PDA

Bekijk Volledige Versie : "schijt aan integratie is schijt aan jezelf hebben"



Idolater
12-10-02, 02:55
Boze brief

Geloof me, beste mensen, het komt heus weer goed met Nederland. Ik weet dat er op dit moment geen aanwijzingen voor zijn, maar ik verzoek u toch met klem het land niet massaal te verlaten. Nu is het de tijd om enige vaderlandsliefde te betonen en de idiotie van zowel de moslims als de LPF te verdragen.

Wat doen die twee trouwens, strijden om de eer over wie het achterlijkst is? Hoe kwamen we aan types als Winny de Jong, de vrouw die als geen ander het woord 'ophoepelen als een Russisch woord kan uitspreken, en Ferry Hoogendijk, die zich plotseling in zijn integriteit voelde aangetast nadat advocaten hem vertelden over het bestaan van zoiets als integriteit? Liepen dit soort lieden al die tijd al los rond in Nederland?

Nou, Ayaan Hirsi Ali liep in ieder geval niet al die tijd rond, maar die 'fundis' die haar met de dood bedreigen, hoe lang zijn die er al?

Twee weken geleden schreef ik op deze plek over een aanstaande terrorist, die volgens mij vooral tot zijn moorddadige aspiraties kwam omdat hij de kunst niet verstond om lief te hebben. In het algemeen, merkte ik op, en ik citeerde notabene andere auteurs, hebben moslims moeite met het feminisme.

Sindsdien heeft het hate-mail geregend, als de Indiase moesson, tot mijn computer dreigde te bezwijken. Zal ik vertellen wat ze schreven? Nee, dat is te veel eer. Okee, eentje dan:

,,Geachte Ramdas, als u niets weet van de islam, waarom begint u er dan over? Hebt u ooit in een Islamitisch land gewoond? Hebt u ooit de koran bestudeerd? Wie denkt u wel dat u bent? Feminisme en homo's passen niet in de islam, ze passen alleen in deze straathondencultuur van de christenen. En sinds wanneer rekent u zich tot die straathondencultuur? U denkt dat u veilig bent in het verre India en daarom alles mag zeggen. Maar u komt toch eens terug? En wilt u dan niet plotseling aangereden of neergeknald worden? Houdt u wel rekening met uw familie? De mensen van deze straathondencultuur geven geen shit om hun familie. Bent u ook zover? Ik hoop het voor u, want we schieten jou en al die moslimhaters overhoop.''

Ik heb de spelfouten er een beetje uitgehaald, want dat zou gemeen zijn tegenover mijn moslimbroeder, die toch al de moeite had genomen om achter de computer te kruipen en het Arabische schrift te vervangen door het Nederlandse.

Een paar maanden geleden kreeg ik, na het schrijven over Pim Fortuyn en waarom we hem ook na zijn dood moesten blijven bekritiseren, een welhaast identieke brief, alleen was het nu ,,het moslimgespuis'' waar ik mij bij aangesloten had. En ook nu moest ik rekenen op een ongeluk als ik weer naar Nederland kwam en anders beter het advies volgen om voor eeuwig in het buitenland te blijven.

Ik vind niet dat columnisten moeten zeuren over boze brieven. Het is juist een goed teken als ze die krijgen, want dan hebben ze tenminste iets losgemaakt, en dat is uiteindelijk toch hun vak. Maar vroeger was een boze brief precies dat: een boze brief. Nu is de boze brief meteen ook een dreigbrief.

Een hele leuke was die ene toen ik over hindoe-extremisten had geschreven: de man die mij een e-mail stuurde zei te weten waar ik in Delhi woonde en hij zou mijn adres doorgeven aan de plaatselijke hindoe-gangsters. Ze zijn nog niet langs geweest, zoals u merkt.

Wat was er mis aan de vroegere boze brief? Waarin mensen soms de moeite namen om zoiets als een tegenargument te formuleren, of tenminste te vertellen waarom wij 'ongeïnformeerd', 'onwetend' of 'bevooroordeeld' waren?

