PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrij Nederland trekt verhaal over Hirsch Ali in !



Joesoef
11-10-02, 21:31
Zojuist op NL3

LEVY EN SADEGHI Ayaan Hirsi Ali:bedreigd of bedrieger? Nu Vrij Nederland de doodsbedreigingen in twijfel heeft getrokken,gaan Levy en Sadeghi op zoek naar de waarheid.


De trut van Vrij Nederland trekt haar verhaal in dat Hirsch Ali zou hebben overdreven. Ze erkend aan de hand van een VPRO documentaire (die ze zogenaamd toen niet kende) dat de bedreigingen wel series genoemd moeten worden. In de documentaire was haar vader aan de telefoon waarin hij duidelijk aangaf dat ze moest oppassen voor de islamitische gemeenschap in NL.

Dx_
11-10-02, 21:35
Ik heb de docu niet gezien, maar waar zijn deze "harde feiten" dan op gebaseerd ? Op een telefoongesprek van haar vader ?

Joesoef
11-10-02, 21:40
Geplaatst door Dx_
Ik heb de docu niet gezien, maar waar zijn deze "harde feiten" dan op gebaseerd ? Op een telefoongesprek van haar vader ?

Ja. Compleet opgenomen op film pa en dochter door de telefoon met elkaar in gesprek, met alles er op en er aan. Pa maakte heel duidelijk dat ze flink moest oppassen.

Zwarte Schaap
11-10-02, 21:43
Geplaatst door Joesoef


Ja. Compleet opgenomen op film pa en dochter door de telefoon met elkaar in gesprek, met alles er op en er aan. Pa maakte heel duidelijk dat ze flink moest oppassen.

Zo te horen heeft haar vader haar dus bedreigd. Haar conflict met haar vader kan ze beter niet op de hele moslimgemeenschap projecteren, inclusief die besnijdenissen.

Stomme zielige verwarde trut !

Joesoef
11-10-02, 21:45
Geplaatst door Zwarte Schaap


Zo te horen heeft haar vader haar dus bedreigd. Haar conflict met haar vader kan ze beter niet op de hele moslimgemeenschap projecteren, inclusief die besnijdenissen.




Aldus het besneden schaap dat zich nog steeds niet kan neerleggen bij zijn nederlaag.

Donna
11-10-02, 21:45
Ik heb het ook gezien.

VN was een tikkeltje voorbarig.

Overigens deel ik haar kritiek op de wijze waarop de Nederlandse media als dollen op de zaak gedoken zijn. Maar ik deel nog veel meer dee kritiek op haar slecht geinformeerde en voorbarige manier van handelen.

Want 1 ding wordt hier nog wel eens vergeten: het is niet Ayaan Hirsiali geweest die dit verhaal constant in de lucht houdt of al die steunwebsites heeft gemobiliseerd. Dat hebben anderen voor haar gedaan. Zelf is ze na de aangiften niet eens meer in de pers geweest.

Donna
11-10-02, 21:46
Geplaatst door Zwarte Schaap


Zo te horen heeft haar vader haar dus bedreigd. Haar conflict met haar vader kan ze beter niet op de hele moslimgemeenschap projecteren, inclusief die besnijdenissen.

Stomme zielige verwarde trut !

Haar vader had het over Marokkanen.

Hetze door de Somalische gemeenschap denk ik.

Maar dan ben ik wel heel cynisch.

Zwarte Schaap
11-10-02, 21:54
Geplaatst door Donna


Haar vader had het over Marokkanen.

Hetze door de Somalische gemeenschap denk ik.

Maar dan ben ik wel heel cynisch.

Ik heb het al eerder gezegd , het woord marokkaan geldt tegenwoordig voor alles om het kwaad mee aan te geven. Zegt ook iets over de kwaliteit van onze veilighiedsdienst en de loopse media. De gretigheid waarmee dit verhaal de wereld in wordt gebracht spreekt boekdelen.

Dx_
11-10-02, 21:54
Ja. Compleet opgenomen op film pa en dochter door de telefoon met elkaar in gesprek, met alles er op en er aan. Pa maakte heel duidelijk dat ze flink moest oppassen.

Ok.
Maar dit betekent dat haar vader de boodschapper van de bedreigers was ? Weet haar vader door wie ze is bedreigt ?
En wat was is er duidelijk geworden over de " noord-afrikaanse"
bedreigingen ?

Zoals Zwarte Schaap stelt : Het lijkt wel of het conflict met haar vader uitgemeten wordt naar de gehele moslimgemeenschap.


Maar ik deel nog veel meer dee kritiek op haar slecht geinformeerde en voorbarige manier van handelen.

En zo is het maar net. Zij heeft bewezen de islam en cultuur niet uit elkaar te kunnen houden, bovendien ik vind haar het niveau hebben van een mislukte sociaal werkster met een mbo niveau.
Iedereen lijkt tegenwoordig naam te kunnen maken, als je maar hard genoeg tegen de islam aanschopt.

Donna
11-10-02, 21:57
Geplaatst door Dx_


En zo is het maar net. Zij heeft bewezen de islam en cultuur niet uit elkaar te kunnen houden, bovendien ik vind haar het niveau hebben van een mislukte sociaal werkster met een mbo niveau.
Iedereen kan naam maken, als je maar hard genoeg tegen de islam aanschopt.

Ik had het niet over Ayaan Hirsiali, maar over Elma Verhey, de journaliste van VN die op basis van wat vaagheid beweert dat Ayaan Hirsiali een bedriegster is.

Joesoef
11-10-02, 22:01
Geplaatst door Dx_

Ok.
Maar dit betekent dat haar vader de boodschapper van de bedreigers was ? Weet haar vader door wie ze is bedreigt ?
En wat was is er duidelijk geworden over de " noord-afrikaanse"
bedreigingen ?


Hirsch Ali heeft gewoon aangifte gedaan bij de politie en daarbij de bronnen van bedreiging aangegeven. En dat is niet alleen een telefoontje van haar vader. Bovendien is haar vader een vooraanstaand man binnen de Somalische gemeenschap. Tevens merkte ik aan het telefoon gesprek dat ze het misschiem niet met elkaar eens waren maar dat er een duidelijke goede vader dochter verhouding was.

En dat gezeur dat ze Islam en cultuur niet uit elkaar kan houden moet ook maar eens ophouden. Het is de Islam waarin zij is opgeroeid, dus het is de Islam die zij kent.

Je maakt dezelfde domme fout als het zwarte schaap door de Islam als bezit te zien en daaraan de enige en juiste betekenis toe te kennen namelijk jouw mening.

Of moet ik opnieuw de hadiths plakken waaruit blijkt dat vrouwen besnijdenis gewenst is? over rotte cultuur gesproken.

Zwarte Schaap
11-10-02, 22:12
Geplaatst door Joesoef


Je maakt dezelfde domme fout als het zwarte schaap door de Islam als bezit te zien en daaraan de enige en juiste betekenis toe te kennen namelijk jouw mening.



Beste jozef,

Kun jij mijn gedachten lezen? Is het niet juist de beperkte idee van hirsi met haar besnijdenissen die op de rest van de Moslims wordt geprojecteerd ? Dat is waar ik me tegen verzet. Als hirsi zegt de Islam moet verandert worden, moet ze zich richten op haar somalische gemeenschap. Op basis van besnijdenissen kan je niet met een Marokkaan of Turk of Surinaamse of Nederlandse moslim dicuseren over de Islam. Dat zijn totaal onbekende praktijken voor ons.

Ik snap niet waarom jij dat steeds gebruikt voor de islam terwijl jij weet dat het een cultureel gebruik is dat naast de islam ook de christenen en animisten uitoefenen.

Ik heb je al gezegd wat ik over de hadieth vind. Maar jij negeert dat kritiek, je blijft alleen vasthoudend om de sunna af te wijzen. Ik heb het je al vaker gezegd, je bent verkeerd bezig als je je sexualiteit gebruikt om het geloof te veranderen.

Joesoef
11-10-02, 22:14
Scrapie, een duidelijk geval van scrapie....... Arm schaap :D.

Zwarte Schaap
11-10-02, 22:17
Geplaatst door Joesoef
Scrapie, een duidelijk geval van scrapie....... Arm schaap :D.

Je kunt ook dingen verzinnen die er niet zijn. Ga je wel eens in op kritiek of hou je het liever op stalken en copy/paste techniek?

vlegeltje
11-10-02, 22:25
Ik word een beetje moe van die Hirsi Ali controverse :knife_hea

Deze zaak wordt misbruikt door allerlei mensen.

Ondertussen zitten de blijf van mijn lijf huizen vol met moslim-vrouwen die slachtoffer zijn geworden van geweldpleging.

Kunnen we niet, ipv de islam aan te vallen danwel te verdedigen, iets doen voor die vrouwen?

Joesoef
11-10-02, 22:26
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je kunt ook dingen verzinnen die er niet zijn.


Wanneer leer je nu eens dat de Islam niet het bezit is van iemand, nog die van jouw nog dat van een ander. Als er dus een achtelijke cultuur is die vrouwen besnijden dan kunnen ze zich beroepen op vele hadiths waaruit blijkt dat het een gewenste handeling is. Dat is achtelijk en niet het verdriet van een ander over zo een ingreep.

Ik zit trouwens nog steeds te wachten op de verklaring van Hirsch Ali waarin zij verteld dat ze geen moslim is. Dat zij geen moslim is is een bedenksel van dezelfde idioten die de Islam als bezit claimen.

Donna
11-10-02, 22:27
Geplaatst door vlegeltje
Ik word een beetje moe van die Hirsi Ali controverse :knife_hea


Kunnen we niet, ipv de islam aan te vallen danwel te verdedigen, iets doen voor die vrouwen?

Helemaal eens.

Heb je een voorstel?

Zwarte Schaap
11-10-02, 22:38
Geplaatst door Joesoef



Wanneer leer je nu eens dat de Islam niet het bezit is van iemand, nog die van jouw nog dat van een ander. Als er dus een achtelijke cultuur is die vrouwen besnijden dan kunnen ze zich beroepen op vele hadiths waaruit blijkt dat het een gewenste handeling is. Dat is achtelijk en niet het verdriet van een ander over zo een ingreep.

Ik zit trouwens nog steeds te wachten op de verklaring van Hirsch Ali waarin zij verteld dat ze geen moslim is. Dat zij geen moslim is is een bedenksel van dezelfde idioten die de Islam als bezit claimen.

Heb jij het nog steeds niet door dat die vraag niet voor ons speelt ! Wij hebben niets met besnijdenissen, en op basis daarvan is het nutteloos om met een andere moslim te praten ! je kunt wel enkele extremiteiten erbij halen maar of je wat aan die discussie hebt is een andere vraag. Snap dat nou eens , je koppigheid op de hadieth laat je niet meer objectief naar de zaken kijken.

Je kunt elke kritiek wel bestempelen als hetje toeeigenen van de Islam maar meer als een lege woord zoals het fundamentalisme is het niet, een soort monddood maken, net als het bijhalen van cultuurverschijnselen die er niet bij horen.

vlegeltje
11-10-02, 22:38
Geplaatst door Donna


Helemaal eens.

Heb je een voorstel?

Ik heb begrepen dat er een telefonische hulplijn wordt geopend van moslim vrouwen voor moslim vrouwen.

Dat lijkt me al een heel goed initiatief.

Nou ja, een eerste begin...

Want er zijn ook moslim vrouwen die niet mogen telefoneren én die niet alleen de deur uit mogen gaan....

Maar mijn Marokkaanse buurvrouw mag wel stiekum met haar broer bellen bij mij, als ze weer eens ruzie heeft met haar man...

Zwarte Schaap
11-10-02, 22:40
Geplaatst door vlegeltje
Ik word een beetje moe van die Hirsi Ali controverse :knife_hea

Deze zaak wordt misbruikt door allerlei mensen.

Ondertussen zitten de blijf van mijn lijf huizen vol met moslim-vrouwen die slachtoffer zijn geworden van geweldpleging.

Kunnen we niet, ipv de islam aan te vallen danwel te verdedigen, iets doen voor die vrouwen?

Ik vraag me alleen af waarop dat gebasseerd is, overigens is elke vrouw in een wegloop huis er eentje teveel. Maar elke keer hoor ik de huizen zitten er vol mee, maar niemand die met reeele getallen aankomt, Excuse me , maar ik vertrouw het allang niet meer. Mijn ervaring met getallen en uitspraken maakt mij alleen sceptischer.

vlegeltje
11-10-02, 23:15
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ik vraag me alleen af waarop dat gebasseerd is, overigens is elke vrouw in een wegloop huis er eentje teveel. Maar elke keer hoor ik de huizen zitten er vol mee, maar niemand die met reeele getallen aankomt, Excuse me , maar ik vertrouw het allang niet meer. Mijn ervaring met getallen en uitspraken maakt mij alleen sceptischer.

