PDA

Bekijk Volledige Versie : salaat

soraya7
12-10-02, 03:44
mischien vinden jullie mijn vraag dom maar ik stel hem toch ik vraag me af waarom wij bidden op de manier die wij doen is dat vastgesteld aan de soena van de profeet en hoe wist de profeet hoe hij moest bidden,ik weet wel dat desalaat verplicht is maar soms denk ik als je bid hoef je nietelke keer de zelfde verzen op te noemen,graag serieuze reacties? want ik zit hier erg mee :confused:

maral
12-10-02, 21:30
:staart: selam,

dan heb ik ook nog een vraagje, er zijn 4 mezheps: safi, maliki, hanefi en hanbeli. Waarom is er een verschil in bidden tussen deze mezheps??

:handbang: toei toei

Moskee Ninja
08-11-02, 10:28
Hoi Hoi,

Wij bidden 5x per dag
uit de soena van de profeet in de tijd van de profeet moiesten we 50 keer bidden maar de profeet voreg allah elke keer om vermindering omdat wij een zwak volk zijn en het niet aankonden en toen is het naar 5 keer p er dag
ja als je bis bid je elke keer met twee soerrats
al hamdoe en een erna willekeurig maakt niet uit welke als het maar niet TE lang is
snap je
BEslamaaaa

Malika
08-11-02, 19:33
Lieve Soraya,

Waarom we bidden zoals we doen is volgens mij niet in de Heilige Qur'an terug te vinden.
Dat we naar voorbeeld van de Profeet Mohammed bidden weet ik wel.
Als je vindt dat het heel eentonig is om steeds de Soerat al Fatiha (en bij de eerste twee rak'aats nog extra soerahs) te herhalen en andere woorden, dan begrijp ik je. Maar ik zal uitleggen wat het effect kan zijn:
Het herhalen van woorden is voor mensen een manier om in een soort trance te geraken. Het hoofd wordt afgeleid met krachtige woorden en de geest wordt vrijgemaakt om dichter bij het Goddelijke niveau te komen.
De soefi's herhalen bijvoorbeeld o.a. vaak de Machtige Naam "Allah" om daardoor in een roes te komen (Mevlana soefi's (derwisjen) dansen hierbij ook nog in rondjes om het effect te vergroten, anderen doen weer anders) en zichzelf te vergeten en daardoor God meer plaats te geven in hun lichaam en geest.
Dus ook al lijkt het saai, het effect is groter dan je denkt en misschien voelt. Het heeft wel degelijk een belangrijke betekenis!

Ik hoop dat je er iets aan hebt...
Ma'asalama en een gezegende Ramadan!
Malika

FaCciNo
20-11-02, 09:33
Asalaamu 3alaikum...
Tydens de Miraazj (de Reis naar de Hemel) die Mohammed(saws) maakte in zijn Leven Zag hij bij iedere verdieping van elke Djennat... dat de Engelen op sommige in een Ruku(nederbuiging)stonden en op andere verdiepingen Op de soedjoed(knielen) Mohammed(saws) wist dat ze voor Allah(SWT) uit Dankbaarheid knielden en wou dit graag voor de Ummah en dit kreeg ie ook daarom zijn die Nederbuigingen en het Knielen het zijn de werken van de Engelen en je zult je afvragen waarom we bidden?
Denk aan de Gunsten van Allah(SWT) alles wat we eten drinken aankleden bezitten dat Komt allemaal van Allahu Ta3ala.. en alles wat Allah(SWT) voor ons Betekent heeft en gedaan.. ik zeg vaak zonder Allah(SWT) zijn we niets.. we zullen nooit de Gunsten die Allah(SWT) voor ons doet kunnen tellen.. Allah(SWT) Vraagt Slechts 30 minuutjes van ons Leven wat is 30 minuten? voor Alles wat Allah(SWT) voor doet en gedaan heeft en je zult er ook nog voor Beloont worden insha Allah ik hoop dat het een beetje duidelijk is :wat?!:

Ma3a Salama

Ramadan Mubarek