Het is slecht gegaan met de traditie van de boze brief in Nederland. Ligt het aan het Nederlandse onderwijs dat mensen niet meer een gewone boze brief kunnen schrijven, zonder je meteen met de dood te bedreigen? Twijfelen ze aan de kracht van de taal en de argumenten, dat ze hun toevlucht nemen tot auto-ongelukken en pistoolschoten?

Normen en waarden heren, zou ik willen roepen, als deze begrippen niet al waren geconfisceerd door makelaars en platenboeren. Overal in de wereld maken mensen zich zorgen om normen en waarden, geloof me. Maar de kreet komt meestal van personen die zichzelf proberen enigszins serieus te nemen.

Desondanks, ik begon dit stuk optimistisch, ik weet zeker dat het wel goed komt met die LPF, die partij is letterlijk voer voor cartoonisten en cabaretiers en over twee jaar gekauwd, verteerd en tot fecaliën vergaan. Maar die moslimjongens, onze allochjes, die Ayaan Hirsi Ali met de dood bedreigen, daar ben ik zorgelijker over. En over fecaliën gesproken: zei laatst niet zo'n allochje ,,ik heb schijt aan integratie''?

Sjoerd de Jong vond daarover in zijn column (NRC-Handelsblad, 24 september) dat in dit geval de inburgering iets te goed was gelukt, en dat is natuurlijk raak uitgedrukt, maar onjuist. De domme lummel die het riep heeft de woorden wel geleerd, maar de betekenissen niet gevoeld. Wat hij zei was: ik heb schijt aan Nederland. En wat hij daarmee per ongeluk zei was: ik heb schijt aan mijn toekomst. En wat hij uiteindelijk duidelijk maakte was dat hij schijt had aan zichzelf.

Dat laatste nu is wat ik echt zorgelijk vind. Dat zoveel mensen in Nederland ineens schijt hebben aan zichzelf. Die Russisch sprekende mevrouw die het Nederlandse woord ,,ophoepelen'' heeft geleerd, die naar uitziende man die integriteit ontdekt, die allochbelhamel die eerlijk toegeeft dat hij schijt heeft aan zichzelf, waar is mijn optimisme dat het wel goed komt met het land op gebaseerd?

Nou, beste moslims, beste christenen, beste LPFers en beste allochjes, ik heb gewoon simpelweg de hoop dat jullie beschikken over een rudimentair stel hersens en daarmee iets kunnen leren wat beschaving heet en vervolgens je vereniging opheffen en worden wat jullie al die tijd al hadden moeten zijn: individuen met een beetje verstand. Mensen die misschien niet heel veel kunnen, maar wel een boze brief formuleren, zonder te hoeven grijpen naar kogels.


Anil Ramdas

30 september 2002

www.nrc.nl
NRC Handelsblad

© Op dit artikel berust auteursrecht

Ik heb dit artikel nu pas ontdekt. Ik weet niet of dit hier eerder is gepost, maar ik wil het aan jullie voorleggen. Wat mij vooral opvalt is de boodschap: "schijt aan integratie is schijt aan jezelf hebben".

Ook merkt Ramdas op dat LPF'ers zichzelf zullen oplossen, maar dat het bij de zgn. Moslimjongens aanzienlijk moeilijker zal gaan. Fundi's delen de wereld in Moslims en slechteriken. Nu ben ik ongeloof benieuwd wat voor mensen zulke hatemails sturen...Ik ben dus een slechterik volgens de fundi's. Hoe kan ik zulke mensen respecteren die absoluut andere mensen niet respecteren? Verklaart dit de intolerantie en ommezwaai van Nederland op 15 mei? Nuchtere Hollanders die inzien dat ze voor de gek worden gehouden? Gewoon een twijfelachtige vraag.

Waiting
12-10-02, 12:22
En waar blijven de reacties dan toch?

mulan
12-10-02, 12:45
Geplaatst door Waiting
En waar blijven de reacties dan toch?