Ik vertrouw ook geen getallen.
En ik hou ook niet van stemming makerij.

Maar ik heb wel al twee keer de politie gebeld omdat mijn Marokkaanse buurvrouw door haar man in elkaar geslagen werd.

Incidentele waarneming?

Mijn Turkse buurman, een aantal huizen verderop, slaat zijn vrouw ook.

Ik weet het niet Schaap, maar volgens mij is er wel een probleem.
En scepcis is niet de oplossing.

Zwarte Schaap
11-10-02, 23:26
Geplaatst door vlegeltje


Ik vertrouw ook geen getallen.
En ik hou ook niet van stemming makerij.

Maar ik heb wel al twee keer de politie gebeld omdat mijn Marokkaanse buurvrouw door haar man in elkaar geslagen werd.

Incidentele waarneming?

Mijn Turkse buurman, een aantal huizen verderop, slaat zijn vrouw ook.

Ik weet het niet Schaap, maar volgens mij is er wel een probleem.
En scepcis is niet de oplossing.

Als we zo gaan beginnen, hahahaha........de meeste voorbeelden die ik ken zijn van of Nederlandse of surinaamse buurtgenoten.

Couscousje
11-10-02, 23:33
Geplaatst door Zwarte Schaap


Als we zo gaan beginnen, hahahaha........de meeste voorbeelden die ik ken zijn van of Nederlandse of surinaamse buurtgenoten.

Oh, gatverdamme, hou toG op met steeds te wijzen naar anderen...

Het feit dat het bij anderen ook gebeurt is geen excuus om dit fenomeen goed te praten. Fout is fout.

Cc heeft weer kotsneigingen om jouw debiele uitspraken...

_|_

Marsipulami
11-10-02, 23:52
Geplaatst door Joesoef
Zojuist op NL3

LEVY EN SADEGHI Ayaan Hirsi Ali:bedreigd of bedrieger? Nu Vrij Nederland de doodsbedreigingen in twijfel heeft getrokken,gaan Levy en Sadeghi op zoek naar de waarheid.


De trut van Vrij Nederland trekt haar verhaal in dat Hirsch Ali zou hebben overdreven. Ze erkend aan de hand van een VPRO documentaire (die ze zogenaamd toen niet kende) dat de bedreigingen wel series genoemd moeten worden. In de documentaire was haar vader aan de telefoon waarin hij duidelijk aangaf dat ze moest oppassen voor de islamitische gemeenschap in NL.

Ik ben nog steeds van oordeel dat het helemaal niet verwonderlijk is dat mensen die anderen manifest beledigen het deksel op de neus krijgen. Ik vind die vrouw een trut die haar persoonlijke problemen en haar eigen frustraties projecteert op haar voormalige religieuze overtuiging. Ik ben tegen 'vrijheid van meningsuiting' als dat betekent dat, dat ook op de 'vrijheid om op een onzinnige manier anderen te beledigen en nonsens verkondigen' slaat. Tegenover 'vrijheid van meningsuiting' zou ik de plicht 'tot wederzijds respect' willen plaatsen. Ik ben tegen bedreigingen met fysiek geweld, maar als mevrouw Ali wil beledigen en provoceren, OK, maar dan niet zeuren als een aantal mensen kwaad worden.

Zwarte Schaap
11-10-02, 23:56
Geplaatst door Marsipulami


Ik ben nog steeds van oordeel dat het helemaal niet verwonderlijk is dat mensen die anderen manifest beledigen het deksel op de neus krijgen. Ik vind die vrouw een trut die haar persoonlijke problemen en haar eigen frustraties projecteert op haar voormalige religieuze overtuiging. Ik ben tegen 'vrijheid van meningsuiting' als dat betekent dat, dat ook op de 'vrijheid om op een onzinnige manier anderen te beledigen en nonsens verkondigen' slaat. Tegenover 'vrijheid van meningsuiting' zou ik de plicht 'tot wederzijds respect' willen plaatsen. Ik ben tegen bedreigingen met fysiek geweld, maar als mevrouw Ali wil beledigen en provoceren, OK, maar dan niet zeuren als een aantal mensen kwaad worden.

Zij heeft bijgedragen aan een verslechterde klimaat die in een tijd van na 11 september en LPF de moslims nog dieper in het hoekje gedrukt heeft. Ze is goed gebruikt in een goede timing.

Joesoef
12-10-02, 00:04
Geplaatst door Zwarte Schaap


Zij heeft bijgedragen aan een verslechterde klimaat die in een tijd van na 11 september en LPF de moslims nog dieper in het hoekje gedrukt heeft. Ze is goed gebruikt in een goede timing.


Een ernstig geval van projectie.

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:08
Geplaatst door Joesoef



Een ernstig geval van projectie.

Je moet de term projectie wel naar betekenis gebruiken, en niet met losse flodders schieten.

Idolater
12-10-02, 00:10
Ik begin meer respect te krijgen voor Hirsi Ali. Ze zal een historische figuur worden die ervoor zal zorgen dat vrouwen een andere positie zal krijgen in Moslimculturen. Dat zal ontzettend botsen met de huidige culturele opvattingen, maar dat kost tijd en moeite. Ik denk dat Ayaan veel aanhang zal krijgen bij vrijzinnige en linkse Moslims. Ook ben ik trots dat ook zij bij de PvdA is. Hopelijk zet zij de discussie binnen de partij en ook daar buiten voort. Ik ben links en ben solidair met onderontwikkelde vrouwen en hun strijd voor hun emancipatie binnen hun cultuur.

Joesoef
12-10-02, 00:14
Geplaatst door Zwarte Schaap


Je moet de term projectie wel naar betekenis gebruiken, en niet met losse flodders schieten.


Zelfs voor uithuwelijken kom jij niet in aanmerking.....

Joesoef
12-10-02, 00:15
Geplaatst door Idolater
Ik begin meer respect te krijgen voor Hirsi Ali. Ze zal een historische figuur worden die ervoor zal zorgen dat vrouwen een andere positie zal krijgen in Moslimculturen. Dat zal ontzettend botsen met de huidige culturele opvattingen, maar dat kost tijd en moeite. Ik denk dat Ayaan veel aanhang zal krijgen bij vrijzinnige en linkse Moslims. Ook ben ik trots dat ook zij bij de PvdA is. Hopelijk zet zij de discussie binnen de partij en ook daar buiten voort. Ik ben links en ben solidair met onderontwikkelde vrouwen en hun strijd voor hun emancipatie binnen hun cultuur.


Hirsch Ali is gewoon een tof wijf ! :boogie:

Bakslita
12-10-02, 00:15
Geplaatst door Idolater
....vrijzinnige en linkse Moslims.....



Hahahahaahaa....



-Y-

Idolater
12-10-02, 00:17
Geplaatst door Bakslita




Hahahahaahaa....



-Y-

Die bestaan ook.

Marsipulami
12-10-02, 00:17
Geplaatst door Idolater
Ik begin meer respect te krijgen voor Hirsi Ali. Ze zal een historische figuur worden die ervoor zal zorgen dat vrouwen een andere positie zal krijgen in Moslimculturen. Dat zal ontzettend botsen met de huidige culturele opvattingen, maar dat kost tijd en moeite. Ik denk dat Ayaan veel aanhang zal krijgen bij vrijzinnige en linkse Moslims. Ook ben ik trots dat ook zij bij de PvdA is. Hopelijk zet zij de discussie binnen de partij en ook daar buiten voort. Ik ben links en ben solidair met onderontwikkelde vrouwen en hun strijd voor hun emancipatie binnen hun cultuur.

Jij bent gewoon een atheïstische linkse sukkel die niet in staat is om het nationaal-nederlandse gedachtengoed te relativeren en te beschouwen als een opvatting naast vele andere opvattingen, die minstens evenveel aanspraak maken op erkenning als de eigen kijk op dingen.

Couscousje
12-10-02, 00:19
Geplaatst door Marsipulami


Jij bent gewoon een atheïstische linkse sukkel die niet in staat is om het nationaal-nederlandse gedachtengoed te relativeren en te beschouwen als een opvatting naast vele andere opvattingen, die minstens evenveel aanspraak maken op erkenning als de eigen kijk op dingen.

Amen.

Amien.

Hoe zeg je Amen in het Hebreeuws? Op de puntjes invullen!

.....

Cc

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:19
Geplaatst door Idolater
Ik begin meer respect te krijgen voor Hirsi Ali. Ze zal een historische figuur worden die ervoor zal zorgen dat vrouwen een andere positie zal krijgen in Moslimculturen. Dat zal ontzettend botsen met de huidige culturele opvattingen, maar dat kost tijd en moeite. Ik denk dat Ayaan veel aanhang zal krijgen bij vrijzinnige en linkse Moslims. Ook ben ik trots dat ook zij bij de PvdA is. Hopelijk zet zij de discussie binnen de partij en ook daar buiten voort. Ik ben links en ben solidair met onderontwikkelde vrouwen en hun strijd voor hun emancipatie binnen hun cultuur.

De enige die trots op hirsi zijn, zijn de autochtone mannen. Vreemd dat ze zo weinig steun krijgt van de onderdrukte vrouwen. Ze kunnen zich totaal niet vinden in haar beschreven profiel. Ik denk dat de Moslima's heel trots op haar zullen zijn gezien hun enthousiaste reakties, toch?

Maar goed ik ben maar een moslimman.

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:21
Geplaatst door Joesoef



Zelfs voor uithuwelijken kom jij niet in aanmerking.....

Ach dat krijg je met zwarte schapen ! Maar bedankt voor je bijdrage, de onderdrukte vrouwen zullen er veel aan hebben.

(ik zal maar geen grapje over je sexualiteit maken in verband met uithuwelijken, ik bespaar het je vandaag)

Idolater
12-10-02, 00:32
Geplaatst door Marsipulami


Jij bent gewoon een atheïstische linkse sukkel die niet in staat is om het nationaal-nederlandse gedachtengoed te relativeren en te beschouwen als een opvatting naast vele andere opvattingen, die minstens evenveel aanspraak maken op erkenning als de eigen kijk op dingen.

Je hoeft me niet gelijk uit te schelden...

Ik dacht vroeger dat ik cultuurrelativist was, maar nadat ik artikelen had gelezen over gruwelijkheden als handen afhakken, vrouwenbesnijdenis, of steniging ben ik van mening veranderd.
Ik geloof in de universele mensenrechten. Het is een maatstaf voor culturen. Culturen zijn verschillend en daarom kunnen ze ook beter of slechter zijn. Ik geloof in solidariteit en emancipatie van zwakkeren. Culturen waarbij vrouwen systematisch niet gelijk worden behandeld, lopen achter. En botsen met mijn idealen. Op zich zijn de verschillende culturen geen probleem als ze los van elkaar functioneren in verschillende landen, maar in Nederland hebben we al die culturen in 1 land. Daar ligt het probleem en daarom discussieren we hierover.

Hirsi Ali heeft gelijk als ze zegt dat juist Links moet opkomen voor emancipatie van minderheden zoals vrouwen, en dat het nu te krampachtig bezig is met het durven te bekritiseren van bepaalde denkbeelden en culturele invloeden van etnische minderheden. Daardoor kon een achterlijke partij als de LPF met Pim Fortuyn opkomen. Dat heeft niets met nationaal-nederlands gedachtegoed te maken, ik zou niet weten wat het is. Het heeft met pure menselijkheid te maken.

Waarom maakt men pro-multiculturele reportages altijd over Chinatown of Little Italy? Bepaalde culture invloeden van Moslims zijn een bedreiging voor de multiculturele samenleving. Ik wil de multiculturele samenleving, en ik wil het niet ten onder zien gaan door Afrikaanse gebruiken zoals vrouwenbesnijdenis of Moslimdenkbeelden over de invoering van de Sharia met het stenigen van vreemdgaande vrouwen.

Marsipulami
12-10-02, 00:32
Geplaatst door Zwarte Schaap


Zij heeft bijgedragen aan een verslechterde klimaat die in een tijd van na 11 september en LPF de moslims nog dieper in het hoekje gedrukt heeft. Ze is goed gebruikt in een goede timing.

Ik heb wel medelijden met haar en haar (misplaatste) moed. Terwijl ze op de vlucht ging voor een onderdrukkende culturele omgeving tracht ze zich andermaal te conformeren aan de culturele kijk op dingen van de mensen om haar heen. Ondanks haar domme moed gedraagt ze zich telkens weer als een slaaf van haar meesters. Ik hoop dat ze ooit zal beseffen dat vrouwenemancipatie ook te maken heeft met het recht om een eigen mening te hebben, los van het applaus van haar onmiddellijke omgeving.

