PDA

Bekijk Volledige Versie : Taxi-overvallers Groningen geen Marokkanen



i love israel
11-10-02, 22:16
GRONINGEN - De politie in Groningen heeft drie jongens opgepakt die worden verdacht van een reeks taxi-overvallen in Groningen. De overvallen, die plaatsvonden in augustus, hadden tot gevolg dat de Groningse taxichauffeurs weigerden nog langer Marokkaanse klanten mee te nemen. De gearresteerde jongens zijn echter niet van Marokkaanse afkomst, zo heeft de politie vrijdag gezegd.


de res van het artikel kan ik niet zien helaas.

bron: www.nu.nl

BENZ_207
12-10-02, 00:47
Geplaatst door i love israel
GRONINGEN - De politie in Groningen heeft drie jongens opgepakt die worden verdacht van een reeks taxi-overvallen in Groningen. De overvallen, die plaatsvonden in augustus, hadden tot gevolg dat de Groningse taxichauffeurs weigerden nog langer Marokkaanse klanten mee te nemen. De gearresteerde jongens zijn echter niet van Marokkaanse afkomst, zo heeft de politie vrijdag gezegd.


de res van het artikel kan ik niet zien helaas.

bron: www.nu.nl


hahahaha, ik vraag me af wat de taxichauffeurs te vertellen hebben?

BENZ_207
12-10-02, 00:50
GRONINGEN - De politie in Groningen heeft drie jongens opgepakt die worden verdacht van een reeks taxi-overvallen in Groningen. De overvallen, die plaatsvonden in augustus, hadden tot gevolg dat de Groningse taxichauffeurs weigerden nog langer Marokkaanse klanten mee te nemen. De gearresteerde jongens zijn echter niet van Marokkaanse afkomst, zo heeft de politie vrijdag gezegd.

De drie gewapende overvallen leidden tot grote onrust onder de 130 Groningse taxichauffeurs. Een van de beroofde chauffeurs is zelf Marokkaan en herkende naar eigen zeggen de taal van de overvaller. De taxichauffeurs besloten hierop geen Marokkanen meer te vervoeren.

Volgens een politiewoordvoerder zijn de verdachten wel afkomstig 'uit een land rond de Middellandse Zee'. De Marokkaans Islamitische Vereniging in Groningen reageert opgelucht. "Het geeft maar weer eens aan hoe bevooroordeeld mensen kunnen zijn", zegt een woordvoerder.

De taxibranche in Groningen zegt het voorval zeer te betreuren en heeft toegezegd de Marokkaanse gemeenschap in Groningen excuses te maken. "Dat is het minste wat we kunnen doen. Het is heel triest dat we de Marokkanen in Groningen op deze manier in een kwaad daglicht hebben gesteld", zegt zegsman J. Moesker.

De drie jongens, 15, 17 en 18 jaar oud, konden worden opgepakt, omdat de 17-jarige hoofdverdachte een mobiele telefoon gebruikte die bij een van de roofovervallen was buitgemaakt. Ook werd hij door een andere taxichauffeur herkend. De verdachten zijn vrijdag aan de rechter-commissaris voorgeleid.

Idolater
12-10-02, 01:06
goed nieuws :)

ff verspreiden hehe :handbang:

vlegeltje
12-10-02, 12:48
Geplaatst door BENZ_207

Volgens een politiewoordvoerder zijn de verdachten wel afkomstig 'uit een land rond de Middellandse Zee'.

Hmm, Spanjaarden zeker.

Of Italianen.

Of zouden het Fransen zijn?

Slovenen, Bosniėrs, Albaniėrs?

Grieken, Turken, Syriers?

Libanezen???

Egyptenaren, Libiėrs, Tuneziėrs, Algerijnen?

In ieder geval geen Marokkanen dus.

Of zouden het toch...?
Nee dat kan niet!
Nee dat zou echt niet kunnen om die te beschuldigen.

Stel je voor dat de taxichaufeurs die zouden boycotten.
Dan zouden ze meteen door het cidi aangegeven worden.

Nee, dat is uitgesloten dat die het geweest zijn.

KuntaKinti
12-10-02, 12:52
Geplaatst door i love israel
GRONINGEN - De politie in Groningen heeft drie jongens opgepakt die worden verdacht van een reeks taxi-overvallen in Groningen. De overvallen, die plaatsvonden in augustus, hadden tot gevolg dat de Groningse taxichauffeurs weigerden nog langer Marokkaanse klanten mee te nemen. De gearresteerde jongens zijn echter niet van Marokkaanse afkomst, zo heeft de politie vrijdag gezegd.


de res van het artikel kan ik niet zien helaas.

bron: www.nu.nl

Zo zie je maar weer.... Hoe de media een Tabloid is geworden... Ik ga voortaan de Prive maar lezen! NEt zoveel onzin :loog:

mulan
12-10-02, 12:53
Geplaatst door vlegeltje


Hmm, Spanjaarden zeker.

Of Italianen.

Of zouden het Fransen zijn?

Slovenen, Bosniėrs, Albaniėrs?

Grieken, Turken, Syriers?

Libanezen???

Egyptenaren, Libiėrs, Tuneziėrs, Algerijnen?

In ieder geval geen Marokkanen dus.

Of zouden het toch...?
Nee dat kan niet!
Nee dat zou echt niet kunnen om die te beschuldigen.

Stel je voor dat de taxichaufeurs die zouden boycotten.
Dan zouden ze meteen door het cidi aangegeven worden.

Nee, dat is uitgesloten dat die het geweest zijn.