Dat vraag ik mij nu ook af,waarom reageer je niet op het artikel :p

KuntaKinti
12-10-02, 12:57
Je dwaalt een beetje af. Het probleem ligt hem in het woordje Integratie! Wanneer is iemand geintegreerd. Als een vrouw een hoofddoek opheeft vinden de moderne Nederlanders al dat ze niet geintegreerd is... Integratie is assimilatie geworden... En daarom heb ik ook SCHIJT aan deze integratie!! Ik hoef de taal niet te kennen... Ik kan lekker van mn ww uitkering genieten... Als ik maar niet moslim ben... Als ik van de daken Schreeuw dat ik Die moslims haat is er niemand die me wat vraagt! Maar als ik studeer en de taal heel erg goed beheers. Nooit in aanraking met de politie.... Werk!!! maar toevallig een baard laat groeien en openlijk laat zien dat ik moslim ben dan ben ik niet voldoende Geintegreerd!! En hier IRITEER ik me zo erg aan! En deze nederlandse samenleving lijken net een stel schapen.. Ze geloven alles wat ze in de krant lezen... Het is een oneerlijke samenleving geworden.


NEP INTEGRATIE IS HET! :zweep:

mulan
12-10-02, 13:03
Integreren is sowieso een overdreven woord,iedereen gebruikt het te pas en te onpas,zelfs op school werd mij vertelt dat ik niet volledig geintegreerd was :p ,hoe belachelijk kun je het woord 'integratie' nog maken,nee iemand die nu nog het woord integratie gebruikt zet ik mijn vraagtekens bij,het is gewoon onzin,als ik de wetten respecteer..(wat dat ook moge zijn) en de taal spreek vind ik het wel goed zo,wat moet ik nog meer doen..........????

vlegeltje
12-10-02, 13:09
Geplaatst door mulan
,wat moet ik nog meer doen..........????

Met de carnavalsoptocht meelopen.

:fparty:

Couscousje
12-10-02, 13:14
Ik ben hartstikke trots op ALIGHATAR!

:duim:

Cc

plexus
12-10-02, 13:14
Geplaatst door mulan
Integreren is sowieso een overdreven woord,iedereen gebruikt het te pas en te onpas,zelfs op school werd mij vertelt dat ik niet volledig geintegreerd was :p ,hoe belachelijk kun je het woord 'integratie' nog maken,nee iemand die nu nog het woord integratie gebruikt zet ik mijn vraagtekens bij,het is gewoon onzin,als ik de wetten respecteer..(wat dat ook moge zijn) en de taal spreek vind ik het wel goed zo,wat moet ik nog meer doen..........????

maximaal 1 koekje aanbieden bij de koffie :fplet:

Marsipulami
12-10-02, 13:25
Ik denk dat kuntakinti het goed verwoord. De term integratie heeft voor velen een negatieve bijsmaak gekregen omdat hij veel te vaak in de mond genomen is door mensen die het eigenlijk over assimilatie hadden. Daarom zou men beter een nieuwe term uitvinden omdat de term door het stelselmatige misbruik van betekenis is gaan verschuiven. Heeft iemand een voorstel ?

In België hebben we Dyab Abou Jahjah die in mooi Nederlands komt vertellen dat hij tegen integratie is. Bovendien zegt hij de wet te willen respecteren en op te komen voor gelijke burgerrechten. Hij beschikt dan ook nog over een uitgebreide kennis van de wetgeving, het politieke landschap en de Vlaamse gewoonten. Ook al kan je heel veel kritiek bedenken op de stellingen die hij inneemt. Geïntegreerd is hij volgens mij wel. Ook al is hij wat zijn inhoudelijke stellingnamen betreft de absolute tegenpool van mensen als bv. Ayaan Hirsi Ali.





Wie is bang voor Dyab Abou Jahjah?
Bart Sturtewagen

Wie is er bang voor Dyab Abou Jahjah? Stilaan iedereen, zo lijkt het. De aalgladde ex-Libanees heeft zich in korte tijd ontpopt als een intelligent en onverzettelijk debater. Omdat hij integratie van allochtonen in onze samenleving radicaal verwerpt, krijgt niemand goed vat op zijn argumentatie.