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:34
Geplaatst door Marsipulami


Ik heb wel medelijden met haar en haar (misplaatste) moed. Terwijl ze op de vlucht ging voor een onderdrukkende culturele omgeving tracht ze zich andermaal te conformeren aan de culturele kijk op dingen van de mensen om haar heen. Ondanks haar domme moed gedraagt ze zich telkens weer als een slaaf van haar meesters. Ik hoop dat ze ooit zal beseffen dat vrouwenemancipatie ook te maken heeft met het recht om een eigen mening te hebben, los van het applaus van haar onmiddellijke omgeving.

Mars, waarom ben ik het bijna altijd met jou eens?

Tomas
12-10-02, 00:35
Er worden een hoop woorden en energie verspild aan rookgordijnen. Laten we vooral de werkelijkheid zo bedekt mogelijk houden.

1 op de 3 vrouwen is in haar leven wel eens verkracht. Ik heb geen idee wat het moslim aandeel in is. Interesseert me ook niet.

Zag laatst bij Knevel dat 1 op de 7 meisjes misbruikt wordt door haar ouders of andere familie leden. Of dat nu iets typisch christelijks is interesseert me niet.

Ik weet niet hoeveel vrouwen geslagen worden door haar man. Of meisjes door hun broer. Dat zal nog wel erger zijn.

Laten we vooral muggenziften over de intenties van de boodschappers van dit zieke nieuws. En niet denken aan een oplossing van dit macho-geweld.

Joesoef
12-10-02, 00:36
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ach dat krijg je met zwarte schapen ! Maar bedankt voor je bijdrage, de onderdrukte vrouwen zullen er veel aan hebben.

(ik zal maar geen grapje over je sexualiteit maken in verband met uithuwelijken, ik bespaar het je vandaag)


Ga je gang hoor ooitje van me. Als er wat gelachen kan worden graag. Die reply's van jouw zijn zo saai... Voor wat misplaatste humor offer ik mij graag op.

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:42
Geplaatst door Idolater


Hirsi Ali heeft gelijk als ze zegt dat juist Links moet opkomen voor emancipatie van minderheden zoals vrouwen, en dat het nu te krampachtig bezig is met het durven te bekritiseren van bepaalde denkbeelden en culturele invloeden van etnische minderheden. Daardoor kon een achterlijke partij als de LPF met Pim Fortuyn opkomen. Dat heeft niets met nationaal-nederlands gedachtegoed te maken, ik zou niet weten wat het is. Het heeft met pure menselijkheid te maken.

Waarom maakt men pro-multiculturele reportages altijd over Chinatown of Little Italy? Bepaalde culture invloeden van Moslims zijn een bedreiging voor de multiculturele samenleving. Ik wil de multiculturele samenleving, en ik wil het niet ten onder zien gaan door Afrikaanse gebruiken zoals vrouwenbesnijdenis of Moslimdenkbeelden over de invoering van de Sharia met het stenigen van vreemdgaande vrouwen.

Volgens mijis het jou ontgaan dat dat 76 % van de stemmers op het Lpf hebben gestemd vanwege de harde uitspraken omtrent allochtonen en asielzoekers, dat is verre van pure menselijkheid.

Volgens mij ben je andalusie, het ottomaanse rijk, india, indonesie en dergelijke vergeten daar heeft de islam eeuwenlang vreedzaam naast vele culturen bestaan. Het enige wat je nu doet is extremen eruit halen en die projecteren op de moslims hier. Weet je hoe onzinnig je uitspraak over handen afhakken klinkt in onze oren? Zulke zaken zijn niet ter zake doende, jouw zorgen over de Islam zijn totaal naast de werkelijkheid. Je zou je beter ongerust maken over de sociaal economische situatie van de zwakkerre groepen dan je bezig houden met een eventuele invoering van de sharia. Wat een flauwekul, en daar moet je dan een discussie mee voeren.

vlegeltje
12-10-02, 00:42
Geplaatst door Zwarte Schaap


Als we zo gaan beginnen, hahahaha........de meeste voorbeelden die ik ken zijn van of Nederlandse of surinaamse buurtgenoten.

Tja, er woont hier ook een Nederlandse vrouw in de buurt die haar man slaat. Ze was hem helemaal in elkaar aan het meppen, ik stond er met verbazing naar te kijken :wow:


Zouden er ook blijf van m'n lijf huizen zijn voor mannen?

Overigens ben ik het helemaal eens met Cc:


Het feit dat het bij anderen ook gebeurt is geen excuus om dit fenomeen goed te praten. Fout is fout.

Misschien moeten we bij de inburgeringscursus voor moslim vrouwen een cursus zelfverdediging toevoegen. Aikido of kickboksen ofzo :)

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:44
Geplaatst door Tomas
Er worden een hoop woorden en energie verspild aan rookgordijnen. Laten we vooral de werkelijkheid zo bedekt mogelijk houden.

1 op de 3 vrouwen is in haar leven wel eens verkracht. Ik heb geen idee wat het moslim aandeel in is. Interesseert me ook niet.

Zag laatst bij Knevel dat 1 op de 7 meisjes misbruikt wordt door haar ouders of andere familie leden. Of dat nu iets typisch christelijks is interesseert me niet.

Ik weet niet hoeveel vrouwen geslagen worden door haar man. Of meisjes door hun broer. Dat zal nog wel erger zijn.

Laten we vooral muggenziften over de intenties van de boodschappers van dit zieke nieuws. En niet denken aan een oplossing van dit macho-geweld.


Woooooooow......tomas toch !!!!!!!!!!!

Tomas
12-10-02, 00:48
Geplaatst door Zwarte Schaap



Woooooooow......tomas toch !!!!!!!!!!!

Ik ben benieuwd of dit inzicht is bij jou of een nieuw moed verzamelen om vooral te blijven afleiden en Ayaan als grote onruststookster af te schilderen.

Ik denk het laatste, want vrouwenleed is natuurlijk vervelend, maar ze moeten niet zeiken over mijn Islam.

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:51
Geplaatst door Tomas


Ik ben benieuwd of dit inzicht is bij jou of een nieuw moed verzamelen om vooral te blijven afleiden en Ayaan als grote onruststookster af te schilderen.

Ik denk het laatste, want vrouwenleed is natuurlijk vervelend, maar ze moeten niet zeiken over mijn Islam.

Was als compliment bedoelt, ik vind je objectiever aan het worden. Meer niet ! Ik leid niets af tomas, maar helaas heb ik hier te maken met kleuterlogica. Mensen kunnen tegenwoordig niets anders dan mediarommel herkauwen. Mijn rol is om daar tegen in te gaan.


of slimmer/sluwer/diplomatieker? Hahahaah.......

vlegeltje
12-10-02, 00:52
Geplaatst door 3alam


cursus Stofzuigen :D

Precies, en een cursus stofzuigen voor de mannen.
En luiers verschonen.
Eten koken.
wc schoonmaken
:)

Marsipulami
12-10-02, 00:53
Geplaatst door Idolater


Je hoeft me niet gelijk uit te schelden...

Ik dacht vroeger dat ik cultuurrelativist was, maar nadat ik artikelen had gelezen over gruwelijkheden als handen afhakken, vrouwenbesnijdenis, of steniging ben ik van mening veranderd.
Ik geloof in de universele mensenrechten. Het is een maatstaf voor culturen. Culturen zijn verschillend en daarom kunnen ze ook beter of slechter zijn. Ik geloof in solidariteit en emancipatie van zwakkeren. Culturen waarbij vrouwen systematisch niet gelijk worden behandeld, lopen achter. En botsen met mijn idealen. Op zich zijn de verschillende culturen geen probleem als ze los van elkaar functioneren in verschillende landen, maar in Nederland hebben we al die culturen in 1 land. Daar ligt het probleem en daarom discussieren we hierover.

Hirsi Ali heeft gelijk als ze zegt dat juist Links moet opkomen voor emancipatie van minderheden zoals vrouwen, en dat het nu te krampachtig bezig is met het durven te bekritiseren van bepaalde denkbeelden en culturele invloeden van etnische minderheden. Daardoor kon een achterlijke partij als de LPF met Pim Fortuyn opkomen. Dat heeft niets met nationaal-nederlands gedachtegoed te maken, ik zou niet weten wat het is. Het heeft met pure menselijkheid te maken.

Waarom maakt men pro-multiculturele reportages altijd over Chinatown of Little Italy? Bepaalde culture invloeden van Moslims zijn een bedreiging voor de multiculturele samenleving. Ik wil de multiculturele samenleving, en ik wil het niet ten onder zien gaan door Afrikaanse gebruiken zoals vrouwenbesnijdenis of Moslimdenkbeelden over de invoering van de Sharia met het stenigen van vreemdgaande vrouwen.

Pfff, altijd maar weer dat verhaal over stenigen van vrouwen omwille van overspel. Ik heb een massa verhalen gelezen over veroordelingen tot stenigen van vrouwen in Nigeria. Ik vind het jammer en verkeerd, maar onlangs las ik dat in Nigeria, nog nooit -ik herhaal nog nooit- een vrouw gestenigd is terwijl in de Verenigde staten vandaag nog 3000 mensen wachten op de uitvoering van hun doodstraf.

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Mensenrechten/vs.html

Joesoef
12-10-02, 00:55
Geplaatst door Tomas
Er worden een hoop woorden en energie verspild aan rookgordijnen. Laten we vooral de werkelijkheid zo bedekt mogelijk houden.

1 op de 3 vrouwen is in haar leven wel eens verkracht. Ik heb geen idee wat het moslim aandeel in is. Interesseert me ook niet.

Zag laatst bij Knevel dat 1 op de 7 meisjes misbruikt wordt door haar ouders of andere familie leden. Of dat nu iets typisch christelijks is interesseert me niet.

Ik weet niet hoeveel vrouwen geslagen worden door haar man. Of meisjes door hun broer. Dat zal nog wel erger zijn.

Laten we vooral muggenziften over de intenties van de boodschappers van dit zieke nieuws. En niet denken aan een oplossing van dit macho-geweld.



Hmmmm,

Een op de drie is niet verkracht maar aangerand. opmerkelijk daarbij is dat het percentueel niet uit maakt waar en wie. Nagenoeg overal ter wereld het zelfde percentage ( dus ook onder moslims ). Opmerkelijk is alleen dat dat in 9 van de 10 keren gebeurt door een bekende van het slachtoffer (meestal familie), wederom nagenoeg overal ter wereld het zelfde percentage.


1 op de 3 vrouwen is slachtoffer van geweld (geweest), wederom maakt het niet uit waar ter wereld.....

Tomas
12-10-02, 00:55
Geplaatst door Zwarte Schaap


Was als compliment bedoelt, ik vind je objectiever aan het worden. Meer niet ! Ik leid niets af tomas, maar helaas heb ik hier te maken met kleuterlogica. Mensen kunnen tegenwoordig niets anders dan mediarommel herkauwen. Mijn rol is om daar tegen in te gaan.

Ik wordt niet objectiever. Probeer alleen een andere mannier om iets duidelijk te maken. Misschien dat het helpt. En ik speel geen rol hier, zoals jij en Mars. Ik ben mezelf. Niet altijd even serieus, maar ik probeer wel mijn mening zo zuiver mogenlijk weer te geven, zonder rollen-spelletjes, die echt helemaal nergens toe leiden.

Zwarte Schaap
12-10-02, 00:56
Geplaatst door vlegeltje


Precies, en een cursus stofzuigen voor de mannen.
En luiers verschonen.
Eten koken.
wc schoonmaken
:)

schrap dat luiers verschonen en niet te vaak hoeven koken en ik geef me vrijwillig op !

Idolater
12-10-02, 00:57
Geplaatst door Zwarte Schaap


Volgens mijis het jou ontgaan dat dat 76 % van de stemmers op het Lpf hebben gestemd vanwege de harde uitspraken omtrent allochtonen en asielzoekers, dat is verre van pure menselijkheid.

Volgens mij ben je andalusie, het ottomaanse rijk, india, indonesie en dergelijke vergeten daar heeft de islam eeuwenlang vreedzaam naast vele culturen bestaan. Het enige wat je nu doet is extremen eruit halen en die projecteren op de moslims hier. Weet je hoe onzinnig je uitspraak over handen afhakken klinkt in onze oren? Zulke zaken zijn niet ter zake doende, jouw zorgen over de Islam zijn totaal naast de werkelijkheid. Je zou je beter ongerust maken over de sociaal economische situatie van de zwakkerre groepen dan je bezig houden met een eventuele invoering van de sharia. Wat een flauwekul, en daar moet je dan een discussie mee voeren.

Je hebt gelijk bij die voorbeelden, maar toen is niet meer nu. Andere mensen en andere opvattingen. Bovendien waren de verschillen tussen de culturen veel kleiner.

Over die 76% procent, ik denk dat een deel daarvan op de LPF heeft gestemd omdat links op de kreten die ik heb genoemd geen links antwoord wist te formuleren. Er was dus simpel geen alternatief antwoord voor een onbehagen dat leeft onder de mensen. De PvdA is hiervoor gestrafd en de partij zal ophouden te bestaan als het hierop geen goed links antwoord weet op te geven.

