PDA

Bekijk Volledige Versie : Rijk de Gooyer actief voor CIA



i love israel
12-10-02, 00:18
HILVERSUM - Rijk de Gooyer heeft twee jaar voor de Amerikaanse geheime dienst CIA gewerkt. De 76-jarige acteur onthulde dat vrijdagavond in het actualiteitenprogramma Nova.

Volgens De Gooyer was hij van 1959 tot 1961 in Berlijn voor de CIA actief. Hij ontving maandelijks een vergoeding van 3000 gulden. De Gooyer volgde in Berlijn een acteursopleiding. De acteur in spe was kort voor zijn vertrek door de Nederlandse Binnenlandse Veiligheidsdienst geworven. "Ik moest naar Duitsland om die opleiding te doen en had geld nodig. Toen ben ik via de BVD voor de CIA gaan werken", aldus De Gooyer. Hoewel hij de CIA naar eigen zeggen "eigenlijk niet heeft geholpen", zag de inlichtingendienst geen aanleiding de samenwerking snel op te zeggen. Ze betaalden hem twee jaar door.


bron: www.nu.nl

Joesoef
12-10-02, 00:39
Geplaatst door i love israel
HILVERSUM - Rijk de Gooyer heeft twee jaar voor de Amerikaanse geheime dienst CIA gewerkt. De 76-jarige acteur onthulde dat vrijdagavond in het actualiteitenprogramma Nova.
bron: www.nu.nl

Alle lof voor Rijk, maar het begint een seniele ouwe zak te worden

David
27-04-06, 20:23
Da's 'm ook niet.

jochie
27-04-06, 20:37
Geplaatst door i love israel
HILVERSUM - Rijk de Gooyer heeft twee jaar voor de Amerikaanse geheime dienst CIA gewerkt. De 76-jarige acteur onthulde dat vrijdagavond in het actualiteitenprogramma Nova.

dat is al jaren bekend........

mark61
27-04-06, 20:49
Geplaatst door klaaskop
Yep.
foutje, bedankt :D

Dus je geeft nu eindelijk toe dat jij Rijk de Gooyer bent? Altijd al gedacht. :cheefbek:

waterfiets
27-04-06, 21:53
OUD NIEUWS: dat staat al in wikipedia en zelfs in de internet movie database; misschien wel een van zijn leuke kroegverhalen .... ?

Biography for Rijk de Gooyer

Trivia
Hunted the Nazis with the Allies in WW II.
Once worked for the CIA (when he was a student) in Berlin.
bron:http://www.imdb.com/name/nm0329693/bio

mark61
27-04-06, 21:56
Geplaatst door klaaskop
Nee. Ik had gewoon eerst een verkeerde tekst staan :D

Rijk, jongen, dat vind ik nou kinderachtig van je.

tukkersterror
27-04-06, 22:25
maandag 14 oktober 2002 08:47 verstuur



Lachen in de DDR


Vanmorgen vroeg wierp één telefoontje naar het voormalige KGB-archief in Berlijn (634 5789) meer licht op de zaak van meester-spion Rijk de Gooyer.
'Belt u over een uurtje terug, bitte,' zei een punctuele Duitse damesstem.
En ja: het dossier van Rijk de Gooyer was uit de kluizen gelicht.

Wat blijkt?
Rijk de Gooyer, die nog steeds denkt van 1959 tot 1961 als CIA-informant te hebben gewerkt in Oost-Berlijn, had in werkelijkheid contact met een contra-spion van de Russische KGB!

De KGB-functionaris, een werkloze acteur, deed zich voor als CIA-agent, te herkennen aan een krant onder de arm en een bloem in het knoopsgat.
Rijk, op zijn beurt, speelde in Oost-Berlijn de rol van koopman in elastiek.

'Het was een vermakelijk wedstrijdje acteren,' concludeert het eindrapport over Rijk de Gooyers spionageactiviteiten. 'Herr De Gooyer spielte den Komiker mit Schwung.'

In de toenmalige DDR bezat men veel meer gevoel voor humor dan wij denken.

Joesoef
27-04-06, 22:44
Jezus. In die tijd had ik nog haar.....

tukkersterror
27-04-06, 22:50
Geplaatst door Joesoef
Jezus. In die tijd had ik nog haar.....

U riep mij?