De enige voor wie zijn plotse verschijning echt goed uitkomt, is het Vlaams Blok. Hij geeft immers een gezicht aan een vijandbeeld dat die partij maar al te graag oproept: dat van de onhandelbare buitenlander die onze waarden niet respecteert en onze cultuur naar het leven staat. Met hem als tegenstander kan ze zich met vernieuwde ijver opwerpen als de stem van al degenen die schrik hebben voor het vreemde.

Abou Jahjah laat geen enkel heilig huisje overeind, zo blijkt opnieuw in het interview dat vandaag in deze krant verschijnt. De allochtonen die de lange weg door het onderwijs en de instellingen hebben bewandeld, zijn voor hem slechts évolués, house niggers . Ze leggen er zich bij neer dat ze ingeweken leden van een minderheid zijn en hij beschuldigt hen ervan hun cultuur en hun afkomst te verloochenen om carrière te maken. In een moeite beticht hij de politieke partijen waarin ze kansen kregen, ervan hen als excuusmigranten te gebruiken.

Zijn basishouding is simpel: ik ben Belg zoals jij, dus heb ik, binnen de perken van de wet, precies evenveel rechten als jij. Wat ik denk of doe, daar heeft niemand wat mee te maken. Op de keper beschouwd heeft hij daarmee nog gelijk ook. En formeel gezien is er ook geen probleem met dat uitgangspunt. Onze grondwet voorziet in vrijheid van meningsuiting, vergadering en godsdienst. Wat Abou Jahjah opeist, is -- ondanks de provocaties waarvan hij zijn handelsmerk maakt -- zijn recht. Ook al gruwen de meesten van ons van de inzichten die hem inhoudelijk wel bij het Blok doen aansluiten, zijn visie op vrouwenrechten om maar iets te noemen.

Wat hem bedreigend maakt, is dat hij geen pragmatisme kent. Eén keer je in zijn stelling treedt dat een nieuwkomer zich niet hoeft te integreren, is er geen speld meer tussen zijn verhaal te krijgen. Daarmee kun je in lengte van jaren debatten kleuren, maar je biedt geen oplossing voor het samenlevingsprobleem waarvoor we staan.

Hij maakt zich tot spreekbuis van een generatie wanhopige jongeren die iedere inspanning om integratiewil te tonen nutteloos vinden, omdat ze toch het slachtoffer van latent racisme zullen blijven. In dat verband selecteert hij zonder scrupules de argumenten die hem goed uitkomen. Iedere zweem van zelfkritiek wijst hij af. Dat is niet aan de orde zolang allochtonen gediscrimineerd worden.

Dat is natuurlijk een gemakkelijke retorische truc. Het is bovendien, voor een man van zijn bekwaamheid, intellectueel en moreel onwaardig. Zo komt hij niet boven het niveau van de goedkope raddraaier uit. Iemand die slechts zoekt te teren op chaos, een soort omgekeerde Pim Fortuyn. Op die manier is hij behalve de objectieve bondgenoot ook het spiegelbeeld van Filip Dewinter.

Het integratiedebat beleeft op dit moment een interessante stroomversnelling. Ze brengt de diversiteit van meningen binnen de allochtone gemeenschap aan bod. Dat is vaak leerzaam en soms schokkend, maar uit die pijnlijke botsing kan wijsheid groeien. Alleen wie op botsing om de botsing aanstuurt, heeft in dit debat geen plaats.

Idolater
12-10-02, 16:57
assimileren is een manier van integreren.

integreren hoeft niet per se assimilatie te zijn.

niet integreren is segregratie en apartheid.

integreren is voor mij: leren van de Nederlands taal en het respecteren en je houden aan de Nederlandse wetten.

ALIGHATAR
12-10-02, 18:46
Geplaatst door Couscousje
Ik ben hartstikke trots op ALIGHATAR!

:duim:

Cc

meen je het echt?

Tomas
12-10-02, 18:54
Geplaatst door mulan
Integreren is sowieso een overdreven woord,iedereen gebruikt het te pas en te onpas,zelfs op school werd mij vertelt dat ik niet volledig geintegreerd was :p ,hoe belachelijk kun je het woord 'integratie' nog maken,nee iemand die nu nog het woord integratie gebruikt zet ik mijn vraagtekens bij,het is gewoon onzin,als ik de wetten respecteer..(wat dat ook moge zijn) en de taal spreek vind ik het wel goed zo,wat moet ik nog meer doen..........????