Hoe dan ook moet de discussie gevoerd worden over de werkelijke positie van de vrouw in Moslimculturen in de praktijk, dus niet hoe in het theorie zou moeten zijn. Dat is de essentie en het is een proces voor de totstandkoming van een "Nederlandse Islam". Het feit dat deze discussie gevoerd wordt bewijst dat al.

Jij stelt dat Moslima's niet in beeld komen die Hirsi Ali steunen, toch zal ik laatst een discussie op B&W waarbij dat wel het geval was. Laat de Moslima's die het niet met Hirsi Ali eens zijn dan opstaan en uitleggen waarom zij het niet ermee eens zijn! Pas dan hebben we een discussie.

Tomas
12-10-02, 00:58
Geplaatst door Joesoef




Hmmmm,

Een op de drie is niet verkracht maar aangerand. opmerkelijk daarbij is dat het percentueel niet uit maakt waar en wie. Nagenoeg overal ter wereld het zelfde percentage ( dus ook onder moslims ). Opmerkelijk is alleen dat dat in 9 van de 10 keren gebeurt door een bekende van het slachtoffer (meestal familie), wederom nagenoeg overal ter wereld het zelfde percentage.


1 op de 3 vrouwen is slachtoffer van geweld (geweest), wederom maakt het niet uit waar ter wereld.....

Ik begreep laatst van Donna dat het bij die 1 op de 3 nagenoeg om verkachtingen ging. 15 % daarvan was iets anders dan verkracht.

Maar het zijn maar details. 1 op de 7 kinderen wordt misbruikt godverdomme!

ik wordt helemaal ziek van deze cijfers.

Wat kan je hier nou aan doen, wil ik weten?

Zwarte Schaap
12-10-02, 01:02
Geplaatst door Tomas


Ik wordt niet objectiever. Probeer alleen een andere mannier om iets duidelijk te maken. Misschien dat het helpt. En ik speel geen rol hier, zoals jij en Mars. Ik ben mezelf. Niet altijd even serieus, maar ik probeer wel mijn mening zo zuiver mogenlijk weer te geven, zonder rollen-spelletjes, die echt helemaal nergens toe leiden.

Iedereen speelt een rol, wel meerdere rollen. Mijn gebruik van de term rol is een sociologische typering. Jij als tomas hebt verschillende rollen, de liefhebbende vader(hoop ik) de geliefde echtgenoot, de goede buur, de trouwe collega, de trainer van een voetbalclub, de zoon van moeder, de broer van je zus...etc

Maar je bent dus sluwer geworden !

Ik snap overigens niet waarom je mars erbij haalt.

Als jij van jezelf zegt dat je zuiver bent, wil je daarmee zeggen dat ik niet oprecht post? Als je dat denkt dan snap jij niets van mensen.

Idolater
12-10-02, 01:03
Geplaatst door Marsipulami


Pfff, altijd maar weer dat verhaal over stenigen van vrouwen omwille van overspel. Ik heb een massa verhalen gelezen over veroordelingen tot stenigen van vrouwen in Nigeria. Ik vind het jammer en verkeerd, maar onlangs las ik dat in Nigeria, nog nooit -ik herhaal nog nooit- een vrouw gestenigd is terwijl in de Verenigde staten vandaag nog 3000 mensen wachten op de uitvoering van hun doodstraf.

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Mensenrechten/vs.html

Ook gruwelijk, maar we zijn geen Amerikanen. In Nederland hebben we gelukkig de doodstraf niet. Dus ik voel me niet echt aangesproken wat die Amerikanen doen.

Een paar jaar geleden kon ik net op z'on manier als jij dingen relativeren, maar op een gegeven moment wordt je sceptisch en dan onverschillig. Ik neem dingen aan die ik zie, zonder het te bagatelliseren. Sociaal zijn is goed, te sociaal is ongezond.

Joesoef
12-10-02, 01:04
Geplaatst door Tomas



Wat kan je hier nou aan doen, wil ik weten?

Als vrijwilliger werk is als vertrouwenspersoon en tolk in dit soort situaties en ik krijg dit soort vragen vaker. Het enige antwoord is dat je jezelf er niet aan schuldig maakt, dat je het doorgeeft aan je kinderen en dat je het slachtoffer (of iemand waarvan je het vermoed) doorverwijst naar een huisarts of slachtofferhulp een vertrouwenspersoon.


Regel 1 is altijd dat het slachtoffer gelijk heeft (in ieder geval in zijn/ haar ogen).

Tomas
12-10-02, 01:08
Geplaatst door Zwarte Schaap


Iedereen speelt een rol, wel meerdere rollen. Mijn gebruik van de term rol is een sociologische typering. Jij als tomas hebt verschillende rollen, de liefhebbende vader(hoop ik) de geliefde echtgenoot, de goede buur, de trouwe collega, de trainer van een voetbalclub, de zoon van moeder, de broer van je zus...etc

Maar je bent dus sluwer geworden !

Ik snap overigens niet waarom je mars erbij haalt.

Als jij van jezelf zegt dat je zuiver bent, wil je daarmee zeggen dat ik niet oprecht post? Als je dat denkt dan snap jij niets van mensen.

Dat zijn andere rollken als ik bedoel. Jij beschrijft hier gedrag dat van je verlangd wordt in een bepaalde hoedanigheid of verantwoordelijkheid. En dan heb ik het niet over het spelen van echtgenoot of broertje, dat zijn voor mij geen rollen. Dat mochten ze willen. Nee, zo ben ik echt.

Waarom ik Mars erbij betrekt is omdat ik reageer op jouw opmerking dat je een specifieke rol verkiest in een discussie. Dat je niet je echte mening verdedigt maar alleen tegengas wil geven omdat je denkt dat dat nodig is.

Mars geeft dat regelmatig toe, als hij het spelletje zat is. Ik heb dat jouw nog nooit eerder horen doen dan net hier.

Ik kan het wel waarderen dat rollenspel om een spiegel voor te houden, maar het is niet altijd even opbouwend. In deze discussie vind ik het tamelijk misselijk.

Zoveel slachtoffers. Zoveel leed. Zo verschrikkelijk veel daders. En zo weinig aandacht voor het fenomeen. Alleen de boodschappers zijn boeiende subjecten om nogmaals te verkrachten en dan eens geestelijk in plaats van lichamelijk.

En ik kan daar niet zo goed tegen.

vlegeltje
12-10-02, 01:09
Laatste voorbeeld van "slaan" wat ik hier in de buurt heb meegemaakt:

Een jochie van een jaar of 8 is zijn jongere zusje systematisch aan het slaan in de speeltuin. Klap in haar gezicht, en als ze haar handen voor haar gezicht houdt een stomp in de maag. En weer een klap op haar hoofd. En dat ging maar door. En dat meisje maaar huilen, en die jongen gaat maar door.

Ik heb ingegrepen, maar waar die jongen dat van leert?

Ik was echt ziedend van woede. :fpotver: :duivel:

Hij was zo 'cool' en onaangedaan bezig...

Marsipulami
12-10-02, 01:09
Geplaatst door Tomas
En ik speel geen rol hier, zoals jij en Mars. Ik ben mezelf. Niet altijd even serieus, maar ik probeer wel mijn mening zo zuiver mogenlijk weer te geven, zonder rollen-spelletjes, die echt helemaal nergens toe leiden.

Hey domme Hollander, ik vervul mijn rol als authentieke christelijke Belg. Ik speel een rol en ben me ook wel bewust van de relativiteit van mijn eigen opvattingen in tegenstelling tot jouw manier om tegen dingen aan te kijken. Jij denkt dat jouw cultureel en historisch contingent bepaalde rol (ja rol) een universele draagwijdte heeft. Daar zit nou precies de fout en het onvermogen om elkaar te begrijpen.

Tomas
12-10-02, 01:09
Geplaatst door Joesoef


Als vrijwilliger werk is als vertrouwenspersoon en tolk in dit soort situaties en ik krijg dit soort vragen vaker. Het enige antwoord is dat je jezelf er niet aan schuldig maakt, dat je het doorgeeft aan je kinderen en dat je het slachtoffer (of iemand waarvan je het vermoed) doorverwijst naar een huisarts of slachtofferhulp een vertrouwenspersoon.


Regel 1 is altijd dat het slachtoffer gelijk heeft (in ieder geval in zijn/ haar ogen).

hoe geef je het door aan je kinderen? Wat is het dat het zo normaal is?

Tomas
12-10-02, 01:11
Geplaatst door Marsipulami


Hey domme Hollander, ik vervul mijn rol als authentieke christelijke Belg. Ik speel een rol en ben me ook wel bewust van de relativiteit van mijn eigen opvattingen in tegenstelling tot jouw manier om tegen dingen aan te kijken. Jij denkt dat jouw cultureel en historisch contingent bepaalde rol (ja rol) een universele draagwijdte heeft. Daar zit nou precies de fout en het onvermogen om elkaar te begrijpen.

Zinvolle bijdrage.

Zwarte Schaap
12-10-02, 01:11
Geplaatst door Idolater


Hoe dan ook moet de discussie gevoerd worden over de werkelijke positie van de vrouw in Moslimculturen in de praktijk, dus niet hoe in het theorie zou moeten zijn. Dat is de essentie en het is een proces voor de totstandkoming van een "Nederlandse Islam". Het feit dat deze discussie gevoerd wordt bewijst dat al.

Jij stelt dat Moslima's niet in beeld komen die Hirsi Ali steunen, toch zal ik laatst een discussie op B&W waarbij dat wel het geval was. Laat de Moslima's die het niet met Hirsi Ali eens zijn dan opstaan en uitleggen waarom zij het niet ermee eens zijn! Pas dan hebben we een discussie.

Moslims willen geen opgedrongen discussie , klaar uit. De politiek wil ook geen discussie anders waren ze anders begonnen. Deze hele discussie over vrouwen is een neppe discussie. Ik verwijs naar het begin van de oorlog in afghanistan, iedereen was er vol van om de vrouwen te bevrijden, maar wat is er gebeurt? Helemaal niets, allemaal prpaganda. Zo is dat hier ook, het dient om de moslim klein te houden. Ook je term van de nederlandse Islam is een lariekoek begrip. Islam is Islam, het is zo dat nederland een bepaalde culturele islam wil creeren die aan het leibandje loopt. Die kunstjes toont als het baasje erom vraagt.

Één van de grote kritieken is juist het alleen maar in beeld brengen van hirsi ali, dat is in al heisa ondergesneeuwd. De moslima's worden genegeerd in plaats daarvan tonen ze alleen een meid die de zogenaamde moslimas vertegenwoordigde, maar wat achteraf een afvallige bleek te zijn. De kritische moslima's worden genegeerd daarom zie jij er niets van .

De discussie is allang gaande in de moslimgemeenschap de veranderingen gaan vanzelf , alleen dat opgedrongen politieke discussie staat men niet op te wachten, want die dient andere doelen. Een versnelde assimilatie.

Joesoef
12-10-02, 01:14
Geplaatst door Tomas


hoe geef je het door aan je kinderen? Wat is het dat het zo normaal is?


Tja,

om in LPF termen te blijven..... normen en waarden.

Voor veel mensen is het van zelf sprekend maar er zijn ook mensen waarbij dat niet zo is. Zelfs bij doorgewinterde kaaskoppen komt een disrespect voor jegens vrouwen dat wil je niet weten. Geloof, iq, inkomen...... het maakt geen hol uit. Zelfs politieke voorkeur niet!

Een ding maakt wel uit, het verleden van pa en ma......

Tomas
12-10-02, 01:14
Geplaatst door vlegeltje
Laatste voorbeeld van "slaan" wat ik hier in de buurt heb meegemaakt:

Een jochie van een jaar of 8 is zijn jongere zusje systematisch aan het slaan in de speeltuin. Klap in haar gezicht, en als ze haar handen voor haar gezicht houdt een stomp in de maag. En weer een klap op haar hoofd. En dat ging maar door. En dat meisje maaar huilen, en die jongen gaat maar door.

Ik heb ingegrepen, maar waar die jongen dat van leert?

Ik was echt ziedend van woede. :fpotver: :duivel:

Hij was zo 'cool' en onaangedaan bezig...

Aaarg!

Ik had het hier ook een jaar of drie geleden. Een geestelijk gehandicapte jongen die niet kan praten, alleen wat geluiden uitstoten werd door een iets oudere jongen met karate in elkaar getrapt. Ik zag het toevallig vanuit een dakkapel.

Godnondeju wat heb ik dat klote jonge uitgekaffert. Onbegrijpelijk. Ik was wit heet.

Tomas
12-10-02, 01:16
Geplaatst door Joesoef



Tja,

om in LPF termen te blijven..... normen en waarden.