Waarom zo'n sarcastische reactie?Als het geen Marokkanen waren dan hoef je ze inderdaad niet te beschuldigen,is dat zo raar of schijnt het nu normaal te zijn het woord Marokkanen overal bij te betrekken.

vlegeltje
12-10-02, 13:04
Ach Mulan, ik wou gewoon een pesterige opmerking maken. :maf:

Maar over Marokkanen mag alles gezegd worden...

Een paar jaar geleden waren het de asielzoekers.

En 60 jaar geleden de joden...



Maar goed, alles keej daar in Venlo?

Hier in Nijmegen is het Kermis.
Ik ga d'r zo naar toe.
Botsauto's, reuzenrad, en dan lekker paling eten.

Ciao :zwaai:

mulan
12-10-02, 13:06
Geplaatst door vlegeltje
Ach Mulan, ik wou gewoon een pesterige opmerking maken. :maf:

Maar over Marokkanen mag alles gezegd worden...

Een paar jaar geleden waren het de asielzoekers.

En 60 jaar geleden de joden...



Maar goed, alles keej daar in Venlo?

Hier in Nijmegen is het Kermis.
Ik ga d'r zo naar toe.
Botsauto's, reuzenrad, en dan lekker paling eten.

Ciao :zwaai:


Veel plezier :zwaai: ,hier is het boring as always :fpuh:

bman
12-10-02, 13:30
Ik ben wel blij dat het geen marokkanen zijn, net zoals ik blij ben dat die 'verkrachterbende' van dat antilliaans meisje niet heeft bestaan.

Toch raar dat een taxi-chauf die taal heeft herkent, kunnen ze dan misschien uit een buurland zijn gekomen? Ach, boeie: ze zijn gepakt en de marokkaanse gemeenschap in Groningen is van die verdenking verschoond.

Tetouzint
12-10-02, 18:30
de schade die de reputatie van de Marokkaanse gemeenschap heeft opgelopen is grotendeels toch niet meer te herstellen. Men blijft (ondanks het feit dat het een 'misverstand' was) met dat negatieve beeld over de Marokkanen zitten.

ghizlane idriss
12-10-02, 21:10
Geplaatst door i love israel
GRONINGEN - De politie in Groningen heeft drie jongens opgepakt die worden verdacht van een reeks taxi-overvallen in Groningen. De overvallen, die plaatsvonden in augustus, hadden tot gevolg dat de Groningse taxichauffeurs weigerden nog langer Marokkaanse klanten mee te nemen. De gearresteerde jongens zijn echter niet van Marokkaanse afkomst, zo heeft de politie vrijdag gezegd.


de res van het artikel kan ik niet zien helaas.

bron: www.nu.nl

JAJA, ALTIJD GEVEN ZE ONS MAROKKANEN DE SCHULD, MAAR OOK ECHT ALTIJD, BEN ALLAH DANKBAAR DAT HET GEEN MAROKKANEN WAREN!!!!!! :auw: :auw: :handbang: :fpuh:

fatiha elg...
12-10-02, 21:39
Geplaatst door ghizlane idriss


JAJA, ALTIJD GEVEN ZE ONS MAROKKANEN DE SCHULD, MAAR OOK ECHT ALTIJD, BEN ALLAH DANKBAAR DAT HET GEEN MAROKKANEN WAREN!!!!!! :auw: :auw: :handbang: :fpuh:

My too

Zelfkritiek
13-10-02, 12:09
Geplaatst door BENZ_207
De gearresteerde jongens zijn echter niet van Marokkaanse afkomst, zo heeft de politie vrijdag gezegd.

Waarom zegt de politie er dan niet gelijk bij waar deze laffe honden dan wel vandaan kwamen?
Zijn we gelijk van alle koffiepraat af....

bman
13-10-02, 12:51
Geplaatst door Zelfkritiek


Waarom zegt de politie er dan niet gelijk bij waar deze laffe honden dan wel vandaan kwamen?
Zijn we gelijk van alle koffiepraat af....

Tja, dat zou natuurlijk weer stigmatiserend werken tav van turken/zigeuners/algarijnen of autochtonen.

Mark
13-10-02, 14:15
Totdat ze het vertellen moeten ze iedereen die er uitziet alsof hij uit een land aan de Middelandse zee komt niet meenemen.

Mark
13-10-02, 14:16
Geplaatst door bman


Tja, dat zou natuurlijk weer stigmatiserend werken tav van turken/zigeuners/algarijnen of autochtonen.

Komen zigeuners bij de Middelandse zee vandaan?

bman
13-10-02, 20:31
Geplaatst door Mark


Komen zigeuners bij de Middelandse zee vandaan?

Nee, uit India.

jaja
13-10-02, 23:36
Geplaatst door BENZ_207



hahahaha, ik vraag me af wat de taxichauffeurs te vertellen hebben? ... wellicht interessant om te weten hoe men op het idee kwam dat het een marokkaan was. Een van de taxichauffeurs, die is de overvallen, is zelf marokkaan en meende de taal van de overvaller te herkennen .....
Het was dus niet een stelletje "kaaskoppen" met allemaal vooroordelen in hun hoofd ... misschien ook wel, maar het idee dat een marokkaan was, kwam van een marokkaan.

Maarten
14-10-02, 04:45
En als die taxichauffers nou kaaskoppen geweest waren? Kon je ze dan veel verwijten? Zien die het verschil tussen die naffers? En juist die chauffeurs maken vooral de rotzooi daarvan mee.. De term "marokkanen" kan goed een verzamelterm zijn daar. Onterecht? Nou, ik weet nog niet hoor. De K-variant daarvan is helaas erg bekend.