't is verworden tot de betekenis: Ik ben het niet met je eens, dus dan zal jij gezien je kleurtje of hoofddoekje wel niet geintegreerd zijn.

Nee ik denk dat je hartstikke goed geintegreerd bent. Voor mij geld namelijk ook niet meer dan kennis van de taal en zoiets als kennis of anders respect voor de wet.

Al het ander is onderdeel van de verschillen die we juist moeten koesteren omdat het ons aller leven verrijkt. Ik ben gek op multiculturele marktjes en eten.

Even goed blijft de uitspraak Ik heb schijt aan integratie wel wat in dit artikel beschreven staat. Want wat kan het anders betekenen dan minachting en haat jegens de maatschappij waar je in zal moeten leren leven?

ALIGHATAR
12-10-02, 19:00
Het ******* dat dit artikel in het nrc heeft geschreven,weet de beladen betekenis niet van"Ik heb scheit aan integratie.

Ik heb ook geen zin om het uit te leggen.

Tomas
12-10-02, 19:30
Geplaatst door ALIGHATAR
Het ******* dat dit artikel in het nrc heeft geschreven,weet de beladen betekenis niet van"Ik heb scheit aan integratie.

Ik heb ook geen zin om het uit te leggen.

Het wat?

Volgens mij begrijp jij veel meer niet.

Marsipulami
12-10-02, 19:37
Geplaatst door Tomas
Nee ik denk dat je hartstikke goed geintegreerd bent. Voor mij geld namelijk ook niet meer dan kennis van de taal en zoiets als kennis of anders respect voor de wet.

Al het ander is onderdeel van de verschillen die we juist moeten koesteren omdat het ons aller leven verrijkt.Ik ben gek op multiculturele marktjes en eten.


Het vetgedrukte vind ik bijzonder mooi verwoord. Maar met de voorbeelden die je erbij zet maak je jezelf weer tot de paternalistische autochtoon die een multiculturele samenleving herleidt tot een multiculinaire samenleving.

De verschillen hebben ook te maken met opvoedingspatronen, de manier waarop men een gezin sticht, de eigen kijk op de rol van man en vrouw, het dragen van hoofddoeken en baarden, het bijwonen van koranlessen en het stimuleren van Arabische lessen, het bouwen van moskeeën en stichten van islamitische scholen, het recht op een eigen mening t.a.v. de Israëlische staat, enz.

Tomas
12-10-02, 19:41
Geplaatst door Marsipulami



Het vetgedrukte vind ik bijzonder mooi verwoord. Maar met de voorbeelden die je erbij zet maak je jezelf weer tot de paternalistische autochtoon die een multiculturele samenleving herleidt tot een multiculinaire samenleving.

De verschillen hebben ook te maken met opvoedingspatronen, de manier waarop men een gezin sticht, de eigen kijk op de rol van man en vrouw, het dragen van hoofddoeken en baarden, het bijwonen van koranlessen en het stimuleren van Arabische lessen, het bouwen van moskeeën en stichten van islamitische scholen, het recht op een eigen mening t.a.v. de Israëlische staat, enz.

Wat moet ik met die verschillen die jij opnoemt? Kan ik dat eten, kopen, decoratief gebruiken of wat?

Ga jij je toch lekker nog populairder maken over de rug van mevrouw Ali, want die kan het wel hebben.

Marsipulami
12-10-02, 19:54
Geplaatst door Tomas
Wat moet ik met die verschillen die jij opnoemt? Kan ik dat eten, kopen, decoratief gebruiken of wat?

Sinds wanneer is persoonlijk autochtoon voordeel het criterium voor de manier waarop een multiculturele samenleving moet georganiseerd worden ? Misschien kan je eens tegen de dingen aankijken in termen van gelijke rechten in plaats van met je maag.


Ga jij je toch lekker nog populairder maken over de rug van mevrouw Ali, want die kan het wel hebben.