Voor veel mensen is het van zelf sprekend maar er zijn ook mensen waarbij dat niet zo is. Zelfs bij doorgewinterde kaaskoppen komt een disrespect voor jegens vrouwen dat wil je niet weten. Geloof, iq, inkomen...... het maakt geen hol uit. Zelfs politieke voorkeur niet!

Een ding maakt wel uit, het verleden van pa en ma......

Als dat het enige is, dan is het overbrengen niet zo heel erg moeilijk, maar de circel doorbreken dus wel.

sil
12-10-02, 01:17
Geplaatst door Zwarte Schaap


Mars, waarom ben ik het bijna altijd met jou eens?

Omdat hij precies schrijft wat jij graag wil lezen :rolleyes:

Al Sawt
12-10-02, 01:18
Geplaatst door vlegeltje


Misschien moeten we bij de inburgeringscursus voor moslim vrouwen een cursus zelfverdediging toevoegen. Aikido of kickboksen ofzo :)

Misschien moeten we hun sociale ontwikkeling en postitie verbeteren. Inplaats spreken van een "moslimgewel".

Een vraagje vlegeltje, woon je in een achterstands buurt?
Als dat zo is, zulllen er dan geen andere factoren(zoals de positie in de samenleving, integratie moeilijkheden etc, etc ) spelen, dan de macho cultuur van de Turk en Marokkaan naast jou?

Zwarte Schaap
12-10-02, 01:19
Geplaatst door Tomas


Dat zijn andere rollken als ik bedoel. Jij beschrijft hier gedrag dat van je verlangd wordt in een bepaalde hoedanigheid of verantwoordelijkheid. En dan heb ik het niet over het spelen van echtgenoot of broertje, dat zijn voor mij geen rollen. Dat mochten ze willen. Nee, zo ben ik echt.

Waarom ik Mars erbij betrekt is omdat ik reageer op jouw opmerking dat je een specifieke rol verkiest in een discussie. Dat je niet je echte mening verdedigt maar alleen tegengas wil geven omdat je denkt dat dat nodig is.

Mars geeft dat regelmatig toe, als hij het spelletje zat is. Ik heb dat jouw nog nooit eerder horen doen dan net hier.

Ik kan het wel waarderen dat rollenspel om een spiegel voor te houden, maar het is niet altijd even opbouwend. In deze discussie vind ik het tamelijk misselijk.

Zoveel slachtoffers. Zoveel leed. Zo verschrikkelijk veel daders. En zo weinig aandacht voor het fenomeen. Alleen de boodschappers zijn boeiende subjecten om nogmaals te verkrachten en dan eens geestelijk in plaats van lichamelijk.

En ik kan daar niet zo goed tegen.


Je zit er hopeloos naast jongen ! Wat ik post is mijn oprechte mening, met af en toe een grapje of een overdrijving soms aangepast aan de harde beledigingen! Maar ga hier niet beweren dat ik een spelletje speel, daar ben ik te serieus voor !

Als je mijn posts hebt gelezen dan zal het je niet ontgaan zijn dat ik met een bepaalde samenhang post, dat is mijn mening. Ik ben niet zo goed dat ik een complete rol en mening verzin

Dat hou je niet lang vol. Over dat tegengas geven, een andere rol is voor ons moslims voorlopig niet weggelegd dan ons verdedigen tegen de leugens. De beste medicijn is de waarheid, als ik een rol speel mag jij mijn leugens tegenspreken.

sil
12-10-02, 01:23
Geplaatst door Tomas


Ik begreep laatst van Donna dat het bij die 1 op de 3 nagenoeg om verkachtingen ging. 15 % daarvan was iets anders dan verkracht.

Maar het zijn maar details. 1 op de 7 kinderen wordt misbruikt godverdomme!

ik wordt helemaal ziek van deze cijfers.

Wat kan je hier nou aan doen, wil ik weten?

jammer genoeg kun je niets doen,alleen je ogen en oren goed open houden,en kijken of kind gedragsverandering vertoont(ik bedoel niet gaan puberen of zo)

Tomas
12-10-02, 01:25
Geplaatst door Zwarte Schaap



Je zit er hopeloos naast jongen ! Wat ik post is mijn oprechte mening, met af en toe een grapje of een overdrijving soms aangepast aan de harde beledigingen! Maar ga hier niet beweren dat ik een spelletje speel, daar ben ik te serieus voor !

Als je mijn posts hebt gelezen dan zal het je niet ontgaan zijn dat ik met een bepaalde samenhang post, dat is mijn mening. Ik ben niet zo goed dat ik een complete rol en mening verzin

Dat hou je niet lang vol. Over dat tegengas geven, een andere rol is voor ons moslims voorlopig niet weggelegd dan ons verdedigen tegen de leugens. De beste medicijn is de waarheid, als ik een rol speel mag jij mijn leugens tegenspreken.

't is al goed Schaap. Ik zal je niet zo snel tegenspreken omdat mij nu eenmaal de waarheid is misgund door het lot.

Maar ook al barst jij helemaal van de waarheid ik zou het toch in het geval van Ayaan fijn vinden als je dat ietsje minder belangrijk zou kunnen vinden en wat meer naar de vrouwen luisterde die slachtoffer zijn.

Net zoals ik hier op dit PB heb leren luisteren naar het leed van de Palestijnen en de wandaden van het IDF dat mij blijkbaar nogal ontging.

Zwarte Schaap
12-10-02, 01:34
Geplaatst door Tomas


't is al goed Schaap. Ik zal je niet zo snel tegenspreken omdat mij nu eenmaal de waarheid is misgund door het lot.

Maar ook al barst jij helemaal van de waarheid ik zou het toch in het geval van Ayaan fijn vinden als je dat ietsje minder belangrijk zou kunnen vinden en wat meer naar de vrouwen luisterde die slachtoffer zijn.

Net zoals ik hier op dit PB heb leren luisteren naar het leed van de Palestijnen en de wandaden van het IDF dat mij blijkbaar nogal ontging.

Tis maar dat je het weet , een goudse boer moet niet gauw een grote bek trekken tegen een Rotterdammer, het is goed dat je dat begrijpt.

Je suggereert dat ik niet luister, een foute redenering. Het zijn juist de leugens waarnaar alleen geluisterd wordt, zoals ik zei daar ben ik tegen en dat heb je wel gemerkt denk ik.

Fijn voor je dat je een stukje dichter bij de waarheid bent gekomen omtrent de palestijnse zaak, daar zullen de palestijnen heel blij mee zijn , dat zullen ze gemerkt hebben in Gaza.

vlegeltje
12-10-02, 01:40
Geplaatst door Al Sawt

Een vraagje vlegeltje, woon je in een achterstands buurt?

ja, een "aanpakwijk" heet dat eufemistisch ;)


Als dat zo is, zulllen er dan geen andere factoren(zoals de positie in de samenleving, integratie moeilijkheden etc, etc ) spelen, dan de macho cultuur van de Turk en Marokkaan naast jou?

Ja er spelen natuurlijk ook andere factoren een rol, naast die macho cultuur.

Overigens, de betreffende Marokkaanse man is goed opgeleid, spreekt perfect Nederlands, heeft een vaste baan en verdient goed...

Marsipulami
12-10-02, 01:41
Geplaatst door sil


Omdat hij precies schrijft wat jij graag wil lezen :rolleyes:

Nou, ik heb geen moeite om te schrijven wat ik schrijf. Ik vind dat Zwarte Schaap het ideale model van integratie vertegenwoordigd. Ik heb respect voor mensen die in vloeiend en welbespraakt Nederlands op tactvolle en non-conformistische wijze komen vertellen dat ze het niet eens zijn met hun Nederlandse medeprikkers. Voor zulke mensen heb ik veel meer eerbied dan voor hielenlikkers, culturele slaven en zelfverloochenaars als Ayaan Hirsi Ali.

Idolater
12-10-02, 01:42
Geplaatst door Zwarte Schaap


Moslims willen geen opgedrongen discussie , klaar uit. De politiek wil ook geen discussie anders waren ze anders begonnen. Deze hele discussie over vrouwen is een neppe discussie. Ik verwijs naar het begin van de oorlog in afghanistan, iedereen was er vol van om de vrouwen te bevrijden, maar wat is er gebeurt? Helemaal niets, allemaal prpaganda. Zo is dat hier ook, het dient om de moslim klein te houden. Ook je term van de nederlandse Islam is een lariekoek begrip. Islam is Islam, het is zo dat nederland een bepaalde culturele islam wil creeren die aan het leibandje loopt. Die kunstjes toont als het baasje erom vraagt.

Één van de grote kritieken is juist het alleen maar in beeld brengen van hirsi ali, dat is in al heisa ondergesneeuwd. De moslima's worden genegeerd in plaats daarvan tonen ze alleen een meid die de zogenaamde moslimas vertegenwoordigde, maar wat achteraf een afvallige bleek te zijn. De kritische moslima's worden genegeerd daarom zie jij er niets van .

De discussie is allang gaande in de moslimgemeenschap de veranderingen gaan vanzelf , alleen dat opgedrongen politieke discussie staat men niet op te wachten, want die dient andere doelen. Een versnelde assimilatie.

Akkoord,

maar er wordt een dialoog gezocht met de Moslims. Ik begrijp dat men liever intern de problemen bespreekt, maar ik denk dat bepaalde taboes waarover Nederlanders willen spreken niet bespreekbaar zijn voor Moslims. Fortuyn heeft een groot deel van zijn verkiezingswinst te danken aan zijn kreet: "de Islam is een achterlijke cultuur". Veel mensen denken dat (althans 1,6 miljoen mensen, waarvan ook mensen van andere partijen), is het dan niet aan Moslims om dat beeld recht te zetten door de discussie aan te gaan? Dit beeld zou niet zo prominent aanwezig zijn als 11 september er niet was geweest, maar Bin Laden heeft het voor een hoop Moslims in het westen verpest...en dan nog jongens op dit forum die OBL aanbidden...een willekeurige bezoeker die dit ziet zal zich rotschikken.

Mensen klagen dat de links ervoor heeft gezorgd dat iedereen naast elkaar leeft, op zich is dat waar. Dat komt door de mislukte integratie, het mislukken daarvan betekent segregratie. De meeste mensen willen geen assimilatie, maar willen integratie. Dat betekent het leren van de Nederlandse taal en het respecteren en handhaving van de Nederlandse wetten, waarvan artikel 1 van onze grondwet:

Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Tomas
12-10-02, 01:42
Geplaatst door Zwarte Schaap


Tis maar dat je het weet , een goudse boer moet niet gauw een grote bek trekken tegen een Rotterdammer, het is goed dat je dat begrijpt.

Je suggereert dat ik niet luister, een foute redenering. Het zijn juist de leugens waarnaar alleen geluisterd wordt, zoals ik zei daar ben ik tegen en dat heb je wel gemerkt denk ik.

Fijn voor je dat je een stukje dichter bij de waarheid bent gekomen omtrent de palestijnse zaak, daar zullen de palestijnen heel blij mee zijn , dat zullen ze gemerkt hebben in Gaza.

't is eigenlijk nog erger ik ben een veluws keuterboertje dat dacht rijk te worden in de grote stad.

Maar goed, wat ik wilde zeggen is dat ook al ben jij als een van de weinige in staat om leugens te herkennen, waarschijnlijk omdat jij de waarheid als een van de weinig kent. Dan is het nu eenmaal makkelijker om leugens te herkennen, natuurlijk. Lijk het met soms wel eens handig om b.v. een vrouw die het een en ander aan de orde wil stellen wat belangrijk is, om dan niet op details haar geestelijk proberen kappot te maken.

ik heb voor de gein op dit prikbord mijn eigen, echte naam eens ingevuld op de plekken waar Ayaan bedoeld werd. Om te kijken hoe dat nu overkomt. Nou. Ik vond het geen leuk geintje.

Je kunt dan wel sarcastisch doen over het lot van de Palestijnen en mijn niet te bemerken aandeel in het verzachten van hun leed. Maar uiteindelijk is erkenning door zo veel mogelijk mensen van leed de enige remedie om het op te lossen.

O, maar ik had niet de illusie dat ik dichter bij een waarheid was gekomen mbt de Palestijnen, hoor. Die zoek ik niet. Ik heb alleen wat meer inzicht gekregen in het leed en de onmacht.

sil
12-10-02, 01:52
Geplaatst door Marsipulami


Nou, ik heb geen moeite om te schrijven wat ik schrijf. Ik vind dat Zwarte Schaap het ideale model van integratie vertegenwoordigd. Ik heb respect voor mensen die in vloeiend en welbespraakt Nederlands op tactvolle en non-conformistische wijze komen vertellen dat ze het niet eens zijn met hun Nederlandse medeprikkers. Voor zulke mensen heb ik veel meer eerbied dan voor hielenlikkers, culturele slaven en zelfverloochenaars als Ayaan Hirsi Ali.

ik heb meer respect voor Ayaan.
Z.S is volgens mij in nederland geboren en heeft niet meegemaakt wat zij heeft moeten doorstaan

Zwarte Schaap
12-10-02, 03:26
Geplaatst door sil


ik heb meer respect voor Ayaan.
Z.S is volgens mij in nederland geboren en heeft niet meegemaakt wat zij heeft moeten doorstaan

Ayaan is maar een pion en ik maar een nummer, het gaat niet om ons.

