die we willen hebben. De hele maatschappij is gericht op de economie, waarbij zoveel mogelijk vrouwen de arbeidsmarkt op moeten. Wij ervaren dit als maatschappelijke en politieke druk om vooral maar mee te doen in de carriérespurt.


De SGP biedt hiertegenover juist de mogelijkheid om ook een andere keuze te maken, bijvoorbeeld de keuze voor het gezin. Waarbij het gezin functioneert als rustpunt in de samenleving, met liefde en trouw als broodnodige ingrediënten.


De SGP heeft respect voor ons, als vrouwen. Het is de SGP, die zich teweer stelt tegen allerlei respectloze uitingen waarin de vrouw meer en meer als lustobject wordt afgeschilderd. Het is de SGP, die zich zorgen maakt over de toenemende individualisering en verloedering van onze Nederlandse samenleving. Het is de SGP die keer op keer de 'moderne' slavenhandel aan de kaak stelt. Wordt het geen tijd dat we ons daar druk over gaan maken?


Tot slot willen we Bas van der Vlies en alle SGP-ers veel sterkte toewensen bij het naar buiten brengen van onze standpunten. Standpunten, die gezond zijn voor de samenleving! "

Einde Citaat

Ik weet niet hoe het jullie gaat , maar het dekt zich met de onzin , van zo vele islamitische meisjes die hier posten.

de voetafdruk van Mohammed in hun gezicht en dit verdedigen op delzefde manier waarop deze dame met de voetafdruk van Calvijn arugmenteerd.

Ja, ik weet het. Maar je doet alsof het nieuw is. Veel van onze moeders en/of oma's zijn niet anders. Ook zij hebben zich voornamelijk verzet tegen de emancipatie beweging.

In de meeste gevallen is het pas de volgende generatie die geemancipeerder is geworden. Nou ja. Iets dat daarop lijkt.

Iedereen is na gewenning bang voor verandering en zal onder bedreiging daarvan zijn eigen positie als de meest gewenste situatie beoordelen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Het heeft aan de ene kant dus geen zin om te zeggen dat hoofddoekjes onderdrukkend zijn, want niemand die een hoofddoekje draagt zal dat beamen. Maar in een volgende generatie zullen er wel jonge meisjes opgroeien die elkaar dat op de juiste leeftijd duidelijk maken. De leeftijd dat verandering nog een wens is.

plexus
11-10-02, 14:01
Geplaatst door Simon


Inderdaad mevrouw van Nieuwenhoven is niet bij corruptie schandalen betrokken.

Simon

details....Om in Pakistan zover te komen al Bhutto..(ooit was) moet je af en toe de andere kant opkijken.