Hmm, waarom sleur je je idool er nou weer bij ? Ik heb net de reportage gezien met de telefoongesprekken. Wat me vooral opviel was het laatste stukje van het gesprek met haar vader. Daar had ze het ook over vrouwenrechten en dergelijke maar zonder de islam daarvoor verantwoordelijk te stellen (Heel anders dus als anders). Zo kan het dus ook, de boodschap is dezelfde, iedereen is blij en niemand wordt beledigd. De boodschap komt dan ook beter over, in de eerste plaats bij degenen voor wie ze bestemd is.

Tomas
12-10-02, 21:44
God wat ben je toch simpel.

Binnenkort kom ik eens bij je kijken hoe een Marsipulami z'n kinderen opvoedt. Ben echt benieuwd. Mag vast wel foto's maken en een videotje opnemen? Toch? Zo leuk al dat multiculturele gebeuren. Volgende week neem ik een chinees.


Sinds wanneer is persoonlijk autochtoon voordeel het criterium voor de manier waarop een multiculturele samenleving moet georganiseerd worden ? Misschien kan je eens tegen de dingen aankijken in termen van gelijke rechten in plaats van met je maag.

Je bent niet echt een discussie partner waardig. Praat verder met die Uziel van hier boven, zou ik zeggen. Dat klinkt mij ongeveer als jouw niveau in de oren. Ik denk dat je zonder al te veel geestelijke inspanning hem wel wat zelfrespect bij kan brengen. Het liefst over de rug van een ander, jou kennende.


mm, waarom sleur je je idool er nou weer bij ? Ik heb net de reportage gezien met de telefoongesprekken. Wat me vooral opviel was het laatste stukje van het gesprek met haar vader. Daar had ze het ook over vrouwenrechten en dergelijke maar zonder de islam daarvoor verantwoordelijk te stellen (Heel anders dus als anders). Zo kan het dus ook, de boodschap is dezelfde, iedereen is blij en niemand wordt beledigd. De boodschap komt dan ook beter over, in de eerste plaats bij degenen voor wie ze bestemd is.

Heb je spijt? Als je spijt hebt van je smerige schijterige geinsinueer en geterroriseer van een vrouw, achter je pc-tje, moet je dat zeggen.

Dat zou je pas sieren.

ALIGHATAR
12-10-02, 22:10
Geplaatst door Tomas


Het wat?

Volgens mij begrijp jij veel meer niet.

Het staat voor hoeren>zoals ik eerder in een topic las,alloctonen schrijvers zijn net hoeren.

Wat bedoel je dat ik veel meer niet begrijp.

Idolater
12-10-02, 23:30
Anil Ramdas weet veel over de multiculturele samenleving en ik ben het vaak met hem eens.

Tomas
13-10-02, 11:25
Geplaatst door ALIGHATAR


Het staat voor hoeren>zoals ik eerder in een topic las,alloctonen schrijvers zijn net hoeren.

Wat bedoel je dat ik veel meer niet begrijp.

Nou wat jij niet begrijpt is dat het roepen van niets zeggende kretologie, alleen jouw emotionele toestand weergeeft. Verder niets.

En dat het artikel dat stelde dat allochtoonse schrijvers prosituees zouden zijn moest juist andersom geinterpreteerd worden.

De beschuldigde schrijvers, waren allemaal schrijvers die nadachten en een mening verwoorden die hun eigen mening was. Terwijl de beschuldiger geheel zonder onderbouwing deze schrijvers voor prosituees uitmaakt enkel en alleen om zichzelf populair te maken bij een groep gefrustreerde allochtoonse jongeren.

Dat is pas een prostituee.

Marsipulami
13-10-02, 11:32
Geplaatst door Tomas
God wat ben je toch simpel.

Binnenkort kom ik eens bij je kijken hoe een Marsipulami z'n kinderen opvoedt. Ben echt benieuwd. Mag vast wel foto's maken en een videotje opnemen? Toch? Zo leuk al dat multiculturele gebeuren. Volgende week neem ik een chinees.

Huh ?