By the way check deze foto van onze boerderij waar ik geboren ben en een aantal jaren heb gewoond.

Simon
12-10-02, 10:04
Hier is de documentaire die hier aan de orde is alsnog te zien:

http://www.vpro.nl/programma/vanavond/index.shtml?2785571+7986520+8048888+8347038

Het maakt wel duidelijk dat de VN er naast heeft gezeten en dat het bronnenonderzoek nogal onvolledig was. Die Elma Verhey heeft geblunderd.

De meeste prikkers hier roepen nu niet meer dat Hirshi Ali een leugenaar is (hetgeen ze een paar dagen geleden nog om het hardst deden) maar dat ze zichzelf verloochent en een trut is. Nog steeds ontwaar ik geen enkel besef dat een mens het recht heeft te geloven wat zij/hij wil en zich daar over mag uitspreken. En dat de weerzin zich zou moeten richten tegen mensen die menen haar te moeten bedreigen.
Tegelijkertijd worden hier graag moslims aangehaald die 1000 jaar geleden leefden omdat ze zo'n geweldig bijdrage aan de wetenschap geleverd hebben. Dat die wetenschappers vergelijkbare uitspraken deden als Hirshi Ali weet men dan niet eens of wil men niet weten. Dat bewijst dat Hirshi Ali gelijk heeft en dat de moslim cultuur achterlijke trekken heeft gekregen.

Simon

rafiq
12-10-02, 13:46
Ach ja

er zijn wel ergere problemen dan zo'n Hirshi ali en d'r pa.. Die voor het oog van ruimdenkend Nederland een fijne converstie hebben.


waarom moet tegenwoordig zelfs een telefoongesprek met je pa worden vastgelegd?

Ik vertrouw deze hele zaak niet...Maar die dialoog zet die maar in de ijskast.

en als mevrouw Ali het over de gemeenschap heeft moet ze maar eerst over haar zelf beginnen voordat ze een "kruistocht" wil ondernemen jegens alles wat ze haat en verfoeid binnen de somalische(islamitsche) gemeenschappen.

jaja
12-10-02, 13:56
Geplaatst door rafiq
Ach ja

er zijn wel ergere problemen dan zo'n Hirshi ali en d'r pa.. Die voor het oog van ruimdenkend Nederland een fijne converstie hebben.


waarom moet tegenwoordig zelfs een telefoongesprek met je pa worden vastgelegd?

Ik vertrouw deze hele zaak niet...Maar die dialoog zet die maar in de ijskast.

en als mevrouw Ali het over de gemeenschap heeft moet ze maar eerst over haar zelf beginnen voordat ze een "kruistocht" wil ondernemen jegens alles wat ze haat en verfoeid binnen de somalische(islamitsche) gemeenschappen. ... is opgenomen omdat op dat moment er een documentaire over Hirsi Ali werd gemaakt. Is ook tegen haar vader gezegd. De vader heeft ook nog even met de journaliste gesproken en daarbij gezegd dat hij bang was dat zijn dochter " would be assasinated" ....

rafiq
12-10-02, 14:03
Beste Jaja,

Zo'n ali verdient het niet op een voetstuk geplaatst te worden. En zeker niet als vertegenwoordiging van "achtergestelde Islamitische vrouwen" die zezelf, mijn inziens veracht.

Iedereen loopt het gevaar om neergeschoten te worden. als ik een paar berichtjes die ik hier heb geplaatst ook op .t.v. zou verwoorden krijg ik ook geheit een brief binnen.

Maar waarom zo'n heet hangijzer. En.....De twijfel is al gezaaid en is maar goed ook. Ik heb er zelf opgewacht..Omdat dit gewoon stinkt. En dat blijft mijn mening. ook ik kan zo'n incident gebruiken als een politiek middel.
By the way...Zij refeert zelf aan Maroc.nl en andere sites als "dreigementen und so weiter..."

Neem jij de mensen hier serieus ?

Gegroet,

R

jaja
12-10-02, 14:11
Geplaatst door Zwarte Schaap


Moslims willen geen opgedrongen discussie , klaar uit. De politiek wil ook geen discussie anders waren ze anders begonnen. Deze hele discussie over vrouwen is een neppe discussie. Ik verwijs naar het begin van de oorlog in afghanistan, iedereen was er vol van om de vrouwen te bevrijden, maar wat is er gebeurt? Helemaal niets, allemaal prpaganda. Zo is dat hier ook, het dient om de moslim klein te houden. Ook je term van de nederlandse Islam is een lariekoek begrip. Islam is Islam, het is zo dat nederland een bepaalde culturele islam wil creeren die aan het leibandje loopt. Die kunstjes toont als het baasje erom vraagt.

Één van de grote kritieken is juist het alleen maar in beeld brengen van hirsi ali, dat is in al heisa ondergesneeuwd. De moslima's worden genegeerd in plaats daarvan tonen ze alleen een meid die de zogenaamde moslimas vertegenwoordigde, maar wat achteraf een afvallige bleek te zijn. De kritische moslima's worden genegeerd daarom zie jij er niets van .

De discussie is allang gaande in de moslimgemeenschap de veranderingen gaan vanzelf , alleen dat opgedrongen politieke discussie staat men niet op te wachten, want die dient andere doelen. Een versnelde assimilatie. Ik weet zeker dat het beeld over de islam in de media niet totaal uitgebalanceerd is, maar het is ook niet zo dat andere geluiden niet gehoord kunnen worden. Ze zijn ook in de media aanwezig. kan aan mij liggen maar Hirsi Ali zat niet als enige Moslima in Rondom 10. Ik heb in de krant verschillende artikelen van andere en over andere moslimas gezien ... onder andere over dat marokkaanse vrouwenhuis...
De media stonden ook vol met de reactie op Hirsi Ali. Het probleem was dat die reactie niet erg positief was voor de moslimgemeenschappen. Ook vanuit de moslimgemeenschap wordt het verhaal gereduceerd tot alleen maar Hirsi Ali - en dan vooral haar persoon en niet haar kritiek. Dat maakt het makkelijk de discussie af te wijzen of mogelijke problemen te negeren.

PS: Let overigens op wat zij in de documentaire zegt tegen haar vader. "mensen denken dat ik tegen het geloof ben. Onze meningsverschillen gaan over alles wat te maken heeft met vooruitgang in de ontwikkeling van de rechten van het individu. Volgens veel mensen stelt de Koran dat ze bepaald werk niet mogen doen en dat kinderen mogen worden besneden. Daar ben ik op tegen. Omdat ik mijn geloof op een andere manier beleef, word ik verkeerd begrepen." Klinkt mij niet als een aanval op de islam in de oren, wel op de interpretatie van sommigen van de islam. Lijkt me een verschil dat ook hier op dit forum steeds weer naar voren wordt gebracht als mense kritiek lijken te hebben op uitingen die de daders herleiden op hun islam .....

Simon
12-10-02, 14:13
Geplaatst door rafiq
waarom moet tegenwoordig zelfs een telefoongesprek met je pa worden vastgelegd?


Ach ja, je kan iemand voor leugenaar uitmaken als het niet wordt vastgelegd (hetgeen hier op dit Forum ook in ruime mate gebeurde). En nu het wel blijkt vastgelegd ... kan je je natuurlijk wanhopig afvragen ... waarom moest het worden vastgelegd?

Simon

Donna
12-10-02, 14:14
Een Nederlander die iets over integratie of emancipatie van moslimvrouwen zegt moet zich eerst in de koran verdiepen. Want hij of zij weet er niets van af. Is onwetend. Zoveel is duidelijk. Want onderdrukking van vrouwen is niet iets islamitisch, het is cultureel. Einde discussie.

Okee, tot zover de vaststelling.

Een ex-moslima mag ook niets zeggen over de islam. Want dan praat ze Nederlanders naar de mond, en inderdaad, Nederlanders, gatver, wie zou die nou naar de mond willen praten. Dan ben je met recht een verrader. Een bounty.

Een beleidende moslima die zich beklaagd over vrouwenrechten binnen de islamitische gemeenschap kan nooit een moslima zijn. Want als ze een moslima was, dan zou ze der bek wel houden over de islam. En dan is ze dus afvallig. En dus een bounty. En dus hoeft niemand naar haar te luisteren.

Het is mij inmiddels helder. Een discussie over vrouwenrechten in de islam is zowieso gedoemd te mislukken. Want niemand kan dit onderwerp geloofwaardig bespreken. Nederlanders niet, want die moeten zowieso hun smoel houden. Ex moslima's niet, want die zijn afvallig. En moslima's ook niet, want als ze een moslima waren, waren ze nooit zo kritisch geweest. Behalve dan moslima's die ontkennen dat er een probleem is. Of aangeven dat het niet islamitisch is, maar cultureel. Einde discussie, want einde verantwoordelijkheid.

Nou heren, debatteer lekker verder over het feit dat er niet gedebatteerd moet worden. Dan ga ik de muppetshow kijken.

Tomas
12-10-02, 14:17
Geplaatst door Simon
Hier is de documentaire die hier aan de orde is alsnog te zien:

http://www.vpro.nl/programma/vanavond/index.shtml?2785571+7986520+8048888+8347038

Het maakt wel duidelijk dat de VN er naast heeft gezeten en dat het bronnenonderzoek nogal onvolledig was. Die Elma Verhey heeft geblunderd.

De meeste prikkers hier roepen nu niet meer dat Hirshi Ali een leugenaar is (hetgeen ze een paar dagen geleden nog om het hardst deden) maar dat ze zichzelf verloochent en een trut is. Nog steeds ontwaar ik geen enkel besef dat een mens het recht heeft te geloven wat zij/hij wil en zich daar over mag uitspreken. En dat de weerzin zich zou moeten richten tegen mensen die menen haar te moeten bedreigen.
Tegelijkertijd worden hier graag moslims aangehaald die 1000 jaar geleden leefden omdat ze zo'n geweldig bijdrage aan de wetenschap geleverd hebben. Dat die wetenschappers vergelijkbare uitspraken deden als Hirshi Ali weet men dan niet eens of wil men niet weten. Dat bewijst dat Hirshi Ali gelijk heeft en dat de moslim cultuur achterlijke trekken heeft gekregen.

Simon

bedankt Simon,

Want ik heb het gisteravond niet kunnen zien.

Wat een vernedering voor VN deze journaliste! Ongelofelijk. Hier word je als serieus opinie blad wel even heel erg belachelijk gemaakt. Lijkt me sterk dat haar carriere daar nog een enorme vlucht gaat nemen.

Maar goed.

De twijfel is gezaaid en dat is voldoende. Rafiq is blij en waarschijnlijk nog wel meer fanatici. Die kunnen toch niet overtuigd worden met feiten of beeld materiaal. Alelen een sterkere complottheorie kan twijfle zaaien. En dan natuurlijk alleen als het past in de zelf verzonnen oorlog tegen de Islam.

Schaap,

Bedankt voor de foto. Maar hoe moet ik me het voorstellen qua dorp enzo? Want het lijkt wel helemaal verlaten in een bergdal te liggen. Was dat ook zo?

Simon
12-10-02, 15:53
Vandaag in de NRC Zaterdagbijlage:

Het leven van Ayaan Hirsi Ali na de bedreigingen (een reconstructie)

En verder een interview met Mimount Bousakla die als wethouder te Antwerpen dezelfde onderwerpen aankaart als Ayaan Hirshi Ali.

Tomas
12-10-02, 15:55
Geplaatst door Simon
Vandaag in de NRC Zaterdagbijlage:

Het leven van Ayaan Hirsi Ali na de bedreigingen (een reconstructie)

En verder een interview met Mimount Bousakla die als wethouder te Antwerpen dezelfde onderwerpen aankaart als Ayaan Hirshi Ali.

Gaan we die hier ook te zien krijgen?

Simon
12-10-02, 15:58
Geplaatst door Tomas

Gaan we die hier ook te zien krijgen?

Nou ze zetten het maandag pas online. Er wordt wat minder geld in die internet versies van kranten gestopt en op termijn zullen we er waarschijnlijk voor moeten betalen.

Simon

sil
12-10-02, 18:15
Geplaatst door Donna
Een Nederlander die iets over integratie of emancipatie van moslimvrouwen zegt moet zich eerst in de koran verdiepen. Want hij of zij weet er niets van af. Is onwetend. Zoveel is duidelijk. Want onderdrukking van vrouwen is niet iets islamitisch, het is cultureel. Einde discussie.

Okee, tot zover de vaststelling.

Een ex-moslima mag ook niets zeggen over de islam. Want dan praat ze Nederlanders naar de mond, en inderdaad, Nederlanders, gatver, wie zou die nou naar de mond willen praten. Dan ben je met recht een verrader. Een bounty.

Een beleidende moslima die zich beklaagd over vrouwenrechten binnen de islamitische gemeenschap kan nooit een moslima zijn. Want als ze een moslima was, dan zou ze der bek wel houden over de islam. En dan is ze dus afvallig. En dus een bounty. En dus hoeft niemand naar haar te luisteren.

Het is mij inmiddels helder. Een discussie over vrouwenrechten in de islam is zowieso gedoemd te mislukken. Want niemand kan dit onderwerp geloofwaardig bespreken. Nederlanders niet, want die moeten zowieso hun smoel houden. Ex moslima's niet, want die zijn afvallig. En moslima's ook niet, want als ze een moslima waren, waren ze nooit zo kritisch geweest. Behalve dan moslima's die ontkennen dat er een probleem is. Of aangeven dat het niet islamitisch is, maar cultureel. Einde discussie, want einde verantwoordelijkheid.

Nou heren, debatteer lekker verder over het feit dat er niet gedebatteerd moet worden. Dan ga ik de muppetshow kijken.

Ik kan het niet met zulke woorden zeggen,maar ben het hier helemaal mee eens

sil
12-10-02, 18:20
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ayaan is maar een pion en ik maar een nummer, het gaat niet om ons.

By the way check deze foto van onze boerderij waar ik geboren ben en een aantal jaren heb gewoond.

Je zou het ook kunnen zien dat jullie gewoon mensen zijn,misschien met een heel andere achtergrond.


Je woonde daar wel erg mooi,maar groeide er ook iets,het ziet er allemaal zo droog uit.

Wizdom
12-10-02, 19:18
Geplaatst door vlegeltje
Ik word een beetje moe van die Hirsi Ali controverse :knife_hea

Deze zaak wordt misbruikt door allerlei mensen.

Ondertussen zitten de blijf van mijn lijf huizen vol met moslim-vrouwen die slachtoffer zijn geworden van geweldpleging.

Kunnen we niet, ipv de islam aan te vallen danwel te verdedigen, iets doen voor die vrouwen?

Ooh ja, 'k denk dat ik het snap. De minderheid van de mishandelde vrouwen is allochtoon waarvan een deel in de blijf-van-mijn-lijf huizen zit en de rest van deze vrouwen noemen ze BIJSTAND MOEDERS. Maar dat zijn er niet zo veel geloof ik en daarom hoor je er ook niet zo veel over.

Al Sawt
12-10-02, 19:23
Geplaatst door vlegeltje


Ja er spelen natuurlijk ook andere factoren een rol, naast die macho cultuur.

Overigens, de betreffende Marokkaanse man is goed opgeleid, spreekt perfect Nederlands, heeft een vaste baan en verdient goed...

En woont in een achterstands wijk.

jaja
12-10-02, 23:35
Geplaatst door Wizdom


Ooh ja, 'k denk dat ik het snap. De minderheid van de mishandelde vrouwen is allochtoon waarvan een deel in de blijf-van-mijn-lijf huizen zit en de rest van deze vrouwen noemen ze BIJSTAND MOEDERS. Maar dat zijn er niet zo veel geloof ik en daarom hoor je er ook niet zo veel over. dan zou ik toch eens wat beter in de kranten lezen. Er is overigens ook niet gezegd dat de blijf-van-mijn-lijf-huizen alleen maar door allochtoonse vrouwen worden bewoond, maar wel dat ze procentueel zwaar oververtegenwoordigd zijn. Verder zitten er onder de bijstandmoeders ook veel allochtoonse vrouwen (en vice versa). Als een vrouw haar man verlaat en naar zo'n huis gaat, word je bijna standaard bijstandmoeder, tenminste als je een kind hebt.

jaja
12-10-02, 23:49
Geplaatst door rafiq
Beste Jaja,

Zo'n ali verdient het niet op een voetstuk geplaatst te worden. En zeker niet als vertegenwoordiging van "achtergestelde Islamitische vrouwen" die zezelf, mijn inziens veracht.

Iedereen loopt het gevaar om neergeschoten te worden. als ik een paar berichtjes die ik hier heb geplaatst ook op .t.v. zou verwoorden krijg ik ook geheit een brief binnen.

Maar waarom zo'n heet hangijzer. En.....De twijfel is al gezaaid en is maar goed ook. Ik heb er zelf opgewacht..Omdat dit gewoon stinkt. En dat blijft mijn mening. ook ik kan zo'n incident gebruiken als een politiek middel.
By the way...Zij refeert zelf aan Maroc.nl en andere sites als "dreigementen und so weiter..."

Neem jij de mensen hier serieus ?

Gegroet,

R Niet iedereen neem ik serieus, sommige wel. Sommige zou ik naar de psychiater willen sturen .. (niet alleen moslims!!)
En nogmaals, wat mij vooral opvalt is de reactie op Ayaan. Die valt mij tegen. Geen inhoud, alleen op de persoon. Pas na een lange tijd en commentaar komt men er toe om bedreigingen (waar of onwaar, doet er niet toe) af te wijzen, ZONDER meer woorden te verliezen aan hoe slechte vrouw Ayaan is. Dat vond ik stinken.
Expliciet, de eerste reactie van de heer Haselhoeff was voor mij een duidelijke downer, de tweede zoals ik het verwacht / gehoopt had. (en dat was voor mij representatief voor de reactie uit de moslimgemeenschap als geheel.)
Of de zaak van de kant van Ayaan stinkt, weet ik niet. Ik had eerst wat bedenkingen, maar de VPRO-documentaire (en de reactie nu van VN) geven mij het idee dat Ayaan echt bang is gemaakt ... dat is haar gevoel, en dus echt. Of dat voor iedereen zou gelden in die situatie weet ik niet. Ik weet wel dat ik de reactie van sommigen hier, en zeker elders op het internet " beangstigend" vond, in de zin dat ik mij er over verbaasde dat men zo te keer ging, en dat men niet gecorrigeerd werd. Als ik het onderwerp van die bedriegingen was geweest zou mij dit zeer zeker ook fysiek beangstigen. Juist het feit dat ik van de " anderen" geen bescherming krijg, gewoon omdat ik een mens ben en DUS bescherming verdien.

Tomas
14-10-02, 16:32
Op volle toeren

Algemeen Dagblad van 13-09-2002

Op de dag dat de benoeming van de staatssecretaris emancipatiezaken officieel afkwam, bracht AT5 een interview op de buis met `onze gedroomde staatssecretaris'. Volgens AT5 hadden we een gouden kans voorbij laten gaan door deze kandidate over het hoofd te zien. Het betrof een Somalische pin-up van hooguit een jaar of 25, schat ik. Een soort Katja Schuurman, maar dan eentje die het jargon machtig was waar ze op het Binnenhof zo verzot op zijn.

Ik was toevallig in de studio, en ik dacht bij mezelf: waarom wordt deze kleine hittepetit, die zich in niets onderscheidt van de doorsnee bakvis, ons aangeprezen als De Ideale Bewindsvrouwe? Omdat ze `politicologie heeft gestudeerd'? Konden ze nou geen ene vrouw bedenken die meer in haar mars heeft dan een goedgekeurde afstudeerscriptie? Had iemand als Ciska Dresselhuys bijvoorbeeld niet meer voor de hand gelegen? Dat zou tenminste een interview hebben opgeleverd waarbij je als kijker niet zit te vechten tegen de slaap, zoals met dit in ondraaglijke clichés grossierende fotomodel.

Van dat interview herinner ik me alleen nog `dat we met z'n allen (altijd met z'n allen!) voor dit probleem creatieve oplossingen moesten zoeken', en dat het geen pas gaf om `hele bevolkingsgroepen te criminaliseren'. Ik wilde net vredig onder zeil gaan, nog steeds verbijsterd over de geestdrift van AT5 voor dit naïeve slettebakje, toen de aap uit de mouw kwam: de seksbom liet zich ontvallen dat zij `sinds één jaar' werkzaam was bij de: Wiardi Beckman Stichting!

Dat is (voor het geval u dat nog steeds niet weet) het wetenschappelijk bureau van: de PvdA!

En ineens viel alles keurig op z'n plaats: AT5 is tegenwoordig eigendom van de gemeente Amsterdam; de gemeente Amsterdam is eigendom van de PvdA; ergo AT5 is eigendom van de PvdA, en bingo! AT5 wordt thans ingezet om de glorieuze come-back van De Partij van de grond te tillen. De spindoctors van De Partij hebben natuurlijk al lang gezien hoe lucratief het voor GroenLinks heeft uitgepakt dat ze een seks-object als Femke Halsema in de strijd hebben geworpen. En dus zijn ze ijverig gaan zoeken naar een geile stoot in hun eigen gelederen. Een onvervalst lustobject als boegbeeld voor de emancipatie van de vrouw; het moet niet veel gekker worden.

Maar ja, als de media geen erectie van je krijgen, dan ben je bij voorbaat kansloos nietwaar. De media zijn als het ware de zelfbenoemde poortwachters van het Binnenhof. Zij maken uit wie er gedwarsboomd moet worden; niet de kiezers. Zij zien dat geloof ik als Hun Taak. Zij doen de voorselectie, en als je daar niet doorheen komt, dan kun je alleen nog op een zeepkist in het Vondelpark gaan staan. En diezelfde media ondertussen maar jammeren dat het in de politiek tegenwoordig alleen maar om de beeldvorming draait.

Wie zijn daar godverhierendaar de schuld van? Wiens idee was het godverhierendaar om het lijsttrekkersdebat in de Sound Mix Show te houden? Eerst tegen elke politicus zeggen dat hij een sound-bite van een halve minuut krijgt om zijn visie op de samenleving te geven, diezelfde politicus vervolgens een peperdure mediatraining aansmeren als hij daartoe niet in staat blijkt, en dan gaan klagen dat de politiek zo oppervlakkig is geworden! Nou vraag ik u!

Enfin, eergisteren dook het nieuwe PvdA-lustobject emancipatiezaken alweer als gast op bij Barend en Van Dorp, om ons wederom te bezweren dat wij voor het emancipatieprobleem - met z'n allen! - creatieve oplossingen moeten zoeken. Haar naam is nog niet bij mij blijven hangen, maar daar zal spoedig verandering in komen, dat geef ik u op een briefje. NOVA, Netwerk, B&W staan vast ook te springen om voor deze Grote Denkster een half uur zendtijd in te ruimen. De machine draait alweer op volle toeren.

Pamela Hemelrijk

(c) www.theovangogh.nl



Ik heb ook altijd gelijk

door Pamela Hemelrijk

Werd ik in de Vrij Nederland van 28 september, door ene H.M.van den Brink, nog een vrouwmens genoemd dat "niet goed bij haar hoofd is", en "pertinente onzin debiteert", omdat ik van meet af aan met mijn klompen aanvoelde dat de affaire Hirsi Ali van A tot Z doorgestoken kaart was; thans onthult Elma Verhey in datzelfde veelgelezen tijdschrift dat Ali die bedreigingen uit haar duim heeft gezogen (daarbij uiteraard ijverig geassisteerd door directeur Paul Kalma van de Wiardi Beckman Stichting). "Op één enkel dissident geluid na", schrijft Elma Verhey, "sloten links én rechts opiniërend Nederland Hirsi Ali aan de borst". (Dat ene enkele dissidente geluid wordt dit keer niet met name genoemd. Zo gaat dat, in de media: ze noemen je naam alleen om je af te kammen. En om je in te peperen (zoals H.M. van den Brink deed) dat het jóuw schuld is als Melkert binnenkort wordt neergeknald, omdat jíj dan "het klimaat heb geschapen" waarin zulks kon gebeuren. Door dat laatste ben ik zeer vereerd, mag ik wel zeggen: H.M. van den Brink acht mij kennelijk in staat om in mijn eentje een klimaat te scheppen in dit land. En dat terwijl ik het in tien jaar tot één optreden op de televisie heb geschopt, en dan nog maar bij de EO. Het moet me trouwens van het hart dat het lijkt of H.M. van den Brink niet kan wáchten tot Melkert inderdaad een kogel voor zijn kop krijgt, zodat De Partij ons vale klerkensmoel alsnog tot martelaar kan bombarderen.
Het is een genot om te zien hoe Paul Kalma zich thans in bochten wringt om uit te leggen waarom hij, onmiddellijk nadat Ali bij de Leidse politie haar valse aangifte had gedaan, een persbericht heeft rondgestuurd aan alle media. Ook verkneukel ik me alsnog om Wallage, die er als de kippen bij was om in de Haagse Post te verklaren dat "een aanval op Hirsi Ali een aanval is op de hele PvdA". Mij benieuwen hoe De Partij zich weer uit dit parket gaat proberen te lullen. Aan Paul Kalma hebben ze in elk geval niet veel meer: die schijnt, als ik de radio van hedenmorgen geloven mag, de telefoon ook al niet meer op te nemen. Het wordt een rage, wat ik u brom.