Je bent niet echt een discussie partner waardig. Praat verder met die Uziel van hier boven, zou ik zeggen. Dat klinkt mij ongeveer als jouw niveau in de oren. Ik denk dat je zonder al te veel geestelijke inspanning hem wel wat zelfrespect bij kan brengen. Het liefst over de rug van een ander, jou kennende.

Ehh ?


Heb je spijt? Als je spijt hebt van je smerige schijterige geinsinueer en geterroriseer van een vrouw, achter je pc-tje, moet je dat zeggen.

Dat zou je pas sieren.

Ooh ...

Tomas
13-10-02, 11:41
Geplaatst door Marsipulami



Geplaatst door Tomas
God wat ben je toch simpel.

Binnenkort kom ik eens bij je kijken hoe een Marsipulami z'n kinderen opvoedt. Ben echt benieuwd. Mag vast wel foto's maken en een videotje opnemen? Toch? Zo leuk al dat multiculturele gebeuren. Volgende week neem ik een chinees.


Huh ?



Je bent niet echt een discussie partner waardig. Praat verder met die Uziel van hier boven, zou ik zeggen. Dat klinkt mij ongeveer als jouw niveau in de oren. Ik denk dat je zonder al te veel geestelijke inspanning hem wel wat zelfrespect bij kan brengen. Het liefst over de rug van een ander, jou kennende.


Ehh ?



Heb je spijt? Als je spijt hebt van je smerige schijterige geinsinueer en geterroriseer van een vrouw, achter je pc-tje, moet je dat zeggen.

Dat zou je pas sieren.


Ooh ...



Ik heb liever dat je het belachelijk maken van jezelf aan mij overlaat.

ALIGHATAR
13-10-02, 11:43
Mensen die hun eigen indentiteit verkopen zijn hoeren.
Ieder mens heeft het recht om zijn eigen indentiteit te behouden.

Integratie maakt het onmogelijk om je eigen identiteit te behouden.

Arvid
13-10-02, 11:44
Geplaatst door ALIGHATAR


Integratie maakt het onmogelijk om je eigen identiteit te behouden.

Leg eens uit.

ALIGHATAR
13-10-02, 11:48
Geplaatst door Arvid


Leg eens uit.


kom op zeg ik ben niet een van de hoeren die zijn ziel heeft verkocht,en alles doet wat een ander zegt.

Ik leg je nieks uit.

Arvid
13-10-02, 11:50
Geplaatst door ALIGHATAR



kom op zeg ik ben niet een van de hoeren die zijn ziel heeft verkocht,en alles doet wat een ander zegt.

Ik leg je nieks uit.

Over hoeren gesproken, ik kwam laatst je zusje tegen op de wallen. Aardige meid.
Beetje zielloos, dat wel.

ALIGHATAR
13-10-02, 11:59
Geplaatst door mas13

Wat kom je hier dan eigenlijk doen?
Zover ik weet is het zeer goed mogelijk te integreren en je eigenheid te behouden.
Maar aangezien jij dat niet beseft kan je er ook moeilijk op antwoorden.
Dat versta ik wel hoor. :zwaai:

ik kom jou fiets stelen nou goed.


Ik ben hier geboren idioot en hier wordt ik begaven.Dit is mijn land.En ik weiger om in mijn eigen land te integreren.

Tomas
13-10-02, 12:01
Geplaatst door ALIGHATAR
Mensen die hun eigen indentiteit verkopen zijn hoeren.
Ieder mens heeft het recht om zijn eigen indentiteit te behouden.

Integratie maakt het onmogelijk om je eigen identiteit te behouden.

Jij zegt dat dergelijke schrijvers hun identiteit verkocht hebben. En daarmee schijnt het een feit geworden te zijn.

Dan zal ik maar zeggen dat jij je eigen identiteit hebt verkocht aan het negativisme en onwetendheid. De ergste vormen van prositutie.

En nu het geschreven staat, dus ook een feit.

Zolang jij niet weet wat integratie betekent, zal iedere opmerking van jou daarover nergens op slaan.