(c) www.theovangogh.nl


Die Pamela...

Zwarte Schaap
14-10-02, 16:39
Geplaatst door Tomas


Die Pamela...

Grappig eigenlijk, de enige die het geval ayaan een doorgestoken kaart vinden zijn tot nu toe vrouwelijke autochtonen.

Tomas
14-10-02, 16:41
Geplaatst door Zwarte Schaap


Grappig eigenlijk, de enige die het geval ayaan een doorgestoken kaart vinden zijn tot nu toe vrouwelijke autochtonen.

Yep.

Wat zal dat zijn?

Zwarte Schaap
14-10-02, 16:49
Geplaatst door Tomas


Yep.

Wat zal dat zijn?

Hmmm........zullen we simpel blijven? Pamela geeft al een indicatie in haar eerste artikeltje. Mischien omdat vrouwen andere vrouwen als concurentie beschouwen(dus kijken dan ook met een kritischere blik) en de mannen een vrouw eerder als een lustobject.

Hehehehe.........

(jouw heldin toch ?) Hahahahaha.........

Tomas
14-10-02, 18:32
Geplaatst door Zwarte Schaap


Hmmm........zullen we simpel blijven? Pamela geeft al een indicatie in haar eerste artikeltje. Mischien omdat vrouwen andere vrouwen als concurentie beschouwen(dus kijken dan ook met een kritischere blik) en de mannen een vrouw eerder als een lustobject.

Hehehehe.........

(jouw heldin toch ?) Hahahahaha.........

Je gelach komt ietwat dommig over, maar verder heb je denk ik wel gelijk.

Alhoewel? Waarom zouden vrouwen haar als concurente beschouwen? Ze is toch lesbisch?

Maakt niet uit, ik denk dat Pamela dat niet weet. Gezien de rest van haar artikelen, kan dat goed kloppen.

Ridouan
14-10-02, 18:36
Citaat:
Geplaatst door Marsipulami


Pfff, altijd maar weer dat verhaal over stenigen van vrouwen omwille van overspel. Ik heb een massa verhalen gelezen over veroordelingen tot stenigen van vrouwen in Nigeria. Ik vind het jammer en verkeerd, maar onlangs las ik dat in Nigeria, nog nooit -ik herhaal nog nooit- een vrouw gestenigd is terwijl in de Verenigde staten vandaag nog 3000 mensen wachten op de uitvoering van hun doodstraf.

http://www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Mensenrechten/vs.html



Geplaatst door Idolater


Ook gruwelijk, maar we zijn geen Amerikanen. In Nederland hebben we gelukkig de doodstraf niet. Dus ik voel me niet echt aangesproken wat die Amerikanen doen.

*********
Wij zijn ook geen Nigerianen...En de straf geldt voor beidden, pas als er getuigen zijn geweest van de daad etc. Dus aangesproken voelen kunnen wij ook niet echt.....

Een paar jaar geleden kon ik net op z'on manier als jij dingen relativeren, maar op een gegeven moment wordt je sceptisch en dan onverschillig. Ik neem dingen aan die ik zie, zonder het te bagatelliseren. Sociaal zijn is goed, te sociaal is ongezond.

******
Juist, wat vind je van de straffen in Nederland ?
En welk land voert het Verdrag voor de Rechten van de Mens consuquent door ?

Groetje

mimoun@tiscali.
14-10-02, 21:58
Geplaatst door Joesoef



Hirsch Ali heeft gewoon aangifte gedaan bij de politie en daarbij de bronnen van bedreiging aangegeven. En dat is niet alleen een telefoontje van haar vader. Bovendien is haar vader een vooraanstaand man binnen de Somalische gemeenschap. Tevens merkte ik aan het telefoon gesprek dat ze het misschiem niet met elkaar eens waren maar dat er een duidelijke goede vader dochter verhouding was.

En dat gezeur dat ze Islam en cultuur niet uit elkaar kan houden moet ook maar eens ophouden. Het is de Islam waarin zij is opgeroeid, dus het is de Islam die zij kent.

Je maakt dezelfde domme fout als het zwarte schaap door de Islam als bezit te zien en daaraan de enige en juiste betekenis toe te kennen namelijk jouw mening.
als zij de islam goed kent,waarom is ze dan geen moslim meer.iemand die zo negatief over moslims is,heeft geen verstand van de islam
Of moet ik opnieuw de hadiths plakken waaruit blijkt dat vrouwen besnijdenis gewenst is? over rotte cultuur gesproken.

mimoun@tiscali.
14-10-02, 22:02
ayaan heeft geen verstand van de islam,zij haalt cultuur en islam door elkaar.iemand die veel weet over de islam praat niet zo negatief over het geloof.

Joesoef
14-10-02, 22:30
Geplaatst door mimoun@tiscali.
ayaan heeft geen verstand van de islam,zij haalt cultuur en islam door elkaar.iemand die veel weet over de islam praat niet zo negatief over het geloof.


hey we hebben 2 zwarte schapen hier!


Vertel eens, hoeveel hebben ze bij jouw weggesneden?

Tomas
14-10-02, 22:32
Geplaatst door Joesoef



hey we hebben 2 zwarte schapen hier!


Vertel eens, hoeveel hebben ze bij jouw weggesneden?

Je gaat nou toch niet beweren dat lobotomie ook in een hadith staat???

Joesoef
14-10-02, 22:45
Geplaatst door Tomas


Je gaat nou toch niet beweren dat lobotomie ook in een hadith staat???



Jawel.....

Alleen weten ze dat niet omdat ze juist dat stukje weghalen waarmee je dat voorval kan herinneren.

Zin klopt volgens mij niet


but who cares......


Ik bedoel Tomas, waarom denk je dat ze deze smilie er bij hebben gezet? :knife_hea



:D

Zwarte Schaap
14-10-02, 23:04
Geplaatst door Joesoef




Jawel.....

Alleen weten ze dat niet omdat ze juist dat stukje weghalen waarmee je dat voorval kan herinneren.

Zin klopt volgens mij niet


but who cares......


Ik bedoel Tomas, waarom denk je dat ze deze smilie er bij hebben gezet? :knife_hea



:D

Kun je me ook zeggen in welke bijbelgebod het staat dat de vrouwen besneden koeten worden? Of waarop baseren de animisten hun besnijdenis?

De achtergronden ervan laat jij liever buiten beschouwing, de mensen zouden mischien er uit kunnen afleiden dat het een cultureel gebruik is wat al eeuwen voor de islam voorkomt.

De hadieth heb ik je al uitgelegd dat men ermee, gezien de inhoud ervan, waarschijnlijk getracht heeft om een einde te maken aan deze gebruik, zoniet de kwalijke gevolgen ervan tot een minimum te reduceren.

Wat jij nu doet is op dezelfde wijze redeneren als diegenen die deze hadieths gebruiken om de lobotomie toe te passen. Jij gebruikt het als een legitimatie om jou strijd tegen de hadiets ermee te rechtvaardigen. Jij redeneert net als diegenen waar jij tegen bent op een toepassen naar de letter van de hadiets.

Daarbij ontgaat het jullie om de geest van de hadieths te doorgronden. De sterke culturele gebruik terugbrengen tot een minimale krasje aan te brengen i.p.v een complete verwijdering en dichtnaaien. Blijf je richten op deze islamitische minderheid die dit toepast, en doe alsof het bij de animisten en christenen niet voorkomt.

Blijf je maar in de blindheid hullen, zodat jouw eenoog in de blinde gat kan blijven wroeten.

Joesoef
14-10-02, 23:10
Geplaatst door Zwarte Schaap

Daarbij ontgaat het jullie om de geest van de hadieths te doorgronden. De sterke culturele gebruik terugbrengen tot een minimale krasje aan te brengen i.p.v een complete verwijdering en dichtnaaien. Blijf je richten op deze islamitische minderheid die dit toepast, en doe alsof het bij de animisten en christenen niet voorkomt.




:auw:

Zwarte Schaap
14-10-02, 23:16
Geplaatst door Zwarte Schaap

Blijf je maar in de blindheid hullen, zodat jouw eenoog in de blinde gat kan blijven wroeten.

Ik vind deze wel beter van toepassing.

bman
14-10-02, 23:31
Geplaatst door Zwarte Schaap


Ik vind deze wel beter van toepassing.

En jij vond het zo vervelend als mensen elkaar beledigen? Tsk.

vlegeltje
14-10-02, 23:32
Geplaatst door Al Sawt


En woont in een achterstands wijk.

So what?
Ik woon ook in een achterstandswijk, en ik sla mijn vriendin niet in elkaar.

Zwarte Schaap
14-10-02, 23:47
Geplaatst door bman


En jij vond het zo vervelend als mensen elkaar beledigen? Tsk.

Ik vind het vervelend als mensen families en elkaars geloven erbij halen om hun argumenten kracht bij te zetten.

Als je je beledigingen alleen naar mijn persoon richt is er weinig aan de hand. Ik kan wel tegen een stootje

Ik vind het vervelend als mensen families en elkaars geloven erbij halen om hun argumenten kracht bij te zetten.

Hou de belediging individueel en ik zal me er bijna nooit mee bemoeien.

Ellen
15-10-02, 15:43
Geplaatst door Zwarte Schaap


Grappig eigenlijk, de enige die het geval ayaan een doorgestoken kaart vinden zijn tot nu toe vrouwelijke autochtonen.

NO WAY.
Ik ben autochtone vrouw en sta 100% achter Hirsi Ali. Ik vind het heel laag wat die Pamela probeert te doen. Een vrouw een pin-up noemen omdat ze toevallig jong is. Mens, ze heeft notabene altijd slobberkleding aan op TV! Moet ze zich helemaal bedekken voordat ze serieus genomen kan worden? Of man zijn, of lelijk zijn? Die Pamela sterkt zo juist mannen die tegen emancipatie van moslima's zijn.

Don
15-10-02, 15:48
Geplaatst door Ellen


Mens, ze heeft notabene altijd slobberkleding aan op TV!

Ellepel, Pamela is pas 1 keer op TV geweest....

Ellen
15-10-02, 15:53
Geplaatst door Don


Ellepel, Pamela is pas 1 keer op TV geweest....

Don, ik bedoel natuurlijk Hirsi Ali, duh.
Pamela heb ik nooit op TV gezien (is hopelijk er nooit op geweest met deze mening), alleen haar stukjes gelezen in het AD.

Don
15-10-02, 15:56
Geplaatst door Ellen


Don, ik bedoel natuurlijk Hirsi Ali, duh.
Pamela heb ik nooit op TV gezien (is hopelijk er nooit op geweest met deze mening), alleen haar stukjes gelezen in het AD.

My bad! ;)

Tomas
15-10-02, 16:26
Geplaatst door Ellen


NO WAY.
Ik ben autochtone vrouw en sta 100% achter Hirsi Ali. Ik vind het heel laag wat die Pamela probeert te doen. Een vrouw een pin-up noemen omdat ze toevallig jong is. Mens, ze heeft notabene altijd slobberkleding aan op TV! Moet ze zich helemaal bedekken voordat ze serieus genomen kan worden? Of man zijn, of lelijk zijn? Die Pamela sterkt zo juist mannen die tegen emancipatie van moslima's zijn.

Precies!

En bovenal Ayaan is ook veel mooier dan Pamela.

Zara
15-10-02, 16:30
hey don waarom vind jij het nou altijd zo leuk om engels te praten?
klinkt zo nep!

Don
15-10-02, 16:38
Geplaatst door Zara
hey don waarom vind jij het nou altijd zo leuk om engels te praten?
klinkt zo nep!

Born in the USA, Sarah....

Tomas
19-10-02, 12:52
In de nieuwe VN staat een soort van excuus artikel.

Ik heb het even doorgelezen en inderdaad wordt toegegeven dat er teveel gesuggereerd werd en te weinig geferifieerd.

Maar volgens VN blijft het belangrijkste overeind van het artikel en dat was namelijk het Grote Punt wat het artikel wilde maken:

Er zijn geen bewijzen dat er een fundamentalistisch netwerk in Nederland bestaat dat Ayaan wil vermoorden.

Echt!

Daar zijn geen bewijzen voor en dat wilde het artikel even duidelijk maken. OK. Een beetje ongelukkig, mar dat feit blijft overeind.

En ik maar denken dat dat hele netwerk al was gearresteerd, voor de rechter geleid, veroordeeld en opgesloten.

Dat is dus niet zo.

Er is geen bewijs.

Wat een kul blad.