Marsipulami
13-10-02, 12:02
Geplaatst door Tomas


Ik heb liever dat je het belachelijk maken van jezelf aan mij overlaat.

Hee, waarom ben jij nou zo onaardig ? :fpotver:

ALIGHATAR
13-10-02, 12:10
Geplaatst door Arvid


Over hoeren gesproken, ik kwam laatst je zusje tegen op de wallen. Aardige meid.
Beetje zielloos, dat wel.

Kijk dit bedoel ik nou.

integratie!

Tomas
13-10-02, 12:20
Geplaatst door Marsipulami


Hee, waarom ben jij nou zo onaardig ? :fpotver:

Omdat ik ff een behoorlijk hekel aan je heb, met je natrappen richting een politiek vluchteling!

Zolang het blijkbaar maar ver van je bed gebeurt, loop jij net zo makkelijk mee met de pubertjes om iemand geestelijk kappot te maken.

Arvid
13-10-02, 12:21
Geplaatst door Tomas


Omdat ik ff een behoorlijk hekel aan je heb, met je natrappen richting een politiek vluchteling!

Zolang het blijkbaar maar ver van je bed gebeurt, loop jij net zo makkelijk mee met de pubertjes om iemand geestelijk kappot te maken.

Niet zo gefrustreerd manneke
het is maar internet

Tomas
13-10-02, 12:21
Geplaatst door ALIGHATAR


Kijk dit bedoel ik nou.

integratie!

Boeiend Alighatar.

Maak vooral je eigen definitie, dan ontmeen je vooral jezelf de mogelijkheid tot communiceren.

Net zoals Arvid.

Arvid
13-10-02, 12:22
Geplaatst door Tomas


Boeiend Alighatar.

Maak vooral je eigen definitie, dan ontmeen je vooral jezelf de mogelijkheid tot communiceren.

Net zoals Arvid.

Hee, waarom ben jij nou zo onaardig ? :fpotver:

Marsipulami
13-10-02, 12:38
Geplaatst door Arvid
Hee, waarom ben jij nou zo onaardig ? :fpotver:

:haha: :haha: :lol:

Mark
13-10-02, 12:50
Geplaatst door ALIGHATAR



kom op zeg ik ben niet een van de hoeren die zijn ziel heeft verkocht,en alles doet wat een ander zegt.

Ik leg je nieks uit.

Niet boos worden als Nederlanders schijt aan jou hebben he! :)

evaevaeva
13-10-02, 13:19
Geplaatst door Arvid


Over hoeren gesproken, ik kwam laatst je zusje tegen op de wallen. Aardige meid.
Beetje zielloos, dat wel.

Wat deed jij op de wallen Arvidje ? Je moeder zoeken? :rolleyes:

sil
13-10-02, 17:51
Geplaatst door Arvid


Niet zo gefrustreerd manneke
het is maar internet

Dus alles wat hier geschreven wordt is niet serieus???

ALIGHATAR
27-05-03, 20:35
Geplaatst door evaevaeva
Wat deed jij op de wallen Arvidje ? Je moeder zoeken? :rolleyes:


iemand noch zin om elkaar de haren uit het lijf te trekken?

Tomas
27-05-03, 20:41
Woow.. Een topic uit de vorige eeuw.

~Panthera~
27-05-03, 21:16
Geplaatst door plexus
maximaal 1 koekje aanbieden bij de koffie :fplet:
--------------

Correctie: Maximaal. :moe:

:D

Ahlu_Sunaah
27-05-03, 21:57
Elk wel denkend mens weet dat het woordje integratie een relatief begrip is.....elke discussie hierover is dus zinloos...

Chatoloog
28-05-03, 10:38
Geplaatst door Idolater

integreren is voor mij: leren van de Nederlands taal en het respecteren en je houden aan de Nederlandse wetten.

nou mooi

Ik spreek vloeind Nederlands...zelfs branbands


ik laat iedereen in zijn waarde en doe niemand iets kwaads



Ik heb geen strafblad en houd me netjes aan de wet



ik wist niet dat integreren zo makkelijk was

BEDANKT


p.s je zei dat integreren een vorm van assimileren is!!!! ik snap deze zin niet